Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Uživatelský avatar
Marek
Příspěvky: 43
Registrován: 11. 8. 2012 22.46
Bydliště: Brno

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Marek »

Krásný den.
Tak jsem se prolouskal příspěvky a velice pěkně to vyjádřil George. Ještě si vzpomínám když jsem přišel na desku poprvé. Kdyby nebilo několika postav (hráčů) určitě bych to brzy vzdal a hrál něco jiného. Jenom díky jejich "nakopnutí" jsem na desce zůstal a jsem tomu rád.
Domnívám se, že návrhy pro nové hráče nejsou špatné a přimlouval bych se za ně. Nebo alespoň ze možnost jít z Prvotního kamene do Mamonína. Zde má noví hráč možnost se potkat s dalšími hráči. Za to patří dík jak samotným hráčům tak i Alquistovi.
A mám možná hloupý dotaz. Protože nevím co všechno lze a nelze v systému udělat, ale nešlo by nějak "rozlišit" nového hráče od nové postavy zkušeného hráče?
Markus Brunus, trochu "blázen", který chce pomáhat a občas na to doplatí
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Van »

Pěkné, Georgi.
Možná by ty hromadné expy šli udělat jako utilitka, kterou by DM zapínalo na nějaké velké akce (soud, turnaj, divadlo), čímž by se to korigovalo.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od zdech »

Výdělek systémovou těžbou - Návodné hlášky u NPC by pravděpodobně byly ku pomoci. Osobně bych jimi nesměřoval na konkrétní místa ale obecně zmínil existenci zdroje ("koupím i divoký víno, popíná se to různě po srázech, stačí se rozhlídnout", "o polodrahokámky je vždycky zájem, stačí vzít starou pánev a najít klidnější zátočinu řeky") a nechat hráče ať hledá. Zároveň ale taky zkrátit interval hledání (rozšířit okruh?), pokud se v tom neskrývá nějaká zátěž pro server tak na 1/min (1/30 sec?).

Orčí/Lidské (rychlé/střední) XP - Nemám zkušenost s tím, jak rychle ty křivky padají. Jejich atraktivitu by mohlo zvednout už pouhé protažení "rozumně dostupné" úrovně. Nástřelem 16. (4x Útok pro válečníky) a 20-22. Nejdebatovatelnější je na tom ono "rozumně dostupné".

Víc XP pro skupiny - Když, tak spíš uvažovat v procentech, ať z toho těží zelenáči víc než veteráni.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Woxa »

U těch zdrojů je právě problém, že hodně lidí nechápe, jak to má jako fungovat.
Takže souhlasím s tím, že je lepší systém ve stylu "Hele, tady je zdroj, takže se zamysli, jak ho vytěžíš".
Není potřeba dělat to u každého zdroje, ale u pár základních. Jakmile na to hráč přijde u jednoho, už si poradí všude.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
Brambor
Příspěvky: 479
Registrován: 6. 2. 2014 11.52

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Brambor »

Hledání zdrojů s kratším čekacím intervalem rozhodně dobrý nápad. I starší hráč se u toho někdy zapotí...
Zdechu, u těch zrychlených expů je (IMHO) jejich smyslem to, že není možné s nimi dosáhnout epicu, ale určitě by bylo fajn jim třeba navýšit minutovou částku.

Edit: George napsal moc pěkné shrnutí.
Bandor syn Traktorův
Jišaj Ibn Šabetaj
Akruo
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od zdech »

Osobně si nemyslím, že by Rychlý/Střední tok XP nebyl využívaný proto, že to tiká pomalu. Střed začíná na (skoro?) dvojnásobku Pomalého. Neatraktivitu bych proto viděl v "předčasném zastropení".
U Rychlého se dá účinně argumentovat vhodností pro epizodní postavy. Střední/Výchozí nastavení by mohlo (už ze svého názvu) zapadat někam mezi (což je v případě matinelů 15-30 oněch 22).

Pokud vadí, že narazím do zdi, rychlejší přiblížení moc nepomůže,
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Van »

Hlavně tu pak jsou případy, že někdo už tu chvíli hraje, ale vezme si ty střední. Pak se postava uchytí a je potřeba jít za týmem dlouze si stěžovat, až se změní XP a dává to nefér výhodu, že si někdo odlvlí prvních 17 lvlů výhodněji a pak přejde na pomalé. Takže by bylo záhodno lidem opravdu jasně uvést, jak vysoko s jakými XP mohou dojít. Dokonce by nebylo na škodu mít na úpravu XP samostatnou bednu v EXTRAS sekci s vysvětleními :bigwink:
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od George »

Van píše: 16. 2. 2019 13.11 Možná by ty hromadné expy šli udělat jako utilitka, kterou by DM zapínalo na nějaké velké akce (soud, turnaj, divadlo), čímž by se to korigovalo.
Nemyslím, že je to třeba, či snad prospěšné. Není důvod, proč by skupinka 6 hráčů neměla mít bonusové expy i bez DM. Hra jako hra, stále je to motivace pro hráče, aby se sdružovali. A pokud to bude dobře nastavené, není možné (realisticky) to zneužít.
zdech píše:Víc XP pro skupiny - Když, tak spíš uvažovat v procentech, ať z toho těží zelenáči víc než veteráni.
Rozhodně, konstantní bonus by byl katastrofa.
zdech píše:Výdělek systémovou těžbou - Návodné hlášky u NPC by pravděpodobně byly ku pomoci. Osobně bych jimi nesměřoval na konkrétní místa ale obecně zmínil existenci zdroje ("koupím i divoký víno, popíná se to různě po srázech, stačí se rozhlídnout", "o polodrahokámky je vždycky zájem, stačí vzít starou pánev a najít klidnější zátočinu řeky") a nechat hráče ať hledá. Zároveň ale taky zkrátit interval hledání (rozšířit okruh?), pokud se v tom neskrývá nějaká zátěž pro server tak na 1/min (1/30 sec?).
Jak píše Woxa. Pro příchozího hráče, který ani nechápe, jak ten systém funguje, natož, že ho hledat někde pod pokročilým ovládáním postavy... atd. Nemá představu o hojnosti, vzhledu apod. těžebních míst, je pouhé oznámení, že taková místa existují, prostě málo. Jsou to věci, které nám jsou samozřejmé, tím, že hrajeme tak dlouho, máme to zažité a případně je známe z dřívějších dob. Ale jak se bude příchozí hráč rozhlížet po srázech a hledat víno? Pokud zná NWN, bude hledat použitelné umístitelné. Pokud NWN nezná, tak si ani nechci domýšlet. Ty řekneš "popíná se různě po srázech" a hned víš, co se tím myslí. Jenže mě z hlavy napadá 1! sráz, kde to platí a zbytek desky je holý (resp. teď zpětně mě napadl ještě jeden, oba dost schované na to, abych je mohl hledat několik dní (ten jeden i déle)). Když vím, jak to vypadá a jak to použít, když už to najdu, není to problém. Ale chudák nováček netuší, že má hledat statický umístitelný s nějakým konkrétním vzhledem. Srázů na desce je hromada a kdybych je snad limitoval na srázy mořské, což řečeno nebylo, tak to stále dělá celou cestu Mamonín-Mithallir (tedy ten jeden zdroj na dané polovině Desky).
Podobně bych mohl rozebrat onen příklad s rýžováním, ale hádám, že jsem to vysvětlil dost názorně.

Proto si myslím, že je třeba opravdu řici, kde co a jak - bez hádanek. Ale mluvím opravdu o pár nejzákladnějších surovinách, které pomůžou nové postavě přežít a které my všichni (co se pohybujeme na fóru) považujeme za uplnou samozřejmost, že je známe. Jen, aby se daná postava mohla odpíchnout.

Co se týče zkracování intervalu mezi hledáními, byl bych pro. Nyní je to tak dlouhé, že to doslova limituje výtěžnost některých surovin, protože je třeba čekat na hledání. V opačném případě bych ocenil, kdyby byly zdroje lépe identifikovatelné. Obzvláště v případě hub je poměr validních surovinových zdrojů a fakeů extrémní. Ale chápu, že to by byl velkej problém změnit. A koneckonců, nemyslím, si, že je to zas tak zásadní problém.
zdech píše:Orčí/Lidské (rychlé/střední) XP - Nemám zkušenost s tím, jak rychle ty křivky padají. Jejich atraktivitu by mohlo zvednout už pouhé protažení "rozumně dostupné" úrovně. Nástřelem 16. (4x Útok pro válečníky) a 20-22. Nejdebatovatelnější je na tom ono "rozumně dostupné".
15. Lvl je, na kterém se jak elfí, tak lidské, tak orčí expy setkají. Jakýkoliv elf na 16. lvlu, čistě teoreticky řečeno, jej dosáhl rychleji, než člověk nebo ork na 16. lvlu. A patnáctého levelu dosáhli stejně rychle. Nižších levelů dosáhne rychleji ork i člověk, ale ten rozdíl není nikdy (lvl 1-15) tak markantní, jak je hned po nabytí 15. lvlu a snaze dostat se na 16.
zdech píše:Pokud vadí, že narazím do zdi, rychlejší přiblížení moc nepomůže
Jde o to, že protažením dostupné úrovně akorát říkáme, že elfí expy jsou nejlepší a všichni by je měli mít - prostě tím smažeme rozdíly. Já souhlasím s tím, že vadí, že narazím do zdi. Mě to vadí nesnesitelně a jsem schopnej se kvůli tomu chovat neekonomicky. Ale ne každej je jako já a i já bych mockrát ocenil a využil toho, když by ty ostatní expy dávaly alespoň matematicky (ekonomicky) smysl. Neměl bych vůbec problém s tím, že stropy zůstanou stejné, avšak půlorci nebudou mít 32xp/min, ale třeba 64xp/min. Obdobně u lidí. Dvojnásobek je asi extrém. Střílím od boku, chtělo by to dát do tabulky a podívat se na to trošku exaktněji. Ale zkrátka opravdový bonus, který půjde pocítit - za cenu toho, že obětujeme maximální možný level. Nutno podotknout, že by pak bylo potřeba vyřešit problém s děděním expů mezi postavama.
PS: elfí, lidské, půlorčí je jen krycí jméno pro rychlé, střední a pomalé. Nemyslím tím, že by se to mělo limitovat na rasy.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od zdech »

Van píše: 17. 2. 2019 14.18 Hlavně tu pak jsou případy, že někdo už tu chvíli hraje, ale vezme si ty střední. Pak se postava uchytí a je potřeba jít za týmem dlouze si stěžovat, až se změní XP a dává to nefér výhodu, že si někdo odlvlí prvních 17 lvlů výhodněji a pak přejde na pomalé. Takže by bylo záhodno lidem opravdu jasně uvést, jak vysoko s jakými XP mohou dojít. Dokonce by nebylo na škodu mít na úpravu XP samostatnou bednu v EXTRAS sekci s vysvětleními :bigwink:
Tak to jsem rád, že jsem se pod strop prochcípal bez kličkování a můžu tak rozhazovat úvahy bez obviňování. Co nejpřesnější popisek by rozhodně bodl.
George píše: 17. 2. 2019 15.02 15. Lvl je, na kterém se jak elfí, tak lidské, tak orčí expy setkají. Jakýkoliv elf na 16. lvlu, čistě teoreticky řečeno, jej dosáhl rychleji, než člověk nebo ork na 16. lvlu. A patnáctého levelu dosáhli stejně rychle. Nižších levelů dosáhne rychleji ork i člověk, ale ten rozdíl není nikdy (lvl 1-15) tak markantní, jak je hned po nabytí 15. lvlu a snaze dostat se na 16.

Jde o to, že protažením dostupné úrovně akorát říkáme, že elfí expy jsou nejlepší a všichni by je měli mít - prostě tím smažeme rozdíly...
Díky za čísla.

Já si nemyslím, že lze rozporovat výhodnost systému pomocí něhož lze dosáhnout 75% dostupného "majetku" rychleji než s alternativami. Nárůstem potřebných zkušeností mezi úrovněmi se to sice "vylepší" na 50% (15 lvl rychleji, 15 pomaleji/vůbec), ale úvaha (povrchní, uznávám) mě vede k tomu, že střední/pomalé (někdejší člověk/elf) by se klidně mohly ČASOVĚ setkávat okolo poloviny max. XP (tzn. v okolí 20. lvl).

Když zalistuju zpátky, přání "rychleji dosáhnout 10+" vedlo k úvaze vylepšit to dlouhodobě nejefektivnější. Přitom by bylo účinnější zmírnit omezení na již existujícím. Kdysi kdesi Dx (tuším Olymar) zmínil, že by bylo dobré urychlit začátek a zpomalit střed. Což je doslova Střední tok XP, jen kdyby po něm někdo i sáhl.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
Akruo
Příspěvky: 1069
Registrován: 29. 9. 2007 9.02
Bydliště: Znojmo

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Akruo »

Braenn píše: 15. 2. 2019 18.46
To se Balrogu týká i tebe s podobným argumentem, že se pak najde někdo, kdo toho využije. Ano, najde. Zmínil jsi Asar a kokosáka, díky kterým musel Labir upravovat sílu potvor, a že by se to dělo i teď. Ale to je přesně vylévání vaničky i s dítětem, protože on NEMUSEL, ba přímo neměl. Někdo, jeden člověk, nebo menšina, dělá něco lépe, nikoli špatně, ale řekněme nechtěně, jinak než jiní, a proto to zhoršíme VŠEM? Asar zabíjí bodnýma stingery, dáme stingerům imunitu na bodáním, ať si ostatní střelci trhnou. Asar sbírá ze stingerů drahokamy, sebereme stingerům drahokamy, ať si trhne zbytek serveru. Nyrtisáci si hodili na harm u wywerny 20, tak posílíme wywernu tak, že bude smrtící na dalších 10 let pro všechny. Co to má za logiku, tenhle přístup? Všichni budou bití za to, že jeden hráč je jiný než ostatní? Naprosto nechápu, proč to někomu vadí, když je tu pořád zmiňováno, že nezáleží na lvl, ale na společnosti, charakteru, kvalitní hře atd., což se lootem čehokoli nezíská.
:clapping: :thumbsup:
"Nesouhlasím. To je individuální názor. Mnozí ho s tebou možná sdílí, ale věř, že mnozí ne." - Pavel Urban ©
Rangarog Dragobir - zakladatel Západoříšské obchodní společnosti, kupec, kovář a kovkop ...padl a byl Durminem přijat do Věčných síní
Brambor
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Sílu potvor jsem nikdy neřešil, protože jsem tu měl většinou opravdu low lvl postavy, takže mi bylo jasný že vše nad vlka je pro mě nebezpečný. Dvě postavy mám cca 15lvl, ale žádnou velkou změnu mi to nepřineslo. Myšleno, že bych se mohl sám někam podívat. To ještě RP jde, protože je důvod sehnat víc lidí a něco projít. Jenže když pak zjišťuju, že potřebuju epické skilly ve výsměchu na přehození bandity nebo ohnivce, tak pak moje podpora "epickým lvlům" na podobných akcí postrádá smysl. Jedině jako 2. mlátič a modlit se, aby na mě ty potvory neměli focus a nesundali mě. Je fakt, že žádná z postav není PB, ale i kdyby to něco změnilo, tak si nejsem jistej jestli by mě to RP bavilo.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Kai Rivienta
Příspěvky: 307
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Kai Rivienta »

Postavám na nízkých úrovních není možné hru nijak zjednodušit, Ledaže by byly postavy, co s nima něco podnikají. Svět není stavěný na sólisty. Krom toho, co mě naposled vystrnadilo, tak tendence starším postavám hru oživit (omrtvit?) - viz ten 5x nebo 6x po kole seslaný fear DC20, nebo kolik, už si to nepamatuju, který přilétnul z něčí DM konzole. Prostě tenhle svět je postavený spíš pro obyvatele a dobrodruzi jsou mu spíš na obtíž. Dokud se nezmění tohle, těžko přiláká, nebo udrží, svět někoho dobrodružnější povahy.
Dobro zvítězí až nakonec. W
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2724
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Ungo »

Fear DC 20? Takže říkáš, že přiláká hráče, když příšery nebudou používat šípy strachu?
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Kai Rivienta
Příspěvky: 307
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Kai Rivienta »

Myslel jsem, že my dva jsme se už dávno domluvili, že si nerozumíme. (nechceme rozumět?) :) Šípy by to vypsalo i s útokem a hitem, ne? Tady nic, jen save na vůli proti strachu, pro dvě postavy najednou, takže plošnej fear, Ten save jednou prostě nepadne, když se to dost dlouho zkouší !5+x), ale myslím, že jsem napsal dost jasně, o co šlo (i kouzlo vržené šamanem by bylo ve výpisu akcí, ne?) Takže mám za to, že to bylo vylepšení od DMka, které se prakticky nedalo ustát. Někde prostě končí vzrůšo a začíná šikana. A tak sem dal na Tvoji radu a nehraju tady. Chci se totiž při hře bavit a ne se nechat prudit.
Dobro zvítězí až nakonec. W
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Woxa »

Myslím, že u toho "naposled" jsem byl také. A taky mi to přišlo, že nám to tam osladil nějaký posílený random spawn a nebo někdo za konzolí.
Nicméně, šamani tam byli (a hned několik), dost zběsile kouzlili, takže to klidně mohlo být od nich. A zvlášť u plošných kouzel může dojít na situace, kdy máš sesilatele mimo zorné pole (tzn ne všechno se propíše do chatu) a jeho kouzlo tě stejně zasáhne. Takže bych v tom primárně nehledal nějaký "cheat".
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Kai Rivienta
Příspěvky: 307
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Kai Rivienta »

Popisovaný zážitek jsem měl pár dní předtím s Kai, kvůli němu přestal hrát Martin, skoro hned, jak jsme po týdenním úsilí oživili Zumu - to byla jeho postava. Konstatoval, že nový tým, na který jsem ho přilákal, asi některé staré postupy, změnit nedokázal. Ty DM kily a jiná ponižování jsem si užil v takovém množství a barevnosti ještě za Labira, že bych měl Kai dávno na epic levelu, kdyby jich nebylo. Ten poslední zážitek o kterém píšeš, mě sice dorazil, ale ten zrovna nereklamuju, protože nemám důkaz, že to byl Dm naschvál i když se mu dost podobal.
Dobro zvítězí až nakonec. W
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Proto nikam nelezu a místo RP na výpravě radši vyhledávám RP běžný život aneb The Sims ve fantasy světě. Jenže nemůžu říct, že mě tenhle styl hry nějak hodně baví. Jsem spíš zvyklej na DrD než Second Life, ale tak nějak jsem se už smířil s tím, že je to s těma výpravama na EQ hardcore. Na každý výpravě buď mojí postavu málem zabijou, nebo při nejhorším zemře. Netuším proč je to tak nastavené, ale zřejmě že nejsou perma smrti. V DrD jsme měli taky úmrtí postav, ale nebyli tak častý. Většinou z blbosti postavy (nebo hráče), ale tak tam se to bere jinak, tam to smrtí v drtivý většině končí (pokud se nestane zázrak :megalol: ).
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
Van
Příspěvky: 422
Registrován: 25. 2. 2012 19.50

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Van »

Z novinek sleduji hodně změn v balanci příšer (tzn. už se věci mohou mít jinak), ale osobně mi dlouhodobě přišlo, že dost záleží na kombinaci toho, co je to za postavu typově (bojovník - skrývač - magie) × jak je movitá (formou výbavy hlavně) × jaký má lvl. S tím, že zhruba sedmý až desátý lvl býval dost na to, aby se postavy vesměs nemusely bát a projít si velkou část Desky. Zhruba lvl 5 může stačit na procházení mezi městy. Hráči znalí EQ to obvykle zvládnou o něco dřív, s tím že díky low magic jsou třeba bojovnícké postavy více vázané na peníze než na lvl (30-35 AC stačilo většinově a dalo se nabrat celkem hravě jen z výbavy), naopak postavy s magií chtějí lvl (invis, kamenka, boosty hidu - dle classy). Dexaře jsem nikdy moc neřešil, nerad je hraju, ale přišlo mi, že jsou tak jako mezi - ti bez magie chtějí více lvlů a všechnu výbavu, ti s magií (hlavně druid - byť bych ho dexově nestavěl, ale hidovat umí a to ho k tomu přiklání - a za ním hraničář) dokáží fungovat i bez výbavy pokud dosáhnou nějakého klíčového lvlu (druid lvl 7).

Takže pokud se medailonky nějak poladí, aby šlo za dobrý rozumný koncept získat třeba třetí až pátý lvl, tak postavy mohou aspoň chodit mezi městy a hledat jiné hráče, nebo si vydělávat. Pokud se zrychlí zisk XP do řekněme 10. lvlu, tak postavy budou vesměs použitelné.

Questy jsou samozřejmě vždy výjimka. Často více než lvl, nebo buildy rozhoduje schopnost hráčů omezit svojí snahu vyeRPit pohyb každého chloupku na těle a přejít na více "group friendly" styl psaní.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od zdech »

Kai Rivienta píše: 30. 4. 2019 17.56
Jediný silnější NPC kouzelník svede vyhladit družinu i bez pomoci Dx, hlavně pokud jde o skupinu, které může dělat problémy DC 20. Natož několik magusů.
Milerád se přidám k brblání nad přesílenou magií či zrádnou kostkou, ale neházel bych hned na hlavu Dx něco, co se mohlo stát i bez vnějšího zásahu. Šetří to nervy všech zúčastněných.
pipinzjablickova píše: 30. 4. 2019 18.58 ...ale tak nějak jsem se už smířil s tím, že je to s těma výpravama na EQ hardcore. Na každý výpravě buď mojí postavu málem zabijou, nebo při nejhorším zemře. Netuším proč je to tak nastavené, ale zřejmě že nejsou perma smrti.
Ono má NwN hodně širokou škálu (ne)kompetentnosti. Strkat někam nos bez kompletní, častým nácvikem semknuté družiny je vždy na XP (a nervy) mnohnásobně náročnější psina než metodické vyhlazování "NwN komandem". A je dobře, že má svět i pro nejlepší z nejlepších místa, kde pocítí napětí (byť momentálně snad ani žádná skutečně sehraná "zásahovka" Desku neobývá).
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Kai Rivienta
Příspěvky: 307
Registrován: 27. 4. 2006 11.36
Bydliště: Ostrov vyvržených

Re: Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Příspěvek od Kai Rivienta »

Něco jiného je lotování dungeonů na vysokých levelech a něco jiného srážka dvou procházejících postav s hlídkou skřetů byť v noci, v Lesíku. (to je místo a doba,kde se popisovaný děj odehrál) I tam samozřejmě bývají šamani, nicméně spočítejte si sami na jakých lv. by museli být na spawn, aby vrhli 5x, nebo 6x fear - to je kouzlo 4. lv, bylo sesláno na klik opakovaně za sebou a jakou by museli mít hodnotu doprovodného atributu na DC 20. Postavy, které ten spawn vyvolaly byl válečník 10 lv. a rang.rog. 18. lv, Protože jsem předvídavý, měl válečník seslanou imunitu, ale jen ze svitku. Takový svitek není laciná záležitost a házet to na všechny postavy, jen kvůli průchodu lesem s možností rvačky se skřety se fakt nedá. Pokud vím a věděl jsem tenkrát, byl už tou dobou jednoprocentní spawn zrušený, kvůli jeho otravnosti a minimálnímu přínosu pro svět. Takže pro mne jednoznačně zásah shůry a fakt nevím s jakým jiným účelem, než postavy "chytře" zabít a hráče poučit, že si nemůžou v noci chodit přes les. Jinak ten fear dá třeba wizard na 7. nebo 8 + lv, s int. 22,ten doprovodný atribut 22 je nutný a nejde to bez něj - viz mechanika NWN) na 8. lv má specialista 3 kouzla 4. úrovně. nevím přesně kdy dostává 5 nebo 6 kouzel 4. lv a ani jaká je pravděpodobnost, že by ho spawn takhle opakovaně sesílal. … Původně jsem to psal, aby se ten, kdo si tam takhle zasáhnul, zamyslel nad odpovědností DM ke světu a ke spoluhráčům. Také se domnívám, že různé zásahy DM, ve prospěch "dobra", "nastavení světa" a podobných zástupných důvodu k honění si ega, jsou pro svět mnohem zhoubnější, než špatní hráči, umísťovaní na pranýř. Spawn pokladů jen pro party, TS implantované nemrtvým, krokodýlům apod. postihne jen ty, kteří jsou na pokladech závislí, to znamená, že zase vyžene hráče dobrodruhů, kteří svět oživují a ponechá ty, kterým běží příjmy za to že ve světě jsou, nic nedělají, anebo ostatní prudí. To totiž brzy přestane být pro kohokoliv jiného zábavné, zvlášť když k tomu mají masivní podporu DM, která je prakticky zbavuje rizika, že je otravovaná postava skutečného zločince rozseká na marné kousky (umím si představit ten flame, co by pak vypuknul a postihy na expech, co by zločinec dostal, stačí mi si vzpomenout na pranýř upírky Aris, za to, že jako nepřítel říše něco vyvěsila V NOCI na nástěnku ve městě - to byla od DM fakt ukázka, jak by si počínal, kdyby se něco stalo jeho oblíbencům - jeho frakci) a vlastně všechno si díky tomu mohou post rest zdůvodnit. Podpora DM musí být poskytována rovnovážně stráži i těm ostatním a při podpoře stráže a jejím hraní se musí velmi pečlivě vážit, za jakých okolností mohou poznat třeba piráta Bujóna, ve světě, kde nejsou fotografiemi vyzdobené doklady. No nějak jsem se rozepsal, ale asi to bude jako obvykle k ničemu, nebo zas dostanu BAN, protože na moje podněty, které odporují duchu jednání DM teamu tady nikdy nebyl tvůrčí team zvědavý.
Dobro zvítězí až nakonec. W
Odpovědět