Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Braenn »

Balrogu, já bych řekla, že mám z různých míst slušný přehled o tom, co komu z týmu na Alquistovi vadí, co vadí jemu, a v čem je problém z obou stran. a dojem mám takový:

- neschopnost Alquista vyjádřit a hlavně obhájit myšlenku stručně a jasně, aby to nevyznělo jako kokotina, daleká původní pointě
- neschopnost Alquista poznat přesnou hranici toho, co po kom chtít nebo co už nejde
- neschopnost týmu mu to odpustit prostým "ne, tudy ne", a ono neustálé omlacování o hlavu toho co bylo před rokem,
- jeho pocit, dost pochopitelný, že jste se proti němu pevně spojili a navzájem se podporujete a jeho srážíte i přesto, co pro server dělá/l,
- přesvědčení týmu, a správné, že to není argument proto, aby mohl dělat co chce,
- nutkavost rozebírat každé jeho prdnutí na mikrosoučástky, z čehož nikdy nemůže vylézt čistý,
- potřeba ho neustále srážet i veřejně na fóru, takže nepůsobíte jako tým, ale jako Tým a Alquist, přičemž každý tábor má své stoupence a pár hráčů se snaží stát rozpačitě uprostřed a doufat, že zůstanou oba,
- obzvláště proto, že pravidelně udělá nějakou kravinu, viz přenosný a vlastně nepřenosný oltář, kterou si opět nedokáže obhájit, i když by mohl, kdyby uměl,
- z toho vycházející jeho frustrace, že tým jen hledá cesty, jak ho vykopat,
- a z toho vycházející tlak, že pokud nebude šlapat, jak chcete, pak tu nemá co dělat,
- srovnávání s tím, jak hráči na vinici mají všechno navzájem odehrané o všechno se musí hrozně zasloužit, narozdíl od hráčů v Mamci (zde je poslední věta někdy pravdivá, ale stále se mi to příčí, viz můj příspěvek výše)
- jistá frustrace z toho, že mu to mimo jiné říká DM, které je tím, Balrogu teď se nezlob, nebo možná zlob, ale DM, které má nejméně samostatně odDMkovaných hodin v poměru za aktivní roky služby na všech NWN serverech celého světa, ať sním svou čapku, jestli tě někdo trumfne,

- a ve výsledku to, co jsem psala už všem stranám, a co vnímám nejvíc: neschopnost týmu a Alquista sejít se v hospodě a promluvit si naživo, aby z toho byl opět Tým.
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od pipinzjablickova »

+1.Jako celek a myslím, že tu poslední větu co píšeš by si přáli všichni.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Braenn »

Ogar píše: 20. 7. 2019 18.20
Hele to není vlna hejtů na vinici. Už jsem to psala. Já vám přeji, ba závidím, že máte co hrát a že vás to baví, i když bych tam hrát s vámi nechtěla a nemohla. To je hejt na to, že DX z vinice okázale tvrdí, že získání čehokoli pro ně a jejich hra je stejná, jako kdyby to hráli jen hráči. Já tvrdím, že není, ty, že je, no a každý další může mít svůj názor.

WB stoplá podpora Alquista je úplně jiná otázka a jsem ráda, že se o to víc snaží jen s tím, co má - a ráda bych, aby měl o fous víc, třeba jen jako motivaci.

AD odproštění od vize Labira - o tom tu nikdo nemluvil. Nebo mluvil? Protože já si třeba myslím, že Labir by v životě nesouhlasil s tím, abys ty byl WB, možná ani DM, a abys měl ty, nebo možná kdokoli, jakákoli práva na EQ. Jeho názor byl "raději nikdo". A kolik jsi tu udělal práce, na systémech, na lokacích, jak to EQ prospělo a jak jste ji s Nicem vynesli prakticky z hrobu, byť je teď zase útlum. Takže co je lepší, Labirovo "nikdo" nebo vy? Já mám jasno.

Já jsem totiž hlavně řekla, že argumentace neustálou citací Labira je pro diskuzi smrtící a není fér. Labir udělal nějaký zákon, a tady se řeší za pomocí toho zákona nějaký rovnice. Ale řešení rovnice není prsknout definici toho zákona a říct "tu to máš, tak neodporuj".
A taky říkám, že Labir měl pár názorů, které buď změnil, a nebo názorů, které jsou dnes zcela jiné. Labir nechtěl obsazovat PC do NPC pozic ala strážní. Labir byl tvrdě pro pozitivní metagame, aby city hodných postav nebyly zasaženy pro drzé chování těch zlých. Labir chtěl zasahovat do cizích her, aby nebyly raněny city hráčů, které považoval za lepší a hodnotnější. Labir měl spoustu much, protože byl génius v systémech, ale v sociálních oblastech trošičku méně a kdo ví, jak by reagoval v takové situaci a jak by ji řešil. Dost možná by EQ raději vypl. Tak co.
Naposledy upravil(a) Braenn dne 20. 7. 2019 18.44, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od The_Balrog »

No, tak to touhle analýzou třeba uzavřem a já nebudu muset strávit čas psaním, když už máte stejně ve všem z různých míst nejlíp jasno.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
LuckyV
Příspěvky: 300
Registrován: 5. 12. 2017 20.09

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od LuckyV »

A tohle je přesně špatně, máte pro něco svoje důvody, někdo napíše svůj názor a pak už se uraženě neobtěžujete napsat to, co jste si na dm fóru upekli a dál se rozváděj domněnky a myšlenky, jak to asi je. Pořád se hlásá, jak má být dm partnerem hráče, ale proč být v některých věcech tajemný, jak hrad v Karpatech?
Lorttah - jeho osud neznámý
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Ještě taková poznámka k hodnocení Alquista a komunikaci.

Nemůžu říct, že by se mi hra s Alquistem za celou tu dobu tady líbila (jedna situace se žralokem dnes pro mě už úsměvná), ale od té doby co jsem postřehl, že se Alquist zajímá o styl hraní hráčů v Mamoníně a já dostal prostor se k něčemu vyjádřit a tím vznikal nějaká komunikace. Do té doby, jako by pro mě DM ani neexistovali. Měli jsme pár her s Wolfem, ale to bylo spíš přes zkušenějšího hráče Ogara. O něco málo jsem se pokoušel i samostatně, ale moc mi to nešlo prostě zelenáč.

Přesunu se k Alquistovi na základě komunikace mezi hráčem a DM se dopředu vyladilo případný nedorozumění (myšleno co nehraju) a hra s ním je za mě super.

Tohle pak posunulo mojí hru o kus dál. Dnes už je pro mě komunikace s DM samozřejmostí. Pokud se něco přihodí co nechápu, tak se zeptám a musím říct, že ve 100% se vše vyjasnilo.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Fryn
Příspěvky: 636
Registrován: 31. 7. 2006 21.39

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Fryn »

Braenn píše: 20. 7. 2019 18.28… - a ve výsledku to, co jsem psala už všem stranám, a co vnímám nejvíc: neschopnost týmu a Alquista sejít se v hospodě a promluvit si naživo, aby z toho byl opět Tým.
Kéž by k tomu došlo.

Ad "Labirova" vize (hráč a DM): Jen doplním, že soubor jakýchsi těchto pravidel/doporučení, je (byl) standard snad na všech persistentních NWN světech, který se přepsal i na EQ. Jinak musím uznat, že to byl celkem věrohodný Labirův profil (nebo jsem to takto podobně vnímal i já).
The_Balrog píše: 20. 7. 2019 18.38 No, tak to touhle analýzou třeba uzavřem a já nebudu muset strávit čas psaním, když už máte stejně ve všem z různých míst nejlíp jasno.
Tohle opravdu není ten nejlepší přístup, jsem si jistý že každý tu ocení otevřenější komunikaci ať už ho protiargumenty přesvědčí nebo ne.
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4113
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Arto »

Vše důležité již bylo řečeno, stejně jako spousta zbytečného.

Nikdo nikdy neřekl, že současný stav Alquista a Mamonína zůstane stejný navždy.

Je škoda, že se zde k tomu nevyjádřil sám Alquist, když jde primárně o něj.

Na podnět Braenn a Alquistova příspěvku, se 6. 3. 2019 řešila na DX foru možnost Alquistovi rozšířit pole působnosti na Železnou říši (za předpokladu, že se vzájemně domluví s Nicem na pravidlech - NPC, uskupení atd.). Dodnes na to Alquist neodpověděl a ani nikoho z týmu, v této záležitosti, nekontaktoval (vyjma jednorázových Q)…

Výňatek z mého posledního příspěvku v dané diskuzi:
Arto píše: 6. 3. 2019 16.16 Můj pohled na celou věc:

Jedná se o stále stejný problém a to komunikace.



Co se nelíbí mě:



Vázne komunikace - na rozdíl ode mě se znáte osobně. Nevím zda si nesedíte i v reálu nebo jen ve hře, ale je potřeba na tom zapracovat. Zajděte na pivo nebo si napleskejte, ale nekomunikovat je cesta do pekla a budeme jen pro smích, pokud tedy již nejsme.


Co dál?

Pokud si Alquiste to co si psal myslel upřímně - tak nevidím problém, pokud se domluvíš s Nicem, rozšířit ti pole působnosti v rámci říše. Z jeho příspěvku jsem pochopil, že je ochoten se s tebou domluvit (za určitých podmínek). Pokud by pak nějakou dobu vše fungovalo a nebyla zde napjatá atmosféra, tak jako doposud, pak se můžeme pobavit o zbytku desky.

Pokud by ale zase vázla komunikace, tak nemá smysl se o nějakým rozšířeným poli působnosti bavit.



Pokud bude Alquist ochotný se domluvit a komunikovat, tak prosím ostatní aby to zkusili také.



Současný stav je ale neúnosný (hrajeme tu vedle sebe a ne spolu) a obávám se, že dříve nebo později to skončí tak, že se někdo nasere a odejde.

Takže nějaké výstřelky o tom, že tým je "zlý" jsou nemístné.

Vše je o domluvě, ale musí chtít obě strany

Pokud bude Alquist chtít, tak se zde může vyjádřit.

Ostatní prosím o to, aby sem již nepsali nebo to tu zamknu.

Díky
Wanting something does not give you the right to have it.
Uživatelský avatar
Alquist
Příspěvky: 3712
Registrován: 11. 2. 2012 10.47

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Alquist »

Vyjádřím se po víkendu jsem teď na akci.
Pokusím se shrnout svůj pohled.
RIP
Uživatelský avatar
Alquist
Příspěvky: 3712
Registrován: 11. 2. 2012 10.47

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Alquist »

Na úvod bych rád řekl že příspěvek Arta předcházely příspěvky Ogara a Balroga, kteří byli proti jakémukoliv rozšiřování pravomocí a pak Nica, kde vlastně psal formu dohody "co musím, abych měl možnost více pravomocí. Proto jsem už na Arta dále nereagoval, bral jsem, že vyjádření všech padlo a snažil jsem se o to, co mi bylo řečeno aspoň Nicem. Má poslední snaha o komunikaci s týmem dospěla do bodu kdy jsme se dohodli s Nicem na několika “ústupcích” (viz. Bod 4)


Dále jsem si moje vyjádření k celé této debatě rozdělil na pár bodů aby se v tom člověk neztratil a mohl si vybrat ty na které chce znát odpověď.

1. Proč už nejsem DM?

2. Já a zbytek týmu

3. Styl hry

4. Rozdělení sfér

5. Vize do budoucna



1.
Důvodů je několik. Hlavní a celkem důležitý efekt toho byl že jsem do týmu přes Onyxe a domluvu s ním dostal Ogara a Nica jako WB. Světu chyběli a nevyvíjel se. Onyx byl v té době cca před dvěma lety už aktivní čistě sporadicky stejně jako Arto a Balrog nehrál vůbec.

Jediné aktivní DM zde jsem byl já a snažil jsem se odehrávat vše a všem.

Zde nastaly dva problémy které pak vygradovaly později. První z nich byl pocit neomezené “vlády” nad serverem a možnost dělat a hrát cokoliv a neschopnost ukočírovat svou hru do detailů a nějakého smysluplného konce. Ať již to bylo naprostým nedostatkem motivace, nápadů a nebo tendence udržet svět nějak v chodu. Bohužel pro mě i pro ostatní jsem to dělal velmi často bez zpětné vazby a jako samorost tudíž velmi arogatně i vůči ostatním hráčům (Braenn, Lasair)
Druhý byla téměř nekonečná porce času která se projevovala právě v extrémním množstvím hry ( Dříve v debatě zmíněné DX eventy 3-4 týdně - sám vím že proběhl i Q který trval celý týden od pondělí do pátku od 7-21 jsem byl ve hře a stále se něco dělo)

Právě proto jsem se po čase a po debatě s dalšími lidmi rozhodl dohodnout se s Onyxem,který stejně na EQ již neměl čas, udělat nové WB.

Pak přišel čas jakéhosi “zlomu. Začaly se projevovat neshody mezi mnou a zbytkem týmu. Vrátil se bohové vědí odkud neaktivní Balrog na pozici DS a z WB se stali také DS. Následně na popud Ogara vznikla anketa. Nebudeme tvrdit a sám si to myslím a bylo mi to i potvrzeno že byla cílená především na mě - a zcela to chápu.

Lidé hlasující v anketě samozřejmě podali správné (a pravdivé!) stížnosti a argumenty. V kontrastu se zbytkem odpovědí , kterých bylo oproti těm negativním málo (z lidí v Mamoníně se vyjádřili pouze 3 z 12 v té době hrajících) to ale vytvořilo až poněkud vtipnou nerovnováhu kterou nakonec vyřešil nový hlavní DM Arto který to se mnou probral. Upřímně mi přišlo v té době lepší než slibovat nesplnitelné (jako změnu stylu hraní viz dále) sklopit hlavu , přiznat chyby a stáhnout se. Proto jsme se dohodli na hře v Mamoníně a následném hraní které trvá doteď.

2.

Se zbytkem týmu jsem se snažil vyjít ale narážím na několik problémů přes které se bohužel ani jedna strana nedokáže přenést. Ať již je to rozdílný názor na tvorbu hry, tvorbu reálií, systémů či WB úpravy světa. Každopádně nakonec to dospělo do situace kdy se problém který nastal i nyní - viz. Tento topic , stále opakuje a opakuje. Vázne mezi námi komunikace na úrovni kdy se jedna či druhá strana snaží tu protistojnou nějak “očernit” či prostě soukromně mezi hráči řeší problém místo aby se probral veřejně.

Nyní se situace má tak že se navzájem tak nějak spíš tolerujeme. Já se snažím neplést do jejich věcí a sám raději nic nevypouštím už z principu.

Pokud se tak totiž stane dostaneme se do konfliktu absurdních argumentů a mosntrozit kdy na jedné straně vzniká něco a na druhé straně kde se celá věc řeší dostane taková věc stopku i když se o to snaží hráči.


3.

Můj styl hry jak napsala Braenn je hodně založen na PJování klasickým “pen and paper” RPG typu DrD, DnD či Střepy snů atd…

Věnuji se oživování za konzolí k poměru hraní své postavy od doby co jsme DX zhruba 50/1 hodin.

Za svým stylem si stojím z několika důvodů :

A/ Vysoká DM činnost a dění

Idea Labira je zastaralá, nepraktická a nesmyslná v roce 2019 kdy je potřeba hráče s nedostatkem času velmi často nějak do hry motivovat. Ať již je to obyčejný drb, něco co se kde povídá či přímo malý event či setkání.
Idea která zde byla funguje ale při hráčské základně (20+) ne v 6 lidech. Nepočítám staré matadory zvyklé na tento způsob hry a kteří zde hráli od počátku a jsou zvyklý tak hrát či byli plodnými tvůrci příběhů (AQ) jmenovitě : Hawkeye , Nico, Ogar , Morgie atd…

Většina hráčů ale takovou snahu či motivaci nemá. Buď na ní není čas a nebo prostě chybí chuť. A přijde mi škoda aby tomu tak bylo. Samozřejmě že zde u spousty hráčů dochází k absurdnímu stavu kdy zbytek týmu nic netvoří protože není aktivita.

Tím pádem vzniká kruh - Nic neděláme protože hráči nechtějí X Nehraji protože se nic neděje.

Přesně TOMUHLE se snažím vyhnout. Ať již zdárně či nikoliv musí posoudit hráči.

B/ Živoucí svět bez hráčů

Mamonín a v mém působení i zbytek Říše žil. Tvořily se drby a tvořili se eventy které mohly přilákat hráče různých postav či dokonce spolků. Poté jsem se zaměřil již pouze na Mamonín a snažil se vytvořit město které žije svým životem. Tvoří se drby a povídačky či se dějí různé události na které hráči mohou reagovat a vyvíjet i vlastní iniciativu různými způsoby ať již je to nějaká akce nebo právě hra zaměřená na drby a jejich rozklíčování či vyšetřování zločinů.

Mamonín je živoucí město a přilehlé okolí kde téměř kdykoliv se něco děje.

C/ NPC vs NPC

Hráči se velmi často stávají v mém podání v jisté chvíli diváky kdy NPC které jsou buď mocnější, vlivnější a nebo prostě jen větší “šmejdi” tlačí proti sobě. Je již na hráčích zda se v dané věci chtějí nějak zapojit později či nechají situaci plynout a nějakým způsobem se snaží se vlivů situace na sebe vyhnout. Tak či onak je to další prvek který patří k tomu aby město bylo živoucí.

D/ Vliv hráčů a jejich pozice

Velmi často jsme terčem kritiky že “dávám hráčům zadarmo”. Pravda je opět jen minimální. Hráčům dávám “zázemí” kdy mají možnost se dále vypracovat. Proč by hráč měl 3 měsíce hrát a živit se sběrem borůvek když může na nějaký čas pracovat jako ponocný nebo nádeník v dílně? Hráče jsem nikdy nedržel a vždy mohou odejít.

Samozřejmě postava která je součástí uskupení se v rámci onoho uskupení může vypracovat či být součástí i třeba dvou a hrát to na různé strany. To nechávám již na konkrétních hráčích. Nemyslím si že je to problém.


Prostě je to hra. A hra má být hrána. Pokud není motivace, důvod hrát tak hráč prostě nelogne.
Nepočítaje to že EQ komunita stárne a má jiné zájmy než se volně procházet po prázdném světe. Snažím se aby tomu tak nebylo.

4.

Sféry vlivu byli rozděleny především kvůli tomu aby nedocházelo k různému odehrávání pojmenovaných NPC ( Nargien v podání Mě X Onyx atd)

Jejich funkčnost a hlavně dodržování je věc druhá.

Na začátku bych zmínil že NIKDO JINÝ v Mamoníně hrát nesmí a tvořit tam jakoukoliv hru z pozice DX. To všichni dodržují a tímto jim za to děkuji!

Každopádně moje nynější možnosti jsou Mamonín a jeho blízké okolí. S tím že zde pak dochází k IC řešení problémů s hranicím léna. To už je ale IC věc která neovlivňuje moje možnosti jako DS ba naopak to pro určitou skupinu hráče tvoří hru.

Dále nesmím bez konzultace tvořit “magické Q”.

Co se komunikace týče ohledně Q mimo moje území jsem povětšinou v kontaktu s pověřeným DX a dál s ním komunikuji v rámci Q na který občas naváže jiné DX a začne tvořit další hru.

S Nicem je jednoduchá domluva a momentálně platí následující :
- Dodržovat pravidla DS
-Nejednat inteligentně za nepřátelské frakce (nic proti rozumnému oživování spawnu, ale ať tu nemáme další Arnudeny a tak)
-Nehrát za pojmenovaná NPC a obranné složky jednotlivých míst
-Nevydávat nějaká trvalá rozhodnutí za NPC mimo Mamonín
-Mimo Mamonín bych nerad viděl hru vran (opět ultimátní npc, které ví a zabije všechno)
-Samozřejmostí je reportování, tady jde i o vztahy postav k NPC a opačně (v Mamoníně je máš v hlavě, ale jinde je potřeba, aby je znala ostatní Dx)


Království + Ostrov je zcela mimo moji režii a neočekávejte tam žádnou hru z mé strany.



5/

Neznám vizi ostatních každopádně mým cílem je vytvořit “podhoubí” pro možné nové hráče které se snažím přilákat různými způsoby ať již formou prezentace (Tímto děkuji Balrogovi) a nebo přímou rozmluvou na různých Conech.

Co se samotné budoucí vize EQ týče v globálním měřítku - nevím. Je to na WB a zbytku týmu a na jejich aktivitě, nápadech a motivování ostatních. Co se vize v mé oblasti působnosti týká tam bych to již nechal na tom abyste po tom pátrali sami ve hře.
RIP
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Ungo »

Moc hezky jsi to napsala, Braenn.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Braenn »

Alquistův příspěvek jsem nepsala, díky za optání.

Zato jsem ho upozornila - přímo a jasně - aby krom keců hlavně sepsal důvod, proč neodpověděl tehdá Artovi. A řekl ho hlavně mě. Protože mi na tom dost záleželo a byla jsem na jeho odpověď zatraceně zvědavá, vždyť jsem se za něj +- postavila. A ty první tři (edit: dva, když na to koukám) řádky jsem mu taky, když mi je poslal, opravila co do gramatiky. Za což se omlouvat nebudu, jeho nekonečné věty bez čárek jsou strašlivé. Mít čas, chuť a sílu, opravím mu to klidně celé.
LuckyV
Příspěvky: 300
Registrován: 5. 12. 2017 20.09

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od LuckyV »

No já doufám (a věřím v to) že většina současných hráčů o Lenweho nevraživost vůči Alquistovi ví a proto tyhle výlevy už ani nikdo nemůže brát vážně.
Lorttah - jeho osud neznámý
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Ungo »

Já pevně doufam, všichni současní hráči ví o me obecne nevrazivosti vůči kdečemu.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2138
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Niko »

Já bych jen doplnil, že největší problém, který zbytek týmu s Alquistem má je komunikace. Většina ví, jak obvykle Alquist komunikuje a jeho příspěvek výše tvoří z nějakého důvodu výjimku. Kdyby se zbytkem týmu na DM forech komunikoval obdobně, troufnu si tvrdit, že většina tření by nemusela už existovat.

Jak psal Arto, Alquistovi jsme někdy v březnu nabídli ústupky, tak aby ukázal, že hru mimo Mamonín zvládne a nebude hrát šílenosti, jako se dělo kdysi. Což bylo hlavně nulové vedení DM deníku a narušování reálií (nesmyslná kouzla, neznalost potvor a jejich síly, míst jejich výskytu, používání přesílených npc, rozdávání silných itemů z nwn palety atd.). To už je myslím z velké části pryč a proto jsme se v týmu Alquistovi navrhli rozšíření pole působnosti s pravidly, které vypsal výše. Měl postupně začít v Říši a pokud by vše bylo ok, tak třeba i pokračovat dál.

Mezi hlavní podmínky patřila svědomitá domluva a dokumentace veškeré odehrané hry a reálií. V tom je Alquist dodnes velmi laxní a pak bohužel vznikají rozpory se zbytkem týmu, kdy se dozvídáme o odehraných věcech z různých zdrojů, ale od Alquista minimálně.

Bohužel, Alquist si od té doby (diskuze o rozšíření pole působnosti) jede opět sólo a na naše návrhy nijak nereagoval a v diskuzi nepokračoval tak, abychom oboustranně dospěli k nějakým závěrům schůdných pro obě strany. Návrhy nijak nezvážil, nediskutoval o jednotlivých podmínkách a prostě se stáhl hrát si to svoje. Jak pak má zbytek týmu vědět, co si o tom Alquist myslí a jak bude postupovat? V současnosti to tedy funguje tak, že se se mnou předem domlouvá na nějakých jednorázových eventech mimo Mamonín (aktuálně je to např. dění v poušti).


Osobně jsem Alquistovi vděčný za hodně, byl to právě on, kdo udržel EQ naživu a byl to on, kdo u Onyxe prosadil předání modulu novým WB a díky tomu EQ aspoň trochu oživit. Diskuze a problémy s Alquistem nás stojí všechny spoustu času a pohody, kterou bychom myslím všichni raději investovali do hry. Fakt nás to ani trochu nebaví, ale nemůžeme jen tak přihlížet tomu, jak Alquist soluje v Mamoníně a ostatní členy týmu má ukradené. Rozumím, že na to byl zvyklý, nemusel tu několik let s nikým spolupracovat, nikdo nevyžadoval dodržovat DM povinnosti, ale aby byla zachovaná aspoň trochu jednotná filozofie serveru je potřeba spolupracovat i se zbytkem týmu, což z Alquistovy strany dlouhodobě necítím a naopak z něj k ostatním členům týmu vyzařuje odpor.

Takže celá věc je mnohem složitější, než vidíte nebo se dozvídáte různými zdroji vy. Je zajímavé, že obdobné potíže s Alquistem už řešil starý tým (éra ZuzuPD a Aefara) a většina věcí pokračuje dodnes, i po nějakých 6 letech.

A na závěr jedna zákulisní informace - v týmu se aktuálně domlouvá nějaká forma srazu, kde si snad většinu věcí pro blaho serveru vyříkáme a ujasníme, tak aby hra na EQ byla radost a ne telenovela, kde dva roky neřešíme nic jiného, než pošramocené vztahy.
Uživatelský avatar
BlueOne
Příspěvky: 373
Registrován: 1. 5. 2019 12.36

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od BlueOne »

:thumbsup: *palec hore* srazu týmu! :clover: Bez toho to asi nikdy totiž moc fungovat nemůže.
Lassair
Příspěvky: 493
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Lassair »

Souhlas, slezte se, proberte to, domluvte se co dál.
Béééé...
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od George »

Jak hodlá team docílit toho, že bude zachovaná jednotná filozofie serveru a zároveň nebude protichůdná vůči Alquistově filozofii?
Proč je důležité dodržovat jednotnou filozofii serveru?
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Fryn
Příspěvky: 636
Registrován: 31. 7. 2006 21.39

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Fryn »

George píše: 23. 7. 2019 13.08 Jak hodlá team docílit toho, že bude zachovaná jednotná filozofie serveru a zároveň nebude protichůdná vůči Alquistově filozofii?
Proč je důležité dodržovat jednotnou filozofii serveru?
Protože když tým netahá za jeden provaz (alespoň v určitém rámci), tak dochází logicky k zásekům a zbytečným třenicím, které se pak mohou nepěkně přenášet na fungování celého světa a vytvářet nehezkou atmosféru nejen mezi nimi.
Představ si stroj s ozubeným soukolím, kde jedna součástka pojede vlastním směrem bez spolupráce se zbytkem (nebo kupu součástek, pohybující se protichůdně k jedné, správně fungující - jde jen o úhel pohledu), moc dobře to dohromady asi nepošlape.
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Super :clover: . Sraz je skvělej nápad :smile: Díky Nikovi za jeho názor, který naprosto chápu a i Alquistovi za veřejné přiznání + vysvětlení. Snad se to celkově pohne k dobrému a bude panovat pozitivní atmosféra. Závěrem se omlouvám za své pozdější formulace příspěvků ve kterých byla cítit flustrace. Snad jsem se nikoho nedotkl. :sad:

Příjemnou hru a myslím, že se brzy s postavami potkáme :smile:
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Odpovědět