Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od George »

ogarXXX píše: 22. 4. 2018 16.36
Kai Rivienta píše: 22. 4. 2018 15.36 Jak To mám IC řešit, když mě to zabilo a tak si to nepamatuju? Jít tam a šplápnout do toho, kousek od počišťovače kanálů, znova?
Porad te muze tvuj sesty smysl varovat... nebo nekdo jiny, kdo past uvidi, jak bylo psano od Woxi.
Na "šestý smysl" je tu systém, který je uplatněn na některých místech desky. Jakýkoliv jiný šestý smysl je metagame.
V tomto případě si postava pamatuje, že vlezla do stok a už z nich nevylezla. Pokud bude mít alespoň průměrnou inteligenci, pak si odvodí, že tam zemřela a že tam možná nemá lozit sama.

Co se týče té pasti, přiznám se, že si nejsem jistý, co si o tom myslet.
Na jednu stranu je to obtížnostně nepřiměřený prvek v jinak low level dungeonu, který de facto může být analogií k 1% spawnu, který byl zrušen právě pro svoji nezábavnost. (Nepřiměřeně obtížná událost, proti které nemá postava adekvátně silná okolnostem (lokaci) efektivní obranu).
Na stranu druhou EQ není (a nemá být) svět, který by držel postavy (a zejména hráče!) za ručičky. Velké kouzlo EQ je právě v tom že každá neznámá lokace je pro postavu potenciálně velmi nebezpečná a její průzkum nelze brát nadarmo. Vždyť i samotné přeplavání řeky může být smrtící, natožpak cílené prolézání neznámých míst.
Takové nastavení mi vyhovuje a je podle mého správné. Ono to totiž vyžaduje hrát s rozmyslem, je to realistické a odmění to hráče mnohem tajemnějším a uvěřitelnějším světem. Také je to výhodné pro postavy (a ano, i hráče), které ono místo (obecně řečeno) znají i přes objektivně systémově slabší staty/lvl.
Jenže tohle se dá říct i o 1% spawnu, proto je třeba nalézt kompromis.

Osobně bych navrhoval přidat k této pasti předřadnou slabší (ale jinak stále převážně smrtící) past, která by těm, co ji najdou nebo produpnou (a přežijí) naznačila, že "tady něco smrdí (no pun intended)". Byl by to stále vysoce nebezpečný prvek, který zabije nepřipraveného (aktuálním počtem hp/levelem/hledáním.….), ale alespoň přiměřeně připravenou postavu varuje. A ona tak nemusí jen zemřít bez šance.
(Omlouvám se za chyby a nesrozumitelnost, píšu z práce a mobilu)
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Ogar »

Když už jsi se toho "šestého smyslu" chytil Georgi, tak ti na to zareaguji. Máš pravdu s tím, že systémové varování na šestý smysl na EQ již máme, tedy alespoň na těch opravdu stěžejních místech. Pokud se někdo nesejde s termínem "šestý smysl", tak ho může nahradit prostou lidskou intuicí nebo pudem sebezáchovy. Pokud někde umřu a půjdu tam znovu, tak já osobně nevidím problém v tom, že zahraji nejistotu postavy i když postava ve skutečnosti neví konkrétní důvody a má jen takový pocit, jak jsem psal výše.

Za sebe mohu říct, že ta past má být záměrně viditelná pomalu pro slepce (já ji spotl i s válečníkem s 0 hledáním), ale nemám teď otevřený toolset, abych řekl s jistotou, že to je nastavené dobře nebo špatně. Upozorňuji, že mluvím o spotnutelnosti pasti, nepochybuji o tom, že tam má skutečně být (má).

Shrnutí: podnět se prověří, netřeba dál zabrušovat.
Khazad2
Příspěvky: 32
Registrován: 24. 2. 2018 23.51

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Khazad2 »

U tý epický pasti jsem byl osobně. Taky moje postava zařvala. Co se týče "šestého smyslu", tak to bylo spíš podcenění situace. Vidím před sebou dva ohořelé velké fleky a mezi nima kosti. Šlápnu tam, nebo radši počkám a prozkoumám to? V tomhle případě to postava prostě prošla bez dlouhého zkoumání. A ostatní neměli ani čas reagovat a zemřeli.
Kai Rivienta
Příspěvky: 307
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Kai Rivienta »

Ta argumentace se stráží mi připomíná nějakého hobita z doby kdy se Kai poprvé povedlo nalovit nějaké medvědy a stáhnout z nich kůži. Nesla je do Tirianu prodat a cestou se stavila u nástěnky a najednou kouká, že nějaký hobití zloděj jí tahá z ruksaku jednu kůži za druhou celkem několik a tak mu říká, aby toho nechal, že chápe, že se musí nějak živit, ale co je moc, to je moc (nějak mi to nedalo a představil jsem si hobita zasypanýho několika medvědíma kůžema) který dále povídá, že on mi přeci nic nesebral a co si to dovoluju ho z něčeho osočovat a když Kai došla trpělivost (což připouštím nikdy nebyla její nejsilnější stránka) a střelila po něm z luku, co měla zrovna v ruce (včetně změny like/dislike), tak se zasypanej nakradenejma kůžema rozběhnul o pomoc ke stráži. Následně to pak jeho hráč řešil na fóru, co jsem to za debila, že bych mu klidně zabil jeho úchvatnou postavu, s jeho úchvatným RP. Prostě stejná odpověď. Co je moc, to je moc. Jestli tobě přijde zábavné, buzerovat ostatní, byť jako stráž, pak se Ti, jako stráži asi každý normální ať dobrodruh, nebo obyvatel vyhne. Problém nastane ve chvíli, kdy tam nikdo kromě stráže, s masivní DM a WB podporou, nezůstane. To Ti pak odpovím slovy Obelixe: To mám teď fackovat tebe, nebo sebe?
PS: Víš jak dlouho trvá, než získáš třeba glejt vykoupení a jaká je otrava, zvlášť se zapojením placosu a bez, nebo skoro bez DM podpory hrát na ostrově? Zkus si to někdy, než (to nevím jestli byla tvoje postava, nebo jiná stráž) zabavíš někomu takový glejt. (třeba od té doby nehraje Bornin, přitom jen taková nevinná buzerace v přístavu). Taky by možná stálo za to si položit otázku, kam se poděli všichni piráti a spousta hledaných postav (mnohdy i s jejich hráči), které stráž prostě na ulici pozná, kapuce nekapuce, když je potká. W.
TO Hawkeye: Vzhledem k tomu, že tímto postem jsi mi připomenul mě samotného před takovými 6-7 lety, tak mi to nedá. Co ti na to říct.
Že jsou lepší způsoby jak trávit čas, než sezením u počítače? Tak hurá do nich.
Nesneseš to, že v RP světě existují místa, kde jsou zlí lidé, protivná stráž nebo nebezpečné pasti? Pak asi EQ není svět pro tebe.
Taky mi Labir psával, že neunesu důsledky svých činů. Přitom myslím, že jsem byl jeden z mála, kdo s postavou seděl ve vězení po 3 měsíce real time, (pak ještě Photter s Nae a jinak nevím o nikom) a pak se hájil před zcela zaujatým soudem. Jinak prostě lidi ty postavy přestanou hrát, jakmile jim hrozí zatčení, souzení a poprava. Tak by mě zajímalo, jestli ty jsi někdy postavu, kterou zatkli, protože držela slovo, soudili za vraždu, protože se postavila lynčujícímu davu a jeho vůdce zabila, hrál, když umíš tak hezky mentorovat. W
Dobro zvítězí až nakonec. W
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Ungo »

Přiznávám, že se už ztrácím v tom o co ti jde nebo o čem to vlastně mluvíš. ALe snad se tu najde někdo, kdo tomu rozumí a pomůže ti vyřešit tvé strasti.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Kai Rivienta
Příspěvky: 307
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Kai Rivienta »

Mluvím o tom, že by mne Tvoje předchozí reakce urazila a kdybych byl začínající hráč, který by opravdu měl problémy se světem, tak by mne k hraní tady nijak nepovzbudila. Nicméně Tvé odpovědi rozumím tak, že jsi takovou postavu nikdy nehrál a asi ani hrát nebudeš. W
Dobro zvítězí až nakonec. W
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Ungo »

No, právě proto, že nejsi začínající hráč, tak se nutně musím podivovat věcem, na které si stěžuješ. Dalo by se očekávat, že dávno víš, jak to na EQ chodí.
A asi nevím jakou postavu tím myslíš. Zkusíš mi to prosím vysvětlit?
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Braenn »

Tak já sem taky mimo. Bornina nikdo od nás neodehrál, s hráčem se znám a netuším, proč skončil konkrétně. Pokud jsme někomu zabavovali glejty, a že vím o jednom možná o dvou, tak to bylo kvůli blbosti hráče/postavy a klasické hry na nedotknutelnost, aneb paralelou - když mám v báglu dvě kila trávy, pomůže mi při hovoru s policií zdvořilost víc, než křik, že jsou paka, že znám svá práva a pokus o útěk. Chceš li nějaké detaily k čemukoli, ráda ti pošlu kopie hlášení a promluvíme si. Nebo to na ostrově jak jsi zvyklý dělají jinak? Polštářek pod zadek a "k nejbližší hospodě je to tudy, velkomožný pane?"

Hráče pirátů jsme nechytli žádnýho, kapuce ve městě sama o sobě je důvod k zastavení, hledaný postavy/hráče asi myslíš jiný, než já, nikoho jsme nechytali a nechytli, zkrátka mám pocit, že sis tak nějak namířil veškerou svou frustraci na mě, protože jsem měla ty nervy ti odpovídat... ačkoli, nic ve zlém, pleteš jablka s hruškama a mám pocit, že své informace sbíráš z náhodných střípků, které kdo řekl, poslal dál, nebo si myslíš, a to se fakt nedá.

Tomu s tím hobitem a paralelou nějak nerozumím, jestli jako moje hra je podobná jeho, nebo co chceš říct, tak či tak - pokud tě žere něco konkrétního, znovu říkám, napiš mi PM, nebo založ topic, nebo konferenci, nebo to doporuč hráči, kterého to žere, nebo já nevím, ale tohle je fakt nikam nevedoucí proud textu.

A jo, na Ostrově jsem hrála nějakou dobu a i bez podpory.
Kai Rivienta
Příspěvky: 307
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Kai Rivienta »

Navrhuji celou tuto OT diskusi hodit do koše a omlouvám se, že jsem ji vyvolal. W
Dobro zvítězí až nakonec. W
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Woxa »

Jo, je to fakt divný, že PC stráže buzerujou pochybný existence místo toho, aby je s otevřenou náručí vítali na svém písečku. Když z té postavy čpí to eviláctví na sto honů, chová se divně a nebo dokonce jako hulvát a sama k té buzeraci dává záminky, tak jak to asi může dopadnout.

Tak jako odchází zlouni kvůli buzeraci od stráže odchází i jiní hráči právě kvůli těm zlounům, takže tady si asi není co vyčítat.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Kai Rivienta
Příspěvky: 307
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Kai Rivienta »

Ach jo, doufal jsem, že tuto část zcela OT diskuse už ukončíme a hodíme do koše, když zároveň zde projevené názory (nejen moje, ale i těch, kdo ten mnou kritizovaný stav obhajují), poslouží DM a hráčům k zamyšlení, jestli je opravdu dobře budovat v podstatě jedinou RP frakci (a navíc takovou, která by měla být spíš NPC + DS popřípadě DM, pro dokreslení světa a někdy jako záchranná brzda). Pokud vím, jsou v ní minimálně 2 DM/WB, příležitostně i víc (a to se bavím jen o stráži v Mamoníně), což mi přijde při celkově malém počtu aktivních DM v EQ opravdu hodně nevyvážené. Zvlášť vezmu-li v úvahu, že se mi nepodařilo narazit na žádnou protiváhu této frakce. Ale už sem opravdu nebudu přispívat. Myslím, že poslední příspěvek od Woxa je mnohem víc vypovídající o tom, jak příslušníci VB, pardon stráže, vidí sami sebe a svět kolem sebe, než bych dokázal popsat já a může skutečně posloužit k zamyšlení, zejména DMkům, která frakci vedou. W
Dobro zvítězí až nakonec. W
Jesper
Příspěvky: 633
Registrován: 17. 12. 2008 15.30
Kontaktovat uživatele:

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Jesper »

Jestli je pro tebe tak dulezity mit dve pc frakce, zkus Thalii. Hrat na EQ Evilaka se imho da v pohode, jen asi ne stylem "budu v noci strilet hrace na cestach".
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od George »

Kai:
Nauč se přijímat důsledky činů své postavy a hraj eviláka. A přiveď další eviláky. Souhlasím s tím, že stráží je moc (což samo osobě není problém, ale bez protipólu to nemá smysl). Pokud bude víc eviláků, budu (a jistě nejen já) rád.
K tvé zjevné uraženosti vůči stráži bych dodal, že za akcema strážných se může skrývat víc HRÁČSKÉ snahy, než bys čekal. Slovy klasika: honey, you'd be surprised.

Jesper:
Hrát eviláka se na EQ nedá v pohodě. Zbav se romantické představy o tom, jak bys hrál eviláka alá Hitler. Na každého takového Hitlera totiž musí připadat 10 SSáků se zničenou aurou. Přidej k tomu špetku metagamu, hráče, co nedokážou uhrát důsledky činů své postavy, hráče plyšáky a vlastní nervy a zjistíš, že hrát eviláka je zatraceně těžká věc.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
OneIceOne2
Příspěvky: 85
Registrován: 23. 1. 2016 13.25

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od OneIceOne2 »

Kai Rivienta píše: 23. 4. 2018 22.12 PS: Víš jak dlouho trvá, než získáš třeba glejt vykoupení a jaká je otrava, zvlášť se zapojením placosu a bez, nebo skoro bez DM podpory hrát na ostrově? Zkus si to někdy, než (to nevím jestli byla tvoje postava, nebo jiná stráž) zabavíš někomu takový glejt. (třeba od té doby nehraje Bornin, přitom jen taková nevinná buzerace v přístavu).
Já Bornina nepřestal hrát kvůli glejtu, prostě nebyli lidi na ostrově, tak jsem si dal pauzu. V hospodě máme pěknou barmanku, dobrej kakadu rum a nechci se krčit u počítače :megalol:
Markus Derk
Uživatelský avatar
Tomas
Příspěvky: 131
Registrován: 25. 9. 2012 10.49
Bydliště: kravín
Kontaktovat uživatele:

Re: Revamp XP systému, aura, zhebnitus, aj.

Příspěvek od Tomas »

OneIceOne2 píše: 25. 4. 2018 18.47
Kai Rivienta píše: 23. 4. 2018 22.12 PS: Víš jak dlouho trvá, než získáš třeba glejt vykoupení a jaká je otrava, zvlášť se zapojením placosu a bez, nebo skoro bez DM podpory hrát na ostrově? Zkus si to někdy, než (to nevím jestli byla tvoje postava, nebo jiná stráž) zabavíš někomu takový glejt. (třeba od té doby nehraje Bornin, přitom jen taková nevinná buzerace v přístavu).
Já Bornina nepřestal hrát kvůli glejtu, prostě nebyli lidi na ostrově, tak jsem si dal pauzu. V hospodě máme pěknou barmanku, dobrej kakadu rum a nechci se krčit u počítače :megalol:
:biggrin: :clover:
Tomas Blake-Gardista Badatelské Obchodní Společnosti (dead)
Indra Hurakán- musím být rychlejší
Odpovědět