Koutek realističnosti

Vše co nejde zařadit jinam

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mevaron
Příspěvky: 122
Registrován: 30. 1. 2010 18.04

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Mevaron »

Si zajdi do Hag Hargol... :biggrin:
Boendal Biderbo, spoluzakladatel a pokladník Západoříšské obchodní společnosti, hrdý sekernik a mapokreslič Hag Hargol jmenován samotným Vojvodou.
Albus Tuřínobijec. Cože? Tuřín? Tuřín! TO JE MŮJ TUŘÍN!
:bye: :bye:
And now...i'm one with the force.
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 404
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Van »

K Hargolu nemám důvěru od EQ1, kdy Dolobránci apod. měli plná vousatá ústa slov jako "nemáme rádi elfáky, magikuse, je to špína" a pak přišel elfí magikus, zatřepal měšcem a trpaslíci padli na kolena, vousem mu otřeli špínu a mithallirskou ulici z bot (a víte co tam chodí) a jen se ptali "co pro vás můžeme udělat, pane" :bleh:
zdech
Příspěvky: 1218
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od zdech »

Ona musí být Deska hodně liberální místo. Být plná středověkých názorů hoří nekonečnou válkou. Ne se skřety, gnolly a podobným standardem, ale i mezi lidmi, trpaslíky a elfy. Že převažují názory "chránit, bránit a tolerovat" nad "plenit, pálit a ničit" mám za docela základní podmínku existence Equilibrie jako stabilního herního světa.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 404
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Van »

I toleranci paladinů vůči démonickým tvorům?
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1652
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od George »

Těleso v rovnovážné poloze není schopno vydat další energii, dokud jej něco z rovnovážné polohy nevyvede. Jinými slovy není co chránit, bránit a tolerovat, když není to, před čím by chránilo, bránilo a co by tolerovalo.
Dá se chránit, bránit a tolerovat půldraka... dokud se najde někdo, kdo ho chránit, bránit a tolerovat nebude.
Myslím, že základním předpokladem kvalitního RP je konflikt (podobně jako u dialogů)… kéž by byla EQ míň tolerantní.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Selvagion »

Dokud dodržují zákony a jsou navíc členy stráže, jsou trpěni - zatím :shades:
Uživatelský avatar
Akruo
Příspěvky: 1049
Registrován: 29. 9. 2007 9.02
Bydliště: Znojmo

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Akruo »

Van píše:K Hargolu nemám důvěru od EQ1, kdy Dolobránci apod. měli plná vousatá ústa slov jako "nemáme rádi elfáky, magikuse, je to špína" a pak přišel elfí magikus, zatřepal měšcem a trpaslíci padli na kolena, vousem mu otřeli špínu a mithallirskou ulici z bot (a víte co tam chodí) a jen se ptali "co pro vás můžeme udělat, pane" :bleh:
Obchod je obchod. Trpaslíci jsou hrdý národ se svojí vlastní morálkou a mentalitou, mají odlišný přístup k mnoha věcem. Co se týče například trpasličí cti, má svoje specifika a nikdo neočekává, že ji bude nějaký dlouhý rozumět. Nutno dodat, že na EQ nejsou reálie, které by stavěly opravdové nepřátelství mezi elfy a trpaslíky... to je spíše otázka několika PC konfliktů.
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Uživatelský avatar
Akruo
Příspěvky: 1049
Registrován: 29. 9. 2007 9.02
Bydliště: Znojmo

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Akruo »

George píše:Těleso v rovnovážné poloze není schopno vydat další energii, dokud jej něco z rovnovážné polohy nevyvede. Jinými slovy není co chránit, bránit a tolerovat, když není to, před čím by chránilo, bránilo a co by tolerovalo.
Dá se chránit, bránit a tolerovat půldraka... dokud se najde někdo, kdo ho chránit, bránit a tolerovat nebude.
Myslím, že základním předpokladem kvalitního RP je konflikt (podobně jako u dialogů)… kéž by byla EQ míň tolerantní.
:thumbsup:
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
zdech
Příspěvky: 1218
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od zdech »

Konflikt může být základem PnP světa, kde jedním odstavcem popíšete jak se to okolo mele a pak už víceméně řešíte jen ty kousky co se nějak dotýkají pěti šesti hráčských postav.
Equilibrie není PnP a není možné mít armádu Dx jen na to, aby simulovali "reálné" dění ve středověkém multirasovém minisvětě. Základ stabilní být musí, na hořícím hřišti si nezahraje nikdo.

Pro samotnou hru je základem konflikt, to ano. Ale není nutné, aby byl světového rozsahu. Pro paladiny okřídlení přistěhovalci, pro trpaslíky elfové, pro tolerantní ti krvelační, pro středověké názory ty moderní a skřeti pro všechny.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4056
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Wolf »

Akruo píše:
Van píše:K Hargolu nemám důvěru od EQ1, kdy Dolobránci apod. měli plná vousatá ústa slov jako "nemáme rádi elfáky, magikuse, je to špína" a pak přišel elfí magikus, zatřepal měšcem a trpaslíci padli na kolena, vousem mu otřeli špínu a mithallirskou ulici z bot (a víte co tam chodí) a jen se ptali "co pro vás můžeme udělat, pane" :bleh:
Obchod je obchod. Trpaslíci jsou hrdý národ se svojí vlastní morálkou a mentalitou, mají odlišný přístup k mnoha věcem. Co se týče například trpasličí cti, má svoje specifika a nikdo neočekává, že ji bude nějaký dlouhý rozumět. Nutno dodat, že na EQ nejsou reálie, které by stavěly opravdové nepřátelství mezi elfy a trpaslíky... to je spíše otázka několika PC konfliktů.
Možná trošku TO ale:
Mě se líbí, že to právě nejsou nastavené reálie, že se prostě nemají rádi protože... Ale že je to právě díky odehraným charakterům, které ty jednotlivé rasy vystihly zahrát tak, že tam ten konflikt vzniká.
Ať už v malé či velké míře. Má postava elfa měla trpaslíka nakonec za jednoho velkého kámoše, spěla k tomu IC hra, ale i přes to, tam byl vidět ten naprosto rozdílný charakter, uvažování, chování.. atp.
Holt tyhle dvě rasy jsou natolik rozdílné, že tam mezi nimi nějaké napětí bude zkrátka pořád a to se mi líbí :D =)
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 471
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Brambor »

Wolf píše:
:yes:
Máš pravdu, že se v hrané historii stalo už dost věcí, které mohly zhoršit (některé ale i zlepšit) vztah obou dlouhověkých ras. Počínaje Asar... :clover:
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1652
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od George »

zdech píše:Pro samotnou hru je základem konflikt, to ano. Ale není nutné, aby byl světového rozsahu. Pro paladiny okřídlení přistěhovalci, pro trpaslíky elfové, pro tolerantní ti krvelační, pro středověké názory ty moderní a skřeti pro všechny.
Právě... pro paladini okřídlenci, pro trpaslíky elfové.… ale tak to na EQ není, tam se tolerují všichni navzájem...
Souhlasím, že bude-li konflikt eskalovanej tak, že se budou všichni vraždit na potkání, tak už to může být "hořící hřiště", byť bych k tomu měl taky určitý výhrady, ale tohle rozhodně není případ EQ.
Wolf píše:Mě se líbí, že to právě nejsou nastavené reálie, že se prostě nemají rádi protože... Ale že je to právě díky odehraným charakterům, které ty jednotlivé rasy vystihly zahrát tak, že tam ten konflikt vzniká.
Ať už v malé či velké míře. Má postava elfa měla trpaslíka nakonec za jednoho velkého kámoše, spěla k tomu IC hra, ale i přes to, tam byl vidět ten naprosto rozdílný charakter, uvažování, chování.. atp.
To je právě to.. Ty rasy se nemusí už kvůli tomu, jakej mají způsob uvažování, jednání, vzhled.. všechno, ale není to důvod k nenávisti.. důvodem k nenávisti by ale už mohlo být to, že v nedaleké historii (max. 54 IC let) bylo hromadné vyvražďování trpaslíků Asar a jejích přisluhovačů.. To je doba, kterou zažil jakejkoliv elf žijící dnes na desce (životnost 800-1000 let) a drtivá většina trpaslíků (200-250 let, většinou míň :bigwink: ) (ti si na to pamatujou asi víc :) )

EDIT: Sakra, pozdě :)

EDIT2:
Selvagion píše:Dokud dodržují zákony a jsou navíc členy stráže, jsou trpěni - zatím :shades:
Tohle by měl být o důvod víc, proč je netrpět, ale bojovat proti nim všema dostupnýma prostředkama (byť ne mečem, vzhledem k tomu, že jsou strážní).
A hned by měli hru jak paladini, tak oni (a pravděpodobně i spousta ostatních, vzhledem k tomu, že by to nejspíš nepřecházeli, ale nějak by tíhli k jedné nebo druhé straně konfliktu).
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Ceraph
Příspěvky: 131
Registrován: 7. 8. 2013 18.43

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Ceraph »

Myslím, že základním předpokladem kvalitního RP je konflikt (podobně jako u dialogů)… kéž by byla EQ míň tolerantní.
Mno, já jsem ohledně konfliktů spokojen, neexistoval den kdy mě alespoň někdo jednou za hru nenasral nějakou tou rádoby rasistickou či jakoukoliv narážkou. I když musím přiznat že některé narážky jsou asi tak "srdce dojímající" jak politická situace v ČR. :cool:
No ty pičo vy jste ten server fakt zabili no já se z vás poseru.
Uživatelský avatar
Alquist
Příspěvky: 3700
Registrován: 11. 2. 2012 10.47

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Alquist »

Van píše:Příjde mi, že dobové a lokální předsudky mizí... např. ještě nikdo nevzal vidle a pochodně a nešel vyčistit Mamonínskou stráž :shades:
Děti se nestrkají jednoduše do sirotčinců apod.
Párkrát to tu už bylo...
RIP
Uživatelský avatar
Protton
Příspěvky: 191
Registrován: 5. 2. 2012 17.03
Bydliště: 7. hladina šera, Edinburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Protton »

Zajímavá tato debata a to mne vede k dalšímu zajímavému tématu. Chcete, aby se zde postavy chovali co nejvíce realisticky, nebo spíš, aby to všechno zapadalo do spíše pohádkově laděného světa EQ? Například... má být paladin ten, co zahání temné nesmysly do kouta a fackuje nemrtvé a v podstatě nic nedělá a nebo ten, co se snaží udělat lépe lidem a to i bojem proti lidem, občasnou intrikou a vypočítavostí? Pokud někdo četl, bylo by to jako Ravenor nebo Eisenhorn od Dana Abnetta. Trochu by se pohyboval na hraně toho, co je pro paladina/inkvizitora přípustné dělat, ale to proto, aby právě splnil své zásady (zákonné) a pomohl lidem obecně (dobro). Samozřejmě lze převést na jakoukoliv jinou postavu a jiné povolání, jenom já pořád straším paladinem, jelikož je to to, co nejvíc znám a o čem uvažuji.
Nebojíte se tmy! Nebojíte se smrti! Jste jako paladin, a tím také od teď všichni jste! Za Mitana! Za Cindii! - Ragmon Kernor 21.6 335, poslední obrana Listova
Belthil Tillion - Mistr loutny, zpěvu, poesie a velký milovník žen v jedné osobě.
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 404
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Van »

EQ je pohádkově laděná díky většinovému vlivu osob, co z toho pohádkárnu dělají (= plyšárnu).

Osobně jsem byl vždy pro dohrávání situací do důsledků, snad jen jsem se občas vyhýbal zbytečnému zabíjení, kvůli domršenému systému smrti. Něco jako Píseň ledu a ohně, ale psaná někým, kdo dokáže opravdu správně a realisticky odhadovat záměry a smysl jednání reálných osob :shades:
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1250
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Selvagion »

EQ je pohádka už ze své podstaty - je tu magie, draci, démoni a další havěť, systém a jeho nedokonalosti.

Postavy by se ale měly chovat smysluplně. Hlavně NPC často dělají podivná rozhodnutí.

Jinak intrika je dle mého něco, čeho paladin už ze své podstaty není schopen. To je spíš záležitost inkvizitorů.
Calcathea
Příspěvky: 114
Registrován: 11. 12. 2006 22.33

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Calcathea »

Pohádka nepohádka. Je mnoha příběhů se špatným koncem. Mrzí mě spíš to že lidé co nehrají užívají hru když něco se děje.
Co se plyšárny týká. Solarův rytíř by nikdy nedopustil aby po desce chodilo něco jako démon neb jen z části. Natož zastávalo důležitou funkci.
Přecejen stejně jako by středověký křižák první ranou zničil vše co by připomínalo jen malé sémě ďáblovo dle písma svatého.
Co se týká světa smrt je vtipem protože to že se jeden nevrátil ach hrůza... minimalizuje strach ze smrti tak o 80 procent.
A dále to že lidi ať jsou sebehloupější a neumí číst ze všeho vyváznou jako nejlepší je vtipem i pro mě.
Otázka má zní: Kdy se postavy začnou smrti bát? Kdy pujdou někam bojovat s nejistotou?
Kdy se začnou lidi zamýšlet spíš nad tím jak sebe a jiné bavit než jak sebe obohatit?
Kdy DM odloží svá práva hrát za postavu ve funkci a vyhnou se tak střetu zájmu a přehnanému AFK a začnou rozvíjet svět tak aby dění nebylo jen stereotypem na jediném místě?
Kdy přestanete se tu jak pitomci hádat o hovadinách místo abych vás ve hře viděl?

Můj názor jasný je.
Svět který krásným jest, pomalu zmírá.
A hádky zde jej nevzkřísí.

A co se reality týká. Hraji zde mnoho let a myšlenka že umřít ten vět má, ve mě smutek probouzí, a v kostech mých mě mrazí.
Neb mnoho lidí co zde se vrací a špínu z huby mele, se ani nezamyslí nad tím proč vlastně začli hrát zde kdysi.
Calcath: Bývalý otrok poznamenaný Ostrovem.
Vallador: "Jsem lovec. Luk pasti a tak."


Každý z nás žije ne každý ale skutečně umírá!
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4909
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Braenn »

Dobře Cale, vemu to bod po bodu, resp. řádek po řádku.

1) solarův rytíř je stále osoba, poslušná zákonů.
2) Když lidé, co Solarovi rytíři nejsou, rozhodnou, že démon nebo cokoli podobného dostane glejt, tak není na něm, aby něco dopouštěl nebo nedopouštěl. Má v zásadě tři možnosti
...a) akceptovat tento fakt, ač nerad, s vírou že stát ví ,co dělá a omezit své chování ne nestýkání se, případně dohled(protože ta důležitá funkce démona je podmíněna tím, že jeden každý ten zaměstnaný "démon" má dost omezení co se týče pohybu, spravování té své funkce a nad hlavou damoklův meč, ale to už by si někdo musel zjišťovat IC. Mamonín je prostě stoka, odkladiště odpadu, ale ani tam nejsou blbí!)
...b) snažit se změnit systém, který dotyčné zaměstnal, hlídat je, snažit se dokázat jejich hřích atd., a dosáhnout zákonnou cestou toho, aby byli propuštěni/vyhozeni/zatčeni.
...c) odejít ze systému, který shledal díky tomuto pochybení chybným a jít po nich jako nějaký osamělý mstitel. Ovšem tento bod je tak hraniční, že dotyčný, co tohle udělá, bývá obvykle z 5% v právu a z 95% na půl cesty k BG.

3) Bod s křižákem přecházím, protože je to blbost a stylem je to výzva k diskuzi, podobná oznámení "každý Němec, bojující za Hitlera, byl lidský odpad a špína a zabil každého Žida, kterého potkal."
4) S tou smrtí nechápu, chceš, aby se lidé báli smrti a pak vyčítáš, že někdo řeší, že se teda jeden nevrátil? Mně to přijde logický - když máš svět, kdy je vysoká pravděpodobost, že se někdo vrátí, a pak se to nestane - jo, to je celkem rána. A naopak to strach ze smrti zvedá. Hm, u NPC, PC si to musí zařídit sami, tolik k tvé otázce, ale ono stačí hrát, že smrt je prostě sakra nepříjemná, bolestivá a má třeba chvíli IC důsledky. Ostatně tvá postava to taky zrovna nehrotí, když to vemu na příkladu dítěte, které mělo bojovat v první linii, ať se "oťuká". Brr.
5) Ten řádek o hlouposti a tak moc nechápu, ale obecně plně souhlasím s tím, že charakterům, hlavně těm plyšovým a kladným, se prakticky nedá jak ublížit. Jedině CVC a ztráta pár xp, za kterou pak druhé straně hrozní permka. Žádná intrika proti plyšákovi, sebechytřejší a sebelepší, nikdy neuspěla, protože na EQ se nikdy neublíží hodným.
6) DM hraní ve funkci - co máš přesně na mysli? Že hráč s postavou ve funkci dostane DM post a má okamžitě odložit jak postavu, tak její snahy?
7) AFK - spousta DM hrvá tak, že přítomnost DM avatara ne vždy značí přítomnost DM. Pamatuju to třeba u Olymara. Nevím, zda je to tak nějak pojistka "hráči mi mezitím nebudou kravit", nebo jen potřeba si po x hodinách oddechnout a přitom mít zaplý, co se ve hře děje - ale tak nějak teď už snad každý hrající DM/DS přešlo do módu, že ti napíše "sorry, teď ne", když ve hře je a nemá kdy, domluvit se dá vždycky, takže tohle mi teda tak nějak vůbec nevadí. Ty nikdy nezaparkuješ postavu v posteli, kde na ni nikdo nemůže, a nejdeš třeba vařit večeři? Já jo. Jéda.
8) Střet zájmu a dění stereotypem na jednom místě - bohužel pro EQ, DM mají rozdělená místa, kde mohou hrát, za co mohou hrát, zkrátka tak nějak místa, co jim patří. Takže - co se týče aktivit na jednom místě - stěžuješ si zcela špatně. Stížnost zní: Proč víc nehrají DM, která mají na starosti ostatní místa Desky? Případně, do extrému, proč je tak málo aktivních DM? (vzhledem k počtu hráčů si ale odpovíš sám).
Kruci, zkuste být lidi aspoň rádi, že se NĚKDE něco děje. A přijmout ten fakt, že od DM, co má na starosti Amfiberai na výjimky nic jiného než Amfiberai nedostanete, to samé s Mamonínem. Důvod je jednoduchý - jak jde hrát větší oživení světa někde jinde, když jakmile se dostanete na důležitá NPC a jejich rozhodování, šlapete do zelí jinýmu a musíte každý krok konzultovat?
Snížení aktivity v Mamoníně nebude znamenat, že se někde bude dít něco víc. Nebude se jen dít nikde nic. Jestli je tohle to, co od EQ chceš, pak pokračuj v prosazování. Ostatně, já jsem zas ráda, že se na jednom místě děje něco pořádně, že tam jsou uvěřitelné charaktery i mezi NPC a že si to místo dovedu představit velmi dobře a velmi živě. Tohle by jedno DM, které by mělo dělat všechno, nikdy nezvládlo.
9) Tady se někdo hádá? :O Zatím tu byla docela slušná debata v poměrně přátelském duchu.
10) Jo, EQ chcípe. Důvody proč a co by s tím šlo dělat, počínaje jedním pitomým obrázkem na stránkách, že EQ není offline, tu bylo milion, ale z důvodů, které všichni známe, s tím nikdo nemůže nic dělat. Tak si to nekažme ještě ve hře.
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 404
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Van »

Calcathea píše:A co se reality týká. Hraji zde mnoho let a myšlenka že umřít ten vět má, ve mě smutek probouzí, a v kostech mých mě mrazí.
Neb mnoho lidí co zde se vrací a špínu z huby mele, se ani nezamyslí nad tím proč vlastně začli hrát zde kdysi.
Z celého (dle mého názoru) nepříliš kvalitního příspěvku vypíchnu tohle? Opravdu mnoho let? :megalol:

K Braenn a její idee paladinství se vyjadřovat nebudu. Viděl jsem to na TH, stačilo, takhle opravdu ne.
Odpovědět