kolja píše:Tenhle tip mi ukázal Farix, a tim mi ušetřil mnoho zbytečných restartů hry:
Občas se stane, že se vám "zmrví" text buď v logu nebo v chat window tak, že je prostě nečitelnej a rozmazanej. Restart hry funguje, ale stačí většinou ESC -> Nastavení videa -> Rozšířené volby videa -> Použij font pro vysoké rozlišení -> OK .. potom ten font zase vypněte.
Rady a triky - technická část
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Rady a triky - technická část
ROZSYPANÝ FONT
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
OVLÁDÁNÍ CHATOKNA
Labir píše: Opět jedna možnost ovládání: Pravým klikem na vytahovací lištičce dialogových oken se objeví kruhové menu nastavení okna. Lze tak vypnout zobrazování nejrůznějších hlášek a dokonce i spojit okna do jednoho. Ale pozor, než se v tom začnete vrtat tak si zapamatujte nastavení jenž bylo na začátku. Tell bohužel vypnout nejde.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
HRANÍ NWN V OKNĚ
Hrát Nwn v okně jde po zeditování souboru nwn.ini
Hrát Nwn v okně jde po zeditování souboru nwn.ini
Kód: Vybrat vše
[Display Options]
FullScreen=0 // přepište z 1 na 0
AllowWindowedMode=1 // a tenhle řádek připište
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
LOGOVÁNÍ DO SOUBORU
kolja píše:Zapíná se nastavením:
ClientEntireChatWindowLogging=1
v souboru NWN/nwnplayer.ini (u mě je to cca 9tej řádek souboru).
Log se ukládá v txt formě do souboru nwclientlog1.txt v adresáři NWN/logs. Ta cesta lze měnit v souboru nwn.ini, asi na sedmym řádku je:
LOGS=.\logs
Alcatraz píše:start_eq.cmd ulozen v hlavnim adresari s hrou, a spoustet z nej (nebo zastupce na tenhle soubor na plose)
Kód: Vybrat vše
kód: echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log echo START %date% %time%>>logs\zaloha_equilibrie.log echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log ipconfig /flushdns nwmain.exe +connect 81.2.209.14:5121 type logs\nwclientlog1.txt >> logs\zaloha_equilibrie.log echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log echo KONEC %date% %time% >>logs\zaloha_equilibrie.log echo ============================ >>logs\zaloha_equilibrie.log
Samozrejme se zapnutym prepinacem co napsal kolja.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
ZOBRAZENÍ FPS
Fps v daném okamžiku zjistíte napsáním:
##fps
přímo do chatu. Příkaz pro kontinuální výpis fps (nejde se toho zbavit jinak než ukončením hry) je:
##trace fps
Značky ## slouží pro volání konzole přímo z chatokna. Oba příkazy lze také zadávat přes konzoli (přístup k ní se otevře po zmáčknutí přízvuku `, který na anglické klávesnici najdete nad TABem, tam, jak je na české středník)(CZ klávesnice: pravý alt+7), samozřejmě tam už bez mřížek. (Tak se v češtině nazývá to "#")
Fps v daném okamžiku zjistíte napsáním:
##fps
přímo do chatu. Příkaz pro kontinuální výpis fps (nejde se toho zbavit jinak než ukončením hry) je:
##trace fps
Značky ## slouží pro volání konzole přímo z chatokna. Oba příkazy lze také zadávat přes konzoli (přístup k ní se otevře po zmáčknutí přízvuku `, který na anglické klávesnici najdete nad TABem, tam, jak je na české středník)(CZ klávesnice: pravý alt+7), samozřejmě tam už bez mřížek. (Tak se v češtině nazývá to "#")
Naposledy upravil(a) The_Balrog dne 10. 5. 2008 18.34, celkem upraveno 1 x.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
PHOTTEROVY HLAVY
Přesvědčte se prosím, že jste si stáhli portrét Nae
http://www.equilibrie.cz/_portrety/gil.rar
V archivu je jak portrét, tak i několik souborů, které patří do adresáře /override. Některé postavy (vědomě či nevědomě) tyto upravené hlavy používají a kdo nemá v override tento soubor, uvidí místo jejich hlavy jinou hlavu, která je úplně jiná než ta, kterou si pro svou postavu vybrali.
Přesvědčte se prosím, že jste si stáhli portrét Nae
http://www.equilibrie.cz/_portrety/gil.rar
V archivu je jak portrét, tak i několik souborů, které patří do adresáře /override. Některé postavy (vědomě či nevědomě) tyto upravené hlavy používají a kdo nemá v override tento soubor, uvidí místo jejich hlavy jinou hlavu, která je úplně jiná než ta, kterou si pro svou postavu vybrali.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
UKLÁDÁNÍ POSTAVY
AUTOMATICKÉ
Každých zhruba 30 vteřin se postava automaticky ukládá do cache. Cache se průběžně zapisuje na disk, aby příliš nezatěžovala chod serveru. Může se stát, že server spadne a cache se nestačí uložit. Proto je při pádu serveru možné, že se postavy vrátí v čase až třeba o hodinu (což ale nemusí být stejný čas pro všechny postavy).
RUNA ULOŽENÍ A FEAT POKROČILÁ KONTROLA POSTAVY
Vynutí okamžité uložení stejným stylem, jako ukládá automatické ukládání.
MENU NWN TŘETÍ OKÝNKO ULOŽIT POSTAVU
Nemá vliv na postavu na serveru. Tím si uložíte postavu k sobě na počítač a můžete s ní potom hrát singleplayer. Nutno podotknout, že většina předmětů a šatů je EQ specifických a pokud si svou EQ postavu nahrajete do nwn kampaně, skoro o všechno přijde, bude mít inventář plný nepoužitelných a neviditelných předmětů a zmizí ji většina šatů :D
AUTOMATICKÉ
Každých zhruba 30 vteřin se postava automaticky ukládá do cache. Cache se průběžně zapisuje na disk, aby příliš nezatěžovala chod serveru. Může se stát, že server spadne a cache se nestačí uložit. Proto je při pádu serveru možné, že se postavy vrátí v čase až třeba o hodinu (což ale nemusí být stejný čas pro všechny postavy).
RUNA ULOŽENÍ A FEAT POKROČILÁ KONTROLA POSTAVY
Vynutí okamžité uložení stejným stylem, jako ukládá automatické ukládání.
MENU NWN TŘETÍ OKÝNKO ULOŽIT POSTAVU
Nemá vliv na postavu na serveru. Tím si uložíte postavu k sobě na počítač a můžete s ní potom hrát singleplayer. Nutno podotknout, že většina předmětů a šatů je EQ specifických a pokud si svou EQ postavu nahrajete do nwn kampaně, skoro o všechno přijde, bude mít inventář plný nepoužitelných a neviditelných předmětů a zmizí ji většina šatů :D
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Upozornění na PM
UPOZORNĚNÍ NA NOVOU PM na foru
pro Internet Explorer 7:
V menu nástroje zvolte volbu blokování automaticky otvíraných oken:
a) buď můžete zakázat automaticky otevíraná okna (má za následek pouze výjezd úzké lišty v horní části okna exploreru s upozorněním, že zabránil automatickému otevření nového okna),
b) nebo otevřít nastavení automaticky otevíraných oken, které vám zpřístupní nabídku kam zkopírujete základní adresu fora Equilibrie: index.php případně http://www.equilibrie.cz (má za následek vyskočení malého okna s upozorněním na nově příchozí PM).
pro Firefox 3:
v menu nástroje zvolte volbu nastavení a následně obsah kde máte dvě možnosti:
a) zaškrtnout blokování automaticky otevíraných oken (standartně nastaveno, má za následek podobnou lištu jako u Iexploreru),
b) nebo v pravé části nastavení obsahu kliknout v řádce blokování automaticky otvíraných oken na tlačítko "výjimky". Zde opět vložíte základní adresu fora Equilibrie: index.php případně http://www.equilibrie.cz (má za následek povolení vyskočení okna s upozorněním na nově příchozí PM).
Díky sciorpovi za sepsání.
pro Internet Explorer 7:
V menu nástroje zvolte volbu blokování automaticky otvíraných oken:
a) buď můžete zakázat automaticky otevíraná okna (má za následek pouze výjezd úzké lišty v horní části okna exploreru s upozorněním, že zabránil automatickému otevření nového okna),
b) nebo otevřít nastavení automaticky otevíraných oken, které vám zpřístupní nabídku kam zkopírujete základní adresu fora Equilibrie: index.php případně http://www.equilibrie.cz (má za následek vyskočení malého okna s upozorněním na nově příchozí PM).
pro Firefox 3:
v menu nástroje zvolte volbu nastavení a následně obsah kde máte dvě možnosti:
a) zaškrtnout blokování automaticky otevíraných oken (standartně nastaveno, má za následek podobnou lištu jako u Iexploreru),
b) nebo v pravé části nastavení obsahu kliknout v řádce blokování automaticky otvíraných oken na tlačítko "výjimky". Zde opět vložíte základní adresu fora Equilibrie: index.php případně http://www.equilibrie.cz (má za následek povolení vyskočení okna s upozorněním na nově příchozí PM).
Díky sciorpovi za sepsání.
Vše má své meze.
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
změna barvy chatu
ZMĚNA BARVY CHATU
Je možné specifikovat si vlastní barvy pro všechny typy chatu. Změna se projeví jen na lokálním počítači. Barvy můžete měnit v souboru nwnplayer.ini, kde je nutno přidat nebo upravit položku Chat Colors. Hodnoty zadávejte v RGB kodu. Dobře si rozvažte jestli a jak tuto úpravu použijete, než si v chat okně vyrobíte ještě větší zmatek.
Výchozí nastavení:
[Chat Colors]
TalkColor=240,240,240
ShoutColor=255,239,80
WhisperColor=128,128,128
TellColor=32,255,32
ServerColor=176,176,176
PartyColor=240,240,240
DMColor=16,223,255
Zde je příklad, jak lze barvy změnit:
[Chat Colors]
TalkColor=255,1,1 (= Red)
ShoutColor=1,255,1 (= Green)
WhisperColor=1,1,255 (= Blue)
TellColor=1,255,255 (= Cyan)
ServerColor=255,1,255 (= Magenta)
PartyColor=255,255,1 (= Yellow)
DMColor=255,255,255 (= White)
Díky Ikkiemu za tento trik.
Je možné specifikovat si vlastní barvy pro všechny typy chatu. Změna se projeví jen na lokálním počítači. Barvy můžete měnit v souboru nwnplayer.ini, kde je nutno přidat nebo upravit položku Chat Colors. Hodnoty zadávejte v RGB kodu. Dobře si rozvažte jestli a jak tuto úpravu použijete, než si v chat okně vyrobíte ještě větší zmatek.
Výchozí nastavení:
[Chat Colors]
TalkColor=240,240,240
ShoutColor=255,239,80
WhisperColor=128,128,128
TellColor=32,255,32
ServerColor=176,176,176
PartyColor=240,240,240
DMColor=16,223,255
Zde je příklad, jak lze barvy změnit:
[Chat Colors]
TalkColor=255,1,1 (= Red)
ShoutColor=1,255,1 (= Green)
WhisperColor=1,1,255 (= Blue)
TellColor=1,255,255 (= Cyan)
ServerColor=255,1,255 (= Magenta)
PartyColor=255,255,1 (= Yellow)
DMColor=255,255,255 (= White)
Díky Ikkiemu za tento trik.
Vše má své meze.
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
ZNOVUOBJEVENÍ OKNA POZVÁNKY DO DRUŽINY
V okně, které vám po pozvánce do družiny vyskočí, je i zaškrtávátko "příště už nezobrazovat". Bohužel funguje spolehlivě a pokud ho náhodou odškrtnete, fakt se vám nebudou tyto pozvánky zobrazovat.
Když vám pak někdo pošle pozvánku, vypíše se vám tato zpráva pouze v systémovém chatu a vy si musíte otevřít okno se seznamem hráčů, najít si dotyčného a někde v menu nahoře vybrat tlačítko, kterým pozvánku přijmete.
Pokud si chcete okno zapnout znovu, musíte upravit konfigurační soubor nwnplayer.ini. nalezněte v něm následující řádek:
A hodnotu přepište z 1 na 0.
Za tip děkuju Nalkovi :)
V okně, které vám po pozvánce do družiny vyskočí, je i zaškrtávátko "příště už nezobrazovat". Bohužel funguje spolehlivě a pokud ho náhodou odškrtnete, fakt se vám nebudou tyto pozvánky zobrazovat.
Když vám pak někdo pošle pozvánku, vypíše se vám tato zpráva pouze v systémovém chatu a vy si musíte otevřít okno se seznamem hráčů, najít si dotyčného a někde v menu nahoře vybrat tlačítko, kterým pozvánku přijmete.
Pokud si chcete okno zapnout znovu, musíte upravit konfigurační soubor nwnplayer.ini. nalezněte v něm následující řádek:
Kód: Vybrat vše
DisablePartyInvitePopup=1
A hodnotu přepište z 1 na 0.
Za tip děkuju Nalkovi :)
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Re: Rady a triky - technická část
JAK EXPORTOVAT TEXT KNIHY Z POSTAVY
Pro rychlejší nalezení lze hledat démončí knihy podle řetězce „la_dbook“, jiné knihy mohou mít identifikátor jiný, např. la_dbook_daemon (Knižní démonek), la_pray_book (Modlitební knížka), la_dbook_hand (Zápisník), ac_book_* nebo la_kniha_*. Text knihy je níže ve značce označené jako „DescIdentifiedOv“ a název knihy je ještě kousek níže pod textem ve značce označené jako „DisplayName“.
Náhled:
- Exportovat si postavu přes menu NWN: Nastavení (klávesa O) → Ulož postavu.
Uloží se tak soubor BIC do adresáře hry (NWN/localvault). - Export souboru postavy (BIC) do textového souboru XML lze provést programem Leto: https://neverwintervault.org/project/nw … rc-version
Spustit program Leto: MENU → File → Open, vybrat soubor BIC (adresář NWN/localvault) a otevřít, pak MENU → File → Save as, dole vybrat Soubor typu „As XML file“ a uložit.
Soubor bude v kódování CP1250, s čímž si bohůmžel ani některé editory ve Windows plně neporadí. - Instalace lepšího editoru, např. PSPad: http://www.pspad.com/cz/download.php
Otevře vše korektně česky a umí převádět do jiných kódování, např Unicode (UTF-8).
Pro rychlejší nalezení lze hledat démončí knihy podle řetězce „la_dbook“, jiné knihy mohou mít identifikátor jiný, např. la_dbook_daemon (Knižní démonek), la_pray_book (Modlitební knížka), la_dbook_hand (Zápisník), ac_book_* nebo la_kniha_*. Text knihy je níže ve značce označené jako „DescIdentifiedOv“ a název knihy je ještě kousek níže pod textem ve značce označené jako „DisplayName“.
Náhled:
Exportovaný soubor XML píše:…
<entry index="1018" code="0" count="30" >
<element index="1700" name="ObjectId" type="UINT32" value="218207"/>
<element index="1701" name="BaseItem" type="INT32" value="74"/>
<element index="1702" name="Tag" type="STRING" value="la_dbook"/>
<element index="1703" name="TemplateResRef" type="RESREF" value="la_dbook_001"/>
<element index="1704" name="Identified" type="UINT8" value="1"/>
<element index="1705" name="Description" type="STRREF" value="Tato kniha trochu zvláštní a její čtení vyžaduje soustředění. Zkus ji použít."/>
<element index="1706" name="DescIdentified" type="STRREF" value="Tato kniha trochu zvláštní a její čtení vyžaduje soustředění. Zkus ji použít."/>
<element index="1707" name="DescriptionOverr" type="STRING" value=""/>
<element index="1708" name="DescIdentifiedOv" type="STRING" value="Text knihy
Text knihy.
Text knihy…"/>
<element index="1709" name="LocalizedName" type="STRREF" value="Démončí kniha"/>
<element index="1710" name="StackSize" type="UINT16" value="1"/>
<element index="1711" name="Stolen" type="UINT8" value="1"/>
<element index="1712" name="DisplayName" type="STRING" value="Název knihy"/>
…
Mithirwen Celeavaeil