Pán smrti - kniha nemrtvých

Neaktuální a stará témata

Moderátor: Dungeon Master

Milverin
Příspěvky: 25
Registrován: 16. 11. 2006 17.48

Příspěvek od Milverin »

labir píše:No s magií obecně již přes rok (od začátku prací na Equlibrii) koketuji s jistou revoluční myšlenkou úplného a kompletního předělání magie tak, že by se umožnily plnohodnotné magické souboje, mág by byl silný ale jen pokud by na to měl i hráč, přestalo by stačit kliknout na kouzlo a na cíl, naučení kouzla by nebylo jen klikací záležitostí, vlastně by byl komplexní a konzistentní systém magie BEZ dopředu daných kouzel - tj. byl by možný magický výzkum, k tomu samozřejmě kompletní zdůvodnění a teorie proč to tak funguje jak funguje, zrušila by se memorizace a zavedla magie (něco jako mana), kouzlení by bylo evokální (tj. sestavením formule a jejím pronesením či zašeptáním) a gestikulární (postupná gestikulace, podobně jako komba pro bojovnky), při postupu na další úroveň by se nešla brát kouzla atd...

….
Pokud by se povedlo aplikovat jiný systém magie, s možností zkoumání a větší míry angažovanosti čaroděje, viděl bych to jako velký přínos. Je to samozřejmě věc názoru, ale systém DnD je podlě mě jeden z nejhorších. Vzniknul ve své době a měl své důvody - zejména jednoduchost (stejně jako původní omezení zbraní a zbrojí pro čaroděje ve všech možných systémech). Počítačové systémy umožňují naopak mnohem více.

Sesílání pomocí různých kombinací gest atd. je velmi dobrý nápad, samozřejmě s pojistkami proti OOC zneužívání. Teď už jen ta realizace...

A existují i jiné systémy naž mana.

Ad přístup k magii: získávání kouzel je, dle mého pohledu, neobyčejně snadné a nevyžaduje příliš velké úsilí. Musí to samozřejmě odpovídat charakteru světa, ale shánění kouzel, obzvláště těch silnějších, je skvělá IC zkušenost a může být cílem mnoha "questů" - pro čaroděje dokonce celoživotních (Jakou radost měl Raistlin v DragonLance z nalezení Fistandantilovy knihy kouzel, byť primitivních, a dokonce se pro ni vydal do dračího doupěte). Návštěva univerzitního prodeje je oproti tomu dosti "fádní".

Krom toho by se světem pohybovali čarodějové s velmi odlišným repertoárem a často by museli oželet ta nejvýhodnější kouzla.

Jinak IC se dá zahrát leccos, a kdo chce, tak si i současný systém může sám zatraktivnit atd. Ale krása dobrých pravidel je i v tom, že pomáhají hráčům a svět obohacují již samy o sobě.
prodigal
Příspěvky: 54
Registrován: 21. 12. 2006 21.32

Příspěvek od prodigal »

Kniha nemrtvých je zajímavý nápad. Zvýšila by variabilitu, tím pádem zábavnost. Mohli by být přidáni noví nemrtví nebo umožněno vyvolání / stvoření většího množství za den, čímž by se posílil tento obecně slabý class. (Radši si ani nepředstavuju, jak by dopadl souboj nemrtvých Pána smrti s equilibrijskými "obyčejnými" zvířátky. To by byla ostuda. :smile: ) Bylo tu zmíněno, že jich má dost. Například ve srovnání s mágem, který mohl vyvolávat celkem 9 bestií školy vyvolání, nemrtvé, a bytosti pomocí svázání plání a brány, a který nyní na Eq pomocí knih může na každém z 9 kruhů vybírat ještě ze spektra bytostí, jich má pán smrti málo (Pán smrti může vyvolávat bestie také, avšak na své 10. úrovni se myslím dostane maximálně na 4 kruh.) Kniha nemrtvých by odstranila jednu nelogičnost. Když na prvních úrovních pána smrti můžu vyvolat krutou zombie, proč bych jí nemohl vyvolat i na vyšších. Kniha nemrtvých by umožnila výběr.

A ještě se chci zeptat, jestli featy pána smrti jako Oživ nemrtvé, Vyvolej nemrtvé …, chápete na Equilibrii jako vyvolávání, přímé vytváření nemrtvých, nebo nějak jinak. Já to chápu jako přímé vytváření. (Pán smrti podle mě ovládá esenci smrti, jeho tělo pohání temná negativní energie … proto nemůže být paralyzován atd. Proto pomocí ní sám paralyzovat dokáže. Imunní na critical je proto, protože je jedno, kam ho meč trefí, protože jeho tělo je rovnoměrně "zpevněno" negativní silou, takže spíše ona je zasažena. A tak by se dalo pokračovat dál...)

Vlastně proč pán smrti nemá částečnou odolnost na negativní energii a zvýšenou citlivost na pozitiovní. Mohla by mu vadit i kouzla na nemrtvé, nebo dokonce i odvracení atd.
Slyšíš to srdce? Ještě tluče...
Naylun Swordplay, Sidi
Zamčeno