Zaprvé debata vyvažování classů je na dlouhé povídání, za druhé jí považuju za zbytečnou. Není třeba, aby byly všechny classy stejně silný. Ostatně nejsilnější povolání čaroděj/zaklínač/klerik tu taky nehraje každý, proč ne?
Ale než někdo udělá unáhlené závěry, něco k tomu taky řeknu:
Osobně bych se vyhýbal jakýmkoliv úpravám, které nerfnou ty naše vypiplané postavy. Pokud chcete dát smysl zlodějovi, který vyniká právě v počtu skill pointů, udělejte to tak, aby ten počet skillů mohl využít.
Namátkou mě napadá:
UMD - užitečný skill, ale klidně by šel ještě rozšířit (mágské hole jsou pro mágy vcelku módním doplňkem, takže je to spíš neposílí; bardské nástroje výrazně posilují bardy (stejně je ale nikdo nehraje a to se tu neřeší), ale je to spíš volbou bonusů, které nástroje mají). Že by se reálně dalo využít ve svůj prospěch omezení rasy nebo přesvědšení se říct nedá.
Bluff - existuje vůbec nějaké jiné využití, než při hře s DM? (jo jo, RP, whatever)
Intimidate - existuje vůbec nějaké jiné využití, než při hře s DM? (jo jo, RP, whatever) Napadají mě tak 2 místa, kde se to dá použít a nestojí to za to.
Persuade - existuje vůbec nějaké jiné využití, než při hře s DM? (jo jo, RP, whatever) Napadají mě tak 3 místa, kde se to dá použít a nestojí to za to.
3x Craft - zrušen
Heal - nevím, nakolik je užitečný, ale dokážu si představit, že je prostě jednodušší nakoupit lektvary, případně masti.
Search - viz níže o síle pastí.
Taky by nebylo do věci umožnit brat i ty různé svlékací pasti apod. Proč to nejde? Je to přesílené? Pak nemají vůbec existovat.
Takové úpravy by prospěly všem (ne nutně posílily - prospěly, daly další možnosti), avšak zlodějům nejvíce. Nikdo by z takové úpravy nebyl smutný, všichni by měli jen radost.
Osobně nevidím důvod, proč šahat přímo do povolání, proč dělat nějaká omezení. Nikdo se vám nekouká na to, co máte za povolání. Že má Paladin level Zloděje? Boo hoo. Nikdo se na to nebude koukat, stejně bude jen záležet na tom, co ta postava bude dělat. Každý má možnost ty povolání kombinovat zcela dle své zvůle a příliš silné kombinace už NWN samo omezuje. Všichni jsou na tom stejně (teda... samozřejmě krom SH a H, kteří si můžou dávat extra nemakačenky a budou tak omezení v craftu, co nikdy nebude, dostávají bonusy do XP, na které normální hráč nedošáhne i kdyby mu denně DM dávalo největší sadu XP...) Přinese čistokrevný zloděj světu něco víc, než crossclassový zloděj? Omezí to powerbuildy?
Omlouvám se za delší post nesouvisející s původním tématem, ale za tu dobu, co na EQ jsem, jsem si zvykl na to, že WB (což se nemusí týkat aktuálních..) dělají unáhlené závěry, mnohdy vycházející z názorů jedné strany a pak aplikují zcela neadekvátní řešení, které dodnes musíme trpět.
Protože jsem toho napsat dost OT, zkusím napsat o to delší text k tématu:
Jak bych si představoval (můj názor nehledě na názory ostatních), že to bude fungovat?
Nekonečné pasti:
-pasti způsobené nějakou technologií -
v kobkách, u inteligentních bytostí apod. Ne na zemi v jeskyni nebo v lese.
-pasti zejména na zemi, kde budou znepříjemňovat průchod, ale z principu mu nebudou zamezovat (narozdíl od lootů). Ne na lootech, pak slouží jako další zámek a IMHO plní funkci, která jim není určená.
-v případě, že byste jí přecijen chtěli používat jako zámek, bylo by fajn, kdyby to NWN umožňovalo, umožnit loot otevřít. Např. omezením počtu opakování pasti, podmínkou úspěšného hodu na výcvik (TO = dmg?), periodického spouštění při odemykání apod. (Ale radši bych se tomu vyvaroval, vzhledem k tomu, že je to uplně mimo pravidla NWN a to vždycky nadělá víc problémů, než užitku).
TO pastí:
-
Máme tu krásnou tabulku, proč se jí nadržet?
-Bonusem do TO (skill pokladače) může být místní povaha pasti - kdo jí pokládal? Ten největší frajer od zlotřilců, co se zaměřuje na kladení pastí? Zlý nekromant (dejme tomu, že jsou pasti nějaké magické povahy, whatever)? Gnollí inženýr? Skřet, jehož nejlepším vynálezem je ostrý kámen na klacku? Stavitel nějaké hrobky, co tam ty pasti vytvořil před 200 lety a mezitím je nikdo neudržoval a některé (zejména ty ve vyšších patrech) jsou výrazně více vyčubané, než jiné?
Síla pastí:
-Nebál bych se dát silnější pasti. Většina pastí je otravných, ale rozhodně ne smrtících. Moje osobní zkušenost je taková, že past docela ochotně produpnu schválně, protože vím, že mě nezabije, což by být nemělo. Alespoň by to postavy lákalo mít vyšší search a hned by bylo o další skill, co může mít zloděj a ne každej.
-S DM pastí jsem se nesetkal, jen doufám, že respektuje pravidla NWN a existuje u ní hod na záchranu, jako u jakékoliv jiné pasti. (Zmiňuju kvůli tomu, že Labir míval ve zvyku obcházet pravidla NWN a dělat si věci po svém).
A jako bonus.. nápady na nové pasti (protože je vždycky zábava dostat jiný postih, než jen dmg), ke všem platí, že by měly mít záchranný hod:
-Oblak hvězdného prachu - aplikuje na postavu dávku hvězdného prachu
-Oblak zapomění - aplikuje na postavu lektvar zapomnění
-Chřipková bomba - aplikuje na postavu chřipku (nějakou nemoc)
-Poutová past - jestli si mám vybrat mezi epickou elektrikou nebo nasazením pout, zkusím ty pouta. BTW mám pocit, že se z pout mělo dát nějak dostat, roztrhnout, odemknout, vysmeknout apod., ale nikdy jsem se s tím nesetkal, jak to je? Nebo si to pletu?
-Teleportující pastí - něco takového už na některých místech je.
-Past debilního dvojníka - Třeba stejně silný dvojník postavy (debilní proto, že to by mohla být jeho jediná slabina - je to AI).
Braenn píše:Do vytvořeného dokumentu, nejspíš pod sdílením google, se takto komplet vyplněná oblast vypíše ve stejném formuláři pro všechny.
Veřejnej seznam lootů? To beru!