Stránka 1 z 3

Pouta v CvC

Napsal: 5. 7. 2012 11.00
od Strigo
Myslím si, že by se mělo omezit využití pout při sražení. Protože, příjde-li někdo k cíli, dá sražení a hned naklikne pouta, cíl je vlastně vyřazen z boje.
Při CvC kontaktu se tohleto využívá a zdá se mi to jako pěkná sviňárna, u níž je IC vysvětlování velice sporné.

Postava mající sražení a pouta v inventáři prakticky vyhrála CvC kontakt, ikdyž bez nich by mohl být výsledek opačný.

Příklad: Válečník na 10. levelu vyběhne na kohokoli koho může srazit (což je asi 90% postav na EQ), dá sražení a pouta, tím vlastně vyhrál. Cíl nemůže dělat vůbec nic (běhat, bojovat, kouzlit,…). Tímto způsobem může vyhrát i nad postavou, která je i o 10 levelů výše a je celkově silnější, přičemž bez využití pout by CvC kontakt vyhrála.

Mé doporučení je upravit tento významný nedostatek, jelikož tak ztrácí jakýkoli smysl vrahova paralýza, omračující pěst mnicha či dotyk pána smrti. Poněvadž mnohonásobně výhodnější je mít pouta v inventáři a jeden feat sražení. Postava těchto pout může mít více a využít této možnosti používat kolikrát chce, oproti výše zmíněným povoláním, které mají omezení ve využívání jejich schopností.

Napsal: 5. 7. 2012 11.04
od Pipi_CZ
Například aplikací systémů "Dobrovolné a nedobrovolné spoutání": U nedobrovolného, například v boji po sražení by si oběť mohla házet na reflexy a nebo útočník na sílu, na něco, co by připadalo v úvahu. (samozřejmě skryté hody)

Napsal: 5. 7. 2012 11.06
od Strigo
Pipi_CZ píše:Například aplikací systémů "Dobrovolné a nedobrovolné spoutání": U nedobrovolného, například v boji po sražení by si oběť mohla házet na reflexy a nebo útočník na sílu, na něco, co by připadalo v úvahu. (samozřejmě skryté hody)
:yes: :yes:

Napsal: 5. 7. 2012 11.19
od Strigo
Myslím si, že by pomohlo nastavit dobu nasazování pout na 2 nebo 3 kola.

Vyloučí to "bug" se sražením, které trvá jenom jedno kolo a taky člověk si hned rozmyslí, jestli při cvc kontaktu proti větší skupině obětuje kola na to aby někomu nasadil pouta.

A hlavně je to realnější, bránící se postavě je vskutku nemožné nasadit pouta za 6 vteřin (doba jednoho kola).

Napsal: 5. 7. 2012 11.28
od Skurkaa
Sražená postava na zem je nebránící se postava.
Dost dobře si nemohu představit jak by ty pouta byli jinak nastavený z hlediska systémů.
Ale jinak souhlasím že je to instantní výhra na bojišti a bylo by dobré s tím něco udělat. Ale to z více věcmi tady na EQ :smile:

Napsal: 5. 7. 2012 11.49
od The_Balrog
Pouta jdou nasadit i zmámené postavě, opilé, spící, omráčené... To, že jdou i po sražení (nemluvíš o "podražení", ale o válečnickém sražení, že?) je pro válečníky prakticky jediná možnost´ jak pouta někomu nasadit. A není to automaticky - musíš uspět v hodu na útok (běžné sražení má postih -4, takže bez postihu tě to stojí feat navíc) a protivník musí neuspět na výcvik. Myslím, že to je náročnější, než někoho omráčit nebo zmámit kouzlem. Omráčení nebo vyřazení igms z invisu (klidně i bez :D) je větší jistota.

Akdo jiný než silný válečník by měl mít sílu a schopnost někoho pod sebe svalit a spoutat?

Napsal: 5. 7. 2012 12.54
od Strigo
The_Balrog píše:Pouta jdou nasadit i zmámené postavě, opilé, spící, omráčené... To, že jdou i po sražení (nemluvíš o "podražení", ale o válečnickém sražení, že?) je pro válečníky prakticky jediná možnost´ jak pouta někomu nasadit. A není to automaticky - musíš uspět v hodu na útok (běžné sražení má postih -4, takže bez postihu tě to stojí feat navíc) a protivník musí neuspět na výcvik. Myslím, že to je náročnější, než někoho omráčit nebo zmámit kouzlem. Omráčení nebo vyřazení igms z invisu (klidně i bez :D) je větší jistota.

Akdo jiný než silný válečník by měl mít sílu a schopnost někoho pod sebe svalit a spoutat?
Hod na útok má sice postih -4 ale když si vezmeš AB některých válečníků, které přesahuje hodnotu 30 tak těch -4 je fakt nic. A je to mnohonásobně účinnější než jiná kouzla, která mají omráčit. Málokteré povolání má body ve výcviku a i tak nemůžeš namaxovat výcvik tak aby se vždy vyhnul sražení. Také ty pouta znevažují rovnováhu mezi postavami, k čemu je pak vrah s paralýzou? když se nad tím zamyslíš tak naprosto k ničemu. Válečník si dá pouta a je to mnohonásobně účinnější.

Vrah s paralýzou se nemůže defakto rovnat válečníkovi s pouty, přičemž bez pout, by to bylo něco jiného.

Pouta dle mého názoru v CvC kontaktu znevažují strany a to velice výrazně.
Když naběhnu s válečníkem mezi 5 nepřipravených lidí a budu mít 5 pout... Válečník vyhrál ikdyby byl mnohonásobně slabší než ostatní. Když mu pouta odebereš tak válečník neudělá nic.
To, že jdou i po sražení (nemluvíš o "podražení", ale o válečnickém sražení, že?) je pro válečníky prakticky jediná možnost´ jak pouta někomu nasadit.
No a co, že je to jejich jediná možnost. Tu možnost bych úplně vyřadil. Když už chce někomu nasadit pouta, tak ať jej válečník sundá do stínových a pak mu ty pouta nasadí.

Napsal: 5. 7. 2012 12.56
od Ungo
Ani asi by tu schopnost měl mít, nic to ale nemění na tom, že se tak po sražení děje instantně a bez jakékoli možné obrany spoutáváného. Jelikož jakákoli úprava systému je asi pasé, stačilo by takovéhle používání pout zkrátka zakázat.

Napsal: 5. 7. 2012 13.29
od Akruo
Pokud se nepletu, tak pouta a podobné vychytávky do hry se na EQ dávaly z toho důvodu, aby se právě rozdíly a šance trošku vyrovnaly. Viděli jste někdy zásahovou akci policie? Tam je naprosto ukázkově jak funguje kombinace sražení+pouta. Nevidím důvod, proč by byl například vrah proti bojovníkovi tolik v nevýhodě. Každé povolání má svoje plusy a mínusy.… a nač si lhát, nejsilnější v celkovém měřítku jsou stejně vždy magiči. Vždyť pro magiče není problém nechat toho válečníka zmizet dříve, než k němu doběhne... Je to skoro jakoby si hráči bojovníků stěžovali na magiony, že jejich používání naprosto zničí jakékoliv jejich šance - a ano, je to tak, ale co se s tím dá dělat.… Berme tak i pouta.

Napsal: 5. 7. 2012 15.06
od The_Balrog
Asi se vsichni shodneme, ze behem deseti kol posrazet a spoutat pet postav zni spis jako zneuziti systemu a neni to uplne nejlepsi RP. Asi ani prumerne. Ale nevidim nic proti tomu, aby mel valecnik dobrou metodu pro zneschopneni a srazeni postavy. Obzvlast kdyz se tu nedavno resilo, ze nekoho zmlatit do stinovych neni prilis setrne a mirumilovne.

Btw AB 30 jsem s Alkaran dosahl nekde kolem 20 levelu. Porovnej pak carodeje na srovnatelnem levelu a jeho moznosti, pripadne SD na podobnem levelu. Bojoveho kneze na podobnem levelu. Jestli se ti i tak zda tahle moznost (ke ktere ma mimochodem pristup kazdý kdo si muze vzit feat srazeni) presilena, tak nevim.

Jeste jednou ovsem pripominam, ze zneuzivat tuhle moznost a poutat postavu co dve kola, s tim take nesouhlasim. Ostatne jako spamovat spoustou "povaleni".

(A jeste jedna drobnost - co vim, tak "instantne" se spoutani nedeje, jedna se o zvlastni schopnost predmetu, a tak se provede az dalsi kolo. Proto take pocitam na jednu postavu dve kola.)

Napsal: 5. 7. 2012 15.32
od Ungo
K vtipnému argumentu o zásahovce, ano je to fofr, nicméně si to neměni nc ian tom, že zde v systému nemá spoutávaný žádnou možnost obrany. Jak bylo psáno výše, kdyby mělo spoutání hody na reflexy či sílu, bylo by to férovější.

Nu a dál pak záleží na situaci. Naběhnout na jednotlivce, srazit a spoutat, nu dejme tomu i když i to je dost velká čuňárna, vzhledem k té nulové možnosti obrany. Naběhnout do chumlu postav, jednu srazit, spoutat a utéct. To je krapet větší čuňárna.

Jinak na tu nedávnou akci bych to příliš nevztahoval, to by bylo na dlouhé povídaní. Nicméně mám pocit, že díky téhle debatě vzroste nákup pout o 500 %

Napsal: 5. 7. 2012 15.32
od George
Dlouho jsem se rozhodoval, ale asi souhlasím s Balrogem.
Nepřipravená postava bude vždycky(většinou) poražená tou připravenou.
Bojovník je primárně určenej jako bojovník na blízko a ostatní povolání se k němu nemají približovat. (Většina povolání, pokud jsou připravený, tak bojovníka porazí i na blízko).

EDIT: Ale váhám... je fakt, že coup de grace taky funguje jen na postavy do 5. lvlu, ikdyž to má vpodstatě stejnou funkci jako pouta.

Napsal: 5. 7. 2012 15.49
od Pipi_CZ
Já bych jednoduše pouta obohatil o jednoduchý systém, kde by se prováděly nějaké skryté hody. A dva systémy, i na to dobrovolné spoutání, protože tato možnost mi docela chybí. On se třeba někdo vzdá, ale musíte mu fláknout, nebo s ním přes povalení říznout o zem, abyste ho mohli spoutat. Je to sice spíš kosmetická vada, ale stejně.


Hawkeye píše:Jinak na tu nedávnou akci bych to příliš nevztahoval, to by bylo na dlouhé povídaní. Nicméně mám pocit, že díky téhle debatě vzroste nákup pout o 500 %
A ano, taky si myslím.. :ermm:

Napsal: 5. 7. 2012 15.59
od Asce
Každý by si měl sám zdůvodnit, jestli by daného spoutal či ne... Musí zvážit, že jestli má například štít a meč, tak ho prostě jednou rukou, ze které by měl upustit meč na zem, stejně nespoutá. Naopak když přijde mnich beze zbraně, někoho srazí tak se mi zdá hodně pravděpodobné že by dokázal daného spoutat. Proto je otázka, jestli tohle brát prostě jako systém vyvažující hru (pak je to v pohodě) nebo to jet na RP a používat pouta jen v pár procentech případů... A nebo jak bylo zmíněno, přidat skryté hody.
George píše:EDIT: Ale váhám... je fakt, že coup de grace taky funguje jen na postavy do 5. lvlu, ikdyž to má vpodstatě stejnou funkci jako pouta.
Nepřijde mi košér srovnávat zabití povaleného a jeho spoutání, rozdíl obtížnosti je tady podle mě trochu jinde.

Napsal: 5. 7. 2012 16.04
od George
Asce píše:
George píše:EDIT: Ale váhám... je fakt, že coup de grace taky funguje jen na postavy do 5. lvlu, ikdyž to má vpodstatě stejnou funkci jako pouta.
Nepřijde mi košér srovnávat zabití povaleného a jeho spoutání, rozdíl obtížnosti je tady podle mě trochu jinde.
Systémově to vyjde nastejno. Protože jakmile má někdo pouta, není problém ho zabít.

Napsal: 5. 7. 2012 16.07
od Asce
George píše:
Asce píše:
George píše:EDIT: Ale váhám... je fakt, že coup de grace taky funguje jen na postavy do 5. lvlu, ikdyž to má vpodstatě stejnou funkci jako pouta.
Nepřijde mi košér srovnávat zabití povaleného a jeho spoutání, rozdíl obtížnosti je tady podle mě trochu jinde.
Systémově to vyjde nastejno. Protože jakmile má někdo pouta, není problém ho zabít.
Ale z rolového hlediska je to trochu větší rozdíl.

Napsal: 5. 7. 2012 16.21
od George
Z RP hlediska je podle mě snažší někoho zabít, než spoutat. A pak už vůbec nedává smysl to, že coup de grace je do 5. lvlu, zatímco spoutání neomezeně.

Napsal: 5. 7. 2012 16.28
od Asce
George píše:
A právě proto by se mělo zavést nepsané pravidlo, že by se pouta měla dávat pouze za účelem spoutání postavy a ne zabití. Když chce někoho postava zabít, ať ho zabije v souboji. Odstranilo by to právě ten nešvar instantního zabití, ke kterému by "reálně" nejspíš nedošlo.

Napsal: 5. 7. 2012 16.34
od Ungo
Paráda začaly vnořené citace ve vnořených citacích, konečně mám pocit, že téma začalo být důležité.

Jinak ano, věc mnich s volnýma rukama vs. Warrior s mečem a štítem je dobrý poznámka, nicméně pravidla typu Je na uvážení a svědomí hráče nefungovala a nikdy fungovat nebudou. Dle mého dokud pouta nebudou mít hody na možnou záchranu a dokud ( v nejlepší) se nebudou lišit magická pouta od běžných, ze kterých by se třebas později někdo dostal bez asistence stráže nebo kdoví koho, by měla být jako součást CvC zakázána, protože jinak sražení+pouta se rovnají automatické vítězství.

Napsal: 5. 7. 2012 16.55
od George
Asce: Souhlasím, rozhodně by se neměly pouta používat v souboji jako taktický nástroj. Akorát k tomu mám dvě připomínky.. co není systémově ošetřený, není. A dál... pro spoutanou postavu to může nakonec dopadnout stejně, jen bude potřeba mezitím odehrát, že něco. :) Jinak rozhodně souhlasím.

Hawkeye: Jestli si dobře pamatuju, postavy by měly mít možnost pouta buď roztrhnout, nebo odemknout, nebo z nich vyklouznout... nevím, odkud to mám, možná z loadscreen tipů, ale zdá se, že se to nakonec nerealizovalo. Možná by to bylo lepší, na druhou stranu jde tu o hratelnost. Aby si i zajatec mohl zahrát RP a útočník ho nutně nemusel zabíjet... ale upřímně, pokud by něco dělalo nejistotu v tom, jestli ty pouta zajatce udrží, já osobně bych ho radši zabil, než abych riskoval, že poběží pro stráže a moje postava tímto skončí.
Takže by to naopak hrálo spíš v neprospěch zajatců.

+ Přidal bych možnost svázání lanem tak, aby se spoutaná postava nemohla vůbec pohybovat... takhle útočník ani spoutanou postavu nemůže nechat bez dozoru, což je škoda.