CvC a vse okolo …
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
CvC a vse okolo …
Premyslel jsem posledni dobou o CvC a dospel jsem k nazoru, ze by bylo dobre mit na foru tema, kde bychom probrali par konstruktivnich napadu a nazoru k CvC (nerad bych, aby se to zvrhlo na flame). Chceme-li kvalitne hrat sve postavy, je nepravdepodobne, ze by se postava behem zivota na EQ nedostala do konfliktu s nekym jinym. CvC konci vetsinou vyhrocenim konfliktu, z nehoz vyjde jedna strana jako vitez, druha jako porazeny. Jelikoz si nikdo z nas jiste nepreje, aby porazeny znechucene smazal postavu a odinstaloval NWN, mohli bychom zde rozebrat par napadu/inspiraci, ktere by se hodily nejen zacinajicim hracum.
1/ Ja zastavam nazor, ze neni vzdy nutne CvC dovest az do uplneho konce, tj. stret zakoncit smrti jedne ze zucastnenych stran. Postava se vzdy muze vzdat, nebo se pokusit o utek … Stejne tak, jako vitezna strana se muze pokusit postavu zajmout a svazat, odzbrojit atd … Obcas nastane situace, kdyz nektera postava provede neco, za co si zaslouzi dostat lekci. Souboje v NWN jsou jen tupe hazeni kostkou a je zrejme, ze behem toho neni cas psat cinnost do * *, ale proc aspon si nedat vzajemne prilezitost pred a po konfliktu na pekne RP Obe strany odejdou spokojene, jak pekne si zahraly …
2/ UTOK NA SUMMONA/familiara/animal comp. neni nezbytne vzdy utokem na postavu samotnou. To je dulezite si uvedomit, obzvlaste pri konfliktu, kde jedna strana ma ocividne navrch - jde o to se vyhynout zbytecnemu masakru a naslednemu flamu na foru, kde se zjisti, ze slo o nedorozumeni a ve skutecnosti "trpos chtel jen nakopat toho smradlaveho psa/kocku a ani netusil, ze patri tomu chlapikovi v brneni … ". Je sice pekne hrat, jak radi mame sva "zviratka", ale vsichni vime, a vedi to i postavy, ze nezemrou navzdy a vzdy se daji po pripadnem odpocinku privolat zpet …
3/ PROBLEM s DISLIKEM:
Dislike podle me neznamena bezprostredni znameni/pokyn k utoku. Summoni se daji ohlidat tak, ze i pri zapnuti disliku na kolem stojiciho nezautoci a nedaji attack of opportunity. Ja jsem zastancem nazoru, ze dislike by si meli vsichni zucasteni zapnout hned na zacatku konfliktu a to i v situaci, ze se vubec nemusi jednat o pripadne vyhroceni v ozbrojeny stret postav. At si na zapnuty dislike vsichni zvykame a bereme jej ciste jako OOC systemovou vec … PS: O znevyhodneni casteru pri nezapnutem disliku uz tu byla rec a myslim, ze neni nutno pripominat.
4/ PUD SEBEZACHOVY - Je mozne, ze se postava dostane v nespravnou chvili na nespravne misto (pripadne provede jeste navic nevedomky neco nespravneho) - muze to byt i treba jen souhra nahod, ale presne takove situace mohou vest k CvC a i peknemu RP. A co se pudu sebezachovy tyce, je dobre na nej nezapominat, obzvlaste, kdyz souper *vytahuje mec* ci *miri sipem mezi oci*. Domnivam se, ze obzvlaste CvC jsou situace, kdy je nutne prepnout spise nez do modu Diablo do modu HCRP a co nejvice se do postavy vcitit. Je to zaroven i cesta k preziti postavy …
1/ Ja zastavam nazor, ze neni vzdy nutne CvC dovest az do uplneho konce, tj. stret zakoncit smrti jedne ze zucastnenych stran. Postava se vzdy muze vzdat, nebo se pokusit o utek … Stejne tak, jako vitezna strana se muze pokusit postavu zajmout a svazat, odzbrojit atd … Obcas nastane situace, kdyz nektera postava provede neco, za co si zaslouzi dostat lekci. Souboje v NWN jsou jen tupe hazeni kostkou a je zrejme, ze behem toho neni cas psat cinnost do * *, ale proc aspon si nedat vzajemne prilezitost pred a po konfliktu na pekne RP Obe strany odejdou spokojene, jak pekne si zahraly …
2/ UTOK NA SUMMONA/familiara/animal comp. neni nezbytne vzdy utokem na postavu samotnou. To je dulezite si uvedomit, obzvlaste pri konfliktu, kde jedna strana ma ocividne navrch - jde o to se vyhynout zbytecnemu masakru a naslednemu flamu na foru, kde se zjisti, ze slo o nedorozumeni a ve skutecnosti "trpos chtel jen nakopat toho smradlaveho psa/kocku a ani netusil, ze patri tomu chlapikovi v brneni … ". Je sice pekne hrat, jak radi mame sva "zviratka", ale vsichni vime, a vedi to i postavy, ze nezemrou navzdy a vzdy se daji po pripadnem odpocinku privolat zpet …
3/ PROBLEM s DISLIKEM:
Dislike podle me neznamena bezprostredni znameni/pokyn k utoku. Summoni se daji ohlidat tak, ze i pri zapnuti disliku na kolem stojiciho nezautoci a nedaji attack of opportunity. Ja jsem zastancem nazoru, ze dislike by si meli vsichni zucasteni zapnout hned na zacatku konfliktu a to i v situaci, ze se vubec nemusi jednat o pripadne vyhroceni v ozbrojeny stret postav. At si na zapnuty dislike vsichni zvykame a bereme jej ciste jako OOC systemovou vec … PS: O znevyhodneni casteru pri nezapnutem disliku uz tu byla rec a myslim, ze neni nutno pripominat.
4/ PUD SEBEZACHOVY - Je mozne, ze se postava dostane v nespravnou chvili na nespravne misto (pripadne provede jeste navic nevedomky neco nespravneho) - muze to byt i treba jen souhra nahod, ale presne takove situace mohou vest k CvC a i peknemu RP. A co se pudu sebezachovy tyce, je dobre na nej nezapominat, obzvlaste, kdyz souper *vytahuje mec* ci *miri sipem mezi oci*. Domnivam se, ze obzvlaste CvC jsou situace, kdy je nutne prepnout spise nez do modu Diablo do modu HCRP a co nejvice se do postavy vcitit. Je to zaroven i cesta k preziti postavy …
Re: CvC a vse okolo …
Naprosto souhlasímcybermisa píše: …
Wanting something does not give you the right to have it.
Re: CvC a vse okolo …
tobe to napisu, protoze vis ze moje postavy se CvC vyhybaji kde to jde. Vlastne si nevzpominam, ze bych nekoho kdy zabil bez ohledu na to, jak jsem mohl mit navrch. A zvlast v takovych vypjatych situacich premysli JEN postava. Ale k tomuhle napisu asi tolik.cybermisa píše:4/ PUD SEBEZACHOVY - Je mozne, ze se postava dostane v nespravnou chvili na nespravne misto (pripadne provede jeste navic nevedomky neco nespravneho) - muze to byt i treba jen souhra nahod, ale presne takove situace mohou vest k CvC a i peknemu RP. A co se pudu sebezachovy tyce, je dobre na nej nezapominat, obzvlaste, kdyz souper *vytahuje mec* ci *miri sipem mezi oci*. Domnivam se, ze obzvlaste CvC jsou situace, kdy je nutne prepnout spise nez do modu Diablo do modu HCRP a co nejvice se do postavy vcitit. Je to zaroven i cesta k preziti postavy …
- kdyby mi nekdo zabil z prdele kocku, tak ho asi zabiju.
- kdyz na me nekdo zautoci tak instinktivne utikam, bez ohledu na sance (nicmene nikoho nenecham behind - bohuzel)
Ale HLAVNE:
uz jsem byl 3x v situaci, kdy moji postave bylo jasne, ze jestli to ten druhy prezije a bude o tom vypravet, tak jsem uplne v pr.… TO BYL pud sebezachovy.
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
Re: CvC a vse okolo …
Pamatuju si scénu z Alhambrie, kdy můj trpaslík narazil v lese na ženu bojující se skřety. Hrdině jí běžel na pomoc a samozřejmě jako správný bojovník se nejdřív vrhnul na nepřítele, který mu přidal nejnebezpečnější - na pavouka - jejího přítelíčka, u kterého si přirozeně ani nevšiml, že bojuje proti skřetůmcybermisa píše:2/ UTOK NA SUMMONA/familiara/animal comp. neni nezbytne vzdy utokem na postavu samotnou. To je dulezite si uvedomit, obzvlaste pri konfliktu, kde jedna strana ma ocividne navrch - jde o to se vyhynout zbytecnemu masakru a naslednemu flamu na foru, kde se zjisti, ze slo o nedorozumeni a ve skutecnosti "trpos chtel jen nakopat toho smradlaveho psa/kocku a ani netusil, ze patri tomu chlapikovi v brneni … ". Je sice pekne hrat, jak radi mame sva "zviratka", ale vsichni vime, a vedi to i postavy, ze nezemrou navzdy a vzdy se daji po pripadnem odpocinku privolat zpet …
CvC se asi hodných postav moc netýká. Zato nás zlých jo. Když bych hrál co nejbezpečněji a nejlogičtěji, tak bych potřeboval spoustu lidi, s kteryma moje postava mluvila apod., zabit, jenze to by 1/kazilo hracum zabavu, 2/pokud nehrajou na perm, tak nic nevyresilo (nebo vyresilo, ale za doprovodu nelogičností, protichhůdných efektů a zmatku v souvislosti se zapomínáním, existovanim zabité postavy...). Takže sem asi dospěl k tomu, že je lepší nezabíjet, i když je to nelogické a snižuje to pravděpodobnost úspěšného zlodějského života mojí postavy. Má to třeba to plus, že máte ve světě víc nepřátel a tudíž cítíte větší adrenalinek, a mužou se z toho vyvinout zajimave herni situace...
Re: CvC a vse okolo …
Mno tak z prdele to asi jo - ale vono stačí, když s ňákym zvířetem vejde někdo do hospody, do města a podobný prasárny - Ale i když potká našince venku a chová se dost arogantně, směje se a celej svítí, tak ho automaticky upozorňujeme, ať si dá to zvíře z dosahu a když to ignoruje nebo se vysměje (zažil jsem to několikrát), tak sahám/e často po sekeře a jak se to zvíře pohne směrem ke mě, sekám... A není to pořád CvC - pak závisí, co udělá "majitel"Alcatraz píše: - kdyby mi nekdo zabil z prdele kocku, tak ho asi zabiju.
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
1. CvC se tyka všech, a to stejně.ethernity píše:CvC se asi hodných postav moc netýká. Zato nás zlých jo. Když bych hrál co nejbezpečněji a nejlogičtěji, tak bych potřeboval spoustu lidi, s kteryma moje postava mluvila apod., zabit, jenze to by 1/kazilo hracum zabavu, 2/pokud nehrajou na perm, tak nic nevyresilo (nebo vyresilo, ale za doprovodu nelogičností, protichhůdných efektů a zmatku v souvislosti se zapomínáním, existovanim zabité postavy...). Takže sem asi dospěl k tomu, že je lepší nezabíjet, i když je to nelogické a snižuje to pravděpodobnost úspěšného zlodějského života mojí postavy. Má to třeba to plus, že máte ve světě víc nepřátel a tudíž cítíte větší adrenalinek, a mužou se z toho vyvinout zajimave herni situace...
2. Logika a bezpečí neznamená zabít vše. Pro mne to znamená nedělat věci tak, abych musel zabijet.
3.Nezabijet životnost zloděje podle mého silně zvyšuje, pokud je to zloděj.
Všichni jsme výsledkem toho, o čem jsme přemýšleli.
JUNGLE MASSIVE!
JUNGLE MASSIVE!
Re: CvC a vse okolo …
Souhlas, holt trposi nemaji radi svitici kocky a nemaji radi elfy. Kdyz potkaji sviticiho elfa se svitici kockou, ani se nemusi elfik chovat arogantne biggrin:snowman píše: Mno tak z prdele to asi jo - ale vono stačí, když s ňákym zvířetem vejde někdo do hospody, do města a podobný prasárny - Ale i když potká našince venku a chová se dost arogantně, směje se a celej svítí, tak ho automaticky upozorňujeme, ať si dá to zvíře z dosahu a když to ignoruje nebo se vysměje (zažil jsem to několikrát), tak sahám/e často po sekeře a jak se to zvíře pohne směrem ke mě, sekám... A není to pořád CvC - pak závisí, co udělá "majitel"
AD Nezabijet: nevyresene konflikty samozrejme zpusobuji vetsi adrenalin a vedou k celkem peknym situacim. Existence "nepratel" dava hre stavu. Samozrejme sou situace, kdy smrt je nevyhnutelna …
AD zabit kocku: No ja nechal trpose do kocky sekat, a kdyz padl stone skin, kocka najednou zmizela … Samorejme, ze zatimco trposi kriceli na kocku a mavali okolo ni sekyrkama, elf zmizel ve stinech lesa, odkud kocku v klidu odvolal. Kocka nezemrela, elf odesel klidnou chuzi se cti a trposi si bouchli a vykriceli se Rekl bych, ze spokojenost na obou stranach
Re: CvC a vse okolo …
Jj spokojenost Nemusí být hnedle smrt - je fakt, že jeden z našinců na elfa zakouzlil "Durminův prd", což nebylo jako útok, ale je fakt, že IC se to tak dá asi brát, i když to nezraňuje... Pak kočka hopsla na dotyčného a začalo maso. Elf se zachoval správně, když se vypařil. Jinak by pak CvC přece jen nejspíš nastalo, ale neznamená to, že by skončilo smrtí...cybermisa píše: AD zabit kocku: No ja nechal trpose do kocky sekat, a kdyz padl stone skin, kocka najednou zmizela … Samorejme, ze zatimco trposi kriceli na kocku a mavali okolo ni sekyrkama, elf zmizel ve stinech lesa, odkud kocku v klidu odvolal. Kocka nezemrela, elf odesel klidnou chuzi se cti a trposi si bouchli a vykriceli se Rekl bych, ze spokojenost na obou stranach
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
Re: CvC a vse okolo …
Jen doufam, ze setkani trpaslik - elf ma ruzna reseni a ne jen nasilicybermisa píše: ….
Souhlas, holt trposi nemaji radi svitici kocky a nemaji radi elfy. Kdyz potkaji sviticiho elfa se svitici kockou, ani se nemusi elfik chovat arogantne biggrin:
….
*mlady elf se usklibl* jak jsem jenom mohl rici to slovo … trpaslik *hrde se naprimil a odesel*
Re: CvC a vse okolo …
Nééé... Násilí enem vobčas pro udržení řekněme dlouhodobejch krevních vztahů.. tož vobčas ten elf aj přežije! *rozřehtá se*Talmarin píše: Jen doufam, ze setkani trpaslik - elf ma ruzna reseni a ne jen nasili
Hluchý slepec někdy vidí a slyší lépe než zdravý, kdož však odmítá vidět věci tak, jak jsou a neumí naslouchat
Zdravim jsme tu novej este sem ani nezacal hrat ale budu chtit v blizke dobe hodne blizke dobe … chtel jsem se v souvislosti s tim co tady pisete zeptat …. co kdybych nahodou chtel hrat vysinuteho masoveho vraha a vrazdil kazdeho na potkani samozrejme nekde v tajnosti tak aby to nikdo nevidel ….co kdyz se tim budu chtit zivit ….????
Klidne muzes ALe doporucuji precist info ohledne systemu aury, pak take info o bozich, obzvlaste je zajimavy pro tebe Solar (a ti kluci paladinsky) Krom toho, na EQ je i particka schopnych lovcu odmen … Ja jen, takova postava asi na EQ nebude mit dlouhou zivotnost, ale zkusit to muzesRobbie píše:Zdravim jsme tu novej este sem ani nezacal hrat ale budu chtit v blizke dobe hodne blizke dobe … chtel jsem se v souvislosti s tim co tady pisete zeptat …. co kdybych nahodou chtel hrat vysinuteho masoveho vraha a vrazdil kazdeho na potkani samozrejme nekde v tajnosti tak aby to nikdo nevidel ….co kdyz se tim budu chtit zivit ….????
No jestli chceš hrát zrovna masového vraha, tedy maníka jehož cíl je za jeden okamžik sejmout najednou více živých bytostí, tak tady vidím trochu komplikace . Být vyšinutý tomu taky zrovna moc nenapomáhá a ta tajnost mi k tomu taky moc nejde. Si navíc představ, že čím víc si úspěšnější, tím se ti docela rychle snižuje tvoje klientela. Inu taková postava by to doopravdy neměla lehké . Zkusit to však klidně můžeš (jen jsem zvědavý na životnost té postavy, ale třeba to vidím jen moc pesimisticky ).
EDIT: No Cybermisa mě předstihl a naprosto to vystihl.
EDIT: No Cybermisa mě předstihl a naprosto to vystihl.
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Takových postav tu pár bylo a možná ještě je. Ti co byli jsou mrtví a ti co jsou rychle spějí ke svému konci. Ono svět moc nereaguje a nereaguje až pak najednou začne reagovat extrémně pružně když se do toho DM opře a pak je takovým postavá velmi, velmi ouzko a jen pokud rychle reagují tak mají šanci uniknout. Aneb, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho utrhne. A tak dlouho se dráždí had bosou nohou až jednou kousne.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 1377
- Registrován: 17. 2. 2006 21.52
- Bydliště: Prachatice / Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já jen dodám, že i postavy, co navenek vystupují klidně a spořádaně, nemusí takové být a mohou velice nepříjemně překvapit
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
-- Kniha Sirach
--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?
Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.
Špatně. Smrt je teprve začátek
myslim že v tomhle případě by nebylo třeba ani DM zásahu...pokud by teda vrah nevraždil cikáňata ve Fagadu nebo tak něco. Ono na prvnim lvlu, když tě zabije pomalu i koroptev, je těžký hrát masovýho vraha..labir píše:Takových postav tu pár bylo a možná ještě je. Ti co byli jsou mrtví a ti co jsou rychle spějí ke svému konci. Ono svět moc nereaguje a nereaguje až pak najednou začne reagovat extrémně pružně když se do toho DM opře a pak je takovým postavá velmi, velmi ouzko a jen pokud rychle reagují tak mají šanci uniknout. Aneb, tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho utrhne. A tak dlouho se dráždí had bosou nohou až jednou kousne.
coirëa oialë