Stránka 1 z 7

Usnadnění hry postavám na nízké úrovni?

Napsal: 13. 2. 2019 14.24
od The_Balrog
Diskuze o tom, zda a jak podpořit nové postavy, která se rozvinula z tématu „Zrušení level cap 30“ viewtopic.php?f=26&t=6170 , kde jdou kdyžtak dohledat souvislosti.

Braenn píše: 13. 2. 2019 13.28 Proč ne a proč jo, pričemž to první asi převládá, pokud se to nebude ohodnocovat zpětně. Je to takový úsměvný problém, ale argumenty chápu. Jen trochu podceňuješ ten "malý" bonus, protože kouzlící a pod. postavy nejsou živy jen z featů a bonusů do vlastností.

Ale bylo by docela fajn krom podpory postav důchodových uvažovat i o podpoře vzniku postav nových, třeba umožnit časovkami rychlejší start na nějaký smysluplný lvl (10?12?), případně (k tomu) časovkami bonusovat jako na Th hru většího počtu hráčů... Teď, když je výrazně méně hráčů než při tvorbě, znamená založit si novou, expy nepoděděnou postavu třeba v Tirianu nebo na Ostrově nutnost měsíců a měsíců solo logování jen pro expy, případně styl hry "průlet hvězdokupou dungů". Což je dost odrazující.

Zkrátka jestli už s tím hýbat, tak proč ne víc.


Braenn: A myslíš nové postavy, nebo nové hráče?

Já si myslím, že nové postavy nutně nepotřebujeme takto podporovat. Je hezké, když vznikají, ale když vznikají, tak asi s nějakým účelem. A ten účel asi nebude projít si dungy, které znám s čarodějem, teď pro změnu s druidem/zaklínačem/paladinem - ale spíš zahrát si nový typ povahy, člena jiného spolku atp., u čehož zvýšení příjmu expů zas tak moc nepomůže. A podle mne jsou pro takové postavy nejdůležitější stejně dvě věci: equip a přátelé (ne nutně v tomto pořadí).

Samozřejmě jsem ale radši, když postvy zůstávají dlouhodoběji a zkušenější postavy neutrácí prostředky a čas na interakci a podporu nových postav, co logují jen pár týdnů a pak zmizí.

Oproti tomu podpory nových hráčů není nikdy dost, i když zvednutí toku expů je asi pálí nejméně - spíš tu jde o celkovou složitost světa i systémů a nějaké uvedení do hry, aby v panice po pár večerech EQ nesmazali.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 15.01
od pipinzjablickova
Pokud by byl nějakej opravdu velmi dobrej nápad, jak ty expy na EQ víc vyladit, tak jsem určitě pro to, aby to bylo celoplošné v rámci všech postav (jak nových, tak starých). Hlavně s promyšlením všech důsledků.

Proč za mě dost promyslet?

Dřív jsem hrával na Thalii barbara, ale protože ho každou chvíli měnili ztratila ta hra pro mě úplnej smysl. To samé systém něco přidaj pak zjistí, že je to špatný, tak to zase odstraní a takhle pořád dokolečka dokola jak u blbejch.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 15.14
od Woxa
Co se nových postav týká, tak souhlasím spíš s Braenn než s Balrogem.
Sám jsem teďka při svém comebacku Caleda strčil do kouta a hraju starou lowlevel postavu a i když jakš takš má equip i lvl, je zoufalá. Sama toho moc neudělá ještě 2-3levely. A to už je alespoň ve fázi "můžu z města, ale někam hloubš se raději moc nepouštět".

Postava může mít nějaký cíl, ale na ten si potřebuje většinou třeba i vydělat. A hlavně pokud si chce hráč zahrát i v době, kdy nikoho nemá okolo, tak s nějakým chcípákem to jde dost blbě :) Sedět celý den někde u Svačinky a nebo rybařit úplně každého nebere.

Ten level pomůže a to dost, minimálně co se týká HPček, základních kouzel / schopností a třeba skillů (např. hide).

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 15.28
od Niko
Ona je zoufalá, Woxo, protože jí porovnáváš s Caledem ;)

Já si nemyslím, že je důvod nějak výrazně podporovat lvlování prvních lvlů. XPy do začátku se dají získat propracovanou historií a medailonkem postavy a její pravidelnou hezkou hrou.

Stále je v nabídce možnost si při vytváření postavy vyměnit rychlost XPů, takže ten kdo nemá čas a ví, že ve hře stejně dlouhou dobu trávit nemůže, jsou pro něj trpasličí/lidské xpy docela ideální (použitelnou postavu má za několik hodin hry a víc jí často lvlovat není ani nutné, protože by na to ani v případě jiných xpů neměl čas).

Familiaři a companioni by při případném zvednutí capu neměli být problémem.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 15.46
od Ungo
Jsou postav silné na lvl 8 a pak už jejich síla výrazně neroste. Pak jsou jiné co jim to trvá ale o to silnější pak jsou.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 15.58
od Ogar
Niko píše: 13. 2. 2019 15.28 Ona je zoufalá, Woxo, protože jí porovnáváš s Caledem ;)

Já si nemyslím, že je důvod nějak výrazně podporovat lvlování prvních lvlů. XPy do začátku se dají získat propracovanou historií a medailonkem postavy a její pravidelnou hezkou hrou.

Stále je v nabídce možnost si při vytváření postavy vyměnit rychlost XPů, takže ten kdo nemá čas a ví, že ve hře stejně dlouhou dobu trávit nemůže, jsou pro něj trpasličí/lidské xpy docela ideální (použitelnou postavu má za několik hodin hry a víc jí často lvlovat není ani nutné, protože by na to ani v případě jiných xpů neměl čas).

Familiaři a companioni by při případném zvednutí capu neměli být problémem.
👍

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 17.06
od Lafayette
Braenn píše: 13. 2. 2019 13.28 Ale bylo by docela fajn krom podpory postav důchodových uvažovat i o podpoře vzniku postav nových, třeba umožnit časovkami rychlejší start na nějaký smysluplný lvl (10?12?), případně (k tomu) časovkami bonusovat jako na Th hru většího počtu hráčů...
Amen

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 17.22
od Ungo
Já bych řekl že místy je podpora nováčků velká až až. Někteří od nuly, začínají rovnou s platem, postavením, členství v NPC spolku nebo equipem, ke kterému se jini propracovavaji dlouhodobou hrou. Takže přidávat ještě na expech bych viděl jako nadbytečné.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 17.41
od Woxa
Právě, problém vidím v tom "místy" a "někteří".

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 18.10
od Ungo
Mno to nejsi sám :)

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 22.55
od Lafayette
No a nenaznačuje to náhodou, že je třeba trochu plošnější změnu? Jako sure, je lepší si říct "lepší žádný než špatný hráče", ale pomalu se blížíme k těm žádnejm :D Je sice hrozně cool být dinosauří server, ale za jakou cenu.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 23.11
od Ungo
Lafayette píše: 13. 2. 2019 22.55 Jako sure, je lepší si říct "lepší žádný než špatný hráče",…
proč ti pak vadí Žádní hráči?

Raději ať EQ padne s hlavou vztyčenou, než aby ohnula hřbet kvůli pár hráčům, kteří stejně nevydrží. Na to tu jsou jiné servery a nemám pocit, že by jim to nějak pomohlo.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 23.42
od zdech
Případná pracnost zvednutí stropu je asi jediný důvod proti, který mě teď napadá (a pokud to prácné není...). Na balanc ve světě to vliv moc mít nebude, vzhledem k časové náročnosti.

Co se podpory nově vzniklých postav týká, narážím na trestuhodný nedostatek osobních zkušeností:
Mám mlhavé povědomí o tom, že lze něco "zdědit" výměnou staré postavy za novou. Jak, nač a zač jsem ještě neměl příležitost vyzkoušet.
Nově příchozích se pak týká Nicem zmiňovaná historie. Jestli může hlubší úvaha nad nesystémovými stránkami herního charakteru dopomoci k titulu "jezevcobíjce" a získání místa pomocného policajta ve všemi pohrdaném zapadákově, připadá mi to tak akorát.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 13. 2. 2019 23.49
od Wolf
Zvýšení maximalniho lvlu zni fajn.

Lepsi prisun expu low lvlum mi prijde taky fajn, ale to co nadnesla braenn mi prijde az moc. Ale celkove bych to na nizsim lvlu zrychlil. Ono se totit dost eq prizpusobuje tem highlvl postavam, ale na ty low lvl se moc nemysli.
Je tu konpenzace ze stare ukoncene postavy na novou, a ne mala. Je tu moznost odmeny za historii podle nejakeho formulare. A taky to muze nejaky lvly hodit,kdyz je hrac fakt sikovny a postavu si promysli. Chtelo by to sepsat co se na eq upravilo pro highlvly a co maji noveho zase lowlvly a pouvazovat zda trosku low lvlum zacatecnikum v tom vzestupu nepomoct.
Mozna uz kor kdyz se bude zvedat maximalni lvl by to asi chtelo trosku tomu prizpusobit ten svet a expy. Tim se eq posouva zase o lvl jakoby vys. Ale ti co zacnou s novou postavou jsou v podstate na tom jako kdyby zacli pred 15 lety kdy max lvly byl na serveru 18 a tomu i prizpusobeny svet.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 14. 2. 2019 0.12
od The_Balrog
Tak dáme všem novejm postavám rovnou 8 level a všichni budou spokojený.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 14. 2. 2019 0.32
od Ungo
Wolf píše: 13. 2. 2019 23.49 Ale celkove bych to na nizsim lvlu zrychlil. Ono se totit dost eq prizpusobuje tem highlvl postavam, ale na ty low lvl se moc nemysli.
Asi máš víc infa, ale kde se něco přizpůsobuje high levelům? Pokud za high level považujeme něco 15+, tak já vážně o ničem nevím.
Wolf píše: 13. 2. 2019 23.49 Je tu konpenzace ze stare ukoncene postavy na novou, a ne mala.
Ano, to podporuje High levely, aby se z nich stávaly low levely :biggrin:
Wolf píše: 13. 2. 2019 23.49 Je tu moznost odmeny za historii podle nejakeho formulare. A taky to muze nejaky lvly hodit,kdyz je hrac fakt sikovny a postavu si promysli.
A to už je pro ty low levely.
Wolf píše: 13. 2. 2019 23.49 Mozna uz kor kdyz se bude zvedat maximalni lvl by to asi chtelo trosku tomu prizpusobit ten svet a expy. Tim se eq posouva zase o lvl jakoby vys. Ale ti co zacnou s novou postavou jsou v podstate na tom jako kdyby zacli pred 15 lety kdy max lvly byl na serveru 18 a tomu i prizpusobeny svet.
Jak bylo napsáno výše, zvýšení lvlcapu se nějaké rovnováhy dotkne zcela minimálně. Pokud rovnováha nebude výrazně narušeno, tak proč pak vytvářet nějakou zásdní protiváhu?

V tuto chvíli, pokud hráč zakládá promyšlenou postavu a není líný to sepsat, může vejít do světa s levelem, který je ekvivalentem nekolika desítek hodin hraní. Ještě víc takový začátek usnadnit se v podstatě rovná tomu, že budeme zadarmo rozdávat hráčům něco, co si ti 30+ museli vydřít?
Mě celá ta úvaha přijde jako kdyby armáda řešila nedostatek mužů tím, že by rekrutům dávala rovnou vyšší šarži, aby nezáviděli oficírům povýšením za desítky let služby.

Já jsem rozhodne pro podporu nováčků, ale všechno odsud posud. Navíc si myslím, že to s lvlcapem vlastně vůbec nesouvisí.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 14. 2. 2019 0.43
od pipinzjablickova
Souhlasím s tím, že podpora low lvlů co se týče expů je dostatečná. Nepleťte si to se známkováním ve škole :biggrin:

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 14. 2. 2019 0.47
od Woxa
Jak píše Zdech, nějaké možnosti tu jsou, ale je to spíš šeptanda. Nikdo přesně neví jaké a co z toho.
Třeba mě třeba nikdy úplně nebylo jasný (pravda, mohl jsem se kdykoliv zeptat, nebýt líný), jeslti se ten životopis a dotazník týká jen nových postav, nebo to lze aplikovat i na postavy již existující?

A ano, s lvlcapem to moc společného nemá, ale prostě už se to tu nakouslo.

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 14. 2. 2019 7.25
od Ungo
viewtopic.php?p=172505#p172505
a když si zkusíš založit postavu, zjistíš, že na to docela výrazně upozornuje sama hra.
Životopis postavy, podlě me, je žádoucí na jakémkoli levelu. Ale pokud je to z principu podpora por nové postavy, nevidím moc důvod, aby za to chtěl někdo expy na levelu 10.-

Re: Zrušení lvl. cap 30

Napsal: 14. 2. 2019 9.44
od Van
pipinzjablickova píše: 13. 2. 2019 13.34
Woxa píše: 13. 2. 2019 13.07 Familiari / companioni nefunguji dobre ani na nizsich levelech, ne?
Tuším, že ty speciální z EQ nefungují od 21 lvl (někde to tu na foru je - jen zrovna nemám moc času to hledat :D), ale ty základní by normálně fungovat měli do 40lvlu.
viewtopic.php?f=9&t=6065
Pokud se situace nezměnila (a dle stále otevřeného topicu to tak vypadá), tak mnozí EQ společníci nejsou dostupní ani na lvlech 10+

Jinak já bych řekl, že Labirova myšlenka byla, že si postava odehraje příběh a před 30. lvlem postava ukončí příběh a nahradí ji nová postava . Lvlení po lvlu 30 pak nedává smysl. Ale v zásadě tu nehraju, takže mě neřešte.

Pokud jde o low expení, tak by mě zajímalo, zda je někde nějaká tabulka toho, kolik lze získat za medailonek. Někdo mi na sraze říkal, že to bylo tak málo, že nedosáhl ani na druhý level, ač poslal komplexní historii postavy. Pokud je to pravda, pak by minimálně toto mělo být změněno, protože na EQ (obzvláště pro nováčka) je prvních tři až pět lvlů to nejnudnější, protože postava nemůže skoro ani z města, aby si vydělal na jídlo (pochopitelně ostřílení borci už na prvním lvlu kosí jezevce a žijí z masa... ale to je holt jiná story).