Několik návrhů na zvážení

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

eqileus
Příspěvky: 185
Registrován: 25. 2. 2007 20.30

Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od eqileus »

Narazil jsem na nováčka a snažil se mu trochu pomoct, ale přišlo mi drsný, že má neustále posmrtku...

:clover: Zrušení posmrtky - ztráta XP je dostatečnej trest a může to dost odrazovat od hry
:clover: Usnadnění těžení surovin - zrušit ten zánět šlach, zrušit větší hladovění a žízeň a nechat třeba jen tu zvýšenou únavu (Zdejší je systém těžení je i bez toho pain in the ass.)
:clover: Bez AoO při pití lektvaru - jasně může se to zdůvodnit DnD pravidlama nebo, že to odpovídá realitě - ale za mě důležitá hratelnost. V jaké jiné PC hře dostanete ránu navíc když vypijete potku?

No a slovo závěrem: Nelobbuji sám za sebe - nikdy sem neměl posmrtku a už ani netěžim suroviny.
Uživatelský avatar
redo
Příspěvky: 127
Registrován: 10. 9. 2020 13.30

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od redo »

První dva body mi dávají smysl vzhledem k EQ kde momentálně je, třetí bod bych osobně zachoval, jelikož to byla podle mě chyba v EQ 4 (příležitostný útok na EQ podle mě vždy byl a celkově v NWN).
DariusNebRiuS
Příspěvky: 22
Registrován: 28. 6. 2017 15.12

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od DariusNebRiuS »

Za mě dává smysl jen ten první bod. Zvýšení hladu, žízně a únavy prostě dává smysl (viz. realný život) a udržuje to daného hráče pořád v pozoru. Zrušení toho by už z toho dělalo moc WOWko styl těžení, kdy prostě jenom spamuješ a čekáš až zdroj vytěžíš bez nutnosti cokoliv hrát nebo se ohlížet na nějáké potřeby tvojí postavy.
Alex
Darius Galley, kněz Artey
eqileus
Příspěvky: 185
Registrován: 25. 2. 2007 20.30

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od eqileus »

Ne, nedává to smysl ani za mák. Proč by mělo být hledání mušlí o tolik víc vyčerpávající nežli chůze nebo dokonce boj a ktomu navíc hrozba zánětu šlach.
Uživatelský avatar
Skurkaa
Příspěvky: 651
Registrován: 21. 2. 2009 8.14

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od Skurkaa »

  • Zrušení posmrtky
- Rozhodně, tím pádem aspoň akce může v dungu pokračovat a nemusí se kvůli tomu obracet celá výprava.
  • Usnadnění těžení surovin
- Bylo by to fajn, já radši zabijím než těžím, protože je to ve všech ohledech jednodušší a výdělečnější.
  • Bez AoO při pití lektvaru
- i v DnD 5e máš pití bez příležitostného, tak proč by ne :)
Uživatelský avatar
BlueOne
Příspěvky: 373
Registrován: 1. 5. 2019 12.36

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od BlueOne »

Skurkaa píše: 24. 8. 2021 11.24
  • Zrušení posmrtky
- Rozhodně, tím pádem aspoň akce může v dungu pokračovat a nemusí se kvůli tomu obracet celá výprava.
No ale to je právě důvod, proč ty posmrtky existují imho.
To by ztrácel vůbec význam celý systém smrti, aby dotyčný co UMŘEL nešel bojovat dál jakoby se nechumelilo.
eqileus píše: 24. 8. 2021 11.12 Ne, nedává to smysl ani za mák. Proč by mělo být hledání mušlí o tolik víc vyčerpávající nežli chůze nebo dokonce boj a ktomu navíc hrozba zánětu šlach.
Jakákoliv činnost je určitě náročnější než chůze. Co se boje tyče, tam dotyčný trpí že dostane nějaké to hp dolu ale jinak mas pravdu, ze boj by mel vycerpavat. Ale hadam ze to neni snadne zavest do systemu a nikdo to tu nechce.
Imho unava a nemoce z činnosti mi dává na RP serveru smysl. Na zacatku je to tezky protoze postava ma pocit, že si nic nemuze koupit a hrac je ochotny těžit hodiny.
Uživatelský avatar
Skurkaa
Příspěvky: 651
Registrován: 21. 2. 2009 8.14

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od Skurkaa »

BlueOne píše: 24. 8. 2021 11.55
Skurkaa píše: 24. 8. 2021 11.24
  • Zrušení posmrtky
- Rozhodně, tím pádem aspoň akce může v dungu pokračovat a nemusí se kvůli tomu obracet celá výprava.
No ale to je právě důvod, proč ty posmrtky existují imho.
To by ztrácel vůbec význam celý systém smrti, aby dotyčný co UMŘEL nešel bojovat dál jakoby se nechumelilo.
Rozumím, ale ono umřít v HC dungu je velmi snadné. Nemusíš ležet ani IR minutu, pak tě někdo zvedne svitkem, ale stejně dostaneš posmrtku, protože posmrtky prostě ze svitků jsou, stejně jako z avatarů. Jako upřímně, klidně se tohle měnit nemusí, ale řekněte si co čekáte od nových lidí tady? že budou sedět do desátého levelu v městě a házet balonek proti zdi?
Jakákoliv činnost je určitě náročnější než chůze. Co se boje tyče, tam dotyčný trpí že dostane nějaké to hp dolu ale jinak mas pravdu, ze boj by mel vycerpavat. Ale hadam ze to neni snadne zavest do systemu a nikdo to tu nechce.
Imho unava a nemoce z činnosti mi dává na RP serveru smysl. Na zacatku je to tezky protoze postava ma pocit, že si nic nemuze koupit a hrac je ochotny těžit hodiny.

Bojovníci již v boji trpí tím že musí nosit zbroj která tady zvyšuje únavu, únava navíc za boj by mi přišla jako nápad mimo herní komunitu na serveru, aspoň některých z nás tedy.
Bojovníci již v boji trpí tím že musí nosit zbroj která tady zvyšuje únavu, únava navíc za boj by mi přišla jako nápad mimo herní komunitu na serveru, aspoň některých z nás tedy.

Nemoce z práce mi dávají smysl pouze v případě dlouhotrvajícího využívání činnosti, ne že to chytneš za jedno odpoledne když se postava s nízkou moudrostí snaží vydolovat aspoň jeden kamínek nebo lasturu. A pak chytnout nemoc, která se dá vyléčit za částku kterou neodpovídá jeho výdělek. + Postava s tou nemocí je dobrá tak akorát na afkování na pokoji na spaní :)
Rekwil
Příspěvky: 46
Registrován: 10. 2. 2010 8.55

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od Rekwil »

Já si myslím že teď to je ok :smile: :bigwink: :bleh:
...ale klasika....pootevřeš dveře a lidi se je snaží rozrazit dokořán :dribble:
zrušený placos...zrychlené expy...zjednodušené léčení nemocí...menší expy za smrt a kupa dalšího pro zjednodušení hry...přístup DX týmu taky ok
...a pořád bude někdo fňukat :no: :shout:…. :shades: :megalol:
S tím co tady někteří chcou...už to nebude EQ :ermm: :mad:
eqileus
Příspěvky: 185
Registrován: 25. 2. 2007 20.30

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od eqileus »

Promiň, ale vtom to právě je. Tobě jako mazákovi to připadá OK, ale nováček se přesto neprokouše a vzdá to. Chce to méně emotikonů a víc číst co psali lidi před tebou.
Uživatelský avatar
redo
Příspěvky: 127
Registrován: 10. 9. 2020 13.30

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od redo »

eqileus píše: 24. 8. 2021 15.23 Promiň, ale vtom to právě je. Tobě jako mazákovi to připadá OK, ale nováček se přesto neprokouše a vzdá to. Chce to méně emotikonů a víc číst co psali lidi před tebou.
Každý jsme začínali v drsném světě EQ a jsme tu. Mnozí sice již odešli, ale až po letech hraní.
Rekwil
Příspěvky: 46
Registrován: 10. 2. 2010 8.55

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od Rekwil »

Já to četl...a rozhodně nejsem mazák...ale pár jich tu ještě hraje :biggrin: nic méně... přehnaná fyzická zátěž bez postihu mi na HCRP serveru nedává smysl...
EQ je tak trochu o tom se tím prokousat :bigwink:
Uživatelský avatar
redo
Příspěvky: 127
Registrován: 10. 9. 2020 13.30

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od redo »

Skurkaa píše: 24. 8. 2021 11.24
BlueOne píše: 24. 8. 2021 11.55
Skurkaa píše: 24. 8. 2021 11.24
  • Zrušení posmrtky
- Rozhodně, tím pádem aspoň akce může v dungu pokračovat a nemusí se kvůli tomu obracet celá výprava.
No ale to je právě důvod, proč ty posmrtky existují imho.
To by ztrácel vůbec význam celý systém smrti, aby dotyčný co UMŘEL nešel bojovat dál jakoby se nechumelilo.

Rozumím, ale ono umřít v HC dungu je velmi snadné. Nemusíš ležet ani IR minutu, pak tě někdo zvedne svitkem, ale stejně dostaneš posmrtku, protože posmrtky prostě ze svitků jsou, stejně jako z avatarů. Jako upřímně, klidně se tohle měnit nemusí, ale řekněte si co čekáte od nových lidí tady? že budou sedět do desátého levelu v městě a házet balonek proti zdi?
Souhlasím částečně se Skurkou. Na jiných serverech to mají třeba vyřešené herně tak, že postava co umřela a vrátí se do světa (dostane se ji pomoci od jiných spoluhráčů) sice přijde o XP, ale věc se bere tak, že v boji utržila zásadní ránu, která ji z boje vyřadila. Po boji je ale schopná se oklepat a pokračovat dál. Prostě dostala pumelici, omdlela ale po nějaké době byla schopná pokračovat.

Edit: Celý systém smrti není rozhodně postavený na posmrtce. Posmrtka vznikla X let poté, co EQ běžela a vznikla kvůli hráčům, kteří se chovali následovně :

1. Postava běží zběsile do dungu.
2. Postava umírá a probíhá z chrámu a běží zběsile do jiného dungu.
3. Postava umírá a běží zběsile do dalšího dungu.

Ano, i takové postavi a hráči zde byli a to byl důvod pro založení posmrtky. Pamatuji si však doby, kde posmrtka nebylá a bylo naprosto normální že postava byla oživena v dungu a pokračovala v dané aktivitě, dokonce za přítomnosti DM.
Naposledy upravil(a) redo dne 24. 8. 2021 16.03, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
redo
Příspěvky: 127
Registrován: 10. 9. 2020 13.30

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od redo »

Rekwil píše: 24. 8. 2021 15.52 Já to četl...a rozhodně nejsem mazák...ale pár jich tu ještě hraje :biggrin: nic méně... přehnaná fyzická zátěž bez postihu mi na HCRP serveru nedává smysl...
EQ je tak trochu o tom se tím prokousat :bigwink:
Přesně tak, EQ není diablovka pro každého. A jak Labir vždy říkal, lépe mít méně kvalitnějších hráčů, než plný server lidí, kteří nechápou o čem (jakékoliv) RP je.
Boomer
Příspěvky: 6
Registrován: 24. 10. 2020 16.00

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od Boomer »

Já tady napíšu jenom takový můj názor. Na EQ nehraju takže nevím jak to tam teď vypadá.

Nicméně … systémy by měly fungovat tak, aby trestaly postavu a né hráče.

Systém, který trestá hráče je taková dvousečná zbraň. Jednak omezí postavu tak, aby to více odpovídalo realitě a jednak donutí hráče ohýbat RP postavy tak aby tím systémem nebyla zasažena.

Možná je třeba se nad tím zamyslet zda-li takový systém je přínosem, nebo zbytečným omezením.
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od Woxa »

redo píše: 24. 8. 2021 15.49 Každý jsme začínali v drsném světě EQ a jsme tu. Mnozí sice již odešli, ale až po letech hraní.
Vyrůstal jsem v době, kdy jsi musel jít na poštu, vystát frontu na přepážce, pak počkat až ti paní přepojovatelka řekne a teprve poté jsis zatelefonoval...

Tohle není o tom, čím se STAŘÍ hráči prokousali a kolik jich zůstalo dodnes, ale o tom jak zvýšit šance na to, že EQ získá NOVÉ hráče.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od George »

Zrušení posmrtky
Souhlasím. Ztráta XP v okamžiku smrti zabolí a odradí hráče od dalšího umírání, ale prostě to zabolí jako smrt a tím ta otrava končí (leda by ještě přišel delevel). Posmrtka je vyloženě otravná dlouhodobě a nedá se jí zbavit jinak než tím, že to člověk přetrpí. Myslím, že takovej demotivující systém nepotřebujeme.
Co se týče toho, že to vyřazuje postavu z boje - možná by stálo za zvážení, jestli to jakkoliv přispívá hře, já myslím, že ani ne. Dalo by se uvažovat o posmrtce pár minut dlouhé, dost dlouhé na to, aby mrtvá postava nevyskočila na nohy a nezačala se mstít mobům a zároveň natolik krátké, aby tím pro hráče nekončil herní večer.

Usnadnění těžení surovin
Současný systém je nějak upravený od původního? Ani nevím, já na začátku EQ4 problémy neměl. Osobně mi spíš vadí nešťastný (a nevýnosný) systém houbaření.

Bez AoO při pití lektvaru
Tohle bych zachoval. Hrajeme RP, ne Diablo. Prakticky každá nebojová akce uprostřed souboje spustí příležitostný útok, nevím proč by pití lahvičky zatímco se po mě drásá skřet mělo být vyjímkou. Krom toho je to systémově řešitelný problém. (Nutno podotknout, že se na to koukám z perspektivy toho, že jsou obtížnost světa/spawny nastaveny příčetně, ale to je na jiné vlákno).
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
redo
Příspěvky: 127
Registrován: 10. 9. 2020 13.30

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od redo »

George píše: 26. 8. 2021 23.43 Zrušení posmrtky
Souhlasím. Ztráta XP v okamžiku smrti zabolí a odradí hráče od dalšího umírání, ale prostě to zabolí jako smrt a tím ta otrava končí (leda by ještě přišel delevel). Posmrtka je vyloženě otravná dlouhodobě a nedá se jí zbavit jinak než tím, že to člověk přetrpí. Myslím, že takovej demotivující systém nepotřebujeme.
Co se týče toho, že to vyřazuje postavu z boje - možná by stálo za zvážení, jestli to jakkoliv přispívá hře, já myslím, že ani ne. Dalo by se uvažovat o posmrtce pár minut dlouhé, dost dlouhé na to, aby mrtvá postava nevyskočila na nohy a nezačala se mstít mobům a zároveň natolik krátké, aby tím pro hráče nekončil herní večer.

Usnadnění těžení surovin
Současný systém je nějak upravený od původního? Ani nevím, já na začátku EQ4 problémy neměl. Osobně mi spíš vadí nešťastný (a nevýnosný) systém houbaření.

Bez AoO při pití lektvaru
Tohle bych zachoval. Hrajeme RP, ne Diablo. Prakticky každá nebojová akce uprostřed souboje spustí příležitostný útok, nevím proč by pití lahvičky zatímco se po mě drásá skřet mělo být vyjímkou. Krom toho je to systémově řešitelný problém. (Nutno podotknout, že se na to koukám z perspektivy toho, že jsou obtížnost světa/spawny nastaveny příčetně, ale to je na jiné vlákno).
+1
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od zdech »

Při oživení klerikem posmrtka není ne? Nebylo by na škodu ji odstranit i při ožitevní svitkem, takže "když ho zvednou na místě, může pokračovat". Při přechodu přes Avatary by to ale něco na zabrždění chtělo, i když ne nutně až tak dlouhé. Osobně bych nějakou lehčí (kratší) brzdu nechal i při oživení v chrámu.

Nováčci oproti minulosti momentálně ani tak nenarazí na posmrtku, jako spíš na skutečnost, jak narostla nebezpečnost světa (tedy jak rychle je ta posmrtka stíhá).
Obdobně těžba (ač údajně zjednodušená) stojí proti plošně znásobeným cenám veškeré výstroje, což nejvíc zasáhne nemajetného dobrodruha nemagického/nezlodějského(?) založení. Nenarazit můj šmudla na zazobaného barda, ještě teď nemá nastřádáno na základní výstroj. Která není proti věcem venku stejně žádné terno.
jinými slovy: "Formujte skupiny, spolky, kompanie a družiny, nejlépe někým dotované."
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Woxa
Příspěvky: 3737
Registrován: 19. 1. 2011 0.18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od Woxa »

zdech píše: 29. 8. 2021 20.09 Při oživení klerikem posmrtka není ne? Nebylo by na škodu ji odstranit i při ožitevní svitkem, takže "když ho zvednou na místě, může pokračovat". Při přechodu přes Avatary by to ale něco na zabrždění chtělo, i když ne nutně až tak dlouhé. Osobně bych nějakou lehčí (kratší) brzdu nechal i při oživení v chrámu.
S tímto nesouhlasím, takové nastavení je zase jen házení klacků pod nohy těm, kteří z nějakého důvodu hrají sami. Solo prozkoumávání už je samo o sobě náročnější a pokud při něm zdechneš, tak tě nejspíš nikdo nezvedne. Jsi pak "potrestán" nejen plnou palbou ztracených expů, ale ještě pak budeš muset otráveně zevlit, abys sundal posmrtku.
Aktivní: Febrilia Jr'eile, pořezaná kráska
Srdcovka: Caled Nailo, elfský bard a strážný z Amfiberai
Občasní: Grik, Lainathiel Nesseldë, Siriand Tir'ein, Jednoručka Cyrus, Neotesanec Lutz
Bonus: Knihovna v Amfiberai
Uživatelský avatar
BlueOne
Příspěvky: 373
Registrován: 1. 5. 2019 12.36

Re: Několik návrhů na zvážení

Příspěvek od BlueOne »

Me osobně prijde posmrtka dve hodiny uplne v pohode po projiti pres Avatary. Jak je to konkretne pri zvedani svitkem nebo klerikem ted netuším, ale mám za to že to je kratší případně přes klerika vubec neni...?
Odpovědět