Abych si něco mohla psát do popisku a mělo to nějaký obecně přijatý význam, musel by někdo vytvořit přesnou tabulku odstuňovanou po jednom bodě charismy a poměrně rozdělenou na část krása / osobní kouzlo. I když osobní kouzlo vynecháme (protože popisek chování a toho, jak na okolí vaše postava působí patří do popisu imo jen s velkou opatrností), a půjde čistě o vzhled, jak odůvodníte krásu posílenou boosty, kdy není problém i pro nemagickou postavu zvýšit si ji o 12 z běžně dostupných zdrojů? (i 13 kdyby to šlo). Když boosty nezohledním, jak pak vysvětím že vypadám pořád ošklivě, i když na sobě mám napatlána líčidla a jsem ověšená +1 char šperky? Vytvoří se další tabulka, která zohlední i vliv předmětů na krásu postavy? A vůbec, když 16 znamená krásnou tvář, co je potom 28?
Je to docela hezký povzdech, taky bych někdy chtěla vidět skutečné staty postavy s "kráskou co jí z očí čiší moudrost a tvář prozrazuje inteligenci", ale v praxi .. neřešitelné.
Edit: Gran to dopsal dřív a stručněj :)
Metagame s Charismou
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
Kontroluj neco u tolika postav co se tak snadno da editovat *zakrouti hlavou*
EDIT: nechci to tady zaplacavat.
Ale tu postavy co maji vysokou char, potrebyji char ke svemu povolani, a nebo ne? Tedy maji ji protoze ze jsou HCRP hraci a nebo je to jen nahoda, protoze ji potrebuji a tohle jim hraje do karet?
- Nechci tady rozohnovat flame, tak prosim jen do PM, diky.
EDIT: nechci to tady zaplacavat.
Ale tu postavy co maji vysokou char, potrebyji char ke svemu povolani, a nebo ne? Tedy maji ji protoze ze jsou HCRP hraci a nebo je to jen nahoda, protoze ji potrebuji a tohle jim hraje do karet?
- Nechci tady rozohnovat flame, tak prosim jen do PM, diky.
Naposledy upravil(a) Roma dne 26. 11. 2008 15.18, celkem upraveno 1 x.
Roma Spouštěč pro Equilibrii 2.0 NWN Camera mod Listování v PM
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
Get the ability to choose: (.Y.) (oYo) (.)(.) (*)(*) (o)(0)
JJ, taky bych byl pro charismu v popisu napsanou.… např. znám jednu postavu, co má charismu přes 20 a na to, že by ostatní postavy pro úsměv měly skákat ze skály... má smůlu, nikdo za ní neskáče.. zase jinej hráč se toho nebojí a *usměje se*charisma:48* :))
Edit: Granovo GODLIKE mě poslalo pod stůl xD
Edit: Granovo GODLIKE mě poslalo pod stůl xD
Sell drugs. Run guns. Nail sluts and fuck the law.
Charisma je velmi nepříjemná abilita. Ostatně to nakousl už anurin tím, že žádal její definici. Já se přikláním k tomu, že charisma je schopnost postavy pozitivně* zapůsobit na své okolí. Už bylo řečeno, že mezi charismou a vzhledem postavy nelze klást rovnítko, ale rozhodně tam existuje významná** závislost.
Dále je třeba zhodnotit, jaká charisma je už dostatečně vysoká na to, aby … například žena mohla být krásná. Ostatně na to nám odpovídají přímo stránky Equilibrie: https://www.equilibrie.cz/statistiky_postavy.php. Já nevidím žádný problém, že dle popisku krásná žena má charismu 12+ (pokud je to vyváženo jinak, může mít i méně). Chcete-li k tomu přidat i vychování a určité charisma (teď ne jako vlastnost, ale jako český výraz), dostáváme se někam ke 14+. Vyšší hodnoty tu (stejně jako v případě inteligence a moudrosti) stejně málokdo zvládne zahrát.
Rozhodně se vyvarujte stavět měřítka podle bardů/zaklínačů/paladinů, jež mají charismu jako jejich primární vlastnost a tudíž tyto charaktery trpí stejným neduhem jako mágové s inteligencí a klerici s moudrostí. Hrají-li dva hráči charismu 13 a jedna postava má charismu 26, tak holt smůla, hráč nedostává schopnostem své postavy a sotva si může stěžovat na toho druhého.
K tomu si přidejte fakt, že charisma zde patří k těm nejlépe boostovatelným abilitám a její rozsah se může u postavy v krátkém čase velmi různit (jak zmínil The_Barlog).
Já interně řadím postavy do skupin dle rozsahů 3-6, 7-9, 10-11, 12, 13-14, 15-16, 17+ (ano, čtete správně 17 a 48 pro mě není už téměř žádný rozdíl, pokud nemluvím se zlatou dračicí) a v určitých případech bych ocenil alespoň přibližně tedy charismu postavy znát.
Vytvořit jakékoli povinné pravidlo je ovšem nereálné, protože DM toto kontrolovat nebudou a tím pádem by se jednalo o pravidlo obecně nevymahatelné (tj. by se řešilo jen v případě nějaké vyhrocené situace a to ne, díky). Takže poprosím čtenáře, ať případně zváží dobrovolné zveřejnění charismy například v detailním popisu postavy. Klidně se lze slovně rozepsat, zmínit, že ji potkáme většinou boostlou (a jak se tyto projevují - nevím, zdali by se mi chtělo vysvětlovat Eagle's Splendor jako botox) a případně popsat předměty, kterými si charismu zvedají.
*) Zastrašování zjizveným orkem s vysokou charismou je pozitivní působení.
**) Ne nutně přímá. Bojem ošlehaný rytíř může mít vysokou charismu, ač jeho tělo je samý zhojený šrám. Někomu může slušit to, kvůli čemu jiný nosí kápi.
***) Jak jsem už zmínil, vzhled postavy nemusí mít nutně přímou závislost na hodnotě charismy a její vůdčí schopnosti jsou často dané schopností hráče.
Dále je třeba zhodnotit, jaká charisma je už dostatečně vysoká na to, aby … například žena mohla být krásná. Ostatně na to nám odpovídají přímo stránky Equilibrie: https://www.equilibrie.cz/statistiky_postavy.php. Já nevidím žádný problém, že dle popisku krásná žena má charismu 12+ (pokud je to vyváženo jinak, může mít i méně). Chcete-li k tomu přidat i vychování a určité charisma (teď ne jako vlastnost, ale jako český výraz), dostáváme se někam ke 14+. Vyšší hodnoty tu (stejně jako v případě inteligence a moudrosti) stejně málokdo zvládne zahrát.
Rozhodně se vyvarujte stavět měřítka podle bardů/zaklínačů/paladinů, jež mají charismu jako jejich primární vlastnost a tudíž tyto charaktery trpí stejným neduhem jako mágové s inteligencí a klerici s moudrostí. Hrají-li dva hráči charismu 13 a jedna postava má charismu 26, tak holt smůla, hráč nedostává schopnostem své postavy a sotva si může stěžovat na toho druhého.
K tomu si přidejte fakt, že charisma zde patří k těm nejlépe boostovatelným abilitám a její rozsah se může u postavy v krátkém čase velmi různit (jak zmínil The_Barlog).
Já interně řadím postavy do skupin dle rozsahů 3-6, 7-9, 10-11, 12, 13-14, 15-16, 17+ (ano, čtete správně 17 a 48 pro mě není už téměř žádný rozdíl, pokud nemluvím se zlatou dračicí) a v určitých případech bych ocenil alespoň přibližně tedy charismu postavy znát.
Vytvořit jakékoli povinné pravidlo je ovšem nereálné, protože DM toto kontrolovat nebudou a tím pádem by se jednalo o pravidlo obecně nevymahatelné (tj. by se řešilo jen v případě nějaké vyhrocené situace a to ne, díky). Takže poprosím čtenáře, ať případně zváží dobrovolné zveřejnění charismy například v detailním popisu postavy. Klidně se lze slovně rozepsat, zmínit, že ji potkáme většinou boostlou (a jak se tyto projevují - nevím, zdali by se mi chtělo vysvětlovat Eagle's Splendor jako botox) a případně popsat předměty, kterými si charismu zvedají.
*) Zastrašování zjizveným orkem s vysokou charismou je pozitivní působení.
**) Ne nutně přímá. Bojem ošlehaný rytíř může mít vysokou charismu, ač jeho tělo je samý zhojený šrám. Někomu může slušit to, kvůli čemu jiný nosí kápi.
***) Jak jsem už zmínil, vzhled postavy nemusí mít nutně přímou závislost na hodnotě charismy a její vůdčí schopnosti jsou často dané schopností hráče.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Ještě by pak bylo dobré hodit souhrnnou tabulku se stručným soupisem na první stránku detailních popisů.drake127 píše:Takže poprosím čtenáře, ať případně zváží dobrovolné zveřejnění charismy například v detailním popisu postavy. Klidně se lze slovně rozepsat, zmínit, že ji potkáme většinou boostlou (a jak se tyto projevují - nevím, zdali by se mi chtělo vysvětlovat Eagle's Splendor jako botox) a případně popsat předměty, kterými si charismu zvedají.
Don't Dream It - Be It <i>Dr. Frank-N-Furter</i>
Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
Amelia Wil Tesla Seyruun
Falik
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Ostatně proto jsem tu navrhoval slovní popis, aby to nebylo tak do očí bijících. Já osobně jsem také proti číselným hodnotám... vlastně číslům obecně, ale někdy bohužel nestíhám psát číslice slovy (když to ta postava říká; IC mám teď na mysli).Jon píše:Já sám za sebe jsem ze zásady a z principu proti tomu, aby se jakékoliv číselné hodnoty postavy zobrazovaly někde "veřejně" viditelně jako například v popisku.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
no já sem určitě taky pro zveřejnění charizmy...člověku to víc napoví o tom, jak se k té postavě chovat a pozná tím líp její charakter. Když má v popisku jak je nádherná a bude tam mít napsáno např. "má vysoké charizma" tak člověk ví, že je velice pěkná a asi by mě i přemluvila někam s ní jít (příklad)...když má v popisku jak je nádherná a dole "má podprůměrné charizma" tak člověk ví, že ta postava je sice fakt pěkná, ale jak promluví, tak dlaždič hadra, obědvat vedle ní je peklo a nevytáhla by mě ani za hradby na jahdoy, to radši sám kydat hnůj...to je asi nejproblematičtější extrém...zbytek si můžete domyslet... (postava je škaredá, má napsáno, že "má vysoké charizma"...tzn. i když má rty opuchlý jak pěst, jizvu přes voko a jedno ucho výš než druhý, tak z jejího chování něco vyzařuje...něco zajímavého, zvláštního...a rozhodně je vůdcovský typ, co by spaktoval klidně celou armádu do velice těžké bitvy...)
člověk se může pak líp rozhodnout jak na chování postavy reagovat...na výzvu k následování...a jedinou nevýhodu to má pro ty hráče, kteří takto opravdu prasí a ubírají charizmu jen z důvodu, aby ty bodíky naplácali jinam...přihodil bych i příklady postav kdybyste chtěli pár mě jich napadlo
člověk se může pak líp rozhodnout jak na chování postavy reagovat...na výzvu k následování...a jedinou nevýhodu to má pro ty hráče, kteří takto opravdu prasí a ubírají charizmu jen z důvodu, aby ty bodíky naplácali jinam...přihodil bych i příklady postav kdybyste chtěli pár mě jich napadlo