Stránka 1 z 3

Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Napsal: 24. 11. 2017 13.53
od placidity
Když už máme ty WB, proč nenavrhnout něco většího, no ne...

Nebudu nějak moc rozebírat důvody a původy, ale asi všichni víme, že rozdělení toku expů mezi rasami a hráči je leda tak na facku, protože z toho je akorát zlá krev mezi hráči, trpaslíci remcají na elfy, hráči na sh/h a tak dále. Flejmů bylo o tom pár, kdo chce, dohledá si.

Takže navrhuju:

- normalizace časovek, aneb všem stejně bez rozdílu - eq je snad jediný svět kde je praktikováno nějaké rozdělení a popravdě mi přišlo na hlavu už když jsem tady začínal. Dejme všem stejně a nechme lidi hrát (jak moc nebo málo s přísunem pohnout je na jinou debatu, osobně bych dal všem přinejmenším elfí nebo jiné odstupňování, kde to tiká až na epic, protože končit na lv15 jako trpové v základu je s prominutím k pláči).

- zrušení expů za potvory a jiné události ve světě, které je automaticky udělují - což v tomto případě znamená především bossy, protože z potvor už tak teče málo/nic, ale při zvýšených časovkách nejsou mrchy potřeba.

- smrt sebere expy na dluh - tady asi není moc co psát, potenciální delevel nepotěší nikoho a ztráta expů je všechno jen ne motivující, zvlášť pak na vyšších levelech kdy prostě víte, že jste právě ztratili xy člověkohodin času. Při xp dluhu delevel nehrozí a hlavně jde tok xp pořád nastavit tak, aby měl hráč pocit, že i přes smrt postava postupuje pořád někam dál a není frustrován (opět, jestli časovky utopí dluh celý nebo třeba jen z 99% a postavě u toho tiká co chvíli symbolická jednička je na jinou debatu).

(A sem to píšu především proto, že by mě zajímalo, co si o tom kdo myslí)

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 14.11
od Brambor
Já bych byl pro, aby všichni měli třeba "lidské" expy a mohli se sami rozhodnout, zda chtějí jít pomaleji ale až do epicu ("elfí") nebo rychle udělat epizodku ("trpasličí"). Zároveň bych nepovažoval za rozumné ono zpomalení nebo zrychlení penalizovat extras body (tzn. aby runa při dotvořování postavy nestála nic a nemusela se vyvažovat nějakou jinou).

Myslím, že expy za potvory by tolik nevadily, protože stejně od určitého levelu prakticky žádné nechodí. Bossové jsou samozřejmě specifická skupina a stačilo by IMHO zařídit, aby se nedali kolečkovat (opravit bugy, respawny a tak). Protože krom nějakého pokladu je to pořád ještě určitá odměna hráči za určitou herní schopnost.

Delevely jsou nepříjemné, tento návrh zní dost dobře.

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 14.11
od Bas
placidity píše: 24. 11. 2017 13.53 - zrušení expů za potvory a jiné události ve světě, které je automaticky udělují - což v tomto případě znamená především bossy, protože z potvor už tak teče málo/nic, ale při zvýšených časovkách nejsou mrchy potřeba.
To by mi přišla hrozná škoda, když jsem hrával na EQ1-2 trpaslíka, nejlepší RP bylo právě ve skřetích jeskyních.
XP za potvory je podle mě gró celýho RPG systému. Už to hlídá PLACOS, takže prostě nejsou vybíječi příšer, ale naopak bych navrhoval překopat to tak, aby to nějaký XP dávalo i s vyšším lvlem.

Takto prostě budou všichni sedět u Svačinky, valit časovky a pak půjdou na výpravu na high lvlech i když postava s bojem žádné zkušenosti mít nebude. Ty xp za příšery jsou zkušenosti z boje, né zkušenosti postavy.

Pokud bude expit na příšerách, tak to bude postava zkušená v boji. A PLACOS už to sám pohlídá aby vybíjení nebylo moc...

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 14.16
od Brambor
Nutno dodat, že změny v exp-systému jsou plánované a konkrétně normalizaci zkušeností pro trpaslíky a půlorky už sliboval před lety i Onyx. Docela se na to, jako dlouholetý hráč trpaslíků, těším. :)

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 14.27
od Niko
Bude se to upravovat, jen zatím sami přesně nevíme jak, takže vám to nemůžeme říct :).

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 14.30
od Brambor
lukasaspire píše: 24. 11. 2017 14.27 Bude se to upravovat, jen zatím sami přesně nevíme jak, takže vám to nemůžeme říct :).
A případné tvoje/vaše názory a nápady ke změně systému? Nechceme slyšet finální verzi (to asi všichni chápou), ale co by se líbilo tobě jako novému WB?

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 14.40
od Woxa
Brambor píše: 24. 11. 2017 14.11 Já bych byl pro, aby všichni měli třeba "lidské" expy a mohli se sami rozhodnout, zda chtějí jít pomaleji ale až do epicu ("elfí") nebo rychle udělat epizodku ("trpasličí"). Zároveň bych nepovažoval za rozumné ono zpomalení nebo zrychlení penalizovat extras body (tzn. aby runa při dotvořování postavy nestála nic a nemusela se vyvažovat nějakou jinou).
Vidím to stejně
Bas píše: 24. 11. 2017 14.11 To by mi přišla hrozná škoda, když jsem hrával na EQ1-2 trpaslíka, nejlepší RP bylo právě ve skřetích jeskyních.
XP za potvory je podle mě gró celýho RPG systému. Už to hlídá PLACOS, takže prostě nejsou vybíječi příšer, ale naopak bych navrhoval překopat to tak, aby to nějaký XP dávalo i s vyšším lvlem.
Ono nejde ani tak o XP za potvory, jako o XP za "bosse", které díky své výšce docela svádí k tomu si alespoň jednou denně nějakého toho bosse otočit, bez ohledu na nějaké RP. V tomhle se mi celkem líbil systém třeba na TH, kde za první zabití bylo 100% xp, za další 50% pak 25% a takto to klesalo až k úplnému minimu.


Ve výsledku je mi i celkem fuk, zda si někdo svého válečníka/mága/etc... vysvačinkuje, prosedí na MUNI a nebo vycvičí při creepu. Z velké části je to stejně hlavně o tom, jak je postava zahraná, jak je nabuilděná a o tom jaký "skill" má hráč.

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 14.49
od Olymar
V týmu jsme se o tom zatím moc nebavili, ale tuším, že na základech se nezávisle shodneme a bude hlavně záležet, jak velké změny (na úkor jiných) se rozhodneme udělat.

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 14.52
od Niko
Jen v rychlosti:
Brambor píše: 24. 11. 2017 14.11 Já bych byl pro, aby všichni měli třeba "lidské" expy a mohli se sami rozhodnout, zda chtějí jít pomaleji ale až do epicu ("elfí") nebo rychle udělat epizodku ("trpasličí"). Zároveň bych nepovažoval za rozumné ono zpomalení nebo zrychlení penalizovat extras body (tzn. aby runa při dotvořování postavy nestála nic a nemusela se vyvažovat nějakou jinou).
+ omezit/zrušit xpy za bosse, které jsou stejně aktuálně dost nevyvážené

S xpy za smrt nemám problém, jejím cílem je aby bolela (jen uvažuju, že se naopak o něco zkrátí trvání postihů a možná zvýší jejich síla)



Je to jen můj osobní názor, nakonec vše může vypadat jinak. Jen buďte trpěliví, server a i my potřebujeme čas :)

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 15.01
od Ogar
placidity píše: 24. 11. 2017 13.53 - normalizace časovek, aneb všem stejně bez rozdílu - eq je snad jediný svět kde je praktikováno nějaké rozdělení a popravdě mi přišlo na hlavu už když jsem tady začínal. Dejme všem stejně a nechme lidi hrát (jak moc nebo málo s přísunem pohnout je na jinou debatu, osobně bych dal všem přinejmenším elfí nebo jiné odstupňování, kde to tiká až na epic, protože končit na lv15 jako trpové v základu je s prominutím k pláči).
Já s tím souhlasím a mohu říct, že bych tomuto vývoj dal rád navrch.
placidity píše: 24. 11. 2017 13.53 - zrušení expů za potvory a jiné události ve světě, které je automaticky udělují - což v tomto případě znamená především bossy, protože z potvor už tak teče málo/nic, ale při zvýšených časovkách nejsou mrchy potřeba.
Zde souhlasím hlavně s těmi bossy. Někteří mobové sice xp dávají, ale je to markantní a jen chvilkové.
placidity píše: 24. 11. 2017 13.53 - smrt sebere expy na dluh - tady asi není moc co psát, potenciální delevel nepotěší nikoho a ztráta expů je všechno jen ne motivující, zvlášť pak na vyšších levelech kdy prostě víte, že jste právě ztratili xy člověkohodin času. Při xp dluhu delevel nehrozí a hlavně jde tok xp pořád nastavit tak, aby měl hráč pocit, že i přes smrt postava postupuje pořád někam dál a není frustrován (opět, jestli časovky utopí dluh celý nebo třeba jen z 99% a postavě u toho tiká co chvíli symbolická jednička je na jinou debatu).
Tohle je mrzuté snad pro každého. Zatím mohu říct jen osobní názor, a to že se mi líbil systém smrti na Thalii. Každopádně bych rád dosáhl nějakého cíle, kde není smrt devastující víc pro hráče, než postavu. Dokážu si představit i mnohem delší zhebnitus výměnou za tu ztrátu xp. (zatím jen názory)

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 15.26
od Van
Hlavně ty xp za bosse apod. bych zrušil. Jsou tu postavy, u kterých je veřejným tajemstvím, že daly 4 epické lvly za 3 týdny, což krajně narušuje fungovaní XP systému.

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 15.33
od Woxa
Z pohledu dlouhodobě hrajícího mi ztráta XP při smrti nepřipadá až tak hrozná, protože prostě tak často nechcípám, už tak nějak vím, co kde zhruba můžu čekat, plus postava mi něco vydrží.

Na druhou stranu mám pocit, že pro případné nováčky je tohle nastavení zatraceně demotivující. Na EQ se často stává, že smrt přichází zcela nečekaně, v lokaci, kterou v pohodě dáváte narazíte na něco co je mimo vaši ligu atd... a to nemluvím o různých PC "vrazích".

Kolikrát jsem viděl na DS nástěnce seznam tvořený jednou začínající postavou (případně více postav začínajícího hráče) a už po pár dnech nadobro zmizel :)

Zhebnitus je pak téma taky dost kontroverzní, osobně to vnímám jako mechanismus, který nic zásadního do hry nepřináší, omezuje její možnosti a jen si to hráč musí nějak online odsedět. Ať má klidně trvání delší, ale odtikává i offline. Ve výsledkuje je jedno, zda to hráč odafkuje někde u Sváči a nebo se ho zbaví v offline módu. Za ideální bych považoval, kdyby si hráč musel buď počkat až to spadne a nebo k tomu "něco" musel vykonat (a tím by to urychlil).

A pak tu máme systém aury, který má sice nějaký potenciál, ale v současném pojetí prostě spěje jen k tomu, že si každý vyboostí auru k zařivé je spokojený.

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 17.27
od zdech
Sjednotit XP a změnit runy na rychle/pomalu by bylo skvělé, to je bez debaty.

Odstranění systémových XP za bossy je na místě (viz. "XP kolečkování"). Ano, dá se mluvit o bojových zkušenostech, tréninku, učení a "svačinkování", ale vypracovat takto "reálný" systém toku zkušeností by nejspíš byla docela fuška a přitom by byla stále nutná nemalá RP disciplína hráčů k tomu, aby se postavy neměnily na spím/jím/cvičím/válčím automaty. Ušetřit si práci a spoléhat na tutéž RP disciplínu aby postavy nebyly jen jím/spím/klábosím s tím, že přijatelné činnosti jsou příležitostně odměněny (ručně) vidím jako solidní řešení.

Posmrtka nějaký smysl má, ale nemusela by vyžadovat trpění online.

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 18.06
od Van
Aura by stála za zrušení nebo překopání, jak říká Woxa.
Klasický EQ scénář je, že i eviláci si často drží vysokou auru, aby mohli vůbec do některých měst. To už samo popírá filozofii aury v jejím roleplayovém smyslu. K tomu když pak dojde na CvC, tak i dobrá postava se může rázem dohrát do černé aury, což opět nedává smysl. O tom, že aura i zabíjí ty příliš zlé, ani nemluvím.

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 18.10
od Marek
Pěkný večer. A nebylo by možné že by ztráta XP bylo až od určitého levelu? Moje zkušenost je, že postava na 1 levelu někdy nepřežije útok zvířete. (věčně agresivní jezevec)

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 19.43
od Braenn
1. Zhebnitus je nastavený strašně. Preferovala bych:
- Ne tak markantní rozdíl mezi zvednutí klerikem a svitkem. Případně dát nějaký citelnější pouze pro průchod Avatary.
- V případě zvednutí hned na místě je variantou tvrdý postih v řádu minut (postava se vzpamatuje) a následně takový, který nezabrání v pokračování.
- Aby postih trval reálnou dobu, ne odehranou. (Není nad to, lognout postavu třeba po půl roce a zjistit, že ještě... no to je tak na odlog.) Afkování na místě nikoho nebaví.

2. Bossové ve stylu 100%, 50%, 25%, 1% jsou výborná věc. Nezničí to koncept, zabrání to kolečkům.

3. Aura je smutná a hrozně nelogická věc. Někoho zabiju, zajdu do chrámu a dobrý den, tu je stříbrnák, zvedněte mi auru? Případně tu je loot do oltáře, díky, nemuselo být. Pokud zachovat nějaký koncept toho, že když zabiju, tak bych měla trpět, pak by stálo za uvážení nastavit třeba auru dočasnou. Zabiji postavu: černá nesnížitelná aura na měsíc. Zabiji další - navýší se o další měsíc. (Sčítáním). Zabiji modré NPC - xy času.
A také možnost DM tu zatracenou auru posunout růčo, nebo dluh vymazat, páč questy.

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 19.52
od Brambor
Když už se začala řešit aura a topic se tříští, rád bych zmínil, že placos postihy za zabití modrého NPC jsou neuvěřitelně vysoké. Prakticky stačí 2 NPC a máte ban. Hádám že by to mělo být hlídané, ale taková perzekuce poněkud znemožňuje zahrát určité RP situace bez DM.

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 19.56
od Braenn
No hádám, že primárním cílem bylo, aby nikdo nezabíjel modré NPC bez DM.

Ovšem to, že do modrých NPC patří i náhodná slepice, pochodující mimo dohled kohokoli, je věc druhá.

Re: Revamp XP systému

Napsal: 24. 11. 2017 20.22
od Brambor
Braenn píše: 24. 11. 2017 19.56 No hádám, že primárním cílem bylo, aby nikdo nezabíjel modré NPC bez DM. Ovšem to, že do modrých NPC patří i náhodná slepice, pochodující mimo dohled kohokoli, je věc druhá.

Jasně, jenže IMHO je ta penalizace přehnaná. Lepší by byl nějaký systém reportů nebo nevím...

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Napsal: 24. 11. 2017 20.30
od placidity
Zas na druhou stranu nemáš v civilizaci co tlouct do modrých npc bez Dx asistence, že jo...

(a editnul jsem název vlákna)