Postele v dungeonech

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Jesper
Příspěvky: 633
Registrován: 17. 12. 2008 15.30
Kontaktovat uživatele:

Postele v dungeonech

Příspěvek od Jesper »

Všiml jsem si, že na většině postelí, co jsou v dungeonech, se nedá systémově spát. Tak bych chtěl tohle téma nadnést k přetřesu... nebylo by dobrý to na nich povolit? Je krapet divný, když se stan staví uprostřed ložnice, byť je to ložnice uprostřed jeskyně/ruin :) Co si o tom myslíte?
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 479
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Brambor »

To by bylo určitě fajn.
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Van »

Záleží kde. Arnuden má hodně ložnic. Ale nemyslím si, že bys po těch staletích na tu postel lehnul a spokojeně spal. :biggrin:
Uživatelský avatar
Lampyris
Příspěvky: 244
Registrován: 7. 3. 2009 12.40
Kontaktovat uživatele:

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Lampyris »

Co ty víš... nějaký místní Arnudenský Edward taky potřebuje pelest, kam bude lákat pouštní motýlky na sladký nektar.
Ad téma:
Ostatně rozvalená ložnice je stále "ložnice"… ve spacáku na rohoži by to hrdina měl nějak zvládnout bez stanu
Uživatelský avatar
Alquist
Příspěvky: 3712
Registrován: 11. 2. 2012 10.47

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Alquist »

Nemluvím za tým ale za sebe.

Spání v dungeonech mi přijde jako děsná blbost, pitomina a kravina. Dál se k tomu vyjadřovat nechci.

Na druhou stranu logické to je aby se na posteli na které spí třeba lapka a podobně dalo spát.
RIP
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2138
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Niko »

Souhlas s Alquistem. Navíc k čemu pak ty stany a (na některých místech) ohniště máme.
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 479
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Brambor »

Já bych řekl, že některé místa k tomu vážně vybízejí. Ono je dungeon a dungeon. Někde je to fakt blbost, jinde se mi to zdá přirozené.

EDIT: Tímhle příspěvkem jsem teda fakt přinesl něco podstatného do diskuze! :D Sorry jako, už mi to nemyslí, je pozdě.
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Uživatelský avatar
aster3
Příspěvky: 60
Registrován: 29. 1. 2008 9.44
Bydliště: Hag Hargol

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od aster3 »

Muj nazor je ze by se logicky melo dat spat na postelich ikdyz jsou v enemy zonach, z hlediska RP urcite. Uz by byla jina, kdyby se treba hodem virtualni kostky nahodne spawnul/nespawnul enemak zejo :) myslim ze v tech hodne starych RPG typu BG to tak fungovalo...

Pozn.: Stany jsou supr vec. Ale spis nekde kde nejsou postele :)
Obrázek
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2138
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Niko »

Jo, ale únava je jeden z mála systémů, který má reálný dopad a postih na mágy, kteří jsou tím aspoň trochu nucení přemýšlet a případně si zajistit někoho, kdo jim to místo na spánek v dungu zajistí.
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4080
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Wolf »

Souhlasim s Alquistem. Mozna by se dalo udělat, že si postava může lehnout, ale byla by tam třeba 90% šance, že ji někdo přepadne (záleželo by na dungu) a postava si odpocine minimalne. Ale bylo by to asi docela náročný vytvořit.
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Braenn »

Probírají se tu zároveň dvě nesouvisející roviny. Jedna je systém a druhá je realističnost.

Realističnost nepotřebuje ložnici, abyste se mohli vyspat, ani postel, ani stan (natož v dungu, kde by IR ani nešel většinou postavit), takže pokud se chcete zabývat tím, co je logické a dává smysl, pak by to byla možnost spát kdekoli a kdykoli, i bez spacáku a rohože, protože když se musí, tak se musí. A to nemluvím o tom, že nemusí být člověk v tomto settingu hraničář, aby dokázal rozdělat oheň, má-li trochu dřeva, když to dělá od malička, kdykoli si chce ohřát vodu na čaj. Ani být hostitel.
Ve výsledku by dávalo smysl řešit jen spawn a postihy za to, jak dobře/špatně si kdo ustlal.

Systém oproti tomu řeší pouze omezování hrdinů a jejich "dobíjení" kdekoli a kdykoli, bez ohledu na to, že to nedává smysl.
Kdysi dávno nás DM s Labirem v čele nechali chcípnout před Gnorisem únavou. Celou družinu. V klidné, bezpečné lokaci plné měkké trávy, tehdá nebyla možnost rozdělat oheň systémově. Měli jsme sekery, měli jsme troud a ocílku, ale neměli jsme stan. Mohli jsme si hvězdičkovat jak jsme chtěli. Smolík. Druhý extrém.

První bod s druhým podle mě nejde nijak smíchat tak, aby vznikl uvěřitelný koktejl. Buď jedno, nebo druhé, ale dávat výjimky na "ložnice" je trochu úsměvné.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Ogar »

Braenn píše: 12. 1. 2018 10.26 Probírají se tu zároveň dvě nesouvisející roviny. Jedna je systém a druhá je realističnost.

atd.
Souhlasím, jsou to dvě věci a nastavení je zejména proto, že tu máme možnosti jak přespat. Je to nastavení ve světě, se kterým se musí počítat a já bych zrovna toto neměnil.
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Woxa »

Jo. Já chápu význam toho systému, ale řešení mi přijde hloupé a často i dost úsměvné. Holt je to daň za to, že EQ je dělaná tak, aby komplikovala život "blbcům".

Líbilo by se mi, kdyby možnosti přespání byly širší, kdybysme nemuseli stavět stany mezi postelema nebo někde v jeskyni. Kdyby unavená postava prostě mohla padnout do mechu a nabrat nějakou tu další energii atd... ale asi je pravda, že by to bylo dost zneužívané.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Lampyris
Příspěvky: 244
Registrován: 7. 3. 2009 12.40
Kontaktovat uživatele:

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Lampyris »

Možná by jen stačilo kdyby spánkově deprivovaným postavám místo smrti únavou naskočily nějaké drsné postihy. Přeci jen docela důležitou stránkou hry je snažit se o uvěřitelnost postav... A nedostatkem spánku se za normálních okolností (pokud vás někdo ve vězení nemučí) prostě jen tak neumírá.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Braenn »

Lampyris píše: 12. 1. 2018 14.11 Možná by jen stačilo kdyby spánkově deprivovaným postavám místo smrti únavou naskočily nějaké drsné postihy. Přeci jen docela důležitou stránkou hry je snažit se o uvěřitelnost postav... A nedostatkem spánku se za normálních okolností (pokud vás někdo ve vězení nemučí) prostě jen tak neumírá.
To zní konečně jako supr nápad a snad i snáz realizovatelný. Takové 100% selhání kouzla, zpomalení pohybu na těžce přetížen a do všeho -20 by tvořilo slušný základ. :biggrin: I když nevím, zda by se do toho WB chtělo.
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1846
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od placidity »

Něco takového je imho jen otázka záměny pár if-else, kdy místo "únava 0 = killPC" bude "únava 0 = drsnýDebuff". Jen bych u něj nesnižoval sílu, protože by se pak postava nejspíš nemohla hýbat. Ona 100% šance na fail kouzla, mínus AB, mínus AC, mdloby, zpomalení a kdo ví co ještě bohatě na zneschopnění stačí.

Otázka je, jak by se řešila únava u magionu, kde by neuvážené použití stále mělo mága zabít, protože nejde o smrt postupnou únavou, ale naprostým vyčerpáním během okamžiku a spíš by se dala přirovnat k infarktu, mrtvičce, atp.
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Van »

A klerici při oživování. Imho by měly existovat dva systémy únavy - za magii a za běžné činnosti. Nebo aspoň rozeznat poslední tik únavy.
Taky jsem vždy snil o lehčích stanech na mín použití za vetší prachy, kde právě váha je nejvíce omezující faktor.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Braenn »

Nejsem programátor, ale čistě teoreticky, co kdyby se to řešilo ne dvěma systémy, ale délkou jednoho? Pokud máme jakousi škálu únavy, kdy x by byl nástup nejtěžších postihů (varianta dnešního umřel jsi na únavu), pak někde hluboko pod ním by byla nula a na ní smrt. Tak hluboko, že se na ni nikdo normální hrou nedostane. A použití magionu či oživování by byly činnosti, s nimiž by ty únavové skoky byly tak markantní, že by umřít opravdu šlo.
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Van »

Btw: Možná jsem jen opatrný hráč , ale on snad někdo dochází ke statusům o umírání bez magie?
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Postele v dungeonech

Příspěvek od Woxa »

Hele já už se do stavu "jestli se nenajíš/nenapiješ/nevyspíš, tak brzo umřeš" párkrát dostal i bez používání magie. Nejčastěji právě kvůli tomu spánku, to ostatní jde většinou vyřešit celkem snadno, takže to tak časté nebývá.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Odpovědět