EQ 5: Přechod na Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Co je potřeba vědět. Prosím čtěte.

Moderátoři: World Builder, Dungeon Servant, Dungeon Master

Zamčeno
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1780
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

EQ 5: Přechod na Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Příspěvek od Olymar »

Slovo úvodem

Od spuštění Equilibrie uběhlo již více než 15 let, a snad není neskromné říci, že takové jubileum jen málokdo očekával. Za ta léta se toho událo mnoho, ať šlo o dění vě světě i mnohé lidské příběhy a jiní by jistě mohli rekapitulovat lépe než já. Co ovšem zůstalo od začátku stejné, byla hra samotná. Je téměř k nevíře, že za ty roky nevznikla hra, která by dokázala NWN nahradit v možnostech tvorby herních světů, ale nestalo se a NWN je stále aktuální.

V roce 2018 však přišla Neverwinter Nights: Enhanced Edition, jež přinesla nebývalé množství vylepšení a možností pro tvůrce i hráče. Podařilo se jí tak oživit tuto téměř zapomenutou platformu a i po třech letech je stále v aktivním vývoji. Až letos však přinesla podporu pro českou diakritiku, bez které by byl dojem ze světa poněkud rozporuplný.

Již několik měsíců v Týmu zvažujeme zda a kdy se odhodlat k přesunu našeho serveru na platformu NWN:EE, protože okamžitý přínos pro hráče je přeci jen omezený a nutnost koupě nové hry může také někoho odradit. Jelikož ale čtete tento příspěvek, došli jsme k rozhodnutí na NWN:EE přejít. Nemohu jmenovat žádný objektivní důvod, který by nás k přechodu přesvědčil - domníváme se však, že pokud má mít svět budoucnost, nesmí ustrnout na horším řešení jen proto, že nyní dostačuje. Nechci slibovat, že se brzy probudíme do zcela jiného světa, protože využít všechny novinky NWN:EE by znamenalo vytvořit celou Equilibrii znovu od základů. Přechod nám však poskytne nástroje, díky kterým budeme schopni svět snáze rozvíjet a snad i hráčům se v něm bude snáz hrát.


Co se chystá a co potřebuji?

:excl2: Server Equilibrie bude 11. 8. 2021 v ranních hodinách vypnut a na jeho místě v průběhu dne nastartuje nový, ale již běžící na NWN:EE. :excl2:

Všichni hráči, kteří se budou chtít od tohoto data přihlásit, tak již musí činit z NWN:EE. NWN a NWN:EE nejsou navzájem kompatibilní a tedy se nepřipojíte z nové hry na starý server nebo naopak. Nepředpokládáme ani souběh starého a nového serveru z důvodu hardwarových nároků. Svět bude samozřejmě pokračovat přesně tam, kde skončil, včetně všech hráčských postav, avšak vzhledem k povaze změn si prosím pozorně přečtěte celý tento příspěvek, neboť některé přípravné kroky je nutno učinit ještě na starém serveru.


Co rozhodně nesmím zapomenout?
:excl: Drtivá většina z vás již má účet a své postavy na něm; pokud je chcete zachovat, je nezbytně nutné, abyste si ještě před vypnutím NWN serveru nastavili ISA ochranu účtu. Ta zajistí spárování NWN a NWN:EE účtů a dovolí konverzi postav. Bez zapnuté ISA ochrany nebude možné postavy přenést a po vypnutí serveru již nebude kde tuto zapnout!

:point: Vypsané bankovní šeky nebude možné na novém serveru proplatit, proto si je nechte proplatit co nejdříve.

:point: Vyzvedněte si své předměty uložené v mulách, po přesunu je již nemusíte najít.


Co je nového?
  • :excl: Autentizace účtů
    V NWN:EE již neexistují herní účty, jak je známe z NWN, kde se hráči přihlašují jménem a heslem. Namísto toho je vaším jedinečným identifikátorem váš CD klíč. V NWN:EE si stále vybíráte název svého účtu, ale pro hru na Equilibrii je nutné zvolit stejnou, jakou zde máte dosud. Pozor, po prvním přihlášení již není možné název účtu změnit!
    • Současné postavy se přesunou do NWN:EE účtu za podmínky, že názvy účtů souhlasí a váš NWN CD klíč se shoduje s klíčem použitým při aktivaci ISA ochrany.
    • Hráči, kteří mají více herních účtů, si zvolí jeden, který chtějí používat v NWN:EE a kontaktují Tým. Přesuny postav z ostatních herních účtů budeme řešit individuálně (a ručně).
    • Postavy hráčů bez zapnuté ISA ochrany účtu nebudou převedeny.
    • Účty se zapnutou ochranou ISA jsou rezervovány příslušným hráčům a pro první přihlášení je nutné míti souhlasící NWN CD klíč, jinak bude přihlášení odmítnuto.
    • Váš NWN:EE CD klíč bude po přihlášení navždy svázán s názvem vašeho účtu a tento nepůjde změnit (pokud tak učiníte, přihlášení k serveru nebude umožněno).
  • :point: Haky
    Již není nutné stahovat si haky Equilibrie, protože klient si je dokáže stáhnout sám ze serveru. Stejně tak ohlídá i všechny nutné aktualizace díky čemuž můžeme aktualizovat server častěji než jednou za dva roky. :wow:
  • :point: Smazání postavy
    V pokročilém ovládání postavy naleznete možnost úplného smazání postavy. Užívejte ji prosím s rozmyslem, avšak vyjma zřejmé výhody organizace účtu, již lze napravit chybně vytvořenou postavu. Stále platí pravidlo, že hráč nesmí mít na účtu více postav se stejným jménem, ale toto se nově neaplikuje na takto smazané postavy. Můžete tedy napravit chybu při vytváření postavy a již se neuchylovat např. k mezerám před či za jménem.

Jak zprovozním hru?
  1. Stáhněte si GOG/Steam klienta a nainstalujte skrze něj NWN:EE.
  2. Stáhněte si přiloženou češtinu a vložte ji do složky se hrou. Tu najdete ve svých dokumentech, nikoliv v instalačním adresáři (např.: C:\Users\Jiří\Dokumenty\Neverwinter Nights).
  3. Zkopírujte svůj nwncdkey.ini do složky NWN:EE (již byste tam měli mít NWN:EE klíč s názvem cdkey.ini). Nyní byste tam měli mít nwncdkey.ini i cdkey.ini.
  4. Ve stejné složce najdete i soubor settings.tml. Pro správnou podporu češtiny v něm musíte najít řádek codepage = "" a do uvozovek vepsat cp1250.
  5. Spusťte hru, neuspěchejte její nastavení, zvolte uváženě název svého účtu a v přímém připojení zadejte IP adresu: server.equilibrie.cz:5121.
  6. Za předpokladu, že vše proběhlo správně, byste se měli připojit a vidět své současné postavy (pokud nějaké máte).

Co jsme rozbili?
Optimista by tuto sekci nazval "Na čem jsme pracovali?", ale tento název snad přitáhne více pozornosti. Pro správnou funkci Equilibrie v NWN:EE jsme totiž museli přepracovat mnohé systémy, a byť jsme se snažili, aby hráči nic z toho nepoznali, i tak se může stát, že se něco pokazí. Raději tedy uvádím, na čem jsme pracovali:
  • Největších změn doznal právě systém přihlašování postav, kde se řada kontrol přesunula přímo do enginu hry a v tom horším případě se budete moci setkat s řadou chyb během přihlášení do účtu či postavy. Dobrou zprávou jest, že je váš herní účet zabezpečen a do hry se dostanou jen správně převedené postavy.
  • Postavy nově nezačínají na Prvotním kameni, ale přímo na místo, kde se odhlásily. Toto neplatí pro první přihlášení.
  • Systém bankovních kont byl zcela přepracován, avšak 5% daň při výběru zůstala zachována (peníze jsou strhnuty z vybírané částky).
  • Systém persistence byl rovněž zcela předělán, aby nezpůsoboval lagy.
  • Všechny dialogy byly převedeny na nové skloňování, takže pokud naleznete nějaké chyby, překlepy, prosím ozvěte se.
  • V lokacích Amfiberai a okolí byla opravena chyba, kdy nešlo položit předměty na zem. Pokud to stále někde nefunguje, nebo narazíte na jinou chybu tilesetu, ozvěte se.
Samozřejmě, pokud kdykoliv narazíte na jakýkoliv problém, nebo si jen potřebujete něco ujasnit, neváhejte se zeptat přímo zde, nebo se obrátit přímo na Tým.
Přílohy
dialog.zip
Čeština aktualizovaná o (anglické) řetězce z verze 8193.28.
(3.29 MiB) Staženo 58 x
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Olymar
Příspěvky: 1780
Registrován: 2. 2. 2010 23.15

Re: Přechod na Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Příspěvek od Olymar »

Aktualizace

:point: Zatím vše jde podle plánu, zítra nechám starý server běžet cca do poledne pro příp. opozdilce a doufám, že nový server spustíme během zítřejšího večera.
Mithirwen Celeavaeil
Uživatelský avatar
Ogar
Příspěvky: 2410
Registrován: 18. 11. 2011 14.08

Re: Přechod na Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Příspěvek od Ogar »

Aktualizace

:point: Pokud máte hru z GOG a nemůžete najít soubor cdkey.ini, tak jděte na stránky gogu, přihlašte se, zobrazte si svoje hry (owned games) a v podrobnostech rozklikněte More -> Serials Key. Tento CD klíč následně vložte přímo do hry, jakmile vás hra sama vyzve, tím se vám vytvoří soubor cdkey.ini ve složce s hrou, kde předtím nebyl.
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2619
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod na Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Příspěvek od Ungo »

Přechod na EE a přidružené změny

Změna obtížnosti serveru na na D&D
  • Kvůli mnoha chybám v labirových úpravách kouzel, byla přepnuta obtížnosti hry na D&D.
  • Kritické zásahy od NPC byly vypnuty.
  • Může docházet ke změně chování určitých kouzel. Pokud na podobné narazíte, využijte prosím příslušnou sekci fóra
  • Neobvyklé chování kouzel, dovednosti a dalších věcí můžete konzultovat s NWNWiki. Případné závažnější odlišnosti nám prosím hlašte.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Uživatelský avatar
Ungo
Příspěvky: 2619
Registrován: 19. 11. 2011 15.44
Kontaktovat uživatele:

Re: Přechod na Neverwinter Nights: Enhanced Edition

Příspěvek od Ungo »

Změna obtížnosti serveru – Xp za příšery

V souvislosti s dříve avizovanou změnou obtížnosti serveru se změnilo hodnocení některých enemy NPC, podle kterých NWN vyhodnocuje XP odměnu za jejich zabití. Asi všichni, jakožto letití hráči, víme, že na EQ nebývá zvykem, aby běžné enemy NPC bylo ohodnoceno XP odměnou za smrt, protože tento systém získávání XP zde není podporován.

Výjimku tvoří ojedinělá NPC jako jsou někteří Bossové, mágové, nebo jinak silná enemy NPC. Nikdy by XP, větší než v řádu jednotek, ojediněle pak 10-15 XP za příšeru, neměla dávat masově rozšířená NPC vyskytující se v dungeonech ve větším počtu.

Jelikož zde byl více než jeden případ, kdy toto nikdo nenahlásil a často pak taková NPC tzv. kolečkoval, vyzýváme Vás, aby jste podobné případy hlásili.
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
I'm an ancient monster. I'm not an octopus
Zamčeno