I. Úprava systému předmětů – Zbraně
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
I. Úprava systému předmětů – Zbraně
Úvod
Systém plusových zbraní v kampani NWN nebyl nejlepší. A je dobře, že na Equilibrii není. Z toho mála co jsem viděl, se mi systém předmětů i cen zdá být na dobré cestě, avšak příjde mi trochu nevyvážený a zmatečný. Ať už z důvodů, že není čas nebo se do toho nikomu nechtělo?
Tady je návrh částečně vychází z D&D a jeho účelem je upravení systému předmětů víc do hloubky. Rozdělení do tříd či kvalit, ve kterých by šly ceny ruku v ruce se schopnostmi předmětů i logickým vzhledem v závislosti na použitém materiálu a zpracování. Nejde ani tak o radikální změnu systému v číslech, spíš úpravení vzhledů a přidání schopností k předmětům. Vytvářel jsem i nové modely, avšak prozatím jen čepele a jen vzhled, bez popisů a vlastností. I tak je jich hodně a vzhledem k šesti kategoriím kvalit je vše o to náročnější, zvlášť když se dá vycházet jen z přednastavených modulů NWN a CEPu. (Kdyby náhodou, můžu poslat.)
Návrh má však určitě stále spoustu chyb i nelogičností a nedostatků. (Berte jako náčrtek.) Nějáký čas mi už práce zabrala a nechci pokračovat v něčem takovém, když mám silný dojem, že bude návrh zamítnut. Takže prosím uvažte zda má návrh pro Eq smysl. Pokud náhodou ano, jsem ochotný nalámat a přeposlat v PDFku i s tabulkami, které se tu velmi špatně zoobrazují.
Rozlišení zbraní
0. Kruh dostupnosti (poškozené)
Charakteristika
Tento jedinečný kruh dostupnosti nabízí téměř cokoliv. Nelekejte se, hned objasním. Většinou jde o běžné ale chátrající, zlomené nebo jinak poničené předměty. Předměty z nouzových materiálů, například narychlo zhotovený luk z nevhodného dřeva. Může jím být ale i předmět, který kdysi býval neobvyklý nebo dokonce vzácný či unikátní, ale zkrátka sešlostí věkem ztratil svůj půvab a sílu.
Materiál
Jakýkoliv, ale nejčastěji rezivějící železo, tlející dřevo, zašlé stříbro, bronz, atd...
Dostupnost
Takové předměty se běžně neprodávají, avšak většinou je lze i poměrně snadno nalézt nebo získat. Někteří vetešníci mohou podobné předměty prodávat jako třeba nevalně proslulou raritu.
Tyhle předměty dokáže vyrobit jen čas, nebo vandal.
Vlastnosti předmětu
poškozený materiál (výdržnost až na rozpadnutí 1 – 60 %)
TIP
Bytost, smrtelník či hrdina s takovým předmětem může být sice všem jen pro smích, ale také třeba mít i určitou vazbu na předmět. Například může být předmět zděděný. Může se jednat o předmět, který zachránil postavě život. Nebo se k němu váže jiná zvláštní událost. (Vzpomínám a smekám na RP předměty a charakterové rysy v tutoriálu při vytváření postavy.)
Kdesi pod horami, v zapadlé jeskyni, která je tak dobře ukrytá, že ji nikdo ještě třeba nenašel ani neprozkoumal a je jen plná hladových krys, které celé generace střeží kostru prvního elfa, jenž v ruku třímá zcela unikátního stařečka i objevit.
Například legendární štít, který zažil prastaré časy a jeho stav je těsně před rozpadem, což hrdina jen ztěží vytuší a během pozvolné chůze se mu nově získaná pýcha zkrátka sesype do hromady třísek
Podobně ukrytá místa mohou samozřejmě skrývat i skutečně vzácnější předměty. Právě proto, že je ještě nikdo odsud neodnesl.
I. Kruh dostupnosti (prosté)
Charakteristika
Nekvalitní, lidově odfláknuté a často i hybridní předměty. Jsou to přesně ty věci, na kterých má větší cenu materiál než odvedená práce. Nekvalitní zbraně které mohou mít i značné nedostatky.
Materiál
Většinou se vyrábějí ze železa nebo laciných materiálů, třeba luk z lískového dřeva.
Dostupnost
I běžný zbrojíř si dvakrát rozmyslí, než si kazit pověst takovými předměty. Avšak je to možné. Většinou jsou ale takové předměty převážně k sehnání u vetešníků a na černém trhu. Také u obchodníků, kteří se pohybují v komunitách, pro kterou jsou takové předměty hůře dostupné nebo dokonce exotické. Neplést si s odborností exotické zbraně. Pro elfa je exotická zbraň třeba i obouručák. Pro orka zase halapartna nebo krátký meč. Proto je možné, aby kovář v orčí vesnici prodával například nekvalitní halapartnu jako raritu. Pořád je však pravděpodobnější, že předmět horší kvality seženeme spíš v prostředí, ve kterém je běžná. Samozřejmě v místech pro předmět typických jej seženeme také mnohem levněji. (Například ostnitý kyj v orčí vesnici bude určitě k sehnání a za běžnou nebo i mírně nižší cenu.)
Dovednost (Craft)
Takový předmět je schopný doslova splácat kdokoli. Stačí mít materiál, nástroje a dílnu nebo výrobnu k dispozici. Základní znalost oboru. (Kovář, Lovec)
Vlastnosti předmětu
nekvalita materiálu (snížená výdržnost 61 – 90 %)
nevyváženost (-3/-1 k zásahu)
tupá nebo běžná čepel (-2/-1 zranění, snížení kritického zásahu)
těžkopádnost (k zásahu -4/-2, zranění +1, -4 k iniciativě, obrana -2/-1)
TIP
Chamtivý obchodník z Mamonínu by mohl podobné hybridní a nekvalitní zbraně prodávat.
II. Kruh dostupnosti (běžné)
Charakteristika
Řadově vyrobené předměty, které nejsou zdobené nebo jen jednoduše a bez tepání. Ať už kroucením klíčových materiálů nebo charakteristickými rysy svých tvůrců. Při výrobě takových předmětů se klade převážně důraz na efektivitu. (V uvozovkách připodobnění k poměru cena/výkon.) Tyto předměty jsou typičtí zastánci svého druhu. Ne však všechny tyto předměty budou vždy stejné. Někteří obchodíci mohou šidit výrobu, nebo naopak mírně zdokonalovat. Předměty nemají žádné nebo mají jen drobné odchylky i běžných standardů.
Materiál
Práce odpovídá použitému materiálu, kterým je většinou efektivně zpracovaná ruda či jiný běžný, ale vhodý kov nebo slitina. Ojediněle se může objevit i ocel.
Dostupnost
Předměty které jsou běžně k sehnání. U zbrojíře, ve specializovaných obchodech i některých vetešníků.
Takový předmět je schopný vyrobit i vynikající kovář, pokud má alespoň základy zbrojířství. Znalost oboru. (Zbrojíř, Zkušený kovář, Lukař)
Vlastnosti
obvyklý materiál (běžná výdržnost 91 – 125 %)
rovnovážnost (-2/+2 k zásahu)
běžná čepel (-1/+1 zranění)
běžná hmotnost (k zásahu +2/-2, zranění +1/-1, -2/+2 k iniciativě, obrana -1/+1)
TIP
Typickými představiteli je valná většina obchodníků a středištěm třeba město Tirian?
Tabulka 1.1 (II. kruh – zbraňové modifikace)
Zbraň jednoruč. Inic. Útok zranění OČ Výdrž Váha Cena
nůž +4 0 0 0 8-12
dýka/dirk +4 0 0 0 10-14
odrážecí dýka +3 0 0 0/+1 20-27
krátký meč +3 0/+1 -1/0 0/+1 30-40
Šavle +1 -1/+1 -1/0 0/+1 35-47
Elfí meč V této kvalitě se zbraň nevyrábí.
Scimitar +1 -1/+1 -1/0 0/+1 35-47
Falchion 0 -1/+1 -1/+1 0/+1 37-50
Rapír +2 0/+1 -1/+1 +1/+2 25-33
Katana V této kvalitě se zbraň nevyrábí.
Dai-katana V této kvalitě se zbraň nevyrábí.
dlouhý meč -1/+1 -1/+1 -1/+1 +1/+2 40-55
meč bastard -1/+1 -1/+1 -1/+1 +1/+2 48-65
jednoruč. sek -1/+1 -3/-2 0/+1 +1/+2 35-47
Zbraň obouruč. Inic. Útok zranění OČ Výdrž Váha Cena
Bitevní sekera -5
Oboustranná sek. -6
obouruční meč -2
claymore -2
kyj -4
cep -3
hůl +2
čarodějova hůl +2
píka 0
halapartna -2
Střelné a vrhací Inic. Útok zranění OČ Výdrž Váha Cena
Prak -1 -5 -1/0 -1 5-7
Lehká kuše -2 +3 -1/0 -2
Těžká kuše -5 +4 -1/0 -4
Krátký luk -2 -1 -1/0 -2
Krátký luk (slož.) -1 0 -1/0 -2
Dlouhý luk -3 0 -1/0 -2
Dlouhý luk (slož.) -2 +1 -1/0 -2
Šipka
Šuriken
Ježci
Vrhací sekera
Kámen do praku
Koule do praku
Kamenný šíp
Lovecký šíp
Lovecký šíp
Šipka do lehké kuše
Šipka do těžké kuše
Vysvětlivky k tabulkám zbraňové modifikace
Možná se divíte, proč zrovna taková čísla.
[/i]Pokud jde o modifikace malých zbraní (nože, dýky, atd...), tak mi přišlo, že tyto zbraně jsou tak malé a proto se v této kategorii drobné odchylky ať už k lepšímu či horšímu neprojeví. V jiných kruzích by se měly úměrně čísla měnit.[/i]
Iniciativa (Inic.)
Malé zbraně byly vždycky doslova šikanované od středních a velkých. Proto by měly mít uznanou alespoň jejich přirozenou výhodu a sice hmotnost. Což znamená rychlejší reakci, tedy přirozeně lepší iniciativu. (Alespoň budou mít lučišníci o něco těžší hlavu s tím, jestli si nevybrat jako založní zbraň teď už třeba i dýku, kterou dotěrné pronásledovatele dorazí.)
Krátký luk je stále ve velké nevýhodě. A rád bych podotknul, že oproti dlouhému luku má přece jen jednu výhodu a sice podobnou jako malé zbraně. Jasně, tolik se nenapíná. Mezi lučištěm a tětivou nevzniká tak velká mezera. Navíc i méně váží a v podzemí bude určitě praktičtější. Tedy rychlejší reakce = iniciativa. (Většina lučišníků nejspíš u dlouhého luku i přesto zůstane, ale když už šikanovat slabší zbraně, tak spravedlivě.)
*Mrknul okem po nejbližším lučišníkovi a tajně sledoval reakci.*
Bohůmžel! Některé zbraně jsou tak neohrabané nebo náročné na manévrování, že by s nimi mělo jít útočit i jen jednou za dvě kola. Zdárným příkladem je těžká kuše. Tohle však naskriptovat nejspíš nejde a tak jediné co mne napadlo bylo zvolit alternativu a sice alespoň snížit iniciativu. Nevýhodou je, že v prvním útoku se to projeví taky. Což nedává smysl, pokud má střelec nabyto a zbývá už jen zamířit. Polehčující okolností pro střelné zbraně je, že stále je rychlejší vystřelit a zasáhnout, než protivník doběhne. U zbraní na blízko však tento problém setrvává a jedinou výhodou možná zůstane jen způsobované zranění.
Bonus k útoku; Šance na zásah (Útok)
Lámal jsem si hlavu s malými zbraněmi. Jsou rychlé to ano, avšak pořád mi příjde, že je větší šance zasáhnout třeba osmdesáticoulovým mečem, než třiceticoulovým nožem i když se s ním lépe manévruje? V tomhle si však nejsem zcela jistý.
Dlouhý luk je o něco stabilnější, určený pro střelbu na delší vzdálenost a celkově zůstává stále lepší než jeho kratší tatínek. (Dlouhé luky se vyvinuly z krátkých.)
Bonus k poškození; Bonus ke zranění (Zranění)
Většina již upravených poškození na Equilibrii, se mi zdála být dobrá. Modifikace se týkají jednotlivých kruhů dostupností. Tedy po rozlišení předmětů do kruhů dostupnosti se předměty modifikují. Avšak pouze horní mez. (Například pokud je rozsah zranění 1-6 dmg, tak po modifikaci +1, bude rozsah 1 až 6+1, tedy 1-7 dmg.
Bonus k obraně; Obrané číslo (OČ)
S holí se skvěle brání, proto ji mimo jiné nebojovníci často použivají. Škoda, že v NWN je systém boje tak nedotažený. U obyčejné hole je naneštěstí dobře vidět. Hůl by měla by mít menší poškození (pokud není okovaná), ale měla by mít bonus k obraně právě kvůli délce a malé hmotnosti. Avšak pokud čelí třeba meči je velká šance, že se po střetu rozlomí. Proto mají některé zbraně tak malou výdržnost. Dřevo, zkrátka není ocel a oštěp je v podstatě taky jen dřevěná hůl i když s kovovým hrotem. U zbraní, které mají kovovou násadu (třeba píka) jsem zvolil zlatou střední cestu. Zkrátka je výdrž násady i vlastní zbraně tak nějak mezi.
Na druhou stranu hole pro čaroděje (i kněze a druidy) jsou dejme tomu speciálně upravené nebo jsou zkrátka tak silně nabité magií, že k přímému poškozování dejme tomu nedochází proto mají výdrž srovnatelnou s kovovými zbraněmi.
Tady vzniká problém a sice takový, že štíty by ztrácely na významu. Kdyby to šlo, tak bych OČ štítů mírně zvýšil. Nakonec odkrýt štítem přicházející útok je vždy efektivní a určitě lepší, než si nechat prorazit i plátovku.
Proč mínus k OČ u střelných zbraní? Řekněme, že postava například s lukem dýku nevykryje a před kyjem raději uhne. Nehledě na to, že se střelec těsně po výstřelu dozajista soustředí na úhybný manévr, což mu na morálce určitě nepřidá.
Výdrž předmětu; Durability (Výdrž)
To že uvádím čísla, ještě neznamená, že musejí být ve hře zobrazené. Jde jen o představu kolik která zbraň by měla podle mne vydržet. Stejně tak by se dala výdrž rozepsat i do zlomků nebo procent podle předem určeného standardu.
Bylo by fajn, kdyby se zbroje, štíty i zbraně během boje poškozovaly podle utrpěných zranění. Protože dostat do dřevěného štítu například sekerou... Mám však dojem, že tohle nejde řešit ani alternativně.
Hmotnost předmětu (Váha)
Nemám představu jaký hmotnostní rozdíl je mezi ocelí, železem a dalšími materiály. Pokud se to bude chtít někomu počítat nebo alespoň přibližně odhadnout, bylo by to fajn.
Cena předmětu (Cena)
Nedokážu odhadnout ceny materiálů ani práce na horších či lepších předmětech. Nerad bych plácal, že třeba stříbrný meč stejné třídy bude například 3x dražší než ocelový. Proto modifikace cen, stejně jako modifikace hmotností přenechám s nadšením komukoliv jinému.
Něco na závěr
Nejsem skriptař a v programování s vůbec nevyznám. Avšak spousta skvělých skriptů na Equilibrii funguje a tak mne napadlo, že kdyby šlo například vytvořit nějáké události, jako třeba rozlomení zbraně, štítů, vyražení zbraně z ruky během soubojů nebo ďokonce při vykrývání a podobně, hra by byla zase o něco pestřejší a každý by si hned rozmyslel jestli si vezme do katakomb jen svůj jediný oblíbený stříbrný meč. Samozřejmě zbraň by měla jít znovu zkout, avšak taková oprava by nejspíš přišla na víc než jen běžná údržba.
III. Kruh dostupnosti (neobvyklé)
Charakteristika
Slabší kouzelné nebo speciální, ale také cechovní nebo kultovní předměty. Práce i materiál kvalitní a po všech směrech zdařilá. Třeba pořád jednoduchá, avšak vždy i s něčím navíc. Nejhorší katany, kordy, šaršouny, trpasličí sekery, elfí meče a luky patří do této kategorie. Jsou to předměty, které se neustále vyrábějí na zakázku podle potřeby.
Materiál
Použitým materiálem může být kvalitní nebo kalená ocel a materiály, které nejsou běžné, ale ani příliš vzácné. (Například tisové dřevo nebo trpasličí rudá ocel.)
Dostupnost
Ano, správně na černém trhu, ale některé se dají sehnat také u lepších obchodníků a některých cechů, které nabízejí služby nebo některé výrobky i nečlenům. Dostupnost takových předmětů je už částečně omezená. Některé je možné sehnat jen v cechovních obchodech, které mohou a nemusejí být otevřené veřejnosti a nemusejí prodávat vždy všechny produkty. Může se jednat o předměty, které se udělují jako odměny či typické znaky představitelů jednotlivých společenství. Typickým příkladem je například elfí meč, který by měl být dostupný jen šlechtě elfí společnosti, nebo udělení titulu a darování ocelového šaršounu (claymore) při udělování titulu.)
Takových předmětů mohou být desítky nebo dokonce i stovky (speciální střelivo, vzácnější ale oblíbené předměty). Zhotovovat je bude na zakázku určitě víc řemeslníků, kterých může být v oblasti i několik. A kdo ví, třeba se nějáký ten kousek v některých obchodech i objeví.
Dovednost (Craft)
Takový předmět vyrobí jen zkušený zbrojíř a nakonec s ním ještě poběží i za kovotepcem nebo čarodějem aby malé dílo dokonal. Mistrovská znalost kovářství, pokročilá znalost zbrojířství a základní znalost kovotepectví. Pokročilá znalost oboru. (Zkušený zbrojíř – Mistr zbrojíř, Zkušený lukař)
Vlastnosti
vylepšený materiál (zvýšená výdržnost 126 – 200 %)
rovnovážnost (-1/+3 k zásahu)
běžná, broušená čepel (+1/+2 zranění, ojediněle ostrost)
běžná hmotnost nebo odlehčení (k zásahu +2/+4, zranění +1/+2, -4 k iniciativě, obrana +2/+3)
TIP
Do této kategorie patří v uvozovkách nejhorší předměty od elfích řezbářů, kovářů, zbrojířů a kovotepců. Určitě o moc horší předměty vyrábět nebudou ani Mithalirští a mnohé výrobky pochází z dílen gnómských i trpasličích.
IV. Kruh dostupnosti (vzácné)
Mohou být zbraně kouzelné, speciální nebo jen něčím zvláštní. Avšak často jde o předměty jemně zdobené. Mistrovsky zhotovené, které mají cenu díky dostupnosti, materiálu i mistrovské práci.
Materiál
Patří sem zbraně z vzácných materiálů. Například stříbro, zlato, elmové dřevo (elmwood). Ale mohou se objevit i některé předměty z adamantinu nebo mithrilu.
Dostupnost
Takové předměty se neválejí na každém rohu. Buď se dají nalézt v místech, které nejsou většině dobrodruhům dostupná nebo získat ojediněle. Například po dlouhodobé službě v nějákém společenství, zásluhách. (Příkladem takových předmětů bude třeba zlatý srp v kruhu druidů, obdržení „Meče světla“ v řádu paladinů po získání titulu, atd...) Jsou to předměty, které mohou a nemusí být do určité míry unikátní. Třeba, že je zhotovuje jediný zbrojíř a každá čepel má jiné tepání, avšak jinak jsou stejné. Takových kusů nebude mnoho, maximálně několik desítek.
Dovednost (Craft)
Takový předmět vyrobí jen zkušený zbrojíř a nakonec s ním ještě poběží i za kovotepcem aby dílo dokonal. Mistrovská znalost kovářství, zbrojířství a pokročilá znalost kovotepectví. Mistrovská znalost oboru. (Zkušený zbrojíř – Mistr zbrojíř, Mistr lukař)
Vlastnosti
zdokonalený materiál (vysoká výdržnost 201 – 300 %)
vyváženost (+1/+3 k zásahu)
kvalitní ostří (+1/+2 zranění, ostrost)
odlehčení (k zásahu +2/+4, zranění +1/+2, -4 k iniciativě, obrana +2/+3)
(Například blíbené zbraně se stříbrnou čepelí, které tedy získají bonus ke zranění proti lykantropům, svěcené proti nemrtvým, atd...)
TIP
Zdokonalené varianty i nové předměty zastupitelů zmíněných v předchozím tipu. Určitě spousta cechovních řemeslníků a obchodníků bude mít podobné výrobky k dispozici. Prodejné členům cechů nebo jako udělovací předměty.
V. Kruh dostupnosti (unikátní)
Většina artefaktů patří do této skupiny. A také předměty velmi mocného, magického či zvláštního původu. Často mají více bonusů a schopností. Jsou to předměty často zhotovené z nejlepších materiálů jako třeba adamantin nebo mithril a také mistrovsky provedené. Nebo jsou to zkrátka jen zbraně, které nějákým způsobem ať už očarováním nebo přirozeným působením nějáké sily nabyly velkou moc. Takové předměty mohou být také označené za přirozené artefakty.
Typickým příkladem přirozeného artefaktu je například Astron (věštící křišťálová koule). Která je dokonale vybroušená, leštěná a působením přirodních sil (měsíc, živly, energie, atd...), nabyla značnou sílu, kterou je možné odstranit jen a pouze zničením celého předmětu. Obyčejný meč rezivějící kdesi v magickém poli se také může stát přirozeným artefaktem. Bude mít sice hrozné parametry třeba jako prostá zbraň se samými mínusy, avšak díky nabité moci se může prokázat neobyčejně mocný. Níže uvedené parametry se však týkají cíleně zhotovených unikátů.
Materiál
Jakýkoliv od běžných až po velmi vzácné. Podle charakteru unikátu nebo artefaktu.
Dostupnost
Jedinečnost unikátů nebo dokonce artefaktů je všudyproslulá. Převážná většina z těchto předmětů budou jen jednotlivé kusy. Avšak mohou se vyskytnout ojedinělé příklady spíš unikátů než artefaktů, které mohou být serií několika kusů.
Dovednost (Craft)
Takový předmět vyrobí jen velmistr zbrojíř, půjde s ním za mistrem kovotepcem a nakonec za nejslavnějším z čarodějů, alchymistů či theurgů v širokém okolí nebo na do gnómské katedry unikátů a artefaktů. Mistrovská znalost zbrojířství (o kovářství ani nemluvě), kovotepectví a magického oboru. Velmistrovství v oboru. (Velmistr zbrojíř, Velmistr lukař)
Takovýto řemeslník je pomalu živoucí artefakt sám o sobě a nechat si u něj zhotovit i obyčejný předmět bude znamenat mít předmět nejen na celý život, ale také o třídu výše. I kdyby se přece jen snažil sebe víc výrobek odfláknout, tak bude stále prostě poctivý.
Vlastnosti
vzácný nebo unikátní materiál (vysoká výdržnost 301 % – Existuje pro všechny artefakty na Equilibrii skutečně vůbec nějáká mez poškozování?)
unikátní vyváženost (+1/+3 k zásahu)
unikátní ostří (+1/+2 zranění, ostrost)
unikátní odlehčení (k zásahu +2/+4, zranění +1/+2, -4 k iniciativě, obrana +2/+3)
TIP
Jedinečné nebo přímo legendární předměty nejrůznějších původů a stáří. O hodnoceních, původech i schopnostech artefaktů se meze nekladou. I prokleté předměty sem patří. (Pokud jsou jedinečné.)
Nebudu házet artefakty z jiných sfér do prostoru, ale uvedu dva příklady u kterých jsem se zarazil co se týče výdržnosti, protože v legendách jsou popsané jako téměř nezničitelné. („Excaliber“, zaražený do kamene. „One Ring“ zničitelný jen v srdci Orodruiny, atd...)
A jak je to s unikáty a artefakty na Equlibrii? Tady už dávám ruce pryč a ani to nechci vědět. Chci si taky zahrát a nějákej si časem třeba jen prohlídnout! :-)))
S pozdravem Adhrin
Systém plusových zbraní v kampani NWN nebyl nejlepší. A je dobře, že na Equilibrii není. Z toho mála co jsem viděl, se mi systém předmětů i cen zdá být na dobré cestě, avšak příjde mi trochu nevyvážený a zmatečný. Ať už z důvodů, že není čas nebo se do toho nikomu nechtělo?
Tady je návrh částečně vychází z D&D a jeho účelem je upravení systému předmětů víc do hloubky. Rozdělení do tříd či kvalit, ve kterých by šly ceny ruku v ruce se schopnostmi předmětů i logickým vzhledem v závislosti na použitém materiálu a zpracování. Nejde ani tak o radikální změnu systému v číslech, spíš úpravení vzhledů a přidání schopností k předmětům. Vytvářel jsem i nové modely, avšak prozatím jen čepele a jen vzhled, bez popisů a vlastností. I tak je jich hodně a vzhledem k šesti kategoriím kvalit je vše o to náročnější, zvlášť když se dá vycházet jen z přednastavených modulů NWN a CEPu. (Kdyby náhodou, můžu poslat.)
Návrh má však určitě stále spoustu chyb i nelogičností a nedostatků. (Berte jako náčrtek.) Nějáký čas mi už práce zabrala a nechci pokračovat v něčem takovém, když mám silný dojem, že bude návrh zamítnut. Takže prosím uvažte zda má návrh pro Eq smysl. Pokud náhodou ano, jsem ochotný nalámat a přeposlat v PDFku i s tabulkami, které se tu velmi špatně zoobrazují.
Rozlišení zbraní
0. Kruh dostupnosti (poškozené)
Charakteristika
Tento jedinečný kruh dostupnosti nabízí téměř cokoliv. Nelekejte se, hned objasním. Většinou jde o běžné ale chátrající, zlomené nebo jinak poničené předměty. Předměty z nouzových materiálů, například narychlo zhotovený luk z nevhodného dřeva. Může jím být ale i předmět, který kdysi býval neobvyklý nebo dokonce vzácný či unikátní, ale zkrátka sešlostí věkem ztratil svůj půvab a sílu.
Materiál
Jakýkoliv, ale nejčastěji rezivějící železo, tlející dřevo, zašlé stříbro, bronz, atd...
Dostupnost
Takové předměty se běžně neprodávají, avšak většinou je lze i poměrně snadno nalézt nebo získat. Někteří vetešníci mohou podobné předměty prodávat jako třeba nevalně proslulou raritu.
Tyhle předměty dokáže vyrobit jen čas, nebo vandal.
Vlastnosti předmětu
poškozený materiál (výdržnost až na rozpadnutí 1 – 60 %)
TIP
Bytost, smrtelník či hrdina s takovým předmětem může být sice všem jen pro smích, ale také třeba mít i určitou vazbu na předmět. Například může být předmět zděděný. Může se jednat o předmět, který zachránil postavě život. Nebo se k němu váže jiná zvláštní událost. (Vzpomínám a smekám na RP předměty a charakterové rysy v tutoriálu při vytváření postavy.)
Kdesi pod horami, v zapadlé jeskyni, která je tak dobře ukrytá, že ji nikdo ještě třeba nenašel ani neprozkoumal a je jen plná hladových krys, které celé generace střeží kostru prvního elfa, jenž v ruku třímá zcela unikátního stařečka i objevit.
Například legendární štít, který zažil prastaré časy a jeho stav je těsně před rozpadem, což hrdina jen ztěží vytuší a během pozvolné chůze se mu nově získaná pýcha zkrátka sesype do hromady třísek
Podobně ukrytá místa mohou samozřejmě skrývat i skutečně vzácnější předměty. Právě proto, že je ještě nikdo odsud neodnesl.
I. Kruh dostupnosti (prosté)
Charakteristika
Nekvalitní, lidově odfláknuté a často i hybridní předměty. Jsou to přesně ty věci, na kterých má větší cenu materiál než odvedená práce. Nekvalitní zbraně které mohou mít i značné nedostatky.
Materiál
Většinou se vyrábějí ze železa nebo laciných materiálů, třeba luk z lískového dřeva.
Dostupnost
I běžný zbrojíř si dvakrát rozmyslí, než si kazit pověst takovými předměty. Avšak je to možné. Většinou jsou ale takové předměty převážně k sehnání u vetešníků a na černém trhu. Také u obchodníků, kteří se pohybují v komunitách, pro kterou jsou takové předměty hůře dostupné nebo dokonce exotické. Neplést si s odborností exotické zbraně. Pro elfa je exotická zbraň třeba i obouručák. Pro orka zase halapartna nebo krátký meč. Proto je možné, aby kovář v orčí vesnici prodával například nekvalitní halapartnu jako raritu. Pořád je však pravděpodobnější, že předmět horší kvality seženeme spíš v prostředí, ve kterém je běžná. Samozřejmě v místech pro předmět typických jej seženeme také mnohem levněji. (Například ostnitý kyj v orčí vesnici bude určitě k sehnání a za běžnou nebo i mírně nižší cenu.)
Dovednost (Craft)
Takový předmět je schopný doslova splácat kdokoli. Stačí mít materiál, nástroje a dílnu nebo výrobnu k dispozici. Základní znalost oboru. (Kovář, Lovec)
Vlastnosti předmětu
nekvalita materiálu (snížená výdržnost 61 – 90 %)
nevyváženost (-3/-1 k zásahu)
tupá nebo běžná čepel (-2/-1 zranění, snížení kritického zásahu)
těžkopádnost (k zásahu -4/-2, zranění +1, -4 k iniciativě, obrana -2/-1)
TIP
Chamtivý obchodník z Mamonínu by mohl podobné hybridní a nekvalitní zbraně prodávat.
II. Kruh dostupnosti (běžné)
Charakteristika
Řadově vyrobené předměty, které nejsou zdobené nebo jen jednoduše a bez tepání. Ať už kroucením klíčových materiálů nebo charakteristickými rysy svých tvůrců. Při výrobě takových předmětů se klade převážně důraz na efektivitu. (V uvozovkách připodobnění k poměru cena/výkon.) Tyto předměty jsou typičtí zastánci svého druhu. Ne však všechny tyto předměty budou vždy stejné. Někteří obchodíci mohou šidit výrobu, nebo naopak mírně zdokonalovat. Předměty nemají žádné nebo mají jen drobné odchylky i běžných standardů.
Materiál
Práce odpovídá použitému materiálu, kterým je většinou efektivně zpracovaná ruda či jiný běžný, ale vhodý kov nebo slitina. Ojediněle se může objevit i ocel.
Dostupnost
Předměty které jsou běžně k sehnání. U zbrojíře, ve specializovaných obchodech i některých vetešníků.
Takový předmět je schopný vyrobit i vynikající kovář, pokud má alespoň základy zbrojířství. Znalost oboru. (Zbrojíř, Zkušený kovář, Lukař)
Vlastnosti
obvyklý materiál (běžná výdržnost 91 – 125 %)
rovnovážnost (-2/+2 k zásahu)
běžná čepel (-1/+1 zranění)
běžná hmotnost (k zásahu +2/-2, zranění +1/-1, -2/+2 k iniciativě, obrana -1/+1)
TIP
Typickými představiteli je valná většina obchodníků a středištěm třeba město Tirian?
Tabulka 1.1 (II. kruh – zbraňové modifikace)
Zbraň jednoruč. Inic. Útok zranění OČ Výdrž Váha Cena
nůž +4 0 0 0 8-12
dýka/dirk +4 0 0 0 10-14
odrážecí dýka +3 0 0 0/+1 20-27
krátký meč +3 0/+1 -1/0 0/+1 30-40
Šavle +1 -1/+1 -1/0 0/+1 35-47
Elfí meč V této kvalitě se zbraň nevyrábí.
Scimitar +1 -1/+1 -1/0 0/+1 35-47
Falchion 0 -1/+1 -1/+1 0/+1 37-50
Rapír +2 0/+1 -1/+1 +1/+2 25-33
Katana V této kvalitě se zbraň nevyrábí.
Dai-katana V této kvalitě se zbraň nevyrábí.
dlouhý meč -1/+1 -1/+1 -1/+1 +1/+2 40-55
meč bastard -1/+1 -1/+1 -1/+1 +1/+2 48-65
jednoruč. sek -1/+1 -3/-2 0/+1 +1/+2 35-47
Zbraň obouruč. Inic. Útok zranění OČ Výdrž Váha Cena
Bitevní sekera -5
Oboustranná sek. -6
obouruční meč -2
claymore -2
kyj -4
cep -3
hůl +2
čarodějova hůl +2
píka 0
halapartna -2
Střelné a vrhací Inic. Útok zranění OČ Výdrž Váha Cena
Prak -1 -5 -1/0 -1 5-7
Lehká kuše -2 +3 -1/0 -2
Těžká kuše -5 +4 -1/0 -4
Krátký luk -2 -1 -1/0 -2
Krátký luk (slož.) -1 0 -1/0 -2
Dlouhý luk -3 0 -1/0 -2
Dlouhý luk (slož.) -2 +1 -1/0 -2
Šipka
Šuriken
Ježci
Vrhací sekera
Kámen do praku
Koule do praku
Kamenný šíp
Lovecký šíp
Lovecký šíp
Šipka do lehké kuše
Šipka do těžké kuše
Vysvětlivky k tabulkám zbraňové modifikace
Možná se divíte, proč zrovna taková čísla.
[/i]Pokud jde o modifikace malých zbraní (nože, dýky, atd...), tak mi přišlo, že tyto zbraně jsou tak malé a proto se v této kategorii drobné odchylky ať už k lepšímu či horšímu neprojeví. V jiných kruzích by se měly úměrně čísla měnit.[/i]
Iniciativa (Inic.)
Malé zbraně byly vždycky doslova šikanované od středních a velkých. Proto by měly mít uznanou alespoň jejich přirozenou výhodu a sice hmotnost. Což znamená rychlejší reakci, tedy přirozeně lepší iniciativu. (Alespoň budou mít lučišníci o něco těžší hlavu s tím, jestli si nevybrat jako založní zbraň teď už třeba i dýku, kterou dotěrné pronásledovatele dorazí.)
Krátký luk je stále ve velké nevýhodě. A rád bych podotknul, že oproti dlouhému luku má přece jen jednu výhodu a sice podobnou jako malé zbraně. Jasně, tolik se nenapíná. Mezi lučištěm a tětivou nevzniká tak velká mezera. Navíc i méně váží a v podzemí bude určitě praktičtější. Tedy rychlejší reakce = iniciativa. (Většina lučišníků nejspíš u dlouhého luku i přesto zůstane, ale když už šikanovat slabší zbraně, tak spravedlivě.)
*Mrknul okem po nejbližším lučišníkovi a tajně sledoval reakci.*
Bohůmžel! Některé zbraně jsou tak neohrabané nebo náročné na manévrování, že by s nimi mělo jít útočit i jen jednou za dvě kola. Zdárným příkladem je těžká kuše. Tohle však naskriptovat nejspíš nejde a tak jediné co mne napadlo bylo zvolit alternativu a sice alespoň snížit iniciativu. Nevýhodou je, že v prvním útoku se to projeví taky. Což nedává smysl, pokud má střelec nabyto a zbývá už jen zamířit. Polehčující okolností pro střelné zbraně je, že stále je rychlejší vystřelit a zasáhnout, než protivník doběhne. U zbraní na blízko však tento problém setrvává a jedinou výhodou možná zůstane jen způsobované zranění.
Bonus k útoku; Šance na zásah (Útok)
Lámal jsem si hlavu s malými zbraněmi. Jsou rychlé to ano, avšak pořád mi příjde, že je větší šance zasáhnout třeba osmdesáticoulovým mečem, než třiceticoulovým nožem i když se s ním lépe manévruje? V tomhle si však nejsem zcela jistý.
Dlouhý luk je o něco stabilnější, určený pro střelbu na delší vzdálenost a celkově zůstává stále lepší než jeho kratší tatínek. (Dlouhé luky se vyvinuly z krátkých.)
Bonus k poškození; Bonus ke zranění (Zranění)
Většina již upravených poškození na Equilibrii, se mi zdála být dobrá. Modifikace se týkají jednotlivých kruhů dostupností. Tedy po rozlišení předmětů do kruhů dostupnosti se předměty modifikují. Avšak pouze horní mez. (Například pokud je rozsah zranění 1-6 dmg, tak po modifikaci +1, bude rozsah 1 až 6+1, tedy 1-7 dmg.
Bonus k obraně; Obrané číslo (OČ)
S holí se skvěle brání, proto ji mimo jiné nebojovníci často použivají. Škoda, že v NWN je systém boje tak nedotažený. U obyčejné hole je naneštěstí dobře vidět. Hůl by měla by mít menší poškození (pokud není okovaná), ale měla by mít bonus k obraně právě kvůli délce a malé hmotnosti. Avšak pokud čelí třeba meči je velká šance, že se po střetu rozlomí. Proto mají některé zbraně tak malou výdržnost. Dřevo, zkrátka není ocel a oštěp je v podstatě taky jen dřevěná hůl i když s kovovým hrotem. U zbraní, které mají kovovou násadu (třeba píka) jsem zvolil zlatou střední cestu. Zkrátka je výdrž násady i vlastní zbraně tak nějak mezi.
Na druhou stranu hole pro čaroděje (i kněze a druidy) jsou dejme tomu speciálně upravené nebo jsou zkrátka tak silně nabité magií, že k přímému poškozování dejme tomu nedochází proto mají výdrž srovnatelnou s kovovými zbraněmi.
Tady vzniká problém a sice takový, že štíty by ztrácely na významu. Kdyby to šlo, tak bych OČ štítů mírně zvýšil. Nakonec odkrýt štítem přicházející útok je vždy efektivní a určitě lepší, než si nechat prorazit i plátovku.
Proč mínus k OČ u střelných zbraní? Řekněme, že postava například s lukem dýku nevykryje a před kyjem raději uhne. Nehledě na to, že se střelec těsně po výstřelu dozajista soustředí na úhybný manévr, což mu na morálce určitě nepřidá.
Výdrž předmětu; Durability (Výdrž)
To že uvádím čísla, ještě neznamená, že musejí být ve hře zobrazené. Jde jen o představu kolik která zbraň by měla podle mne vydržet. Stejně tak by se dala výdrž rozepsat i do zlomků nebo procent podle předem určeného standardu.
Bylo by fajn, kdyby se zbroje, štíty i zbraně během boje poškozovaly podle utrpěných zranění. Protože dostat do dřevěného štítu například sekerou... Mám však dojem, že tohle nejde řešit ani alternativně.
Hmotnost předmětu (Váha)
Nemám představu jaký hmotnostní rozdíl je mezi ocelí, železem a dalšími materiály. Pokud se to bude chtít někomu počítat nebo alespoň přibližně odhadnout, bylo by to fajn.
Cena předmětu (Cena)
Nedokážu odhadnout ceny materiálů ani práce na horších či lepších předmětech. Nerad bych plácal, že třeba stříbrný meč stejné třídy bude například 3x dražší než ocelový. Proto modifikace cen, stejně jako modifikace hmotností přenechám s nadšením komukoliv jinému.
Něco na závěr
Nejsem skriptař a v programování s vůbec nevyznám. Avšak spousta skvělých skriptů na Equilibrii funguje a tak mne napadlo, že kdyby šlo například vytvořit nějáké události, jako třeba rozlomení zbraně, štítů, vyražení zbraně z ruky během soubojů nebo ďokonce při vykrývání a podobně, hra by byla zase o něco pestřejší a každý by si hned rozmyslel jestli si vezme do katakomb jen svůj jediný oblíbený stříbrný meč. Samozřejmě zbraň by měla jít znovu zkout, avšak taková oprava by nejspíš přišla na víc než jen běžná údržba.
III. Kruh dostupnosti (neobvyklé)
Charakteristika
Slabší kouzelné nebo speciální, ale také cechovní nebo kultovní předměty. Práce i materiál kvalitní a po všech směrech zdařilá. Třeba pořád jednoduchá, avšak vždy i s něčím navíc. Nejhorší katany, kordy, šaršouny, trpasličí sekery, elfí meče a luky patří do této kategorie. Jsou to předměty, které se neustále vyrábějí na zakázku podle potřeby.
Materiál
Použitým materiálem může být kvalitní nebo kalená ocel a materiály, které nejsou běžné, ale ani příliš vzácné. (Například tisové dřevo nebo trpasličí rudá ocel.)
Dostupnost
Ano, správně na černém trhu, ale některé se dají sehnat také u lepších obchodníků a některých cechů, které nabízejí služby nebo některé výrobky i nečlenům. Dostupnost takových předmětů je už částečně omezená. Některé je možné sehnat jen v cechovních obchodech, které mohou a nemusejí být otevřené veřejnosti a nemusejí prodávat vždy všechny produkty. Může se jednat o předměty, které se udělují jako odměny či typické znaky představitelů jednotlivých společenství. Typickým příkladem je například elfí meč, který by měl být dostupný jen šlechtě elfí společnosti, nebo udělení titulu a darování ocelového šaršounu (claymore) při udělování titulu.)
Takových předmětů mohou být desítky nebo dokonce i stovky (speciální střelivo, vzácnější ale oblíbené předměty). Zhotovovat je bude na zakázku určitě víc řemeslníků, kterých může být v oblasti i několik. A kdo ví, třeba se nějáký ten kousek v některých obchodech i objeví.
Dovednost (Craft)
Takový předmět vyrobí jen zkušený zbrojíř a nakonec s ním ještě poběží i za kovotepcem nebo čarodějem aby malé dílo dokonal. Mistrovská znalost kovářství, pokročilá znalost zbrojířství a základní znalost kovotepectví. Pokročilá znalost oboru. (Zkušený zbrojíř – Mistr zbrojíř, Zkušený lukař)
Vlastnosti
vylepšený materiál (zvýšená výdržnost 126 – 200 %)
rovnovážnost (-1/+3 k zásahu)
běžná, broušená čepel (+1/+2 zranění, ojediněle ostrost)
běžná hmotnost nebo odlehčení (k zásahu +2/+4, zranění +1/+2, -4 k iniciativě, obrana +2/+3)
TIP
Do této kategorie patří v uvozovkách nejhorší předměty od elfích řezbářů, kovářů, zbrojířů a kovotepců. Určitě o moc horší předměty vyrábět nebudou ani Mithalirští a mnohé výrobky pochází z dílen gnómských i trpasličích.
IV. Kruh dostupnosti (vzácné)
Mohou být zbraně kouzelné, speciální nebo jen něčím zvláštní. Avšak často jde o předměty jemně zdobené. Mistrovsky zhotovené, které mají cenu díky dostupnosti, materiálu i mistrovské práci.
Materiál
Patří sem zbraně z vzácných materiálů. Například stříbro, zlato, elmové dřevo (elmwood). Ale mohou se objevit i některé předměty z adamantinu nebo mithrilu.
Dostupnost
Takové předměty se neválejí na každém rohu. Buď se dají nalézt v místech, které nejsou většině dobrodruhům dostupná nebo získat ojediněle. Například po dlouhodobé službě v nějákém společenství, zásluhách. (Příkladem takových předmětů bude třeba zlatý srp v kruhu druidů, obdržení „Meče světla“ v řádu paladinů po získání titulu, atd...) Jsou to předměty, které mohou a nemusí být do určité míry unikátní. Třeba, že je zhotovuje jediný zbrojíř a každá čepel má jiné tepání, avšak jinak jsou stejné. Takových kusů nebude mnoho, maximálně několik desítek.
Dovednost (Craft)
Takový předmět vyrobí jen zkušený zbrojíř a nakonec s ním ještě poběží i za kovotepcem aby dílo dokonal. Mistrovská znalost kovářství, zbrojířství a pokročilá znalost kovotepectví. Mistrovská znalost oboru. (Zkušený zbrojíř – Mistr zbrojíř, Mistr lukař)
Vlastnosti
zdokonalený materiál (vysoká výdržnost 201 – 300 %)
vyváženost (+1/+3 k zásahu)
kvalitní ostří (+1/+2 zranění, ostrost)
odlehčení (k zásahu +2/+4, zranění +1/+2, -4 k iniciativě, obrana +2/+3)
(Například blíbené zbraně se stříbrnou čepelí, které tedy získají bonus ke zranění proti lykantropům, svěcené proti nemrtvým, atd...)
TIP
Zdokonalené varianty i nové předměty zastupitelů zmíněných v předchozím tipu. Určitě spousta cechovních řemeslníků a obchodníků bude mít podobné výrobky k dispozici. Prodejné členům cechů nebo jako udělovací předměty.
V. Kruh dostupnosti (unikátní)
Většina artefaktů patří do této skupiny. A také předměty velmi mocného, magického či zvláštního původu. Často mají více bonusů a schopností. Jsou to předměty často zhotovené z nejlepších materiálů jako třeba adamantin nebo mithril a také mistrovsky provedené. Nebo jsou to zkrátka jen zbraně, které nějákým způsobem ať už očarováním nebo přirozeným působením nějáké sily nabyly velkou moc. Takové předměty mohou být také označené za přirozené artefakty.
Typickým příkladem přirozeného artefaktu je například Astron (věštící křišťálová koule). Která je dokonale vybroušená, leštěná a působením přirodních sil (měsíc, živly, energie, atd...), nabyla značnou sílu, kterou je možné odstranit jen a pouze zničením celého předmětu. Obyčejný meč rezivějící kdesi v magickém poli se také může stát přirozeným artefaktem. Bude mít sice hrozné parametry třeba jako prostá zbraň se samými mínusy, avšak díky nabité moci se může prokázat neobyčejně mocný. Níže uvedené parametry se však týkají cíleně zhotovených unikátů.
Materiál
Jakýkoliv od běžných až po velmi vzácné. Podle charakteru unikátu nebo artefaktu.
Dostupnost
Jedinečnost unikátů nebo dokonce artefaktů je všudyproslulá. Převážná většina z těchto předmětů budou jen jednotlivé kusy. Avšak mohou se vyskytnout ojedinělé příklady spíš unikátů než artefaktů, které mohou být serií několika kusů.
Dovednost (Craft)
Takový předmět vyrobí jen velmistr zbrojíř, půjde s ním za mistrem kovotepcem a nakonec za nejslavnějším z čarodějů, alchymistů či theurgů v širokém okolí nebo na do gnómské katedry unikátů a artefaktů. Mistrovská znalost zbrojířství (o kovářství ani nemluvě), kovotepectví a magického oboru. Velmistrovství v oboru. (Velmistr zbrojíř, Velmistr lukař)
Takovýto řemeslník je pomalu živoucí artefakt sám o sobě a nechat si u něj zhotovit i obyčejný předmět bude znamenat mít předmět nejen na celý život, ale také o třídu výše. I kdyby se přece jen snažil sebe víc výrobek odfláknout, tak bude stále prostě poctivý.
Vlastnosti
vzácný nebo unikátní materiál (vysoká výdržnost 301 % – Existuje pro všechny artefakty na Equilibrii skutečně vůbec nějáká mez poškozování?)
unikátní vyváženost (+1/+3 k zásahu)
unikátní ostří (+1/+2 zranění, ostrost)
unikátní odlehčení (k zásahu +2/+4, zranění +1/+2, -4 k iniciativě, obrana +2/+3)
TIP
Jedinečné nebo přímo legendární předměty nejrůznějších původů a stáří. O hodnoceních, původech i schopnostech artefaktů se meze nekladou. I prokleté předměty sem patří. (Pokud jsou jedinečné.)
Nebudu házet artefakty z jiných sfér do prostoru, ale uvedu dva příklady u kterých jsem se zarazil co se týče výdržnosti, protože v legendách jsou popsané jako téměř nezničitelné. („Excaliber“, zaražený do kamene. „One Ring“ zničitelný jen v srdci Orodruiny, atd...)
A jak je to s unikáty a artefakty na Equlibrii? Tady už dávám ruce pryč a ani to nechci vědět. Chci si taky zahrát a nějákej si časem třeba jen prohlídnout! :-)))
S pozdravem Adhrin
Re: I. Úprava systému předmětů – Zbraně
Spíš než rozepisování nového systému by to chtělo napsat proč je současný systém špatný a o co je ten novější lepší. Musíš nějak zdůvodnit ty tuny člověkohodin co by na to měly padnout. V situaci, kdy chybí minimálně dva dlouhodobě plánované systémy, kdy je jeden, slovy 1 WB, který má času co by se za nehet vešlo, si osobně moc nedokážu představit dostatečně pádnou argumentaci, která by zdůvodnila proč překopávat už implementovaný systém místo dokončení všeho, co chybí. Ale zkusit to můžeš, že :)
). Je pravda, že páni ještě z TSR jí dali tuším nějaký ten bonus do parry, ale to si hoši asi nevyzkoušeli v reálu.
Lehce OT: nevím, kde jsi k tomu přišel. S holí se brání naprosto zoufale, to je stokrát lepší na útok (i když vlastně... nejlepší obranou je útok, tak asi přeci jen máš pravduAdhrin píše:S holí se skvěle brání, proto ji mimo jiné nebojovníci často použivají

Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Tři celkem bojově neznalí lidé to zkoušeli (já, Pipi, Spája) a poparvdě...pokud jsem nechtěl dostat ránu holí, tak se Spájovi dařilo držet si nás od těla. Takže obrana asi funguje.. když by byla okovaná proti mečům a zároveň pro lepší rány na lidi ve zbrojích, tak by to byla efektivní zbraň.
EDIT: samozřejmě jsme mu nechtěli ublížit...rána přes ruku, na bojišti prsty v hajzlu, v našem případě bolest jak sviň...a hůl je k hovnu
jen se trefit
EDIT2 +PM: my šli relativně tvrdě...ale prostě né po prstech..a na tělo jsme se dostat nemohli
EDIT: samozřejmě jsme mu nechtěli ublížit...rána přes ruku, na bojišti prsty v hajzlu, v našem případě bolest jak sviň...a hůl je k hovnu

EDIT2 +PM: my šli relativně tvrdě...ale prostě né po prstech..a na tělo jsme se dostat nemohli
Naposledy upravil(a) Nalk dne 16. 1. 2010 17.57, celkem upraveno 1 x.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
No, myslím, že to hovoří za vše. I bojově neznalí lidé se museli snažit, aby obránci neublížili. To jsou holt ty dřevárenské manýry ;) S holí je spíš problém ránu vykrýt tak, aby se hůl nezlomila a člověk přitom nepřišel o ruku/prsty. Takže různý smyky (který narážej právě na nedostatečný krytí tlapek, ale s trochou snahy se daj), nebo využít délky hole a praštit útočníka pěkně přes hlavičku nebo ručičky. Bo do bříška, či trochu níž, to už ho zastaví. To už ovšem není obrana, ale útok, že.Nalk píše:Tři celkem bojově neznalí lidé to zkoušeli (já, Pipi, Spája) a poparvdě...pokud jsem nechtěl dostat ránu holí, tak se Spájovi dařilo držet si nás od těla. Takže obrana asi funguje.. když by byla okovaná proti mečům a zároveň pro lepší rány na lidi ve zbrojích, tak by to byla efektivní zbraň.
EDIT: samozřejmě jsme mu nechtěli ublížit...rána přes ruku, na bojišti prsty v hajzlu, v našem případě bolest jak sviň...a hůl je k hovnujen se trefit
Ale dost spamování jinak jistě velmi hodnotného threadu :)
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
:-) Díky, zatím mne hra na Eq baví jen doufám, že neshořím na popel dřív, než všechno ostatní ochladne. Proberte, kritizujte, inspirujte se, cokoliv...magnumik píše:Pěkně ses nám představilo tomhle musí rozhodovat jiní než já, takže k tomu můžu jen říct, že se mě líbí to tvoje zapálení.. já bych toho tolik asi nenapsal
hlavně ať tě hra baví
když nechceš nic vědět o artefaktech a unikátech, tak teda nic prozrazovat nebudu
Mile mne překvapilo, že jsi to přečetl fakt celé. A artefakty mne vždycky zajímaly. Jen jsem myslel, že by bylo zajímavější i prospěšnější, kdyby se o nic dozvěděla spíš Elrin. Já jsem jen jakási pomyslná postava v zátiší, ale Elrin je klíčem všeho s ní i se mnou spojené.

Postavy:
„Nai súlë súyuva lannilyannar ar hwesta aldamolyanna.“ Elrin Venailir
„Nai súlë súyuva lannilyannar ar hwesta aldamolyanna.“ Elrin Venailir
-
- Příspěvky: 1692
- Registrován: 1. 12. 2006 1.10
- Bydliště: Nejjižnější Morava
- Kontaktovat uživatele:
hlavně ať baví... chce to sem tam dost trpělivosti :) jojo, na EQ umí věci a situace mile překvapit :)Adhrin píše::-) Díky, zatím mne hra na Eq baví jen doufám, že neshořím na popel dřív, než všechno ostatní ochladne. Proberte, kritizujte, inspirujte se, cokoliv...
Mile mne překvapilo, že jsi to přečetl fakt celé. A artefakty mne vždycky zajímaly. Jen jsem myslel, že by bylo zajímavější i prospěšnější, kdyby se o nic dozvěděla spíš Elrin. Já jsem jen jakási pomyslná postava v zátiší, ale Elrin je klíčem všeho s ní i se mnou spojené.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že to může být docela zajímavá inspirace pro připravovaný craft. :)
Jinak s velkou rozmanitostí zbraní/zbrojí/čehokoliv je ten problém, že hráči si stejně nakonec vyberou tu jednu, dvě věci od každého druhu, které jsou pro hru optimální, a ten zbytek bude ležet ladem. proto si myslím, že vytvářet nějaký komplexní systém předmětů jen pro "efekt" není úplně nejplodnější.
Jinak s velkou rozmanitostí zbraní/zbrojí/čehokoliv je ten problém, že hráči si stejně nakonec vyberou tu jednu, dvě věci od každého druhu, které jsou pro hru optimální, a ten zbytek bude ležet ladem. proto si myslím, že vytvářet nějaký komplexní systém předmětů jen pro "efekt" není úplně nejplodnější.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Zcela zanedbatelné detaily
Aneb...
Několik zřetelných poznatků
Jedna zbraň
Neměly by postavy které chtějí mít jednu zbraň a nechtějí používat štít, mít nějáký bonus či naopak? (Jako to bývalo třeba v Baldurs Gate.)
Například:
Postava která drží štít, má sníženou iniciativu a možná mírně i šanci na zásah. Na druhé straně výhoda štítů, by se měla v ohledu OČ trochu navýšit a to nejspíš jako OČ-vykrytí. Také úměrně k velikosti a typu štítu.
Pohyblivost
Netušil jsem, že je možné v NWN pohyb omezovat či zrychlovat. (Nepočítaje „Boty rychlosti“, které v Eq budou možná jako artefakt?) Jednou větou... škoda toho nevyužít ne? Zvěř na Eq, je stejně rychlá jako postavy a trpaslík v plátové zbroji, běží stejně rychle jako elf. Nebylo by možné (třeba i časem), to nějak změnit když už je to možné? Včetně zpomalování v závislosti na zatížení. I přibližná pohyblivost, by byla lepší než identická. (Z pohledu RP, by se hodila také klávesa, na změnu rychlosti.)
Rozdělení OČ a pohlcování DMG
Co se zbrojí týče, tak by podle mne měly především pohlcovat zranění, než zvyšovat OČ. Nebylo by lepší OČ chápat spíš jako šanci na vyhnutí či vykrytí úderu? Snižování bonusu k obratnosti už funguje a nešlo by k tomu úměrně navýšit i pohlcení zranění?
Například:
Bojovník v plátové zbroji, by měl mít OČ nižší než oblečená postava. Avšak taková zbroj, by měla poskytovat značnou redukci DMG. Bylo by mnohem lepší vidět pomalého rytíře, který třeba bojuje s vlkem a i když je často vlkem zasažený, vlk plátovou zbroj nejspíš neprokousne. Navíc je zranění typově rozlišeno, takže by to jít mělo. Na druhé straně obratný hobit nebo elf, by mohl uhýbat mnohem lépe, kdyby třeba neměl vůbec žádnou zbroj. O to však zranění by bylo třeba vyšší.
True Seeing – TS – Pravdivé vidění
Jen krátce... „Zabíják skrytých bytostí, kterým vládne kde kdo.“ Nejsem proti, jen se přikláním k omezení, případně i zkrácení trvání.
RE (The_Balrog):
Věcí na výběr, je podle mne děsně málo. Nemohu si pomoci a ani vybrat z pohledu statistik, ani vzhledově. Většina z předmětů (především zbraně a zbroje) vypadá hybridně, nebo nelogicky. Ty elfí meče jsou sice pěkné, avšak skutečná podoba elfích zbraní je odlišná (Elfí meč by měl vypadat jako poslední modul scimitarů). Ten „Eq elfí meč“, vypadá spíš jako Gondorský. Tedy zoohledněný elfí design v rukou lidí. V přirovnání k Eq, by se dle mého takové zbraně hodily nejspíš k Mithaliru, některé snad v Ambfiberai a Tirianu. *smutně, avšak zdvořile*
Spoustu relativně hezčích modulů z CEPu, jsem na Eq zatím neviděl... Možná jsou na Eq jen jako artefakty. Avšak i přes to... Nemohly by se některé objevit? *mrkne a zazubí se*
Nejspíš se na Eq podobné věci řešily a není na ně čas... (Taky to není otázka pár hodin, že jo.)
S pozdravem, Adhrin
Několik zřetelných poznatků
Jedna zbraň
Neměly by postavy které chtějí mít jednu zbraň a nechtějí používat štít, mít nějáký bonus či naopak? (Jako to bývalo třeba v Baldurs Gate.)
Například:
Postava která drží štít, má sníženou iniciativu a možná mírně i šanci na zásah. Na druhé straně výhoda štítů, by se měla v ohledu OČ trochu navýšit a to nejspíš jako OČ-vykrytí. Také úměrně k velikosti a typu štítu.
Pohyblivost
Netušil jsem, že je možné v NWN pohyb omezovat či zrychlovat. (Nepočítaje „Boty rychlosti“, které v Eq budou možná jako artefakt?) Jednou větou... škoda toho nevyužít ne? Zvěř na Eq, je stejně rychlá jako postavy a trpaslík v plátové zbroji, běží stejně rychle jako elf. Nebylo by možné (třeba i časem), to nějak změnit když už je to možné? Včetně zpomalování v závislosti na zatížení. I přibližná pohyblivost, by byla lepší než identická. (Z pohledu RP, by se hodila také klávesa, na změnu rychlosti.)
Rozdělení OČ a pohlcování DMG
Co se zbrojí týče, tak by podle mne měly především pohlcovat zranění, než zvyšovat OČ. Nebylo by lepší OČ chápat spíš jako šanci na vyhnutí či vykrytí úderu? Snižování bonusu k obratnosti už funguje a nešlo by k tomu úměrně navýšit i pohlcení zranění?
Například:
Bojovník v plátové zbroji, by měl mít OČ nižší než oblečená postava. Avšak taková zbroj, by měla poskytovat značnou redukci DMG. Bylo by mnohem lepší vidět pomalého rytíře, který třeba bojuje s vlkem a i když je často vlkem zasažený, vlk plátovou zbroj nejspíš neprokousne. Navíc je zranění typově rozlišeno, takže by to jít mělo. Na druhé straně obratný hobit nebo elf, by mohl uhýbat mnohem lépe, kdyby třeba neměl vůbec žádnou zbroj. O to však zranění by bylo třeba vyšší.
True Seeing – TS – Pravdivé vidění
Jen krátce... „Zabíják skrytých bytostí, kterým vládne kde kdo.“ Nejsem proti, jen se přikláním k omezení, případně i zkrácení trvání.
RE (The_Balrog):
Věcí na výběr, je podle mne děsně málo. Nemohu si pomoci a ani vybrat z pohledu statistik, ani vzhledově. Většina z předmětů (především zbraně a zbroje) vypadá hybridně, nebo nelogicky. Ty elfí meče jsou sice pěkné, avšak skutečná podoba elfích zbraní je odlišná (Elfí meč by měl vypadat jako poslední modul scimitarů). Ten „Eq elfí meč“, vypadá spíš jako Gondorský. Tedy zoohledněný elfí design v rukou lidí. V přirovnání k Eq, by se dle mého takové zbraně hodily nejspíš k Mithaliru, některé snad v Ambfiberai a Tirianu. *smutně, avšak zdvořile*
Spoustu relativně hezčích modulů z CEPu, jsem na Eq zatím neviděl... Možná jsou na Eq jen jako artefakty. Avšak i přes to... Nemohly by se některé objevit? *mrkne a zazubí se*
Nejspíš se na Eq podobné věci řešily a není na ně čas... (Taky to není otázka pár hodin, že jo.)

S pozdravem, Adhrin

Postavy:
„Nai súlë súyuva lannilyannar ar hwesta aldamolyanna.“ Elrin Venailir
„Nai súlë súyuva lannilyannar ar hwesta aldamolyanna.“ Elrin Venailir
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zcela zanedbatelné detaily
Mno nejprve si prosím uvědom, že Elfí meč by měl vypadat jako poslední modul scimitarů je hlavně tvoje představa (asi okouknutá z nějakého pošuklého nápadu designéra LOTR filmů). Ve skutečnosti má každý na "správný elfí meč" svůj náhled a to, jak to vidí tvůrce světa, je náhled Equilibrijský.Adhrin píše: RE (The_Balrog):
Věcí na výběr, je podle mne děsně málo. Nemohu si pomoci a ani vybrat z pohledu statistik, ani vzhledově. Většina z předmětů (především zbraně a zbroje) vypadá hybridně, nebo nelogicky. Ty elfí meče jsou sice pěkné, avšak skutečná podoba elfích zbraní je odlišná (Elfí meč by měl vypadat jako poslední modul scimitarů). Ten „Eq elfí meč“, vypadá spíš jako Gondorský. Tedy zoohledněný elfí design v rukou lidí. V přirovnání k Eq, by se dle mého takové zbraně hodily nejspíš k Mithaliru, některé snad v Ambfiberai a Tirianu. *smutně, avšak zdvořile*
Spoustu relativně hezčích modulů z CEPu, jsem na Eq zatím neviděl... Možná jsou na Eq jen jako artefakty. Avšak i přes to... Nemohly by se některé objevit? *mrkne a zazubí se*
Nejspíš se na Eq podobné věci řešily a není na ně čas... (Taky to není otázka pár hodin, že jo.)![]()
Některé z relativně hezčích modelů se už objevují, jen se koukej okolo ;) A popravdě, Eq nebyla a asi nikdy nebude Diablo :) Ale stále platí - pokud se některé zbraně ukážou jako výhodné, pak právě těchto pár budou lidi používat a na ty desítky ostatních se vykašlou.
Nicméně, jo, rozumím, že asi máš na mysli mít na výběr mezi +1 do útoku a +1 do dmg, mít docela "rovnoprávné" možnosti. Ale i mezi těmihle se některé najdou jako účinnější, než jiné (v závislosti na nastavení potvor, redukcí, AC a dalších věcí).
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Kdybych neviděl na vlastní oči na jedný rekonstrukci bitvy pod Okořem "jak" funguje tebou navrhovaná ochrana = na rukavici prohnutý plechy, roztáhlý kroužky zakousaný skrz kůži(rukavice) do masa a k tomu přeražený dva prsty, tak bych ti tu ochranu i věřil (jednalo se o souboj dvou připitejch plecháren - hůl vs palcát se štítem). Mimochodem mečem sklouzneš po holi do "ruky" taky jedna báseň (ale tady jsem to nikdy nezažil s horšíma následkama, vyjma otlučených kloubů a nějaké té "štěnice").Malabar píše:No já si myslím že holí se dá bránit dost dobře, neni to samozřejmě jako štít ;) ale zase stokrát lepší jak dýka. Ochrana ruky - prstů se dá vyřešit např. plátovou rukavicí.
Takže se připojuju k radě Braen - vyzkoušej



Holi se samozrejme kryt a branit dat, ALE zalezi:
1. proti jake zbrani se branis
2. jak dobre to dotycny s ni umi
3. jak dobre to s holi umis ty
Podle me nelze nejak obecne rict, zda se da kryt holi nebo nebo ne. Kryt holi je samozrejme tezsi, nez kryt stitem, protoze stit je primarne na kryti kdezto hul je primarne hul
Stejne jako jsou borci, co holi vykryji letici sip, tak jsou i borci, kteri pri boji s holi spis zrani sami sebe.
Pokud chtel Malabar resit obecnou otazku obrany holi, tak mi prijde dost zcestne ho odkazovat, at si sam vyzkousi. V takovem pripade totiz muze maximalne dojit k zaveru, zda on sam by se holi kryt mohl nebo ne, z cehoz tezko lze vyvozovat nejake obecne zavery
Ja sam se umim kryt katanou rozhodne lip nez holi, ale to neznamena, ze katana je na kryti lepsi nez hul
1. proti jake zbrani se branis
2. jak dobre to dotycny s ni umi
3. jak dobre to s holi umis ty
Podle me nelze nejak obecne rict, zda se da kryt holi nebo nebo ne. Kryt holi je samozrejme tezsi, nez kryt stitem, protoze stit je primarne na kryti kdezto hul je primarne hul

Pokud chtel Malabar resit obecnou otazku obrany holi, tak mi prijde dost zcestne ho odkazovat, at si sam vyzkousi. V takovem pripade totiz muze maximalne dojit k zaveru, zda on sam by se holi kryt mohl nebo ne, z cehoz tezko lze vyvozovat nejake obecne zavery

Ja sam se umim kryt katanou rozhodne lip nez holi, ale to neznamena, ze katana je na kryti lepsi nez hul

Sice je to trochu stranou puvodniho tematu, ale zakladat novy vlakno me prislo zbytecny. Tyka se to nastroju a cvicnych zbrani. Neslo by je predelat na nejaky beznejsi typ, idealne "jednoducha" nebo primo na hul? Nektere z nich totiz spadaji pod "smrtici" a to je vec, kterou nema kazdy class.
Tyka se to treba nastroju na drevorubectvi a kutani rudy, jedna vec je pouzivat sekeru/krumpac k boji a druha pouzit to ke kutani surovin. Pokud jde o treningove zbrane tak zde je situace podobna, i nezkuseny jedinec to preci umi do ruky vzit a muze zkusit trenovat a brat si feat kvuli par hodinam erpeni je podle me az moc velky luxus.
Tyka se to treba nastroju na drevorubectvi a kutani rudy, jedna vec je pouzivat sekeru/krumpac k boji a druha pouzit to ke kutani surovin. Pokud jde o treningove zbrane tak zde je situace podobna, i nezkuseny jedinec to preci umi do ruky vzit a muze zkusit trenovat a brat si feat kvuli par hodinam erpeni je podle me az moc velky luxus.