DarckDewy píše:…
inkvizitoři nejsou (neměli by být) ani tak přesvědčením zákonně dobří, jako zákonně neutrální, proto jim to dovoluje ne přímo lhaní, ale věci jako nechávání ve lži, úmyslné zatajování věcí, překrucování atd, stejně jako mučení a nehezké intriky a politikaření a - tak, co by zákonné dobro ad absurdum dělat nemělo, ale co musí dobrý vyšetřovatel umět.
Solar je tak militantní a přímý bůh, že je pro fanatickou inkvizici jak dělanej. Proto třeba Ajris nemá inkvizici.
Paladini Solara tady mají jiné požadavky - větší. Znatelně větší. Ale hlavně jiné.
Na příklad - inkvizitor by (teoreticky, vždy je situace, která to vyvrátí) mohl nakrmit hlavu nějakého eviláka lží, ale ne proto, aby získal on, ale aby odhalil větší zlo a pak to mohl vzít z jedné vody na čisto. Paladin ne.
Inkvizice by mohla například uzavřít spojenectví s někým méně zlým a nechat ho jít, aby chytla zlo větší - ať už s tím, že si ho najdou později, nebo s tím, že to za to stojí. Paladin ne.
Nikdy by ale neměli říct - je to dobrý čin. Ne, je to čin menšího zla. Paladini pak menší zlo prakticky neznají.
Nikdy by neměla ani inkvizice přistoupit k omluvení zla, pokud z toho činu neplyne větší dobro - na tvém příkladu s vlkodlakem je to hezky vidět. Nezlob se na mne, ale co je za "dobro" v pojetí dobrého boha, když nějaký vlkodlak zakusuje lidi, kteří jsou hamižní? Je hamižnost nebo vykořisťování důvod k tomu, aby je mohl kdokoli beztrestně zabít? To těžko. Vlkodlak je zlý tvor, který v proměně neovládá své pudy a Solarovci - léčba neléčba - by k němu měli přistupovat jako k hrozbě, kterou je potřeba zlikvidovat. I kdyby zakusoval jen masové vrahy, je to prokletý tvor, a jen hrozba, že dřív nebo později zakousne i někoho jiného je důvodem k tomu jen eliminovat. Nesedí do řádu věcí. K tomu léčení to nechápu - nemohou ho nechat pobíhat venku s tím, že "možná" se najde lék. Kdyby ho někde někdo zavřel tak, aby nemohl utéct (ale kdo to zaručí?) a pak hledal lék, ok - Solarovská nátura je ale přesně a přísná, tudíž smrt toho vlkodlaka je mnohem jistější, než jakékoli "ale, kdyby a možná".
Stejně tak by měli postupovat proti démonům atd.
Solarovci jsou členy řádu, který je součástí nějakého politického celku se zákony, a tudíž, protože jsou zákonní a primárně směřovaní k dobru (nebo k tomu, aby po dobru šli), musí (měli by) jednat v rámci těch zákonů. Když zákon nad nimi řekne - půldémon v Mamoníně je chráněný, dokud xy, pak to musí (měli by) respektovat - skřípaje zuby, mohou buď čekat, až klopýtne, nebo se pokusit změnit systém, vymoci si výjimkou výměnou za xy (pokud o to fakt stojí), ale zákon je v tomto případě pro inkvizitory nad jejich cíle. Pro paladiny - ah, tam je to těžší - nemělo by to přijít do konfliktu.
Nicméně - tohle je teorie. O tom, jak to kdo hraje nebo nehraje, že došlo ke spoustě bot a ještě dojde, že se současný Solarův řád dost posunul od toho původního, že to každé DM hraje po svém, no - to těžko popírat. Nevím, jestli jsem ti nějak relevantně odpověděla, protože tvůj příspěvek je lehce zmatený, ale tož - snad.