zdech píše: ↑14. 12. 2017 16.49
Musel jsem se doptat po PM a...Ne, docela kategoricky ne. Nikdo nevolá po trestech za zneužití bugu.
Takže jsi ani s PM nepochopil. Trošku už mi to zní, jak když Pavel Urban zařídil zvýšení TO pastí a zámků a zdražení runy na změnu XP. Takový extrémistický směr. Asi ve vyjadřování přestanu užívat přirovnání, nadsázku a metaforu. Nebo naopak chceš trestat za zneužití bugu, a proto to tam vidíš.
Jde o chybu v základech NwN, která tu je víceméně tolerována...a když se tak rozhlédnu po tomto tématu, zcela zjevně působí problémy. Chyby systému neopravovat, ale vymýšlet úplatky aby se na ně tolik nehřešilo? A jaké přesně to mají být bonusy, aby Zloději nahradily 19 úrovní čaroděje? Aby válečnická povolání měla navrch alespoň v Discipline? Aby pilní bardi a hraničáři byli ve svých class skillech opravdu ti nejlepší?
Tohle "drobné" opomenutí zasahuje s různou závažností daleko širší spektrum povolání než jen Zloděje. Než se snažit vybalancovat všechno okolo chyby, vážně bych spíš hlasoval za napravení oné chyby. Nakonec chceme férovou hru? Očekáváme od Dx a spoluhráčů férové jednání? Tak co postavit i vlastní hru na...no dobře...férovějším systému?
EDIT: Samozřejmě je tu ještě otázka, jestli vůbec jde nějakou nápravu ukuchtit.
Moc to hrotíš.
Znovu má pointa - to, co bys ty podle všeho rád udělal, je, že bys
"potrestal
" postavy s multiclassama za to, že je mají, tím, že bys oslabil, co z nich lze získat. Potrestal v tom smyslu, že bys jim zrušil buildy, nutil vymýšlet nové a přizpůsobit se nově vzniklé situaci. Pomáháš někomu v nouzi tím, že se otočíš o 180° a dáš přes ústa někomu, kdo je na tom dobře (sakra, zas to nebylo doslovně bez básnické licence).
Radši to zkusím na příkladu:
Představa ala zdech (aspoň tak jak to chápu z jeho vyjádření)
Asi by se ti líbilo řešení jak na TH, kde jde skill zvýšit max o hodnotu 3 (píšu hodnotu, protože i crossclass lze o 3 stupně výše, což je 6 bodů). Přesto tam jsou silné buildy, často svým rozdělením nahrazující někoho, kdo by měl čistou jednu classu. Takže máme 3 classy a omezení skillpointů investovaných za lvl. Objeví se nové kombinace, někdo příjde na to, jak zužitkovat zloděje bez toho, aby ho jel čistě nebo většinově. Remcání nastane znovu...
Dle tvé logiky bys pak omezil znovu - buďto dvě classy, nebo přísnější omezení. Časem někomu začne vadit, že si jde dobírat skilly jinak cross-class s pomocí multiclassu (čarozpyt, akrobacie, výcvik). Zavedeš jednu classu. Pak by někomu vadilo, že casteři mají summony, takže nahrazují bojovníky. Dle tvé logiky zakážeme summony. Pak přítelíčky. Pak kouzla. Pak budeme hrát s postavami na fixním lvlu a stejných HP, aby některá z class neměla víc HP a postavy nebyly znevýhodněné. Nakonec nám bude vadit to, že zbraně mají různý dmg, tak je dáme identické.
Můj návrh
Já bych navrhoval jít opačným směrem - lidé hodně multiclassují a chceme raději více pureclass? Tak ty obzvláště slabé posilme. Hraničář, barbar, zloděj mi příjdou nejčastější. Dáme jim bonusy, které začnou od určitého lvlu a budou závislé na lvlu v dané classe. Tam kde multiclass bude muset čekat třeba na lvl 17, tam oni budou už o několik lvlů dříve - třeba na 12. To jsou při nastavení expení na EQ týdny hraní, kdy ta postava už může nabírat majetek, být žádaná. A na 17 může zase už odemykat nějaké top věci a dobrat si trošinku z jiné classy, aby neostrouhala bojově.
Jsme na RP světě, kde neřeknu "Serbitare, bojovníku, šampione Torma a hraničáři, rád bych s tebou, já Van, klerik, šampion Torma a zloděj, chtěl hovořit o tom, že Selvagion, bojovník, paladin, pán zbraně, má pifku na Maireig, zaklínačku, bardku, protože při hovoru s Alenou, zlodějkou, stínovou tanečničí a hraničářkou, nazvala hlasitě a veřejně tupým oslem."
Půjdu a řeknu "Serbitare, jste takový poctivý chlap, a já jsem jen kněz Hreboga, nechtěl byste něco říct dvorní čarodějce Maireig, za to že s obchodnicí Alenou nazvala paladina Selvagiona tupým oslem?"
Na EQ pokud vím platí, že pokud neporušuješ základní systém (čaroděj tvrdící, že je klerik atd.), tak nejsi to, co říkáš název classy, ale to, co z toho celkově tvoříš a jak se prezentuješ. Lidi s classou zloděje (natož vraha) nechytáme hned jakmile uvidíme první zákeřňák, protože to jsou zlodějové. Zamyslel bych se tedy nad tím, jak POMOCI těm, kteří mají znevýhodněné classy (a které to jsou, je úplně jiná diskuze a imho to zloděj nebude), místo toho, abys ubíral ostatním jejich možnost rozvíjet postavu různými směry dle RP cítění (nebo i silového, Van měl zloděje taky, kvůli síle postavy, a nevypadals, že by ti to zásadně vadilo).
EDIT:
pokud by zdechovi, mě, Selvagionovi, Anademu, nebo Braenn vadilo, že jsem vyzradil jejich classy, tak to poedituju, stačí napsat.
EDIT2:
mě to prý neva!