"Chybná" kontrola stropu dovedností

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Jen zopakuji otázku: "Víte někdo o podobné kličce v jiném systému, která je záměrem?"
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Woxa »

Já odpovím trochu jinak, nevybavuju si jiný systém, kde je tak brutální rozdíl mezi classovým a neclassovým skillem.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Van »

Co vím, tak jen NWN dovoluje toto míchání. Mám pocit, že mi někdo zmiňoval Path of Exile jako podobně buildovatelné, ale sám nemám zkušenost.
Ostatně multiclassování je jeden z hlavních důvodů, proč stále ještě NWN hraju.

Jinak mám zkušenost jak Woxa - jiné hry:
1) buď nekladou takový velký rozdíl na class a crossclass skill
2) nemají classy vůbec a záleží na každém, jak si co namíchá (takže mág zakovaný v plnoplátu není problém)
3) mají striktně dané classy, ale nejsou tam taky tak zásadní problémy jako v NWN (zbytečné smrti kvůli spamu sražení od low lvl monstra, nemožnost vydělat, protože nemám jednu určitou classu, která jediná může k lootu)
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Ne? Já tedy moc "class systémů" neznám, ale na skilly (rozuměno "Dovednosti postavy") to málo nahlíží mnohem přísněji než "cross-class". Buď máš povolání a umíš nebo nemáš a neumíš (Magie, HP, AB a Savy jsou stejně nebo i přísněji omezené i v tom našem NwN).

Nejde-li EQ přeorat na 100% dovednostní herní systém, doporučil bych nesnažit se hledat skuliny v tom co je, ale změnit pohled na to s čím musíme všichni pracovat. Dívejte se na volbu povolání při přestupu jako na balík dovedností, kterým se postava v daném životním úseku věnovala. Není to tak svobodné jako nákup za XP (nebo jinou univerzální měnu) a má to pevně dané hranice (max. 3 povolání). Ale smířit se s určitými omezeními vidím jako lepší než se je snažit obejít a tím rozstřelit někde něco jiného.

Proč se válečník nemůže naučit plížit? Může, Hraničář má plné HP, AB a k tomu Plížení jako class. Že nedostane bonusové featy? Zaměřoval se na boj a plížení, ne boj a bojové finty. Že k tomu dostane Animal Empathy? To jsou ta omezení, ale nikdy ho nikdo nepřinutí, aby AE použil. Při multiclassu s Fighterem to nemůže namaxovat? Když se tomu nevěnuje naplno...
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Van píše: 30. 12. 2017 12.12 3) mají striktně dané classy, ale nejsou tam taky tak zásadní problémy jako v NWN (zbytečné smrti kvůli spamu sražení od low lvl monstra, nemožnost vydělat, protože nemám jednu určitou classu, která jediná může k lootu)
Je-li to low potvůrka, tak na ni bude fungovat i nenamaxovaná Disciplína. A když ne, tak před sebe nasaď profíky. Jsou-li problém zámky, tak za správné považuji naučit se nimi jak to jde a pak lobovat u tvůrců že je nastavení nesmyslně přestřelené (něco jako to téma o pastech) a ne udělat 19/1 mágozloděje a k přestřelení světa sám přispívat.
Někdy se zasním.
EDIT: Nebo jsi tím lootováním myslel Druidy? Ti jsou taky ve vatě a to často ani neví jak zámek vypadá.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Woxa »

zdech píše: 30. 12. 2017 12.22 Ne? Já tedy moc "class systémů" neznám, ale na skilly (rozuměno "Dovednosti postavy") to málo nahlíží mnohem přísněji než "cross-class". Buď máš povolání a umíš nebo nemáš a neumíš (Magie, HP, AB a Savy jsou stejně nebo i přísněji omezené i v tom našem NwN).

Nejde-li EQ přeorat na 100% dovednostní herní systém, doporučil bych nesnažit se hledat skuliny v tom co je, ale změnit pohled na to s čím musíme všichni pracovat. Dívejte se na volbu povolání při přestupu jako na balík dovedností, kterým se postava v daném životním úseku věnovala. Není to tak svobodné jako nákup za XP (nebo jinou univerzální měnu) a má to pevně dané hranice (max. 3 povolání). Ale smířit se s určitými omezeními vidím jako lepší než se je snažit obejít a tím rozstřelit někde něco jiného.

...Když se tomu nevěnuje naplno...
Kde bereš, že se válečník plížení nevěnuje naplno? Nakolik se tomu a onomu věnuji mají dle mého vyjadřovat investované skillpointy. Pokud do něčeho investuji 10 skillpointů, tak se tomu nějak věnuji a výsledek by měl být stejný bez ohledu na classu. Jenže v nwn nastavení tě neclassový skill zaprvé stojí dvojnásobné úsilí, ale ani s tím dvojnásobným úsilím se nedopracuješ na dovednost rovnou classovému skillu.

Všeobecně si myslím, že to čemu se postava věnuje/věnovala má rozhodovat hráč a jím vymyšlený background/předvedená hra a ne nějaký systém "balíčků". Balíčky jsou zbytečně omezující a stejně vedou jen k hledání kompromisů a hratelných variant. A výsledkem nebude nic jiného, než oslabené postavy, které trpí tím, že sice mají X supr schopností, ale hráč je nechce/nemůže používat, protože nějaké RP zábrany.

To, že se bojová povolání věnují hlavně výcviku a ostatní dovednosti zanedbávají je podle mého je podle mého vyjádřeno počtem skillpointů, které získají. Například všestranější barbaři a hraničáři mají těch SP 2x více než paladini a bojovníci.



Plížení je zrovna jeden z těch skillů, který má hodně variant. Ale ukažme si příklad na dvou postavách, které mají trochu více specifické požadavky:
1) je charismatický hraničář, který je stále hlavně hraničářem, ale je celkem obstojný i v hudbě a vyjednávání
2) hybrid hranda+bard, který umí od každého něco

V mém pojetí toho prvního postavím tak, že si vezmu hodně levelů hraničáře a říznou to jedním, dvěma lvl barda, kde pak utratím 10 ušetřených bodíků do umění, dalších 10 do diplomacie, dalších 10 třeba do bluffu. Takže na 10levelu mám hrandu, který stále celkem obstojným hrandou, zvládne i nějaké ty "bardské srandičky", ale přesto při progresu bylo vidět, že něco zanedbává (musel jsem ušetřit 30sp, které by jiný dal třeba do maxnutého výcviku, animal empathy, všímavosti, naslouchání..., nebo jsem naopak šetřil na všech skillech a všechny mám třeba o 2-3 body pod maximem).

Hybrida pak logicky nařežu půl na půl hrandu barda. Přednosti a slabiny obou buildů jsou myslím celkem zřejmé.


V tvém pojetí už to je složitější... hybrid je jasný, tam to prostě zase říznu půl na půl a mám hotovo. Ale co ten umělec a diplomat? Chci přeci docela mít vysoké i některé z bardských dovedností, takže bych tam asi měl nacpat i hodně levelů toho barda?. Takže to také říznu 50:50?

A neskončím pak teda u toho hybrida, který ovšem 90% bardských výhod nevyužívá, protože z RP důvodů je nechci, IC se je neučil atd... A nejsem na tom takhle náhodou zbytečně bitý? Vyplatí se mi vůbec snaha o "zajímavého" hraničáře, který v pár oblastech vyniká/překvapí? A bylo by něco takého možné? Odpověz si sám.


A ono ve výsledku, je úplně jedno jakou skladbu povolání má hráč naklikanou a jaké si zvolil skilly a featy. Důležité je, jak s tím naloží a jak to prodá. Můžu vedle sebe mít dva identické buildy dvou rozdílných hráčů a jeden pro mě může být skvělý erpík a o druhého si ani kolo neopřu, protože to pro mě bude prašivý powerbuilder, který mi jen kazí hru/škodí serveru atd...
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Van »

zdechu, někdy si zkus zahrát čaroděje, nemáš ty zkušenosti. Jinak nelze říct víc než toto:
1) Woxa to vystihl skvěle.
2) zdechu, máš pravdu *přikyvuje jak za dřívějších dob*
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Cross-class je ono "nevěnuje se naplno". Takový strojní inženýr studující anatomii vs doktor. Když pominu příměr, odstranění cross-class bez dalšího štelování (ideálně kompletního převodu na dovednostní systém) posune výrazně dopředu povolání s Inteligencí jako primárním atributem.

Jak jsem už řekl, protože máme povolání, jsme v samotném základu omezení- Nejde udělat všechno do detailu, protože prostě cvičíme postavy po "balících". Ptáš se proč být bitý za to, že z RP důvodů nevyužiješ 90% balíku. Můžu se tě zeptat stejně, proč být bitý za volbu hybrida? Proč by měl být bitý ten diplomat, co studuje dvorní etiketu a strom viděl jen v knize?

Otázkou je, které bití je bolestivější, v odpovědi se rozcházíme. Rozsekl by to dovednostní systém, ale to je obávám se pohádka.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Woxa »

zdech píše: 30. 12. 2017 15.43 Jak jsem už řekl, protože máme povolání, jsme v samotném základu omezení- Nejde udělat všechno do detailu, protože prostě cvičíme postavy po "balících".
V tom se právě dle mého pleteš. Jde rozbalit 1 menší balíček, v kterém budu mít přesně to, co od dané classy chci (ano, třeba v podobě 1lvl roguny, kdy si doplním 10bodů do akrobacie). Nevím, proč bych si měl být nucen, brát jeden obří megabalík, který mi to dá všechno, když pro to nemám využití. Nebo proč bych si nemohl vzít jeden megabalík protože z něho něco chci (třeba v podobě 10levelů čaroděje, abych měl kouzla), ale zbytek využít nějak lépe (například tak, že přebytečné skillpointy v čaroději nenacpu cross-class někam, abych je za každou cenu utratil. Ale pak až budu pokračovat ve své main classe, tak je dám do dalších class skillů). Prostě proč někomu vnucovat jak velký balíček si smí a nesmí vzít.
zdech píše: 30. 12. 2017 15.43 Ptáš se proč být bitý za to, že z RP důvodů nevyužiješ 90% balíku. Můžu se tě zeptat stejně, proč být bitý za volbu hybrida? Proč by měl být bitý ten diplomat, co studuje dvorní etiketu a strom viděl jen v knize?
Asi nerozumím otázce.

Za volbu hybrida podle mého nejsi bitý. Hybridem rozumím někoho, kdo své schopnosti balancuje mezi několik oblastí. Nikdy nebude tak silný jako někdo, kdo veškerý čas/snahu orientuje jedním směrem. Ale bezpečně se v každé oblasti vyrovná tomu, kdo té oblasti věnoval podobné usilí a má podobné předpoklady.

Tzn lvl 20 hybrid paladin-kněz ti pak 100% zastoupí lvl10 kněze nebo 10lvl paladina, ba dokonce bude v něčem lepší. Ty se ptáš, proč to nesvede už lvl 10 paladin-kněz? To se asi rovnou můžu zeptat, proč lvl 10 kněz nesvede to co lvl 20kněz. A proč je na tom tak bitý.

Jak bude bitý diplomat, který studuje dvorní etiketu a strom viděl jen v knize? Jakože si musí vzít celé čtyři levely hraničáře, aby se naučil hraničářská kouzla prvního kruhu a k tomu jako nechtěný bonus dostane X hraničářských dovedností (obouruční boj, vyvolený nepřítel...), které ho nezajímají a jsou pro něho zbytečné? Furt je na tom asi bitý méně, něž v tvém pojetí... kdy by ještě oněch cca 20-30 skillpointů získaných při levelech hraničáře musel nacpat do hraničářských skillů, které ho vůbec nezajímají (a nebo crossclass, do těch svých).
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Vždy se dá vzít z vlastní iniciativy méně, ale víc? Na to se moc netvářím.
Woxa píše: 30. 12. 2017 16.11 Za volbu hybrida podle mého nejsi bitý. Hybridem rozumím někoho, kdo své schopnosti balancuje mezi několik oblastí. Nikdy nebude tak silný jako někdo, kdo veškerý čas/snahu orientuje jedním směrem. Ale bezpečně se v každé oblasti vyrovná tomu, kdo té oblasti věnoval podobné usilí a má podobné předpoklady.
Kdyby to takhle bylo, není co řešit. Jenomže ono se za něco platí a něco se fasuje zdarma takže "stejné úsilí" není pro každého stejné. A jeden z balancujících faktorů lze obejít.
Diplomat bude bitý, když se jeho celoživotní snaze vyrovná mechem zarostlý zálesák. A hybrid může být zle bitý, srovnej si 10 zloděje/10 mága s 19 mágem/1 zlodějem. Horší čaroděj, horší zámečník. Au.

Chápu kam míříš, rozhodně se to dá použít jako nouzová náplast, ale taky je to zneužitelné...pokud tedy někdo kývne na to, že jde o chybu.
Fakt je, že když si tu na to kývu sám, půjde o nežádoucí názor.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Woxa »

zdech píše: 30. 12. 2017 17.33
Diplomat bude bitý, když se jeho celoživotní snaze vyrovná mechem zarostlý zálesák. A hybrid může být zle bitý, srovnej si 10 zloděje/10 mága s 19 mágem/1 zlodějem. Horší čaroděj, horší zámečník. Au.
Zaprvé už je to taky o tom, jak je to zahrané... pokud mechem zarostlý zálesák bude jen courat lesem a sem tam se ukáže ve společnosti, asi nebude mít takové kontakty a informace, jaké bude mít onen diplomat, pro kterého to bude denní chléb. Ale ano, v běžné situaci na tom budou oba zhruba stejně.

Zadruhé je to už o buildu a zde bude mít navrch ten čistý diplomat. Patrně stavěný z barda nebo roguny, mnohem více orientovaný na charismu a sociální skilly (potažmo i featy). V mém pojetí by třeba takový nebojový diplomat byl postavený z barda, měl by tedy dlouhotrvající charismová kouzla, po epicu by měl i třeba desetiminutovou písničku s dalším boostem do skillů, mohl by si dovolit featy podporující sociální skilly. Nejspíše bych mu dal i nějaké runy s touhle orientací. Oproti tomu zálesák by prostě měl jen X bodů v pár skillech, rozhodně by nedostahoval takových hodnot jako onen diplomat, ale pro většinu věcí by to stačilo bohatě.

Bezmulticlassu, jen s maxováním cross-class skillu, budeš mít i na 20lvl jen okolo 10 ranků ve skillu a s takovou diplomací dost často neukecáš ani pitomou loď.

Pokud jde o ty rogue-mágy, tak imho srovnáváš nesrovnatelné. Každý z těch buildů má své pro a proti. V prvé řadě, ten hybrid bude patrně expený cik-cak, takže bude schopný svou úlohu zámečníka zastat už na nízkých levelech. Bude mít více skillpointů, uplatní se v boji, a dost možná bude i schopný pasti/zámky řešit i v průběhu boje.

Hi-lvl mág si oproti tomu bude muset nějaký čas počkat, ale pak bude pasti řešit obdobně jako ten hybrid. Ve všem ostatním, ale bude úplně jiný. Jestli lepší nebo horší je už o preferencích hráčů. Ale všeobecně lze říct, že kazdý má své pro a proti.

zdech píše: 30. 12. 2017 17.33 Chápu kam míříš, rozhodně se to dá použít jako nouzová náplast, ale taky je to zneužitelné...pokud tedy někdo kývne na to, že jde o chybu.
Fakt je, že když si tu na to kývu sám, půjde o nežádoucí názor.
Já na to prostě jako na chybu nekoukám, EQ běží už zatraceně dlouho na to, aby se k tomuhle dalo nějaké jasné stanovisko do pravidel, pokud by bylo vnímáno jako nežádoucí. Ale to se nestalo, takže já to vnímám jako dobrý nástroj k té customizaci postavy, díky kterým tu nemáme postavy jako přes kopírák.

Ano, je to zneužitelné, ale není tedy lepší víc se zaměřit na boj s těmi co to zneužívají, než si to rovnou zakázat? Trochu mi to připomíná dnešní dobu, kdy je snaha všechno plošně omezit a nebo úplně utnout pod příslibem údajně lepšího, bezpečnějšího světa. Co už ale tak slyšet není, že to taky bude dost nalinkovaný svět bez možností.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Dobře to uhrát bude vždy zásadní faktor. Ale definuj, co je dosatečně dobrá hra, případně co už je trestuhodné narušení pravidel tvorby postavy. Ze strany Role play je to žonglování s noži, systémově se to dá definovat jasně (a možná i dostatečně jednoduše upravit, to netuším).
Výsledky boje jinými prostředky než trestáním jsou dle mého názoru viditelné třeba v nedávném tématu o pastech. Když je možné nacpat podstatné (systémové) kousky dvou zcela odlišných postav do jedné...ale to už se opakuju.

Postavy jako přes kopírák...to je něco u čeho bych rád viděl statistiku. Kolik vlastně máme postav přes kopírák tohoto způsobu buildování.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Selvagion
Příspěvky: 1255
Registrován: 30. 8. 2011 10.14
Bydliště: Praha

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Selvagion »

Čím déle tohle čtu, tím víc si připadam jako špinavy cheater a tím víc mě to deprimuje. Absolutně nechápu proč začalo zdechovi vadit něco, co je součástí systému, který je pro všechny stejný. Rád bych ale řekl, že za tu dobu, co hraju jsem potkal mágy, zloděje, bardy, strážné, pobudy, pitomce, kněze, obchodnice, kovaře, válečníky, vrahy, šílence a další ale ani jednoho 19 čaroděj/1 zloděj.
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Ungo »

Tak to já si vybávím tak alespon tři.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od zdech »

Vadí mi to a příležitostně brblám roky. Proč jsem se tentokrát ozval hlasitěji než jednou větou už bylo uvedeno ale zkráceně:

1. Faktický dopad na nastavení světa není proti srsti jen mně
2. Je síla to opravit

Zda je i vůle se v tom rýpat a zda jde vůbec o ten správný druh rýpnutí je předmětem debaty.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Van »

Dopad světa je takový, že aspoň se dají sehnat postavy na důležité činnosti.
Jak už tu padlo, historicky i Labir umožňoval multiclass tím, že zrušil onen postih do XP. Kdo tu je od EQ1, tak jistě pamatuje, že multiclass vám vzal expy jako byste byli tak o 4 lvl výše (+-) a to je na EQ dost zásadní částka (nemáte-li jiné masivní bonusy).

A upřímně mi tvá argumentace zní jako argumentace někoho, kdo se o build nikdy nepokusil, má slabou postavu, nemá zkušenosti za nebojovnické classy a teď tu chce kazit hru jiným.
Lassair
Příspěvky: 493
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Lassair »

Upřímně mi tvá argumentace, Vane, přijde jako argumentace někoho, komu došly argumenty a proto má potřebu napadat někoho, kdo má jiný názor. To, jakou má postavu je jedna věc, jestli se o build pokusil je druhá věc, ale psát o snaze kazit hru jiným, to bylo hodně přes čáru a hodně velká ubohost. Zklamal jsi mě.
Béééé...
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Van »

Ano, po pár stranách kvalitních argumentů ode mě i od dalších hráčů, kdy zdech zní jak pavel, mi příjde že vše logické a rozumné bylo řečeno, tak jsem se podělil o své pocity. A upřímně - obdobné názory na zdechovu argumentaci jsem obdržel od dalších čtyř hráčů.
A své emoční vydírání o zklamání piš někomu, koho to zajímá :bigwink:
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Woxa »

zdech píše: 31. 12. 2017 10.05 ...Dobře to uhrát bude vždy zásadní faktor. Ale definuj, co je dosatečně dobrá hra, případně co už je trestuhodné narušení pravidel tvorby postavy...
Dobrá hra je taková hra, kdy to ten "mechem obrostlý zálesák" dokáže prodat tak dobře, že mu uvěříš, že je dobrým vyjednávačem a nepotřebuješ chodit za tím "opravdovým diplomatem". Potažmo, dobrá hra je taková hra, kdy ty tomu "mechem obrostlému zálesákovi" hned neuvěříš, že je perfektní vyjednavač, protože to prostě řekl.

Nicméně, asi jsme se nepochopili, já tu neprosazuji nějaké trestání multiclassu při špatné hře. Já jen říkám, že pokud hráč svou postavu/roli nezvládá uhrát (a je jedno jaký má build), tak by (dle mého) měl být "trestána" automaticky okolím, ostatními hráči, protože ho nebudou brát vážně. Nebudou mu věřit, že skutečně je to za co se vydává. Prostě okolí mu bude dávat najevo, že je někde něco špatně. A tak dále.

A pokud to dotyčný uhrát zvládá, tak kde je problém? Ať má klidně drowího mága říznutýho solarovým knězem a žabím rytířem.

A co se týká nějakých sporných případů, tak od toho je tu team a ten má být rozhodný a schopný spolupráce. Pokud se většine DX bude zdát, že moje hra stojí za prd, ten multiclass se jim nepozdává a mám si ho zkusit obhájit. Když se mi to nepodaří, tak o něj přijdu. Co je na tom složitého?
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Lassair
Příspěvky: 493
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Re: "Chybná" kontrola stropu dovedností

Příspěvek od Lassair »

Po pár stranách kvalitních argumentů.… aha:) To byla první věc co mě pobavila. Nu a co se týče té krásné, tebou používané, upřímnosti, tak by mě upřímně překvapilo, kdyby tě to zajímalo, vlastně bych spíš byla v upřímném šoku, to, že tě to nezajímá je mi však upřímně jedno, a kecy o nějakém citovém vydírání si nech pro někoho, koho to upřímně zajímá:) Je fajn, že jsme upřímní:) A možná by ti čtyři hráči to mohli probírat se zdechem a ne s tebou, že:)
Béééé...
Zamčeno