Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Lafayette
Příspěvky: 47
Registrován: 17. 10. 2018 3.23

Re: Zrušení lvl. cap 30

Příspěvek od Lafayette »

Ale já nechci procházet dungy. Nechci nic víc, než mám nebo mi, a uvědomuju si, že místy nad rámec, bylo poskytnuto, protože jsem se k něčemu zavázal. Chci, aby když sem někdo přijde, netruchlil půl roku po poznání zastaralý hry i nad tim, jak zastaralej je tu přístup k postupu postavy, když to srovná se zbytkem RP scény (WoW, LARP. DnD).
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení lvl. cap 30

Příspěvek od Ungo »

Abych si to ujasnil. Když dostanou nové postavy hned ze začátku, řekněme, level 10, tak to pomůže čemu přesně?
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Zrušení lvl. cap 30

Příspěvek od zdech »

Lafayette píše: 14. 2. 2019 15.35 Hele, myslím si, že je poměrně odvážné říct, že tu někdo z hráčů reálně ovlivňuje děj/hru, natožpak nováčci. V podstatě jediný rozdíl mezi nováčky a starou gardou je ten, že nováčci tomu ještě věří, jak jsem tak vypozoroval a mnohdy mi bylo dáno za pravdu.
Hráči ale ovlivňují hru neustále. Je to takové Role Play pravidlo. Vypravěč si v hlavě promyslí epicky propracované drama a hráči z něj do dvou hodin nadělají cáry horkou jehlou látané improvizace. Čest a uznání výjimkám.
A teď beze stopy jízlivosti: Vždy bude záležet na vypravěči. Pokud má v hlavě víc scénářů nebo je zdatný v improvizaci, jsou právě hráči tím, kdo určuje tok předloženého dění.
Podrobnější debatu ohledně struktury hry bych nechal na jiné téma.
Lafayette píše: 14. 2. 2019 14.12 … Chtěl jsem vlastně mluvit za sebe, ale když si vzpomenu na pár hráčů, kterým jsem chtěl EQ představit, taky mi zmínili, že už je svět zajetej nováčci jsou prakticky odsouený k hraní druhých houslí, protože tu lítaj nesmrtelný postavy na astronomických levelech, když člověk vezme v potaz čas potřebný pro nabrání téhož.
Valná většina charakterů hraje někomu druhé housle. Zkušenější zlobříci vytírají podlahu s desítkovými válečníky a jedenáctkoví mágové obírají kostičky epickým Tormům (všivý pracky, mamry mamry). Seržant salutuje poručíkovi, pirát kapitánovi a dle mého odhadu přinejmenším jeden král pokleká před oltářem bohyně.
Osobně nemám problém s tím, že mého svěřence naprosto spolehlivě skope do kulaté krychle jeden kovář ze sousedství (a dokud bude živ, nedopadne to jinak). To bude nejspíš důvod, proč nechápu, jak by mi mělo hru kazit vědomí, že se ve světě pohybuje někdo výrazně mocnější...pokud se dá najít srovnatelný spoluhráč, kde je zádrhel?

Jaký je přístup k postupu postavy na zbytku RP scény?
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení lvl. cap 30

Příspěvek od Woxa »

Z mýho pohledu prostě situace není tak růžová jako byla před 2, 3, 5 rokama... Prostoru k nějaký interakci prostě ubylo. A kdo je na tý interakci závislej nejvíc? Lowíci. Protože sami udělaj h...o.

Tehdy lowík spadl do světa a relativně snadno našel "průvodce", hodně IC znalostí a zkušeností se předávalo z postavy na postavu (Ano, byly případy, kde to mohlo být sporné a nežádoucí, ale to teď nechme stranou). Případně šlo někde náhodně zaslechnout nějaký útržek a spustit nějaké vlastní pátrání. To je dnes pryč.

Kdo si zahraje líp. Lowík co si nemůže dovolit zaplatit přednostní odplutí a nebo se prorubat/prohidovat do vedlejšího města, za těma zbylejma hráčema. Nebo vyexpená postava, kterou to netrápí?

Když lognu na prázdnej server. Co jako lowík můžu dělat? Když mam kliku na vhodnou postavu, tak můžu jít těžit matroš pro nějaký (N)PC projekty. Kouzlo je v tom, že i když je to smysluplná RP činnost, tak mě stejně za chvilku sejme PLACOS. Když jsem trochu zkušenější hráč a trochu zneužiju svoje OOC znalosti, tak můžu s přiměřeným rizikem opatrně blbnout na okraji "nebezpečných zón". Ale jakýkoliv další pokusy o nějaký poznávání světa trochu smrděj sebevraždou.

Teď zapojení do questů. Třeba gnolové nebo propast. To byly podle mýho jediný větší questy co nějak hejbali světem. Fakt mi chcete tvrdit, že tam postava pod lvl 10 měla možnost něco předvést? Tuplem sama? Přijde mi na hlavu, aby postava co nezvládne pár vlků nebo medvěda lezla někam doprostřed divočiny a nebo do propasti. Ve skupině možná, ale co tam reálně udělá? Spíš tam bude do počtu a bude ráda, že to přežije.

Ano, můžu si vymyslet nějaký příběh okolo vlastní postavy, nějaké její cíle a zkoušet se zabavit tím. Ale opravdu chci hrát sám pro sebe? Asi ne, nemluvě o tom, že co sám zmůžu? Takže se vracíme na začátek "Interakce". Musím/chci tam dát prostor jiným a nějak je zlanařit. Ideálně to tedy postavit nějak "univerzálně", abych mohl zverbovat každýho (protože ten výběr není zrovna široký). No a už to samo o sobě je určité omezení.

A stavět si AQ na principu Já+DX nevidím jako optimální směr. Už jen proto, že mi připadá, že DM tu mnohdy nestíhají ani jiné věci.

A to pořád mluvím z pozice hráče, tu má něco odehráno, zevrubně zná svět a systémy. Má nějakou představu o aktivních postavách a tomu své questy může přizpůsobit. A teď si to představte z pozice hráče, který je rád, že ovládá NWN a o EQ ví prd a s roleplaýingem začíná.

Fakt bych všem co tvrdí, že to jde a není problém, doporučil vzít si novou postavu, dát jí nějaké akčnější cíle (ne jen najdu si někde klidný flek, ženušku, zasadím syna, zplodím strom a budeme žít štastně až do smrti). Troufáte-li si, nedělejte ji jako úplného "sluníčkáře" co vyjde s každým a nepohrne se do všeho po hlavě (aby si hráč zahrál), ale občas se i zamyslí nad tím proč to či ono dělá a zda to je pro ni smysluplné.

Budu se těšit na nějaký report, jak dlouho vás to bavilo, co všechno jste zažili, jak to vůbec nebylo utrpení a prozkoumali jste nemalý kus Desky. Asi moc troufalý požadavek, co? Tak co třeba sepsat nějakou konkrétní "osnovu" konkrétní postavy, jak byste to rozbalili vy. Třeba mi to otevře oči a něčemu se přiučím.

Nicméně, nepřijde mi, že by tu někdo vykřikoval "Dejme všem lvl 10 zadarmo", ale pouze "usnadněte ty začátky". Ve výsledku je fuk, zda přibude nějaké pískoviště, kde se sólo nebo ve dvojičce zvládne vyblbnout každý nebo občas vznikne nějaký quest, který nebude závislý na levelu a nejlépe ve světě zanechá stopu, po které půjde třeba jít i bez přítomnosti DX. A nebo zkrátka ty expy prostě potečou rychlejí.

A aby si to i Hawkeye ujasnil, tak na lvl 10 je postava samostatnější (a má více možností), tedy lépe se může poprat s tím, že server prostě trpí na nedostatek hráčů/postav.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 479
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: Zrušení lvl. cap 30

Příspěvek od Brambor »

Woxa píše: 15. 2. 2019 3.08
Woxa píše pěkně.
Provedení? Jak na to? To nevím.
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení lvl. cap 30

Příspěvek od Ungo »

Rozumím tomu co píšeš, ale nemyslím, že úprava rychlosti expení přivede nějaké větší množství hráčů. A můj odhad je, že z 10 hráčů, které by to mohlo přivést, nějméně polovinu zláká vidina rychlejšího creepu.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Wolf
Příspěvky: 4080
Registrován: 25. 4. 2008 16.37
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení lvl. cap 30

Příspěvek od Wolf »

Lenwe: kompenzaci sem myslel jako podporu novacku. Jen se mi to na mobilu blbe pise a nejak spravne formuluje.
Prizpusobeni sveta high lvlu Lenwe je docela vsude ve svete vidět. Kor kdyz tu jsi treba tech 15 let. Myslim si ze ta moje veta o tom, ze pred 15 lety byl maximalni lvl 18 a tomu prizpusobeny svet - mluvi za vse. Dnes je lvl 25 na eq temer bezny? (Netusim presne) a svet se pruzpusobil predevsim silou u NPC a dungy a questy se prizpusobuju na lvly atp. Asi to je ale nejvice videt u NPC obecne. Ale novacci co prijdou (ano, maji ted nejake moznosti za historii a nikdo Balrogu netvrdil ze dame hned 8 lvl) hraji ve světě, ktery je za tech 15 let nejak přizpůsoben tem vyssim lvlum. Proste to tak vnimam a vidim. Nerekl sem navrh jakym by to slo upravit ale jen jsem nadhodil, ze by se dalo zamyslet se jak novackum pomoct. Moznosti bude jiste nejak vic.
Nechapu proc kdyz braenn rozumne navrhne svoji ideu a napad, se hned strhne takova vlna argumentu a prehnanych prekroucenych odpovedi. Jsme prece lidi tak se bavme jako lidi. Navic jde o psane slovo tak pozor na to s jakou intonaci to ctete - to pak dela celkem neplechu. Clovek muze i prosty mily navrh pak precist jako agresivni utok.
Neutral Good Dungeon Master :clover:
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení lvl. cap 30

Příspěvek od Ungo »

Wolfe, musím říci že jsem fascinován tím že na EQ je DMko, které se nestydí psát na fórum takové nesouvislé hlouposti.
Jak můžeš říct že lvl 25 je běžný? Hrál jsi tu za posledních několik let vůbec? EQ že se posílila high levelum před 15 lety a až teď to zacal být problém.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení lvl. cap 30

Příspěvek od Woxa »

...za 15 let...
(netuším přesně)

A protože se to neřešilo dříve, tak se to nebude řešit nikdy. Jo, to dává smysl.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Morgie
Příspěvky: 545
Registrován: 24. 4. 2009 18.19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zrušení lvl. cap 30

Příspěvek od Morgie »

Jak to tady čtu, vidím, jak se každý snaží hájit vlastní zájem a je to pochopitelné. Jen pořád trochu mimo hlavní otázku tohoto tématu.

Jen bych ráda doplnila, že pískoviště a možnosti jsou. Pokud někdo hraje postavu, co si tam chce s ostatními stavět, půjde mu to. Kdo nechce, může si žít na vlastní triko.

Pořád jsou tady hráči i dx, kteří nováčky vyhledávají a nabízejí jim pomoc. A ti ostřílení hráči by se o sebe měli už dokázat postarat sami a nebrečet na fóru, že to nedokážou. Spíš by bylo fajn, kdyby sami vymysleli RP pomoc ostatním ve hře. I bez systémového sypání expů navíc.

Zajímaly by mě ty dramatické změny, kvůli kterým tady lowlevel nepřežije. Zakládala jsem postavu před deseti lety i teď a velký rozdíl nějak nevidím. Kromě toho, že je Deska tvárnější, rychleji se vyvíjí a Dx víc interagují.

Jestli se vám zdá, že je hráčů málo, tak prostě hrajte.

Žádná úprava v toku expů nezaručí, že se tady bude každý bavit. A jak už mockrát bylo řečeno. Level k zábavě nestačí.

Tohle fórum se týká toho, že kdo už dosáhl třicítky, nemá už ani tu (jakkoli dlouhodobou a nekonečnou) vizi a naději dalšího posunu.
Sice moc tak vysokých hráčů nemáme, ale pár, co si to už dodřeli až sem furt jo.

"Tinve"
Soví pírko
Morgie †

Tilia Cordata
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od The_Balrog »

Trochu mne mrzí, že si tu spousta lidí s chutí vytáhne ten příspěvek o 8. levelu, o kterém jsem doufal, že je jasně vidět jako nadsazený výkřik, a krom Woxy nikdo nereagoval na ten předchozí, kde jsme se snažil najít nějaké řešení, respektive pochopit, co přesně vadí.

To, co psal Woxa trochu chápu – pokud si udělám postavu, která chce co nejdřív zažívat dobrodružství a není pro ni snadné sehnat si lidi do party, pak na serveru, kde jsou příšery tuhé a lidí hraje málo, bude mít problémy. To je jako jasný. A tak tu je část lidí, která si myslí, že je dobře, aby byl server stále stejně tuhý (koroptve a jezevci tu byli drsní od samého začátku), a pak tu je druhá část, která by to ráda řešila nějak jinak – navrženo je teda rychlejší expování začátečních postav, prokukuje tu taky nápad snížit obecně náročnost nestvůr. Já teda patřím do té první skupiny a myslím si, že ten popsaný styl hry není jediný možný na EQ a když se pro něj někdo rozhodne, tak to holt bude mít těžší. Naopak bych řekl že tu jsou nejmíň dvě centra plná hráčů a pokud má člověk chuť sehnat si nějakou skupinu, pomocníky, učitele a podobně, nebude s tím mít problém.

Krátce odbočím k Wolfově 15 letům a všemu, co se kolem váže. Když před těmi (13) lety EQ začala, je pravda, že hodně příšer bylo jednodušších. Ale velmi brzy se objevili hráči s dobrými buildy, navíc v sehrané družině (na samém začátku třeba Asar s rogue/AA, později třeba kokosák s měňavcem), kteří si ty příšery dávali jako jednohubky a nedělalo jim problém projít většinu dungů. Hodně brzy se začaly příšery upravovat, aby to tihle neměli tak snadné, neobjevili všechna tajemství a vůbec se labir snažil vyvážit svět tak, aby byl výzvou co nejdéle. Byla snaha to řešit i jinak než posilováním mobů, což samozřejmě rozevírá ty nůžky mezi low-levly a nakombenými postavami, co už něco zažily – třeba dungeon spawnem, placosem a podobně, ale nic z toho nebylo nakonec ideální.
A mířím k tomu, že pokud se rozhodneme pro podporu nízkých levelů tím, že svět ulehčíme, dřív nebo později se zase objeví nějaká dobře sestavená postava a stejné problémy se vyrojí znovu. Takže tohle bych dělat nechtěl, ta práce mi přijde předem odsouzená k zániku.

Jenže víte co, to zvyšování náročnosti se obvykle týkalo hlavně už drsnějších příšer pro vyšší levely. Koroptve, jezevci a vlci a vrrci a lesní skřeti – prostě příšery na cestách mezi městy a u základních zdrojů – jsou pořád stejní. (A s pláštěm a opaskem relativně neškodní.) Proto se mi zdá, že prostor pro hru low-levelů a pro nějaký harvest tu na nějaký čas hraní pořád je.

Jestli je řešením urychlit tok expů na prvních několika úrovních třeba o polovinu? Možná jo, ale nezdá se mi, že by to mohl být tak zásadní faktor, který by sem přivedl či udržel nové hráče. Pravda ale je, že ten pocit, že zase cinknul nový level, je návykový a když levely přibývají často, nutí vás to hrát a třeba se víc se světem sžijete – to je docela významný faktor pro. :)

(Ještě se mi zdá, že se tu zmiňuje to, že už tu existují silné postavy a nováčci se s nimi nemohou měřit (nepochopil jsem ještě, v jakém ohledu, ale OK). Ten argument já osobně neberu a pokud má někdo takový pocit, pak úplně nepochopil princip hraní na EQ a buď to tu pro něj nakonec opravdu nebude (a líp se mu bude hrát RP v Minecraftu), nebo by to potřeboval líp vysvětlit. Hah. :))

Takže tu klidně zkuste pokračovat v nápadech, co by mohlo pomoci, a nejlépe v takových nápadech, které jsou co nejkonkrétnější, ať se dá od něčeho odpíchnout a nějak to vyhodnotit.

Díkes!
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Woxa »

Přesně tak Balrogu.

Já to vidím tak, že do cca 5 lvl se hráč může zabavit vybavováním postavy (což teda vyžaduje vědět o snadno dostupných zdrojích, ať už je to zlato a nebo tulipány). Pokud EQ nezná, nejspíš při tom hledání párkát chcípne :)

Pak podle mého nastává to nejhorší období, kdy se postava neposune jinak než expením (což je jen o čase stráveném online, jedno jak) a nemá moc na čem pracovat (výbavu má, vydělávat nepotřebuje), ale do nějaké "výzvy" se pustit nemůže. Ani redukce tě neochrání před občasnými (poměrně častými) ranami (a to ještě vycházíme z předpokladu, že máš ošetřené všechny tři typy) za 1dmg, což se mezi tlupou nepřátel dostane klidně pár bodíků za kolo. A ty na jednoho klidně i pár kol potřebuješ. Po střetu s jednou tlupou jsi tedy klidně na 1/2hp a můžeš to otočit :)

Mezi městy, na cestách a v lesích můžeš harvestit tak leda PLACOS a jsi rád když najdeš pár střibrných, abys pokryl lektvary :)

Zlepšení nastává zase tak okolo toho 10lvl, kdy už má postava obstojný HP strop, slušný útok (někdy i dva) a případně i rozumnou hodnotu skillů, aby třeba spotla a zrušila slabší pasti. Tehdy podle mého ta hra začíná být zajímavá. Může koketovat s myšlenkou těžších kobek s hádankami, třeba i za doprovodu nějakého hilvl, nebo prostě sám zkoumat ty slabší "dungy" (což mu tedy celkem rychle zatrhne PLACOS).

V poměřování vidím problém hlavně v tom, že často se lowík dostává do situace "Proč tu vlastně jsem, k čemu? Dyť tu nemám uplatnění". A v případě, že se lowík rozhodne jít jiným směrem, než se rozhodli problém řešit ty "nabušenci", tak se může dostat do CvC a musí se pak podřídit.


Jinak to nejhorší období mezi lvl 5-10 je takový hrubý odhad, liší se to v závislosti na zkušenostech a buildu. Ať mě zas někdo nechytá, že on na lvl 7...
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2138
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Niko »

Z toho co píšeš, mám pocit, že chceš postavu co nejdřív nahnat do dungu a ještě sólo. To je podle tebe ta cesta, jak nováčkům pomoct?

Btw. PLACOS v pohodě postavu nechá vydělat docela dost peněz, nejen na lektvary... ale to je tak, když to nikdo nevyzkouší.
Uživatelský avatar
Morgie
Příspěvky: 545
Registrován: 24. 4. 2009 18.19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Morgie »

Niko píše: 15. 2. 2019 12.02 Z toho co píšeš, mám pocit, že chceš postavu co nejdřív nahnat do dungu a ještě sólo. To je podle tebe ta cesta, jak nováčkům pomoct?

Btw. PLACOS v pohodě postavu nechá vydělat docela dost peněz, nejen na lektvary... ale to je tak, když to nikdo nevyzkouší.
Souhlas.


Mě překvapuješ, Woxo.
Odkdy se zábava a hratelnost na eq (ještě podle hostitele) meří jen dungem a levelem?

"Tinve"
Soví pírko
Morgie †

Tilia Cordata
LuckyV
Příspěvky: 300
Registrován: 5. 12. 2017 20.09

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od LuckyV »

Souhlasím s Nikem, taky mi to tak zní. Takže jsou dvě možnosti. Buď jsi to myslel tak, jak to zní a v tom pomoc nováčkům moc nevidím, nebo jsi to myslel jinak a jen jsi to špatně furmoloval.
Lorttah - jeho osud neznámý
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od zdech »

Stárneme, času všem ubývá, takže tah k usnadnění/urychlení začátků je pochopitelný.
Soustředil bych se ale na vyladění toho co už je než koumáním nad něčím novým. Tedy hlavně postrčení za životopis (pro naprosté začátečníky):

Absolutně bych se nebál člověku, který mi dokáže cit a chuť do hry, hodit do náruče 50000XP (5. úroveň), nějakou výstroj a postavení (začátečnické). Hlavně pokud ho tím postavením svedu postrčit do náruče existující hráčské skupiny (nemá-li rozplánovanou vlastní). Ano, bude za zelenáče, bude "hrát ve sboru". Ale to tak nějak k začínání patří.

Nijak to neřeší nechuť někoho zvenčí začít hrát, protože už tu jsou "epici". Ale to je dle mého stejně neřešitelné.

Pro začínajícího hráče (tzn. neznalého Desky) bych právě řekl, že na 5. úrovni se tak nějak otevírá možnost poznávat širší svět. Odkopnout jezevce, utéct skřetovi, porvat se s vlkem atd., atp. Ideálně mít/najít "vrstevníka", se kterým se toulat. Ano, tohle objevování zcela odpadá pro zkušenějšího hráče, ale ten zase může starou postavu ukončit a "nakopnout" tak novou (za mnou neodzkoušených podmínek).

P.S. Těch mnou nadhozených 50000XP se rovná navýšení toku XP o +1 po dobu 833 hodin, což dle hrubých kalkulací pokrývá víc než dobu potřebnou na dosažení 10. úrovně i s rezervou pro umírání.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Ungo »

Mě se to takto podmíněné kvalitním životopisem libi
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
LuckyV
Příspěvky: 300
Registrován: 5. 12. 2017 20.09

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od LuckyV »

zdech píše: 15. 2. 2019 12.40
kde to mám podepsat? 👍
Lorttah - jeho osud neznámý
Uživatelský avatar
Morgie
Příspěvky: 545
Registrován: 24. 4. 2009 18.19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Morgie »

To se mi dost líbí.

Rozdělila bych to ale.
Třeba část za historii, životopis, a to vše okolo a druhou část za x dní hraní (nebo prostě prověření ve hře). Ať to nováčka trochu motivuje zůstat déle a zkoušet to. Seznámit se s Deskou, systémy a tak a zvážit si další levely. A ať i my víme, že má snahu zůstat a hrát.
Naposledy upravil(a) Morgie dne 15. 2. 2019 13.21, celkem upraveno 1 x.

"Tinve"
Soví pírko
Morgie †

Tilia Cordata
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od The_Balrog »

Takže jsme u toho mého návrhu rozdávat novým postavám vysoký level? :D Líbí semi to vylepšení s podmínkou pěkného životopisu, respektive charakteru postavy.

Vlastně by se tedy především zvýšila odměna za životopis a ani by to nebylo moc složité zavést. :)

Proti nebudu.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Odpovědět