Stránka 4 z 8

Napsal: 29. 5. 2012 12.05
od anurin
Kdysi jsem dával na forum možnost sehnání cd klíče z časopisu score. Ti chytřejší z vás si o nějaký klíč zažádali v emailu. Myslím, že je stále možnost napsat e-mail do časopisu a obdržet legální cd klíč na NWN. Ti z vás, kteří klíč nemají, mi zašlete PMko a pokusím se vám nějaký obstarat.

Co se týče tohoto topicu, skrytí lvlů je skvělá věc a podporuju to všemi deseti prsty. Blbý na tom ale je, že se kdokoliv může podívat na postavu skrze zmíněnou chybu ( a hráči to dělali a dělají …. ) a pak, dokud se tu bude hrát v telech a hrát z velké části podle ooc pocitů a averze, hráči si budou telovat věci jako ,,hele, to je Franta Šiška, von je podle jména zlej a má takovej a takovej lvl kněze, dej si bacha" ( a nejvíce vtipné je že tento tel omylem přijde třeba právě Frantovi :megalol: ) a v podstatě budou dělat že hrají nějaké rp a namísto toho budou více spamovat své telly, nemá tento systém žádnou výhodu.

Napsal: 29. 5. 2012 12.25
od Woxa
Mi teda trochu uniká jaká je souvislost mezi tím, že na server nasadím něco, co porušuje licenci a tím, že mi na serveru hrají hráči co mají pirátské kopie. V prvním případě z toho může mít opletačky provozovatel serveru, v druhém nikoliv. Nebo se pletu?

A btw jestli mám hru upirátěnou a key mam z generátoru a nebo ze score je podle mého už úplně fuk.


A ať jsem alespoň trochu k tématu... Anurin to řekl přesně, i když se ty levely schovají, stejně se to rozkecá a vesměs bude platit "o tomhle vím, že je takový a makový level. O tomhle to nevím, ale hraje tu už dlouho, takže bude +- to a to. No a tenhle, vidím ho prvně, to je nějaký newbie."

Napsal: 29. 5. 2012 12.29
od Mourisson1
Woxa píše: No a tenhle, vidím ho prvně, to je nějaký newbie."
A on to bude nějaký hráč který přestal hrát dřív než ty jsi začal, a jsi mimo :smile:

Ale je recht že to bude mít pak význam jen pro nováčky co jsou tu čistě noví a tak... a těch je hodně málo podle mě. Většinou když sem někdo přijde tak tu někoho zná, a ten mu taky řekne ten a ten lvl je ten a ten..ale..dejte tomu nějakou dobu..oni ti hráči vylvlí, nikdo už nebude vědět jestli si tam nějaký povolání přidali či ne, a pak to začne fungovat.

Z krátkodobého hlediska je to prostě zbytečné protože si to všichni budou pamatovat a rozkecaj to, oproti tomu z dlouhodobého hlediska kdy už dva tři roky nikdo ten playerlist neuvidí, to už bude něco jiného.

Napsal: 29. 5. 2012 12.57
od Selvagion
Možná jsem to pochopil špatně, ale smysl toho skrývání by měl být v tom, že právě schová ty low level postavy, ne?

Protože ty jediné tam jaksi bijí do očí, když u nich člověk nemusí studovat tři povolání, ale koukne a holt vidí. Ačkoli o nich poměrně záhy ztrácím přehled, protože levelují rychle. Odhadnout sílu postavy podle levelu a povolání já osobně neumím a ani se to učit nehodlám.

Napsal: 29. 5. 2012 13.17
od Anade
Další smysl skrytí povolání a levelů je samozřejmě v tom, když si již dlouhodobě hrající hráč založí novou postavu…

Napsal: 29. 5. 2012 13.32
od Tomyn
jasně :)

já bych byl pro a i tak jsem hlasoval, aby nebylo možno vidět levely postav, jen jejich jména

jak jsem pochopil, tak tohle řešení pro linux je mimo hru a jen cosi filtruje, takže si myslím, že je to bezpečné a jednoduché nasadit a šel bych do toho dnes, kdyby server byl pod mojí kontrolou

jinak pro mě, by byl ideální stav takový, kdyby nebylo vidět ani jméno nad postavou, ani její obrázek, pokud by byla třeba zahalená, skočil by tam třeba nějaký standardizovaný maskovaný obrázek, a zmizel by i standartní popis a objevil by se třeba - zahalená psotava - což by nejspíš snížilo ovlivnitelnost mysli OOC informacemi, na druhou stranu by pak byl asi každý více obezřetný

a také jiný systém party, jako třeba na EFU, kde nikdy nevidíte životy postavy

myslím že by to přidalo na reálnosti, možná by bylo zajímavé, kdyby se popis postav z části generoval automaticky ze statů postavy, avšak to je už trochu sci-fi

Napsal: 29. 5. 2012 13.54
od Anade
Ohledně legality změn serveru NWN a extenderu NWNX (který používá Thalie):
EULA Neverwinter Nights píše:AGREEMENT

This document is an agreement between you and Atari, Inc. and its affiliated companies ("Company").
The enclosed software game disc(s), cartridge or Game Pak ("Software") and any accompanying printed materials are licensed to you only on the condition that you accept all of the terms contained in this EULA.


RESTRICTIONS

2. You may not decompile, modify, reverse engineer, disassemble or otherwise reproduce the Software.
NWNX funguje na principu podobném jako moje modifikace s podporou češtiny v linuxové verzi NWN: Nahraje se knihovna, která překryje některá volání (systémových) funkcí vlastním kódem. Tohle samo o sobě pravděpodobně není proti licenci.* Ovšem rozsáhlé modifikace NWNX v některých ohledech mění chování hry a je téměř jisté, že bylo třeba zjistit, jak funguje originální hra, což se provádí onou dekompilací a reverzním inženýrstvím, v lepším případě komunikací s autory.

Asi tolik k legalitě NWNX. Na stránkách projektu jsem vyjádření k legalitě vzhledem k EULA NWN nenašel.

* Můj výklad se nemusí shodovat s výkladem právníků zastupujících majitele licence.

EDIT: Ohledně legality mé modifikace pro češtinu: Domnívám se, že je legální. Věděl jsem, že NWN používá knihovnu SDL a věděl jsem, že podporuje pouze 8 bitů pro znaky (podle toho, které znaky nefungovaly), zatímco SDL předává znaky v Unicode (16 bitů). Napsal jsem modifikaci funkce SDL, která poskytuje znaky procesu NWN převedené z Unicode do WINDOWS-1250. Knihovna SDL má licenci GPL, která modifikace umožňuje.

Napsal: 29. 5. 2012 15.12
od Braenn
Woxa píše:A ať jsem alespoň trochu k tématu... Anurin to řekl přesně, i když se ty levely schovají, stejně se to rozkecá a vesměs bude platit "o tomhle vím, že je takový a makový level. O tomhle to nevím, ale hraje tu už dlouho, takže bude +- to a to. No a tenhle, vidím ho prvně, to je nějaký newbie."
Můžu to srovnat z Thalky, kde sice tušíš, ale nevíš, a je to DOST velký rozdíl. Za sebe můžu říct, že jsem to nesledovala, a rozlišovala podle levelů a setkání ty nové, pod-epiky a nad-epiky. A třeba mě tam hodně potěšilo, když má postava byla považována za paladina neurčité (tzn malé) síly a schopností - aniž by jím byla. Prostě proto, že si nikdo nemohl přečíst z logu, že je to Torm s bojovníkem, a že už mám level 21. A když jsem se účastnila turnajů, nikdo dopředu nevěděl přesně, kdo proti komu má jaké šance. Tohle si tu představit prostě nedokážu, a je to škoda.

Ano, vždy se něco rozkecá, a něco logicky neunikne pozornosti - výška bojovníka útoku, kouzlo, které mág používá, takových věcí je hodně. Někdo to bude sledovat, někdo po tom bude pátrat, někomu to bud jedno, a komu to bude drásat žíly, může si vést klidně přehledné tabulky a vytvářet vzorce výpočtu předpokládaného levelu. Nebo ob týden tajně logovat všechny cizí postavy!

Ale můžeš jen tušit na základě IC pozorování, ne být informována v okamžiku, kdy se podíváš kdo je ve hře na player listu. Jemný, ale znatelný rozdíl. A jak píše mourrison - teď si všechny asi pamatuješ, ale za rok nových postav bude situace jiná.

P.S: A tedy, argument "toho vidím poprvé, to je newbie", ten úplně nesedí s tvými předchozími příspěvky, kdys potřeboval opravdového nováčka poznat pouze podle výpisu, aby seděly odhady na AQ a řešení trestů :)

Napsal: 29. 5. 2012 15.30
od Braenn
Tomyn píše:...a také jiný systém party, jako třeba na EFU, kde nikdy nevidíte životy postavy
Tohle vnímám jako dost zajímavý prvek. Z pohledu na postavu bys sice měl alespoň jakž takž odhadnout, co vydrží, ale nakonec proč ne? Dodalo by to na zajímavosti, stejně jako kdyby nikdo (ani v družině) nemohl vidět v logu výpis útoků a TO kouzel jinýách PC.
Tomyn píše:...možná by bylo zajímavé, kdyby se popis postav z části generoval automaticky ze statů postavy, avšak to je už trochu sci-fi
To je hodně sci-fi :)) Ještě by mohla těm, co mají char pod deset by občas *ukápnout slina*. A ti hloupí, ti by mohli kromě občasného *čumění do blba* (při přílišném výskytu cizích slov ve větě) vydávat systémově něco jako "ugh ugh hu" :megalol:

Jenom tedy doufám, že tady všichni počítají s tím, že jakékoli debaty o tom, co by bylo hezké tu mít za systémy a vylepšení, jsou a zůstanou ve fázi teoretické?

Napsal: 29. 5. 2012 15.48
od KaTo
...dobrý nápad Braenn! Dodám návrh, aby každá postava se zápornou WIS, byla v okamžiku vyslovení věty: "Já si myslím..." / "Já myslím, že..." apod. sežraná náhle se objevivším zrcadlem :megalol: :megalol: .
Zdroj: vtip o kouzelném zrcadle, které požírá lháře :megalol: .

btw - Efu, kde "všichni" mají v průměru lvl 5-7 je fakt jedno kolik má kdo HP, každý to odhadne podle "povolání".

Napsal: 29. 5. 2012 15.49
od anurin
Na EFU není ani možné dát partu jiné postavě. Systém je doladěný k dokonalosti a tudíž nevidíš ani TO jiného hráče. Maximálně odhadneš AC a AB.

ad EULA

Napsal: 31. 5. 2012 13.37
od DenGrasse
Anade píše:
K legalitě změn bych řekl snad jen tolik, že je to oblast nesmírně složitá.

Samotná skutečnost, že NWN je abandonware, tedy "vývojářem opuštěný projekt" sice neznamená, že podmínky licenční smlouvy přestaly platit, nicméně společenská nebezpečnost jejího porušení přirozeně významně klesá. V podstatě je "opomenutím" majitele, že neinicioval změnu licence na freeware.

Zajímavou úvahou je i následující pasáž diplomové práce

http://is.muni.cz/th/68534/pravf_m/diplomova.prace.txt

Mezi první překážky při studování smlouvy může patřit jazyk smlouvy. Většina výrobců
zahraničního software nepřekládá své smlouvy do českého jazyka a nechává je v původním znění,
nejčastěji v angličtině. Zde je první zádrhel, jelikož v 90% případů nelze v instalaci
programu pokračovat bez zaškrtnutí tlačítka, které potvrzuje souhlas s touto licenční
smlouvou. Ovšem český právní řád, konkrétně § 37 ObčZ[60] obsahuje podmínku srozumitelnosti,
která zaručuje spotřebiteli (pokud uživatel nakupuje jako fyzická osoba) /kupujícímu
komunikaci v českém jazyce, aby uzavírané smlouvě rozuměl. Pokud textu nerozumí, jedná se o
projev vůle, který je relativně nesrozumitelný pro toho, komu je adresován, a proto je
neplatný dle § 37 ObčZ. Je-li tedy smlouva v cizím jazyce a uživatel nerozumí jejímu znění, a
přesto pokračuje dál v instalaci, dochází tím dle mého názoru
k tomu, že tímto krokem projevil svou vůli k uzavření smlouvy dle § 35 odst. 1 ObčZ a tím
pádem nastupují obecná pravidla k licenční smlouvě uvedená v AutZ a ObčZ
. Smlouva je tedy
platná.

Zde je třeba upozornit, že:

Softwarové firmy vědomy si toho, že ne každý nabyvatel má
právnické vzdělání, a nebo je plně obeznámen se svými právy, často uvádějí do smluv tak
jednostranně nevýhodné podmínky. Samy tyto mýty a polopravdy vytváří a podporují.

Např. oblíbený je zákaz dalšího prodeje, který ovšem porušuje základní právo na vlastnictví majetku. Diplomant Jan Vacek píše:

Nesmíte program prodat ani půjčit nebo také: „Svá práva v rámci této smlouvy EULA
nejste oprávněni převádět.“ Výklad takovéhoto ustanovení je velmi obtížný. Na jednu stranu
pokud by byla tato ustanovení platná, nemohlo by docházet k prodeji starých her nebo programů.
Bazary nebo internetové aukce by tak sloužily k porušování autorských práv. Je zde ovšem
rozdíl mezi prodejem a půjčováním. Zatímco institut půjčování je plně v moci autorova souhlasu
a bez něj tedy legálně půjčovat nelze,
u prodeje je tomu jinak. Pro podporu tohoto tvrzení je možno nahlédnout do § 14 odst. 2 AutZ,
kde je uvedeno, že prvním prodejem nebo jiným převodem vlastnického práva k originálu nebo k
rozmnoženině díla, kterým je dílo oprávněně rozšířeno na území České republiky, je ve vztahu k
takovému originálu nebo rozmnoženině díla autorovo právo na rozšiřování pro území České
republiky vyčerpáno; právo na pronájem a právo na půjčování zůstávají nedotčena. Jde o
realizaci institutu vyčerpání práva (first-sale doctrine). Díky výše zmíněnému ustanovení
další rozšiřování (což v dikci našeho AutZ znamená zpřístupňování díla v hmotné podobě
prodejem nebo jiným převodem vlastnického práva včetně jejich nabízení za tímto účelem) onoho
konkrétního programu na CD/DVD nepodléhá autorově souhlasu[61]. Prodej legálně nabytého
programu by tedy byl dle uvedených argumentů možný. Na druhou stranu je zde otázka, zda-li
nemá smluvní ujednání přednost před výše uvedenými ustanoveními v rámci smluvní volnosti a je
tedy plně v dispozici autora jak určí aby bylo s jeho autorským dílem nakládáno. V praxi
dochází k tomu, že u krabicových produktů je koupě a prodej tolerován kdežto u produktů na
klíč je autorova dispozice s dílem striktně vyžadována.

Co se týče úprav a dalších obdobných záležitostí, pokud bychom se pohybovali v jurisdikci českého práva, platilo by:

Jak již bylo několikráte zmíněno AutZ nahlíží na počítačový program jako na literární dílo
s několika rozdíly. Tyto rozdíly se promítají i do úprav volného užití a tzv. zákonných
licencí. Pod těmito pojmy se rozumí vyloučení nebo oslabení ochrany autorského díla tj.
omezení práva autorského na základě zákona. Počítačový program má v tomto okruhu omezení velmi
specifické postavení. Například na rozdíl od děl literárních či audiovizuálních nelze
v případě počítačového programu bezplatně užívat pro osobní potřebu fyzické osoby tento
program bez platné licence.[67] Na počítačový program se nevztahují ustanovení § 30a až 33, §
34 písm. b) až d), § 35 až 38, § 38a odst. 1 písm. b), § 38a odst. 2, § 38b až 39, § 43 odst.
1 a 4 až 6 a § 54 AutZ. Nelze tedy z počítačového programu citovat bez platné licence
(nejčastěji zřejmě půjde o části zdrojového kódu), používat počítačový program jako školní
dílo či obcházet účinné technické prostředky ochrany práv podle AutZ.

Omezení práva autora počítačového programu je vázáno pouze na osobu oprávněného uživatele
rozmnoženiny počítačového programu a nesmí tím být nepřiměřeně dotčena práva autora tj. tato
omezení lze použít pouze kdy tak stanoví zákon. Oprávněný uživatel tedy může dle ustanovení §
66 odst. 1 rozmnožovat, překládat, zpracovávat, upravovat či jinak měnit počítačový program,
je-li to nezbytné k využití oprávněně nabyté rozmnoženiny počítačového programu, činí-li tak
při zavedení a provozu počítačového programu nebo opravuje-li chyby počítačového programu.
Dále může zkoumat, studovat nebo zkoušet sám nebo jím pověřená osoba funkčnost počítačového
programu za účelem zjištění myšlenek a principů, na nichž je založen kterýkoli prvek
počítačového programu, toto zkoumání ovšem musí provádět
při takovém zavedení, uložení počítačového programu do paměti počítače nebo při jeho
zobrazení, provozu či přenosu, k němuž je oprávněn.


PS:

Na okraj ještě uvádím, že přístup majitele licence k úpravám hry může být odpozorovatelný např. z chování vůči běžně dostupným doplňkům. Pokud by např. aktivně vystupoval proti fansoftu na Vaultu, bylo by zjevné, že považuje zachování licence v tomto bodě za důležité. NWN však má dlouhou tradici fantvorby a úprav, proti níž držitel licence nikdy zásadně neprotestoval. Bezesporu i to může být významným ukazatelem.

Napsal: 10. 6. 2012 17.55
od Anade
Napsal jsem novou verzi určenou pro novější linuxové rozhraní pro uživatelské filtry – nfq. Další informace jsou v prvním příspěvku.
Nově je též filtr vystaven na serveru nwvault.

Re: Filtr na skrytí povolání a úrovní hrajících postav

Napsal: 19. 3. 2015 4.11
od Anade
Tak slavnostně oznamuji, že již existuje také windowsová verze filtru pro skrývání povolání a úrovní postav.

Jako diplomovou práci pod mým vedením ji napsal Martin Vach. Výsledek včetně zdrojových kódů je zveřejněn na serveru Neverwinters Vault, kde naleznete také popis a návod na instalaci (anglicky a česky).

The Neverwinter Vault: The Windows Network Filter to Hide Classes and Levels in the List of Playing Characters

Tímto nabízím týmu (Onyxovi) také případnou asistenci, pokud by se rozhodl pro instalaci na serveru EQ.

Re: Filtr na skrytí povolání a úrovní hrajících postav

Napsal: 19. 3. 2015 7.57
od Ogar
Anade píše:Tak slavnostně oznamuji, že již existuje také windowsová verze filtru pro skrývání povolání a úrovní postav.

Jako diplomovou práci pod mým vedením ji napsal Martin Vach. Výsledek včetně zdrojových kódů je zveřejněn na serveru Neverwinters Vault, kde naleznete také popis a návod na instalaci (anglicky a česky).

The Neverwinter Vault: The Windows Network Filter to Hide Classes and Levels in the List of Playing Characters

Tímto nabízím týmu (Onyxovi) také případnou asistenci, pokud by se rozhodl pro instalaci na serveru EQ.
konečně ! Dejte to tam !

Re: Filtr na skrytí povolání a úrovní hrajících postav

Napsal: 19. 3. 2015 8.49
od Van
A znamená to, že zrušíš i svojí skrytou část webu, kam máš přístup ty a pár "vyvolených", kde vidíš všechny lvly postav, i přítomná DM apod.?

Pro Wolfa: sekci jsem viděl, míval jsem přístup, a vím, že je aktivní... i mě Braenn kdysi kvůli tomu napsala na ICQ, ač ignorovala dřívější zprávy :shades:

Re: Filtr na skrytí povolání a úrovní hrajících postav

Napsal: 19. 3. 2015 9.34
od Ogar
Van píše:A znamená to, že zrušíš i svojí skrytou část webu, kam máš přístup ty a pár "vyvolených", kde vidíš všechny lvly postav, i přítomná DM apod.?

Pro Wolfa: sekci jsem viděl, míval jsem přístup, a vím, že je aktivní... i mě Braenn kdysi kvůli tomu napsala na ICQ, ač ignorovala dřívější zprávy :shades:
ups.. uplně bych zapomněl.. aby v tom nebyl háček :biggrin:

Re: Filtr na skrytí povolání a úrovní hrajících postav

Napsal: 19. 3. 2015 10.14
od Braenn
Mám dojem, že do té "sekce" už má přístup jen Anade. Což je samozřejmě hrozně nefér a nespravedlivé a mělo by se to všecko zakázat, ale to by si pak někteří museli závist a zášť vybíjet jinde a možná i složitěji. :bigwink:

Dobrá práce Anade, líbí se mi, jak dokážeš využívat svých studentů. Škoda, že to nemůžu aplikovat i na základce. :megalol:

Re: Filtr na skrytí povolání a úrovní hrajících postav

Napsal: 19. 3. 2015 10.31
od Anade
Tak můj program, pomocí kterého zjišťuji informace o postavách pro svůj web se seznamem postav (http://abba.cz/EQ/nwn/), je klientem NWN stejně jako nwmain, takže dostane stejné informace jako nwmain.

Vysvětlení pro ty, kdo nerozumí poznámkám Vana:
Seznam postav na mém webu nezobrazuje DM/NPC a povolání s úrovněmi, přestože je můj program od serveru získá (stejně jako je získá hra – klient nwmain). Při zadání určitých parametrů můj web tyto informace zobrazí (pro mne, ale přístup k tomu má třeba také Wolf; komu přístup dám, to je celkem fuk, stejné informace zjistíte z klienta hry nwmain).

Re: Filtr na skrytí povolání a úrovní hrajících postav

Napsal: 19. 3. 2015 10.50
od Woxa
Jéééé měl jsi je v té iluzi nechat. Navíc my konspirátoři stejně víme, že tento filtr má zadní vrátka pro seznam IP, kterým i nadále bude posílat kompletní info.