Stránka 2 z 4
Napsal: 26. 9. 2006 14.56
od photter
coby, chytne draka, vyfasuje šedesát litrů ve zlatě, půl království a princeznu navrch, ne ?
Napsal: 26. 9. 2006 15.01
od Alcatraz
Chodit po meste, sbirat kontakty, snazit se obchodovat (nez se z toho stala docela draha sranda) a vymyslet blbosti :) Prvnich 5 levelu utecou ani nevis jak.
Napsal: 26. 9. 2006 15.02
od Praetor
ze sezeni chytne vlka, vyfasuje na to masticky a o pulce princezny a kralovstvi si leda necha zdat

Napsal: 26. 9. 2006 15.16
od Psanec
Jestli tedy mohu ještě.
Hlavní problém byl s harvestrováním. Postavy na prvních 4 lvl jen chodily rýžovat a nedělali nic jiného.
Ale :
1. vydělali si na zbroj
2. na obživu
3. získali lvl
Tato možnost je zde pořád a pokud Labir nezavede něco takového jako je kamenožrout (píše že nebude), tak se toho nemusíme bát.
To co Labir zavedl s nemocema, není jak tu všichni píšou na obranu proti harvestrování, ale spíše nasměrování postav na to, ayb se na nízkém lvl zapojili do dění světa.
Starší postavy, jenž mají peníze, nechodí (aspon né všechny) po celé desce, ale kolikrát se zdržují u měst a vesnicí. Nový hráči pak snima mohou pokecat, dozvědět se novinky a historii .
A až je to přestane bavit , zase mohou na kamínky a nedostanou ztoho revma či jinou nemoc.
Pak jsou zde postavy, jenž s najdou IC důvod, proč třeba pořád chodit na hřbitov a obýrat mrtvolky (přeci musím bojovat se zlem a nebo to zlo se přeci musí vymítit). Takové postavy budou tak často nemocné až dostanou nemoc permanentně a třeba na ní i umřou. Ale to je již jejich rozhodnutí a je na nich, zdali by se opravdu tak jejich postava chovala, či nikoliv.
Nemoci jako takové dali téhle hře nový rozměr. Pozvedli jak RP hratelnost, tak stížili harvestrování. Ale nezničiliho, jelikož když hráč chce, vždy si cestičku najde.
Kamínky dávno již nejsou tak výdělečné, jak se tady mluví. Je zde plno jiných možností , jak se nahrabat a to smnohem menším rizikem, než je rýžování.
Alcatraz,Cybermíša, Photter a další , tu moc dobře ví, jak přijít k větším penězům, než se štráchat celý den ve vodě …
Napsal: 26. 9. 2006 16.36
od kolja
Psanec píše:Kamínky dávno již nejsou tak výdělečné, jak se tady mluví. Je zde plno jiných možností , jak se nahrabat a to smnohem menším rizikem, než je rýžování.
Alcatraz,Cybermíša, Photter a další , tu moc dobře ví, jak přijít k větším penězům, než se štráchat celý den ve vodě …
Ale sou výdělečný, jenom se musí vědět jak na to

Když se to dělá pořádně, de se skoro vyrovnat lootu. Samozřejmě že nejúčinnější sou kombinace
To, že to ví nemusí nic znamenat, to tady víme všichni. Ale potřebuješ na to silný build, slušný level, a hlavně nějakou partu. Co se týče vydělávání vázaný na DM, tak to se nemusí poštěstit každýmu ( v praxi spíš nikomu "obyčejnýmu").
Taková postava na nízkym lvl, která umře po pár krocích za hradbama, může vydělávat předevšim sběrem a dolovánim, kde to de na nižších nalezištích relativně bezpečně. A neměla by si vydělat taky moc. A tak to má být. To, že někdo bude něco přehánět nebo mít víc než ostatní nikdo nikdy nevošetří (OK můžem zavést zabavení všech věcí a pěnez a příděly, to to ošetří

). Opatření který se proti tomu zaváděj od takový činnosti dřív nebo pozdějc odraděj, a to pravděpodobně v kratšim čase, než by ty činnosti samy od sebe přestaly bavit, protože jak známo, opakovaná činnost se rychle vyčerpá. Největší škoda je pak kdyby takový opatření zasáhly všechny a to i v případě, že činnost by vykonávali příležitostně, a odradily je od ní úplně.
Myslim že tohle Labir ví a při tvorbě omezení na to dává pozor, přesto spousta opatření, který tu sou od určitejch činností odrazuje. Ale snad nic v hodně velký míře, takže ačkoliv se mi všechny dungeony zprotivily i jako hráči a skoro je nesnášim, tak občas někam vlezu, hlavně když se poštěstí najít družinu (což neni tak jednoduchá věc

).
Ehm... no sry za decentní OT

Napsal: 26. 9. 2006 17.03
od photter
kolja píše:...hlavně když se poštěstí najít družinu (což neni tak jednoduchá věc …
to řikám furt, takový otrokářství má něco do sebe

Napsal: 26. 9. 2006 21.57
od Lump
dřevorubec si udělá od svítání do soumraku mnohem víc, záleží na jekejch je stromech, ale i na těch nejhorším má za IC den určitě víc než 300
Napsal: 26. 9. 2006 23.08
od Ghost
Dřevorubec si může za cca 45-60 minut vydělat zhruba 2000 gp na borovicovém dřevu ;) (s jistým nechutným ooc prvkem- absolutně plným invem)
Napsal: 27. 9. 2006 1.26
od kolja
Jezura píše:Výdělek dřevorubce může za stejnou doby být 200 - 300 zlatek. Ty tisíce jsou imho moc.
Myslím, že to, že skoro každý jen rýžuje, je čistě OOC záležitost, která prostředí kazí. Tohle to sice omezí, ale pořád to bude z OOC důvodů.
S těma OOC důvodama bych to až tak neviděl. zamysli se nad dolovánim/sběrem z hlediska toho, jak by to asi bylo normálně, bez toho, jak by sme to chtěli vidět pro účely vyváženosti. Je jasný, že získávání drahokamů bude mnohokrát výnosnější než chodit na dřevo (btw výnosnost=zisk/čas když se zanedbá množství zdrojů). Tohle je postavám IC známý. A když chce bejt většina postav bohatá, je jasný, že si vybere nejefektivnější způsob - pořád čistě logický IC uvažování.
Je to uplně stejný, jako že jsou snad všichni v týhle hře dobrodruhové. Taky nemůžem řikat, že sou tak z OOC důvodů, že je to výhodnější. Eště sem neviděl žádnou postavu, která by měla lvl 3 Obyčejný člověk a lvl 1 farmář se skillem setba (hmm asi taky proto, že to NWN neumožňují … ).
Je jasný, že je pak divný vidět, že všichni rejžujou a ostatní činnosti leží ladem. Může se to napravovat úpravou cen, i když to bude nelogický. Dál je třeba zachovat, co napsal Labir a je dobrá myšlenka, a totiž, ze omezení budou úměrný výnosti - to taky přispívá k vyvážení. A nakonec co si myslim já s tim hoodne zahejbe craft, kdy najednou začnou bejt některý suroviny potřeba :) Třeba to hne i s cenama...
200-300 zlatejch za den neni ani na jidlo, teda chudak dřevorubec, takhle bude navždy chudej (což asi málokdo skousne ;) )
2000 gp za rejžování za den by asi moh bejt průměr těch, co to dělaj normálně, ale když jeden ví jak na to, tak je tahle částka směšná

takže jestli se někdo domnívá, že to ztratilo výnosnost zcela, tak to né

(ale nevim jak teda tedka s nemocema)
na prvnim místě co se tyce vynostnosti stojí stejně podle mě pořád loot, ale postihy jsou taky odpovídající - nemoci, tuhost příšer, systémy s bednama apod a vůbec neni pro každýho; vysoká výnosnost je daná taky tim, že trvá velmi krátkou dobu, a v neposlední řadě je špatně opakovatelnej (když pomineme "kolečka"

) přesto sem málem upad, když sem se dozvěděl konkrétní čísla některý

Napsal: 27. 9. 2006 7.24
od The_Balrog
omlouvám se, že s tím pořád otravuju, ale ještě jsem neslyšel odpově´d na otázku, která je v téhle debatě myslím nejpodstatnější, a to:
Co je špatného na tom, že má nějaká postava hodně peněz? :D To ji to opravdu tak děsně moc zvýhodní nad ostatními, nebo je tohle opatření jen proti tomu, aby všichni neseděli u rybníčku?
Možná pokud se chce omezit rýžování, mohl být dobrý nápad omezit počty nánosů. Postavy by se pak musely mezi sebou domluvit, hádat, že už to tu je vysbíraný a tak... ^_~
Napsal: 27. 9. 2006 7.39
od photter
máš recht s tim craftem, do tý doby bych určitě prachy do ekonomiky nepřidával - mám dojem, že EQ je první svět, ve kterým zatím není výrazně inflační prostředí a to je docela slušná výhra
to, že některý postavy sou zazobaný neni ani tak systémová chyba jako spíš jejich už relativně dlouhá existence a (co si dudem povídat) měkkčí ekonomický nastavení na začátku (jestli nepamatuješ vlčí kůži za 350,- u quanga a 75 kamenů v nalezišti bez ohledu na cenu, tak ja jo)
byl bych hrozně opatrnej s pouštěním dalších prachů do ekonomiky
nikde není napsaný, že každá postavička musí bejt bohatá, naopak, zbohatnutí nebo zchudnutí může bejt skvělej RP motiv pro spoustu věcí
pokud postava nechce bejt bohatá a nechce riskovat život - ať je jí to umožněný, může žít skromně, s malým rizikem, na jídlo a šaty si vydělá ale bohatá prostě nebude, proč by měla ? zaměstnaneckým poměrem ? to je přece k smíchu
pokud chce bejt bohatá, musí riskovat a pokud riskuje - zbohatne
nevim, kolik se dá vydělat těma vašima "kolečkama" ale jestli sou to kanály, jezevčiny a podobný "dungy třetí ligy" tak upozorňuju, že ani to eště neni vo žádným vejdělku a opravdový peníze sou někde úplně jinde
ale tam už o život de, takže volba stojí pohodlná chudoba vs. risk pro bohatství a to shledávám zcela správný
takže můj názor - výdělek rozhodně neusnadňovat
Napsal: 27. 9. 2006 9.56
od labir
The_Balrog píše:omlouvám se, že s tím pořád otravuju, ale ještě jsem neslyšel odpově´d na otázku, která je v téhle debatě myslím nejpodstatnější, a to:
Co je špatného na tom, že má nějaká postava hodně peněz? :D To ji to opravdu tak děsně moc zvýhodní nad ostatními, nebo je tohle opatření jen proti tomu, aby všichni neseděli u rybníčku?
Možná pokud se chce omezit rýžování, mohl být dobrý nápad omezit počty nánosů. Postavy by se pak musely mezi sebou domluvit, hádat, že už to tu je vysbíraný a tak... ^_~
Nic na tom není špatné. Špatná byla rychlost a snadnost dosažení tohoto stavu. Zcela souhlasím s tím jak to napsal Photter - pohodlná chudoba nebo risk života pro bohatství. Kdybych si myslel, že je špatné mít v bance milion tak zavedu 100% milionářskou daň přeci.
Ale když vidím postavu na 2 levelu (a viděl jsem takové) s pěticifernou hotovostí a báglem plným kamenů a medové kaše tak to je špatně. Příliš snadné. A proč? Není to obtížností sběru, na zvýšení by doplatili opět ti co to umí nejhůř, ale časovou neomezeností a ochotou hráče nechat postavu třeba 6 a víc reálných hodin rýžovat jen s nutnými přestávkami. A to je to čemu jsem chtěl zabránit.
Druhá věc je rozložení zisku v čase - je to jako u zkušeností - creep pro xp vs. XPC systém a tady harvest pro zlato vs. harvest s nemocemi pro prostředky. Naopak bych to viděl tak, že 90% hráčů co hrají postavy a ne shluky bajtů na tom budou zvýhodněni - tyhle harvestery to najednou posune blíž smtelníkům a donutí je to si vyhledat jinou zábavu a tím i interakci s ostatními postavami. Nebo odejdou, ale to by odešli za čas tak jako tak když zjistí že xp se nedají takhle naharvestit.
Omezení počtu nánosů nebo omezení počtu kamenů v nich (ty se samy doplňují časem) není dobrý nápad. Jistě kdyby to byl "reálný" svět tak by to fungovalo. Ale tady nefunguje rovná časová šance - kdo má víc času hrát by pak bohatl a ti co tolik času nemají by na tom byli jen biti ("ach jo už je zase všechno vybrané"). A omezit jen počet nalezišť? Opět téměř nulový výsledek, jen to bude vypadat jako když mravenci likvidují kapku medu.
Napsal: 27. 9. 2006 11.41
od The_Balrog
A-ha!
Napsal: 27. 9. 2006 12.38
od kolja
photter píše:nevim, kolik se dá vydělat těma vašima "kolečkama" ale jestli sou to kanály, jezevčiny a podobný "dungy třetí ligy" tak upozorňuju, že ani to eště neni vo žádným vejdělku a opravdový peníze sou někde úplně jinde
Jestli to nevíš, tak to ani nechtěj vědět.

Ale určitý čísla týkající se lootu sem měl od tebe taky ;) A pamatuju ty doby s kůžema a neomezenejma kamenama, ale nikdy sem se nedostal k tomu, abych na tom vydělal, jenom sem ty hrůzy slýchával od ostatních a jak se to pořád omezovalo, chtěl sem si jít pak natěžit ňáký azurity a ani jeden sem nikdy nenašel

Omezení počtu byla ale celkem pak dobrá volba, myslim, že je tocelkem v poho.
Možná pokud se chce omezit rýžování, mohl být dobrý nápad omezit počty nánosů.
Přesně jak píše Labir, to neni dobrej nápad. Představ si, že si jednou za čas zahraješ nebo jednou za čas chceš rejžovat, tak se tam vypravíš, ale pokud nejsi první po restartu někdy do 6.00 ráno, tak máš smůlu. Tudy cesta nevede, to by ostatní hráče hodně bolelo, a ty co bohatnou by se přizpůsobili (i když by "trošku" omezený byli, ale ne moc).
Napsal: 27. 9. 2006 12.49
od photter
jestli někdo chce uvést, kolik se dá "nakolečkovat", rád se poučim, já to fakt nevim
kůže byly tenkrát dobrej vejvar ale musely se tahat do Fagadu a tolik jich zase nepobereš, to bylo na hodně dobrý živobytí ale ne na zbohatnutí
já peníze vydělávám a peníze utrácim, obojí umim dobře, měl sem milion, mám hovno, budu mít milion, já to neřešim, dá se hrát chudák i boháč, obojí může bavit
ale nevěřim, že by se dal milion nakolečkovat, parkrát sem tam taky vlez a takový zázraky tam nepadaj nebo se pletu ?
Napsal: 27. 9. 2006 12.54
od Psanec
No pokud ste ve dvou přošli hrobky v Mithalliru al os e tam najít za 40 000k a víc.
Takže dalo se tam nahrabat .. … Všimni si, že píšu dalo

šutry
Napsal: 27. 9. 2006 17.38
od kucik
Co do těch kamenů...
Eovin mě bude proklínat ale neřešily by to ty nemoci? Tzn. buď s časem nebo prostě náhodně s nízkou pravděpodobnoszí by postava nastydla a když by to neléčila … chronické nemoci.
Nebo to tam snad už je?
Re: šutry
Napsal: 27. 9. 2006 17.39
od Praetor
kucik píše:Co do těch kamenů...
Eovin mě bude proklínat ale neřešily by to ty nemoci? Tzn. buď s časem nebo prostě náhodně s nízkou pravděpodobnoszí by postava nastydla a když by to neléčila … chronické nemoci.
Nebo to tam snad už je?
uz to je

budes se dlouho cachtat ve studeny vode a revma je na svete

Napsal: 27. 9. 2006 17.46
od Lump
to by zas pomohly taký ty rybářský holínky

Napsal: 27. 9. 2006 19.06
od Praetor
Lump píše:to by zas pomohly taký ty rybářský holínky

ten koho hreje chlast nepotrebuje holinky
