Jistě že to jde, svět je tak stavěný. Ale není to nic jednoduchého ani rychlého.Jezura píše:… Věřím tomu, že se tady jde stát králem říše nebo temným mágem, který si sám postaví dungeon. Postavy co znám se zatím takhle (ale hodně pomalu) rozvíjejí.
Okradani
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Tak si zhoď auru co nejmíň to jde a umři, pak si popovídáme. Vím o tom svý a pokud to rádi měříte na dny hraní, tak tady už nejde o ztracený dny hraní ale týdny...kolja píše: ...postihy na XP za smrt sou tady podle mě měkký...
edit: je mi jedno jaký sou postihy, jen mi přijdou takhle jak sou akorát
Wanting something does not give you the right to have it.
Tak s tímhle zásadně nesouhlasím a pokud se tohle děje na tomto serveru tak je to s prominutím prasá.na …Jezura píše: …(protože čím zajímavější RP předvede, tím víc od DM dostane)…
.
Myslel sem že sou tu DM pro to aby všem měřili stejnou mírou a oživovali hru všem hráčům, nikoliv pořád těm stejným co hrajou "The Best of RP"…
edit: Chápu když někdo třeba neustále narušuje hru, nebo ustavičně porušuje pravidla.
Wanting something does not give you the right to have it.
Oni oživují hru všem hráčům, a snaží se měřit stejným metrem.
Př. : pokud budeš bugovat, dostaneš klidně leveldown.
pokud nebudeš bugovat, žadnej leveldown nedostaneš, proč taky
A to samý je o RP, v davani XP je taky metr. Pokud hráč jedná mimo statusy své postavy (beze smyslu) a podobně, DM ho v Q vede. Pokud jde vidět že se zlepšil(což je tak 70% hráčů) náležitě jej odmění, stejně jako dobrého hráče. Pokud nebere ohled ani trošku na radu po tellu, apod. a hraje strašne dál dostane holt těch XP meně. (nejde jen o statusy a hraní rámcově dle nich, to je jen příklad).
Co to znamená - na každého je stejný metr, pokud původně dobrý hráč začne prasit, taky dostane méně. A to je podle mě fér ne?
Př. : pokud budeš bugovat, dostaneš klidně leveldown.
pokud nebudeš bugovat, žadnej leveldown nedostaneš, proč taky
A to samý je o RP, v davani XP je taky metr. Pokud hráč jedná mimo statusy své postavy (beze smyslu) a podobně, DM ho v Q vede. Pokud jde vidět že se zlepšil(což je tak 70% hráčů) náležitě jej odmění, stejně jako dobrého hráče. Pokud nebere ohled ani trošku na radu po tellu, apod. a hraje strašne dál dostane holt těch XP meně. (nejde jen o statusy a hraní rámcově dle nich, to je jen příklad).
Co to znamená - na každého je stejný metr, pokud původně dobrý hráč začne prasit, taky dostane méně. A to je podle mě fér ne?
Všichni jsme výsledkem toho, o čem jsme přemýšleli.
JUNGLE MASSIVE!
JUNGLE MASSIVE!
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
XP odměna od DM vždy byla, je a bude závislá na kvalitě odvedené hry. Kdo hraje pěkně a aktivně dostane víc. Vždy záleží na DM, třeba nováčkovi co je vidět, že se snaží i když mu to ještě moc nejde, se také dává větší částka, aby měl motivaci.Arto píše:Tak s tímhle zásadně nesouhlasím a pokud se tohle děje na tomto serveru tak je to s prominutím prasá.na …Jezura píše: …(protože čím zajímavější RP předvede, tím víc od DM dostane)…
.
Myslel sem že sou tu DM pro to aby všem měřili stejnou mírou a oživovali hru všem hráčům, nikoliv pořád těm stejným co hrajou "The Best of RP"…
edit: Chápu když někdo třeba neustále narušuje hru, nebo ustavičně porušuje pravidla.
DM nemusí měřit všem stejným metrem, rozhodně ne i když se obvykle o to snaží. Je to tak i v pravidlech (bod 1.3.). Za pěknou hru (nečtěte za hru dobráka, kdo hraje pěkně zlý charakter toho se to týká také) jsou od DM výhody a jejich pozornost, kdo jen obíhá poklady, zabíjí potvory, harwestuje dnem i nocí zdroje s nějakou znatelnější podporou nebo pozorností DM počítat nemusí.
DM se věnují hráčům jak uznají za vhodné - DM není služebníkem hráčů, dělá to ve svém volném čase pro hráče a taky pro sebe. Hra ho musí bavit stejně jako hráče jinak to dělat nebude. Nezapomínejte na to!
Některý DM třeba nemusí moc CvC a zlé charaktery, jiný se v tom zase vyžívá. Dá rozum, že ten první se bude věnovat raději hodným charakterům a ten druhý těm zlým.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Hmm já moc neumíral no :) Jen po pár dnech hraní se mi stala nehoda a spadly mi xp na 0Arto píše: …
Jinak co docela nemam rád, je rozdělení hráčů (ne ani tolik postav, nejdřív to začíná u postav, pak hráči) na "dobré" a "špatné"
Pak časem vzniká jakejsi monopol pro ty "dobrý" hráče. Neni to třeba tak výrazný, ale je to vidět, hlavně z pohledu skupiny, která nepatří mezi hráče s tzv. nálepkou "RP"
Něco jiného je úmyslné soustavné porušování pravidel, ano tam si hráč zaslouží trest, libovolně tvrdý, dle pravidel. Ale trest a dost. Praxe je taková, že si jej všichni zapamatují, a automaticky k němu zaujímají jistý přístup. A pak je velmi těžké se toho zbavit.
Další věc je to co uvádí Labir, hráči tak trochu nepřispívají téměř ničím světu a můžou z toho vzniknout růné konflikty (viz. např. vyvraždění Devenanu atp...). Důvody jsou různé. No topiců o "creepování", který vždycky skočily flamem je spousty, takže to bych tady rozebírat nechtěl
Ale nepříjemným vedlejším efektem takovýchto dělení je,že určitá skupina (a pak už automaticky, s novou postavou např...) dostane nálepku "RP" a ostatní jsou víceméně "nezajímaví" a často se k nim přistupuje s předsudky. Ale spíš automaticky upadá zájem o někoho jiného, než o skupinu "RP", i když nenápadně.
Můžete nesouhlasit, ale takhle to vidim já podle svejch zkušeností.
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Děleni na "dobré" a "špatné" hmm..takhle to nefunguje. Takovou databázi jak kdo hraje si udržuje každý DM v hlavě sám a maximálně to konzultujeme mezi sebou. A neboj je to dynamické - kdyby se objevil hráč který třeba za svou hru málem dostane BAN a pak se po té zkušenosti zlepší a změní svou hru tak se prostě nazírání DM na něj změní také. A stejně naopak, jak hráč co hrál pěkně začne "prasit" tak se zase náhled DM na něj změní.kolja píše:…
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Já vim, že máš jistý idealistický vize, ale skutečnost je trochu jiná.Labir píše: …
Viz. kámoš - musel si založit jinej account aby se zbavil předsudků, a říkal, že to bylo nesrovnatelný...
Ovšem zase říkal, že koho musí vychválit je např. Labir, kterej lidi nikdy takhle nezavrhuje, ale dost lidí ano :(
Nejzajímavější je sledovat, když se potkávají hráči/DM, kteří o sobě vůbec nic nevědí
A co se týče porušování pravidel - co sem hrál na Eq tak sem si nevšim, že by kdokoliv dělal něco fuj :) A vůbec hraní uplně mimo apod. a nebo "špatný" hraní jak někdo řiká ( ), tak s tim sem se taky tady nesetkal no...
Jenom jsem chtěl asi říct: buďte toleratní, a to ke všem stejnou měrou. I když víte že "někdo" udělal tohleto a tamhleto, dejte mu šanci. Problém je, že to jde těžko ovlivnit, protože naše jednání je často podvědomé a jedná se o drobnosti, i mě se to určitě týká. Ale doufam že se snažimLabir píše:No...je fakt že jsem idealista, ale trochu jsem už vystřízlivěl. Buď rád že jsi nepotkal nikoho kdo by porušoval pravidla, já už takových pár viděl a i trest padnul...kolja píše:…
No a k pravidlům? Od čeho tu přece pravidla jsou, že?
Ne, vážně... co se týče porušování pravidel a podvádění, ať už tady nebo třeba v životě, je to otázka každýho, jak se stim vypořádá. Pro mě je to např. otázka dost složitá, střetává se v ní mnoho problémů Důležitý je, aby pravidla lidi znali, aby nebylo porušování proto že to nevěděli. Pak už je to na nich, ale myslim si, že když se chceme bavit hranim NWN, tak ňáký "podrazy" přece nejsou třeba, ne?
Nevim jestli to tu nahodou nekdo nerikal, ponevadz sem nemel chut ani cas to procitat cely...ale dle myho nazoru kdyz uz je to HCRP server...tak proc neokradat RP? Je to prosty...hody kostkou tu sou...(skoda ze ne na vlastnosti a dovednosti jako napr na Demone,ale to je jen mala piha na krase) proste nekoho vidim nekde stat...hodim si napr d20 na tichej pohyb...reknu si ze vic jak 10 znamena ze sem neslysen a pak hod znova d20 na okradani a vic jak 10 neodhalen...pak uz je jen na hraci co mi da...a verim ze lidi (kterych je tu snad plno a nebojim se rict drtiva vetsina) ktery nehrajou kvuli sobe ale i ostatnim radi neco daj...mozna mnozi z vas tomu nebudou verit ale par lidi sem timto zpusobem okrad i na demone - a to je himl co rict takze bych rekl ze je mozna zbytecna prace na vic delat ten system (i kdyz zni dost vychytane) a radsi bych zaapeloval na udelani hodu kostkou jak na vsechny vlastnosti tak i na dovednosti...a at si schvalne kazdej zlodej procvici fantazii o kterou tu de predevsim
Wekslak píše:Nevim jestli to tu nahodou nekdo nerikal, ponevadz sem nemel chut ani cas to procitat cely takze jsem precetl prvnich par a poslednich par prispevku (stať sem vynechal)a chci jeste neco rict ohledne toho okradani...ale dle myho nazoru kdyz uz je to HCRP server...tak proc neokradat RP? Je to prosty...hody kostkou tu sou...(skoda ze ne na vlastnosti a dovednosti jako napr na Demone,ale to je jen mala piha na krase) proste nekoho vidim nekde stat...hodim si napr d20 na tichej pohyb...reknu si ze vic jak 10 znamena ze sem neslysen (anebo si ten dotycnej taky hodi d20 a kdyz bude mit vic tak me uslysel) a pak hod znova d20 na okradani a vic jak 10 neodhalen...pak uz je jen na hraci co mi da...a verim ze lidi (kterych je tu snad plno a nebojim se rict drtiva vetsina) ktery nehrajou kvuli sobe ale i ostatnim radi neco daj...mozna mnozi z vas tomu nebudou verit ale par lidi sem timto zpusobem okrad i na demone - a to je himl co rict takze bych rekl ze je mozna zbytecna prace na vic delat ten system (i kdyz zni dost vychytane) a radsi bych zaapeloval na udelani hodu kostkou jak na vsechny vlastnosti tak i na dovednosti...a at si schvalne kazdej zlodej procvici fantazii o kterou tu de predevsim
(ehm...pardon...misto editace sem dal citaci a todle vzniklo )
-
- Příspěvky: 6702
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Protože Bioware okrádání je napsané tak jak je napsané. Tj. velmi špatně.Wekslak píše:…
A hrát při okrádání nějakou OOC mechaniku? Ani nehodou. Vypadá to sice korektně a "RPově", ale opak je pravdou. Místo pěkné hry to zkazí atmosféru většině hráčům okolo. Kostka není modla. Právě z tohoto důvodů nikdy nebudou hráčské hody na vlastnosti (DM je mají). Odnaučte se házet na každou blbost a hrát fantasy battletech. Žijte to.
Jinak info o hodech je zde:
viewtopic.php?p=9333#9333
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
@ Wekslak
todle je typickej příklad neuházitelný situace, sou tam oboustranný hody se spoustou modifikátorů, já mám házet na tichej pohyb proti DC 10, když mám move silently 45 ? to asi ne, tady bohužel musí házet obě strany a modfikátory "soupeře" neznáš
házet bys musel:
hide vs. spotu
move silently vs. listen
úspěch/neúspěch při kradení
prozrazení/neprozrazení při kradení
jak si okradenej hodí, cos mu ukrad ?
ale nic proti tomu, pokud najdeš druhýho, kdo to takhle hrát chce, hrajte to tak, až se budou hory zelenat, jenom prosím si výsledky a DCčka sdělujte tellem, málokdo by to asi chtěl poslouchat
jinak mám dojem, že Labir má okradací systémek na ToDoListu ale prioritu netuším a sám bych tomu ani žádnou vysokou nedával
a samozřejmě vítej u nás
todle je typickej příklad neuházitelný situace, sou tam oboustranný hody se spoustou modifikátorů, já mám házet na tichej pohyb proti DC 10, když mám move silently 45 ? to asi ne, tady bohužel musí házet obě strany a modfikátory "soupeře" neznáš
házet bys musel:
hide vs. spotu
move silently vs. listen
úspěch/neúspěch při kradení
prozrazení/neprozrazení při kradení
jak si okradenej hodí, cos mu ukrad ?
ale nic proti tomu, pokud najdeš druhýho, kdo to takhle hrát chce, hrajte to tak, až se budou hory zelenat, jenom prosím si výsledky a DCčka sdělujte tellem, málokdo by to asi chtěl poslouchat
jinak mám dojem, že Labir má okradací systémek na ToDoListu ale prioritu netuším a sám bych tomu ani žádnou vysokou nedával
a samozřejmě vítej u nás
jako takhle, hody na tichej pohyb a všímavost za tebe zařídí systém. Akorát z hlediska okrádání jsou irelevantní, buď tě vidí nebo ne, buď se ti podaří čistý okradení, a tak se to nezmění, nebo nepodaří, a tak si tě všimne. Nikdy nezjistíš, jestli tě předtim viděl nebo ne (jestli ti to sám chovánim nevyzradí). Neměl bys zjistit ani jestli si toho okradení všimnul, ale to už ti NWN prozradí. Tady zatim problém neni.
Základní koncept taky neni špatnej, ale jeho konkrétní systémová implementace v NWN už je (lze se dohadovat, jestli existuje systémová implemetace tohohle konceptu beze změny, kterou bysme všichni považovali za OK, nebo jestli to jde udělat jenom v papíráku). základní chyby toho systému sou:
Když je tvoje okrádání odhalený, nemá okradenej žádnou šanci si to vzít zpět z hlediska systému (můžou se dohodnout po tellu a možná by to tak i mělo být) a to ani když je zloděj milionkrát slabší ve všech ohledech.
Věc, kterou získáš. Je to myslim random item z invu (ne však equipped) a nebo random (nepoměrná!) částka z měšce. To je nesmysl největší.
Bezespornost tedy nastává jen když se ti nepodaří okrást a zároveň si toho všimne, ostatní příklady sou diskutabilní na základě situace. V papíráku by to šlo, v NWN problém.
Proč by se hodil novej systém:
Tohle je konfliktní záležitost a tak by bylo dobrý, kdyby měla pevnou mechaniku aby se předcházelo hádkám. Když už předpokládáš, že se hráči dohodnou na postupu implementace základního konceptu kterej vyloučí všechny paradoxy, dostaneš se k zásádnímu konfliktu: "a cos mi vzal?" Dohodnutí se na itemu kterej byl ukradenej může bejt nemožný, navíc celá procedura je zdlouhavá. Navíc stačí když protějšek odmítne spolupracovat (což může) a nikdy mu nemůžeš nic vzít.
Základní koncept taky neni špatnej, ale jeho konkrétní systémová implementace v NWN už je (lze se dohadovat, jestli existuje systémová implemetace tohohle konceptu beze změny, kterou bysme všichni považovali za OK, nebo jestli to jde udělat jenom v papíráku). základní chyby toho systému sou:
Když je tvoje okrádání odhalený, nemá okradenej žádnou šanci si to vzít zpět z hlediska systému (můžou se dohodnout po tellu a možná by to tak i mělo být) a to ani když je zloděj milionkrát slabší ve všech ohledech.
Věc, kterou získáš. Je to myslim random item z invu (ne však equipped) a nebo random (nepoměrná!) částka z měšce. To je nesmysl největší.
Bezespornost tedy nastává jen když se ti nepodaří okrást a zároveň si toho všimne, ostatní příklady sou diskutabilní na základě situace. V papíráku by to šlo, v NWN problém.
Proč by se hodil novej systém:
Tohle je konfliktní záležitost a tak by bylo dobrý, kdyby měla pevnou mechaniku aby se předcházelo hádkám. Když už předpokládáš, že se hráči dohodnou na postupu implementace základního konceptu kterej vyloučí všechny paradoxy, dostaneš se k zásádnímu konfliktu: "a cos mi vzal?" Dohodnutí se na itemu kterej byl ukradenej může bejt nemožný, navíc celá procedura je zdlouhavá. Navíc stačí když protějšek odmítne spolupracovat (což může) a nikdy mu nemůžeš nic vzít.
Měl bych ještě takovej jeden malej návrh .
Pokud už se bude dělat novej systém , šlo by do nej zahrnout ješte tu věc, že pokud by se zloděj pokoušel někoho okrádst ,neházel by si na odhalení jenom postižený , ale i ti kteří jsou zrovna v těsné blízkosti ?
Přijde mi to zcela normální , protože pokud se s někým bavím a někdo se mě pokouší okrádst, ja si toho všimnout sice nemusím , ale osoby v me blízkosti ano.
Pokud už se bude dělat novej systém , šlo by do nej zahrnout ješte tu věc, že pokud by se zloděj pokoušel někoho okrádst ,neházel by si na odhalení jenom postižený , ale i ti kteří jsou zrovna v těsné blízkosti ?
Přijde mi to zcela normální , protože pokud se s někým bavím a někdo se mě pokouší okrádst, ja si toho všimnout sice nemusím , ale osoby v me blízkosti ano.
Kde čert nic nezmůže, tam nastčí krávu … nebo dvě kozy.