Napsal: 17. 7. 2011 13.19
Hmmm... koukám, že člověk enní chvíli an fóru a už se to tu rozjede.
Takže... Nalk dostává opět vytouženou nálepku Potížista a BAN na fórum za smazané části jeho příspěvku. Takové věci tu opravdu trpět nebudu. Holt kdo chce kam, pomozme mu tam. Na DM fórum vyvěšuji návrh na BAN do hry k okomentování.
Ale k tématu.…
PLACOS
Má své mouchy, o tom není pochyb. Osobně s ním problém nemáma nikdy jsem neměl. Uvítal bych ale širší možnosti úprav z DM konzole. Postih za zabití modrých NPC by mohl být nastavitelný (vypnutelný), pro případ, že chce DM použít NPC jako základ pro nějaké NPC nebo přímo ono NPC pro sistuaci, kde je možné, že dojde újmě.
OBCHODY
Rád bych provedl změnu v jejich vybavenosti, aby byly jiné věci v Mithalliru, jiné v Tirianu, jiné v Amfiberai apod. (a to včetně vlastností, nejen vzhled). To ovšem stojí a padá na Labirovi. Momentálně je pouze možnost něchat si věci vyrábět na zakázku nebo je nechat nějak upravit.
EXTRAS
Chtělo by to zrevidovat ať už v efektech nebo v cenách bodů. Pokud jde o XPC na EQ je nastavení takové, že každá rasa má jinou rychlost zisku XP za čas. To je prostě featura, která má své pro a proti. V tomto směru (pro držení myšlenky nastavení EQ) bych byl pro zdražení run změny XPC (tj. ten, ať si to bere jen ten kdo se opravdu chce vymykat své rase).
Celkově bych byl ale raději za jednotný XPC systém pro všechny rasy, ale s nízkým přísunem XP... neměnným po celou dobu levelování (případně s možností trochu zrychlit, ale s tím, že se to postupně o to zpomalí).
SYSTÉM TĚŽBY
Ustavičné hledání i již dříve nalezených nalezišť může působit trochu divně, ale je možné, že to není udržitelné přes restart nehledě na další věci (např. množství takových nalezišť na Desce a jak by to bylo náročné na běh hry, kdyby každá postava měla určitý set známých a neznámých nalezišť). Nevím, nevyznám se v tom (v skriptování).
To, že je nějaké naleziště nenalezitelné na první pokus (i když jste tam už před časem bylia víte, že tam je) je možné brát jako, že prostě na tom místě není vhodný zdroj. Někdo mohl houby vysbírat, větve tohoto stromu jsou příliš sukovaté na to co je třeba atd. Navíc se jejich lokace nemění (což je škoda, zvláště u rostlin a stromů).
Místa jsou v podstatě velmi zřetelně označená (taky by to mohlo být tak, že by nebyla a po čase by se jejich místa měnila, aby to bylo realističtější - ruda vytěžena, houby vysbírány, květiny vytrhány, zdroj drahých kamenů vyčerpán...).
Někdy mi přijde, že hráči zbytečně brblají nad tím, že něco není dokonalé, místo toho, aby ocenili to, že (a jak) je to super, tak jak to je, což je o dost lepší než by to mohlo být. Pochopitelně, že vše lze zlepšovat, ale zkusme nebýt pořád nespokojení a netrhat ruku, když je nabídnutý prst.
AURA
Určitě bych byl pro předělání - přesně ji pro rozdělení. IMHO by bylo lepší, kdyby měla postava jakousi reputaci, tj. hodnotu "popularity," kterou by si mohla udržovat a zlepšovat uplácením a přispíváním apod., což by mělo vliv na ceny v obchodech a tak podobně. No a pak by měla právě cosi jako Auru, což by byla statistika ovlivnitelná pouze jednáním postavy, jakási čistota duše, ke které by se vztahovali i třeba právě Avataři apod. Pak by tu nebyli zločinci se zářivou Aurou, i když by mohli být ve světě velmi populární za své jednání pro společnost, z čehož by jim plynuly k tomu vázané výhody.
LOOT
Zámky a asti by měly být nastavené dobře, jen prostě ne všichni odemknou a odpastí vše. Je třeba mít někoho, kdo to zvládne (specialista s podporou zvládá otevírat ty nejtěžší zámky na tuším cca 12. úrovni, možná dříve) nebo to zkusit získat jinak (např. rozbitím truhly) a riskovat, že se věci uvnitř rozbijí. Poklady jsou taky ucházející a lootěním se dá získat hodně (vidím to na postavách, které lootí).
Jinak bych se k tomu ještě rád pousmál a vybídl k zamyšlení... na jednu stranu je tu touha po tom, aby byly realistické např. těžby (viz výše) a na druhou stranu je tu touha po tom, aby se nerealisticky vždy plnily truhly. Víte kolikrát je každá z truhel, kterou otevíráte už před tím otevřená ? A ta NPC je vždy poctivě znovu plní, pořizují rozbité truhly apod.
Svět je malý a je uzpůsobený k hratelnosti tak, aby jednak působil realisticky, a aby zároveň po chvíli hraní neměli všichni vše a milionová konta v bance.
HIERARCHIE
Hierarchie má svůj smysl.
Starší hráči jsou ti, kteří jsou ocenění za delší dobrou hru na EQ (požadavky jsou na stránkách EQ). Nemají žádnou odpovědnost, jen se jim EQ odvděčuje, že tu jsou a tvoří příběh Desky.
Navrhnout hráče může kdokoliv a pak o něm na skrytém fóru hlasují Hostitelé, Rádci a členové týmu. Hlasování je to většinové a členové týmu mají právo veta.
Hostitelé jsou hráči, kteří jsou dobrými hráči (a to není jen to, že umí pěkně odehrát svou postavu a poutavě hvězdičkovat) a zároveň tvoří hru pro ostatní hráče. Tomohou být AQ nebo něco jiného, na tom nesejde. To je ale základ (kritéria jsou opět na stránkách) a za to je EQ odměňuje a poskytuje jim lepší možnosti pro to, aby to mohli dělat.
Navrhnout hráče může Hostitel nebo člen týmu a všichni tito rovněž hlasují. Hlasování musí být jednomyslně pro přijetí, každý jeden hlas proti je vetem.
DS jsou pomocníci DM a případně DM ve výcviku požadavky na něj jsou opět na stránkách EQ. Navrhnout je může kdokoliv, hlasují o nich členové týmu a opět musí být jednota hlasujících (nikdo proti). Je nepsané pravidlo, že dotyčný by si měl projít před nominací pozice Staršího hráče a Hostitele. Volbu musí posvětit Labir.
DM jsou nabíráni pouze z DS (byla doba, kdy si tým zrušil DS pozice). Přijetí je na zbytku týmu a hlavně pak na Labirovi.
Víc DM a DS bych taky bral. Čím bude širší tým, tím lépe, protože i malá Deska je v tomto směru obrovská a je to na několik málo osob pořádná nálož. Nayluna bych do týmu taky bral, kdyby se rozhodl, že má toho odpočinku dost.
KLERICI
Momentálně probíhá velmi pozvolna revize některých věcí a božstva a klerici jsou a budou jednou z nich.
EDIT Pavel: Diskuze o Nalkově BANu přesunuta sem.

Takže... Nalk dostává opět vytouženou nálepku Potížista a BAN na fórum za smazané části jeho příspěvku. Takové věci tu opravdu trpět nebudu. Holt kdo chce kam, pomozme mu tam. Na DM fórum vyvěšuji návrh na BAN do hry k okomentování.
Ale k tématu.…
PLACOS
Má své mouchy, o tom není pochyb. Osobně s ním problém nemáma nikdy jsem neměl. Uvítal bych ale širší možnosti úprav z DM konzole. Postih za zabití modrých NPC by mohl být nastavitelný (vypnutelný), pro případ, že chce DM použít NPC jako základ pro nějaké NPC nebo přímo ono NPC pro sistuaci, kde je možné, že dojde újmě.
OBCHODY
Rád bych provedl změnu v jejich vybavenosti, aby byly jiné věci v Mithalliru, jiné v Tirianu, jiné v Amfiberai apod. (a to včetně vlastností, nejen vzhled). To ovšem stojí a padá na Labirovi. Momentálně je pouze možnost něchat si věci vyrábět na zakázku nebo je nechat nějak upravit.
EXTRAS
Chtělo by to zrevidovat ať už v efektech nebo v cenách bodů. Pokud jde o XPC na EQ je nastavení takové, že každá rasa má jinou rychlost zisku XP za čas. To je prostě featura, která má své pro a proti. V tomto směru (pro držení myšlenky nastavení EQ) bych byl pro zdražení run změny XPC (tj. ten, ať si to bere jen ten kdo se opravdu chce vymykat své rase).
Celkově bych byl ale raději za jednotný XPC systém pro všechny rasy, ale s nízkým přísunem XP... neměnným po celou dobu levelování (případně s možností trochu zrychlit, ale s tím, že se to postupně o to zpomalí).
SYSTÉM TĚŽBY
Ustavičné hledání i již dříve nalezených nalezišť může působit trochu divně, ale je možné, že to není udržitelné přes restart nehledě na další věci (např. množství takových nalezišť na Desce a jak by to bylo náročné na běh hry, kdyby každá postava měla určitý set známých a neznámých nalezišť). Nevím, nevyznám se v tom (v skriptování).
To, že je nějaké naleziště nenalezitelné na první pokus (i když jste tam už před časem bylia víte, že tam je) je možné brát jako, že prostě na tom místě není vhodný zdroj. Někdo mohl houby vysbírat, větve tohoto stromu jsou příliš sukovaté na to co je třeba atd. Navíc se jejich lokace nemění (což je škoda, zvláště u rostlin a stromů).
Místa jsou v podstatě velmi zřetelně označená (taky by to mohlo být tak, že by nebyla a po čase by se jejich místa měnila, aby to bylo realističtější - ruda vytěžena, houby vysbírány, květiny vytrhány, zdroj drahých kamenů vyčerpán...).
Někdy mi přijde, že hráči zbytečně brblají nad tím, že něco není dokonalé, místo toho, aby ocenili to, že (a jak) je to super, tak jak to je, což je o dost lepší než by to mohlo být. Pochopitelně, že vše lze zlepšovat, ale zkusme nebýt pořád nespokojení a netrhat ruku, když je nabídnutý prst.

AURA
Určitě bych byl pro předělání - přesně ji pro rozdělení. IMHO by bylo lepší, kdyby měla postava jakousi reputaci, tj. hodnotu "popularity," kterou by si mohla udržovat a zlepšovat uplácením a přispíváním apod., což by mělo vliv na ceny v obchodech a tak podobně. No a pak by měla právě cosi jako Auru, což by byla statistika ovlivnitelná pouze jednáním postavy, jakási čistota duše, ke které by se vztahovali i třeba právě Avataři apod. Pak by tu nebyli zločinci se zářivou Aurou, i když by mohli být ve světě velmi populární za své jednání pro společnost, z čehož by jim plynuly k tomu vázané výhody.
LOOT
Zámky a asti by měly být nastavené dobře, jen prostě ne všichni odemknou a odpastí vše. Je třeba mít někoho, kdo to zvládne (specialista s podporou zvládá otevírat ty nejtěžší zámky na tuším cca 12. úrovni, možná dříve) nebo to zkusit získat jinak (např. rozbitím truhly) a riskovat, že se věci uvnitř rozbijí. Poklady jsou taky ucházející a lootěním se dá získat hodně (vidím to na postavách, které lootí).
Jinak bych se k tomu ještě rád pousmál a vybídl k zamyšlení... na jednu stranu je tu touha po tom, aby byly realistické např. těžby (viz výše) a na druhou stranu je tu touha po tom, aby se nerealisticky vždy plnily truhly. Víte kolikrát je každá z truhel, kterou otevíráte už před tím otevřená ? A ta NPC je vždy poctivě znovu plní, pořizují rozbité truhly apod.

HIERARCHIE
Hierarchie má svůj smysl.
Starší hráči jsou ti, kteří jsou ocenění za delší dobrou hru na EQ (požadavky jsou na stránkách EQ). Nemají žádnou odpovědnost, jen se jim EQ odvděčuje, že tu jsou a tvoří příběh Desky.
Navrhnout hráče může kdokoliv a pak o něm na skrytém fóru hlasují Hostitelé, Rádci a členové týmu. Hlasování je to většinové a členové týmu mají právo veta.
Hostitelé jsou hráči, kteří jsou dobrými hráči (a to není jen to, že umí pěkně odehrát svou postavu a poutavě hvězdičkovat) a zároveň tvoří hru pro ostatní hráče. Tomohou být AQ nebo něco jiného, na tom nesejde. To je ale základ (kritéria jsou opět na stránkách) a za to je EQ odměňuje a poskytuje jim lepší možnosti pro to, aby to mohli dělat.
Navrhnout hráče může Hostitel nebo člen týmu a všichni tito rovněž hlasují. Hlasování musí být jednomyslně pro přijetí, každý jeden hlas proti je vetem.
DS jsou pomocníci DM a případně DM ve výcviku požadavky na něj jsou opět na stránkách EQ. Navrhnout je může kdokoliv, hlasují o nich členové týmu a opět musí být jednota hlasujících (nikdo proti). Je nepsané pravidlo, že dotyčný by si měl projít před nominací pozice Staršího hráče a Hostitele. Volbu musí posvětit Labir.
DM jsou nabíráni pouze z DS (byla doba, kdy si tým zrušil DS pozice). Přijetí je na zbytku týmu a hlavně pak na Labirovi.
Víc DM a DS bych taky bral. Čím bude širší tým, tím lépe, protože i malá Deska je v tomto směru obrovská a je to na několik málo osob pořádná nálož. Nayluna bych do týmu taky bral, kdyby se rozhodl, že má toho odpočinku dost.

KLERICI
Momentálně probíhá velmi pozvolna revize některých věcí a božstva a klerici jsou a budou jednou z nich.
EDIT Pavel: Diskuze o Nalkově BANu přesunuta sem.