Stránka 1 z 2

Pasti na lootech

Napsal: 11. 12. 2017 21.47
od George
IMHO:
Naprostá většina (>95%, řekl bych) pastí na lootech je nekonečná. Proč? Vzhledem k tomu, že nejde otevřít zapastěný loot ani za cenu spuštění pasti, pasti pak slouží jako další zámek, jen na jiný skill. Nemyslím, že by pohozený pytlík nebo sud ve vraku měl mít na sobě past, natožpak nekonečnou.
Ještě bych mluvil o TO, ale aby to nevypadalo jako cry post, tak jen řeknu, že TO 49 mi příjde jako poměrně dost.

Re: Pasti na lootech

Napsal: 11. 12. 2017 21.50
od Wolf
Asi je to proto, aby se tvořili skupiny/cechy/spolecenstvi ve více hráčích. Je tím vytvořena jakasi "jistota" toho, ze nepujde nikdo lootit sám.

Re: Pasti na lootech

Napsal: 11. 12. 2017 22.15
od Jesper
Mě to taky přijde dost neúměrný.

Re: Pasti na lootech

Napsal: 11. 12. 2017 22.16
od Ungo
Tak tu jakousi jistotu dává PLACOS tím, že solo se silne redukuje šance na loot. V tomhle musím souhlasit s Georgem. Tyhle epické a nekonečné pasti jsou často i v celkem low lokacích. Nepřímo to pak podporuje buildy zaměřené na lootění a Rp buildy často ostrouhají v dost směšných situacích.

Re: Pasti na lootech

Napsal: 11. 12. 2017 22.18
od Jon
Hawkeye píše: 11. 12. 2017 22.16 Tak tu jakousi jistotu dává PLACOS tím, že solo se silne redukuje šance na loot. V tomhle musím souhlasit s Georgem. Tyhle epické a nekonečné pasti jsou často i v celkem low lokacích. Nepřímo to pak podporuje buildy zaměřené na lootění a Rp buildy často ostrouhají v dost směšných situacích.
S tímhle se podle mě nedá nesouhlasit.

Re: Pasti na lootech

Napsal: 11. 12. 2017 22.24
od Wolf
Pokud je to v low lokacech tak to asi je na prd. A je pravda že to hlídá uz i placos.

Re: Pasti na lootech

Napsal: 11. 12. 2017 22.24
od DarckDewy
Nesouhlasím, má postava se IC zajímá o pasti a zámky a udělal sem kvůli tomu i ústupky od síly buildu(bojové) prostě bych to bral tak že když chceš lootit sežeň si skupinu se schopným zlodějem a ne mága z pixie.

Docela mě chybí fb reakce "To mě štve"

Re: Pasti na lootech

Napsal: 11. 12. 2017 22.29
od placidity
Mě přišly legrační hlavně TO, kdy jsem s lvl 5 zlodějem pravidelně našel na kontejnerech pasti a zámky tak pro lvl 10-15 a výš. Vlastně jediné co jsem byl schopný odstranit byly pasti v potoce u Fagadu, jinak vesměs smůla. Člověk si pak připadá docela trapně a zbytečně.

Nekonečné pasti na bednách mi z principu nevadí, ale v určitých místech na zemi jsou docela na pěst a zbytečně blokují postup dál.

Re: Pasti na lootech

Napsal: 11. 12. 2017 22.31
od Brambor
Chtělo by to asi rozumný střed, že. Nekonečné pasti na pytlících s kořistí jsou IC nesmysl a jak bylo řečeno, placos sám od sebe velmi dobře nadměrné lootění hlídá a řeší sám...

Re: Pasti na lootech

Napsal: 11. 12. 2017 22.35
od Jon
Taky to chce jistou logiku. Nedivil bych se epické pasti na bedně pokryté magickými runami v Arnudenu, ale někde v pytlíčku na zemi to psůobí akorát blbě.

Re: Pasti na lootech

Napsal: 11. 12. 2017 22.51
od Anade
Přileju si svého oleje do ohně: Ty pasti často mívají jako prevenci možného odstranění buď velmi vysoké TO (třída obtížnosti), např. 100, nebo prostě odstranit vůbec nejdou. Naposledy jsem takovou našel v logu (tuším, že šlo o epickou ohnivou):
Log píše:Vzít 20: Postava: Prozkoumej past: *úspěch*: (20 + ?? = ?? proti TO: 29)
Postava: Odstranění pasti: *Úspěch nebude nikdy možný*
Bez hodu na úspěch. A přitom TO (třída obtížnosti) je 36* a byla by snadno překonána. (Typ prozkoumané pasti bohůmžel není v logu, jen v herním dialogu.)

Takže za mne: Proč takové opravdu neodstranitelné pasti?
Investované body do skillu odstraňování pastí mi pak přijdou promarněné, protože
  1. do pasti prostě stačí šlápnout, spustit ji tím a otevřít jen případný zámek. (Riziko zranění od pasti pak eliminovat jinými prostředky či dovednostmi. EDIT: Že je past trvalá – neodstranitelná spuštěním – už zde ani nehraje roli.)
  2. Postava specializující se na pasti je za blbce, když má umožnit skupině projít přes past, kterou pozná, a o níž ví, že má na ni potřebné dovednosti.
  3. EDIT: Taky mne štve, že taková neodstranitelná past (ani jejím spuštěním) se nedá ani označit pro ostatní, kdož ji nevidí. Párkrát mi tak do pastí na výpravách někdo šlápl, protože jsem nestihl zareagovat označením jinak, např. položením předmětu na rohy/hrany pasti, nebo to prostě nešlo jednoduše nějak ohraničit.
    Log např. píše:Vzít 20: Postava: Označ past: *úspěch nemožný*: (20 + ?? = ?? proti TO: 82) // odpovídá TO odstranění 87
    Vzít 20: Postava: Označ past: *úspěch nemožný*: (20 + ?? = ?? proti TO: 95) // odpovídá TO odstranění 100
Epické pasti v modulu (= nenalíčené postavou) mají výchozí TO odstranění stejné jako smrtící.

Re: Pasti na lootech

Napsal: 12. 12. 2017 7.46
od Lassair
Co vím, tak některé pasti i když vyšlápneš, tak je neodstraníš.. stále tam jsou. Nejvíce mě dostává past u lvů... mrtvola člověka, pytlík v jeskyni plné lvic a na něm past.. která se nedá ani vyšlápnutím odstranit, prostě tam je stále. Stejně jako zahrabaná truhla částečně v jeskyni plné hadů (a bývá tam často i kobra) mi přijde úsměvná (ale tam méně, přeci jen mohl někdo projít skrz hady a kobru a něco si tam teoreticky schovat..)

Re: Pasti na lootech

Napsal: 12. 12. 2017 11.35
od Braenn
Ooo, pasti. S revizí úměrnosti souhlasím, PLACOS zastane práce dost. Přidám si taky své dva oblíbené body k tématu:

1. Past hozená pod dlaždicí. Vždycky tam je, víte, že tam je, už vás jednou či dvakrát zabila, ale nikdy nejde vidět, i když ji skillem dáte, takže musíte tak různě zkoušet myší najíždět na místo, kde ji tušíte. Jedna taková byla tuším u mostku k bráně na DS Arnunden.

2. A moje nejoblíbenější DM pasti. Neodstranitelné jinak než prošlápnutím. Hlavně ta svlékací. Provedení bych chtěla vidět v praxi. Někoho znalého reálií bych pak poprosila o vyjádření, jak to funguje a co že se stane s oblečením, prádlem, zbrojí, botami a pláštěm, které to ze mne strhne. Poskládá se mi do komínku v batohu včetně spodků? :biggrin: (Ne vážně, nešla by zrušit?)

Re: Pasti na lootech

Napsal: 12. 12. 2017 17.58
od Van
Mě většina pastí přišla celkem rozumná. Osobně bych akorát snížil na pár místech, která jsou pro low lvly (první patra mnohých míst jako hrobky, skřeti atd.) ty TOčka, aby to bylo přístupné i postavám na té úrovni, kdy to představuje nějakou výzvu. Jinak je to jedna z mála EQ, která vyžaduje specializovaný build (anebo dostatečně vysoký lvl). Ale uznávám, že nedostatek zlodějů schopných ta TOčka překonat, mě někdy iritoval :biggrin:

B.: past ti to shazuje do invu, vždy jsem to pokládal za výnalez nějakého škodolibého půlčíka :shades: spíše ta močůvková je poněkud otravná, obzvláště u charismových postav (a obzvláště když vás jimi CM cíleně obklopí bez jakékoliv logiky).

Re: Pasti na lootech

Napsal: 12. 12. 2017 19.15
od Lomikare
Co tak čtu, tak musím jen souhlasit. Sám jsem s pastmi zatím zkušenost neměl. Ale je hodně nelogické, aby byla nějaká past například v jeskyni, která je plná vlků, atd.. Někdo tam tu past musel dát a asi se nedá argumentovat pořád tím, že člověka, který si tam něco schoval odtamtud vyhnala zvířata. Je to myslím škoda, bylo by fajn kdyby se to upravilo, protože to kazí hru..

Svlékací past? Opravdu? :D Úsměvné.. O:)

Re: Pasti na lootech

Napsal: 12. 12. 2017 19.25
od placidity
Záleží na místě. Sem tam narazíš i na perzistentní úschovnu a navíc to, že nějaká oblast vypadá opuštěně vším krom zvířat nutně neznamená, že ji nevyužívají nepravidelně třeba pašeráci a to, co PC slavně "najde" v lootu, jsou jej více či méně bezcenné zbytky, které byly na místě zapomenuty/nechány jako návnada aby zvědavec přestal být zvědavý a vlci se konečně nažrali.

Re: Pasti na lootech

Napsal: 13. 12. 2017 3.33
od Jon
Jj, a ty věci mají DC 70+. Logický.

Re: Pasti na lootech

Napsal: 13. 12. 2017 10.18
od Braenn
Nalk: Močůvková je otravná, ale narozdíl od svlékací si tak nějak umím představit v praxi, jak funguje. Ta svlékací... no ano. Vždycky můžeme použít jednu ze dvou kouzelných formulí, a to je "magie" (kašlat na její pravidla a logiku, prostě magie, voe), případně "Mocnosti". (Vytvořili ji asi někdy v přestávce mezi vyvažováním Desky a vytvářením mrtvoly žeroucího koše na odpadky s nekonečným obsahem). :biggrin:

Re: Pasti na lootech

Napsal: 13. 12. 2017 10.26
od Braenn
placidity píše: 12. 12. 2017 19.25
Nebudem se po letech zkušeností s EQ přít o faktu, že okecat jde téměř všechno, i kdyby to byla nekonečná smrtící elektrická past s lootem jednoho měďáku, umístěná na soše Ajris uprostřed Mithalliru. Hned z fleku vymyslím deset historek o tom, proč to dává smysl a může to tam být.

A nebo si můžeme připustit, že taková věc by měla být buď absolutní výjimkou, nebo nebýt vůbec, a úprava pastí by slušela podle náročnosti dungu a lvl, pro který je určena. Nápad. Do budoucna. :shades:


K TO pastí mohu na závěr dodat, že pokud už se bavíme o složení skupiny a účinnosti zloděje, pak by se hodila úprava například přítelíčka Pixiny, která strčí do kapsy většinu zlodějů, kor když se jí přidá trochu boostů, a mág/zaklínač pro to nemusí hnout ani bodíkem. V kombinaci s odhal past se stává zloděj tak trochu nadpočetným. (A když jsme u toho, hned to šupnu do formuláře.)

Re: Pasti na lootech

Napsal: 13. 12. 2017 10.31
od Van
Pixie už je oslabena a průměrný zloděj na stejném lvlu jako mág je lepší. Rozdíl mi přišel tak zhruba 5 lvlů. Samozřejmě s dostatečným lvlem mága je to jiný příběh