Koutek realističnosti

Vše co nejde zařadit jinam

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Van »

Pokud to je moc vidět, je to opravdu dobře zahrané?
Obrázek
Calcathea
Příspěvky: 127
Registrován: 11. 12. 2006 22.33

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Calcathea »

S těmi rasami je to spíš chyba lidí.
Každý si dělá zrůdy co se jim zachce a prostředí je toleruje.
Naopak. Více takových trpaslíků, více lidí co nenávidí elfy, a jiné rasy.
Tak aby zrůda šla po městě každý se jí smál plival na ni a posmíval se.
Zákon je jedna věc zášť lidí druhá. A myslím že by jim to lidé řádně osolili i s glejtem.
To ostatně i v dnešní době dělají. I když je to dnešní propagandou a pozitivní diskriminací hodně ovlivněné.
Calcath: Bývalý otrok poznamenaný Ostrovem.
Vallador: "Jsem lovec. Luk pasti a tak."


Každý z nás žije ne každý ale skutečně umírá!
Uživatelský avatar
Zlofas
Příspěvky: 517
Registrován: 29. 6. 2011 13.57

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Zlofas »

Calcathea píše:více lidí co nenávidí elfy,
Toho se rád zhostím :yes:
Felix Velton – táta mi jednou vyprávěl...
Krakenobijec Honza Velton – Smutek poraženým!
Edgar - *koukne na Františku* tej fajná robka!
Františka – Už je pozdě *usměje se na tebe*
Tirion Lyrek R.I.P – Solar mě ochrání!
Uživatelský avatar
Protton
Příspěvky: 191
Registrován: 5. 2. 2012 17.03
Bydliště: 7. hladina šera, Edinburg
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Protton »

Já myslím, že se tady to přesvědčení trochu moc řeší. Na jednu stranu tady chcete co nejlépe zahrané postavy, na druhou stranu z nich děláte podivné paskvily založené na nedokonalém systému. Proč by zákonně dobrý člověk nemohl lhát? Každý lže! Proč by zákonně dobrý paladin nemohl mučit někoho, aby získal informace, které nutně potřebuje ke konání své povinnosti? Já si myslím, že paladin by měl být daleko více zákonný, než ten dobrý. Nikdo, kdo je povoláním voják, nemůže být 100% sluníčko. Jinak umře hrozivou smrtí velice rychle.

Co se týče pravomocí hromady krabů, na EQ je problém toho, že společnost je velice tolerantní vůči ptákovinám (s prominutím) a velice netolerantní vůči věcem, kde by měli mít respekt. Například vůči paladinům. Jak tak často poslouchám hráče, tak by soudů o urážku paladina nebo řádu mělo být asi tak 100x více, než jich je. Věřte si třeba ve velké špagetové monstrum, to je všem jedno, ale když začnete nahlas pomlouvat (no, vlastně to nejsou pomluvy, ale i tak :D ) Servantese, Solarovce a paladiny, tak by se to mělo nějak řešit.


Ale když už jsme v koutku realističnosti... Jak funguje neviditelnost? Jakto, že v ní osobu ani neslyšíte? Ale osoby, co se navzájem v neviditelnosti našli, už si spolu mohou povídat?
Nebojíte se tmy! Nebojíte se smrti! Jste jako paladin, a tím také od teď všichni jste! Za Mitana! Za Cindii! - Ragmon Kernor 21.6 335, poslední obrana Listova
Belthil Tillion - Mistr loutny, zpěvu, poesie a velký milovník žen v jedné osobě.
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Van »

Calcathe, ona je bohůmžel EQ sluníčková a většina ras nemá důvod k rasismu. Řešilo se to vícekrát a prostě historie Desky už tak nastavená je. Nicméně rasisti můžou být ze sfér. Problém je, že pokud je ta zášť menšinová (a hraná vlastně jen hráči), tak to prakticky nic neovlivní. Kdyby zášť fungovala na globálnější úrovni, tak to dává víc prostoru ke hře. Nicméně třeba zhoršení vztahu Mithallir a Tirian mi nepřišel moc dobře nadhozený tak, aby si hráč skutečně vybíral kde bude pro někoho něco dělat a vznikla skutečná IC nevraživost.

A těžko osolit něco někomu glejtem, když má většina strážnickou uniformu :biggrin:
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Woxa »

Jedním z pilířů zákonného přesvědčení je čest a já tedy na lhaní nic čestného nevidím. Pilířem dobrého přesvědčení je pak konání dobra a mučení (z jakéhokoliv důvodu) je spíš přesným opakem.

Jistě, lawful good paladin může lhát, může mučit, může vydírat a já nevím co všechno... jenže to všechno by mělo mít dopady, protože je to prohřešek proti L/G přesvědčení. Některé prohřesky nejsou tak zásadní, a lze je odčinit nějakým pokáním a podobně, něco jsou prohřešky neodpustitelné a paladin prostě "padne". Paladin by měl být (mimo jiné) ideálem rytířskosti a to stěží bude, pokud bude lhát, mučit, vraždit, znásilňovat a plenit...

Jedinou nedokonalostí systému přesvědčení je, že zde není reálné hlídat neustále hráče, zda se svého přesvědčení drží či naopak nikoliv a dle toho je "odměňovat". Případně, že spousta hráčů na přesvědčení kašle a raději si to nějak "okecá".

Edit: Neviditelnost je zde vysvětlena celkem rozumně, ale asi bych doporučil pátrat spíš IC (zvlášť pokud nehraješ mága). Možná to vysvětlení lze najít i zde na fóru, ale vážně nevím kde (ačkoliv mám pocit, že dříve jsem tu něco takového viděl).
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1846
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od placidity »

Neviditelnost je snad dokonce popsána i v muni knihovně, mam dojem.
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Mourisson1
Příspěvky: 1735
Registrován: 27. 11. 2010 17.39
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Mourisson1 »

Je, dost dobře a dost detailně
Lothias Cys'variana

"...býval tady hráčem, ale spáchal ten největši hřích, creepil proti zkorumpovaným spoluhráčům. Snažili se ho zabanovat. Misto toho mu nedali staršího sráče, kterého tak chtěl. Obviněn z metagamu nyní creepi na Equilibrii. Creeper, který loví creepery. Potížista. Mourisson..." - Woxa 22. 10. 2015
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od zdech »

Na přesvědčení je dobré nahlížet jako na tendence chování, ne jeho pevné hranice. Tedy ne "nesmí" nebo "nemůže" ale "má/nemá sklon k". Dostatečně závažná situace může přimět kohokoli v čemukoli, což se může projevit změnou tendence daného charakteru.

Kde není žalobce, tam není soudce. On i ten Servantes potřebuje mít alespoň něco k sestavení žaloby. A pro úplnost, zatajování zločinu je zločinem samo o sobě.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Ogar »

K onomu přesvědčení:
Za mě by pomohlo s ním opravdu hýbat a přizpůsobovat ho postavičce, podle toho jak se chová. Není to nic megalomanského, ale mohlo by to dopomoct k činům co hráči loutkují za postavy. Pak by neměli tolik tendenci lámat své charaktery z rozmaru, který je postihl v životě lidským.

S přesvědčením také přichází spousta systémových změn, a tak je opět dobré tomu přizpůsobovat schopnosti postavičky. Např. dobro, neutralita a zlo. U všech se rapidně mění věci jako je vyvolávání planárních bytostí, vliv kouzel, některých featů apod. a toho pak může být zneužíváno.
-----------------------------------------
Avšak pohyb v přesvědčení, by měl být provádět rovnoměrně do všech stran (ne jen dávat body do zla, ale umět také dát body k dobru, na což je velmi často opomíjeno), dle chování v zlomových situacích - zde vznikne jistě myšlenka CO je zlomová situace. V praxi bych uvedl příklad - Nakrmení patnácti chudých obyvatel / zabití zvířete, kde si myslím, že už by pár bodů bylo zasloužených za ty obyvatele, ale naopak zvíře je banalita, kterou se nedá slušně řídit. Rozdíl by byl nejspíše masová genocida lesa.
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Ungo »

Dát někomu body Dobru (přesvděčení), za nakrmení 15 chudých obyvatel, je nesmysl. Dané DX by muselo pokaždé a u každého zkoumat co za motivy za tím stojí. I zákonný evil může dělat dobré skutky a to čistě v zájmu svého vyššího zlého cíle.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Ogar »

Dobře ti obyvatelé byly špatný příklad. Nechtěl jsem sem plácnout hned vraždu.. Ta by už nějaký vliv mít měla. A i z některých událostí by tomu mělo být přihlíženo, obzvláště , pokud si hráč zažáda o takový posun v přesvědčení a udá k tomu jasný motiv.
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Ungo »

O tom to je, že takové věci se budou vždy dít spíše na žádost hráče. Je nereálné to byť jen pocitově hlída u všech postav. Nicméně změna přesvědčení by měla být otázkou několika (desítek) let.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Tomyn
Příspěvky: 2668
Registrován: 12. 11. 2007 10.10
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Tomyn »

v tom plně nesouhlasím, že je to změna na desítky let, tedy povětšinou ano, ale ne vždy, může dojít k nějaké krizi, kdy se změna udá rychle, kupříkladu láska, hrátky s magiií atd.
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Ungo »

Aneb okecat se dá všechno.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Tomyn
Příspěvky: 2668
Registrován: 12. 11. 2007 10.10
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Tomyn »

to není o okecání, to je o konkrétní situaci, která přináší nové věci, tvá poznámka je ubohá
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Uživatelský avatar
Alquist
Příspěvky: 3712
Registrován: 11. 2. 2012 10.47

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Alquist »

Dovolím si souhlasit s Tomynem.

Změna přesvědčení může být i náhlá.

Příklad : Pokud postava A je zákonně dobrý idealista je svědkem nějakého masakru na civilním obyvatelstvu může to s ním hnout ze zákonně dobrého na zmateně či dokonce neutrála - ztráta ideálů atd.

Každopádně nemělo by to být pravidlem a vývoj přesvědčení by měl být ve většině případů postupný.

Navíc záleží i na rase dané postavy. Elf bude mít přesvědčení stálejší než třeba člověk.
RIP
Uživatelský avatar
Lomylith
Příspěvky: 1350
Registrován: 13. 8. 2008 12.28
Bydliště: Druhá strana

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Lomylith »

Hawkeye píše:Aneb okecat se dá všechno.
Máš s tím velké zkušenosti.
Za´cho Detyr - Oběšen a upálen(21.Vodomrzen 1133 7:16)Zotročit a ničit!
Evana Ver Letha - Uvařena(25.Brzomráz 1146)
Drathir'Cryso Olath - Uzavřen v železné panně(26. Brzomráz 1152)
Aw´rixel Jednooký- Rozřezán (17. Obrozen 1154)
Victor Shawer - Odsouzen k utrpení (3. Vinobran 1161)
https://www.youtube.com/watch?v=jPU63WAnrSE



Je tažké byť debilom, pretože konkurencia je veliká.
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Woxa »

Mě třeba rozthrhejte, ale zastanu se Hawkeye, moje zkušenost říká, že tak půlka "příběhů" je o kalkulu.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Ninquë
Příspěvky: 390
Registrován: 18. 11. 2013 17.09
Bydliště: Šumperk

Re: Koutek realističnosti

Příspěvek od Ninquë »

Má zkušenost (ať nemusíte žrát Woxu) - ...na Nin mám holt blbě dané přesvědčení... když jsem hrála párkrát s Onyxem, vždy mi jej o kousínek změnil. Nešlo o žádné velké zásahy, nežádala jsem jej o to. Prostě se mu ta hra líbila a na různých rozhovorech s jistými npc bylo krásně vidět že i když obě dvě postavy jsou dobrého přesvědčení, tak jedna je holt do morku kostí zákonná a druhá naopak chaotická. Díky tomu nepatrné posuny ke zmatenému přesvědčení.

Rozhodně si myslím, že s přesvědčením by se alespoň občas hýbat mělo. Každý ať si sám šáhne do svědomí, zda vážně se drží toho co má systémově dané. Přecejen ani v IR životě není člověk stále stejný.
Na jednu stranu - ano, je to otázka let. Zároveň však jsou chvíle, které k takovéto změně zafungují ihned. Aneb viz například příklad Alquista - myslím si, že dokonce v zájmu "vyššího dobra", pomsty by se postava mohla dokonce stát zlou (nejspíš by ale daný jedinec měl pak o kolečko navíc).

Chápu že DX nemohou sledovat stále vše a mít o všem přehled a dle toho zasahovat, avšak dle mého se někteří H (a teď ze mě zbydou jen kosti) krapet flákaj a trošinka práce by jim neuškodila.
Rosse Anne - mladičká hudebnice - MIA

Ninque Ju´eine - elfka, léčitelka, matka - věčně na cestách
Odpovědět