Stránka 1 z 3

Sociální skilly

Napsal: 5. 12. 2012 10.18
od Strigo
Zdravím,

už nějakou dobu se zamýšlím nad tím, proč sociální skilly, čímž myslím přesvědčování a lhaní, nejsou otevřeny jako dovednosti povolání všem povoláním.

Nezávisí snad u těchto dovedností na postavě samotné, než tím jaké povolání představuje?

Co rozhoduje o tom, že kněz bude lepší řečník/lhář než bojovník či čaroděj?

Znám mnoho lidí, do kterých by jste neřekli jací jsou řečníci, a kteří hravě překonají tlachající poslance.

Napsal: 5. 12. 2012 10.42
od dráp
Jen poupravím, že kněz má lepší skil na řečnění, ale lhaní má crossclass.

Napsal: 5. 12. 2012 10.43
od Strigo
dráp píše:Jen poupravím, že kněz má lepší skil na řečnění, ale lhaní má crossclass.
Jasně :smile: myslel jsem obrazně řečeno

Napsal: 5. 12. 2012 10.47
od Olymar
Je to validní dotaz a je k diskuzi (byť teoretické), zda by neměly mít sociální skilly všechna povolání, pokud tě ale zajímá oficiální vysvětlení, pak je to proto, že povolání kněze, barda, zloděje a dalších mají roli mluvčího v popisu své práce a tudíž se předpokládá, že se věci věnují více než ostatní a mají tak tuto výhodu.

Napsal: 5. 12. 2012 10.48
od Braenn
Rozhoduje systém a nastavení NWN coby primárně singlové hry.

Překopat by to velmi pracně šlo, podobně jako se vytvořily nové skilly pro kradení, ale nemá kdo to udělat, takže zbývá se s tím smířit. Na druhou stranu je možné vzít si na všechny sociální věci runu až +9 bodů navíc.

Napsal: 5. 12. 2012 10.54
od Strigo
Braenn píše:Rozhoduje systém a nastavení NWN coby primárně singlové hry.

Překopat by to velmi pracně šlo, podobně jako se vytvořily nové skilly pro kradení, ale nemá kdo to udělat, takže zbývá se s tím smířit. Na druhou stranu je možné vzít si na všechny sociální věci runu až +9 bodů navíc.
Překopat to jde velice jednoduše, z vlastní zkušenosti vím, že je to otázka dvou minut.

Ad Olymar: Ano, tyto povolání jsou v roli mluvčího, avšak s čarodějem se taky rozhodnu studovat lidi, sociální chování a přesto nepřekonám barda. Dispozice k těmto skillům podle mě nemůžou vycházet z povolání, ale z povahy a osobních dispozicích postavy.

Napsal: 5. 12. 2012 11.00
od Olymar
Strigo píše:Ad Olymar: Ano, tyto povolání jsou v roli mluvčího, avšak s čarodějem se taky rozhodnu studovat lidi, sociální chování a přesto nepřekonám barda. Dispozice k těmto skillům podle mě nemůžou vycházet z povolání, ale z povahy a osobních dispozicích postavy.
Tak, můžeš, ale to je už omezení DnD-based systémů, že se drží jistých šablon a archetypů na rozdíl třeba od skill-based systémů jako byl Fallout.

Napsal: 5. 12. 2012 11.09
od dráp
Jednoduše řečeno, nejde mít vše.

Napsal: 5. 12. 2012 12.11
od Woxa
Bych na to odpověděl podobnou otázkou. Co rozhoduje o tom, že kněz bude horší mlatičkou než bojovník či hraničář? (rozumněj: proč má kněz naprd AB?)

Každej class ma své + a -, neříkám, že jsou vyvážené, ale jsem toho názoru, že když lze kombinovat tři, tak se dá namíchat slušný koktejl splnující požadavky většiny (když tím požadavkem není Chuck Norris).

Osobně nevím, proč by zrovna ty sociální skilly měly být povolené všem a jiné nikoliv. Jsou tu runy, jsou tu featy, je tu charisma... I ten bojovník si tyhle skilly může dohnat vysoko, pokud chce, ale nebude to mít zadarmo.

Napsal: 5. 12. 2012 12.46
od Lomylith
Souhlasím s woxou. Proto tu sou tři povolání a není problém všude dát zloděje a vymaxovat si UMD atd...to by tu pak byl každej OP.

Napsal: 5. 12. 2012 12.48
od Strigo
Woxa píše: Osobně nevím, proč by zrovna ty sociální skilly měly být povolené všem a jiné nikoliv. Jsou tu runy, jsou tu featy, je tu charisma... I ten bojovník si tyhle skilly může dohnat vysoko, pokud chce, ale nebude to mít zadarmo.
Právě, může si ty skilly dohnat vysoko, ale za poměrně vyšší cenu.

Což se mi zdá nesprávné, proč kupříkladu kněz, nemůže být výborný obchodník? (souvisí s tím "Odhad ceny")

V NWN je to nastavene defaultně tak jak to je, ale myslím si, že vzhledem právě k těm sociálním skillům, je to špatně.

Dispozice k těmto dovednostem v reálném životě, nevyplývají z povolání, ale z osobnosti samotné a je jen na dané postavě, jak k nim přistoupí, zda-li si je bude procvičovat, či ne.

Napsal: 5. 12. 2012 12.48
od Strigo
Lomylith píše:Souhlasím s woxou. Proto tu sou tři povolání a není problém všude dát zloděje a vymaxovat si UMD atd...to by tu pak byl každej OP.
UMD neberu jako sociální skill, který by měl ovládat každý.

Napsal: 5. 12. 2012 12.59
od The_Balrog
"Osobnost samotnou" vyjadřuje výše charismy, případně featy.

To, jak se tomu věnuje, vyjadřují utracené body.

Neplatí, že "sociální skill" by měl ovládat každý, to by se totiž dalo říci o jakémkoliv skillu.

Napsal: 5. 12. 2012 13.09
od Mini
Také si myslím, že věnovat úsilí tomu, aby se soc. skilly byly pro všechny, není třeba.
Je tu hodně postav, které jen proto aby svedli něco pro roli potřebného, přimíchali byť 1 lvl. povolání které to zvládá.
Takový barbar, také může mít rád zvířátka :bigwink: a i kdyby vlkovi nabídl třeba všechno maso co ve vaku má, pokud "bohové" nepomohou, zřejmě za ním jako beránek nepůjde.
Je podle mého jiná dovednost, která s menším pochopením není pro všechny - kdo by neuměl poskládat do kruhu z kamenů pár větví, aby se daly zapálit třeba na stejném místě, kde to samé včera udělal hraničář?

Prostě NWN...

Napsal: 5. 12. 2012 13.20
od Ungo
Jako by už ted nestačily postavy s namaxovanými soicálnímy skilly, co mají konverzační schopnosti jako vařená brambora

Co se PC vs PC týká, je podle mého naprosto jedno, kolik má kdo v čem bodů. Když to neuhraje, má smůlu. Vztah k NPC je zanedbatelný. VZtah k DM je už uplně jiná již probehnuvší debata.

Napsal: 5. 12. 2012 13.22
od Braenn
Tak zrovna to zapalování ohně není věcí NWN, ale Labirem vytvořená fičurka, kterou mají (z povolání) jen hraničáři - nejspíše aby bylo toto jinak spíše okrajové a doplňkové povolání lákavější.

Jo, je to hloupost, podobně jako udílení zkušenosti hráči hráčem "za hezkou hru", jehož výši ovlivňuje moudrost a charisma postavy. A to bych mohla rovnou pokračovat k rychlosti proudění expů navázaných na rasu, která teď místo rychlejšího/pomalejšího učení ukazuje jen to, že je server zaplaven "elfy".

Ale stejně s tím, jak už jsem řekla, nemá kdo co udělat.

Napsal: 5. 12. 2012 13.33
od Braenn
Hawkeye píše:Jako by už ted nestačily postavy s namaxovanými soicálnímy skilly, co mají konverzační schopnosti jako vařená brambora.
To ovšem není problém NWN ani EQ, natož této debaty.

Popravdě, já bych byla pro (když zůstaneme v této zcela teoretické debatě bez možnosti řešení), aby byly sociální skilly dostupné všem. Omezení je - v tom, kolik které povolání dostává skillpointů a kolik jich tedy může rozdělit. Ještě by se mohl přidat zákaz udělovat neomezený počet bodů na level (tedy hromadění), jako je tomu na TH.

Napsal: 5. 12. 2012 13.39
od The_Balrog
A co je tak těžkého na naslouchání, tiché chůzi, léčení, soustředění a hromadě dalších nesociálních skillů, že je chcete ve svém tažení za rovnoprávnost diskriminovat? :)

Napsal: 5. 12. 2012 13.43
od Strigo
The_Balrog píše:A co je tak těžkého na naslouchání, tiché chůzi, léčení, soustředění a hromadě dalších nesociálních skillů, že je chcete ve svém tažení za rovnoprávnost diskriminovat? :)
Některé tyto skilly jsou pro ostatní povolání irelevantní a mají rozličnou roli, kdežto sociální skilly se vůči všem povoláním staví na stejnou váhu.

Napsal: 5. 12. 2012 13.47
od Woxa
Irelevantní v čem?