Stránka 1 z 9
Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 11.03
od Lomylith
Chci se zeptat DM zda plánujou zavést permky pro všechny postavy, když je někdo zabije s dobrým IC důvodem, který by sepsal DM v reportu. Je k smíchu, když na ostrově nikdo nedostane permku a každý by vážil svoje kroky z města. Zla na EQ je méně a méně, tak by to bylo aspoň trochu vyváženo. Rád bych znal i názor hráčů zda se bojí permky a nebo jim nevadí.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 11.09
od placidity
Co je "dobrý IC důvod"?
Kde je hranice mezi náběhem na perma a neperma smrt?
"Někdo" je v kontextu myšlen jako PC, DX, NPC?
Jak zabráníš případnému zneužití, protože obkecat jde v principu všechno?
Mám matné tušení že kdysi se tu probírala možnost premky pro dobré postavy, když by už moc evilům šlapaly na paty, etc. A tuším-li správně, vyšumělo to do ztracena buď kvůli nejasné koncepci nebo zamítnutím ze strany DX.
edit: Co se týče názoru na permku za sebe a své postavy můžu v dnešní době s klidem říct, že nevím. Je to dáno i tím, že na jednu stranu nikdo umřít nechce, ale v rámci IC dění je smrt pro většinu postav jen "takový ten bolehlav, co za chvíli stejně přejde". Je pak jen logické že hrozba smrti je malý strašák a nemá efekt. OOC hrozba permky je sice hezká věc, ale obávám se že je to jen lámání přes koleno a postihla by zanedbatelné procento postav.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 11.20
od Lomylith
No co jsem viděl, tak dvě postavy útočili na Ostrov a zemřelo tam mnoho NPC a stalo se jim max to, že byli otroci. Kdybych tohle udělal ve Fagadu, tak mám permku.
Pak bych viděl dobrý důvod někomu dát permku třeba, když Postava A vyznává třeba Harguda a postava B to zjistí a roznáší to o něm kde se dá, tak postava A ho zabije a zalije zlatem.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 11.48
od Wolf
Tak permku si na postavu můžeš vyžádat u DX žejo, pokud máš ten pádný argument.
Navíc pokud je to slušnej a dobrej hráč, vždycky se můžete nějak dohodnout si myslím.
Například i tvoje rychlá akce s Awrixelem, která ani neměla nějaký příběh, mi nějak nevadila a už jsem se i smiřoval s tím, že mi postava končí

Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 12.26
od Woxa
Na jednu stranu by mi zavedeni "permky pro všechny" nevadilo, ale na druhou stranu se fakt dost bojím zneužitelnosti i hranice.
Bohůmžel věřím, že by se tu našli hráči, kteří by pak zakládali postavy jen k odstranění jiných, nepohodlných postav. Stejně tak, že je někdo Harguďák, prozradí se a někdo druhý to rozkecává, dle mého není na permku, to by pak permku mohl dostat i ten, kdo rozkecává, že A donáší stráži.
Na druhou stranu, pokud postava o které se ví, že přicmrndává ke stráží, solarovcům, dlouhodobě evilákům škodí a podobně, si přijede slídit na Ostrov, klidně bych jí tu permknu nebo něco podobného nasadil.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 12.36
od Lomylith
Woxa píše:Na druhou stranu, pokud postava o které se ví, že přicmrndává ke stráží, solarovcům, dlouhodobě evilákům škodí a podobně, si přijede slídit na Ostrov, klidně bych jí tu permknu nebo něco podobného nasadil.
Tohle je třeba dobrý důvod proč někomu dát permku. Zneužívat toho by se určitě dalo ale je pak na DM jak to posoudí v reportu. Aefar mi jednou řekl, že dobrému hráči permka nevadí a když ji dostane, tak si založí novou postavu a hraje dál

Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 12.52
od Nalk
Dobrý RP hráč ti při dobře zahrané RP hře odehraje permku sám od sebe.
Dobrý IC důvod může být cokoliv jiného - pro Hrebogovce to může být fakt, že si zabojoval, pro Bhaalovce že vůbec zabil atd. Je to děsně okecatelné a zneužitelné.
Proč není permka automatická je fakt, že pro někoho je úžasný přepad, kdy někoho vykotlí svým buildem, není úžasný pro onoho RP hráče, který má horší postavičku, ale má snahu ve světě. Na TH se nám třeba stalo, že rádobyevilák na lvlu 30+ přepadl vůdčí postavu gildy, která rozvíjela snahu ve světě a dokázala zabavit mnoho postav okolo. Pro evila to mohl být dobrý důvod, pro guildšéfku to taky bylo řekněme podstatný v tom, že byla chycena, ale už bez souvislosti k dlouhodobé činnosti na serveru. Má si snad někdo kvůli takovémuhle super IC přepadu dávat permky? To je podle mého cesta do pekel, kdy vymizí vůdčí osobnosti a bude tu z toho akorát PK server ala UO.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 12.53
od cid
myslím si že to je blbost, vždycky se kdekoli ve městě najde nějáké místečko kde nikdo nedohlídne a podobně. když je potřeba nachvíli odběhnout od PC tak se s postavou chodí většinou za domy a tam nikdo nevidí. při zavedení permanentní smrti tam pak může přijít kdokoli a postavu toho kdo ji tam schoval zabít.
řekněte mě jak k tomu pak přijdou takoví hráči když vrah řekně ( zalže) za měl takovej a makovej důvod a půlka populace mu to dosvědčí protože se snima třeba po telefonu domluvil.
další věcí je jak k tomu přijdou třeba ti kteří mají ještě nízkou úroveň, třeba 5, a někdo je zabije kdesi v divočině kde nikdo není protože hraje eviláka a takhle to tomu samýmu hráči udělá třeba 5x, nebo když ho zabije potvora.
upřímě kdyby to bylo na 4. úrovni a zabil mě nějákej evilák a dostal jsem kvůli tomu perma smrt tak mě to naštve ale asi bych pokračoval za novou postavu.
na nějáké 18. úrovni kdyby mě postavu zabil evil třeba protože bych měl čaroděje a on mě dal smrtící úder ze stínu a dostal sem IK tak asi vyhodím PC z okna protože ten čas co jsem u toho byl a docela se i bavil, řekl bych, by byl kvůli tomuhle pryč a nejspíš bych neměl sebemenší chuť vytvořit další postavu už jenom kvůli tomu že by dopadla dřív nebo později stejně.
zase nadruhou stranu když někdo vybíjí NPC ve městech a vesnicích protože je třeba evil, nebo já nevím, tak bych mu perma smrt dal ale jenom když by ho zabily ty stráže nebo jinej hráč co není třeba ten evil. jestli mají evilové taky někde svoje města a podobně třeba v tom armudenu tak bych to taky zrcadlově otočil. když by ten "dobrej" vybíjel evilům město a zabíjel je taky by mohl dostat perma smrt když by ho někdo z evilů zabil.
spíš je to ale myšleno na to vybíjení NPC na nějákých místech než na zabíjení postav hráčů. samozdřejmě za pvp hru bez IC důvodu bych taky dával útočníkovi perma smrt.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 12.54
od Mourisson1
cid píše:myslím si že to je blbost, vždycky se kdekoli ve městě najde nějáké místečko kde nikdo nedohlídne a podobně. když je potřeba nachvíli odběhnout od PC tak se s postavou chodí většinou za domy a tam nikdo nevidí. při zavedení permanentní smrti tam pak může přijít kdokoli a postavu toho kdo ji tam schoval zabít.
přečtu si první dvě věty a dojdu k tomu, že jsi si ještě nečetl pravidla serveru. Tak si je přečti, do tý doby fakt nemá tvý příspěvky cenu ani číst.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 13.03
od Ungo
Paušálně je to nesmysl, protože by se toho v první řadě zneužívalo, ale zachytil jsem myšlenku.
Lomylith píše:No co jsem viděl, tak dvě postavy útočili na Ostrov a zemřelo tam mnoho NPC a stalo se jim max to, že byli otroci. Kdybych tohle udělal ve Fagadu, tak mám permku.
Pak bych viděl dobrý důvod někomu dát permku třeba, když Postava A vyznává třeba Harguda a postava B to zjistí a roznáší to o něm kde se dá, tak postava A ho zabije a zalije zlatem.
Pokud vím, je ostrov asi jedině město/místo, kde lze bojovat, do jisté s NPC bez nutnosti přítomnosti DM. Nicméně pokdu někdo provede promyšlený a cílený útok na město na ostrově, pak by si jednak měl zajistit DM a druhak by ho měl stihnout stejný osud, jako by to bylo město na pevnině. Tím myslím, že napadne-li postava X Fagad a je chycena, skončí s největší pravděpodobností na šibenici (permka). Napadne-li X město na ostrově, měla by dopadnout stejně a ne pouze odebráním glejtu či jiným podobným způsobem.
Čímž tedy nenarážím na žádnou IC událost. Hlavně proto, že o žádné nevím.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 13.46
od Selvagion
Pokud IC důvod je skutečně dostatečně závažný, jsem ochoten o možnosti permky diskutovat a případně na ni přistoupit, či najít kompromis vyhovující oběma stranám. Dobrý hráč se s dobrým hráčem podle mého vždycky dohodne.
Permku lze, pokud je mi známo, dostat pouze popravou. Pokud někdo chce někoho z IC důvodů definitivně odstranit, ať se pokusí mu za něco popravu zajistit. Na Ostrově by to neměl být takový problém.
Dokážu se smřit s tím, že pokud třeba se Selvim, známým to panošem Solara, přijedu na Ostrov, pokud budu nějakým PC poznán a udán stráži, mohu být stráží zajat a reálně mi hrozí, že budu popraven a skončím s permkou. Nelíbí se mi ale představa, že by mě někdo zabil a reportem o "dobrém IC důvodu" si na DM vynucoval moji permku. Permka by měla být jen v rukou DM a hráči by do ní neměli zasahovat. Jsem ale pro to, aby na Ostrově DMka neváhala po ní sáhnout.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 13.49
od Olymar
Permanentní smrt rukou NPC není páka DM, ale jde o reálie světa, kterých lze užít při splnění určitých předpokladů. To ale vůbec neznamená, že Ostrovani jsou v trestech bezzubí, ale je pravdou, že si to z naší strany žádá víc pozornosti, invence a z pozice hráče zase kázeň a schopnost případný trest uhrát, protože Ostrovani mají mírně jiný žebříček hodnot a priorit.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 15.07
od Lomylith
Já tady ale psal, že rozdávat permky za pořádný IC důvod jak uvedl Woxa a ne to co jsem udělal já za Awrixela. Já mám dny kdy mi prostě jebne v hlavě a chci rozpoutat peklo a být hledaný hráči, abych si zahrál konečně temnou atmosféru, ketrá tady prostě není. Aefar něco takového dělal si pamatuju. Prostě na EQ není zlo. Žádná zlá NPC kromě Marlatha snad. Chápu, že je nedostatek DM ale sou tady možná i zbytečně velké nároky. Svět se nemění a Gnolové nemůžou třeba vypálit Drehan. Všichni si jen pomáhají a temná atmosféra tady není. To je prostě můj názor a proto mě to tady ani nebaví už moc. Já jen můžu děkovat, že je tady Arto, který se o to snaží a je zábava hrát na Ostrově. Kdyby třeba skřeti někde začali přepadávat na cestě u Tirianu a byl by unesen nějaký hráč, tak by to bylo hned lepší, když Arto někoho unesl, tak se akorát nadávalo na fóru jaká je to nespravedlnost. Vždyť je to jen hra a postavy musí někdy umřít. Nejvíc mě pobavilo, když jsem slyšel, že se jezdí někteří hráči opalovat na Ostrov. To kdybych tam viděl, tak je hned zabiju a zakopu těla, aby je nikdo nenašel. Než se do mě pustíte, tak se zamyslete zda je tady nějaké zlo ještě.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 15.34
od Wolf
jestlis reagoval na můj příspěvek ohledně Awrixela, tak jsem to nemyslel zle.
Právě naopak, že za sebe mohu říct, že mi permky nevadí.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 15.34
od Mourisson1
S tím že z EQ vymizelo zlo bych souhlasil, v tom má zacho pravdu. EQ je plyš a všichni se milují, chybí tady evilové kteří by dělali něco..evilního (nebo možná jsou, ale dělají to jen pro sebe, takže pro veřejnost to vyjde stejně) na druhou stranu trochu chápu že jsou hráči kterým se neche riskovat. Hraní evila s sebou přináší riziko konce postavy apod což někdo prostě podstoupit nechce. A taky to není tak absurdně primitivní jako uhrát obyčejnou postavu, chce to dávat pozor, neprokecnout se pod. A poslední bod co evilům škodí je metagame. Když mi přijde tell "víš že to byl tenhle co přepadl tohohle?" tak jako fajn, můžu napsat že ten tell nechci, ale už tu informaci vím což něco beztak pokazí.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 15.38
od Niko
No, setting EQ je celkově laděn směrem k dobru. Tak to i vypadá. Hlavní problém je, že DM nejsou moc aktivní ale když jsou, tak se děje spoustu věcí (napadení Drehanu gnoly, Zlobří válka, Arnuden...), což nejsou věci zrovna dobré
Druhá věc je, že na EQ není moc typicky zlých postav a já se ani nedivím - hra to není jednoduchá, všudepřítomný metagame, stížnosti na fóru, že někdo někomu ublížil, jak je svět nespravedlivý, když člověk dostane odpor... atd. To spoustu lidí od hraní takových postav odradí.
EDIT: Mourisson1 předběhl
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 15.40
od zdech
Nějaký Artův únos byl obrbláván proto jak byl proveden, ne že byl proveden (pokud mě paměť neklame). Zlého je na Desce dost, stačí se podívat k Říši, pokud Dx jen pohne prstem, peklo se může rozpoutat prakticky odkudkoliv.
K tématu. Právě onen "pořádný IC důvod" je kámen úrazu. Zkus ho definovat a dost možná zjistíš, že je to podobné jako jasný popis "trestného metagame". Třeba popsaný případ donašeče/škodila bych viděl spíš na volbu mezi zakončením postavy a zakončením protiostrovních operací (i budoucích...provázené patřičným zotročením případně zmrzačením). Vůbec by se mi líbilo, kdyby ve chvíli kdy dojde na umírání se lidi nesoustředili jen na "ztrátu paměti" ale dali si práci i s "nevracením se ke konfliktu".
EDIT: A že by si temnou atmosféru zvládli upéct hráči mezi sebou...určitě ano, ale potřebovali byste k tomu celkem širokou a velice kvalitní hráčskou základnu (aby se neobjevovaly nepříjemné OOC průvodní jevy negativního vývoje hry). Za těch pár let co tu jsem tu dostatek takových lidí ještě nebyl.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 15.56
od Asce
Nalk píše:Dobrý RP hráč ti při dobře zahrané RP hře odehraje permku sám od sebe.
Dobrý IC důvod může být cokoliv jiného - pro Hrebogovce to může být fakt, že si zabojoval, pro Bhaalovce že vůbec zabil atd. Je to děsně okecatelné a zneužitelné.
Proč není permka automatická je fakt, že pro někoho je úžasný přepad, kdy někoho vykotlí svým buildem, není úžasný pro onoho RP hráče, který má horší postavičku, ale má snahu ve světě. Na TH se nám třeba stalo, že rádobyevilák na lvlu 30+ přepadl vůdčí postavu gildy, která rozvíjela snahu ve světě a dokázala zabavit mnoho postav okolo. Pro evila to mohl být dobrý důvod, pro guildšéfku to taky bylo řekněme podstatný v tom, že byla chycena, ale už bez souvislosti k dlouhodobé činnosti na serveru. Má si snad někdo kvůli takovémuhle super IC přepadu dávat permky? To je podle mého cesta do pekel, kdy vymizí vůdčí osobnosti a bude tu z toho akorát PK server ala UO.
Nech se inspirovat zahraniční efu. Tam jsou permky a právě proto jsou hráči v tomhle ohledu k sobě vstřícní. Když chce nějaký evilák ukázat svou moc, přepadne dotyčného, zbije ho, okrade nebo ho třeba donutí se pomodlit k jeho bohu, atd.. permky se rozdávají z IC důvodu, ne proto zábavu. Tady by to takhle mohlo fungovat taky.
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 16.00
od Lomylith
Co vím, tak smrt řeší veškerý konflikt. Nebo se pletu?
On te pořádný IC důvod bych třeba ještě viděl takhle. Postava A chodí s postavou B, která věří v Harguda a postava C ho načape a jde to nahlásit stráži. Postava B bude úpálena v Mithalliru a tak postava A protože milovala postavu B si najde postavu C, kterou zabije. Permka za permku. To by šlo ne?
Re: Permanentní smrt
Napsal: 20. 4. 2013 16.19
od cid
Lomylith píše:Co vím, tak smrt řeší veškerý konflikt. Nebo se pletu?
On te pořádný IC důvod bych třeba ještě viděl takhle. Postava A chodí s postavou B, která věří v Harguda a postava C ho načape a jde to nahlásit stráži. Postava B bude úpálena v Mithalliru a tak postava A protože milovala postavu B si najde postavu C, kterou zabije. Permka za permku. To by šlo ne?
ve vísledné fázi by dostali permku všichni tři až by toho A našli.
pokud vím teď to je takhle:
takže se zase dostáváme do bodu kdy B bude upálen protože si z vlastní vůle zvolil nějákého boha, A zabije C kterej zapomene že něco na perma mrtvou postavu B nahlásil a A bude popraven protože zabil C. takže jedinej kdo z toho vyjde pořád živej je "dobrák" C.
možná to je důvod proč tu je skoro každá postava dobrá.
navíc když si někdo dá u postavy zlé přesvědčení tak hned nemusí zabíjet a vyvražďovat aby nutně to přesvědčení hrál dobře.
je i spousta jiných způsobů jak takové přesvědčení kvalitně zahrát aniž by někdo umřel.