(TRP) Klub permanentní smrti
Moderátor: Dungeon Master
Ne, me nejde o to, jestli postava pro questu umre. Myslel jsem to tak, ze mohla byt dana moznost zachrany tela, napriklad tim, ze tam zustane lezet a nekomu se podari utect.
Ted k jadru co je pro me smrt v CvC. Za takovou smrt povazuju smrt, kdy se PC at uz primo nebo neprimo podili na zabiti postavy a hlavne kdy je PC svedkem. Vysledna situace je totiz, ze smrtici ranu treba primo nezasadil PC, ale PC, nebo i vic PC videlo ze postava umrela a ze bylo zniceno jeji telo. Potom uz je pro me tezko predstavitelny ze se ty dve postavy znova potkaj. Samozrejme, je tu milost znovuzrozeni, ale je to pak jednani (a ucast na zabiti je podle me zavazny jednani) bez dusledku - at uz kladnejch nebo zapornejch dusledku. Pokud postava nekoho zabije, tak udelala neco zavaznyho a melo by to mit nasledky. Zazil jsem to z obou stran takze myslim ze vim o cem mluvim.
Nejde tu o to, nutit do takovyho jednani jiny hrace, ale akceptovat ze nekdo tak chce hrat a nechce aby kvuli nemu dochazelo k situacim, kdy jeho mrtvou postavu nekdo potka.
Takovej seznam je pro DM dobrej k tomu aby vedel, ze pokud postava umre zpusobem ^viz vyse^ tak uz s ni proste neudela ty questy co planoval.
Ted k jadru co je pro me smrt v CvC. Za takovou smrt povazuju smrt, kdy se PC at uz primo nebo neprimo podili na zabiti postavy a hlavne kdy je PC svedkem. Vysledna situace je totiz, ze smrtici ranu treba primo nezasadil PC, ale PC, nebo i vic PC videlo ze postava umrela a ze bylo zniceno jeji telo. Potom uz je pro me tezko predstavitelny ze se ty dve postavy znova potkaj. Samozrejme, je tu milost znovuzrozeni, ale je to pak jednani (a ucast na zabiti je podle me zavazny jednani) bez dusledku - at uz kladnejch nebo zapornejch dusledku. Pokud postava nekoho zabije, tak udelala neco zavaznyho a melo by to mit nasledky. Zazil jsem to z obou stran takze myslim ze vim o cem mluvim.
Nejde tu o to, nutit do takovyho jednani jiny hrace, ale akceptovat ze nekdo tak chce hrat a nechce aby kvuli nemu dochazelo k situacim, kdy jeho mrtvou postavu nekdo potka.
Takovej seznam je pro DM dobrej k tomu aby vedel, ze pokud postava umre zpusobem ^viz vyse^ tak uz s ni proste neudela ty questy co planoval.
Pokud nemate co rozumneho rici, KRICTE!!!
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Však to je taky běžná praxe.kucik píše:Ne, me nejde o to, jestli postava pro questu umre. Myslel jsem to tak, ze mohla byt dana moznost zachrany tela, napriklad tim, ze tam zustane lezet a nekomu se podari utect.
Však klidně, to je volba každého hráče do niž nemá právo kdokoliv jiný zasahovat (až na výjimky DM typu spirála PvP atd..). Já jen nechápu proč na tu volbu musí být nějaký klub když jeho negativní dopady jsou jasné. Nevidím žádné vyvažující pozitivum.kucik píše:Nejde tu o to, nutit do takovyho jednani jiny hrace, ale akceptovat ze nekdo tak chce hrat a nechce aby kvuli nemu dochazelo k situacim, kdy jeho mrtvou postavu nekdo potka.
Tohle je vcelku minorita a naopak teď mě na základě tohoto došel další negativní dopad klubu na DM - "tahle postava je na seznamu permanentní smrti a je konfliktní, to asi moc dlouho nevydrží -> nemá smysl se pouštět pro ni do dloihodobého questu nebo ji se snažit dostat na nějaké vlivné místo, pravděpodobnost ztracených investic je příliš vysoká - raději tu energii a čas věnuji nějaké postavě u které je pravděpodobnost perm. smrti/zmizení menší."kucik píše:Takovej seznam je pro DM dobrej k tomu aby vedel, ze pokud postava umre zpusobem ^viz vyse^ tak uz s ni proste neudela ty questy co planoval.
Klidně si ten klub mějte. Ale minimalizujte negativní dopady na ostatní kterým to vadí (třeba tím tajným fórem). A osobně bych vážně rád věděl ten důvod, který by vyvážil veškerá jmenovaná negativa. Přemýšlel jsem nad tím dlouho a analyzoval situaci a ač nějaká pozitiva spatřuji ani zdaleka se nevyrovnají těm negativním dopadům. Ledaže členové by měli "dobrý pocit" že jsou členy a ví se to o nich... Jinak mě už vážně nic nenapadá, tak mi to zkuste nějak vysvětlit prosím.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 1309
- Registrován: 13. 4. 2006 21.03
- Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
- Kontaktovat uživatele:
hmm, když to bereš takhle. Já to beru spíš z pohledu...labir píše: No a druhá věta mi už přijde jako jen jinak vyjádřené IC ovlivnění hry postavy OOC podnětem.
...smrt by měla být těčkou za příběhem postavy. Proto , pokud už někdo hraje na permku, by bylo férovéJezura píše:...postava, která nikdy "nezačala" je neúplná, stejně tak i postava, který "nikdy neskončí" je neúplná. Jinými slovy čím více postava udělá různých kompromisů typu smrt v CvC a znovuoživení, tím ztrácí na významu a stává se pomalu ale jistě parodií sebe sama. Ne nadarmo se říká, že se má přestat v nejlepším.…
mu dát možnost tu smrt zahrát (tim nijak nekritizuju InstantKill- ale zamrzí to) a udělat tak tečku za příběhem, na který si rád zavzpomíná.
V (skoro každém) PW světě je smrt dost překroucená systémem znovuzrození. Dávám přednost epickým příběhům, příběhům s koncem, ale ty se tímto podle mě dost znehodnocují.
Jak navrhoval Ghost...povinná permka je moc hezká utopie
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
(William Blake)
No, teď asi nevím, o čem se tu bavíme. Jeden zmiňuje permu jako PC×PC, jiný PC×DM, další PC×NPC, a ty jako PC×PC, když máš oba na seznamu.Jezura píše:Možná vypíchnu jednu důležitou věc, kterou když přehlédnete, vyvolává to zmatek. V prohlášení je napsáno: Zemře-li moje postava v CvC s jinou postavou zde upsanou,…
Fajn, s tou poslední variantou dokážu souhlasit asi nejvíc, protože mě se tímpádem nedotkne ani podvědomě (což u ostatních platit nemůže, ať už říkáte cokoliv). Potom ale nemá smysl mít seznam veřejný.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
To jsem napsal? Kde? Napsal jsem jen jeden příklad (jako ozřejmění možného dopadu klubu), kde jsem použil imaginární postavu v klubu jenž je zároveň i konflikní. Nikde není žádná premisa kterou bych spojoval každá postava v klubu => konfliktní. Vyvodil jsi něco co se z mých tvrzení nedá vyvodit a pak jsi mi to přisoudil.Ghost píše:Proč si spojuješ členství v klubu s konfliktností postavy?
Jistě proč ne, i to je možný pohled na hru. Nikdo vám ho neodepírá. Jen nechápu nutnost klubu, jinak řečeno proč by to bez klubu nemohlo být možné nebo proč by to bez klubu takhle šlo hrát obtížněji nebo vůbec ne?Jezura píše:...postava, která nikdy "nezačala" je neúplná, stejně tak i postava, který "nikdy neskončí" je neúplná. Jinými slovy čím více postava udělá různých kompromisů typu smrt v CvC a znovuoživení, tím ztrácí na významu a stává se pomalu ale jistě parodií sebe sama. Ne nadarmo se říká, že se má přestat v nejlepším.…
Jinak stále nechápu ten přínos (ne nedělám se naschvál blbým, vážně to nechápu). Zkuste nějaký příklad, třeba i nějakou variantu toho co se stalo ve dvou možnostech, jak by to asi vypadalo když oběť/vrah nebude a pak bude v klubu. Zkuste mě přesvědčit, nevim, třeba změním názor když tam nějaký velký přínos bude.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 1309
- Registrován: 13. 4. 2006 21.03
- Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
- Kontaktovat uživatele:
labir píše: ….Jinak stále nechápu ten přínos...
tím jsem myslel, že pokud do CvC jdou dvě postavy ,jejichž hráči hrají na Smrt (Smrt=konec, ne nwn smrt)OneHeart píše:imho hlavně proto, aby hráč věděl, s kým může CvC brát vážně.
,tak ten střet může být pro oba mnohem zajímávější, právě protože má ten nádech konce. I pro vítěze střetu to imho může být mnohem hlubší zážitek.
Já vidím ten přínos v tom, že pokud tohle (jistě...ooc informace ovlivňuje hru..bla bla- neovlivňuje hru,ale pocit ze hry a ochotu to zahrát líp) obě strany vědí, tak si ten konflikt mohou lépe zahrát.
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
(William Blake)
2 Labir: Taky se dá vyvodit ze členství klubu to, že postava v něm zapsaná bude hrát s mnohem větší opatrností a citem, než postava, co tam zapsaná není- klesne pravděpodobnost její smrti a šance na získání vyššího sociálního postavení by měla (za předpokladu stejné pozornosti DM) být stejná
Bratrstvo zabanovaných!
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Nikoliv. Nebereš v potaz události jenž tato postava nemůže ovlivnit (nebo jen málo) a přeci na ně skončí. Přeci ti nemusím připomínat tvou vlastní postavu na Alhambrii, která dojela právě na tohle ačkoliv se ji ten konflikt o který šlo dotýkal pouze okrajově... Dotyčný může hrát sebeopatrněji, ale tím neodstraní ani nevyváží definitivnost každého střetu končícího smrtí (dobře v tomto případě "vybraných" střetů).Ghost píše:2 Labir: Taky se dá vyvodit ze členství klubu to, že postava v něm zapsaná bude hrát s mnohem větší opatrností a citem, než postava, co tam zapsaná není- klesne pravděpodobnost její smrti a šance na získání vyššího sociálního postavení by měla (za předpokladu stejné pozornosti DM) být stejná
Budiž, tohle beru (tomu efektu se říká pozitivní metagame). Ovšem stále mi uniká nutnost veřejného seznamu členů. Pro tento účel bohatě postačuje neveřejný seznam, který navíc eliminuje většinu negativních dopadů na ne-členy. Veřejně by pak stačilo jen udávat počet členů jakožto hráčů (třeba 2, 3, 10, 55,…).OneHeart píše:tím jsem myslel, že pokud do CvC jdou dvě postavy ,jejichž hráči hrají na Smrt (Smrt=konec, ne nwn smrt)
,tak ten střet může být pro oba mnohem zajímávější, právě protože má ten nádech konce. I pro vítěze střetu to imho může být mnohem hlubší zážitek.
Já vidím ten přínos v tom, že pokud tohle (jistě...ooc informace ovlivňuje hru..bla bla- neovlivňuje hru,ale pocit ze hry a ochotu to zahrát líp) obě strany vědí, tak si ten konflikt mohou lépe zahrát.
Ideální ještě tenhle, asi hlavní (nevim jistě odhad?), důvod napsat i do verbovacího příspěvku, ať je to jasné už od začátku proč chcete/je ten klub.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
No já ještě připojím svoji zajímavou zkoušenost z Baldur's Gate. Zkusil jsem si zahrát její první díl bez jediného loadu (smrt hlavní postavy = konec hry). No, dobře si vzpomínám, jak po 40 hodinách hry narazila skupina na past, která poslala jeden fireball na každého jejího člena. Takovou smrt nikomu nepřeju - já viděl dost rudě a v prostřelení počítače mi zabránila snad jen absence pistole po ruce.
Pokud si chcete zahrát příběh s nějakým koncem, nic vám v tom přeci nebrání, ale smolně a nečekaně umřít někde v dungu jen kvůli nějakému seznamu?
Edit: Máme tu už zase pěkný flame, co? Aspoň je veselo, to já rád.
Pokud si chcete zahrát příběh s nějakým koncem, nic vám v tom přeci nebrání, ale smolně a nečekaně umřít někde v dungu jen kvůli nějakému seznamu?
Edit: Máme tu už zase pěkný flame, co? Aspoň je veselo, to já rád.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Budiž, tak teda postava, která se snažila dostat na vyšší postavení byla konfliktní, strávila s DM a ostatními hráči desítky/stovky hodin hraní a nakonec ji zabije vrah najatý jejím nepřítelem. Konec, postava hraje permku. Opravdu byl všechen ten čas k ničemu a byl "ztracený", jak říkáš? Neobohatil náhodou svoji hrou svět, nebavil při hraní sebe, DM a ostatní hráče , i když nedosáhnul svého cíle? Z toho, co jsi napsal, jsem pochopil, že konfliktní postavě zapsané v klubu perm. smrti by jsi nevěnoval ten čas, aby se mohla dostat někam výš.
EDIT: Neberu to jako falme, ale jako diskusi a výměnu názorů
EDIT: Neberu to jako falme, ale jako diskusi a výměnu názorů
Naposledy upravil(a) Ghost dne 11. 6. 2007 19.43, celkem upraveno 1 x.
Bratrstvo zabanovaných!
-
- Příspěvky: 1309
- Registrován: 13. 4. 2006 21.03
- Bydliště: Olduvaiská rokle v Tanzánii
- Kontaktovat uživatele:
CvC = postava x postava, ne past,NPC,"cokolivjinýho" x postavadrake127 píše:Pokud si chcete zahrát příběh s nějakým koncem, nic vám v tom přeci nebrání, ale smolně a nečekaně umřít někde v dungu jen kvůli nějakému seznamu?

Naposledy upravil(a) OneHeart dne 11. 6. 2007 19.44, celkem upraveno 1 x.
"Kdyby brány vnímání byly průzračné, každá věc by se člověku jevila taková, jaká je, neskonalá."
(William Blake)
(William Blake)
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Technická: Ten klub není o smrti v PC vs NPC, ale pouze PCK vs PCK, kde PCK je PC v klubu.drake127 píše:…
A flames to zatím není, zatím je to normální diskuse a snaha obhájit/přesvědčit o správnosti/přínosu/negativech svých/jejich myšlenek. Zatím se to nezvrtlo.
Naposledy upravil(a) labir dne 11. 6. 2007 20.09, celkem upraveno 2 x.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Ty někteří byli zřejmě Kucik + Psancovo reakce na to + moje reakce na Psance.drake127 píše:labire, nekaž mi tu škodolibou radost![]()
No, jasně, ten Ježurův plán jsem už zdá se pochopil, jen někteří tu psali o permanentní smrti úplné (tj. i PC×DM_ovládaná_potvora).
Přehlédl jsem, že klub se týká pouze registrovaných členů + jsem využil příležitosti, abych ukázal svůj pohled na to, že smrt od npc ovládaného systémem vnímám trochu jinak, než smrt od non player charakteru ovládaného DM (že by se vžilo DMC - dungeon master charakter?

Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
Sigimalanirseth - ??
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Ano myslím, že i pak bude do značné míry ztracený jak čas tak úsilí. Ne z hlediska hráče protože tomu to něco dá a sám ten konec tak chce, ale z hlediska světa a mě osobně ano. Ztracená investice. Navíc pravděpodobnost toho co píšeš je vcelku malá. Pro dosažení vlivného místa je třeba velké úsilí a stovky hodin hry hráče, dost úsilí i od DM a ač to přináší hodně zábavy jak hráči tak DM, tak DM tajně nějak doufá, že ta postava až se dostane na nějakou vlivnou pozici, tak začne světu oplácet zpět co dal on ji a stejně tak její hráč (a ještě se u toho bude bavit).Ghost píše:Budiž, tak teda postava, která se snažila dostat na vyšší postavení byla konfliktní, strávila s DM a ostatními hráči desítky/stovky hodin hraní a nakonec ji zabije vrah najatý jejím nepřítelem. Konec, postava hraje permku. Opravdu byl všechen ten čas k ničemu a byl "ztracený", jak říkáš? Neobohatil náhodou svoji hrou svět, nebavil při hraní sebe, DM a ostatní hráče , i když nedosáhnul svého cíle? Z toho, co jsi napsal, jsem pochopil, že konfliktní postavě zapsané v klubu perm. smrti by jsi nevěnoval ten čas, aby se mohla dostat někam výš.
Když bude vzápětí zabita vrahem, tak je sice nějaký příběh, ale bilance vynaloženého úsilí a zisku pro svět je silně v neprospěch světa. Hráč si odnesl třebas skvělý příběh, vynikající zážitky, srdceryvný konec a bude na to dlouho vzpomínat, ale já osobně bych byl silně zklamán - očekávání a úsilí do postavy a hráče vložené se nenaplní. Když daná postava setrvá na onom vlivném místě třeba alespoň čas jaký se naň snažila dostat (a pochopitelně vrací to co do ní bylo vloženo světu zpět), tak je to pak jiné, ale u hráčů hrajících na permanentní smrt je tato pravděpodobnost malá a riziko velké. DM jsou pragmatičtí (teda alespoň já osobně ano) a pečlivě se rozhoduji jak a do koho investuji své omezené prostředky (čas a úsilí).
Je to podobné jako když se pipláte jako hráči s nějakým nováčkem co absolutně nemá ani potuchy jak hrát. Dejme tomu, že se mu věnujete jako postava i OOC po tellu radami, doporučeními atd... Hráč dělá mílové pokroky, začíná tomu přicházet po hodinách a hodinách vysvětlování na kloub a pak jednoho dne je pryč (třeba odešel mlátit potvory do Wowu). Hned po tom co se jeho hra zlepšila natolik, že jste si s ním mohli pěkně zahrát na což jste se těšili a doufali že bude pro ostatní a svět přínosem.… nezamrzí to tak trochu? Ten čas a úsilí co jste mu věnovali by přeci šlo využít v retrospektivě lépe buď u jiného stálejšího nováčka nebo jinou činností. Ten hráč si určitě něco odnesl, určitě se bavil a zažil věci co dosud nezažil. Ale...cítím to jakoby tam zůstal dluh. Jistě je naprostý neslysl nutit ho do hry když nechce/nemůže, to je absurdní, ale stále to nemění nic na dopadu na svět.
Řešení asi neexistuje (nebo je pěkně zapeklité) - jen konstatuji že pravděpodobnost nenávratné investice je u hráčů hrajících na permanentní smrt násobně vyšší, k čemuž samozřejmě osobně hodně přihlížím. O tohle mi jde.
Jinak stále bych rád slyšel důvod nutnosti toho veřejného seznamu hráčů či postav hrajících na permanentní smrt.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
neni to tu poprvy: EQ umoznuje reinkarnaci, to je IC fakt se kterym se DA VEDOME POCITAT. Ktera duse nema silu nebo vuli, tak at si zustane na druhy strane, na tom prece nezalezi. My se tu nebavime o OOC faktu, ze postavy neumiraji, jako na jinych serverech. My se tu bavime o IC faktu podporeneho artefakty. Jedine co me drazdi, je ze po smrti musi byt spor skonceny. Vim proc to tak je, nerikam, ze se to ma zmenit, ale vadi mi to rozhodne vic, nez ze smrt neni permanentni z "nejakeho logickeho pohledu".
Osobne bych spis intervenoval pro osobni klid duse, ze by na druhe strane mel byt formalne umoznen pristup do Astralni sfery (nefunkcni nenaskriptovane cosi s popiskem), at EQ nepusobi (celkem zbytecne) dojmem vezeni, ale to je na jine tema :)
Osobne bych spis intervenoval pro osobni klid duse, ze by na druhe strane mel byt formalne umoznen pristup do Astralni sfery (nefunkcni nenaskriptovane cosi s popiskem), at EQ nepusobi (celkem zbytecne) dojmem vezeni, ale to je na jine tema :)
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
Ne, nezamrzí. Když něco takového dělám, dělám to pro toho dotyčného člověka, ne proto, abych za to dostal něco jako (budu si s ním moct pěkně zahrát). Když půjde pryč a něco se naučil, je to super. Když zjistí, že rp hra ho nebaví a raději půjde hrát counter strike, je to také fajn, aspoň si to ujasnil. Neinvestuji, nepůjčuji nic na dluh a ani se nijak jako dlužník necítím - prostě jen dávám, případně dostávám. Dávám, pokud chci a baví mně to. Být v pozici dlužníka nebo věřitele pro mně takové nic moc. Je to nic moc pokud to tak bere GM, stejně jako učitel nebo rodič nebo partner. Lepší je prostě dávat a dostávat bez jakýchkoli dluhů a očekávání.labir píše: Je to podobné jako když se pipláte jako hráči s nějakým nováčkem co absolutně nemá ani potuchy jak hrát. Dejme tomu, že se mu věnujete jako postava i OOC po tellu radami, doporučeními atd... Hráč dělá mílové pokroky, začíná tomu přicházet po hodinách a hodinách vysvětlování na kloub a pak jednoho dne je pryč (třeba odešel mlátit potvory do Wowu). Hned po tom co se jeho hra zlepšila natolik, že jste si s ním mohli pěkně zahrát na což jste se těšili a doufali že bude pro ostatní a svět přínosem.… nezamrzí to tak trochu? Ten čas a úsilí co jste mu věnovali by přeci šlo využít v retrospektivě lépe buď u jiného stálejšího nováčka nebo jinou činností.…
Auriel - Chaos, tedy Svoboda musí být podřízena Řádu, tedy Pravidlům. Zlo, tedy Smrt a ničení, musí být podřízena Dobru, tedy Životu.
Sigimalanirseth - ??
Sigimalanirseth - ??
Souhlasím. Založíš mi proto prosím tajné podfórum? O texty se postarám.labir píše:Pro tento účel bohatě postačuje neveřejný seznam, který navíc eliminuje většinu negativních dopadů na ne-členy. Veřejně by pak stačilo jen udávat počet členů jakožto hráčů (třeba 2, 3, 10, 55,…).
Ideální ještě tenhle, asi hlavní (nevim jistě odhad?), důvod napsat i do verbovacího příspěvku, ať je to jasné už od začátku proč chcete/je ten klub.
Jinak ještě bych okomentoval tohle:
Z mého pohledu je to totiž jen jedna strana mince. Existují hráči (předpokládám, že je nás víc, protože já do té skupiny spadám), kteří si bez smrti neumí představit jakékoli hry na hrdiny, jakékoli RP. Pro mne například Asar nebo Daemian byly dříve na serveru úžasné postavy a hru s nimi jsem si hrozně užíval. Jenže pak jsem se dozvěděl různé OOC informace, které jsou sice OOC, ale hru s nimi mi naprosto zkazily. Teď je pro mne ve hře setkání s nimi takovým "vynuceným RP". Jak vás má bavit hrát pro vaši postavu zřejmě smrtelný konflikt s postavou, o které OOC víte, že je "nesmrtelná". Prostě a jednoduše mne tyto postavy už vůbec jako hráče nebaví. Namísto toho mne stále ve hře baví vědomí, že po Desce kdysi chodil Utreg syn Bhara, Vilém z Ofenburgu, Petr Hrozný nebo třeba na Alhambrii Khaled, kterého jsem dokonce nikdy živého nepotkal. Timhle mi přinesli a doteď přinášejí ty největší zážitky v RP. Jinak tenhle příspěvek není namířený proti nikomu, je to jen upřímné vyjádření pocitů.labir píše:Ano myslím, že i pak bude do značné míry ztracený jak čas tak úsilí. Ne z hlediska hráče protože tomu to něco dá a sám ten konec tak chce, ale z hlediska světa a mě osobně ano. Ztracená investice. Navíc pravděpodobnost toho co píšeš je vcelku malá. Pro dosažení vlivného místa je třeba velké úsilí a stovky hodin hry hráče, dost úsilí i od DM a ač to přináší hodně zábavy jak hráči tak DM, tak DM tajně nějak doufá, že ta postava až se dostane na nějakou vlivnou pozici, tak začne světu oplácet zpět co dal on ji a stejně tak její hráč (a ještě se u toho bude bavit).
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Výborně, tajné podfórum nastaveno. Prosím o smazání seznamu jak v prvním příspěvku tak v příspěvcích.
Je to jakoby další úroveň - nemůžeš to dát sám, protože na to nemáš prostředky ani možnosti, ale můžeš někomu něco dát tak, aby to mohl následně dávat on. Tedy jde jak o cestu k dosažení (tj. zábava během dosahování jisté mety) ale i o výsledek - o stav, kdy postava již má natolik vlivné postavení, že se stává zdrojem zábavy nejen pro hráče či pár postav co je okolo, ale pro nezanedbatelné množství lidí na serveru.
Kdy již má prostředky pro daleko zajímavější a grandióznější cíle, které nemá sama pro sebe nebo pro to DM, ale pro ostatní - najednou je snaha onoho DM maximalizována a znásobena snahou hráče této postavy. Cíl DM je prakticky dosažen - maximalizace dlouhodobé zábavy pro co nejvíc hráčů. Dál jen s malou občasnou pomoci DM/WB je takový hráč schopen dlouhodobě zabavit množství dalších hráčů.
A teď ten promarněné investice - hráč odejde, postava bude zabita a skončí díky klubu nebo jinak - a tu DM bilancuje: určitě to přineslo tomu hráči spoustu pěkných chvil, ale cíle dosaženo nebylo - nebyla znásobena snaha DM snahou toho hráče. Škoda, to spojení mohlo dát světu a ostatním mnohem, mnohem víc. A pragmatika - před vlastním úsilím maximalizuji možnost dosažení cíle volbou chodné postavy - charakter, postavení, znalosti o hráči postavy a pravděpodobnost že postava zmizí ať již odchodem/opuštěním hráče či permanentní smrtí. Je to prostě klasický minimalistický princip - maximum zisku (i když ne pro sebe) s minimálním možným rizikem.
Tím netvrdím, že se DM nebo já nebudou pekmkařům věnovat, ale osobně s nimi nebudu počítat pro dlouhodobější questy ani pro dosažení nějakých vlivných pozic či snahy o nějaké dlouhodobé ovlivnění světa a to z důvodů výše uvedených.
A na otravování své hry nějakými "jedna paní povídala" notně zkreslenými informacemi (tak je to vždy když to není přímo od autora) OOC informacemi pozor prosím - tohle je totiž jedna ze známek RP inkvizitorství - "nezahrál to jak bych si představoval = zahrál to špatně otrávilo mi to hru". Tahle cesta končí tím, že každý kdo nehraje podle mých představ mi automaticky otravuje hru ať již se jedná o cokoliv. Setkal jsem se i s případem že elfka se usměje na trpaslíka - "špatně, otrávilo mi to hru, co se má co elfka usmívat na trpaslíka když jsou to rasoví nepřátelé"? A to zcela bez znalosti pozadí a vztahů a historie. Nakonec dotyčný prakticky musí hrát sám. Netvrdím, že to je tento případ, ale nějak se mi to v tom napsaném příspěvku od Ježury blýsklo.
Jistě, vidíme to podobně, jinak by ani nevznikla Equilibrie že. Jenže tohle je něco malinko jiného - ať chceme nebo ne svět dělají hráči, ne DM, ne systémy. Jedině hra hráčů na pozadí toho ostatního co té hře pomáhá (svět, systémy, akce DM) dělají svět hodnověrný a živý. Čím vlivnější pozici postava hráče zastává tím zajímavěji a vlivněji může takto působit. Snahou DM a WB je zajistit maximalizaci tohoto stavu. Proto ona forma "na oplátku" (mimochodem je to nejvýhodnější strategie chování pro přežití obecně). Taková postava zhodnotí vzhledem ke světu a ostatním hráčům vynaložené úsilí - ne zpětně pro WB nebo DM co ji pomáhal, ale pro ostatní hráče.LDamian píše:…
Je to jakoby další úroveň - nemůžeš to dát sám, protože na to nemáš prostředky ani možnosti, ale můžeš někomu něco dát tak, aby to mohl následně dávat on. Tedy jde jak o cestu k dosažení (tj. zábava během dosahování jisté mety) ale i o výsledek - o stav, kdy postava již má natolik vlivné postavení, že se stává zdrojem zábavy nejen pro hráče či pár postav co je okolo, ale pro nezanedbatelné množství lidí na serveru.
Kdy již má prostředky pro daleko zajímavější a grandióznější cíle, které nemá sama pro sebe nebo pro to DM, ale pro ostatní - najednou je snaha onoho DM maximalizována a znásobena snahou hráče této postavy. Cíl DM je prakticky dosažen - maximalizace dlouhodobé zábavy pro co nejvíc hráčů. Dál jen s malou občasnou pomoci DM/WB je takový hráč schopen dlouhodobě zabavit množství dalších hráčů.
A teď ten promarněné investice - hráč odejde, postava bude zabita a skončí díky klubu nebo jinak - a tu DM bilancuje: určitě to přineslo tomu hráči spoustu pěkných chvil, ale cíle dosaženo nebylo - nebyla znásobena snaha DM snahou toho hráče. Škoda, to spojení mohlo dát světu a ostatním mnohem, mnohem víc. A pragmatika - před vlastním úsilím maximalizuji možnost dosažení cíle volbou chodné postavy - charakter, postavení, znalosti o hráči postavy a pravděpodobnost že postava zmizí ať již odchodem/opuštěním hráče či permanentní smrtí. Je to prostě klasický minimalistický princip - maximum zisku (i když ne pro sebe) s minimálním možným rizikem.
Tím netvrdím, že se DM nebo já nebudou pekmkařům věnovat, ale osobně s nimi nebudu počítat pro dlouhodobější questy ani pro dosažení nějakých vlivných pozic či snahy o nějaké dlouhodobé ovlivnění světa a to z důvodů výše uvedených.
Vidíš já se na to koukám jinak. Ač ty mrtvé postavy co jsi vyjmenoval byly vskutku zajímavé a obdivuhodné a zanechaly na Desce svou stopu (někdy hodně znatelnou), stále jsem vděčnější za jiné hráče - třeba za hráče postavy Daemiana či Jacha, protože oni to co jsem popsal výše zvládají a mohu se do značné míry spolehnout, že když se jim třeba jako WB nebo DM věnuji (když je holt čas...úpravy lokace, menší systémy, knihy, atd...) že za týden nezmizí navždy a ta investice nebude zmařená. Naopak mám slušnou jistotu, že bude využita a že z ní vytěží maximum co to půjde, že nepotřebují vše ťip-ťop - využijí to co mají a dostanou/zaslouží si/získají, a že se spousta dalších postav bude skvěle bavit na krátkodobých i dlouhodobých autoquestech těchto postav (někdy s malinkou pomocí DM).Jezura píše:…
A na otravování své hry nějakými "jedna paní povídala" notně zkreslenými informacemi (tak je to vždy když to není přímo od autora) OOC informacemi pozor prosím - tohle je totiž jedna ze známek RP inkvizitorství - "nezahrál to jak bych si představoval = zahrál to špatně otrávilo mi to hru". Tahle cesta končí tím, že každý kdo nehraje podle mých představ mi automaticky otravuje hru ať již se jedná o cokoliv. Setkal jsem se i s případem že elfka se usměje na trpaslíka - "špatně, otrávilo mi to hru, co se má co elfka usmívat na trpaslíka když jsou to rasoví nepřátelé"? A to zcela bez znalosti pozadí a vztahů a historie. Nakonec dotyčný prakticky musí hrát sám. Netvrdím, že to je tento případ, ale nějak se mi to v tom napsaném příspěvku od Ježury blýsklo.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.