Stránka 1 z 2

Postele v dungeonech

Napsal: 11. 1. 2018 22.09
od Jesper
Všiml jsem si, že na většině postelí, co jsou v dungeonech, se nedá systémově spát. Tak bych chtěl tohle téma nadnést k přetřesu... nebylo by dobrý to na nich povolit? Je krapet divný, když se stan staví uprostřed ložnice, byť je to ložnice uprostřed jeskyně/ruin :) Co si o tom myslíte?

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 11. 1. 2018 22.26
od Brambor
To by bylo určitě fajn.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 11. 1. 2018 22.45
od Van
Záleží kde. Arnuden má hodně ložnic. Ale nemyslím si, že bys po těch staletích na tu postel lehnul a spokojeně spal. :biggrin:

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 11. 1. 2018 23.04
od Lampyris
Co ty víš... nějaký místní Arnudenský Edward taky potřebuje pelest, kam bude lákat pouštní motýlky na sladký nektar.
Ad téma:
Ostatně rozvalená ložnice je stále "ložnice"… ve spacáku na rohoži by to hrdina měl nějak zvládnout bez stanu

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 11. 1. 2018 23.31
od Alquist
Nemluvím za tým ale za sebe.

Spání v dungeonech mi přijde jako děsná blbost, pitomina a kravina. Dál se k tomu vyjadřovat nechci.

Na druhou stranu logické to je aby se na posteli na které spí třeba lapka a podobně dalo spát.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 11. 1. 2018 23.35
od Niko
Souhlas s Alquistem. Navíc k čemu pak ty stany a (na některých místech) ohniště máme.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 11. 1. 2018 23.39
od Brambor
Já bych řekl, že některé místa k tomu vážně vybízejí. Ono je dungeon a dungeon. Někde je to fakt blbost, jinde se mi to zdá přirozené.

EDIT: Tímhle příspěvkem jsem teda fakt přinesl něco podstatného do diskuze! :D Sorry jako, už mi to nemyslí, je pozdě.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 0.23
od aster3
Muj nazor je ze by se logicky melo dat spat na postelich ikdyz jsou v enemy zonach, z hlediska RP urcite. Uz by byla jina, kdyby se treba hodem virtualni kostky nahodne spawnul/nespawnul enemak zejo :) myslim ze v tech hodne starych RPG typu BG to tak fungovalo...

Pozn.: Stany jsou supr vec. Ale spis nekde kde nejsou postele :)

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 0.26
od Niko
Jo, ale únava je jeden z mála systémů, který má reálný dopad a postih na mágy, kteří jsou tím aspoň trochu nucení přemýšlet a případně si zajistit někoho, kdo jim to místo na spánek v dungu zajistí.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 8.12
od Wolf
Souhlasim s Alquistem. Mozna by se dalo udělat, že si postava může lehnout, ale byla by tam třeba 90% šance, že ji někdo přepadne (záleželo by na dungu) a postava si odpocine minimalne. Ale bylo by to asi docela náročný vytvořit.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 10.26
od Braenn
Probírají se tu zároveň dvě nesouvisející roviny. Jedna je systém a druhá je realističnost.

Realističnost nepotřebuje ložnici, abyste se mohli vyspat, ani postel, ani stan (natož v dungu, kde by IR ani nešel většinou postavit), takže pokud se chcete zabývat tím, co je logické a dává smysl, pak by to byla možnost spát kdekoli a kdykoli, i bez spacáku a rohože, protože když se musí, tak se musí. A to nemluvím o tom, že nemusí být člověk v tomto settingu hraničář, aby dokázal rozdělat oheň, má-li trochu dřeva, když to dělá od malička, kdykoli si chce ohřát vodu na čaj. Ani být hostitel.
Ve výsledku by dávalo smysl řešit jen spawn a postihy za to, jak dobře/špatně si kdo ustlal.

Systém oproti tomu řeší pouze omezování hrdinů a jejich "dobíjení" kdekoli a kdykoli, bez ohledu na to, že to nedává smysl.
Kdysi dávno nás DM s Labirem v čele nechali chcípnout před Gnorisem únavou. Celou družinu. V klidné, bezpečné lokaci plné měkké trávy, tehdá nebyla možnost rozdělat oheň systémově. Měli jsme sekery, měli jsme troud a ocílku, ale neměli jsme stan. Mohli jsme si hvězdičkovat jak jsme chtěli. Smolík. Druhý extrém.

První bod s druhým podle mě nejde nijak smíchat tak, aby vznikl uvěřitelný koktejl. Buď jedno, nebo druhé, ale dávat výjimky na "ložnice" je trochu úsměvné.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 10.42
od Ogar
Braenn píše: 12. 1. 2018 10.26 Probírají se tu zároveň dvě nesouvisející roviny. Jedna je systém a druhá je realističnost.

atd.
Souhlasím, jsou to dvě věci a nastavení je zejména proto, že tu máme možnosti jak přespat. Je to nastavení ve světě, se kterým se musí počítat a já bych zrovna toto neměnil.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 13.15
od Woxa
Jo. Já chápu význam toho systému, ale řešení mi přijde hloupé a často i dost úsměvné. Holt je to daň za to, že EQ je dělaná tak, aby komplikovala život "blbcům".

Líbilo by se mi, kdyby možnosti přespání byly širší, kdybysme nemuseli stavět stany mezi postelema nebo někde v jeskyni. Kdyby unavená postava prostě mohla padnout do mechu a nabrat nějakou tu další energii atd... ale asi je pravda, že by to bylo dost zneužívané.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 14.11
od Lampyris
Možná by jen stačilo kdyby spánkově deprivovaným postavám místo smrti únavou naskočily nějaké drsné postihy. Přeci jen docela důležitou stránkou hry je snažit se o uvěřitelnost postav... A nedostatkem spánku se za normálních okolností (pokud vás někdo ve vězení nemučí) prostě jen tak neumírá.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 14.32
od Braenn
Lampyris píše: 12. 1. 2018 14.11 Možná by jen stačilo kdyby spánkově deprivovaným postavám místo smrti únavou naskočily nějaké drsné postihy. Přeci jen docela důležitou stránkou hry je snažit se o uvěřitelnost postav... A nedostatkem spánku se za normálních okolností (pokud vás někdo ve vězení nemučí) prostě jen tak neumírá.
To zní konečně jako supr nápad a snad i snáz realizovatelný. Takové 100% selhání kouzla, zpomalení pohybu na těžce přetížen a do všeho -20 by tvořilo slušný základ. :biggrin: I když nevím, zda by se do toho WB chtělo.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 14.51
od placidity
Něco takového je imho jen otázka záměny pár if-else, kdy místo "únava 0 = killPC" bude "únava 0 = drsnýDebuff". Jen bych u něj nesnižoval sílu, protože by se pak postava nejspíš nemohla hýbat. Ona 100% šance na fail kouzla, mínus AB, mínus AC, mdloby, zpomalení a kdo ví co ještě bohatě na zneschopnění stačí.

Otázka je, jak by se řešila únava u magionu, kde by neuvážené použití stále mělo mága zabít, protože nejde o smrt postupnou únavou, ale naprostým vyčerpáním během okamžiku a spíš by se dala přirovnat k infarktu, mrtvičce, atp.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 14.56
od Van
A klerici při oživování. Imho by měly existovat dva systémy únavy - za magii a za běžné činnosti. Nebo aspoň rozeznat poslední tik únavy.
Taky jsem vždy snil o lehčích stanech na mín použití za vetší prachy, kde právě váha je nejvíce omezující faktor.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 15.24
od Braenn
Nejsem programátor, ale čistě teoreticky, co kdyby se to řešilo ne dvěma systémy, ale délkou jednoho? Pokud máme jakousi škálu únavy, kdy x by byl nástup nejtěžších postihů (varianta dnešního umřel jsi na únavu), pak někde hluboko pod ním by byla nula a na ní smrt. Tak hluboko, že se na ni nikdo normální hrou nedostane. A použití magionu či oživování by byly činnosti, s nimiž by ty únavové skoky byly tak markantní, že by umřít opravdu šlo.

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 12. 1. 2018 19.06
od Van
Btw: Možná jsem jen opatrný hráč , ale on snad někdo dochází ke statusům o umírání bez magie?

Re: Postele v dungeonech

Napsal: 13. 1. 2018 2.39
od Woxa
Hele já už se do stavu "jestli se nenajíš/nenapiješ/nevyspíš, tak brzo umřeš" párkrát dostal i bez používání magie. Nejčastěji právě kvůli tomu spánku, to ostatní jde většinou vyřešit celkem snadno, takže to tak časté nebývá.