Stránka 2 z 4

Napsal: 17. 7. 2011 13.19
od Pavel Urban
Hmmm... koukám, že člověk enní chvíli an fóru a už se to tu rozjede. :smile:
Takže... Nalk dostává opět vytouženou nálepku Potížista a BAN na fórum za smazané části jeho příspěvku. Takové věci tu opravdu trpět nebudu. Holt kdo chce kam, pomozme mu tam. Na DM fórum vyvěšuji návrh na BAN do hry k okomentování.


Ale k tématu.…

PLACOS
Má své mouchy, o tom není pochyb. Osobně s ním problém nemáma nikdy jsem neměl. Uvítal bych ale širší možnosti úprav z DM konzole. Postih za zabití modrých NPC by mohl být nastavitelný (vypnutelný), pro případ, že chce DM použít NPC jako základ pro nějaké NPC nebo přímo ono NPC pro sistuaci, kde je možné, že dojde újmě.

OBCHODY
Rád bych provedl změnu v jejich vybavenosti, aby byly jiné věci v Mithalliru, jiné v Tirianu, jiné v Amfiberai apod. (a to včetně vlastností, nejen vzhled). To ovšem stojí a padá na Labirovi. Momentálně je pouze možnost něchat si věci vyrábět na zakázku nebo je nechat nějak upravit.

EXTRAS
Chtělo by to zrevidovat ať už v efektech nebo v cenách bodů. Pokud jde o XPC na EQ je nastavení takové, že každá rasa má jinou rychlost zisku XP za čas. To je prostě featura, která má své pro a proti. V tomto směru (pro držení myšlenky nastavení EQ) bych byl pro zdražení run změny XPC (tj. ten, ať si to bere jen ten kdo se opravdu chce vymykat své rase).
Celkově bych byl ale raději za jednotný XPC systém pro všechny rasy, ale s nízkým přísunem XP... neměnným po celou dobu levelování (případně s možností trochu zrychlit, ale s tím, že se to postupně o to zpomalí).

SYSTÉM TĚŽBY
Ustavičné hledání i již dříve nalezených nalezišť může působit trochu divně, ale je možné, že to není udržitelné přes restart nehledě na další věci (např. množství takových nalezišť na Desce a jak by to bylo náročné na běh hry, kdyby každá postava měla určitý set známých a neznámých nalezišť). Nevím, nevyznám se v tom (v skriptování).
To, že je nějaké naleziště nenalezitelné na první pokus (i když jste tam už před časem bylia víte, že tam je) je možné brát jako, že prostě na tom místě není vhodný zdroj. Někdo mohl houby vysbírat, větve tohoto stromu jsou příliš sukovaté na to co je třeba atd. Navíc se jejich lokace nemění (což je škoda, zvláště u rostlin a stromů).
Místa jsou v podstatě velmi zřetelně označená (taky by to mohlo být tak, že by nebyla a po čase by se jejich místa měnila, aby to bylo realističtější - ruda vytěžena, houby vysbírány, květiny vytrhány, zdroj drahých kamenů vyčerpán...).
Někdy mi přijde, že hráči zbytečně brblají nad tím, že něco není dokonalé, místo toho, aby ocenili to, že (a jak) je to super, tak jak to je, což je o dost lepší než by to mohlo být. Pochopitelně, že vše lze zlepšovat, ale zkusme nebýt pořád nespokojení a netrhat ruku, když je nabídnutý prst. :bigwink:

AURA
Určitě bych byl pro předělání - přesně ji pro rozdělení. IMHO by bylo lepší, kdyby měla postava jakousi reputaci, tj. hodnotu "popularity," kterou by si mohla udržovat a zlepšovat uplácením a přispíváním apod., což by mělo vliv na ceny v obchodech a tak podobně. No a pak by měla právě cosi jako Auru, což by byla statistika ovlivnitelná pouze jednáním postavy, jakási čistota duše, ke které by se vztahovali i třeba právě Avataři apod. Pak by tu nebyli zločinci se zářivou Aurou, i když by mohli být ve světě velmi populární za své jednání pro společnost, z čehož by jim plynuly k tomu vázané výhody.

LOOT
Zámky a asti by měly být nastavené dobře, jen prostě ne všichni odemknou a odpastí vše. Je třeba mít někoho, kdo to zvládne (specialista s podporou zvládá otevírat ty nejtěžší zámky na tuším cca 12. úrovni, možná dříve) nebo to zkusit získat jinak (např. rozbitím truhly) a riskovat, že se věci uvnitř rozbijí. Poklady jsou taky ucházející a lootěním se dá získat hodně (vidím to na postavách, které lootí).
Jinak bych se k tomu ještě rád pousmál a vybídl k zamyšlení... na jednu stranu je tu touha po tom, aby byly realistické např. těžby (viz výše) a na druhou stranu je tu touha po tom, aby se nerealisticky vždy plnily truhly. Víte kolikrát je každá z truhel, kterou otevíráte už před tím otevřená ? A ta NPC je vždy poctivě znovu plní, pořizují rozbité truhly apod. :smile: Svět je malý a je uzpůsobený k hratelnosti tak, aby jednak působil realisticky, a aby zároveň po chvíli hraní neměli všichni vše a milionová konta v bance.

HIERARCHIE
Hierarchie má svůj smysl.
Starší hráči jsou ti, kteří jsou ocenění za delší dobrou hru na EQ (požadavky jsou na stránkách EQ). Nemají žádnou odpovědnost, jen se jim EQ odvděčuje, že tu jsou a tvoří příběh Desky.
Navrhnout hráče může kdokoliv a pak o něm na skrytém fóru hlasují Hostitelé, Rádci a členové týmu. Hlasování je to většinové a členové týmu mají právo veta.
Hostitelé jsou hráči, kteří jsou dobrými hráči (a to není jen to, že umí pěkně odehrát svou postavu a poutavě hvězdičkovat) a zároveň tvoří hru pro ostatní hráče. Tomohou být AQ nebo něco jiného, na tom nesejde. To je ale základ (kritéria jsou opět na stránkách) a za to je EQ odměňuje a poskytuje jim lepší možnosti pro to, aby to mohli dělat.
Navrhnout hráče může Hostitel nebo člen týmu a všichni tito rovněž hlasují. Hlasování musí být jednomyslně pro přijetí, každý jeden hlas proti je vetem.
DS jsou pomocníci DM a případně DM ve výcviku požadavky na něj jsou opět na stránkách EQ. Navrhnout je může kdokoliv, hlasují o nich členové týmu a opět musí být jednota hlasujících (nikdo proti). Je nepsané pravidlo, že dotyčný by si měl projít před nominací pozice Staršího hráče a Hostitele. Volbu musí posvětit Labir.
DM jsou nabíráni pouze z DS (byla doba, kdy si tým zrušil DS pozice). Přijetí je na zbytku týmu a hlavně pak na Labirovi.

Víc DM a DS bych taky bral. Čím bude širší tým, tím lépe, protože i malá Deska je v tomto směru obrovská a je to na několik málo osob pořádná nálož. Nayluna bych do týmu taky bral, kdyby se rozhodl, že má toho odpočinku dost. :yes:

KLERICI
Momentálně probíhá velmi pozvolna revize některých věcí a božstva a klerici jsou a budou jednou z nich.

EDIT Pavel: Diskuze o Nalkově BANu přesunuta sem.

Napsal: 17. 7. 2011 21.13
od zdech
Pavel Urban píše: Starší hráči...Navrhnout hráče může kdokoliv a pak o něm na skrytém fóru hlasují Hostitelé, Rádci a členové týmu. Hlasování je to většinové a členové týmu mají právo veta.
Jen drobná oprava: "Rádci ne."

Napsal: 18. 7. 2011 13.00
od Woxa
Ať zůstaneme u tématu, trochu mě štve ještě jedna věc a tou je systém hidu a invisu.

V podstatě invis na postavu neklade žádné extra náklady, postava se ho naučí a pak ho může využívat do aleluja a za předpokladu většího levelu a využití prodlouženého kouzla si s ním i docela dobře vystačí.

Hide naproti tomu znamená investovat dost skillpointu, odložit zbroje a jiné serepetičky, naopak investovat nemalou částku do speciální výbavy a stejně nastupuje spousta omezení. Nemůžete běhat, až na vyjímky se nelze skrýt před tím, kdo vás vidí atd... a krom toho, odhalit hidaře je snažsí, jak odhalit invisáka.

Nicméně výhody a nevýhody asi všichni známe, takže zbytečné to rozepisovat. K jádru věci, vzhledem k nárokům bych dobře zmáknutý hide bych považoval za daleko preciznější a žádanější dovednost, než nějaký invis, který se dá pít i z flašky.

Jenže systém tomu ještě hází klacky pod nohy. Hidař ani nemůže jít hledat a těžit zdroje, nemůže se napít, nemůže vlastně skoro nic, aniž by se neprozradil. A to nemluvím o paradoxech, kdy hidař může například rozebrat past bez povšimnutí a naopak napitím z čutory se prozradí. Naopak invisák nemůže za útočit, protože tím si poruší tu barieru kouzla, ale naopak dříví by mohl kutat bez problému.

Další věc je taky to, že pokud můj hide prokoukne nějaké zvíře a běží na mě, tak nemůžu použít animal empathy (hláška, že zvíře o mé činnosti musí vědět). Takže hide musím zrušit a poté už to jde (jenže tím na sebe upozorním vše v okolí).

Zkrátka bylo by fajn, kdyby se hidař mohl alespoň najíst a porozhlédnout po zdrojích aniž by se prozradil, zbytek mi je putna. Nějaké těžení v hidu-invisu mě netrápí, to považuji za kravinu, aby si někdo těžil (když opomenu kytky-houby) a neupozornil na sebe.

Napsal: 18. 7. 2011 13.57
od Aefar
Woxa píše: a krom toho, odhalit hidaře je snažsí, jak odhalit invisáka.
Toto v praxi nebývá pravda. Je mnohem více těch, co má see invis, než těch, co mají listen/spot na takových úrovních, aby hidaře odhalili. A pak jsou ti, co mají TS a tam je to jedno.

Co se týče tebou zmiňovaných věcí, všechny do jedné jdou obejít nebo zařídit. Chce to určitou zručnost v ovládání, případně změnit způsob hry.
Konkrétně:

Hidař ani nemůže jít hledat a těžit zdroje - může, je třeba mít rychlé prsty. Hledání zdrojů i těžení je otázka několika kláves, které zvládneš v mžiku vteřiny použít, aniž by NPC potvory zareagovaly. PC tě ale uvidí vždy. (Konkrétně hledání zdroje je tvá rychlá klávesa na příslušný feat a vzápětí klávesa 1, těžení je tvá rychlá klávesa a vzápětí 2, a třeba ukládání postavy feat a klávesa 7 - využívám často i v hidu). Je fér, abych upozornil na riziko, že to občas nevyjde... taky bacha, máte-li zrovna lagy. Vždycky je riziko, že při sběru hub přehlédnete větvičku a zakopnete.

Nemůže se napít - do smrti žízní je obvykle dost daleko na to, aby to byl skutečný problém. Je vhodné dodržovat pitný režim, studánky jsou na každém kroku a čutory mají velikou kapacitu.

Dále jsou určité pokročilé kombinované techniky jak to obejít, které učím IC a jsou zcela korektní (ale obsahující dlouhodobě získané know how - včetně toho, jak částečně vydrbat například s TS či jak používat třeba vábničku či v krizi animal empathy - právě proto, že je to IC záležitost, tak to tady neprozradím, jsou to jen způsoby, které kopírují reál). Nicméně s animal emapthy je taky dobrý způsob zavést nebohé zvíře za roh (a snést když tak pár kousanců) a tam to teprve použít. Vyžaduje to ovšem určité AC či houževnatost či schopnost nebýt flat footed i mimo boj. Dokonce se dá skrývat i v průběhu boje a nemusíš mít 6 lvlů SD. Ale to je všechno o chytrosti a reálném pohledu na hru - vyžaduje to obvykle zapomenout na systém a pokusit se napodobovat to, co bys asi v takové situaci udělal, kdybys měl prostředky své postavy :smile: Sám jsem to objevoval velmi, velmi dlouho a pomalu. Jediné, co zůstává, jak zmiňuješ: stojí to peníze, nebo body do skillu, případně featy (ale jen jedno z toho bohatě stačí).

Napsal: 18. 7. 2011 14.24
od placidity
Mno... mě to teda zní spíš jen jako očůrávání systému jeho vlastní nedokonalostí :)

Každopádně...

Vidím podstatný rozdíl mezi hidem, tj *schovává se* a invisem *luskne a zmizí*.
Hidař bude už z podstaty znevýhodněný tím, že se musí aktivně a neustále "schovávat", zatímco magič se spokojeně dloube v nose uprostřed neviditelné koule (kde může v rámci možností dělat co se mu zamane aniž by se prozradil) ;)

Napsal: 18. 7. 2011 15.22
od dzuvak
placidity píše:….kde může v rámci možností dělat co se mu zamane aniž by se prozradil
Souhlas, ale jen do té doby než příjde interference. S tou musí každý mág počítat. A že kouzla interferují většinou v nejméně vhodnou chvíli je snad pravidlem :smile: , takže ona to zase taková dloubačka v nose není.

Napsal: 18. 7. 2011 15.24
od Woxa
Tak ja neříkám, že to nejde očůrat, ale to už není 100% a s postavou co má pár HP si to prostě nerisknu.

Prostě pokud srovnám mága s invisem a nebo nějakýho dexaře přes hide (který se imho na "zvěda" hodí víc), tak ten dexař se na to ve výsledku hodí méně, protože "trpí" systémem.

A to odhalování, mág na tretím levelu už má invis a kolem tiru se může relativně vklidu courat, hidař potřebuje ty skilly dostat +- k dvacítce, aby se na to mohl alespoň spolehnout.

Jinak já na to koukám spíše z pohledu nízkých levelů, kdy vážně není moc prostoru pro nějaké fígle, tam odhalení dost často znamená smrt :)


P.S.: no, pokud invis padne, tak hodíš druhý a můžes se znovu "dloubat" v nose

Napsal: 18. 7. 2011 15.28
od Mourisson1
Menší výhoda Hidu nad invisem : s velkým hidem můžeš do postavy i systémově vrazit a nevidí tě...s invisem si blbě stoupneš a jsi na určitou vzdálenost už vidět , což je taky docela blbá nevýhoda

Napsal: 18. 7. 2011 16.44
od Scrappy
Woxa píše:Ať zůstaneme u tématu, trochu mě štve ještě jedna věc a tou je systém hidu a invisu.

V podstatě invis na postavu neklade žádné extra náklady, postava se ho naučí a pak ho může využívat do aleluja a za předpokladu většího levelu a využití prodlouženého kouzla si s ním i docela dobře vystačí.

Hide naproti tomu znamená investovat dost skillpointu, odložit zbroje a jiné serepetičky, naopak investovat nemalou částku do speciální výbavy a stejně nastupuje spousta omezení. Nemůžete běhat, až na vyjímky se nelze skrýt před tím, kdo vás vidí atd... a krom toho, odhalit hidaře je snažsí, jak odhalit invisáka.

Nicméně výhody a nevýhody asi všichni známe, takže zbytečné to rozepisovat. K jádru věci, vzhledem k nárokům bych dobře zmáknutý hide bych považoval za daleko preciznější a žádanější dovednost, než nějaký invis, který se dá pít i z flašky.

Jenže systém tomu ještě hází klacky pod nohy. Hidař ani nemůže jít hledat a těžit zdroje, nemůže se napít, nemůže vlastně skoro nic, aniž by se neprozradil. A to nemluvím o paradoxech, kdy hidař může například rozebrat past bez povšimnutí a naopak napitím z čutory se prozradí. Naopak invisák nemůže za útočit, protože tím si poruší tu barieru kouzla, ale naopak dříví by mohl kutat bez problému.

Další věc je taky to, že pokud můj hide prokoukne nějaké zvíře a běží na mě, tak nemůžu použít animal empathy (hláška, že zvíře o mé činnosti musí vědět). Takže hide musím zrušit a poté už to jde (jenže tím na sebe upozorním vše v okolí).

Zkrátka bylo by fajn, kdyby se hidař mohl alespoň najíst a porozhlédnout po zdrojích aniž by se prozradil, zbytek mi je putna. Nějaké těžení v hidu-invisu mě netrápí, to považuji za kravinu, aby si někdo těžil (když opomenu kytky-houby) a neupozornil na sebe.
Promiň, ale nemůžeš srovnávat mága s hidařem. To bys mohl rovnou napsat - hidař má ubohej dmg při zákeřnej oproti IGMS, který má mág. Co bych u hidu hlavně upravil je prohlédnutím TS a dal bych, aby TS max. přidávalo do všímavosti nějakej ten bod. (pak samozřejmě by bylo dobré opravit ty chyby, kdy se při napití z čutory vyhodíš apod. Tj. můj názor

re

Napsal: 18. 7. 2011 17.40
od Vugi
Tohle se už točí víceméně kolem TS a to, že TS vidí jak invis tak hide se tu rozebíralo Xkrát, Labir nic měnit nebude :clover:

Re: re

Napsal: 18. 7. 2011 17.41
od Akruo
Vugi píše:Tohle se už točí víceméně kolem TS a to, že TS vidí jak invis tak hide se tu rozebíralo Xkrát, Labir nic měnit nebude :clover:
Mozna taky kvuli tomu, ze je neaktivni uz nejakou tu dobu.

Napsal: 18. 7. 2011 17.47
od Woxa
Scrappy píše: Promiň, ale nemůžeš srovnávat mága s hidařem. To bys mohl rovnou napsat - hidař má ubohej dmg při zákeřnej oproti IGMS, který má mág. Co bych u hidu hlavně upravil je prohlédnutím TS a dal bych, aby TS max. přidávalo do všímavosti nějakej ten bod. (pak samozřejmě by bylo dobré opravit ty chyby, kdy se při napití z čutory vyhodíš apod. Tj. můj názor
Vždyť o tom přesně mluvím. Nesrovnávám mága s hidařem, poukazuji na to, že díky současným "chybám" je výhodnější jako zvěda hrát mága, než nějakého dexaře, který je na to dle mého z RP hlediska lepší.

Re: re

Napsal: 18. 7. 2011 17.49
od Vugi
Akruo píše:
Vugi píše:Tohle se už točí víceméně kolem TS a to, že TS vidí jak invis tak hide se tu rozebíralo Xkrát, Labir nic měnit nebude :clover:
Mozna taky kvuli tomu, ze je neaktivni uz nejakou tu dobu.
To se řeší od založení EQ a EQ1, je to tak prostě schválně mno, bylo XKrát probíráno v době aktivního Labira

Napsal: 18. 7. 2011 18.51
od Aefar
Ze svého pohledu to nevidím jako očurávání systému (ty rychlé prsty), ale jako jedinou šanci, jak hidařit, aniž bych musel kvůli prkotinám vybíjet celé lokace (jako že si chcu pro jistotu uložit postavu nebo se podívat na své schopnosti sběru a dolování nebo vyhlásit odpor všem postavám). Nedokonalost systému je dle mého názoru to, že vyhazuje z hide. Ne to, že toto krátkodobé vyhození nezaznamenají NPC. Je to dáno tím, že se fakticky jedná o rozhovor, a rozhovor vyhazuje z hidu. Protože to ale ve skutečnosti rozhovor není, řeším to tak jako všichni hidaři... rychlými prsty.

EDIT: Mimochodem, tento efekt "problikávání" používám i z hlediska hratelnosti v družině, neboť se často stává, že hidař ostatním zmizí, čímž se ukáže ostatním a pro potvory zůstane nadále skryt. Je rovněž dobrým zvykem probliknout ostatním při seskupení za přechodem. Hraji to tak, že ostatní na sebe občas záměrně upozorňuji (třeba se jich dotknu, když kolem nich projdu).

P.S.: Obecně mám velké zkušenosti s invisem i hidem a hide je sice stejně jako kvalitní boj mnohem náročnější na ovládání a práci s prostorem a terénem než kouzla, ale obojí stojí za to a pak bych neměnil, navíc není třeba pořád meditovat a cosi kouzlit a postava působí jaksi věrohodněji.

Napsal: 18. 7. 2011 19.59
od Pipi_CZ
Woxa píše:
Scrappy píše: Promiň, ale nemůžeš srovnávat mága s hidařem. To bys mohl rovnou napsat - hidař má ubohej dmg při zákeřnej oproti IGMS, který má mág. Co bych u hidu hlavně upravil je prohlédnutím TS a dal bych, aby TS max. přidávalo do všímavosti nějakej ten bod. (pak samozřejmě by bylo dobré opravit ty chyby, kdy se při napití z čutory vyhodíš apod. Tj. můj názor
Vždyť o tom přesně mluvím. Nesrovnávám mága s hidařem, poukazuji na to, že díky současným "chybám" je výhodnější jako zvěda hrát mága, než nějakého dexaře, který je na to dle mého z RP hlediska lepší.
Z RP hlediska? To ses trochu sekl ne?

Právě z RP hlediska bych při volbě povolání pro Zvěda volil právě dexaře, už jen pro tu hru, která je hned o něčem jiném. Než jen trapné nakouzlení invisu a TS. (TS bych taky předělal, ale už jsem tu o tom tuším topic zakládal) Hide je super z mnoha věcí, jednak díky RP, hře jako takové. A osobně bych nebyl tak hodný jako Aefar a radil bych vám, jak se s tím vypořádat. Přijděte si na to sami, jako každý. Pak to na světě vypadá, že si nováčci chodí na Mithril, znají Om**** a jiné. Tajemství a znalost systémů se tu začínají dědit. Kde jsou ty časy, co nováčci byly nováčky půl roku? (neříkám, že zrovna vy jste, Thalijáci)

Napsal: 18. 7. 2011 20.01
od Mourisson1
než nějakého dexaře, který je na to dle mého z RP hlediska lepší.

takhle si rozkouskuj tu větu :bigwink:

Napsal: 18. 7. 2011 20.22
od Aefar
Já jim neradím. Radí a učí to má postava a ne jen tak a kdekoho a zdaleka ne vše.

A tady radím jen technické záležitosti.

Napsal: 18. 7. 2011 20.23
od George
Pipi, Woxa má pravdu, resp. oba píšete stejnej názor.…

A ano, sice to možná jde nějak obsrat, ale opravdu by mělo jít pít z čutory, aniž by to vyhazovalo z hidu.

Napsal: 18. 7. 2011 20.37
od Woxa
Jop. Bylo to mysleno tak, ze dexar je po RP strance vhodnejsi volba, ale diky systemum se vyhodneji jevi mag. Blbe sem to napsal (nebo Pipi blbe cte) :)

Napsal: 18. 7. 2011 20.56
od Mourisson1
No...ty systémy jak se to vezme...vezmi si situaci kdy třeba skupinka začne prohledávat celou místnost zda je někdo nesleduje.….
Mág: jakmile se někdo dost přiblíží tak ho uvidí i v invisu
Dexař : díky vysoké obratnosti a akrobacii jim může všelijak uskakovat a uhýbat a neuvidí ho ani na sebemenší blízkost