"Chybná" kontrola stropu dovedností

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Braenn »

Nalku, brzdi. To už není z tvé strany diskuze, ale zbytečný posměch a útok, a to říkám jako člověk, co si taky s chutí kopne, když je okatě nastaveno.
Po dlouhé době se něco hýbe a ke všemu to řídí lidi, co se kupodivu ptají na názor a změny i obyčejných hráčů, tak by bylo fajn udržet zdání, že tento přístup není cesta do pekel. Srovnávat zdecha (nebo kohokoli, do prčic), s Pavlem, a naznačovat, že se chystá cokoli vydupat na vlastní pěst, to je docela ubohý. Nedal ti k tomu jediný podnět.

A tohle je hlavně teoretická debata, ne seznam chystaných změn.
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Van »

Tak to se omlouvám, ale zdech zase zní velmi razantně s tím svým "zneužíváním chyby" a připomnělo mi to právě pradávné debaty s Pavlem po ICQ.
S prominutím si to sám zcenzuruju, aby to neprovokovalo.

EDIT:
Mi celkově příjde zvláštní, že tu řešíme něco tak minoritního jako jsou skilly, když většina světů řeší spíše classové featy a skilly nikdo neřeší.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Labir s Onyxem vykonali pro mě naprosto nepředstavitelný kus práce. Já ale přibyl na EQ někdy začátkem 2009, to už ty největší kusy tvorby byly dokonány. Nikdy jsem neřekl, že "nic nedělal/neřešil", poukazuji na nevyvratitelný fakt, že v týdnech následujích po nedávné obnově tvůrčích sil se skutečností staly věci léta debatované na teoretické úrovni jako "bylo by to fajn udělat...".

Dle tvého se nejedná o bug, beru na vědomí.
Já tvrdím, že herní systémy a potažmo hry (jako je NwN) mohou obsahovat nedodělky.
Mám bližší zkušenost s relativně malým množstvím RPG. Dračí doupě, Shadowrun a na vývoji jedné amatérské "skillbased" jsem se podílel až do jeho ukončení. DnD znám spíš skrze Baldurs Gate Icewind Dale I/II a NwN 1/2. S výjimkou Dračího doupěte umožňují všechny ty systémy nějakou formu Multiclass nebo jsou prostě rovnou "dovednost za XP". A všechny mají společné toto: Pro danou úroveň/množství zkušeností platí relativní rovnost mezi postavami stejného zaměření bez ohledu na pořadí braných úrovní/učených dovedností (relativní proto, že třeba class specifické featy se dají v DnD nevhodně vykličkovat). Tato relativní rovnost při tvorbě v NwN neplatí. Je značný rozdíl mezi možnostmi 1Fighter/9Mage a 9Mage/1Fighter. Tento rozdíl není ničím podležen ani vysvětlen.
Vzhledem ke svým zkušenostem z ostatních herních systémů vnímám tuto skutečnost jako chybu systému (nedomyšlenost, mezeru, bug...jak je libo). A chyby systému je dle mého dobré napravovat. Možná je můj pohled na věc příliš excentrický, nebylo by to poprvé. Ale pokud to nepředložím ostatním, nezjistím to.

Dost si vážím tvého názoru Vane, protože vím, že tenhle systém máš v malíku mnohem lépe než já. Ovšem posledních pár hodin mi zatraceně stěžuješ vyražení něčeho užitečného z tvých příspěvků.

Já můžu svědomitě řešit jen to, co já vidím. A to není drtivá většina featů, zato skilly a žonglování s nimi ano.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Van »

Zdechu,
podle mě nemá smysl se o tom bavit. To nastavení je IMHO ok, tebou zmiňované skilly nevnímám jako problematické z důvodů, které už jsem uvedl (a opět uvádím níže) . Pokud ti příjde, že jsou ty classy až tak bité, tak bych navrhoval jim dát nějaké drobné bonusy, aby svojí funkci uměli lépe a dřív než kdokoliv po měsících hraní dá body do jejich classy.
Ale vzpomeň si, kolikrát jsi sháněl třeba Lothiase, kvůli pastem, protože nejsou prostě postavy odpasťovávačů dost dostupné. Popravdě si i vzpomeň jak často je třeba hledat mága na quest, takže strach z toho, že tu nahrazují zloděje, když ty mágy nejde ani najít, mi opět příjde mimo. Zloděj jako classa má své využití, jsou tu kombinace, kde převažuje zloděj a mohou být na EQ velmi úspěšné (AA, WM, hraničář, klerik).

Co "užitečného" bys rád "vyrazil"? Třeba místo debatování o tom, zda to je bug nebo není, můžeme dojít ke specifickým dotazům.
Performace - pokud nabereš 20 bodů, tak systémově proděláváš, protože máš víc bodů, než kolik potřebuješ na bonusy, možnost hrát na nástroje při množství bardů mi příjde prospěšné hře a navíc se tím mnohé takové postavy veřejně nechlubí a mají to jako soukromou kratochvíli, takže v RP rovině nepoškozují "sílu" bardů (čarodějové s lvly barda nenahradili Modrozlaté a slečnu Sáru v koncertních síních)
Animal Empathy - jako hráč druida můžu říct, že bez druidího utišení, je takřka na nic. Ovládneš jedno zvíře a dalších pět tě ohryže. Tahat zvířata do dungů jako parťáky se popravdě ani nevyplácí.
Pasti a zámky - než se dostaneš na ten lvl, kdy je to efektivní pro otevření něčeho, tak mezitím zloděj může vesele lootit, protože obvykle má i lepší staty (čarodějové nemívají tolik obratnosti a zámky se odstraňují hůř jak pasti... a pokud bednu zničíš, tak příjdeš často o většinu lootu). Navíc oproti čarodějovi může zloděj využít featy k nabrání zaměření, čaroděj - má-li čarodějovat - na to nemá prostor.
Výcvik řešit nebudu, mám na něj jiný názor a na EQ to bez výcviku nejde a v NWN 2 ten skill není nejspíše právě proto, že by ho měla mít každá classa.
PS: nejsem Van :bigwink:
Uživatelský avatar
Anade
Příspěvky: 989
Registrován: 20. 8. 2008 23.54
Bydliště: Pardubice

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Anade »

Van píše: 16. 12. 2017 12.50 … nejsem Van :bigwink:
:biggrin:
Anade Be'lein – rozporuplná, (pro některé) nevypočitatelná, nedůvěřivá elfka za půl druhé platinky
We do what we must because we can.
O papoušcích…
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Píšeš pod účtem Van, když tě oslovím Nalku, lidé co tu namají odkrouceno pár let budou trochu mimo.

Classy jsou bité spíš ze strany magie, tohle je pro hráče spíš takové "Přidat urážku k porážce". Pročti si ale debatu o pastech. Vybalancovanější systém je nejen pro hráče, ale i pro Dx a tvůrce světa a pomalu bych řekl, že je pro ně o něco důležitější.

Nebuduj přístavby na chatrných základech. Hlavně, pokud jde podobného efektu dosáhnout opravou toho základu. Vymyslí se bonusy, vybalancují se, možná se upraví svět, aby je reflektoval ...a ejhle, povolání bez bonusů už najednou v crossclasu nestíhají. Stejný výsledek, víc práce, víc šancí na rozbití něčeho jiného. Navíc tu budeš mít lidi, kteří crossclass neodrbávají a ti budou v kýblu ještě hlouběji.
Vážně bych raději opravil...a možná i s případným relevelem by to bylo práce méně.

Woxa navrhl alternativu (promiň že tě zmiňuju až teď): Dát všechny skilly Class a povoláním povymýšlet bonusy. Pokud by ty bonusy nebyly statické, ale dynamicky vázané na lvl daného povolání...zase stejný výsledek jako funkční crossclass, jen celkově vyšší skilly (takže zase nejspíš zásah do světa). Pokud budou statické, jejich účinnost bude vyšší pro nižší úrovně a slábnout s jejich postupem (kde naopak posilující vliv magie tlačí ostatní do pozadí).

Ale já mluvím o velice konkrétní věci. Specifičtější už být nelze. Jenom tahle jedna věc zasahuje široké spektrum případů rozdílné závažnosti.

Zkus prosím vytáhnout něco víc než "Tohle nastavení je podle mě OK", přidej k tomu "Protože tam, tam a tam je použita stejná klička". Nebo postupuj z druhé strany: "odstraněním této možnosti zlikviduješ ten, ten a ten build". A máme se dál o čem bavit, co rozebírat.

P.S. Jako elitního zámečníka oslovuje Serbitar trochu jinou postavu.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Van »

Zdechu, mě příjde zbytečné překopávat celý systém NWN. Je z toho akorát hromada bugů (viz NT), hromada práce a hromada zmatení starých i nových hráčů. Woxův návrh je hezký, ale poněkud nereálný. Navíc mi příjde, že classová omezení pomáhají těm méně zdatným se držet aspoň v mezích nějaké použitelnosti, pokud dáš úplnou volnost, tak se můžeme dopracovat k nádherně RP smysluplnému rozdělování bodů, které ale bude nepoužitelné (viz Woxův příklad).

Co bych udělal já?
Udělal strop na lvl 20.
Dal všem stejně rychlé XP (počítám i bonusy za OOC status).
Přidal možnost s varováním "epizodní postava", která by měla maximum lvl 10, ale expy mnohonásobně rychlejší.
Oslabil několik kouzel, která jsou nesmylně přesílená (Slovo víry, Slova moci, Démoní vyvolávačky).
(Volitelně udělal pestří monstra v dungách, aby drsné kombinace nespoléhali jen na přehršel spamujících mágů).

A to je vše. S lvlem 20 ti nehrozí, že někdo bude mít všechny kruhy a sloty do nich, i výcvik, i zlodějské skilly. Byla by reálnější volba, co vše na postavu každý chce. A to imho bohatě stačí. Jsi na světě, kde je i v reáliích řečeno, že magie je mocná, a tak to dle mého názoru má ve fantasy být.

PS: možná na elitní akce bereš jiné, ale na tuny průzkumů jsi tahal ošklivého multiclassera. Takže jsi taky využíval bug? *rýpne si*
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1846
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od placidity »

Jsi zlý, mlékaři Vane! :)

Jinak návrh dobrý, sám ho vidím jako solidní kompromis kde by se hráči mohli mít silný build ale zároveň by EQ příliš netrpěla na přemnoho epických postav a věci s tím spojené, nicméně je to celé asi bohužel nerealizovatelné, protože WB (celkem pochopitelně) nechtějí jít do nějakého většího overhaulu. Nad úpravou nejkřiklavějších spellů a featů se sice uvažuje, ale zatím je to stále spíš akademická diskuze (alespoň co vím já)
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Opravit jednu věc a překopat celý systém...mi osobně nepříjde jako to samé.

Mág má všechny kruhy přístupné na 17. úrovni, rozdíl mezi 18. a 20. Mága je v 7./8. stupni (-1 spellslot) a v 9.stupni (-2spellsoty).
Navrhuješ mnohem větší překopání a zásahy do již existujících charakterů a k tomu tím navíc nijak neřešíš debatovaný problém.

Tak znovu: Není problém Multiclass. Problém je jedna jeho konkrétní část. Využil jmenovaný chyby? Nemám ponětí. Pokud ano, po téhle úpravě by byl v daných věcech slabší...avšak stále o poznání lepší než ostatní a konečně i horší než specialista jeho úrovně. Což krom jisté férovosti, kterou může každý vnímat jinak, navíc rozšiřuje možnosti pro Dx a tvůrce světa.

EDIT: Mohl by ses prosím zaměřit na to, proč podle tebe není debatovaná klička chybou? Případně proč kličku zachovat?
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Van »

Můj návrh ale řeší i další problémy. Drtivá většina dungů je na EQ projitelné na lvlu 10-12 (a to mluvím o grupě 2-5 postav, nic masivního). Ty těžší jsou tak pro lvl 15-17 (dle přítomnosti lichů, nutnosti vysávat magii atd.). Pak jsou tu asi dva tři kousky, kde to chce 17-20. U sfér si nejsem úplně jistý, ale co jsem tak viděl, tak opět 15-17, ale nevím zda jsou zcela dokončené a zda nevyžadují procházení jen s DMky.
Když vezmu Vana, zvolil jsem, že nebude mít tolik magie, ale o to více bude bojový. Nicméně díky epickým lvlům se pomalu ale jistě dopracovávám i ke všem těm dalším kouzlům. Obdobně čaroděj by se připravil o sloty, kterých je na EQ (aspoň dle mého názoru) po čertech málo, hlavně u těch vyšších kruhů. Naopak mlátící charaktery nemají skoro co ztratit, snad až na BAB, kdyby vybírali třeba hodně zloděje.

Proč dobírání bodů není chyba?
1) Systém to dovoluje.
2) Systém to dovoluje a Labir do toho nikdy nešáhl.
3) Systém to dovoluje a velká část i lépe spravovaných zahraničních světů to dovoluje.

Není mi jasné, proč bych měl obhajovat, že to není chyba, když toto nastavení stvořili autoři hry, ponechali autoři světa a je respektována širší komunitou NWN.
Možná by mě spíše zajímalo, co z někoho dělá specialistu, když do toho nedá featy navíc. A proto jsem navrhoval přístup, který je taky užíván jinde, že se posílí role čistého lvlu na určité schopnosti classy, pokud hrají jen tuto classu, nebo jí mají drtivou většinu lvlů (zloděj by třeba na lvlu 7 dostal feat "znalec pastí" a dostával bonusy do odpastění za každé dva tři lvly, obdobně se zámky, barbarům by se vylepšila zuřivost atd. atd. atd.)
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 479
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Brambor »

Van píše: 16. 12. 2017 20.43
A proto jsem navrhoval přístup, který je taky užíván jinde, že se posílí role čistého lvlu na určité schopnosti classy, pokud hrají jen tuto classu, nebo jí mají drtivou většinu lvlů (zloděj by třeba na lvlu 7 dostal feat "znalec pastí" a dostával bonusy do odpastění za každé dva tři lvly, obdobně se zámky, barbarům by se vylepšila zuřivost atd. atd. atd.)
Souhlasím, v případě zrušení epických levelů, by to bylo super. Možná i bez onoho zrušení.
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Není ti jasné proč se na to dívat jako na chybu...*dumá*...ne, už mi došly argumenty, snad jen "nebyla by to první hra, která má své mouchy" a "když to říká většina, tak to ještě nemusí být pravda". Fakt ale je, že to jsou takové argumenty neargumenty. No, ještě "Následník (NwN 2) má stejný princip tvorby postavy a tam už tahle věc není". Taky nic extra průbojného, ale tak do počtu.

Ano, bonusové featy jsou řešení (Van). Stejně jako bonus za lvl povolání (Woxa). A také odstranění debatované kličky (zdech).
Všechny tyhle tři věci způsobí, že vznikne rozdíl mezi Class a Crossclass dovednostmi. Obecně. Ty navrhuješ širší zásah i do dalších věcí, Woxova forma by se týkala jen skillů zvolených úpravou, můj návrh by zasáhl skilly všechny. U vaší verze záleží hodně na vybalancování, já spoléhám na to, že NwN není pokašlané až tak moc, Stačilo by změnit jednu věc a zbytek už by zapadl sám.

Ještě je rozdíl v tom, že vy chcete zvýraznit výhodu pro class, zatímco já dávám přednost zafixování nevýhod (systémem naznačených) pro crossclass. Chápu, že lidé neradi vidí blížit se mínus, ale efekt je v principu stejný, jde jen o množství potřebné práce a balancování.
A nakonec zbývá fakt, že vaše návrhy neřeší věc, která výrazně napomáhá specifickému typu buildů a na ostatní dělá dlouhý nos. Což způsobuje tlak typu "ale když to neudělám takhle, tak mě to dost oslabí", čemuž se samozřejmě dá ideálně odolat, ale...měli bychom se tu soustředit na Role Play no ne?
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Woxa »

Pánové, když už tu mluvíte o mém "návrhu", to nebyl žádný návrh, to bylo pouhé konstatování :)
DnD/NwN systém skillů se mi zkrátka nelíbí a proto jsem rád, že to zde jde obejít právě multiclassem a nacpáním si skillů tam kam chci/potřebuji. Zároveň uznávám, že nejsem zrovna fanda nějakého multiclassu a rozdělování skillů pouze za účelem posílení postavy.

Můj "návrh" se opírá o Pathfindera (klon DnD), kde bez ohledu na classu můžete dávat body do každého skillu a tolik kolik bodů tam dáte je hodnota vašeho skillu (plus abilita, bonusy z featu, ras atd... pochopitelně). Pokud je navíc ten skill na seznamu tvých class skillů, dostáváš k tomu ještě jednorázový bonus +3 (ale pouze, pokud jsi aspoň jeden bod investoval). Není tam žádná šikana ve stylu: není to tvůj class skill, tak musíš dát body dva, tvé maximum bude jen 1/2 tvého levelu atd...

Supr na tom je, že ta +3 v pozdějším hraní moc neznamená a spíše pak roli hraje kdo do čeho body cpe. A pak, pokud je to váš class skill, body tam cpete a zároveň máte dobrou i základní abilitu, tak vždy budete o pár bodíků napřed před těmi, co to nemají classové. V NwN je rozdíl mezi class a non-class skillem opravdu obrovský a motivuje to k nesmyslnému multiclassu za účelem posílení skillu. V podstatě, pokud se nejedná o class skill, je skoro zbytečné do něj (na EQ) ty body dávat.

Abych byl víc k tématu... to že někdo může mít 20lvl fightera a k tomu level roguny a vytáhnout … co já vím... stealth na 20 ranků mi jako chyba nepřijde. Jako chyba mi přijde, že postava s 20lvl fightera nemůže mít 20 ranků ve stealthu. Zkrátka proč by se sakra ten fighter nemohl umět plížit?

Sorry, ale kdo z vás odehrává všechny ty skilly, které máte? Možná vám budu křivdit, možná podle sebe soudím sebe, ale zkrátka nevěřím, že každý ten bodík si pečlivě odehráváte, X hodin hry trávíte "trénováním" a tak dále... ja sám to prostě vnímám tak, že moje postava nějak žije i když jsem offline a právě tehdy se věnuje těm nezáživným činostem. A je jedno zda v tu dobu vykonává potřebu, dopřává si toaletu a nebo se učí noty.

Pro mě postavu tvoří to co umí a jak se prezentuje, ne to co má systémově za classu (byť některé classy - hlavně prestižky - bych krapet omezil). A jsem rád, že díky této "chybě" zde mohou vznikat i zajímavě pojaté classy (a ano, samozřejmě daní za to je, že tu jsou i postavy, které z toho profitují v PG rovině).
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 479
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Brambor »

Woxa píše: 17. 12. 2017 1.37
:good: :good: :good:
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Van »

Souhlasím s Woxou.*

Zdechu, pokud se mám soustředit na RP, tak to vidím jen v současném systému, omezení podle mého omezí RP.
Nic dalšího k tomu nemám. Jsem názoru, že pokud je má argumentace děravá, tak argumentace jinou hrou z jiné platformy (DnD) a jinou hrou od jiné firmy (NWN2) je taktéž děravá.

EDIT:
* takový systém je ideální pro RP a tak, ale jak už jsem psal, NWN systémem class pomáhá korigovat osoby neznalé systému a obzvláště pak nováčky. Při úplně volném systému by to chtělo seznam základních doporučených buildů, popř. každému nováčkovi dát k ruce nějakého buildera.
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1255
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Selvagion »

Je tu nějaký systém a ten nějak funguje. Každý systém má svá pravidla, svá pro a proti. V každém systému lidé najdou vždycky nejefektivnější kombinace. Je to normální. Podmínky jsou ale stejné pro všechny. Že to já využít pořádně neumím a někdo jiný ano, není dle mého vina systému a důvod vytvářet nový systém, v němž opět hráči nakonec stejně najdou nejefektivnější kombinaci.

A jestli jsem se za dobu hraní na EQ něco naučil, tak to že nějaký build potřeba je, ale že tu můžu celkem dobře existovat i jako neschopný trouba, co všude umře první, protože hráč je tele :biggrin: Za což všem, s nimiž jsem hrál, hraju a budu hrát tímto děkuji.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Braenn »

To rozdělování bodů bez ohledu na povolání zní dobře, až na fakt, že opět jsou zvýhodněny postavy, které potřebují inteligenci pro své povolání, a zároveň z ní těží v počtu bodů. Takže opět mágové, kteří by si takto zvládli namaxovat třeba výcvik, aniž by je to donutilo příliš šetřit body jinde. Nebo pasti a zámky. (Dobře, když by na to náhodou neměli pixinu).
Aby to pak negenerovalo postavy, které nemusí obětovat ani ten jeden lvl zloděje, aby ho zastali.

Jinak se zeptám, kdysi jsem na to narazila s Kat, když jsem jí maxovala pasti a zámky. U jednoho z těch věcí mi to hodilo strop DC 36 tuším s odůvodněním, že nejsem zloděj, i když jsem reálně dosáhla na víc bodů. Platí to ještě? To by samozřejmě dávalo věci jiný úhel pohledu, nebo by to možná vracelo problém na začátek jeho řešení - vrazím jeden lvl a... :biggrin:
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Van »

Any class can disarm a DC 35 trap. Rogue is the only class capable of disarming traps with a DC greater than 35.
Takže vrazím lvl a …
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Vane máš samozřejmě pravdu s tím, že argumentace jinou hrou je na vodě (jak sám dodávám). Ovšem když se podíváš čím debata začíná, základ argumentu tvoří spíš zdravý rozum (nebo možná excentrický, to tady zjišťujeme).
RP omezení vnímám opačně...je-li háček táhnoucí všechny kvůli síle specifickým směrem (a debatovaná věc je použitelná jen specifickým způsobem, pravda?), je tendence daným směrem mířit častěji (protože jinak budu o moc slabší). To je omezení o kterém mluvím. Navíc, dá-li se onen háček využít k dostatečně výraznému posílení, pravděpodobně si vynutí reakci tvůrců světa a nebál bych se tvrdit, že se tak stalo i opakovaně...která hlouběji omezí ty, kteří se háčkem chytit nenechají:

Vyňato z viewtopic.php?p=167127#p167127
ogarXXX píše: 13. 12. 2017 11.41
Suma sumárum však každého hravě strčí do kapsy kombinace čaroděj/zloděj. Tato kombinace si prostě poradí už v před-epickém lvlu s artefaktovými truhlami, a to je dle mého prostě špatně. Hráč může jet celou dobu čistého čaroděje, takže je sám o sobě mocný a potom tam jako sladkou tečku dát zloděje s našetřenýma bodama a ejhle, už odpastí a odemkne naprosto vše, protože základní vlastnost tj. inteligenci má nabušenou a obratnost vykompenzuje slaad.
Plně funčkní crossclass znamená rovných 12 bodů rozdílu (na 20. lvl, na menším je to méně) při plném zapojení obou trénujících. To je v k20 systému rozdíl 60% úspěšnosti mezi zapáleným amatérem a dedikovaným profesionálem. V tom nevidím šikanu, ale mohu být jediný.
Vše nakupovat přímo za XP..skilly, HP, savy, kouzla, featy...to by bylo nej. Ale něco mi říká, že to je pro náš svět nedosažitelné.

Přitom jsem tu ještě neviděl (ač jsem žádal), kde jinde je podobná věc také užívána. Jinde jakožto "jiný herní systém" a ne "jiný NwN server". Rád se poučím.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Lampyris
Příspěvky: 244
Registrován: 7. 3. 2009 12.40
Kontaktovat uživatele:

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Lampyris »

Woxa píše: 17. 12. 2017 1.37
Ámen :good:
Zamčeno