Systém dorovnávání příšer k charakteru

Chyby v systémových věcech

Moderátoři: World Builder, Dungeon Master

zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Systém dorovnávání příšer k charakteru

Příspěvek od zdech »

Nejde o to, že by měly NPC dělat fakticky úrovně, ale o to, aby je hráči vnímali jako něco co žije a učí se. RP vhodnost náhlého zjevení minibosse je tak vyřešena. Systém to naneštěstí provede bez příkras (ale i tak se z toho dá s trochou snahy vykřesat hra), s Dx nad hlavou to bude mít větší hloubku (jako ostatně skoro vždy).
George píše:A proto, že nerad umírám (obzvlášť v případech, kdy jsem se dobrovolně nedostal do nějaké extrémně nebezpečné situace (tzn. ne v dungu, ale v lese))… Hádej, hádej Wolfe, jaký druh postavy si příště udělám, abych nemusel při setkání s takovým medvědem zemřít.
EDIT: Zajímalo by mě, jestli jde dorovnání vynutit DM? Aby si to zkusili i hráči, kteří to obvykle nezažívají? Protože jak naznačil Van, parta je tomu ukradená, naopak si to ale všímá hidařských postav. (Nepotvrzeno)
Zkusím hádat: Vykašleš se na OOC řešení buildováním a IC sáhneš po tom, co dělají lidé od nepaměti? Tedy na většího a silnějšího přitáhneš přesilu?
Van právě zmínil, že je to pocuchalo i v partě. Ale když už byla zmíněna obvyklost, jak často se vám to tedy děje?
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1255
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Re: Systém dorovnávání příšer k charakteru

Příspěvek od Selvagion »

Zrovna s tím kostlivcem, co skoro zabil i Vana, se mi to náhodou líbilo. Dva maníci si vyrazí na "vycházku" do Arnudenu a Arnuden jim prostě ukáže, že není žádný béčko, a že chodit tam je o hubu.

Mě osobně se tohle občasné dorovnávání líbí. Díky tomu si nikdo nikdy nemůže být ničím zcela jist.

A že epického bojovníka, co medvědy kosí po tuctech pak rozsápá jeden dorovnaný medvěd - dokonce i epičtí bojovníci mohou podcenit protivníka, nebo docela obyčejně udělat chybu, obzvláště když si příliš zvykli na to, že medvěd není rovnocenný soupeř. A určitě se to nestává zase tak často, aby to mohlo nějak nepříznivě ovlinit bojovníkovu epickou pověst.

Vím, jak mi jednou bylo řečeno, jak takového epického bojovníka sežral krokodýl. Moje postava si jen s hrůzou pomyslela, co to muselo být za strašlivé mostrum. Samozřejmě jiná postava to může vzít jako záminku pošklebovat se. Ale to je už život. Prohry k němu prostě patří. Nikdo není neomylný a neporazitelný. A dle mého to systém simuluje jak nejlépe dokáže. Takže já osobně nevidím v občasném dorovnání potvory problém.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Systém dorovnávání příšer k charakteru

Příspěvek od Braenn »

V té teoretické rovině "kdyby to šlo změnit" by se mi líbilo, kdyby tento systém postihoval jen humanoidní NPC, tedy jedince schopné se učit nad rámec instinktů, v případě nemrtvých čerpat z již naučeného. U zvířat by pak navýšení nepřesáhlo třeba 15%.

BTW ještě pořád se tu nosí, že občas někdo naboostí (hlavně lovcům) potvory z invisu, aniž by o tom věděli? :biggrin:
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Systém dorovnávání příšer k charakteru

Příspěvek od zdech »

K inteligentním stvořením (nejen humanoidním) bych přihodil i magická. Když někdo vyrobí golema z žuly místo pískovce, dá se čekat, že bude drsnější.
Zvířata by ve výkyvu síly měla být méně výrazná, ale nebál bych se sáhnout po zastropení někde mezi +50-100%:
1. V bojovém systému, kde 1-20 bodů činí náhoda je pár bodíků k dobru sotva zaregistrovatelných
2. Rozsah nebezpečnosti zvěře nebude zanedbatelný, zrovna třeba baribal může být i dvakrát těžší než udávají průměry a to myslím vykřeše víc než 15% k dobru.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Rodrigo
Příspěvky: 389
Registrován: 29. 10. 2006 9.48
Bydliště: Zleazná řise sever,Tvrz

Re: Systém dorovnávání příšer k charakteru

Příspěvek od Rodrigo »

Ano ale to jsou extremně velcí kusy na ktecých to je poznat.
90% elfů jsou rasisté.
Zbraň není předmět ale stav mysli válečníka.
Term jediný elfí čaroděj v plné plátové zbroji.
Istar blia vesela bardka
Adria rudokabatnice
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Systém dorovnávání příšer k charakteru

Příspěvek od Braenn »

zdech píše:...2. Rozsah nebezpečnosti zvěře nebude zanedbatelný, zrovna třeba baribal může být i dvakrát těžší než udávají průměry a to myslím vykřeše víc než 15% k dobru.
ale baribala od obyč medvěda poznáš po vzhledu, stejne jako grizzlyho od hnědýho - to nejsou výkyvy v rámci jednoho druhu.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Systém dorovnávání příšer k charakteru

Příspěvek od zdech »

Medvěd baribal, zvaný také medvěd černý či baribal... Ten dvojnásobek se týká jednoho druhu (je to výjimečné, ale ne nemožné).
Samozřejmě, že by to mělo jít poznat ideálně dřív, než někoho pohladí. Ovšem pokud to funguje tak jak je zde naznačováno (tzn. až po první ráně PC) a ne jako náhodný spawn, mohlo by jít maximálně tak o dodatečnou změnu popisku (sotva se zničeho nic změní model). Nejsem si jistý, že někdo bude sledovat v boji popisek, to spíš ten log.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Re: Systém dorovnávání příšer k charakteru

Příspěvek od Anade »

Moje zkušenost se systémem dorovnávání je taková, že k dorovnání dochází až po zahájení boje, lhostejno, zda jsem sám nebo v partě. Celé jedno kolo je pak dorovnávaná potvora zcela nezranitelná, což dělá problém právě těm, co útočí ze zálohy, neboť tím přijdou o moment překvapení. Třeba takový běžný bandita, který díky dvěma až čtyřem sneakům za kolo obvykle padne do druhého kola, je najednou první kolo zcela nezranitelný a další útoky už nemohou být zákeřné, nemáte-li HIPS či flank. Medvěd se mi takto nikdy neposílil, ale to bude tím, že medvědy mé postavy nezabíjejí, takže statisticky k tomu asi ani nedojde.

Co se týká četnosti, tak nemám takový přehled, protože mé postavy se spíše boji vyhýbají (v běžné přírodě, divočině, soutěsce), ale zase tak často, abych si toho výrazně všímal, se mi to neděje.
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
Vugi
Příspěvky: 859
Registrován: 25. 10. 2007 14.14
Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Systém dorovnávání příšer k charakteru

Příspěvek od Vugi »

Teď jsem narazil na obyč kance, kterému jsem ubral 300HP a stále byl nezraněn .. :megalol: :megalol: :megalol:
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4080
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Systém dorovnávání příšer k charakteru

Příspěvek od Wolf »

To se stává, když na něj zaútočíš třeba z hidu. NPC trvá, než se dorovná.
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Vugi
Příspěvky: 859
Registrován: 25. 10. 2007 14.14
Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Systém dorovnávání příšer k charakteru

Příspěvek od Vugi »

Wolf píše:To se stává, když na něj zaútočíš třeba z hidu. NPC trvá, než se dorovná.
A tak to by odpovídalo, ale havran co mu přiletěl na pomoc, byl to samé :bb:
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
Odpovědět