Stránka 2 z 2
Napsal: 23. 2. 2011 8.55
od placidity
Vztaženo k brutálním úpravám na EQ mi ta druhá věta přijde vyloženě směšná
…
Za použitelnost cvičných zbraní a nástrojů pro všechny se ale přidávam taky, protože občas mám z některých class tenhle dojem
http://wowfile.herniweb.cz/pic/komix/32.jpg 
Napsal: 23. 2. 2011 9.43
od Aefar

Tohle mě pobavilo...
Ale jinak tedy... DnD je takto postavené. Ty věci přirozeně můžete *vzít do ruky* stejně jako cokoli jiného *berete do ruky*, ale neumíte s nimi vůbec bojovat. U cvičných zbraní je vhodné začít krátkým mečem, holí atd... a pokud cvičíte tak, abyste se naučili bojovat, je třeba vzít příslušnou odbornost nebo class (který odbornost zahrnuje).
Chápu, že z určitého úhlu pohledu to není ideální, ale je to tak.
Co se týče nástrojů, je to úplně blbé, ale prostě už k například k trpaslíkovi patří, že i kouzelník si vezme weapon proficiency, aby mohl vzít sekeru a krumpáč do ruky... v tomto směru bych řekl, že weapon proficiency - martial = heavy tools proficiency.
(Osobně mě taky štve, že nejrozšířenější a nejoblíbenější hra na hrdiny je class based, a ne skill based... v minulosti jsem si zamiloval systémy Vampirů a spol., ale holt se s tím musíme smířit).
Napsal: 23. 2. 2011 9.55
od placidity
Nejde mi o to aby uměli bojovat, ale o to aby tu věc v ruce vážně drželi a ne jen *drželi*. Už jen proto, že i bez featu se dá takhle zahrát poleno kterému zkrátka boj nesedne, a hlavně to vypadá po vizuální stránce lépe (a např. dřevo si člověk dokáže nasekat i bez toho aby uměl se sekerou bojovat) :)
DnD je plné spousty více či méně nelogických věcí. Ty se sice dají ošetřit při p&p hře, ale v nwn jde o omezení systémem. Takže pokud se cvičáky a nástroje dostanou jako úprava někam do to-do listu, zlobit se nebudu (postavit je jako haknuté hole/dýky by bylo imo ideální).
Napsal: 23. 2. 2011 12.11
od zdech
Potíž je v tom, že *držet* znamená opravdu jen *držet*, zatímco systémově držet = umět bojovat. Příjde mi jednoduší pro těch pár hodin expení sáhnout po krátkém meči nebo ** než vymýšlet proč je možné něčím mávat když je to ze dřeva ale už ne když je to ze železa.
U nástrojů předně nevím co všechno spadá pod Martial, třeba u těch krumpáčů a seker mi to až tak nelogické nepříjde. Tady bych těm utlačovaným "fighter" povoláním tu drobnou výhodu nechal, každý může obětovat 1 feat. Nakonec nešikovný člověk si místo dřeva naseká klidně nohu a co je feat jiného než "trocha" cviku?
Co si ale pamatuji, jeden malej zelenovlasej se kdysi kdesi čepýřil nad diskriminací malých při zakopávání těl. Nějaké miniverze velkých nástrojů pro hobity a spol. by se hodily. Feat si vzít může každý, povyrůst už ale ne.
EDIT: A, tak kecám, druidi a měňavci jsou se zbraňovými featy ze hry.
Napsal: 23. 2. 2011 14.46
od KaTo
zdech píše:Potíž je v tom, že *držet* znamená opravdu jen *držet*, zatímco systémově držet = umět bojovat. Příjde mi jednoduší pro těch pár hodin expení sáhnout po krátkém meči nebo ** než vymýšlet proč je možné něčím mávat když je to ze dřeva ale už ne když je to ze železa.
U nástrojů předně nevím co všechno spadá pod Martial, třeba u těch krumpáčů a seker mi to až tak nelogické nepříjde. Tady bych těm utlačovaným "fighter" povoláním tu drobnou výhodu nechal, každý může obětovat 1 feat. Nakonec nešikovný člověk si místo dřeva naseká klidně nohu a co je feat jiného než "trocha" cviku?
Co si ale pamatuji, jeden malej zelenovlasej se kdysi kdesi čepýřil nad diskriminací malých při zakopávání těl. Nějaké miniverze velkých nástrojů pro hobity a spol. by se hodily. Feat si vzít může každý, povyrůst už ale ne.
EDIT: A, tak kecám, druidi a měňavci jsou se zbraňovými featy ze hry.
..ale v rámci tebou použité logiky můžeš druidům poradit, ať si vemou jeden lvl bojovníka a jako bonusový feat Exotické zbraně. Pak už vezmou do ruky i bič a můžou s ním utlouct, toho kdo má tyhle "nesmysly" na svědomí

.
P.S.
Místo bojovníka je možné vzít jakékoli povolání s "Martial profiency" (hraničář, barbar, atd.).
P.P.S.
Co se týká lopat - to je jako v tom přísloví - 2x měř a 1x řež. Tady se holt nejdřív řízlo a až pak zjistilo, že "malé" rasy jsou si toho moc nezakopou

.
Napsal: 23. 2. 2011 15.10
od Nalk
A co teprve obouruční psací brky

Napsal: 23. 2. 2011 15.28
od Woxa
Nalk píše:A co teprve obouruční psací brky

Cyrova oblibena zbran, kdyz trenuje s Ulrikou (pac krom hole je to snad jedina "rozumna" zbran co muze vzit do pracek).
Napsal: 23. 2. 2011 17.10
od Nalk
Cyrus nemá psací brk obouruč...ale gnómové a půlčíci ano..a zkus pak dát do druhé ruky zápisník a zapisovat si něco.

Napsal: 23. 2. 2011 19.04
od Woxa
Jo ja vim, ale Cyrus je na tom podobne, nema druhou ruku :)
Napsal: 23. 2. 2011 23.01
od zdech
KaTo píše:..ale v rámci tebou použité logiky můžeš druidům poradit, ať si vemou jeden lvl bojovníka a jako bonusový feat Exotické zbraně. Pak už vezmou do ruky i bič a můžou s ním utlouct, toho kdo má tyhle "nesmysly" na svědomí

.
P.S.
Místo bojovníka je možné vzít jakékoli povolání s "Martial profiency" (hraničář, barbar, atd.).
P.P.S.
Co se týká lopat - to je jako v tom přísloví - 2x měř a 1x řež. Tady se holt nejdřív řízlo a až pak zjistilo, že "malé" rasy jsou si toho moc nezakopou

.
Nesmyslný je jako na potvoru samotný základní systém, takže nezbývá než mlčet nebo vymýšlet nesmysly na vysvětlení nesmyslů. Být všechny nástroje maximálně střední velikosti vycházející v základu z Dagger nebo Club, bylo by po koumání.
Napsal: 23. 2. 2011 23.21
od Nalk
zdech: no třeba na THalii se s tím počítalo a mají to pořešené úplně v klidu. Takže systém je sice hloupý, ale dá se stále vyřešit. A ač nejsem žádný skripter, tak bych řekl, že asi snadno.
Napsal: 24. 2. 2011 0.06
od zdech
Určitě se to vyřešit dá (např. viz výše). A některé položky jako třeba ta lopata by si pozornost zasloužily. Ale u zmiňovaných seker, krumpáčů a hornických kladiv už by podobná změna vedla od paradoxu jednoho k paradoxu druhému (Proč když umím skvěle mávat touhle dvouruční sekerou, neumím to s touhle?).
Napsal: 24. 2. 2011 0.20
od Nalk
zdech píše:Určitě se to vyřešit dá (např. viz výše). A některé položky jako třeba ta lopata by si pozornost zasloužily. Ale u zmiňovaných seker, krumpáčů a hornických kladiv už by podobná změna vedla od paradoxu jednoho k paradoxu druhému (Proč když umím skvěle mávat touhle dvouruční sekerou, neumím to s touhle?).
Drtivá většina postav, která nyní nevezme do ruky sekeru nebo krumpáč, by s nimi stejně nemohla efektivně bojovat. Ani s dalšími zbraněmi té samé třídy. Většinou ty postavy jsou schopné v naprosto jiných oblastech. A bufflý mág se zbraní se nikdy nevyrovná bojovníkovi s tou samou zbraní. Samozřejmě jen pokud omezíš ty schopnosti na zbraň.
EDIT: navíc když na ty "nefeatové" zbraně nasázíš dostatečný postihy s tím, že to není o kvalitě zbraně, ale bude to simulovat neschopnost postav užít to pro boj, protože je to skutečně jen pracovní nástroj, tak bys to měl vyřešit. Nemluvě o faktu, že je rozdíl sekat dříví a sekat někoho v nějakém boji. Je rozdíl mezi sekerou na dříví a sekerou k boji. Je rozdíl mezi tím zatlouct hřebík a urazit kladivem někomu hlavu

Napsal: 24. 2. 2011 1.16
od cybermisa
Ono predelat ty zbrane by asi nebyl velky problem a i to myslim bylo kdysi v planu, jenze … to by se dalo rict o spouste veci

Napsal: 24. 2. 2011 8.20
od The_Balrog
zdech píše:Určitě se to vyřešit dá (např. viz výše). A některé položky jako třeba ta lopata by si pozornost zasloužily. Ale u zmiňovaných seker, krumpáčů a hornických kladiv už by podobná změna vedla od paradoxu jednoho k paradoxu druhému (Proč když umím skvěle mávat touhle dvouruční sekerou, neumím to s touhle?).
Zase na druhou stranu, lepší je paradox, který zároveň zajišťuje funkční mechaniku, než paradox, který některé postavy omezuje :)