Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Pokud vás napadlo jak něco zlepšit, nebo chcete něco naopak zkritizovat

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Byli byste pro obnovení maximálního levelu který byl na EQ4?

Anketa končí za 3. 12. 2021 18.32

Ano
15
58%
Ne
11
42%
 
Celkem hlasů: 26

Uživatelský avatar
Skurkaa
Příspěvky: 651
Registrován: 21. 2. 2009 8.14

Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od Skurkaa »

Zdravím hráče EQ,

rád bych vás touto formou poprosil o váš hráčský názor na možnost zvednutí (obnovení) původního maximálního levelu postav a to formou ankety, kde můžete bez námahy jednoduše vyjádřit svoje stanovisko. Byl bych velmi rád kdybyste napsali například i svůj názor, proč zrovna jste se rozhodli tak jak jste se rozhodli.

Jak možná někteří víte, tuto nečekanou změnu jsem nenesl lehce a chci vědět, jestli můj názor je čistě samostatný a extrémní, nebo někteří jsou stejného přesvědčení a například by byli rádi, kdyby jejich názor/hlas měl nějakou váhu v rozhodnutí změn, co se dějí na EQ.

S příchodem EQ4 se toho dost změnilo a mělo změnit. Tyto změny byli vedeny k více "user friendly" nastavením a parametrům. Stejně tak přístup DM/DS se změnil v tomto smyslu viz :excl2: Změna přístupu Týmu (viewtopic.php?f=142&t=6250) Ve zkratce, že se DM zajímají o postavy a názory hráčů a zpětnou vazbu k jejich hrám a tím pádem i změnám. I já jsem se snažil jít naproti této ideologii a DM pomáhat v utváření lepší EQ ve formě nahlašování chyb, nedostatků.

Ve věci maximálního levelu bych rád postoupil, chtěl bych prosím vědět a vidět váš názor. Jestli změna je pro Vás hráče, kvůli kterým se tyto změny dějí v pořádku. Omluvte mojí přetrvávající frustraci, nicméně Váš názor mi pomůže ve vidění toho, jak EQ vnímáte. Díky vašemu názoru budu mít jasno a mohu toto téma kompletně uzavřít, protože si takovou změnu většina z vás přála a nebo ji vidí v pořádku, nebo se naopak staví stejně jako já do opozice, že tato změna není zcela v hráčském zájmu a chtěl bych o tom vést nějakou smysluplnou diskuzi/nápravu.

Ještě jednou díky za pozornost při čtení a za Váš názor, ať je jakýkoliv - Záměrně není daná možnost "Je mi to jedno"

Skurkaa
Naposledy upravil(a) Skurkaa dne 5. 9. 2021 9.23, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
OneIceOne2
Příspěvky: 85
Registrován: 23. 1. 2016 13.25

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od OneIceOne2 »

V anketě mi chybí možnost, je mi to jedno.
Markus Derk
eqileus
Příspěvky: 185
Registrován: 25. 2. 2007 20.30

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od eqileus »

Jen v rychlosti: Za mě to nebylo moudré rozhodnutí a hlavně, že se to neprobíralo předem jak bylo slíbeno, ale proběhlo to stylem ala Babiš. Nicméně věřim, že to bylo v dobrém úmyslu. Nespokojeně jsem to přijal jako hotovou věc a jsem smířený s tím, že to co platí dnes - zítra již nemusí.
Uživatelský avatar
Braenn
Příspěvky: 4943
Registrován: 5. 1. 2007 12.12
Kontaktovat uživatele:

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od Braenn »

Je mi to jedno, protože se mne to nikdy netýkalo a týkat nebude. Osobně bych klidně nastavila lvl cp na 25 či 20, pokud by to se dodrželo i u potvor. Ale naprosto rozumím tvé frustraci z celé věci i jejího průběhu, a máš můj hluboký soucit - ani si nechci představovat čas, který jsi věnoval nějaké vizi, aby se pak ze dne na den ocitla v prachu.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od zdech »

Taky patřím do kolonky těch, co změnou budou sotva kdy zasažení. Podobné zásahy jsou mi proti srsti spíš formou provedení než systémovým dopadem.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od George »

Nevidím důvod mít jakýkoliv (hard) lvlcap. Pro člověka je důležité mít se kam posouvat (dopamin a všechno).
V tom, jak nešťastně byla ta změna provedena už bych se nerýpal, hádám, že to zatím nikoho neznevýhodnělo.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
BlueOne
Příspěvky: 373
Registrován: 1. 5. 2019 12.36

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od BlueOne »

Asi tak jako většinu, se to ani mě nikdy netýkalo a týkat nebude, takže mi je to jedno.
Uživatelský avatar
Pipi_CZ
Příspěvky: 2097
Registrován: 7. 2. 2009 14.33
Kontaktovat uživatele:

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od Pipi_CZ »

Jak jsem už psal, netýká se mě to a nejspíš nikdy týkat ani nebude, ale být v pozici těch, kterých se to přímo dotklo, tak to nenesu vůbec dobře. Pokud je tu jedinej hráč, kterýmu to nějakým způsobem pokazilo plány, pak jsem pro navrácení původního stavu. A pokud tu takovej není a má před 30. levelem, pak jsem stejně tak pro navrácení původního stavu. Pět levelů nad třicítkou z něj suprmonstrum neudělá a nevykloní to desku z rovnováhy. Jako vážně, co dostane navíc? Pár HP, feat, bodík a epický kouzlo? Noa? Hrajeme si snad na hrdiny, ne?

V každým případě jsem pro navrácení původního stavu, ikdyž se mě to nijak netýká. Je fajn vědět, že se postava pořád nějak rozvíjí, ikdyž vlastně nijak.
Uživatelský avatar
placidity
Příspěvky: 1846
Registrován: 13. 1. 2011 22.19
Bydliště: Pod hromadou knih

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od placidity »

Já bych klidně max level shodil na 20, na maličké eq nemají epické postavy co pohledávat a aspoň by se lépe ladily potvory, ale všeobecně je mi to vlastně celkem šumák, protože mi přijde, že kdo si plánuje build někam nad lv 24 je docela velký optimista, protože to je +- rok častého a pravidelného hraní.
Pokud by bylo potřeba doplnit ztracené knihy do knihovny, dejte vědět do PM.

Aktivní: Alariel Erna
Bejvávalo: Te'lyn (by Balrog) (by Niam - NSFW) | Ulrika | Ignatz
Ostatní: Ukládání logů a konverze screenshotů | Jak vyrobit portrét | Knihovna v Amfiberai
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od zdech »

Možnost vyšší úrovně dává víc prostoru prosadit se i méně systémově zaměřeným charakterům. Hlavně s celosvětovým přitvrzením to vidím spíš jako plus než jako "nepřípustné". Za předpokladu, že je náročnost světa cílena někam doprostřed mezi RP a PB samozřejmě.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
redo
Příspěvky: 127
Registrován: 10. 9. 2020 13.30

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od redo »

placidity píše: 5. 9. 2021 11.21 Já bych klidně max level shodil na 20, na maličké eq nemají epické postavy co pohledávat a aspoň by se lépe ladily potvory, ale všeobecně je mi to vlastně celkem šumák, protože mi přijde, že kdo si plánuje build někam nad lv 24 je docela velký optimista, protože to je +- rok častého a pravidelného hraní.
+1
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od Ogar »

Využiju prostoru a zkusím přihodit i své stanovisko...

Abych mohl zdůvodnit (?) naše rozhodnutí se štelováním lvl capu alespoň z mého pohledu, tak mě to donutilo vrátit se až na počátek EQ4, kterému předcházel daleko větší tým, jehož vize nebyla jedna, ale hned několik. Tou nejsilnější, byla otevřenost mezi týmem a hráči, zjednodušenost ve vnímání světa, řešení potíží, nápadů a připomínek a v neposlední řadě důležitá schopnost dělat vzájemné kompromisy.

Ne-plynulostí levelového růstu postav na EQ4 jsme zjistili, že nejsme schopni rozumně udržet vývojový růst postav, do toho ladit NPC, opravovat chyby, ale především a konečně vytvářet nový a neokoukaný obsah (NPC, lokace, vývoj, atd.). Na základě těchto skutečností se mi například líbí názor, který uvedl placidity ...na maličké eq nemají epické postavy co pohledávat a aspoň by se lépe ladily potvory...

S odstupem si nyní myslím, že rozhodnutí o ponechání lvl capu 35 na EQ4, bylo chybné, a to jak s ohledem na vše výše uvedené, tak vnímání světa EQ, kde pobíjení potvor, otevírání pokladů a poznávání nových míst je dobré provozovat se stejně rozumnou a bohatou mírou RP, aby pak IC reakce na některé snahy, ale i extrémy nebyla neočekávaná. Tak to vidím z pozice tvůrce alespoň já. Hráč si vždycky zvolí cestu podle sebe.

Jak jsem uvedl výše, tak původní snahy EQ4 byly, abychom to hráčům zjednodušili a nekladly nadbytečné omezování či jiné restrikce. Sem tématicky patří neomezované XP za bosse, kterých bylo v počátku více než dnes. Skrze bosse se tak vyplatí (někomu) expit zejména na epických úrovních. Vaše postava je už poměrně silná a když najde ještě pár takových (někdy i jen jednu, dvě), tak už ani boss není překážka, ale vlastně dobrý suplement. Nutno podotknout, že to nevnímáme jako špatnou věc, ale když někde berete přídavky navíc, logicky pak bohatnete, rostete a v nejkrajnějším případě vás to přestane bavit.

Skutečnost je tedy taková, že hráč může expit jak časovkami, tak si pomáhat zabíjením vybraných potvor nebo DM questy či autoquesty. Z toho pak logicky vyplývá, že když budu drandit bosse, tak ze všech těch možností porostu levelově rychleji a brzy si uvědomím "aha, ale já už narazím na lvl cap". Potom je jedno, jestli je cap 30, nebo 35, protože jediný rozdíl je čas, za který se to tam skrze ty odměny docpe. Zároveň to však akorát rozevře nůžky vůči ostatním postavám, které preferují jiné cíle nebo postupy. Každý si může vybrat takovou cestu, jaká je mu příjemná, zábavná a jemu blízká, ale je potřeba ctít nějaké mantinely, které už prosím nechte nám, tvůrcům.
Stalker19
Příspěvky: 38
Registrován: 2. 10. 2020 17.41

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od Stalker19 »

Nejvyšší dosažitelný level postav je důležitý hlavně ve vztahu k standardnímu a maximálnímu levelu nestvůr. Zrovna tak dosažitelnost zdrojů, výdělek a podobně. Při rozptylu úrovní postav +/- 4lv prostě nestvůry v NWN vyvážit nejdou. Co je pro lv. 20 brnkačka, lv 16 přežije jen stěží a lv 12 chcípne na zlý pohled nestvůry. Jako daleko nešťastnější vidím nedostatek příběhů a dobrodružství v rovině RP světa. Asi také nedostatek aktivních DM. Pokud budou chybět aktivní DM a příběhy světa, postupně zájem o hru upadne a bude logovat jen občas někdo a celé to zase umře. V současné době vím o 4, nebo 5 světech v češtině, které se v podstatě přetahují o skupinu cca dvaceti aktivních hráčů. Výsledek je věčně rozhádaná komunita, kde si vesměs DMka uzurpují patent na rozum a názory hráčů je moc nezajímají, zatímco hráči se nesnaží akceptovat a rozvíjet podněty světa a jakmile se jim něco nelíbí, přeskočí do jiné hry. Ale co s tím, nevím. No, snad jsem tolik neřekl.
Uživatelský avatar
Pipi_CZ
Příspěvky: 2097
Registrován: 7. 2. 2009 14.33
Kontaktovat uživatele:

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od Pipi_CZ »

Je pravda (a taky je pravda že je to OT), že příběhy a dění okolo oživlých NPC skrze DM je to nejdůležitější a ve výsledku není vůbec potřeba ladit potvory ani levely, protože jsme tu kvůli RP. Koneckonců na to taky většina z nás dojela, když se začaly dungeony razantně měnit. Spousta lidí nepočítá bodíky na přesno ve svejch buildech, spousta z nás si postavu v modulu naklikala na 12 level s tím, že.. "no, kdoví, jestli někdy vůůůbec" a dál nad tím neuvažovala. Výsledkem jsou pak postavy s levelama, co nejsou úplně ideálně nacvakaný a tak z toho ani zdaleka není takovej PB, jakej by byl na současnou úroveň potřeba. Troufám si říct, že drtivá většina jsou tu prostě staří RP hráči, kteří build moc neřeší. A začínají to řešit ve chvíli, kdy narazí na potíže. A to je už pozdě, žejo
Uživatelský avatar
redo
Příspěvky: 127
Registrován: 10. 9. 2020 13.30

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od redo »

Stalker19 píše: 8. 9. 2021 12.22
Patent na rozum si tu uzurpuje v tom případě každý, nejen DM, ale i hráči. V některých tvrzeních chce zachovat jistou dávku soudnosti. Každopádně DM hráčům naslouchají a to, že s nimi ne ve všem souhlasí není snad chyba. Co hráč, to názor a nikdy se nezavděčíš všem. Nejhorší jsou jen ti, co si za každou cenu prosazují do morku kostí to svoje.
Stalker19
Příspěvky: 38
Registrován: 2. 10. 2020 17.41

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od Stalker19 »

Abych nebyl OT, jakékoliv změny pravidel v průběhu hry považuji za špatné, bez ohledu na to, kolika hráčů se dotknou.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od zdech »

Ogar píše: 7. 9. 2021 15.42
Jak jsem uvedl výše, tak původní snahy EQ4 byly, abychom to hráčům zjednodušili a nekladly nadbytečné omezování či jiné restrikce. Sem tématicky patří neomezované XP za bosse, kterých bylo v počátku více než dnes. Skrze bosse se tak vyplatí (někomu) expit zejména na epických úrovních. Vaše postava je už poměrně silná a když najde ještě pár takových (někdy i jen jednu, dvě), tak už ani boss není překážka, ale vlastně dobrý suplement. Nutno podotknout, že to nevnímáme jako špatnou věc, ale když někde berete přídavky navíc, logicky pak bohatnete, rostete a v nejkrajnějším případě vás to přestane bavit.

Skutečnost je tedy taková, že hráč může expit jak časovkami, tak si pomáhat zabíjením vybraných potvor nebo DM questy či autoquesty. Z toho pak logicky vyplývá, že když budu drandit bosse, tak ze všech těch možností porostu levelově rychleji a brzy si uvědomím "aha, ale já už narazím na lvl cap". Potom je jedno, jestli je cap 30, nebo 35, protože jediný rozdíl je čas, za který se to tam skrze ty odměny docpe. Zároveň to však akorát rozevře nůžky vůči ostatním postavám, které preferují jiné cíle nebo postupy. Každý si může vybrat takovou cestu, jaká je mu příjemná, zábavná a jemu blízká, ale je potřeba ctít nějaké mantinely, které už prosím nechte nám, tvůrcům.
Zkrácením vzdálenosti "Start - Cíl" se sníží čas potřebný k dosažení stropu systémového růstu a tak se zkrátí interval, kdy to někoho v nejkrajnějším případě přestane bavit. To je záměr?

Na koho je v současnosti Equilibrie cílená? Klidně se mi smějte, ale původní podoba Arnudenu byla dostatečně pekelná pro družinu RP charakterů. A i v době, kdy někřeří její členové stáli na 25+, byl Smrtihlav něco nedotknutelně nebezpečného. Věřím, že pro cíleně silově sestavované charaktery a skupiny to mohla být brnkačka už před dvacátou, ale vždy jsem měl za to, že pro ně prostě EQ není stavěná. Dnes se po povrchu prochází stvoření, kterým by někdejší armáda duchů mohla možná čistit pařátky.
Pro koho je tedy EQ nyní budována?

Je pravda, že zásadním snížením stropu úrovní se sníží maximální systémový rozdíl mezi RP a PB charaktery. Ale to je kalibrace odebíráním možností. Nebudou mezi nimi takové rozdíly, nebudou mít totiž jak vzniknout. Společně se zvýšením obtížnosti světa se tak výrazně omezí systémová rozmanitost reálně použitelných postav (kolik "válečnických" charakterů se nyní NEohání Sneak Attackem? Já poznal jediného). Dá se říci "RP okecáš všechno", ale nejstabilnější je Role Play podepřený systémem. Pod stropem dvacáté úrovně navíc číhá svět v němž je náhoda důležitější než výcvik postavy. Bleh.
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 1694
Registrován: 29. 6. 2007 23.58
Bydliště: Znojmo
Kontaktovat uživatele:

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od George »

Nevím, proč by se moje postava měla zastavit v růstu jen proto, že někdo jinej má build klerik/zloděj/monk s doménou magie/klam, už deset levelů níž byl silnější než já a expí rychleji protože kolečkuje Čuga.

S takovýma rozdílama je docela marný se snažit balancovat svět omezením max. lvlu.
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2825
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od Ogar »

Nevím, jestli chci striktně označit odpověď na otázku "na co je EQ budovaná", ale přijde mi, že dnes již Equilibrie není pouze pro určité hráče, ale nabízí základní možnosti všem hráčům podobně. Je tedy pak na každém, jakou cestu si vybere a jestli se spokojí se systémovou nabídkou světa, nebo posune hranice dál skrze vlastní iniciativu, hru, RP, ale i vedení ostatních, jak to někteří dobře umí. Každý musí vědět sám, jestli bude chtít více získat sám pro sebe nebo nabídne i něco ostatním (ať už ze své hry, času, podpory, vedení, motivace atd.).

PB a RP charaktery... jsou hráči, které baví to, jiné tamto, ale nakonec z praxe vyplývá, že většina hráčů využívá z obou kategorií, a to podle toho, jak se to zrovna hodí. Ve hře se mají hráči za své postavy snažit jednat podle jejich charakterů, a to nehledě na OOC názory či přesvědčení o síle monster či lvl capu. V OOC debatách ohledně síly monster jsem už mnoha žádostem, kde jsem byl dostatečně přesvědčen, vyšel vstříc tj. nejsme tam, kde před půl rokem. No a protože hrajeme na RP serveru, tak podporujeme RP a když se někdo snaží, tak se mu na oplátku může dostat reakce světa, jak se už mnohokrát stalo.

Označení kalibrace systémovým omezením v podobě lvl capu je podle mě jen omezený pohled na danou problematiku. Opakuji, že každý si může vybrat sám, jak rychle dosáhne capu. Naopak si myslím, že existuje spousta systémových odměn pro pěkně zahrané charaktery, které nemusí mít nutně podobu levelu, ale třeba její hodnosti v očích světa nebo ojedinělých předmětech.
zdech
Příspěvky: 1228
Registrován: 25. 3. 2009 15.17

Re: Navýšení (obnovení) maximálního levelu

Příspěvek od zdech »

Ogar píše: 11. 9. 2021 13.18 Nevím, jestli chci striktně označit odpověď na otázku "na co je EQ budovaná", ale přijde mi, že dnes již Equilibrie není pouze pro určité hráče, ale nabízí základní možnosti všem hráčům podobně.
Otázka pro jaký styl hry je (má být) svět optimalizovaný je ale docela klíčová. Odpověď: "No a protože hrajeme na RP serveru..." by měla být plně postačující, Jen kdyby úpravy světa nevedly spíš opačným směrem. Čím systémově drsnější svět, tím nutnější Power Building, tím hůře použitelný Role Play vážnější než "jen okecávka".
Protiváhou proti tomu může být onen strop úroveně. Ano, PB přestane narážet na výzvy někde okolo dvacáté a může se i začít nudit. Ale i ten RP build se nakonec vyškrábe dost vysoko na to, aby v porovnání se světem nebyl k smíchu.

P.S. Osobně k "RP buildu" přistupuji jako ke snaze převést představu z hlavy do NwN systému s důrazem kladeným na podobnost a zachytitelné podrobnosti, ne nutně systémovou sílu. Má to být do budoucna validní postup budování systémově použitelného charakteru?
Serbitar Draga - Služebník Říše 1124 - 1199
Torwald Seveřan - cestu hledající
Odpovědět