Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Ogar »

Vzhledem k tomu, že tu padly různé názory, různá fakta i domněnky, tak se k dané problematice taky chci vyjádřit. Úplně mě nezaujal pipinův postoj, kdy již od počátku věděl, proč má Alquist nějaká omezení, ale mermomocí potřeboval tlačit na pilu zde na fóru. Pokud jsem to pochopil z tvých příspěvků správně, tak ti zkusím v bodech odpovědět, alespoň na něco.

1) Alquist po anketě dostává nějaká omezení a ty o tom nic nevíš a vlastně ani nechceš vědět.
- Pak netuším, kde je problém, když tě to nezajímá.

2) Utváříš si svůj výsledek a z něj ti vychází, že se pro tebe zúžily možnosti při hraní na Desce.
- Kde je uvedeno, že nemůžeš hrát s DX podporou i jinde na Desce? Jsem si jistý, že pokud by jsi jinému DX napsal o hru někde v Království nebo v Říši, tak by ti neřekl "nebudu s tebou hrát".

3) Prahneš po aktivním DM pro hráče.
- To je sice pěkné, ale takhle to na EQ nefunguje a Niko na to konto sdílel zakladatelovu vizi., přes kterou nejede vlak.
Labir píše:Hráči se snaží spolehnout sami na sebe. Využívají kreativně možností světa jenž mají k dispozici a baví sebe i ostatní. Vyspělejší hráči mají možností více (starší hráči, hostitelé) a nejen oni dělají autoquesty.

Hráči nekalkulují s nutností přítomnosti DM. Ve svých plánech a případných autoquestech naopak zahrnují faktor že DM prostě nemusí být přítomen vůbec (pokud s ním nejsou domluveni předem).

Hráči jsou si vědomi, že ač fyzicky za hru nic neplatí, tak přesto jistý druh platby by měli odvádět - a tou platbou je zábava pro ostatní, jak pro hráče tak pro DM. To znamená: Hráči se nesnaží zavalit DM/DS hromadou "povinností" a "nutných úkolů", nevynucují pozornost DM, ale spíše se snaží postupovat bez DM s tím, že je velká pravděpodobnost že se jejich počínání DM všimne a zapojí se samo z vlastní vůle. Již ne z "povinnosti" nebo z toho "aby to měl z krku", ale z vlastní vůle a pro lepší zábavu pro hráče i pro sebe. Co je dobré pro hráče je dobré i pro DM a co je dobré pro DM je dobré i pro hráče.

To celé se dá shrnout do jedné jediné věty: DM je ve vaší hře partner, ne váš služebník a proto se k němu jako k partnerovi chovejte.

A naopak totéž platí i pro DM: Hráči jsou pro DM v jejich zábavě partnery, ne figurkami, ne nástroji nebo kulisou a proto se DM k hráči musí chovat jako k partnerovi.
4) Píšeš, že je to těžký, když to co tě baví nemůžeš a to co tě nebaví, tak musíš.
- Co to znamená? Že tě nebaví hrát v Mamoníně, ale musíš? Myslím, že máš vždycky možnost volby a pokud k přesunu tvé postavy a hry potřebuješ DM podporu, tak tě musím zklamat viz. bod 3.

5) Žádáš tým, aby se tuhle sezónu víc zaměřoval i na ostatní hráče a mrzí tě, že velká část hry se točí kolem postav hráčů DM. Ve smyslu, že DM věnuje mnoho času podpoře jinému DM, nebo jeho projektům. Na ostatní, pak už moc času nezbývá.
- Nemám informaci o tom, že by se ti někdo odmítl z DM věnovat ve hře nebo ti minimálně nezareagoval na IC dopis / PM. Píšeš, že velká část hry se točí kolem postav hráčů DM, ale já nerozumím tomu, co je pro tebe velká část hry. To je nějaká tvoje velká část hry? Hraješ s postavou v Mamoníně, ale vadí ti hra, která se odehrává třeba v Království, protože je větší, jiná, lepší, horší? Potřebuješ k té hře něco speciálního? Nevím o tom, že by jsi se něčeho většího snažil mimo Mamonín vlastně dosáhnout, krom shánění dravce a tam jsi měl interakci zajištěnou. Niko, Balrog i já máme své postavy, máme je rádi, a proto je hrajeme. Pokaždé, když jeden něco chtěl se svou postavou od druhého, tak to mělo své podmínky, svůj zápis v DM deníku, potažmo schválení.

6) Nakonec zmiňuješ rajóny, kterým nerozumíš.
- Sféry vlivu, které jsou nějak rozvržené mezi DM tým jsou hlavně proto, že je zavedl Alquist, když tu hrál několik let sám. Aktuálně se respektují, ale nevynucují. Skoro celý tým hraje tam, kde je to třeba potřeba, nebo kde si je se svým DX zásahem jistý. Jediná výjimka je Alquist, který z důvodu svého dlouhodobého počínání dosáhl degradace na DS a striktních omezení. Tato omezení mají svůj dobrý důvod a vznikla na podobné bázi, jako ho nyní "vaše" skupina hájí. Upřímně, je pořád součástí týmu, a proto by vám měl na otázky, týkající se jeho osoby odpovědět on sám, popřípadě může komplexněji odpovědět hlavní DM Arto.

Závěrem ti chci říct, že je fajn vidět tvůj rostoucí zájem a hledání řešení na tvé otázky, ale za sebe mohu s čistou hlavou říct, že cílem týmu EQ není hráče omezovat, ale ani ne neomezeně podporovat. Vše má svou hodnotu a nějaký čas. Věřím, že jak jsi sám pochopil, tak při hře na EQ se ti může a nemusí něco líbit. Aby tomu bylo jinak, tak je nejprve potřeba zjistit, co ty sám pro to můžeš udělat, protože když hraješ, tak jsi i ty součástí hry. Myslím si, že máš dostatek schopností, aby jsi dokázal i sám vytvářet pěkné hry, které mohou spojit i jiné hráče a zabavit jak tebe tak i je. Ve výsledku zjistíš, že i bez nepřetržité DX podpory a jeho haldy nápadů, jde něco tvořit. Vsadím se, že taková tvorba naopak nějaké zatoulané DX dokonce i přiláká a samo bude chtít být součástí / parťákem. :clover:
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Jen stručně tedy:

1) Nezajímá mě přesný odůvodněný vyřazení Alquista jako DM. Co bolo to bolo. Jsme o rok starší.

2) Chopit se každé alternativy co se vehementně podbízí není rozumný řešení. Hráč musí vždy přemýšlet, jako šachysta. Nezazdím si postavu jestli se nechám překecat k alternativě mimo Mamonín? Nárazové questy mimo Mamonín jsou jiná věc a mě se líbili. Každopádně za mě už ne secondlive, takže jsem si tohle z části vyřešil sám.

3) Pěkná myšlenka. Vidím v ní rovnováhu. Nikdy jsem netvrdil, že potřebuji mít za zády vždy DM. Dm je jen jedna z možností hraní příběhu.

4) Snad vyřešeno. Hraní ukáže.

5) Tohle už jsem pochopil tím co tu zaznělo. Respektive někdo si radši děj vytváří sám a někdo hraje radši s DM. Chápu, že někdo má raději hru postavy než hraní DM a obráceně. Ať si každý dělá co chce.

6) Aha takže tohle se týká nejspíš bodu 5)

Myslím, že k tomu dál už není co za mě dodat. Co se týče zjišťování okolností omezení Alquista. Myslím, že to nemá smysl. Na základě nadšeného telefonátu v době kdy probíhala anketa a tomu co zde čtu nikdy nedojde k pochopení obou skupin. Za celý rok nedošlo k žádnému posunu.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Fryn píše: 19. 7. 2019 12.40 Hra je to sice pomalu už prehistorická, ale stále si myslím, že lidé kteří holdují papírovému "hraní na hrdiny" (a kolikrát mě zaráží, kolik se takových lidí okolo motá), by si k tomuhle serveru svou cestu našli i díky tomu, že NWN je svým způsobem stále dost unikátní záležitost. Jen je třeba někdy rozhodit sítě.
Velmi nerad ti beru iluze, ale z výsledku diskuze je jasné jakým směrem se EQ ubírá. Hráči zvyklí hrát papírové DrD hrají s pánem jeskyně/vypravěčem. Tady se budou muset přeučit na hraní sami se sebou, aby šli s hlavním proudem. Nemyslím si, že by to někoho nadchlo.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Fryn
Příspěvky: 636
Registrován: 31. 7. 2006 21.39

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Fryn »

Tohle je persistentní svět, který funguje sám o sobě, nezávisle ať logne nějaký DX nebo hráč. Pro existenci své postavy a hraní s ní žádného DX nepotřebuješ. Narozdíl od papíráku.
Myslím, že dost hráčů persistentních RP NWN světů se rekrutuje právě z této skupiny (ti co si na papírák šáhnuli nebo to někdy chtěli vyzkoušet).

Dodatek:
Když jsem logoval do svého prvního NWN persistentního světa, přiznám se že jsem na nějaké DM zrovna nepomyslel, ale zajímal mě svět, postavy v něm a příběhy které z toho mohou vyplynout. Primárně jsem hrál (hraju) kvůli interakci hráč x hráč, přítomnost DM je pro mě bonus, která není samozřejmá.
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Jak jsem zmínil secondlive už hrát nebudu nemám čas a ani to nemám zapotřebí. Vše co mě těší už dělám v reálu, tak proč dělat šidítka ve virtuálním světě. Nepotřebuju mít postavení ve virtálním světě, taky ne práci, nebo ne někde farmařit. Chovám zvířata a pěstuju zeleninu, takže tohle nemám za potřebí. Je to velký rozdíl mít reálný užitek z věcí, nebo si je ve hvězdičkách domýšlet. Na co si budu stavět/opravovat ve virtuálním světě dům? Když to můžu dělat v reálu? Jediné co tu je oproti reálu je fantasy, které v reálu není a příběh tvý postavy k tomu furt nepotřebuješ nutně DM. Vystačíš si i s kumpány/družinou. Pokud vím DrD je hlavně o příběhu, nebo hra probíhá tak, že se PJ bavíš, že teď budeš kydat kobylince někde ve stáji? Tuším, že snad až závěrečný (proč asi závěrečný, že) pravidla řeší nějaký velký postavení postavy v rámci světa, ale tam se jen tak nedostaneš. Většinou ti jde o hru s kámošema. Celkové globální nastavení na EQ směřuje do secondlife a preferovat hru sám se sebou na úkor hry s DM je jen další prostředek, který tě k tomu vede. Opakuju pro mě je důležitá hra s někým ať už kumpány, tak DM. Vynucovat hru sám se sebou od ostatních, protože mě vyhovuje a odsuzovat to že DM hraje DM je z mího pohledu totálně přes hranu. Můžu říct, že jsem se nikdy s tak fanatickým chováním nesetkal.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Ungo »

No, Pipine, jestli se ti na HC RP serveru nechce hrát příběh, pak bude asi chyba někde tam
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od pipinzjablickova »

No nic nemá to smysl je to jako psát do dubu. Výše píšu, že jediný co tu pro mě je. Je fantasy svět a s ním spojený příběh postavy. Zbytek pro mě nemá hlavu ani patu. Je tu těžký komunikovat, když se tu omývá furt jedno a to samý. Když tu hráči píšou, že není už tolik času, protože mají například rodinu že. Tak se jim jako odpověď napíše ať si hru vymýšlí sami. No jo, ale na to něco vymyslet potřebuješ další čas :megalol: . Je to zamotanej kruh. Občas mám pocit jestli vůbec komunikuju s lidmi. Jestli na druhý straně není třeba robot, který furt do fóra vkládá zakladatelovo písmo a k tomu svůj vlastní jedním směrem zaměřený výklad. Od doby co se EQ privatizovala si říkám jestli to tu má pro mě vůbec smysl. Co se dá dělat mělo se to líp pohlídat, ale to už se teď neovlivní.

Přeji příjemnou hru. Ono až si tu budete hrát sami ve skupince 3 DM, tak třeba pochopíte a bude s vámi normální domluva.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Uživatelský avatar
Lafayette
Příspěvky: 47
Registrován: 17. 10. 2018 3.23

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Lafayette »

Tak ona nikdy domluva nebude normální, když nějakej equilibrijskej nadsamec bude místo čehokoliv, co by připomínalo civilní diskurz, útočit na lidi. Every f*king time kdy se mu možnost naskytne.

*kopne tam chill-pill*

Mě totiž vůbec nepřijde Pipinův argument vůči second life formě hry zvláštní, Lenwe. A můžeš být blahosklonný matador staré RP scény jak chceš, ale zrovna tohleto všudypřítomné matadorství taky notně přispělo skutečnosti, že se second life RP úplně hrát nedá. Proč? Protože na to nejsou hráči.
Nejsou hráči na to, aby to pro člověka, co má špetku sebeúcty, bylo naplňující.

Ač mám rád, když si postava tak nějak žije, hnije nebo lije, rozhodně to nepotřebuju dělat pro svůj dobrej pocit, což neznamená, že nerespektuju ty, co to dokáží. Ať mi ale ti, co to dokáží, neříkají, že jejich způsob hry je ten jediný správný. To totiž taky není v pohodě.

A taky není v pohodě překrucovat něčí slova a z cíleně chybné interpretace tvořit protiargumenty. Hrál jsem tady, protože jsem měl vždycky za to, že jste tu dospělí lidi a bylo to stokrát příjemnější oproti české wow RP scéně, která byla poměrně toxická. Nevím, co je jinak. Asi jsem drzejší a problémovější.

2) /jsem si jistý, že pokud by jsi jinému DX napsal o hru někde v Království nebo v Říši, tak by ti neřekl "nebudu s tebou hrát".
To je právě ono
Nevim co se s Váma stalo, jestli nějaký brzký druhý mízy, nebo prostě jen nějaká životní hořkost, ale s lidma, se kterýma se dalo před třema, šesti lety normálně bavit, se teď pomalu bojim promluvit, aby mě někdo nesesmažil, protože jste dost změnili svojí prezentaci, zejména tady, na foru.
Což je teda minimálně pro mě jeden z hlavních důvodů, proč hraju stokrát raději s Alquistem, než kýmkoliv jiným. Nepřekvapilo by mě, kdybych nebyl jedinej.
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Ungo »

Jen abych si to ujasnil. Zavádíte tu nějaké nové termíny. Second life tzn.odehrávat život a příběh svojí postavy?

Takových, co se jim nelíbilo zavedené nastavení světa, tu už bylo. Včetně mě. Jsou dva způsoby jak se s tím vypořádat. Přizpůsobit se, nebo zamávat na rozloučenou. V jiných případech tu nebudete štastní. Nějaké snahy o zavedení nových pořádků a nového přístupu k vedení serveru začnou a skončí stejně jen tady na foru.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Lafayette
Příspěvky: 47
Registrován: 17. 10. 2018 3.23

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Lafayette »

Second life je zkrátka second life. To znamená, že místo do hry přijdeš z nějakého souboru povinností v běžném reálném životě do souboru povinností ve světě virtuálním, nad čímž se mnozí zkrátka odmítají ukájet.

Mizí tak prvek dobrodružství, aby se zachovala autentičnost něčího života atd. Second life je třeba když si budu provozovat kasíno a přestane mě to bavit, protože tomu chybí jakákoliv jiná dimenze. Jasně, můžu si dělat dobrodružství po dungeonech, ale je otázkou času, než mi dá přes prsty PLACOS. Navíc ani to není tak plnohodnotná zábava, jako něco, co je reálnou součástí světa a svět na to reaguje, ne jen systému hry.
Fryn
Příspěvky: 636
Registrován: 31. 7. 2006 21.39

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Fryn »

Pro Pipina (a bohužel částečně i Lafayetta).

Nějak jsem přestal chápat co nového se chtělo sdělit několika posledními příspěvky. Jak já to beru, tak je to v podstatě pořád to samé o snaze získat větší pravomoce pro své oblíbené DS, naneštěstí zabaleno čím dál víc do slov "nemůžu, nechci, nejde, omezování, zlý a nepřející tým …'".

Brečínkování a nářky Alquistovi k získání opětovného plnohodnotného DM statusu opravdu nepomohou, spíš naopak. Napíšu to zcela narovinu (přestože jsem zástancem dát šanci/přehodnotit stávající stav), být tím kdo rozhoduje o možné změně, tak tím co tu čtu bych ztratil zájem cokoliv řešit a odrazovalo by mě nad tím i jen přemýšlet. Nechci nikoho urazit, ale pomalu se to tu dá přirovnat k chování malého dítětě, které nedostalo svou hračku a teď si ho snaží mermomocí vydupat hlasitým pofňukáváním. Budu i nadále stát za tím, že by se tím tým mohl zabývat, ale opravdu ne tímhle stylem.
pipinzjablickova píše: 20. 7. 2019 9.08 Přeji příjemnou hru. Ono až si tu budete hrát sami ve skupince 3 DM, tak třeba pochopíte a bude s vámi normální domluva.
Dle mého trochu zbytečný povzdech, ale budiž. Je dobré si uvědomit (jak už připomínal Hawkeye), že většina herních světů má své dané pravidla a nastavení a je to hráč který se jim přizpůsobuje, ne naopak. Určitě to platí i pro EQ. Přestože jsem vždycky docela smutný, když ze světa odcházejí nějací hráči, svět se nikdy zřejmě nebude měnit na základě stesků na fóru, ale především aktivitou ve hře.

Když už se tu objevilo pár citátů, tak taky přihodím jeden místní častěji skloňovaný: "Kdo chce hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody".
Dle mého, pasuje na tuto situaci víc než trefně.

Btw. Second life je fakt hrozný výraz do už zažité terminologie, ačkoliv rozumím tomu co se tím naznačuje :).
Pro mě je prostě směrodatný výraz RP, který vlastně celkově vyjadřuje o co ve hře jde. Nebo-li snažím se hrát charakter své postavy. Pokud někdo v rámci tohoto popisuje detailně každodenní činnosti své postavy nebo se zaměřuje více na jiné aspekty RP hraní, to už je jeho věc. Míru nutných povinností si každý určuje v podstatě sám (tím, že vstoupí do nějakého spolku, získá nějakou funkci, pohybuje se v oblastech s různým nahlážením na zákon a pravomoce PC/NPC, charakterem postavy atd...). Dokud se neporušují pravidla, nikdo k ničemu nikoho nenutí.
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2723
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Ungo »

Díky Fryne za hezké hodnocení onoho „Second life“. Věc se má tak, že nutnost takového hraní je úměrná tomu, jaké cíle si klademe. Nikdo není nucen působit na postech, nebo pracovat na věcech, které by takovou hru vyžadovali. Při vstupu do světa má každá postava nulové povinnosti i nulové benefity. Je na každém z nás, jak si toho chce do budoucna nastavit, ale nelze požadovat benefinity bez povinností. Navíc z většiny povinností lze vytvořit benefit. Záleží opět na každém z nás, jestli cestu za svým cílem považuje za otravnou a nudnou, nebo se rozhodne si po té cestě užít zábavu pro sebe, a třeba i pro ostatní
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Braenn »

Mno... vyjádřila bych se, ale poslední dobou tu nehraji převážně z důvodů, které opakovaně naznačil Pipin, a nejen on, takže jakýkoli můj argument je možné odmáchnout slovy "nic nevíš, nehraješ". Beru to a přijímám ho, takže číst může jen ten, kdo se nad něj na chvíli dokáže povznést. A proč vůbec reaguji? Protože téma vlastne není "anketa", ale "něco se mi zdá špatně", jak z Pipina postupně vypadlo, pak ještě z pár lidí, pak z pár lidí, že je všecko krom Mamonína OK... takže cítím potřebu se taky vyjádřit, i když opravdu "nevím, nehraji". :)

Padlo tu několik důležitých vět.
"Co bylo, bylo, jsme o rok starší".
Ano, to jsme, situace už není stejná, jako byla v době protestů proti Alquistovi, v jejichž čele jsem také stála, a stojím si za tím, že tam byly setsakra důvody. A možná i proto vnímám, že spousta z nich pominula, některé se zmenšily, některé zůstaly, ale už to není TA SAMÁ SITUACE. Omlacovat mu ji dokola o hlavu není fér.

Alquist už se v Mamoníně nápadově vyčerpal. To skoro bezpochyby, a už to chvíli trvá. Vzhledem k bodu jedna by bylo fajn si uvědomit, zda rozšíření hrací plochy by nebylo plus hlavně pro hráče, nejen pro něj. Argumenty, proč to nejde, jsou stále v bodu jedna, tedy omlacování o hlavu tím, co bylo před rokem.

Alquist toho dělá moc Ne, nedělá. A rozhodně ne 4 věci za týden, projeďte si data na jeho "co se kde povídá". Dělá jen často to samé a to je i pro mě, pardon, nuda. Je to i o bodu dva. Resp. už jsem dospěla do tak hluboké fáze, že mě to už nenaplní, a možná trochu doufám, že by se to změnilo, kdyby mohl víc. Ne pravomocemi, ale třeba jen prostorem. Takhle si nejsem jistá, zda opakuje to samé dokola, aby bylo ASPOŇ NĚCO, nebo jen proto, že už nemá, co nabídnout. A ráda bych se to dozvěděla. Ještě víc však přeji zbývajícím hráčům Mamonína, aby měli ASPOŇ to NĚCO, které je pořád lepší, než nic.

Bloudit po prázdném serveru není hodno nikoho s trochou sebeúcty. Zároveň se to vztahuje k tomu, že jsme tu povětšinou už lidi pracující, lidi se vztahem, ne-li lidi s rodinou, času není moc, EQ máme většinou prošlapanou tam i zpět, zahraný milion nápadů od sebe i od jiných a pocit, že už nemůže moc co překvapit. Server i hráči jsou vyčerpaní, znudění a proto líní a čekat, že se budou o něco extra uber pokoušet jako kdysi, když tak nějak, ehm, bylo pro koho, je prostě marné. Potřebuje to nakopnutí, a to, obvykle, musí přijít od DM nebo WB něčím opravdu silným. A tím nemyslím příspěvky, že se mají hráči víc snažit. :biggrin: To by mohli, ale to vyčerpání je prostě šílené - a věřím, že ho cítí i tým sám, a proto hraje za postavy a dle příspěvků čeká, až s nějakým zázrakem přijdou hráči sami. Doufám v to s nimi, ale chápu každého, kdo od toho dává ruce pryč.

4 DX akce na jednom místě je moc, ale na 4 různých by bylo lepší Pravdivé, ale nereálné, muselo by jít o něco "nadnárodního", "nadrasového", naději jsem viděla v Artově svolání schůzky v Tiru, ale z toho nakonec nic nebylo, tak to zas zůstalo na dvou rajónech.

Alquist všechny vodí za ručičku a řeší to skrz NPC za ně. Ano a ne. Alquist má styl hraní papírového Drd a je to na jeho Dmkování DOST vidět, to je právě ono vodění skrz děj. V něčem je to supr, hlavně teď na prázdném serveru to je jeden možný směr, v něčem je to docela opruz a byl to třeba jeden z důvodů, proč jsem z Mamce odešla. Jeden, ne hlavní a můj, ne všech. Pořád je to styl hry, který někomu vyhovuje a nutně to neznamená (ale může, že), že je dotyčný nezpůsobilý lenoch, který není schopný jiné hry a zůstává v Mamoníně, protože jinde by na to "neměl" a musel přemýšlet a vyvíjet vlastní aktivitu. Že tohle nikde nepadlo? Ne těmito slovy, ale dost to vnímám za spoustou vyjádření i ze strany týmu. (A Hawkeyeho, abych byla přesná). A to není fér. Ani hezké. Spíš pro ty hráče, než pro Alquista. Staví to bariéry a vytváří názor, že je tu jistá skupina, jedna ze dvou, co hrají na serveru, která je lepší, chytřejší, méně líná, schopnější, prostě ne takoví lůzři, jako vy, Mamonínští. Opravdu to tak vyznívá, ale určitě ne schválně, takoví už tu Dx/Wb snad nejsou... a k tomu navíc bod nad tímto, který se toho též dotýká, a taky pod tímto, takže:

Vinice je hráčská záležitost. Ale no tak. Naprosto beru a hájím, že DM/WB/DX si chtějí hrát postavy, protože je víc baví. Dělat Wb/Dx nuceně je něco jako ten zmiňovaný second life a raději nic, než se nutit. Ale není třeba si hrát na to, že to stejná situace, jako když si hrají hráči bez práv, a že je to stejně obtížné. Věřím, že si všechno dokumentujete, že si nedáváte navzájem xp, že si všechno odehráváte, že bavíte i jedno dvě další PC, což je na stav serveru velký poměr, ale výrazně odpadá potřeba někoho shánět, schvalovat, priority jsou taky jasné, prostě si hrajete na jedné notě, což vám přeji, a hra vám tak pěkně šlape jako nikde nikomu a všeho se dosahuje o polovinu snáze, ne-li hned a na místě. Je to trochu jako za Urbana, ale ten neměl tu stopku, aby tuhle "moc" ukočíroval do něčeho svým způsobem nevinného, jako jsou záclony a vířivka na vinici :) . Ale vyvarovala bych se dávat tohle za svatý vzor hráčům, kteří toho takto snadno opravdu dosáhnout nemohou. A ještě se tím kasat.

Pokud bude hra na vinici, která prostě JE specifická - ne špatná, možná dobrá, možná trošku na hraně, prostě specifická - otloukaná zbytku serveru a Alquistovi o hlavu, jako vzor, kterého by měli následovat, přivodí to akorát hromadné nasrání. Obzvláště Balrog se s ní nafukuje tak ob příspěvek. Nevím, zda si toho jsi vědom, ale vyznívá to strašně. Prosím, nedělej to - hrajete si skvěle, baví vás to, máte co, to je záviděníhodné a obdivuhodné, ale nejde to srovnávat.

Labir napsal před xy roky že xy
Prosím, už ne. Už žádné citace Labira, který napsal něco v době, kdy situace byla úplně docela jiná. Labir měl svou vizi, která je svatá tím víc, že již není mezi námi, Labir ale měl také své chyby a někdy proto měnil své pevné názory. Labir plně podporoval Urbana v době, kdy dělal to nejhorší, co tu bylo, kdy si hrál na sebe jako DM/postava, rozdával si hodnosti a dával si nesmrtelnost, a přesto tu už Urban není, zbavený DM postu a tak dále. Takže opravdu nemůžeme říct, co by Labir řekl na to, co je teď. Labir je bohužel mrtvý, Onyxe to velmi otevřeně a okázale nezajímá. Nešlo by to proto bez toho?

P.S. Hawkeye, prosím, ty se k tomu ani nevyjadřuj, opravdu nejsi nezaujatý, všechny tvé názory a urážky na jiné hráče a zbylé DS tu padly už výše, argumentačně se shodují se vším, co můžeš napsat na tohle, chápu, že hraješ lépe a kdo si stěžuje je nevděčný a já si to umím vztáhnout a převést na tento příspěvek a sebe i bez další reakce. Ztrácel bys čas, předem vím, co by to bylo, vyděláme na tom oba. Díky. :clover:

P.P.S. Hrozně mi tu chybí Olymar. Vždycky dokázal napsat něco pěkného, přesného, trefného, neutrálního a ksakru pravdivého ve dvou větách. A i když měl člověk opačný názor, přistihl se, že tak nějak přikyvuje a ustupuje ze svého názoru aspoň o fous. Škoda.
LuckyV
Příspěvky: 300
Registrován: 5. 12. 2017 20.09

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od LuckyV »

*stojí s připraveným perem v ruce a hledá místo, kam dát podpis *
Ehm, Braen, kde mám tohle podepsat?
Lorttah - jeho osud neznámý
Uživatelský avatar
Lafayette
Příspěvky: 47
Registrován: 17. 10. 2018 3.23

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Lafayette »

Já jsem rád, že jsi se věnovala těm důležitým bodům a nezacházela jsi do nějaké mikroargumentace, aby byla odvedena pozornost od pointy. Co jsi nakousla velice dobře, je, že by neuškodilo něco, co by se týkalo celé Desky globálně. Trochu by to mohlo vnést čerstvý vítr do zatuchlých lokací :D
Fryn
Příspěvky: 636
Registrován: 31. 7. 2006 21.39

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Fryn »

LuckyV píše: 20. 7. 2019 17.00 *stojí s připraveným perem v ruce a hledá místo, kam dát podpis *
Ehm, Braen, kde mám tohle podepsat?
A jej, to jsi tomu dal, Braen s jedním "n".

Ale teď trochu vážněji. Zrovna u Braenn bych si myslel, že bude jedna z posledních kdo se kdy bude zastávat Alquista a jsem celkem příjemně překvapen z toho co jsem přečetl. V podstatě bych se to pod to podepsal taky a argumentaci tohoto typu v celé diskuzi jen vítám, přestože se neshodnu na 100% ve všech bodech nebo detailech.
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5038
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od The_Balrog »

Škoda, že neustále vycházíte z předpokladu, že Alquist je v Mamoníně držen kvůli tomu, že s vámi hodně hraje, případně že na něj byly v anketě před rokem nějaké stížnosti. Hlavní důvody jsou i jinde, které běžní hráči moc nemůžou vidět, takové ty širší dmkovské principy, hra v týmu atd. Doufal jsem, že sem o tom napíše Arto, ale nějak to nevyšlo. Chápu, že se vám to, co vidíte, zdá "málo". Zkrátka není to vše.

Kdybyste fakt chtěli, tak nějaké (asi nevycerpavajici) shrnutí sem napsat mohu, ale to vysvětlení je i tak dost obsáhlé a náročné na napsání, přitom se mi z dosavadní debaty zdá, že se stejně hodí na zem, řeknete, že si stejně vymýšlíme kraviny a hlavní je, že se vám s ním dobře hraje. Ale jestli budete chtít a myslíte, že to bude stát za zamyšlení, tak něco večer nebo později napíšu.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
LuckyV
Příspěvky: 300
Registrován: 5. 12. 2017 20.09

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od LuckyV »

Balrogu, stejně jako jsi to napsal Pipinovi. Nechat tajnosti a vypálit to ns přímo. Já osobně za to budu rád
Lorttah - jeho osud neznámý
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od Ogar »

Braenn jaký je rozdíl mezi WB podporou na vinici a v Mamoníně? Obě místa dostala WB podporu, v obou místech hraje DX i se svou postavou, ale v Mamoníně se WB podpora stopla, protože Alquist nehrál týmově a nedodržoval to, co dodržet měl. Na obou místech hraje (když čas dá) značný počet hráčů, takže to není pro jednotlivce, ale pro tamní skupinu i nárazové návštěvníky. Pokud jde o záclonky, tak je raději udělám na místě, kde to někdo dlouhodobě využije, než na místě, kde se měla vybuildit pekárna pro postavu s životností dva týdny, bez práce a na hned. "Vířivka" je super, celou jsme ji odehráli s postavami a dalo nám to několik měsíců práce, naštvání, ale i zábavy. Když vidím, že někdo něco, někde buduje, snaží se, cílí na to a má to dlouhodobý potenciál, tak nemám problém mu v rámci IC hry postavit třeba hrad.

Na jednu stranu jsem již dlouho čekal, kdy přijde vlna hejtu na vinici, ale na druhou stranu mi to přijde směšný, když jsme s Nikem většinu práce a času vložili hlavně do zbytku serveru. Nějaké změny jsou vidět snadno, nějaké méně a nějaké se musí prostě jen objevovat.

Přemýšlel jsem o vizi Labira a možného oproštění od ní. Nezavrhuji ten nápad, ale dokud bude EQ patřit Onyxovi, tak tady odkaz Labira, jeho vize a připomínky, budeme dodržovat a hájit (alespoň za mě).

Co se týče vyjádření k Alquistovi, tak to přijde následovně, jak již nakousl Balrog.
Uživatelský avatar
pipinzjablickova
Příspěvky: 322
Registrován: 23. 12. 2015 23.16

Re: Hodnocení DX teamu - anketa - bude pravidelně?

Příspěvek od pipinzjablickova »

Asi to nakonec bude nejlepší. Na dosavadních argumentacích se nedalo moc čeho chytit, abych pochopil duhou stranu. Spíš to jen u mě vytváří dojem třenice o tom, že hra hráč + hráč je za každou cenu lepší lepší než hra hráč + hráč + DM. Ani na jednom osobně nevidím nic špatného. Ke všemu pokaždé je situace jiná. A kdybych se měl řídit podle ostrý kritiky proti DM aktivitě Alquista (o které jsem se už vyjádřil, že je podle mě za hranou), tak je moje hra ještě víc zúžená a ztrácím další možnosti v již tak omezeném prostoru. Samozřejmě zbyde mi secondlife, ale už jsem napsal proč tohle osobně už nehraju a rozhodně to nikomu neberu. Pokud tu chce někdo fanaticky argumentovat, že tenhle styl je nejlepší a Alqust má jinej styl a proto je potrestanej, tak to sorry, ale nemá smysl se o tomhle bavit.
"a největší díky Alquistovi za to, co tu udělal, že to tu s EQ vydržel a že mě dokopal k rozšíření WB týmu." Onyx

https://www.youtube.com/watch?v=02gVFzPuHRg
Odpovědět