Jezura píše:snowman píše:Ale hráč by měl zapochybovat a zamyslet se, zda OPRAVDU je pravděpodobné, že je to tak, když žije ve městě, kde možná existují legendy, všeobecná krevní nenávist atd. To se právě snažil Drog zistit. Protože pak by bylo o dost pravděpodobnější, že o nich ví. Přece jen to není vypitej ignorantskej trpoš, ale sekerník, co musí znát trpasličí nepřátele..
V tomhle se neshodujeme, můj trpaslík není ignoranskej trpoš, a přitom o Duergarech nic neví. Což je imho příklad, proč to má každý hrát, jak chce.
Jistě. Nevyvracím Ti, že hráč o tom rozhoduje a když chce, najde si cestu, jak vysvětlit, že je to tak nebo naopak. O to tu nejde. Pokud mě chytáš za slovo, pak bych možná měl použít MĚL BY znát trpasličí nepřátele... O Duergarech jsem ale přímo nehovořil - a záměrně. Přečti si, co napsal Drog. Zjišťoval, co a jak v Hargolu, aby vysondoval PRAVDĚPODOBNOST, s jakou by jeho postava trpaslíka mohla Duergary znát. Pak se rozhodne sám, to nikdo nepopírá, takže žádná neshoda.. Jen jsem vysvětloval, že chápu, proč se na to Drog na začátku asi ptal...
So please no disagreement, buddy
edit: ignorantskej trpoš, co sedí a jen chlastá a nevnímá, má menší šanci se dozvědět něco nového natož si to zapamatovat než ten, který se o to třeba zajímá a chce bránit trpasličí čest, pořádek zákony v hlavním trpasličím městě. Jen jsem příkladem znázornil poměr pravděpodobností. Ne to, že kdo je u stráže, MUSÍ znát konkrétně DUERGARY (psal jsem jen, že musí znát nepřátele a pak se opravil na "měl by") nebo že ten, kdo je furt v lihu, NEMŮŽE znát Duergary...
Ale hráč se MŮŽE nad tím zamyslet TEĎ, protože třeba u vytváření postavy nebyl natolik geniální a dokonalý, aby zvážil v detailním životopise postavy naprosto VŠECHNO.. Jistě se v průběhu hraní objeví více situací, kdy se hráč bude muset rozhodnout rychle, zda postava má s tím či oním zkušenost nebo ne.. to je normální průběh - jde nejen o improvizaci v rozhodování a zahrání situace, ale třeba i rychlou analýzu. Co se Duergarů týče, je to pro hráče trpaslíka velice vážná otázka a holt někteý hráč má jasno hned a některý se nad tím chce trochu zamyslet z pohledu pozadí světa.. Toť vše.. Já sám ještě třeba nevím ooc, zda má postava Duergary zná nebo ne ebo zda o nich třeba jen slyšela vyprávět. Stará je na to dost, ale zase trávila soro celý život jen v dolech... Ještě jsem se nad tím nezamyslel... Když na to dojde řeč ve hře, budu se muset rychle rozhodnout a pak to tak hrát. Když se nad tím zamyslím NEŽ k tomu dojde, budu připravenější.
Ale uznej, že i rozhodnutí hráče co se tohoto týče, má jisté hranice - asi dost DIVNĚ bude vypadat, když hráč mladého trpoše, co do nedávna jen makal u táty v kovárně, tvrdit a hrát to tak, že zabil mnoho Duergarů a ví o nich první poslední... Jestli mi rozumíš.. Platí to i opačně. Drog asi nechtěl, aby to třeba bylo DIVNÉ, že je nezná, kdyby pravděpodobnost byla vysoká například tím, že v Hargolu se o nich běžně mluví jako o nepřátelích č. 1 - a to, zda se o tom mluví/mluvilo všeobecně, už nerozhodne hráč, ale DM/WB. Na hráči je pak zvážení (nebo někdo to nezvažuje, jen se prostě rozhodne), zda byl jeden z mála, kdo to nikdy nezaslech nebo naopak...
Uf..