Rady a triky - herní část

Různé rady a řešené problémy a návrhy

Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master

psin
Příspěvky: 554
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

JAK NA RYCHLÉ EMOCE

Stejně jako máte možnost vytvořit si a mít po ruce v quickslotu text, můžete do něj přidat i emoce, které jsou viditelné = postavička provede animaci činnosti. Je možné vybrat jak čistě pohyby (úklona, kývnutí, spadnutí, hledění do dálky apod.) tak i pohyb či posunek se slovním i hlasovým komentářem - je třeba si někde o samotě vykoušet, která emoce jak vypadá, aby jste pak nedělali nějakou nepatřičnost.

Přidání emoce do quickslotu probíhá podobně jako u textových maker:
- pravým tlačítkem kliknete na prázdný quickslot
- z kruhového menu vyberete vlevo nahoře ikonku očka se slzou a pak z kruhového menu požadovnou emoci
- další emoce a pohyby jsou skryty pod další ikonou očka se slzou (jsou celkem 3 úrovně)
- kliknutím na vybranou emoci ji přidáte do quickslotu


Pokud má emoce jen pohybovou složku a postavička sedí, pohyb se provede až potom co si stoupne. U emocí s oběma složkami - pohybovou i textovou/hlasovou se při sezení postavička projeví hlasem a textem a pohyb se provede až po zrušení sezení.
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
psin
Příspěvky: 554
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Příspěvek od psin »

JAK NA KRUHOVÉ MENU

Kruhové menu u postavičky skrývá mnoho užitečných věcí (např mod utajení, kouzla atd) a jeho (dobře nacvičené) ovládání pomocí klávesnice může ušetřit spoustu času a i quickslotů.

Kruhové menu se ovládá klávesami na numerické klávesnici:

0/Ins - vyvolá kruhové menu
Esc - zruší kruhové menu
5 - zruší menu nebo se vrátí o úroveň zpět v menu
1 - 9 - slouží k výběru dané položky menu rozmístěné v kruhu tzn. 1 vybere položku vlevo dole, 2 přímo dole, 3 vpravo dole atd. Můžete se tak pohybovat po různých úrovních kruhového menu a když dosáhnete na konec tak přímo vyberete danou položku a činnost nebo kouzlo se provede např.:
Mód hledání z kruhového menu klávesami: 0 - 4 - 6,
Mód utajení: 0 - 4 - 4,
Emoce a pohyb padnutí dopředu: 0 - 7 - 7 - 7 - 8,
Kouzlo umístěné jako první zleva v tabulce zapamatovaných kouzel na druhé úrovni: 0 - 9 - 2 - 6 - 8,

Složitější kombinace je třeba si někam napsat a potom/nebo je natrénovat nazpaměť a některé akce nebo kouzla raději umístit rovnou do quickslotů.
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
psin
Příspěvky: 554
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

Pokládání věcí na stůl

Příspěvek od psin »

JAK NA POKLÁDÁNÍ VĚCÍ NA STŮL

Jak položit jídlo nebo pití před na stůl? Pomocí kolečka myší (stisknou a držet) nebo pomocí kláves Page Up /Page Down změníte pohled na vaši postavičku tak, aby jste ji viděli přímo ze shora ( "v půdorysu"). Potom klávesami šipek nebo kolečkem myši si přibížíte pohled, otevřete inventář a přetáhnete (drag and drop) požadovaný předmět přímo na místo kam ho chcete položit. Pozor na vzdálenost od hrany desky stolu - aby postavička "dosáhla" kam chcete - vhodnější je stavět itemy blíže ke kraji.

Díky Ikkiemu za tip a radu.
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

TRVALÉ EMOCE TROCHU JINAK

Sice máme parádní feat "Gesta a Emoce", ale i ten není úplně košer. Tenhle způsob, který budu nyní popisovat, se používal ještě než se tenhle feat zavedl, popřípadě když z nějakého důvodu nešla použít Runa emocí.

Momentálně mne napadá jen využití když se chcete posadit a nevyhodit se přitom z hide a nebo provést nějakou akci při boji.

Pokud vaše postavička provádí nějakou animaci a vy přitom pohnete věcí v inventáři, udělátko, co počítá dobu průběhu animace se zasekne a postavička bude animaci provádět pořád. Když si totiž normálně sednete přes kruhové menu emocí, postava po chvíli zase sama vstane. Pokud ale, když sedí, pohnete s něčím v inventáři, vydrží sedět jak dlouho chcete. Jde takhle i padat, ale tam se mi zůstat ležet povedlo asi jen dvakrát z mnoha pokusů ^_^

Stručně -

Emoce z kruhového menu sezení a pohnout věcí z inventáře = sednutí bez vyhození z hide.
Naposledy upravil(a) The_Balrog dne 22. 7. 2008 14.20, celkem upraveno 1 x.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

TĚHOTENSTVÍ

S hraním ženské postavy se pojí skutečnost, že se můžete dostat do situace, kdy existuje reálná možnost otěhotnění. Protože se ale nejedná o věc nikterak triviální, rozhodl jsem se sepsat tento odstavec.

Nejdříve si musíte ujasnit, jestli jste jako hráč schopný a ochotný sehrát mateřství. Těhotenství a následná péče o dítě totiž fakticky znamená, že se o něj budete muset starat až několik reálných let. Sotva jej budete mít možnost odložit, když zrovna nebudete mít náladu nebo chcete jít na nebezpečnou výpravu.

Pokud se ale hráč i postava rozhodli, že dítě mít opravdu chtějí, je nutné se také zamyslet nad pravděpodobnosti s jakou postava otěhotní (bude se lišit dle věku, rasy, otce příp. nějaké speciální historie postavy). U stálých či dokonce oddaných párů bývá otěhotnění málokdy problémem, ovšem u "jednorázovek" je asi vhodnější si hodit kostkou (prosím ne tou, která je v NWN, pokud nechcete riskovat, že hodíte 5× za sebou jedničku ať už znamená cokoliv).

Pokud postava v takovém hodu uspěje (popř. usoudí, že už je ta správná chvíle), je velmi vhodné ještě před zveřejněním této novinky kontaktovat DM. Mimo jiné také z důvodu, aby ve sporných případech ještě mohl být otevřen dialog (např. když si hráč tu pravděpodobnost určil úplně někde jinde). Běžně ovšem je taková informace nutná především kvůli správnému zahrání kněžích, dohledem nad postavou, aby v 8. měsíci nechodila bojovat do dungeonů, poskytnutí těhotenských oblečků a samozřejmě nakonec také předání systémového předmětu samotného dítěte. Navíc se jedná o informaci, která je docela důležitá např. při různých questech.

A nakonec pokud by došlo například ke znásilnění, při němž otěhotnění samozřejmě také hrozí, situaci je vždy třeba nahlásit DM jako CvC a řeší se zcela individuálně.

d127Edit: Přeformulováno.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

ZAVÍRÁNÍ DVEŘÍ NA PŘECHODU

Pokud máte byt v patře, může být problém se zavíráním dveří. Když je totiž zkusíte zavřít normálně, jak jste zvyklí, kliknutím na dveře, nepůjde to a místo toho přeběhnete do druhého patra (protože ve dveřích je přechod).

Takové dveře ale jdou zavřít přes kruhové menu, na straně je ikonka "zavřít". Takže se nemusíte bát, že za vámi někdo proklouzne.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
psin
Příspěvky: 554
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

rybářský prut

Příspěvek od psin »

ROZLOŽENÍ RYBÁŘSKÉHO PRUTU

Pro správné směrové rozložení rybářského prutu je nutné, aby postavička před použitím prutu (z kruhového menu "Použít:..") stála pravým bokem kolmo k vodní ploše.
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

NOVÉ OBCHODY

Pozor při nákupu stackovatelných předmětů (takové, co se skládají na sebe a sčítají se).

Pokud je ještě nemáte zaplacené a rozdělujete je (uděláte z jednoho balíčku dva), díky bioware chybě se pak už koupit nedají. Takové někam vyhoďte.

Nakupujte vcelku a rozdělujte pouze už řádně zakoupené věci.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

TREZORY

Nespěchejte při výběru z trezorů. Všimněte si, že po otevření se předměty pomalu postupně načítají. Pokud trezor zavřete v okamžiku, kdy se do něj ještě nenačetly všechny předměty, je dost dobře možné, že se ten nenačtený zbytek neuloží a vy o ně nadobro přijdete.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
psin
Příspěvky: 554
Registrován: 27. 5. 2006 20.11
Bydliště: Plzeň / západní pobřeží EQ

zaseknutá postava

Příspěvek od psin »

JAK DOSTAT ZASEKNUTOU POSTAVU Z PASTI

Někdy se může stát, že se vám postavička zasekne mezi placeably (květy, listy, pohozené židle, ploty, stromy, postele atd.) Pro její vysvobození můžete vyzkoušet některý z následujících postupů:

1. Stoupněte si s postavičkou ke kraji "pasti" a odlogujte se ze hry - po opětovném nalogování se postavička objeví mimo past.

2. Summon: pomáhá i vyvolání si summona přímo pod nohy bez odlogu nebo se odlogněte a náhodný kolemjdoucí nechť přivolá na místo, kde stála vaše postava, nějakou tu potvoru (summon, přítelíček, cokoli). Po relogu se vaše postava o kus posune, což může vést k jejímu vysvobození.

3. Proměna: pokud máte možnost sami se proměnit do něčeho většího, přeplníte zabíraný prostor a tím se přesunete na volné prostranství. Nebo se odlogněte a náhodný kolemjdoucí se promění do něčeho většího (medvěd, klepetnatec apod.) a postaví se kousíček od místa, kde se vaše postava zasekla. Po relogu se vaše postava o kus posune, což může vést k jejímu vysvobození.

4. Někdy jako odstrkávací kouzlo pomáhá plamen (nejsem si jistá tím názvem, nultý kruh) - seslané na uvízlého či přímo uvízlým na někoho/něco těsně u sebe (pokud je to venku a v okolí je hraničář, mnohem spolehlivější je založení ohniště poblíž postiženého a teprve pak jeho zapálení kouzlem).

5. Také můžete zkusit sud (pivo, víno, voda) use (použít) na zem pod nohy a postavičku to tak jakože odhodí o kus vedle (vyzkoušeno u "hladových" skřetích chatek). Podobně jako sud funguje i stan - postavením stanu vyšoupnete postavičku mimo zaseknutí.

6. V Mithu u švadleny pomohlo se chvilku namotávat natáčet a jinak šaškovat kolem panáka, který je hned u lavičky, následná interakce enginu postavičku vystřelila ven jako šíp z luku skoro přes půl místnosti.

Pokud nezabere ani jeden z uvedených způsobů, požádejte DM prostřednictvím PJ kanálu.

Díky za tip: kokosakovi, Braenn, sciorpovi, Roma
Vše má své meze.

Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Odlogování ze hry

Příspěvek od The_Balrog »

ODLOGOVÁNÍ ZE HRY

:point: Neodpojujte se:
  • - na veřejných místech, kde by jiné postavy pravděpodobně byly svědky vašeho zmizení a pak objevení po nalogování (v hostincích, u nástěnek, ohnišť …)
    - v prostorách, které se uzamykají a nemáte dlouhodobě klíč nebo tam prostě nepatříte (pokoje v hostincích, obchody, cizí byty …)
    - poblíž zdí, stěn bytů a jiných herních objektů, protože po nalogování hrozí, že v nich budete uvězněni nebo se objevíte až za zdí např. v cizím bytě
    - při potížích, ihned po smrti, během boje nebo kráce po něm (viz katalogizovaný prohřešek Odlogování se při potížích)
:point: Doporučení k odlogování:
  • - boční uličky, odlehlá ale bezpečná místa, vlastní byty … (viz diskuze Oldogovávání a nalogovávání. Kde?)
    - přechody mezi lokacemi (trochu sporné, ale postavy se tam prostě objevují a mizí, takže to pak nevypadá tak rušivě)
    - před odlogováním použijte uložení postavy v pokročilém ovládání (zajístí to uložení postavy těsně před odlogem a ne např. 15s předtím na jiném místě)
    - můžete použít Mód utajení (Hide), který zůstane i po nalogování a může tak "pozdržet" vaše objevení až na správnou dobu a místo, ale nespoléhejte na to, mnoho postav a NPC vidí do stínů
17.08.2009 edited by Naylun
Naposledy upravil(a) The_Balrog dne 23. 11. 2008 18.35, celkem upraveno 1 x.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

JAK OMEZIT LAGY A CHAOS PŘI HŘE VE VELKÉ DRUŽINĚ (cca 7+ POSTAV)

Obecná rada zní: "Méně je někdy více." Konkrétně to znamená zejména následující:

* Mít trpělivost a hrát celkově o něco pomaleji než normálně.

* Nevyvolávat summony, přítelíčky apod.

* Nekouzlit zbytečně moc kouzel zvláště s velkými grafickými efekty.

* Nehvězdičkovat vše a neříkat zbytečnosti. Snažit se svou postavu uhrát na malém prostoru (aby zbyl i na ostatní).

* Určit si velitele a poslouchat jeho pokyny (pokud to není v rozporu s charakterem).

* Snažit se držet pohromadě, neutíkat družině ani se neloudat.

* Nedělat s postavičkou zbytečné akce a nebojovat na vlastní pěst.

Samozřejmě výjimky existují a určitě se najdou RP odůvodněné případy, kdy například chaotická postava nebude poslouchat velitele, namyšlený mág bude přehnaně kouzlit, ukecaná postava nebude mlčet atd., ale obecně to celkem pomáhá. Nejde o žádná závazná pravidla - jsou to jen tipy, jak zpříjemnit hru (nejen) majitelům slabších PC a pomalejšího internetu.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

GENERICKÁ NPC

U NPC s obecným názvem (chlapec, host, poutník) si nikdy nemůžete být jisti, kdo to doopravdy je. V hospodách sedí stále ti samí hosté na těch samých židlích jednoduše proto, protože to kvůli NWN tak musí být dělané. V herní skutečnosti to ale NEJSOU stále ti samí lidé, a pokud jste se před časem bavili s nějakým npc a dnes se s ním bavíte znovu, není vůbec jisté, že to je ten samý pán, ač sedí na stejném místě, má stejný portrétek a jmenuje se "Host".

Může být. Ale také nemusí, nelze se na to spoléhat.

Ač to obvykle zůstává pouze na hráči samotném, může se stát, že se do hry zapojí DM, které vidí situaci jinak.

Pojmenovaná NPC jsou samozřejmě jiná kapitola a ti jsou stejní vždy ;)

(Uf tak doufám, že jsem to napsal srozumitelně a poznali jste z toho, v čem je smysl tohohle upozornění ^_^;;)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Vystřelení jediného šípu místo dávky

Příspěvek od Naylun »

VYSTŘELENÍ JEDINÉHO ŠÍPU MÍSTO DÁVKY

Pokud vaše postava již střílí šípy v dávkách pod dvou, výstřelu jediného docílíte umísťováním vždy pouze jediného šípu do políčka pro šípy. Je tedy nutné šípy v inventáři rozdělit, trochu se to podobá klasickému zapíchání šípu do řady před sebe. Pokud si jich předem narozdělujete dostatečnou zásbu, nemusíte se už pak starat o jejich umísťování do slotu, protože se ty rozdělené automaticky použíjí jako "naposledy získané" a můžete jednotlivě střílet, dokud vám ta zásoba nedojde. Je to využitelné hlavně na turnajích při střelbě do terče. Po výstřelu je nutné samozřejmě přerušit další útoky např. kliknutím na ikonku s mečem v levém horním rohu obrazovky nebo popojitím s postavou pomocí šipky. Tip by měl fungovat pro všechny druhy nábojů, které se dají rozdělit a umísťovat po jednom do odpovídajících slotů (šipky, kamínky, hvězdice, vrhací sekery...)
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

JAK ZAMEZIT ZAMČENÍ POSTAVY V NÁJEMNÍM BYTĚ?

Postava může skončit zamčená v bytě různými způsoby. Například hráči, který ji dovnitř pozval, spadne net a už se nepřipojí, nebo si postava zapomene prodloužit podnájem, a zůstane tak zamčená ve vlastním bytě bez možnosti záchrany (pokud nepočítáme překvapeného nového nájemce).
  • Návštěvě odemykejte dveře.
    Pokud si někoho pozvete domů a víte, že se vám často stává, že vás hra odpojí, hned po zavření dveří za hostem je odemkněte skrz kruhové menu. Takhle se budou moci otevřít i bez klíče, a pokud náhle zmizíte, host v klidu odejde.

    Má to samozřejmě nevýhodu v tom, že dveře může otevřít kdokoliv i zvenčí, ale to se zase moc často nestává. A navíc by si toho obyvatelé pokoje měli bez problémů všimnout.

    Takto odemčené dveře se po otevření a zavření zase automaticky zamknou!
  • Mějte náhradní klíč v trezoru.
    Host si tak může z trezoru klíč vzít a odemknout si dveře přes kruhové menu sám. A pak klíč opět spořádaně vrátit. Samozřejmě to má nevýhodu v tom, že se vám musí prohrabovat v trezoru – dveře ale zůstanou odemčené jen chvilku, nikoliv celou návštěvu, jako u předchozí možnosti.

    Tato metoda má ještě jednu výhodu. Je pravděpodobné, že se takto zachráníte, pokud vám vyprší podnájem. Místečka, co kontrolují platnost klíčů, jsou obvykle ve vchodu do domu. Klíč by měl být schopný vám dveře otevřít, než zmizí.

    (Díky drakeovi za tip!)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Naylun
Příspěvky: 3240
Registrován: 16. 5. 2008 20.54
Bydliště: Neverland

Příspěvek od Naylun »

DOPORUČENÍ K TVORBĚ POPISKU POSTAVY

:point: Obsahuje výrazné, smyslově vnímatelné znaky postavy, např:
  • - rasa
    - přibližný věk (mladík, stařena... ale ne přesná čísla)
    - výška
    - barva (pleti, očí, vlasů)
    - stavba těla (hromotluk, sušinka...)
    - celkový dojem, kterým působí (jen naznačit, nevnucovat)
    - obvyklý výraz tváře
    - hlas
    - zvláštní nápadné znaky tváře/postavy (jizva, páska přes oko …)
    - stálá navenek viditelná výzbroj
:point: Naopak neobsahuje to, co není běžně na postavě vidět, slyšet, cítit či jinak znát, např:
  • - historie
    - myšlenky
    - motivace

:point: Je stručný, ideálně nevyžaduje scrollování, začíná tím nejdůležitějším.

:point: Je to IC informace, musí zapadat do světa a neobsahovat např:
  • - moderní výrazy (piercing v nose, kérku na čele, push-upku, make-up …)
    - přehnaně přesné míry (výška 178,523 cm)
    - jakékoliv jiné OOC či jinak nevhodné věci
UPDATE 8.11.2010:
:excl2: Pozor, popisek postavy má vždy pouze doplňkovou a dokreslující funkci, nelze si s jeho pomocí nic vynucovat. Ostatní hráči na informace uvedené v popisku přistoupit mohou, ale také nemusí, nebo popisek třeba ani nečtou. Proto je potřeba zvláště aktivní změny na postavě ještě hvězdičkovat - např. fakt, že vaše postava hledaného zločince mluví změněným hlasem, kulhá apod. Na druhou stranu ale prosíme hráče, aby si popisky pokud možno četli a reagovali na ně, pokud zní nějak rozumně.
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
Uživatelský avatar
The_Balrog
Příspěvky: 4924
Registrován: 3. 8. 2006 7.37
Bydliště: (ಠ_ృ)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od The_Balrog »

SEBRÁNÍ PŘEDMĚTU, KTERÝ SEBRAT NEJDE

Pokud se vám přihodí, že předmět položený na zem nejde sebrat (zasekl se pod nějakým placeablem, něco neviditelného stojí vaší postavě v cestě nebo zabugoval tak, že se kurzor chová, jako by ten předmět neexistoval), ještě není vše ztraceno. Zkuste použít příkaz:

/i-take

a vaše postava se předmět pokusí sebrat i bez toho, abyste na něj museli klikat. Obvykle mi to pomohlo (i když jednou mne ani tohle nezachránilo).

Za nápad na tip děkuji Aefarovi :)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Příspěvek od Olymar »

CHYBA V SYSTÉMU NÁJMŮ

Většina z nás se už asi setkala s chybou, kdy i přes dávno neplatný pronájem je postava stále vedena jako nájemce a prakticky navždy ztrácí možnost si pronajmout byt v určité lokalitě.

Domnívám se, že se mi podařilo přijít na příčinu této chyby a také její řešení, i když je trochu komplikované.

Pokud si postava najme byt nebo prodlouží klíč k němu, začne být systémem vedena jako nájemce. Tento status však nevyprší v čase, ale pouze zrušením nájmu. To je provedeno vypršením platnosti klíče (respektive jeho systémovým zničením při vstupu do domu, kontrolou platnosti, nebo přihlášením s neplatným klíčem po restartu serveru). Zdá se ale, že v tomto systému je chyba a v případě, že je váš klíč rušen v době, kdy už si byt stihl pronajmout (nebo i jen prodloužit) někdo další, váš nájem není ze systému zrušen. Stejný případ nastane, když ještě platný klíček zahodíte (nedojde k jeho znehodnocení ve vašem vlastnictví). Nejsem si jistý, zda systém nemá problém i s prostým předáváním, ale myslím, že nikoliv.

Proto, abyste se této chyby vyvarovali, buďte na svůj klíček opatrní, neztraťte jej a v originále neodevzdávejte. Při rušení nájmu (zvláště u populárních nájemných bytů/trezorů) se snažte "zneplatnit" klíč co nejdříve po vypršení pronájmu, abyste mohli mít jistotu, že je byt veden jako volný. Tady začíná nutné OOC, pokud byt pronajímáte na své jméno někomu jinému, kdy si musíte OOC nechat originál klíčku, i kdybyste jej IC neměli mít (a nebudete jej používat).

Pro ty, které tato chyba už postihla, existuje řešení, ale také je k němu nutná OOC souhra. Potřebujete se totiž dostat ke klíči od bytu, který je na vás psaný. Musíte si vzpomenout, o jaký byt se jednalo, najít jeho současného majitele a OOC jej požádat o kopii klíče. Současně se domluvit na tom, že nájem bytu nechá propadnout, oba si klíč znehodnotíte a pak si byt může znovu pronajmout.

V případě, že je byt volný, musíte najít dobrou duši, která s vámi celé toto podstoupí včetně prvotního nájmu bytu (nesmí vám však svůj jediný klíč odevzdat, jinak tato chyba postihne zase ji).

Horší případ nastává u nájmů, kde nejde udělat kopie klíče (např. trezory v Mithalliru), tam je již třeba spolupráce DM, které by mělo být schopné klíč fyzicky zkopírovat.

Tímto děkuji všem, které jsem s tím v průběhu posledních měsíců otravoval, a jsem rád, že mohu hlásit alespoň částečný úspěch v řešení tohoto velmi nepříjemného bugu.
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1734
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Reporty CvC

Příspěvek od Olymar »

JAK NA REPORTY O VRAŽDĚ V CvC PRO DM?

Podle pravidel (4.11) je povinné poslat report jen v případě vraždy v CvC. Report posílají všichni účastníci a když pošlou i svědkové, tím lépe. Všichni by se měli domluvit a poslat report pokud možno stejnému DX, a to ideálně nějakému jakž takž aktivnímu. Do standardního reportu prosím dávejte níže vypsané údaje, protože jejich neuvedením velmi zdržujete DX a komplikujete řešení:

1. KDO? Uvedení všech, pokud možno úplných, jmen postav a jejich účtů, které se buď účastnily nebo s tím nějak jinak souvisí, a uvedení i jejich rolí v konfliktu.

2. CO a JAK? Stručný a věcný popis sledu událostí včetně popisu způsobu smrti, boje atd.

3. KDE? Co nejpřesnější název lokace a upřesnění místa v ní, kde se vše odehrálo.

4. KDY? IC i OOC čas události. Důležitý je např. den/noc.

5. PROČ? Shrnutí důvodů k CvC - pokud je jakožto oběť CvC neznáte, tak alespoň váš odhad.

6. CO TEĎ? V případě netriviálních konfliktů návrh obou stran, jak zabránit potenciální eskalaci konfliktu (rozsah ztráty paměti, pocity oběti a vraha, motivy vraha, které by mohly vést k znovuotevření konfliktu). Ani jedna strana nemá možnost si podmínky zcela diktovat, takže musí dojít ke konsensu s nebo lépe bez DM.

K celému reportu je v komplikovanějších případech dobré připojit odkaz na log celé události, ale POZOR: LOG NENÍ NÁHRADOU REPORTU O VRAŽDĚ V CvC! (Je velmi nepřehledný, nelze z toho rychle zjistit, oč jde). Jinak čím méně významné CvC to bylo, tím stručnější může report být.

Olymar: Přidán bod č. 6.
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2941
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Rady a triky - herní část

Příspěvek od Ogar »

TÁBORNICKÉ VAŘENÍ NA OHNI

Může se stát, že zažijete tu frustrující hlášku, kdy chcete uvařit specialitu na ohni a nemáte správné suroviny nebo nádobí na vaření. Mnohdy může být schovaný šotek v batohu (kontejneru), kde se zrovna nachází vaše ingredience, nádobí (kotlík, pánev, konvička) nebo recept. Pokud jste si jistí, že máte vše potřebné, ale nefunguje to, zkuste ingredience, nádobí a recept vyndat z kontejneru do invu, pomáhá to. Někdy pomůže dát nádobí na zem a zase ho sebrat (položit item, nikoli rozložit přes vlastní jedinečnou moc). Někdy se může klidně stát, že vám to nepůjde, ale všechno máte vyndané z batohu/kontejneru, jak jsem psal výše - nepanikařte a zkuste dané nádobí nebo recept naopak do batohu/kontejneru dát a zase vyndat do invu, je to zvláštní, ale taky to pomáhá. Teprve když tyto způsoby selžou, tak napište o pomoc.
Zamčeno