Stránka 1 z 3

Prodej Kuzi

Napsal: 15. 4. 2006 19.01
od Psanec
Labire nevim jestli je to ok Ale

Kdyz jdu jednu herni noc do hor na medvedy a vlky, a pak prodam kuze a maso z medveda, tak si za tu noc herni vydelam kolem 10 000,-

Sem vysokej lvl a proto na medi muzu sam, ale neni to i tak moc ?

Re: Prodej Kuzi

Napsal: 15. 4. 2006 21.38
od labir
Psanec píše:Labire nevim jestli je to ok Ale

Kdyz jdu jednu herni noc do hor na medvedy a vlky, a pak prodam kuze a maso z medveda, tak si za tu noc herni vydelam kolem 10 000,-

Sem vysokej lvl a proto na medi muzu sam, ale neni to i tak moc ?
Hmm, to bude tím, že jsi se mimoděk trefil do toho, že ti dávají vyšší ceny, ale obecně se ceny kůží asi budou trochu snižovat.

Re: Prodej Kuzi

Napsal: 16. 4. 2006 9.45
od snowman
Psanec píše:Labire nevim jestli je to ok Ale

Kdyz jdu jednu herni noc do hor na medvedy a vlky, a pak prodam kuze a maso z medveda, tak si za tu noc herni vydelam kolem 10 000,-

Sem vysokej lvl a proto na medi muzu sam, ale neni to i tak moc ?
Nejni to moc. Když budeš správnej klerik a dáš všecko, co máš, chrámu Ajris :bigwink:

Re: Prodej Kuzi

Napsal: 16. 4. 2006 12.51
od Jezura
snowman píše:
Nejni to moc. Když budeš správnej klerik a dáš všecko, co máš, chrámu Ajris :bigwink:
To je naopak sakra moc. Neumím si představit, že by nějaký lovec dokázal vydělat za jednu noc na rozumnou výbavu bojovníka. Ekonomika, kde si je lovec, horník nebo dřevorubec schopen vydělat na nejskvostnější zbroje a zbraně je imho špatná. Samozřejmě, že to nelze úplně vyvážit, ale dokud tu budou pobíhat postavy lvl 6 s maximální výbavou, která jde nakoupit, a na kterou vydělali takhle, myslím, že výkupní ceny čehokoli můžete srazit hodně dolů.

Re: Prodej Kuzi

Napsal: 16. 4. 2006 13.14
od Alcatraz
Jezura píše: To je naopak sakra moc. Neumím si představit, že by nějaký lovec dokázal vydělat za jednu noc na rozumnou výbavu bojovníka. Ekonomika, kde si je lovec, horník nebo dřevorubec schopen vydělat na nejskvostnější zbroje a zbraně je imho špatná. Samozřejmě, že to nelze úplně vyvážit, ale dokud tu budou pobíhat postavy lvl 6 s maximální výbavou, která jde nakoupit, a na kterou vydělali takhle, myslím, že výkupní ceny čehokoli můžete srazit hodně dolů.
vybaveni, ktery nakoupis je vicemene zakladni. O VYBAVENI bych se zacal bavit az v souvislosti s craftem. Jeste jsem nevidel craft v NWN udelanej dobre. Tady se ceka unikatni. Craft je to co muze hru posilit stejne dobre jako velmi rychle znicit. Takze muzeme verit, ze tady bude takovy, co cenu veci opravdu oceni a nesrazi k zemi, jako na vsech ostatnich serverech. Jenze v NWN je prilis malo lidi, takze myslim, ze smysluplne ekonomiky nelze nikdy dosahnout.

Napsal: 16. 4. 2006 13.17
od photter
souhlas, vydělat prachy je opravdu hodně snadný
kůže, mušle, kameny - stačí trochu trpělivosti a za chvíli ste v balíku
nevim, jak je to s "heavy" řemeslama - dřevorubectví, hornictví, na to nemám figuru :)

Napsal: 16. 4. 2006 13.48
od labir
Kůže byly postavené na 50% původní ceny před Sběrem a dolováním. I to se ukázalo jako moc vysoká cena, takže byly sníženy na 25%. Tj. jejich cena se teď 2x zlevnila.

Napsal: 16. 4. 2006 16.06
od Alcatraz
je otazka co znamena hodne penez. Spravne je, ze kazde mnozstvi penez at je sebevetsi je na neco hodne a na neco malo. Tak to musi byt.

Tim chcu rict, dejte prsteny +2 za 100k a +3 za 1M a kolik penez je "hodne".

Napsal: 16. 4. 2006 16.12
od cybermisa
No a pak je tusamozrejme otazka, jak moc RP je, kdyz postava travi napr. 80% casu ve hre zabijenim napr. medvedu (doplnte jine zvire dle levelu postavy) a stahovanim je z kuze. Nebo kdyz nekdo za jednu noc hrani povrazdi treba 50-60 vlku a pak vsechny ty kuze tahne do obchodu … Mozna by spis pomohlo poradne zvyseni vahy kuzi … Preci jen, takovy obrovsky medvidek a takove neopracovana kuze :biggrin: Samozrejme, ze resit realnost inventare v NWN nema moc smysl, to bychom presli od HCRP k nehratelnosti, ale myslim, ze konkretne v tomto pripade :biggrin: :bigwink:

Napsal: 16. 4. 2006 16.15
od Danseur
Ja si myslim, ze by se to melo regulovat jinak. Bud uz systemem nasyceni trhu jak jsem navrhoval uz pred casem a nebo celkove zvysit vahu kuzi. Neustale snizovani vykupnich cen o polovinu mi prijde divny. Nema to ekonomicky duvod. Jediny duvod je ten, ze hraci na vyssich levelech snadneji ziskavaji kuze ze silnych zvirat.

A stale to neresi to, ze si muzu nest tolik kuzi najednou. Kolik to je tech medvedu hnedych a grizzly co postava musi mit u sebe aby za kuze dostal 10k ? Zkuste si to predstavit..

Napsal: 16. 4. 2006 16.44
od labir
Kůže mají celkem zvýšenou váhu, medvědí váží až tuším 30 liber podle druhu.

Napsal: 16. 4. 2006 17.18
od Danseur
Labir píše:Kůže mají celkem zvýšenou váhu, medvědí váží až tuším 30 liber podle druhu.
Ano to je pravda, kuze ledniho medveda vazi 30 liber. Ale to je ta nejtezsi co jsem nasel. Zda se Ti to hodne ? Nezapomen, ze mluvime v librach a ne v kg.

Napsal: 16. 4. 2006 17.25
od labir
Danseur píše:
Labir píše:Kůže mají celkem zvýšenou váhu, medvědí váží až tuším 30 liber podle druhu.
Ano to je pravda, kuze ledniho medveda vazi 30 liber. Ale to je ta nejtezsi co jsem nasel. Zda se Ti to hodne ? Nezapomen, ze mluvime v librach a ne v kg.
Jistě, a postava s průměrnou silou unese 100-150 liber, ty namaxované víc. Zvýšení váhy tohle moc neřeší...stačí kůže zakopat a pak jen pendlovat k obchodníkovi...tohle vyřeší až dynamické ceny, ale bude mi to chvíli trvat.

Napsal: 16. 4. 2006 18.38
od Alcatraz
Labir píše:Jistě, a postava s průměrnou silou unese 100-150 liber, ty namaxované víc. Zvýšení váhy tohle moc neřeší...stačí kůže zakopat a pak jen pendlovat k obchodníkovi...tohle vyřeší až dynamické ceny, ale bude mi to chvíli trvat.
prosimvas ne dynamicke ceny :( Neverim, ze jde udelat tu dynamiku smysluplne a akorat to do toho vnese neuveritelny chaos a znici posledni moznosti pro nas obchodniky, protoze NEPREDVIDATELNE ceny nejsou ani spravne, ani realne. Jestli chcete resit nasycenost trhu, tak jedine prirozenou cestou. Tzn. investovat potrebny cas do craftu, a ZAKAZAT VYKUP SUROVIN od NPC (tohle je 2.podminka fungujici ekonomiky - otazkou je, jak v interpretraci NWN :/ ). Craft se sam ma vyporadat s tim, kolik jakych surovin je potreba. A jestli nekdo chce vybijet medvedy, at si tak cini a skladuje kuze a prodava az je nekdo bude chtit (on se vzdycky nekdo najde). Jejich cenu si urci crafteri, podle mnozstvi nabidky. Nevim, jestli jsem to zaslechl, nebo jen vznikla domnenka, ale urcite se vykupni ceny nedaji urcovat podle toho, co ma nejaka (jeste jina) postava v inventari.

Napsal: 16. 4. 2006 21.22
od Foignar
Alcatraz píše:
Labir píše:Jistě, a postava s průměrnou silou unese 100-150 liber, ty namaxované víc. Zvýšení váhy tohle moc neřeší...stačí kůže zakopat a pak jen pendlovat k obchodníkovi...tohle vyřeší až dynamické ceny, ale bude mi to chvíli trvat.
prosimvas ne dynamicke ceny :( Neverim, ze jde udelat tu dynamiku smysluplne a akorat to do toho vnese neuveritelny chaos a znici posledni moznosti pro nas obchodniky, protoze NEPREDVIDATELNE ceny nejsou ani spravne, ani realne. Jestli chcete resit nasycenost trhu, tak jedine prirozenou cestou. Tzn. investovat potrebny cas do craftu, a ZAKAZAT VYKUP SUROVIN od NPC (tohle je 2.podminka fungujici ekonomiky - otazkou je, jak v interpretraci NWN :/ ). Craft se sam ma vyporadat s tim, kolik jakych surovin je potreba. A jestli nekdo chce vybijet medvedy, at si tak cini a skladuje kuze a prodava az je nekdo bude chtit (on se vzdycky nekdo najde). Jejich cenu si urci crafteri, podle mnozstvi nabidky. Nevim, jestli jsem to zaslechl, nebo jen vznikla domnenka, ale urcite se vykupni ceny nedaji urcovat podle toho, co ma nejaka (jeste jina) postava v inventari.
Zkus oznámit horníkům z Pěti Propastí, že jim kovář už nebude odkupovat rudu a myslím, že tě poženou hooodně rychle z jejich města. Jestli ti tedy hned neuseknou hlavu v Kčmě.

Napsal: 16. 4. 2006 21.32
od kolja
Alcatraz píše:
Mno ja myslim, že dynamiký ceny neuděláš ve standardnich obchodech. A kuže se prodavaj přes rozhovor, tak tam to asi de, nebo nevim. Každopádně se mě kůže netýkaj, když unesu 5 liber lootu :biggrin: Jinak měl sem nápad i na dynamický cenyv normalních obchodech, ale těsně před tím, než jsem to napsal Labirovi a podělil se s ním o svůj nápad, tak mi došlo, jak krásně by to NEMOHLO fungovat :megalol: Do druhýho dne by se z toho všichni zbláznili :biggrin: Teda kdyby to bylo udělaný způsobem, jakej mě napad :smile:

Napsal: 16. 4. 2006 22.47
od labir
Dynamická cena se samozřejmě bude týkat jen výkupu surovin přes rozhovor s možností zjištění které suroviny daný obchodník zrovna moc nepotřebuje. Ale uvidíme jak to dopadne. Zatím je to ve fázi kdy vím jak by to šlo obejít a přemýšlím jak to udělat aby to nešlo a nezalagovalo server.

Napsal: 17. 4. 2006 10.22
od snowman
Jak vyvážit ekonomiku, nevím a nechci radit. Ale jedno by se dalo udělat, a v podstatě to zatím je tak i nasměrováno. Jak říká Jezura, tak to, že všichni mají už všechno (všichni, kdo sbírají kameny, stahují kůže apod..)

- není to pravda. Mají jen to, co je v obchodech a záleží pouze na WB/DM, co v obchodech je. Od začátku jsem pro to, aby tam nebyly moc dobré věci, už to, co je tam teď, je až moc dobré..

Takže je sice pravda, že si to skoro každý rychle koupí, je tzv, "vybaven", ale když to bude max věci +1, tak je to v pohodě, protože i kdyby měl "milion" zlatých, nemá je za co utratit. Vím, není to dobře, když by ten "milion" někdo nějak rychle nahrabal, ale toto aspoň je jako pojistka.

Lepší věci by se měly dát udělat pouze craftem a ten craft by ještě měl být dohlížen DM, protože zase by nebylo dobré, aby pak nějaký "craftící maniak" dělal nejlepší věci jak na běžícím pásu jen proto, že systém mu to dovolí. Plus by to bylo opět dost omezeno, tj. věci z craftu by byly opět jen o stupeň nebo dva lepší, než v obchodech (+2).

A stím spojit to, že jakékoli věci nad +2 apod. by prostě šly získat POUZE od DM v rámci Q jednoduše za dobrou RP hru, čímž opět zamezíme tomu, aby ty nejlepší a nejdrsnější unikáty měli jen creepeři, kteří mají statisíce zlatek nebo craftící maniaci, kteří by se na systému jen vezli...

Jak říkám, není ideální, aby vůbec nastala situace, že spousta hráčů má hromady peněz, ale to už jaksi asi nastalo, jak jsem postřehnul, takže toto by nebylo zlé ošetření..

1. stupeň: obchody
2. stupeň: craft
3. tupeň Q

Creeper s haldou prachů by pak nějaký unikát mohl jen IC šlohnout nebo postavu IC zavraždit nebo popř. od nějaké postavy koupit... Ale to je čistě lidský - hráčský faktor - je na každém, aby zvážil, zda prodat nebo ne - samozřejmě hlavně IC (ale OOC hledisko je zde také důležité, jak již Labir psal...aneb RP hra se cení a cenit má - ne naopak)

Napsal: 17. 4. 2006 12.22
od Foignar
a proč neudělat u věcí nad +2 (nebo už +2) nějaké postihy?...třeba jako sou ted dobře udělané u zbraní postihy na "Kryt"?

Napsal: 17. 4. 2006 14.21
od Alcatraz
Foignar píše:Zkus oznámit horníkům z Pěti Propastí, že jim kovář už nebude odkupovat rudu a myslím, že tě poženou hooodně rychle z jejich města. Jestli ti tedy hned neuseknou hlavu v Kčmě.
pujdu a klidne vam to v hospode vysvetlim :) Duvod proc nechat NPC vykupovat suroviny i kdyz bude craft, muze byt treba to, ze bude malo crafteru a ti proste neutahnou ekonomickou situaci. To ze NPC vykupuji suroviny je nutne, protoze hraci je nyni vykupovat nemohou, jinak je to ekonomicky velmi spatne "reseni".

Praxe ukazala se ze NEKONECNY prisun penez do hry ma v dlouhodobem meritku velmi negativni dopad. (Poznamka pod carou: rekneme rovnou, ze dalsim DOBRYM krokem je zruseni NPC ktery cokoliv prodavaji a vsechno supportit craftem, ale tohle bude v NWN vzdy nemyslitelne).

2Snowman: pravidlo, ktery by melo byt splneno je, ze penize pritekajici do systemu (v soucasne dobe nekonecni surovinovi NPC, nekonecny prijem z lootu) musi stejnym mnozstvim odtekat (zatim asi jen opravy, jidlo, nocleh, mozna leky, u magu mozna za svitky, ale to neni kontinualni, i kdyz se to tak do 15.lvl tvari). Neni mozne rict: tak do obchodu dejte veci maximalne za 10000 a kdo ma vic, tak je mu to k nicemu. Mimo jiny si uvedom tu rovnovahu, ze na 6.levelu maji vsichni lauter stejny vybaveni a systemove az do 30.

2Snowman2: creeper v systemu nema dostat vic penez, protoze kdyby NPC nevykupovaly a musel to prodavat hracum, tak muze creepovat co chce, ale bez zajisteni odbytu bude plnit akorat sklad.

Musi byt vzdy za co utracet penize. Za itemy, ktere budou drahe. Za REPREZENTATIVNI nemovitosti. Taky me napadlo, smenovat nepotrebne penize za trening, to by byl velmi dobry odsun penez do zapomneni (10gp/1xp). Jenze to muze trochu popohnat hamiznost, coz na druhou stranu nevim jestli je spatne nebo dobre. Nemam rad solidaritu vzniklou ze systemovych vlastnosti. Typicky: rozdavani +1 itemu, protoze pro me uz nemaji cenu a nez je vyhodit, radsi je nekomu dam. Pokud tohle system umozni, je to taky spatne. Rikam to proto, ze znam systemy, kde i nejobycejnejsi brneni ma pro bohace takovou cenu, ze uplne zadarmo se ho nevzda pro nekoho uplne neznameho.