Zadrzeni hrace jinym hracem

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

Odpovědět
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Zadrzeni hrace jinym hracem

Příspěvek od Psanec »

Resim ted problem.
Mame zde zatykac na 2 osoby ve hre. Problem je, ze kdyz je potka straz a rekne, ze jsou zatcene, zacnou utikat.
Pokud jsou daleko od straze, fajn, ale pokud straz stoji vedle nich , tak pochybuji, ze by utekli.
Dale je zde problem, ze dana osoba na sebe zakouzli neviditelnost. Coz je problem, jelikoz nevim, jestli pocatek kouzleni mam brat za neuposlechnuti a duvod k utoku, jelikoz plno postav, nema moznost neviditelnou postavu najit. Takze jedina mosnost, je zautocit. Problem je, ze nestihne dat odpor vuci protivnikovi a co tak sleduji,tak jedina moznost, jak nekoho zadrzet je ho proste zabit …

At si to Nae a nebo Lidye neberou spatne, ale obe proste pri slove zatykani zacnou zdrhat a nejak neberou v potaz, ze u nich stoji straz ….

Proto se ptam jak se zachovat. Muzu nane okamzite zautocit, ale nechci je zabit, bohuzel momentalni system hrani techto dvou postav, ktomu primo vybizi ….

Mamli to rict otevrene, postavy proste ignoruji to, ze v okoli se nachazi NPC straz, ktera tam pravidelne chodi.
Doufam, ze neumyslne , toho vyuzivaji a proste pak zdrhaji ….

Je zde pak otazka. Pokud to jako hrac nahlasim, ze postava proste zdrhla, tak jestli ji DM presunou do vezeni, jelikoz ta postava se zachovala zachovala zcela OOC misto IC.
Beru to ted z pohledu straze …..

Edit : Nae a Lidye byli uvedeny jen jako priklad. Tyka se to i jinych postav …
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4101
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arto »

Stráže mají přece TS ne?
Wanting something does not give you the right to have it.
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

Zde se jedna o hrace(PC) ktery predstavuje straz a straz NPC, ktera stoji vedle a nereaguje.
A postava ktera je zatykana to proste ignotuje hodi invis a zdrhne.

Edit: nehlede na to, ze straz ma v ruce zbran, kterou je pripravena pouzit ….
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

mno, todle je hodně citlivá záležitost, chce to hodně u toho přemejšlet a hlavně nespěchat
tohle je přesně ten důvod, proč sem držkoval, že stráže maj permanentní TS - maj ho s tim nic nenaděláme ale tvoje postava to IC vi ?
k zatýkání obecně - napsat někomu, že je zatčenej a *chytit ho* je absolutně špatně - NWN engine umožňuje chytit a dělat to hvězdičkama je jeho obcházení - *chytit* může kdokoli kohokoli ale chytit někoho opravdu - to na to musíš napřed mít :) chytání obvykle předchází nějakej rozhovor, když ti chytanej píše odpověď nemůže zároveň couvat, musí si vybrat, buď komunikuje, nebo kličkuje, obojí nejde - nech mu čas, jinak se všechno zvrhne v bitku
a jedna čistě řečnická otázka - to nás fakt chcete chytit ? dyk se pak ukoušete nudou :bleh: jestli nás chcete vážně chytat, může se stát, že začnem chytat my vás, já myslim, že zatím sme desperáti velice uznalý a života druhejch si vážící, že neumřel naší rukou snad nikdo, kdo nezaútočil první tak trochu myslete a zapojte fantazii, my tvrdý bejt umíme ale preferujem zábavnost před bitkařením :bigwink:

jinak nevim, na co přesně narážíš, mně se pokoušel zatknout akorát trpaslík a hrál to perfektně, během rozhovoru neudělal jedinej krok ke mně, příjemně sme si pokecali a pak Nae zmizela po zlodějsku (trpaslíka mohla popravit jak škodnou ale ani se ho nedotkla)
Naposledy upravil(a) photter dne 10. 5. 2006 10.59, celkem upraveno 1 x.
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

No to je ten problem. Ma postava na to ma a kdyz kolem chodi, jeste jine straze, ma na to uz 100% …

Co se zatykani vyvrhelu tyce, mas pravdu, byla by tu pak nuda …. Ale vyvrhelove by se pak meli chovat vic jako vyvrhelove.
Ne otevrene chodit po Zelezne risi ci Tirianu , kdyz je na ne v obou zemich vypsan zatykac …

Co se tyka tveho zatceni, nebyl jsem u toho a tak neposuzuji :)

Muj nazor na vec je takovy, ze pokud Hrac, nekomu ve hvezdicjach napise, ze ho zatyka, druha psotava by to mela brat v potaz a pokud nechce bojovat, mela by se nechat zatknout a odvect. Kort kdyz kolem jsou jine straze a v podstate by nemela sanci na to utect …..


Jinak je fajn, zes narazil na problem zatykacu a hratelnost ve hre.
Byl bych pro, aby se zatykace po nejakem case sundali. Pokud postava nebude chycena.
Jelikoz pak je zde problem, ze postava na kterou je vydan, se nemuze pohybovat po svete a je prikovana na ostrove a nebo s velkym rizikem chodi ven a pak to spise smeruje k PVP ….
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

omyl, zatykač je v Tirianu a Hag Hargolu v říši ne (pokud sem teda něco neprošvih)
k zatykačům obecně - zatykač se dá "zaspamovat" - jak se octne na vývěsce na 3.+stránce - jako by nebyl, to mám vyzkoušený :)
spíš bych preferoval určitou zdrženlivost s jejich vydáváním ale to je na posouzení DM
když vemu ty tři zatykače, co sou na mně:
1. Ten za 3000 - vznikl po tý nakládačce, co dostal trpaslík v hotelu, nešťastnou náhodou tam umřel náhodnej kolemjdoucí (OOC sem se mu omluvil, šláp na past, která tam čelala na trpaslíka) - trpaslík jako poškozenej nemůže ve svůj prospěch svědčit (nemluvě o tom, že byl celou dobu omráčenej a když se z toho probral zdrhal hned za roh) a nikdo jinej mě tam neviděl - jakej kruci zatykač ? i kdyby mně předvedli, každej soudce mě musí na fleku pustit, všecko popřu a neni ani svědek ani důkaz
2. Druhej zatykač 10000 na nějakou podivnou elfku, co nabádá k vraždění trpaslíků - netušim, jak ste na to přišli ale jestli si myslíte, že mně popsal písař, tak ste vedle, vzkaz sem psala jinde, tady sem ho jenom vyvěsila (samo, že v hidu) takže opět zatykač na základě ničeho
3. Zabití před Svačinkou - viděl svačinka a další NPC svědkové a museli nutně vypovědět, že oběť zaútočila první (nebo to zapřela ?) 10000 za sebeobranu ? špatně :(

tím nechci teď ty zatykače řešit a rozpatlávat, kdyby na mně nebyly vystavený tydle, byly by jiný, bejt psanec je moje way of life ale chci tím naznačit, že určitá zdrženlivost by byla na místě, zatykač už je hodně vysoká sankce, umožňuje vlastně beztrestný zabití a měl by bejt vystavenej až když je fakt neprůstřelnej
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Psanec
Příspěvky: 1377
Registrován: 17. 2. 2006 21.52
Bydliště: Prachatice / Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Psanec »

Ja to bral taky, ze je jen v HagHargolu.
Ale po vcerejsi konzultaci s Onyxem, pry plati pro celou Zeleznou risi, pokud neni uvedeno jinak a na nem jinak uvedeno neni :(

1. souhlas
2. netusim
3. Resil jsem s Labirem a videl Svacinka a jeste jedna obyvatelka. Thral pred utokem, kricela, ze ji okradli.

Souhlas, ze zatykac by se mel vydavat jako posledni moznost, jelikoz pak hrac opravdu, nema moc na vyber …
Se slovem se musí zacházet čestně; je to nejvyšší dar, jehož se člověku dostalo.
-- Kniha Sirach

--------------------------
Bojíš se smrti bratříčku ?

Ne …
Smrt je jen vysvobození z bolesti.

Špatně. Smrt je teprve začátek
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

photter píše:
1. Ten zatykač už není kvůli tomuhle, ale kvůli dalším IC věcem, které se nabalily na tohle a o kterých ani nevíš (nebudu je tu říkat) - po IC intervenci byl kdysi změněn a to dost.

2. DM má možnost u všech příspěvků na libovolné nástěnce zjistit kdo to psal, u jakého písaře, kdy to psal, kdo to vyvěsil a kdy to vyvěsil. Minimálně jeden z těch vzkazů (ten první) kterých se to týkalo byl psán vedle u písaře - proto zatykač. Je pravda že další vzkazy už byly psány u jiného písaře. Takže - pozor na ignorování NPC! :bigwink:

3. O události jsem dostal podrobný report jen z jedné strany a tam i bylo že postava zaútočila první, ovšem trochu jinak popsané. Na základě toho jsem jednal.

Jinak - zatykač na Equilibrii není povolení na místě hledaného zabít - jedná se o vypsání odměny za dopadení ne za zabití. Proto tam není ani oblíbená větička "živý nebo mrtvý". Odměna je jen za dopadení, tj. živého. A když je na někoho vypsán zatykač ještě to nemusí znamenat že je vinný, jen že je podezřelý a pravděpodobně to spáchal.

A stráže jsou v zatýkání zdrženlivé až moc. :bigwink:
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
labir
Příspěvky: 6702
Registrován: 18. 12. 2005 1.27
Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od labir »

Ještě dodateček: do Rozšíření plánuji na zadržení udělat jednu vychytávku, na kterou když postava bude pěkně trénovat tak bude moci skutečně jinou postavu zadržet a nasadit ji pouta s možností odemknutí. Uvidíme jestli se to povede. Samosebou to nebude jen tak dostupná věc.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

photter píše:Druhej zatykač 10000 na nějakou podivnou elfku, co nabádá k vraždění trpaslíků - netušim, jak ste na to přišli ale jestli si myslíte, že mně popsal písař, tak ste vedle, vzkaz sem psala jinde, tady sem ho jenom vyvěsila (samo, že v hidu) takže opět zatykač na základě ničeho
AD Nastenka: No ja nevim, me DM presvedcoval, ze pisar za nastenku zodpovida a bez jeho vedomi se tam nic neobjevi a kdyz jo, tak to hnedka sunda, proto tam je. Takze podle me IC nelze na nastenku, kde je pisar, vyvesit cokoli bez jeho vedomi.

AD Zatykani: Na Ark2 mezi zkusenejsimi hraci bylo zvykem se pri choulostivch situacich dohodnout a halo se pomoci ** na kola, hazelo se na ability a skilly jako by hody probihaly v enginu …
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

hmm, no, já bych tu fakt nechtěl pitvat podrobnosti, tím méně měnit OOC věci, který se IC staly
proč bych nemoh na nástěnku pověsit ceduli, kterou mám u sebe ? co je to za ptákovinu ? u některejch nástěnek neni písař 24/7 jako v Tirianu, písař mě hide nevidí, i když ten Tirianskej tam 24/7 je, nemůže to bejt logicky tensamej, vo nějaký zodpovědnost - to už si cucáš z prstu, viď ? :-)

řešit zatýkání pomocí ** - jo, je to jedna z možností ale ze zkušenosti vim, že málokdy se protistrany dohodnou na DC hodů, málokdy se shodnou, co se všecko dá v kole udělat (kroky, pohyb, akce) a musim se přiznat, že nejsem takovej znalec papíráckejch pravidel, abych dal za sebe ruku do vohně

principiálně budu tvrdit, že když uskočim blesku (a že uskočim), uskočim jakýkoli ruce a můžeš zatýkat ;)

znova opakuju - znám několik způsobů, jak zatknout druhou postavu v možnostech danejch enginem hry a nevidim jedinej důvod dělat to *jinak*
vono když jednou začneš obcházet herní mechanismy *takhle*, můžeš za chvíli nekoho *okrást o všechno*, *vypíchnout mu voči*, *zlomit mu nohu* a podobně

možná, že přehánim ale viděl sem už ledacos a sem z principu proti tomu aby se *dělalo* něco, co se dá udělat ve hře normálně
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

eště k těm zatykačům:
že zatykač není "dead or alive" sem doteď netušil, to je klika, že nebyl hledanej někdo mimo vyvrhely, radši doručuju hlavy než zajatce :)
asi by to tam mělo bejt výslovně uvedený

že je zatykač z Hargolu rozšířenej na celou říši se mi ani trochu nelíbí
za prvé to byla jenom taková lapálie, která vznikla nešťastnou pozicí postav a summonů pri zapnutí dislike, za druhý se mi zdá, že to prostě přeháníte - přišly sme k trpaslíkům jen tak, nevozbrojený, trochu sme provokovaly a trpaslíci na nás vystartovali a my sme zdrhly - KURVA NACO ZASE ZATYKAČ PRO CELOU ŘÍŠI ????
já chápu, že trpaslíci sou uražený, že sme se jim posmívali u nich doma, právem nás vyhnali a já se u toho bavil ale jakej je důvod k celoříšskýmu zatykači ?

myslete dycky za vobě strany, než něco takovýho vyhlásíte, já vydržim skoro všecko ale slabším náturám tohle dokáže hru na tý špatný straně hodně znechutit

a když už sme v tom, udělejte nějakou možnost obejít tirian z hobitínský strany a možná, že tam ty ošklivý vyvrhele tak často neuvidíte :)
(a neřikejte, že ta možnost je a já jenom blbě koukám, to bych se musel stydět :))
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
cybermisa
Příspěvky: 6078
Registrován: 20. 2. 2006 2.46

Příspěvek od cybermisa »

photter píše: proč bych nemoh na nástěnku pověsit ceduli, kterou mám u sebe ? co je to za ptákovinu ? u některejch nástěnek neni písař 24/7 jako v Tirianu, písař mě hide nevidí, i když ten Tirianskej tam 24/7 je, nemůže to bejt logicky tensamej, vo nějaký zodpovědnost - to už si cucáš z prstu, viď ? :-)
:biggrin:

1. Hele rekl ti nekdy nekdo, ze treba takovy pisar muze ceduli, co na nastence nema co delat, treba sundat? :biggrin: To, ze ji vyvesis v hidu samozrejme mozne je, ale pisar asi nastenku kontroluje, spravuje , od toho je placeny … mozna ze tam neni 24/7, ale kdyz prijde do prace treba rano, tak nastenku zkontroluje, takze tvuj vzkaz by tam i treba pres noc vydrzel, to uznam :biggrin:

2. cucani z prstu -> presmerovavam na patricneho DM :biggrin: BTW Serena by ti o tom mohla vypravet, co vsechno ma a nema pisar delat :biggrin:
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

no tak ať to serve, však ty cedule zmizely a neřek sem jediný slovo proti ale neřikej mi, že je nemůžu vyvěsit a že tam nemůžou viset, než si jich všimne
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Uživatelský avatar
Arto
Příspěvky: 4101
Registrován: 19. 2. 2006 14.35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Arto »

A proč by měl písař strhávat vývěsky? Není náhodou placenej od toho aby je hlídal a psal je? To je snad jedno jestli ho napíšu tam a vyvěsím tady. Podle mě je to nesmysl. To by pak mohl vývěsky strhávat každej.
Wanting something does not give you the right to have it.
Jezura
Příspěvky: 654
Registrován: 18. 12. 2005 5.30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Jezura »

1. Přestaňte kazit ostatním hráčům hru zveřejňováním IC informací na fóru. Pravidla říkají:

4.13. Hráč nesmí zneužít nepřítomnosti DM ve hře. Veškeré akce postavy musí být v souladu s prostředím, zejména s očekávatelnou reakcí všech NPC. Např. ve městech na veřejných prostranstvích by v případě pokusu o vraždu velmi pravděpodobně reagovali stráže. Takový čin bez přítomnosti DM je zneužitím systému a porušením pravidel. Sporné situace vyhodnotí vždy DM na základě popisu události zúčastněných hráčů.

Náhlasili jste spornou situaci DM předtím, než jste začali psát sem?

Pro zjednodušení nahlašování byl přidán krátký text a odkazy pro rychlé psání zpráv DM do http://www.equilibrie.cz/kontakt_na_dm.php.

2. Obecně problém hvězdičkové konvence je o tom, že pokud chcete udělat něco, co ovlivňuje jinou hráčskou postavu, nesmíte napsat *udělá*, ale pouze *pokusí se udělat*. Potom se buď přirozeně, nebo třeba dohodou na nějakém hodu rozhodne, jak pokus dopadl.

Př. špatně:
Postava A: *chytne ho a sváže provazem*
Postava B: *usměje se a běží pryč*

Př. správně:
Postava A: *pokusí se ho chytit a svázat provazem*
Postava B: //hod k20 na sílu?
Postava A: hodí si k20, přičte bonus za sílu a řekne např.: //15
Postava B: hodí si k20, přičte bonus za sílu a řekne např.: //12
Postava A: *dokončuje svazování*

Samozřejmě to celé je na dohodě obou hráčů. Může se to obejít i bez kostky, nebo máte systémové nástroje (např. bojovnický feat sražení). Možností je více a pokud se hráči nedohodnou - viz bod 1.

3. Garionův problém se zatýkáním mi přijde spíš jako vnitřní rozpor postavy "zabít či nezabít". Prostě je měkej :bigwink: , což nutně není špatná vlastnost. Naopak je zajímavá a např. ve vztahu k trpaslíkům situaci dost komplikuje a tím hru obohacuje.

4. Zákony Železné říše jsou na Equilibrii imho dobře IC popsány. Nelíbí-li se vám, nepitvejte je na fóru, ale vstupte se svou postavou do politiky :smile: a změňte je.
hipsy
Příspěvky: 71
Registrován: 19. 2. 2006 13.09
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od hipsy »

V Mithaliru si chodim klidne kolem strazi protoze tam o zadnym zatykaci nevim a myslim ze tam ani neni. nebo myslis tu hospodu?
kolja
Příspěvky: 729
Registrován: 18. 2. 2006 17.01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kolja »

k zatýkání: to máš těžký, já např. hraju kouzelníka, a tam je možnstí tooolik :smile: Když zdrhá, tak se střílí nejdřív do vzduchu, a pak rovnou do zad, ne? :biggrin: Stejně je systém smrti v NWN špatnej (smrt nic neznamená - např. viz. zkamenění na alh - nejlepší řešení rozsekat a oživit... uh :blink: ach jo...), tak když se stane, že zatýkanej nešťastně umře, je tam chrám a je to.

zatykače
životnost - měl by platit co nejdýl, zrušení je na DM, ale já nevidim důvod na nějaký brzký rušení zatykačů, neměla ho ta postava nechat na sebe vypsat :bleh: (a to i když to třeba vtipně někdo na ní navlík)

to, že zatykače nejsou "živej nebo mrtvej", sem tak nějak tušil, ale, no... uvidíme, tohle radši uvidim řešený ve hře...

co se týče stráží, tak např v Tirianu sou na každym rohu a určitě sou pěkně namakaný. Tzn. ukazovat se nebo dokonce dělat něco nekalýho před jejich očima nevidim moc fér. Ono hrát do detailu hledanýho je pakárna a určitě na hlavu, ale já bych se o to určitě pokusil, i když bych to asi po pár dnech (dni) nevydržel :biggrin: Myslim že třeba utýct strážim v Tirianu je eště reálný, ale musíte začít zdrhat hned. jinak se půjdou podívat co se děje, uvdí podezřelou postavu, přijde jich víc a po obklíčení jsou šance na útěk mizivé. Ale co, on tam jednou ten DM bude (ovšem pokud ostatní pak uvidí diametrálně odlišnou hru, tak si myslím že to zklame :no: ).
photter
Příspěvky: 1348
Registrován: 18. 2. 2006 22.43
Bydliště: Arnudenské císařství
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od photter »

Jezura píše:….
myslim, žes mě úplně nepochopil, já nechci žádnou změnu něčeho k čemu už došlo, chtěl sem jenom, aby se zatykač nevypisoval za každou kravinu, nic víc a nic míň, dával sem to k úvaze DM, nic víc, nic míň

když za něco je vypsanej zatykač, musel se hledanej zachovat NEZÁKONĚ, z čehož vyplývá, že se taky moh zachovat ZÁKONĚ a neučinil tak
pokud je nekdo napadenej (kdekoli a z jakýhokoli důvodu) bude se bránit a vypisovat za to zatykač znamená, že zákoný je se nebránit a nechat se zabít
...terribilis ut castrorum acies ordinata...

"Bohové přicházejí a odcházejí, elfky zůstávaj." Âsar
Odpovědět