Mamonín - co bude dál

Vše co nejde zařadit jinam

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Uživatelský avatar
BlueOne
Příspěvky: 101
Registrován: 1. 5. 2019 12.36

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od BlueOne »

Myslím, že Luckyho gif to vystihuje krásně...
Postava: Amniora Daore

zdech
Příspěvky: 1168
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od zdech »

Niko píše:
26. 3. 2020 10.12
...Pobídek ke hře kolem Mamonína bylo několik, kolem nějakých z nich se něco odehrálo, napovídalo a tím to haslo. Další byly úplně ignorovány a pak když Ogar napíše nějaké info k půlorkům, tak se rozohníte, jak si to vůbec může dovolit.
Dovolím si tvrdit, že k "něčemu k půlorkům" jsem položil slušný dotaz na nějž se mi doteď nedostalo použitelné odpovědi a "rozohňování" se objevilo až v reakci na střípky názorů, které se v pokusech o odpověď objevily.

Chyba je samozřejmě na obou stranách. Počet hráčů s dovednostmi a přístupem hrát na EQ je vyšší než počet hráčů vhodných pro titul "Starší" a tito dohromady jsou několikanásobně početnější než ti, kteří mají na "Hostitelskou" činnost a i těch bývá víc než členů Týmu. Plynutím času se z několika Hostitelů stali členové týmu, další odešli nebo si dali pauzu a kdo zbyl už nezmohl udržet hru v chodu. Herna usnula. To bylo před třemi lety.
Nyní jsme u pokusu, který má přinutit "hereckou kastu" vypěstovat si "režisérské" dovednosti a impulsy. V tomto pokusu za sebe přiznávám naprosté selhání, ztráta spoluhráčů se mi blíží ke 100%. Na koordinovanou režisérskou činnost prostě nemám čas, na EQ jsem nikdy neměl.
Za chování "zelenáče" jsem samozřejmě taky zodpovědný, ale nechtěl jsem křížit cestu původní postavě dokud není odsunuta do pozadí a na severu byla vážně zima...postava v Říši snadno umrzne.

Respekt mezi vypravěčem a hráčem je základ, to je neoddiskutovatelné. Vždy to tu byl základ s proměnlivou pevností, ale před časem tu byl použitelný a nyní je zdá se spíš minimální. Ať už skutečné nebo jen vnímané, nemorální a destruktivní jednání má takový efekt ať už litera zákona souhlasí nebo ne.

"Puplic Relations" týmu je, jak už jsem soukromě zmiňoval, příšerné. Povede se udělat kapitální bota..."vyhladíme vesnici, vypálíme hráčeký barák, pobijeme NPC kontakty...zasažený hráč stále hraje a pohybuje se v oblasti? Eh, dlabat, provedeme to mimo scénu". Nikoho v týmu ani nenapadne, že jde o botu až do chvíle kdy o měsíce později, kdy je bota poprvé vytažena veřejně jako protiargument tvrzení týmu (a kdy už je rozhodnuto o vyhození posledního Dx, kterému zasažený hráč věří) a příjde omluva. A je překvapením, když výsledkem není urovnání vztahů? Je to jistě politování hodné, ale překvapivé?

Moc rád bych objevil kouzelnou piluli, která by pomohla. Mám jen jedinou, hořkou, otázku, na kterou opakovaně a jednotně odpovídáte, takže je vlastně zbytečná. Snad se ukáže, že to za to stálo.
Serbitar Draga - Služebník Říše

Uživatelský avatar
MorganaLeFay
Příspěvky: 501
Registrován: 24. 4. 2009 18.19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od MorganaLeFay »

A co čekáte, že bude?
Furt si stěžujte, nic jiného nedělejte, vytahujte křivdy, co byly a krmte se tím navzájem a hnízděte v nenávisti. To je supr cesta do pekel.

Takže snaha není a nebude, jste moc nasraní z minula a nikdo nikomu nic nepromine.
Na tom chcete stavět další hru? A s tímhle chcete, ať vám dx dělají lepší a víc super hry na míru :D Haha. Good luck.

Dík za otrávení zbylé chuti do hry. To se vám fakt daří.

Jak malé děcka ;)

Soví pírko
Lanciriel Inwe
Morgie †

Cairín Mellabenne

Lassair
Příspěvky: 496
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od Lassair »

Ne drahá Morgie, spíš bychom chtěli aby DM dělali ti, co to dělat umí a jsou ochotni tomu věnovat čas. Ani jedno nyní není.
Co se týče zmíněného, co psal Zdech, tak hlavně bylo směšné, že slavný a neomylný tým se omluvil po půl roce poté, co daná krpa vznikla a poté, co vešla ve známost a opravdu styl "Sorry jako" moc na náladě nepřidal. Takže daný hráč, který už od týmu fakt neočekává nic, jen si dovolil požádat, aby ho ctěný tým po zbytek jeho působení na EQ (což se hodně krátí) nechal na pokoji...
No každého na zbylé chuti do hry otravuje něco jiného, mě třeba kroucení reálií a lámání charakteru a neschopná DX a jediné DX , které bylo dejme tomu i schopné bylo vyhozeno (nebo právě proto?) Tebe zase rozčiluje nedostatek snahy, že na výše zmíněnou omluvu dotyčný hráč neskákal radostí. Každý jsme nějaký:)
Těší mě, že jsi nás opět poučila, jaké to je být dospělá:)
Béééé...

Uživatelský avatar
MorganaLeFay
Příspěvky: 501
Registrován: 24. 4. 2009 18.19
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od MorganaLeFay »

Kéž byste si z toho poučení aspoň něco vzali k srdci.

Soví pírko
Lanciriel Inwe
Morgie †

Cairín Mellabenne

zdech
Příspěvky: 1168
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od zdech »

Co čekám?

Změnu. Ne nutně spásnou...jakákoliv změna v tom vnímaném krunýři neomylnosti bude pro mě úspěch. Třeba to někdy nějak někomu pomůže.

Respekt nebo alespoň snahu o něj. Všichni jsme teď napružení (nejen kvůli nějaké hře), takže ústřelky jsou pochopitelné a sám se jich určitě dopouštím. Selhávám ale skutečně tak moc, že si to zaslouží výsměch?

Mrzí mě, že ti problémy lidí, s nimiž se nesetkáváš ani reálně, ani virtuálně berou chuť do hry. Zkus ale si představit, jak moc chuti sebere jiným přímý zásah do jejich činnosti.
Serbitar Draga - Služebník Říše

Lassair
Příspěvky: 496
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od Lassair »

Několik návrhů o změnu zde proběhlo a stále byly odpovědi kupa keců, jak je to super a co ostatní blbnou. Tož tak.
Dej mi důvod respektovat a já i ráda budu, zatím opravdu důvod k respektu nemám. Ano v tomto případě to bylo směšné a jen kupa keců, které jsou fakt k ničemu. Vzhledem i k dalšímu působení se můj respekt k týmu fakt ztratil a jak jsem již psala, jediné oč jsem žádala je, aby mi dali pokoj. To jak reagují na jejich působení ostatní není moje odpovědnost ani problém. Ale jasně, i když je dost lidí, tak je to vždycky chyba lidí... Jak jinak že.
Ne lidi, ti mi neberou chuť do hry, bere mi chuť do hry přístup daného týmu, protože fakt není o co stát a zjevně nejsem jediná a reakce? Žádné chytnutí za nos jen kupa keců... Takže za sebe Ti klidně mohu říct, že já svým působením, v těch chviličkách co na EQ jsem, fakt do tvorby týmu nezasahuji a opravdu, pokud se situace nezmění s nimi nechci mít nic společného.
Béééé...

Pipin
Příspěvky: 7
Registrován: 26. 3. 2020 9.59

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od Pipin »

Mě spíš dospělé přijde sebereflexe a dokázat přijmout zpětnou vazbu, která pro tým posledních několik měsíců není pozitivní a dávat to za vinu hráčům, kteří nemohli nic ovlivnit je úsměvné. Zodpovědnost za vyloučení Alquista nemají hráči, ale tým přesto říká, jak je všechno super, ale že nejsou hráč. Opravdu vám to upřímně nepřijde ani trošičku divný?
Přílohy
Stupid_Person.jpg
Stupid_Person.jpg (22.25 KiB) Zobrazeno 375 x

Uživatelský avatar
Alquist
Příspěvky: 3728
Registrován: 11. 2. 2012 10.47

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od Alquist »

Mým vyhazovavem z týmu už se zbytečně nevytahujte. Můžeme si o tom myslet každý co chceme a pro tým to teď funguje jak rudý prapor pro býka.

Chtěl jsem včera něco sepsat ale za tu dobu se to zase strhlo jinam než byl původní záměr a otázka.

Házet po sobě náhodnými argumenty které nemají s věcí nic společného, divno radami které jsou už vůbec na palici a nebo prostě bejt na sebe jako kočky a psi, ničemu to nepomůže a dělá to ještě horší podmínky ke hře než jsou teď.

Já bych rád slyšel něco od HLAVNÍHO DM které tu máme a které jsem i já byl proto zvolit. Přiznávám že to byla blbost, protože Arto je stejně aktivní asi jako býval Onyx.

Pak bych k tomu napsal něco za sebe.
" Kdo nic nedělá, nic nezkazí!"

Mordechaj Rasper - aktivní

Fryn
Příspěvky: 640
Registrován: 31. 7. 2006 21.39

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od Fryn »

Dodám už jen tohle.
The_Balrog píše:
26. 3. 2020 0.34
… Ostatně to tu říká i nade mnou Fryn - že je dobře, když se hra točí sama i bez DM.
Ano, uvádím taky ale i to ostatní, co je tak nějak stále přehlíženo, přestože to má podle mě zásadní vliv na fungování světa a chuti do něho logovat (jak ze strany hráčů, tak DM).
The_Balrog píše:
26. 3. 2020 0.34
… Jako ale přijde mi, že se i ke konci doby, kdy ještě DXkoval Alquist, mamonínští logovali pouze když ohlásil na fóru hru a sami toho moc neřešili, tak nevím, jestli by zvýšená aktivita týmu kola opravdu rozhýbala.
Upřímně, já ani tak nelogoval kvůli samotné DM akci, jako spíš kvůli tomu co to znamenalo v tu chvíli pro svět. Nebo-li zvětšený počet a zájem hráčů, vyšší koncentrace hráčů na určitém místě a s tím vyplývající větší šance na interakci, rozvíjení příběhu a hru samotnou.

Morgie:
Se stupnicí tipů, kterou jsi tu poskytla se dá ve větší míře souhlasit.
S vyjímkou bodu tři - Předpokládám, že jsi myslela spíš postavy než hráče. Na RP světě se tak nějak očekává, že postavy budou mít svůj charakter a ten nemusí vždy jít v ruku v ruce s představami ostatních. Pokud dojde k setkání s postavou, která je mé postavě nesympatická, má tu smůlu, že je rasy, vůči které mám averzi nebo jednoduše mě ničím nezaujme, je trochu divné mi vytýkat, že chování mé postavy jde v ruku v ruce s jejím charakterem.

Jakmile se po světě pohybují už pouze postavy, jejichž vztahy se rozpliznou do kamarádíčkování za každé situace a hraje se už v podstatě jen ve stylu "hráči proti světu", tak je to buď známka, že ve světě má zájem hrát pouze skupina úzce provázaných hráčů s jednotným viděním na hru nebo první varovná vlaštovka, že se světem začíná být něco špatně (v případě světů, které se honosí slovíčkem RP ve svém popisu).

Ty tipy jsou v podstatě moc hezký a vychází i z mého pohledu na hru, ale … problém je trochu jinde.

Je to podle mě v tom, že se stále nějak nedokáže reflektovat realita. Působí to jako by se namísto samotného světa, pokoušel zachovat spíš nějaký odkaz, s prominutím "doktrína" z časů kdy hráčů bylo ještě habaděj a která se dá velmi těžko aplikovat na stávající počty hráčů.
Ta je pak používána jako berlička k jednoduchým řešením, odsouváním kritiky (i té věcné) stranou a omlouváním si současného stavu.

Já po vás nechci abyste byli DM na lusknutí prstů, abyste hromadili jednu akci za druhou, nechci ani abyste si sypali popel na hlavu za možné i nemožné chyby, jediné co jsem chtěl, abyste to zkusili tady ještě oživit.
Aby se vyvinula snaha to úměrně k situaci zase rozproudit, vlít hráčům nějakou naději, i kdyby to znamenalo vypálení Mamonína do jeho základů a přesunutí hry úplně jinam. Však kdyby se to nepovedlo a hráči by stále lpěli na svém a remcali, nikdo by vám nemohl objektivně nic vyčítat (EQ by nebyla první NWN svět, který skončil, protože na něm už tak není co by vytvářet), když by se jednalo o upřímnou snahu.

A proč jsem to chtěl ? Protože si stále stojím za svým, že když jde svět do kopru, DM jsou ti hlavní, kdo může udělat zásadní kroky k jeho záchraně. Jsou to ti kteří mají ty správné nástroje v rukách a neměli by se je bát použít. Když na to hráči kašlou, tak holt je to akorát na pokrčení ramen a můžete si říct, zkusili jsme to.
Takto to ovšem vypadá, že je to především na hráčích a jejich snaze. Snažit se musí oba tábory, ale prvotní impulz musí za těchto okolností vzejít od DM týmu, to mi bohužel nevymluvíte.

Hráč ani DM není nepřítel, jsou to nezbytné složky k správnému fungování světa, jejichž zapojení se různě stupňuje a prolévá navzájem v závislosti na okolnostech. Když není DM aktivita, zkouší podržet svět hráči, když nejsou hráči, měli by to zase vyrovnat DM. Vše závisí na tom, jak moc je chuť (bohužel teda i čas) s tím světem něco dělat.

Nesmíte se ani divit určitému rozčarování, po odchodu Alquista tady byly jisté očekávání, které jste sami zase tolik nesnižovali a určitě jste to z hráčů výrazně pociťovali. Pokud se až tak diametrálně lišily vaše představy s možným očekáváním, možná jste to měli sdělit otevřeněji a rovnou to "utnout" v zárodku.

Abych ještě více upřesnil svůj postoj, tak tady uvedu, že ani návrat Alquista do týmu by mě aktuálně nepřesvědčil o tom, abych opět věnoval svůj herní čas EQ. Je v tom mnohem víc, nikdy mi vlastně nějak zvlášt nastavení světa nesedělo, přitáhli mě tu pouze hráči a možnost se s nimi podílet na příběhu (příbězích) atd... . O jeho návratu to tedy není, pouze jsem si jednoduše spočítal, co mě baví víc a čemu má smysl věnovat více pozornosti.

A popravdě, vůbec by to nemělo být na Alquistovi, ale na lidech, kteří jsou aktuálně v týmu, ale s trochu jiným přístupem, který by EQ opět oživil (a ne, nemyslím tím rozdávání dárků na všechny strany, opravdu ne).

P.S. Pardon za tuny textu.
"Asi zase zastřelím televizi, Featherstoneová..." Herr Starr, Preacher

Woxa
Příspěvky: 3771
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od Woxa »

Současný team zde představil nějakou vizi o tom, jaká by EQ měla být a jaká by měla být role DM. Troufám si říct, že za dobu, co na EQ hraju to tak nikdy nefungovalo.

Dlouhou dobu jsem hrál v Amfiberai, které nikdy pro DX nebylo příliš atraktivní, přesto bylo relativně co hrát a DX pro mě vždy byly partnery (neříkám, že vždy ideálními) a když z jejich strany přišel nějaký impulz většinou dávalo smysl, aby se má postava chopila. Myslím si, že tehdy DX přemýšleli o tom, zda ta či ona aktivita má nějaký smysl, bude o ni zájem a něco to hráčské základně (potažmo postavám přinese).

Po několika letech, se postupně začal obměňovat team, došlo i k několika dalším změnám a nakonec i styl hry v Amfiberai se začal ubírat směrem, který mi nevyhovoval. Oprášil jsem starou postavu a začal hrát jinde. Ano, skončil jsem v Mamoníně (byť záměr takový vůbec nebyl). Měl jsem důvod tam hrát, logoval jsem několikrát týdně, bez ohledu na to, zda byla nebo nebyla domluvena hra. Logoval jsem, protože jsem věděl, že bude s kým hrát a často byla i velká šance, že s něčím (byť jen s drobným oživením světa) přijde i DX. Alquist uměl dát podnět k tomu, že má postava pak měla nějaký zájem o postavy jiné, do toho jsem si já sám pak dokázal vymyslet něco dalšího, jak díky těmto podnětům "intrikařit" či "parazitovat" na postavách jiných.

Pak byl "Alquist" odejit. Uskupení, s kterým jsem cca rok (ne-li déle) spolupracoval a bylo mou vazbou na většinu dění, bylo zlikvidováno. Ano, mohl jsem té likvidaci částečně přihlížet a na základě toho, jsem se rozhodl situaci nějak řešit. Ano, řešení mohlo být více, já vybral to, co nejvíce sedělo charakteru postavy. Míč byl předán na DX/NPC stranu, přišel IC rozkaz nemluvit o tom, nešťourat v tom, že "oni" se o to postarají (defakto to tedy zabilo jakoukoliv mou snahu do problematiku nějak řešit či zapojit jiné hráče). Najivně jsem doufal, že budu v budoucnu kontaktován, bude to mít nějakou dohru. Dohrou bylo jen několikaměsíční mlčení, po kterém jsem se OOC dozvěděl, že toto mlčení mám brát jako IC stav.

Chápu proč k oné likvidaci došlo, to bych nikomu nevyčítal, ale očekával jsem nějakou "náhradu", nějaký přínos této likvidace, cokoliv. Podobnou zkušenost jsem získal i při několika dalších IC/OOC aktivitách a to mne přesvědčilo, že současný team má asi jiné priority/představy a svůj čas/energii jsem z EQ začal přesouvat jinam.

A k tomu, co zde bylo dále zmíněno:

1) Osobně si myslím, že z pozice DM nejde jen spoléhat na to, že hráči se sami zabaví a já DM třeba někdy něco přihodí - ne v situaci, kdy je hráčská základna minimální. Udržet svět živý a atraktivní je vždy hlavně na teamu, házet toto na hráče mi přijde poněkud alibistické.

2) Není špatné tvořit nějaké háčky i mimo oblast obsazenou hráči, ale na druhou stranu, k čemu mi je, když se někde napíše "Tam a tam si obyvatelé povídají o...", má postava tuto informaci nemá dokud se "tam a tam" nepodívá. Mám tedy ohnout hru, a na základě informace z fóra se jít "náhodou" vypravit do oněch končin?

3) A nakonec, drobná podpásovka, ale když už tu tak uboze Balrog kope do Zdecha, položím otázku na tělo... Balrogu, když už máš tak málo času, jak je možné že za Alky tě online docela vídám? Schválně, jaký je poměr tvého času na hru postavy a kolik ho padá na DX avatara / DX činnost? Chytní se za nos a odpověz prosím bez okecávek :)

Nechci tvrdit, že když někdo dostane nějaký status, měl by zapomenout na postavu, ale vnímám to tak, že s určitým statusem přichází i určité povinnosti. Problém EQ byl vždy v tom, že má X hostitelů, kteří nehostitelují, X DX, kteří ne dxují, X hráčů, kteří jen AFKují... s tím by to možná taky chtělo něco dělat.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai

Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 1886
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od Ogar »

Pipin píše:
26. 3. 2020 12.50
Mě spíš dospělé přijde sebereflexe a dokázat přijmout zpětnou vazbu, která pro tým posledních několik měsíců není pozitivní a dávat to za vinu hráčům, kteří nemohli nic ovlivnit je úsměvné. Zodpovědnost za vyloučení Alquista nemají hráči, ale tým přesto říká, jak je všechno super, ale že nejsou hráč. Opravdu vám to upřímně nepřijde ani trošičku divný?
Sebereflexe, zajímavé slovo... a dokázat přijmout zpětnou vazbu. No... kde to všechno bylo, když vás vychovával Alquist? Kde byla zpětná vazba, když jsme ho X krát žádali, aby omezil některé věci a on si je dělal dál po svém. Však on moc dobře věděl, že v sázce je jeho oblíbená skupina hráčů, a přesto si on, jak krásně ukazuješ obrázkem, svou větev uřízl docela sám. Mě osobně naprosto vyhovovalo, že měl tunu času a nápadů dobrý i vyšeptalých (mohl jsem se mezitím vrtat v modulu a dělat jiné věci pro svět), bohužel jeho chování šlo proti nám, ustavičně. Připouštěl si vůbec, že může vyletět? Nemyslím si. Tak se poučil, možná, po těch min. dvou letech ignorace a "I have my own way, fuck you". Uvědomuje si tu někdo, že i Alquist (ted použiju jeho PŘÍČINU) je tou příčinou, která započala změnu jak v nastartování týmu a EQ, tak ve svém odchodu z týmu? Vlastní cestou si dělal chodníky a mezi nimi most narážející do pomyslných hranic, zdí chcete-li, ze kterého nakonec spadl. No a vás nechal na těch chodnících, které chránila pomyslná zeď v podobě zbytku týmu. Neměl spíš on trochu uvažovat nad tím, že jestli mu na tom a hlavně na vás hráčích tolik záleží, tak by se měl chovat takovým způsobem, aby vás nepřivedl do tohoto topicu plného výčitek, hněvu a vyčeprání? Já myslím, že svou cestu změnit mohl, ale vybral si jít proti zdi.

Nikdo se jen tak nezměníme, jsme takoví jací jsme, ale to po jaké cestě jdeme si volíme docela sami v závislosti na našem okolí, které i my můžeme vlastním přičiněním ovlivnit stejně tak, jak působí na nás. Když budeme mít my negativní postoj k okolí, tak nelze očekávat, že protějšek bude pozitivní. Alquista jsme si s Nikem dost vážili a podporovali ho, když nás přijal i dlouho poté, dokud nenastalo opakované ignorování společných mantinelů, proseb a vzájemné nepochopení, které převyšovalo veškeré kvality obou stran. Následoval nástup úpadku, dehonestace, krájení chleba a slabost pro pokračování se dostavil bez milosti. Jsme nedokonalí? Ano jsme.

Pak padlo několik dalších příspěvků.…

Z více stran tu padlo, že je malá hráčská základna a že impuls musí přijít od DX. Já ten názor i pohled na problematiku beru, snad tomu i rozumím. Myslím si však, že ač to zde nedáváte najevo nebo to tak třeba necítíte, tak každá z postav těch, kteří se tu vyjádřili, tak má zatraceně co nabídnout. Neříkám to jen pro alibistický kec, ale říkám to proto, že jsem se nad každou tou postavou alespoň na minutu zamyslel. Bez ohledu na to co zde padlo, budiž příkladem Amniora, která mě jako DX nesmírně oslovila a vyvolala ve mě pocit, že chci ve hře být a něco vymýšlet pro příběh kolem Mamonína i tu postavu. Strávil jsem několik hodin i dní, abych měl pro ni připravenou hru, kterou bude moci zužitkovat pro sebe i ostatní postavy. Bohužel i to padlo a nejednou odpovědí bylo, že nejsou postavy (postavy, ne hráči), kteří by tu holkou IC podpořili. Škoda.

Možná že opětovné rozdmýchání tohoto tématu bylo nevyhnutelné a jen otázkou, ale pojďme ho uzavřít. Psát, že tu vlastně budu hrát jen kvůli pár oblíbeným hráčům a týme "táhni" není řešení (Lassair), ale další důvod k negativismus a teď si půjčím Lorovo gif "It like a circle, it neva end". Každý si z tohoto tématu vezme něco, ale nakonec věřím tomu, že když bude mít někdo chuť, tak může napsat, co by rád odehrál nebo čeho by rád ve hře docílil a třeba pro to najdeme nějakou společnou cestu. Minimálně se ten vztah mezi DX a daným hráčem někam vyvine. Dál, než je teď. Myslím, že to je obtížně uchopitelné na obou stranách, tak to neustále nerozdělujme a zkusme to po malých krocích společně, v rámci možností.

Lassair
Příspěvky: 496
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od Lassair »

Ogare, sám píšeš, že lidi se nemění jen tak. Sám jsi psal, že si za to Alquist může sám, co se stalo a vy jen reagujete na základě zkušeností. Nu a na základě zkušeností s týmem takto reaguji já, takže nedělám nic jiného než vy... Než to Zdech vytáhl, tak jsem se o vás nezmiňovala, nechala jsem každého, aby si udělal názor sám, nikdo vám nijak neškodil... Jediné co (po zkušenostech) žádám je, abyste mě tu chvilku co na EQ ještě budu nechali na pokoji a já na oplátku od vás nic nebudu čekat ani chtít.
Stále argumentujete časem... Alquist byl jediný, který byl ochoten tomu EQ ten čas fakt věnovat a pozor, taky pracuje, taky má své starosti jako každý. To, že je často na přes držku vím taky velice dobře, ale taky vím, že se s ním i dá nakonec domluvit.
Hraní v Mamoníně nebylo o tom, že lidi dostávali odměny a kdesi cosi. Prostě uměl tvořit příběh a zaujmout.
Ty Ogare i Niko jste dobří WB, umíte dobře upravovat svět a udělali jste plno skvělých věcí, ale z pohledu hráče, který hraje RPG přes dvacet let, mi jako DM prostě nesedíte, neumíte mě zaujmout, chybí mi tam ten náboj, abych si řekla - jo to je ono super! (třeba to přijde časem a praxí, to nevím a nebo jsem prostě divnej hráč, kterému jste nesedli) A pro jistotu pozor, není to o tom, že by moje postava musela být v centru dění.
Ne každý může být WB a ne každý může být dobré DM.. stejně jako ze mě nebude baletka, nebo atomový fyzik...
Béééé...

Uživatelský avatar
Alquist
Příspěvky: 3728
Registrován: 11. 2. 2012 10.47

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od Alquist »

Asi bych to utnul a uzavřel. Vrací se to v kruzích a bude vracet dokud ,jak Ogar píše, nepřestaneme narážet do zdí. Otázka je jestli je špatně postavený chodník a nebo zeď stojící uprostřed něj. Ale na to zřejmě odpověď nedostaneme, respektive jsme ji v tomto topicu dostali ale není vůle to zkusit změnit.

Každý si z toho vezme to co potřeboval vědět.
Já díky za vyjádření Balroga, Nica a Ogara. Pro mě se tím alespoň uzavřela jistá kapitola které jsem dával šanci a vím že teď už to nemá smysl řešit a můžu se soustředit na jiné věci.

Ostatní si z toho snad taky vzali to co chtěli, protože tady zaznělo snad vše. Od "Může za všechno Alquist" až po "Zlý, zlý tým".

Já se k tomu nehodlám vyjadřovat. Udělal jsem to už jednou viditelně zcela bez účinku a znova to zkoušet nehodlám.

Snad už všichni mají své odpovědi. Tak se uvidíme zas ve hře (jen s některými bohužel) :smile:
" Kdo nic nedělá, nic nezkazí!"

Mordechaj Rasper - aktivní

zdech
Příspěvky: 1168
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od zdech »

Mamonín má postavy, které mohou hýbat děním, pravda. Bohužel se ukázalo, že 33% všedních dní a 66% nedělí v kombinaci s neHostitelskými dovednostmi hráče je mix nedostatečný k udržení herní populace bez zásahů zvenčí.
Je škoda, že se čarodějka nezkusila obrátit přímo na skupinu, ke které měla nejblíž (nebo už jsem vážně zapomnětlivý dědek?).

Co doporučuješ hráči, se kterým aktivní většina týmu opakovaně vydrbe takovým způsobem, že jako zdánlivá motivace skutku zásadně převažuje záměr, nikoliv nekompetence?

"On to nastartoval, on nám dal moc, on se nezměnil, tak jsme ho my ukončili". "He has his own way, deal with it" - špatné. "We have our own way, deal with it" - dobře. Neuvěříš, pokud neuvidíš.
Serbitar Draga - Služebník Říše

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1904
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od George »

Nechci sedět u psaní příspěvku několik hodin, jak to občas dělávám, tak zkusím být strohej.

a) Tým sám tvrdí (řekl bych "přiznává", ale to je takový ošklivý manipulativní slovo), že svojí aktivitou nemůže konkurovat Alquistovi (jednomu (!) hráči). (A teamu to nepříjde ani trochu překážkou)

b) Nevím, kde vzniklo to, že team musí tahat za jeden provaz. Podle mě je to spíš na škodu, ba co víc. K smíchu. EQ není firma a team není valná hromada. Pokud mají zmizet ty bariéry, tak je potřeba, abysme se bavili jako lidi s lidma, ne jako lidi s nějakou virtuální entitou v podobě teamu, která se nějakým způsobem někde v zákulisí shodne na společném kompromisu a pak jej vydají za společné stanovisko, ke kterému nemá nikdo výhrad.

c) Alquist má "I have my own way, fuck you". Zbytek teamu má "I have my own way, fuck you". Akorát team má početní a mocenskou převahu, takže vyšoupne Alquista a všem hráčům, co s teamem nesouhlasí řekne "I have my own way, fuck you". Resp. neřekne "I have my own way, fuck you".. team to řekne kulantněji, on řekne "nesmíte být 'I have my own way, fuck you', musíte být jako my", ale výsledek je stejnej.

d) Nevím, jak vzniklo to dogma, že EQ se musí hrát tak a tak a tohle je správnej způsob hry. Jestli se team snaží udržet původní labirovu myšlenku nebo co? Nefungovalo to pořádně nikdy, dnes už vůbec ne. Příjde mi, že to team prostě nedokáže vidět.

e) "Možná že opětovné rozdmýchání tohoto tématu bylo nevyhnutelné a jen otázkou, ale pojďme ho uzavřít."
Uzavřít s jakým závěrem? Sám říkáš, Ogare, že rozdmýchání bylo nevyhnutelné a jako řešení navrhuješ to uzavřít? Co myslíš, že se stane? Pár měsíců bude zase hráčská aktivita vyhnívat, odejdou další hráči, aby ti, co zbydou, za pár měsíců zase tohle téma otevřeli?

f) Řešením by bylo mít víc chodníků, které se, když budeme mít štěstí, občas protnou, jinak půjdou různými směry (EQ je při současném počtu hráčů, dostatečně velká na to, aby takových chodníků pojmula klidně 5, dva se vejdou snadno). Řešení není chodník zatarasit zdí (a projistotu nepostavit chodník jinej).



Co navrhuju jako řešení?
Pojďme o všem hlasovat.
Máme tu team, se kterým značná část hráčů nesouhlasí a v žádným případě se nedá říct, že jsou to nějací nováčci, co právě přišli a chcou EQ změnit.
Nevím, proč by měl mít současný team monopol na moc a nevím, proč by si ho měl udržet, pokud není schopnej ani trochu reflektovat přání hráčů (a zbytku teamu, oh wait).
UNLEASH THE KRAKEN!

Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5104
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od The_Balrog »

Woxa píše:
26. 3. 2020 22.43
2) Není špatné tvořit nějaké háčky i mimo oblast obsazenou hráči, ale na druhou stranu, k čemu mi je, když se někde napíše "Tam a tam si obyvatelé povídají o...", má postava tuto informaci nemá dokud se "tam a tam" nepodívá. Mám tedy ohnout hru, a na základě informace z fóra se jít "náhodou" vypravit do oněch končin?
Tobě možná na nic, ale tomu, kdo půjde kolem a staví se tam, to bude dobré.
Woxa píše:
26. 3. 2020 22.43
3) A nakonec, drobná podpásovka, ale když už tu tak uboze Balrog kope do Zdecha, položím otázku na tělo... Balrogu, když už máš tak málo času, jak je možné že za Alky tě online docela vídám? Schválně, jaký je poměr tvého času na hru postavy a kolik ho padá na DX avatara / DX činnost? Chytní se za nos a odpověz prosím bez okecávek :)
Kolik toho času, co mne tam vidíš, hraje lognutý někdo jiný než Smil a Mordechaj? To tedy není podstatné, jen to ukazuje jak jsi otázku položil zavádějícím způsobem. Co je podstatné je úsilí a soustředění, které je jiné když připravuješ a odehráváš někomu nějakou hru (ne li quest co musíš dirigovat) a jiné když se poflakuješ za postavu u Svačinky, v kovárně nebo na vinici. A to hraje roli, když máš dítě, co po tobě každých pět minut něco chce. Proto do svých časových možností pro DX aktivitu uvádím to, co uvádím.
acc. westgard, postava Alkaran aep Ellena | Silmelinde (stačí mi říci a já ji lognu)

Lassair
Příspěvky: 496
Registrován: 3. 3. 2009 22.59

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od Lassair »

Tím tuplem by sis měl cenit těch, co ten čas mají a chtějí ho hře věnovat...A hlavně umí...

Jinak Georgi hlasování je fajn nápad, ale na tohle tým nepřistoupí bohužel, bude to přesně tak, jak jsi řekl...A co se týče chodníků, tak na jednom by bylo prázdno a na druhém narváno (a to se neodpouští...)
Béééé...

camelie
Příspěvky: 514
Registrován: 12. 6. 2010 19.56

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od camelie »

George píše:
27. 3. 2020 17.08

Co navrhuju jako řešení?
Pojďme o všem hlasovat.
Máme tu team, se kterým značná část hráčů nesouhlasí a v žádným případě se nedá říct, že jsou to nějací nováčci, co právě přišli a chcou EQ změnit.
Nevím, proč by měl mít současný team monopol na moc a nevím, proč by si ho měl udržet, pokud není schopnej ani trochu reflektovat přání hráčů (a zbytku teamu, oh wait).
Tys mě Georgi, rozesmál :biggrin:
Hlasování je výsadou demokracie, ale tu tady rozhodně nehledej. Neříkám ve hře, tam je feudalismus, mám na mysli forum.
Donedávna jsem se domnívala, že forum má sloužit ke svobodnému vyjadřování, pokud se nebudu vyjadřovat vulgárně. Ale byla jsem vyvedena z omylu.
Dostala jsem napomenutí, že jsem nepsala dostatečně uctivě o členech týmu. … No, vlastně nevím, jestli bych zdejší tým nazvala týmem. Tým by měl, podle mého názoru, spolupracovat a každý z členů by měl dělat to, co umí nejlíp. I v předešlých příspěvcích bylo řečeno, že Alquist umí vymýšlet příběhy a zápletky a zaujmout hráče. Asi to je chyba.
Camelie - hubatá čarodějka
Ania - bledá druidka
Kasiopea

Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 5104
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Re: Mamonín - co bude dál

Příspěvek od The_Balrog »

Zkusím to shrnout do nejpodstatnějších bodů.

  • S časovými možnostmi týmu jsme vás seznámili. Asi nemůžete čekat větší aktivitu, než byla doteď. Nevylučuje to samozřejmě nějaký velký celodenní quest nebo pár dní, kdy někdo zvládne být hodně aktivní, obecně to ale platí takhle.
  • Proto radíme, abyste se pokusili někdy zabavit i sami nějakým IC projektem postavy, případně dalšími činnostmi (viz Morgie). Prostě jako kdysi. To vždy rádi podpoříme.
  • Alquista jsme nevyloučili proto, že by byl příliš aktivní, nebo že byste ho měli moc rádi. Bylo to proto, že dělal věci, které by člen týmu dělat neměl a věci, které člen týmu dělat nesmí. (Třeba rozdávání zakázaných předmětů, špatná dokumentace toho, co se stalo, takže události nešly dohledat, reálie, které nejsou k dispozici ostatním, opakované dělání důležitých rozhodnutí, se kterými nikdo ostatní z týmu nesouhlasil, aniž by to předem probral atd.) nedalo se s ním spolupracovat - jako solo DM je ale nejspíš výborný. Právě proto jsme mu zkoušeli dávat několik druhých šancí a ústupků. Právě to byly ty „dvě cesty“, nechali jsme ho v Mamoníně, ať hraje podle svého, ale některé věci byla nutnost dodržovat i tak.
  • To, že tu někdo trávil veškerý volný čas, nezavazuje ostatní k tomu, aby to museli dělat taky.
  • Dělat pro někoho quest a slyšet při tom do tellu, že to je kravina, případně slyšet postavu, která si OOC/IC stěžuje, že se nějaké NPC šíleně změnilo (nejlíp takové, co kdysi hrál jen výlučně Alquist a stávající dokumentace rozhodně nepokryje drobné nuance) a že to už stojí za houby, povede pravděpodobně k tomu, že se na vás to DX příště s nějakým questem nebo interakcí už vykvajzne. Nikdo z týmu nemá povinnost ze sebe dělat kašpárka pro hráče a samozřejmě že bude raději dělat zábavu těm, se kterými se mu hraje dobře. (Povinné reakce světa jsou samozřejmě něco jiného.) Ostré stížnosti či výhružky také nejsou úplně nejlepší cesta, jak pobídnout DX k častější hře s vámi.


Taková je tedy situace a je na každého uvážení, jestli to je pro něj nepřekonatelná překážka.
acc. westgard, postava Alkaran aep Ellena | Silmelinde (stačí mi říci a já ji lognu)

Zamčeno