Stránka 2 z 3

Napsal: 27. 9. 2011 13.24
od Sonnyx
Určitě, já jsem moc rád právě za takový příspěvek, který to jen rozšíří. Pokud ti to nevadí, dal bych ho za ten můj příspěvek do Editu, ať je to hezky u sebe pro ty, co nechtějí číst celou diskusi.

Napsal: 27. 9. 2011 13.34
od Nalk
Klidně můžeš, i když teoreticky kdokoliv bude číst topic, tak začne u tebe, přejde přes diskuzi, přečte si mojí představu kněze, přejde přes diskuzi...přečte si něco o čarodějích nejspíše atd.

Napsal: 27. 9. 2011 13.45
od Nalk
Jedinou kolizi, co mé pojetí Hrebogova kněze mělo s hraním Hrebogova kněze (zní to divně, ale pochopíte), bylo když jsem na turnaji odmítl bojovat o vítězství se svými svěřenci. Což je dle mě ale už otázka toho jak kdo chápal Hreboga. Já to bral dle našeho způsobu, tzv. "Vyšší cesty". Naylun to bral nejspíše dle reálií, které jsme my označili za "Nižší cestu".

Napsal: 27. 9. 2011 13.46
od Eltharion
Že existuje spousta způsobů uctívání božstva slovy i skutky, o tom už se tu myslím nepřeme. Takže Eltharion coby válečný kněz (který se mimochodem také nebrání náboženským disputacím a radám, jak se už mnozí přesvědčili :-p ) může mít klidné sny a nebude se trápit, že není "správným" knězem :) Ale k tomu systému akumulátorů:

Sonnyx: Je otázkou, jestli ovšem pak nejde jen o nostalgii po starých časech. Moje pojetí ve skutečnosti určitě zjednodušuje hru a jak říkáš - že se toho chytí hráči, kteří už nebudou vůbec řešit, že hrají kněze, je velké. Na druhou stranu - realita je spíš taková. Jak tomu bylo před pár lety nevím, ale v současnosti 70% kněžích na Desce, řekl bych, hraje spíš takto zjednodušeně. Neříkám, že bych chtěl budovat alternativu pro lajdáky. I když jsem tenhle systém promýšlel pro sebe, aby se mi dobře hrálo, vidím to jako možné východisko pro koexistenci a něco, čeho se i jiní kněží mohou chytit. Leda bys opravdu všechny kněze na Equilibrii chtěl přesvědčit, aby hráli buď tak a nebo něco jiného.

Myslím si, že i takto pojatý kněz se dá pěkně hrát - tím, jak se chová a co prosazuje. A to se dá zdůrazňovat těm, kdo třeba RP vůbec neřeší. Modlitby může pronášet pořád, jako děkování bohu za propůjčené zázraky, ale, to vidím jako hlavní rozdíl, nestane se z toho pro něj povinnost při kouzlení. Já osobně vím, že by mi to hru také otravovalo a prožitek ze hry charakteru by nebyl takový, jaký teď je, i když to některým z vás může připadat nepochopitelné.

Napsal: 27. 9. 2011 13.57
od Sonnyx
No, jedna věc je, když se toho chytnou hráči, kteří nemají o širší hru zájem, a když se toho chytne nováček, který by mohl hrát mnohem rozsáhleji, ale nebude mít žádnou představu o tom, jak to na serveru hrát. Navíc, pokud už začne hrát pořádně, množství pseudoknězů ho celkem znechutí a začne to šidit. Ale proto, tu tenhle příspěvek bude a ten hráč už snad bude moct i na začátku dozvědět dost, aby si nějakou pěknou hru mohl sestavit. (Pseudoknězem nemyslím tebe)

Tím to tak nějak ukončím. Očividně máš svoji odlišnou představu a nějak to skloubit dohromady nepude. Já to taky zjednodušovat nechci, takže tu budou odlišné způsoby pro odlišné hráče.

Napsal: 27. 9. 2011 14.30
od Eltharion
Šidím i já někdy, když se nikdo nekouká (a teď jsem se odpráskla DMka mi budou za pláštěm neustále O:-) ). Ale to byla jen zlehčující vsuvka. Že nic nového nevymyslíme máš pravdu a já z této debaty z tvé strany despekt necítím, takže v pohodě a díky.

Souhlasím, že je to rizikové předkládat takovou představu všem. A souhlasím, že právě od toho tu tohle vlákno je - aby si takoví uvědomili, že stejně by měli hrát. Pokud by se trvalo na jednotném equilibrijském systému (pro nováčky určitě bonus), pak si fakt, že to u mého kněze funguje jinak, domyslím (už mě i napadlo jak a nemusel bych ani měnit božstvo - pár lehkých zásahů do historie by to mohlo spravit :) ). Ale chtělo by potom, aby si takový koncept povolání a fungování síly mohli přečíst všichni a ideálně jej ani nemuseli složitě vyhledávat v milionech příspěvků. V současnosti mi to přijde jako trochu nadlidský úkol, když už tolik kněžích hraje po svém.

Napsal: 27. 9. 2011 14.37
od Sonnyx
S těmi koncepty i ostatním infem je zatím docela problém. Zdá se, že to možná bude v budoucnu lepší, ale to je teď jedno. Já doufám, že až přispěje ZuzuPD, bude příspěvek připíchnutý nahoře sekce a kdokoliv na něj už bude moct odkázat hledajícího mága nebo kněze. Ten, kdo to bude chtít jen odfláknou to i přes to vše odflákne nebo si ten příspěvek ani nepřečte, tak je to ale vždy. Hlavní je, aby noví hráči, kteří mají zájem takové postavy hrát měli informace k tomu, aby to zvládnuli celkem obstojně, jestli je využijí, je už jenom na nich.

Většina hráčů to nejspíše dělá tak, že když přijdou, založí si lehčí postavu a jdou do hry. S ní pozorují ostatní a vyberou si, co se jim nakonec bude líbit. Když už se rozhodnou, že to bude mág nebo kněz, pak už je jen důležité, aby se dozvěděli, že tu takový topic je a nestavěli svoji hru jen čistě na tom, co viděli u ostatních hráčů. Kolikrát totiž mohli potkat taky začínajícího hráče a moc by se toho nenaučili.

Napsal: 27. 9. 2011 14.42
od Nalk
Osobně bych koncepty hodil někam.. nooo... pokud se budou líbit i DM atd., tak bych je udělal jako samostatný topic.

Resp. osobně bych vzal toto, pak koncepty, které zde padnou (+ odkaz na tuto diskuzi) a udělal z toho "někde" (jinde než tam kde je nyní Hargol) takovou sekci EQ archetypů, nebo tak něčeho. Jakože všechny takovéhle nějaké soupisy toho, co je jak běžné na EQ hrát apod. bych měl u sebe a každého nováčka odkázal na celou sekci takovýchto základních informací.

Ve výsledku pošleš nováčkovi odkaz a on si to otevře a uvidí:
Trpaslíci z Hag Hargolu a jejich hra
Elfové z Amfiberai a jejich hra
Kněží a jejich hra
Mágové a jejich hra
RDD a jejich hra
….

Napsal: 27. 9. 2011 14.46
od Woxa
Jop, takova sekce tu chybi a zakladni informace jsou rozhrkane vsude mozne.

Jinak k tomu septani modliteb, delam to take, hodim hvezdicky, aby si ostatni mohli udelat predstavu, ze ta postava ma v ucte toho a toho boha, ale malo kdy septam i nejakou prosbu.

Na druhou stranu, kdyz jsme hrali Lutze s Ignatzem, tak jsem parkrat do tydne sli neco sejmout, trofeje jsme nahazeli na oltar a s Hjordis jsme si hezky pokecali.

Napsal: 27. 9. 2011 15.01
od placidity
Já jen podotknu, že minimálně elfinec je v řešení a pracuje se na něm.



Ke galerii archetypů postav pro inspiraci nováčkům:

Jsem pro, určitě by to pomohlo a některým i ujasnilo co a jak je/není vhodné u "problémovějších" class, hlavně ale nic nevynucovat. Kdo bude mít zájem, přečte si a zařídí se. Kdo ne, s takovým stejně nikdo nepohne.

Fórum jednu sekci navíc určitě snese, takže bych tohle rovnou bral i jako apel na dx - jestli by tu něco takového viděli rádi nebo ne.

Napsal: 27. 9. 2011 15.10
od kokosak
No, co já vím, tak je na EQ stále validní přístup "já ale nehraju kněze". Tedy mít systémově nějakou class (kněz, RDD, mnich, cokoli) a tím emulovat jinou (šaman, démon, Flash). Jedinou vyjímkou, které jsem si všimnul se zdá být, z nějakých neznámých důvodů, paladin.

Napsal: 27. 9. 2011 15.18
od placidity
Já předpokládám, že někdo kdo se rozhodne hrát takovýhle emulátor má už jistou představu o co půjde, a jeho hra je na úrovni. Tohle má být spíš návod pro ty, kteří "neví co by".

Napsal: 27. 9. 2011 15.19
od Aefar
kokosak píše:No, co já vím, tak je na EQ stále validní přístup "já ale nehraju kněze". Tedy mít systémově nějakou class (kněz, RDD, mnich, cokoli) a tím emulovat jinou (šaman, démon, Flash). Jedinou vyjímkou, které jsem si všimnul se zdá být, z nějakých neznámých důvodů, paladin.
Aplikuji zdravý rozum - buď je to frajerský caster, který má svou moc kdovíkterýbůhodkud a který jí zneužívá a podle toho má u mě (ať už u mých postav nebo nyní z pohledu NPC) váhu a nebo je to kněz/démon/šaman, který má váhu a respekt a poráží nepřátele jen svou přítomností - aniž by mnohdy musel vypustit motlitbu z úst.

Napsal: 27. 9. 2011 15.24
od kokosak
..jinak musím říct, že je tisíckrát lepší emulovanej šaman, nebo mlčenlivej caster, než kněz Solara vyvolávající sukuby, nebo kněz Ajris vesele sesílající Harm.

Napsal: 27. 9. 2011 15.43
od Selvagion
Eltharion píše:už mě i napadlo jak a nemusel bych ani měnit božstvo - pár lehkých zásahů do historie by to mohlo spravit :)
Proč zasahovat do historie? Co taková malá teologická rozprava mezi Eltharionem a Ignaciem, z které si Eltharion může odnést něco k přemýšlení a na základě toho pozměnit své chování?

Napsal: 27. 9. 2011 16.49
od Eltharion
Selvagion: No to on neudělá, protože jeho hráč je tvrdohlavý a chce to mít po svém :). Spíš mě napadlo, že by mohl mít osobní vysvětlení, proč se divine moc v jeho rukou chová trochu jinak, než je by bylo na desce u kněží zvykem. On to v té historii defacto už má... mě jen došlo, že by to mohl být důsledek. Kdyžtak PM.

Napsal: 27. 9. 2011 16.51
od Nalk
EQ je založená na volnosti.. sice jsem na tomhle naletěl s lvly paladina... a mnicha... a neustále musel snášet urážky o tom, že jsem powerbuilder ( :megalol: já ten výraz miluju, neexistuje vtipnější)… ale je tu vlastně ta volnost, takže nikdo nikomu nic nenutí. Jen se pak někteří hůř dostanou k bonusům do expu a craftu pro celý account atd. atd. atd. :megalol:

Napsal: 27. 9. 2011 23.34
od Pavel Urban
Kněz je v podstatě šiřitel víry. Je jedno jak to dělá a je tech možností a přístupů co je kněžích (i u jednoho boha), dokud se drží principů své víry. Jeden může vést mše, jeden obětovat novorozeňata, jiný zase povzbuzovat morálku před bitvou ve jménu svého boha/bohyně.

Protože nelze příliš přidělovat moc dle zásluh, jsou vyznavači, se kterými je patron spokojen odměňováni extra přízní. To se může projevit např. ve chvílích, kdy je vyznavač v úzkých.

Napsal: 5. 10. 2011 0.57
od gringo
Edit:…………

Napsal: 5. 10. 2011 1.25
od Sonnyx
Stále ještě čekám i na ZuzuPD, ale chápu, že sepsat komplexně o mágovi je těžké.
Pokud by se měl někdo k sepsání druida, bylo by to fajn. Já s hráním druida nemám žádné zkušenosti, takže do toho nevidím.