Systémové změny

Přehledný soupis všech změn, které byly součástí EQ 4.

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Zamčeno
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2088
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Systémové změny

Příspěvek od Niko »

Systémové změny, které se vztahovaly k EQ 4

:excl2: Zrušení PLACOS systému
- Zachována kontrolní část pravidel (kontrola předávání itemů, odlogu před jistou smrtí, OOC odnášení mrtvol, protláčení… ). Systém automaticky nebanuje, pouze informuje DM tým.
- Pravidla nadále platí a úmyslné zneužívání bude po prvním upozornění trestáno dle Trestníku, který projde revizí.
- Při prvním lognutí dojde k vynulování PLACOS statistik postavy (nadále se nebudou měnit).
- Bonusy ani postihy nadále nebudou existovat.
- Tím, že byl PLACOS zrušen, byla zrušena i dialogová volba v pokročilé kontrole postavy.


:excl2: Zrušení statusů Starší hráč a Hostitel
- Při prvním lognutí dojde ke kontrole statusu a pokud je na účtu nastaven SH/H, tak dojde k přepnutí na Hráče.
- Všichni hráči mají nově tyto výhody: možnost vytvoření popisu atmosféry, vlastnit jedno nákladní zvíře, možnost vybírat ze všech run EXTRAS, bonusy těžby (+25% nalezení zdroje, +25% úspěšnost pokusu).
- Odměňování XPů mezi postavami nově nezávisí na statusu hráče a případně PLACOS bonusu. Tj. dochází ke stržení vlastních XPů a cílová postava dostane o 20% méně (zrušena závislost na moudrosti a inteligenci). Zrušili jsme omezení používání a automatické zabanování, při případném nadužívání. DM mají přehled o darovaných zkušenostech. Používejte tuto možnost s rozumem, neboť při nadužívání může přijít upozornění od DX, jehož nerespektování může vyústit až v trest.
  • Pronájem nákladního zvířete můžete přímo řešit pomocí dialogu s NPC ve stájích.
  • Bonusy sběru a dolování jsou aplikovány automaticky.
  • Popis atmosféry lze vytvořit pomocí "/atm <popis atmosféry>". Vytvoříte tím velký neviditelný klikatelný objekt s popisem atmosféry. Stačí jen takovýto popis (bez uvozovek) vyslovit a na místě postavy vznikne nový popis atmosféry s textem <popis atmosféry>. Popisy atmosféry je možné i mazat (nečiňte tak jiným bez jejich souhlasu). Nejbližší popis atmosféry lze smazat příkazem "/atm-". Stačí jej vyslovit jakmile je postava blízko nějakého popisu atmosféry.
    "/atm <popis atmosféry>" - vytvoření popisku atmosféry.
    "/atm-" - smazání nejbližšího popisku atmosféry do cca 5.0 sáhů.
    Kdy použít popisek atmosféry je na citu hráče. Popisek atmosféry by ovšem měl vždy obsahovat pouze relevantní informace jaké může zjistit jakákoliv postava svými smysly. Neměl by obsahovat důvody, příčiny či motivace stavu jenž popisuje, např. "Je tu bílá mlha" je správně, "Je tu bílá mlha, kterou zde nakouzlil nějaký mág" už ne. V případech kdy je ovšem pro autoquest nezbytné toto použití je tak možné učinit. Snažte se ovšem takových případů vyvarovat.
:excl2: Tok zkušeností (XPů)
- Všichni hráči automaticky dostávají dvakrát více zkušeností, než tomu bylo dosud.
- Na EQ 4 jsou k dispozici tři druhy toku XPů (elfí, lidské, trpasličí). Výchozí XPy pro každou novou postavu (bez ohledu na rasu) jsou elfí (tj. pomalý úbytek s narůstajícím lvlem a možnost dosáhnout maximálního lvlu). Rychlost toku lze změnit pomocí run EXTRAS během zakládání postavy (nelze to udělat zpětně) na:
  • Lidské xpy (zpočátku vyšší příděl a čím větší lvl, tím méně zkušeností z minutu, teoretické maximum je 20. lvl).
  • Trpasličí xpy (zpočátku velmi vysoký příděl a čím větší lvl, tím výrazně méně zkušeností za minutu, teoretické maximum je 17. lvl).
- Drobné XPy (v řádu stovek) lze získat zabitím silnějších potvor a větší XP odměny se vrátily zpět bossům.


:excl2: Poklady
- Poklady jsou nově nezávislé na monitorovaném bohatství postavy systémem PLACOS (byl zrušen).
- Nově fungují formou náhody a stále platí, že větší skupina má větší šanci najít větší množství pokladů. Pro zajímavost – jednotlivec má zhruba 30% šanci najít dva předměty v jednom lootu. Pravděpodobnosti budeme ještě testovat.
- Zrušen výskyt rozbitých itemů v nepoškozených truhlách/sudech/pytlích. Při rozbití kontejneru je ale stále velká šance na jejich objevení.


:excl2: Úpravář předmětů
- V Tirianu, Mithalliru, Hag Hargol, Amfiberai a Arnagolu se nově u obchodníků nacházejí prostory pro úpravu vašeho vybavení (helmice, štíty, pláště, zbraně, oblečení, zbroje).
- U obchodníka si zakoupíte klíč za stanovený poplatek. Klíč platí 10 IC dnů a jde použít jen jednou. V místnosti se nachází NPC knihy, kde stačí vyvolat rozhovor a upravit si podle sebe, vše co chcete.
- U šatů platí výjimka – upravovat je možné pouze šaty k tomu určené (ke koupi přímo u obchodníka). Tyto šaty si lze pak i libovolně přejmenovat.
- Úpraváři neupravují vzácné předměty, artefakty či místně unikátní výrobky (např. trpasličí pavéza, dalekonosný luk, atp.)
- Systém barvení šatů, zbrojí, plášťů a helmic je stále stejný (tj. míchání barev pomocí pigmentů). Zbraně mají výjimku a lze si u nich nastavit barvu přímo přes NPC Úpraváře.
- Se zavedením úpravářů zjednodušíme nabídku vybavení (typicky štíty a helmice).

:excl2: Barvení
- Barvení šatů/zbrojí/helmic/plášťů bude probíhat stále stejným způsobem (tj. míchání pigmentů).
- Taková věc může být pro někoho zábava, pro jiného otrava, která zdržuje. Proto zveřejňujeme tabulku míchání jednotlivých barev, která se stejně mezi mnoha hráči šířila a jediní, kdo byl v nevýhodě byli kvůli tomu nováčci. Tabulku používat samozřejmě nemusíte, pokud nechcete :)
- TABULKA ZDE (autorem je Michall, který svolil, abychom ji zveřejnili, díky!)

:excl2: Byty a banky
- Pronájem bytů a domů je nově omezen na tři IC roky.
- Luxusnější byty jsou dražší.
- Jako bonus nabízíme možnost vlastních kompletních úprav interiérů domů a bytů. Jedná se o extra drahou záležitost. Nemovitost musí být pronajata na tři roky. Cena se odvíjí podle množství a úrovně vybavení bytu/domu a náročnosti provedení. Návrh si můžete sami v toolestu (EQ bázi) připravit (půdorys musí být zachován), případně svou představu popsat/načrtnout WB.
- Drobné úpravy interiéru (např. posunutí placeablu, oprava chyb, řešení technických problémů) se pod tuto možnost nepočítají a domlouvají se individuálně.
- V bankách zrušeny úroky. Poplatek za výběr se nemění (tj. je 10% > nově 5%).
- Pro hráčské stavby zavedeny (vyšší) daně (srovnatelné s pronájmem bytů). Jejich neplacení povede k propadnutí majetku Říši/Království (pravděpodobně bude řešeno systémem).

:excl2: Pronájmy bytů a domů
- Zhruba prvních 10 dní nebudou k dispozici NPC pronajímající byty, domy a trezory.
- Důvodem je, aby si staré postavy mohly v případě potřeby pobrat věci z trezorů -> v takovém případě prosím kontaktujte jakékoliv DX. Nezapomeňte, že dokážeme ověřit, jestli vaše postava takový byt, dům či trezor před odstavením serveru skutečně vlastnila.
- Pokud si hráči z nějakých důvodů nevyberou trezory do 10 dnů, tak se nemusí bát. Unikátní itemy (které nejsou v paletě) budeme před smazáním zálohovat.
- Po této době dojde k promazání všech trezorů v bytech, domech a bankách. A jejich uvolnění k pronájmu.
- Tento časový limit se netýká hráčských staveb mimo systém pronájmu, tam se na postupu domluvím s každým individuálně.

:excl2: Drogy
- U drog zrušeny závislosti. Nyní se pouze projevují abstinenční příznaky, které lze přečkat a už se nebudou opakovat, dokud postava nepožije další dávku.
- Drogy budou dostupné na více místech, ale budou dražší.
- V hostincích se objeví káva, která sníží únavu o 15%. Doporučujeme však nanejvýš dva šálky kávy denně ;)
- Káva se zároveň bude dát uvařit i u ohniště, pokud postava získá mletou kávu (v lootech apod.). Tato káva sníží únavu o 25%.


:excl2: Nemoci
- Nově lze vyléčit všechny nemoci v chrámu za zvýšený poplatek.
- Tato možnost se tedy vztahuje i na revma, ústřel, žaludeční vředy, kapavku, zánět vaječníků, zápal plic a úpal. Medikamenty i modlitby na ostatní nemoci stále fungují (třesavka, migréna, zánět žaludku, horká nemoc, breberky, slintavka, tasemnice, nachlazení a zánět spojivek).
- Snížena pravděpodobnost nakažení breberkami při stahování zvířat.


:excl2: Spaní
- Item spacáku je lehčí a lépe pojmenován, aby bylo jasné, že se přes něj spánek zahajuje.
- Na prvotním kameni informační cedule s možností vyzkoušet si spánek.
- V pokročilé kontrole postavy odstraněna matoucí možnost spánku bez spacáku.
- V Tirianu a Mithalliru je aktivní bezpečné ohniště, u kterého lze spát. Kde se přesně se nachází vám prozradí hostinský.
- Každá nová postava obdrží při vstupu do světa sadu troudů a ocílek na podpal ohniště.


:excl2: Váha mincí
- Vylepšen měšec na peníze (ke koupi u vetešníků), nově snižuje o 100% váhu všech mincí do něj vložených.
- Stará verze se dá aktualizovat v bazénku záměny (vkládat pouze prázdný, jinak přijdete o všechny mince bez nároku na náhradu).


:excl2: Runy
- Runy nemají omezení na status hráče.
- Odstraněné runy:
  • Runy umožňující zisk 1. – 5. lvlu (důvodem je rychlejší tok xpů).
  • Runy závislostí (důvodem je zrušení závislosti u drog).
  • Runy imunitního systému (důvodem je možnost léčení nemocí v chrámu).
  • Runy zvyšující citlivost na alkohol (nemají využití).
  • Runy upravující auru (využívaly se ke snadnému zisku bodů).
- Upravené runy:
  • Runa permanentní smrti v CvC nyní dává k dispozici 12 bodů.
  • Runa permanentní smrti dává k dispozici 20 bodů.
  • Dobrovolná chudoba, slib - zvýšen limit na 6 zlatých
  • Dobrovolná chudoba, přísaha - zvýšen limit na 2 zlaté

:excl2: Prvotní kámen
- Upraveny informační hlášky.
- Informační cedule na spánek + zkušební místo.
- Prvotní kámen zjednodušen.
- Portály směřují pouze do Tirianu a Mithalliru. Doporučujeme začít hru v Tirianu, na který se bude DX aktivita primárně zaměřovat (viz IC informace).
- Na prvotním kameni je pestřejší výběr šatů, s nimiž postava může vstoupit do světa.


:excl2: Posmrtné postihy
- Platí 4 reálné hodiny.
- Z postihů odebráno zpomalení postavy.


:excl2: Aura
- Při soudu avatarů na Druhé straně (po smrti):
  • Postava s temnou aurou získá možnost znovuzrození (doteď tomu tak nebylo).
  • Rozdíl ztráty xpů na základě aury nebude tak velký (tj. odchylky od středu budou výrazně menší).
- Při velmi temné auře nedochází ke zraňování postavy.
- Ve světě je na dostupném místě k dispozici léčitel, který postavy s temnou aurou nevyhání. Lze tak využít léčení, oživení i darování peněz.
- Do budoucna se chystáme pozměnit i koncept Ostrova, který bude postavy s temnou aurou zvýhodňovat.

:excl2: Změna hlavy postavy
- Během dotvoření postavy má hráč každé nové postavě možnost změnit hlavu.
- Možnost se nachází hned v prvním patře dotvoření postavy, proti spawnu postavy (vč. jednoduchého návodu).
- Na výběr je o něco víc vzhledů, než v běžném průvodci při zakládání postavy.
- Jediné, co je potřeba před vstupem do světa správně nastavit je barva vlasů.

:excl2: Únava ve vodě
- Dřív naskakovala únava při pohybu postavy ve vodní hladině velmi rychle.
- Na EQ 4 se postava ve vodě unaví za delší dobu (koeficient byl snížen na polovinu).

:excl2: NPC bardi v hostincích
- Ve vybraných hostincích jsou k dispozici NPC bardi, kteří za úplatu zahrají píseň z nabízeného výběru.
- Do budoucna plánujeme i nějaký drahý item hrající skříňky s jednou skladbou.

:excl2: Nové lokace
- nachází se ve vyznačené červené oblasti a propojuje lokace Mithallir - útesy a Jižní cesta - stříbrný potok. Součástí lokace je i menší jeskyně.
mithallir_nova_lokace.png
mithallir_nova_lokace.png (196.75 KiB) Zobrazeno 4162 x
:excl2: Ostatní
- Lodní doprava plošně zdražena + změny v lodní dopravě podle IC situace ve světě (časy, trasy).
- Zdražení nákladních (15 zl) a jízdních zvířat (30 zl), zvýšena cena za ustájení (15 str).
- Zrušeny otravné automaty.
- Zdraženy opravy vybavení (cca 3x).
- Z pokročilé kontroly postavy odstraněna část rozhovoru ohledně schopností postavy v craftu.
- V okolí Tirianu a Mithalliru větší výskyt základních surovin na sběr a dolování. Obchodníci, kteří vykupují vás v rozhovoru nasměrují na bezpečné naleziště.
- Při každém novém levelu postava automaticky obdrží maximální počet HP (nyní to bylo náhodně).
- Chystáme nejrůznější změny lokací, cen a NPC – viz další témata.
- Myslete prosím na to, že se poměrně dost věcí ve světě změnilo a nejednejte tak, jako byste všechno dobře znali. Můžete být třeba i nepříjemně překvapení.
- Do budoucna plánujeme i nějaké formy finančních příspěvků (mecenášství) vybraným frakcím a výhod z toho plynoucích.
- Několik zajímavých překvapení různě po světě :)


Pro přehlednost a případnou aktualizaci necháváme toto téma zamčené. Diskuze je možná v tématu Jak to bude s EQ dál?
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2088
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Systémové změny

Příspěvek od Niko »

Soupis dalších novinek. Zanesl jsem je rovnou do prvního příspěvku, aby to bylo všechno na jednom místě.

:excl2: Změna hlavy postavy
- Během dotvoření postavy má hráč každé nové postavě možnost změnit hlavu.
- Možnost se nachází hned v prvním patře dotvoření postavy, proti spawnu postavy (vč. jednoduchého návodu).
- Na výběr je o něco víc vzhledů, než v běžném průvodci při zakládání postavy.
- Jediné, co je potřeba před vstupem do světa správně nastavit je barva vlasů.

:excl2: Pronájmy bytů a domů
- Zhruba prvních 10 dní nebudou k dispozici NPC pronajímající byty, domy a trezory.
- Důvodem je, aby si staré postavy mohly v případě potřeby pobrat věci z trezorů -> v takovém případě prosím kontaktujte jakékoliv DX. Nezapomeňte, že dokážeme ověřit, jestli vaše postava takový byt, dům či trezor před odstavením serveru skutečně vlastnila.
- Pokud si hráči z nějakých důvodů nevyberou trezory do 10 dnů, tak se nemusí bát. Unikátní itemy (které nejsou v paletě) budeme před smazáním zálohovat.
- Po této době dojde k promazání všech trezorů v bytech, domech a bankách. A jejich uvolnění k pronájmu.
- Tento časový limit se netýká hráčských staveb mimo systém pronájmu, tam se na postupu domluvím s každým individuálně.

:excl2: Další změny v auře
- Při velmi temné auře nedochází ke zraňování postavy.
- Ve světě je na dostupném místě k dispozici léčitel, který postavy s temnou aurou nevyhání. Lze tak využít léčení, oživení i darování peněz.
- Do budoucna se chystáme pozměnit i koncept Ostrova, který bude postavy s temnou aurou zvýhodňovat.

:excl2: Únava ve vodě
- Dřív naskakovala únava při pohybu postavy ve vodní hladině velmi rychle.
- Na EQ 4 se postava ve vodě unaví za delší dobu (koeficient byl snížen na polovinu).

:excl2: Runy EXTRAS - doplnění
  • Dobrovolná chudoba, slib - zvýšen limit na 6 zlatých
  • Dobrovolná chudoba, přísaha - zvýšen limit na 2 zlaté
:excl2: NPC bardi v hostincích
- Ve vybraných hostincích jsou k dispozici NPC bardi, kteří za úplatu zahrají píseň z nabízeného výběru.
- Do budoucna plánujeme i nějaký drahý item hrající skříňky s jednou skladbou.

:excl2: Barvení
- Jak bylo už oznámeno, tak barvení šatů/zbrojí/helmic/plášťů bude probíhat stále stejným způsobem (tj. míchání pigmentů).
- Taková věc může být pro někoho zábava, pro jiného otrava, která zdržuje. Proto zveřejňujeme tabulku míchání jednotlivých barev, která se stejně mezi mnoha hráči šířila a jediní, kdo byl v nevýhodě byli kvůli tomu nováčci. Tabulku používat samozřejmě nemusíte, pokud nechcete :)
- TABULKA ZDE (autorem je Michall, který svolil, abychom ji zveřejnili, díky!)

:excl2: Prvotní kámen
- Na prvotním kameni je pestřejší výběr šatů, s nimiž postava může vstoupit do světa.

:excl2: Nemoci
- Snížena pravděpodobnost nakažení breberkami při stahování zvířat.

:excl2: Ostatní - doplnění
- Myslete prosím na to, že se poměrně dost věcí ve světě změnilo a nejednejte tak, jako byste všechno dobře znali. Můžete být třeba i nepříjemně překvapení.
- Do budoucna plánujeme i nějaké formy finančních příspěvků (mecenášství) vybraným frakcím a výhod z toho plynoucích.
- Několik zajímavých překvapení různě po světě :)
Uživatelský avatar
Niko
Příspěvky: 2088
Registrován: 10. 3. 2010 15.29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Systémové změny

Příspěvek od Niko »

A ještě bych málem zapomněl na nové lokace od Balroga. Nachází se ve vyznačené červené oblasti a propojuje lokace Mithallir - útesy a Jižní cesta - stříbrný potok. Součástí lokace je i menší jeskyně.
mithallir_nova_lokace.png
mithallir_nova_lokace.png (196.75 KiB) Zobrazeno 4162 x
Zamčeno