Stránka 2 z 2

Napsal: 9. 6. 2012 16.22
od Strigo
placidity píše:Já jsem tu měl teď rozepsanou jistou tezi o skillech, hodech, cross-classu, a jak jsou některé věci v důsledku stavěné na hlavu, ale Myslím že se spokojím s prostým konstatováním, že NWN to má zavedené pěkně pitomě a raději byste do toho neměli moc šťourat (jinak přijdete na ještě horší věci než náhodné hody na skill) :)
Ještě jen podotknu... NWN je založeno na systému DnD... který není bez chyb.
Pokud se podíváte na Dračí doupě, DnD, systém Fate, a jiné hry na hrdiny a jejich rozličné systémy. Nikdy se nesetkáte s dokonalostí, vždy jste nuceni vytvořit si nějaká svá pravidla, něco co dodá logiku různým hodům a jiným aspektům.
A u NWN tomu není jinak, také má své nedokonalosti, které musí DM řešit zdravým rozumem a vytvořit různá "house rules". Nemůžete ve všech případech jednoho hodu používat vždy vymezený protihod na určitý skill, musíte se zamyslet nad situací a podmínkami, které z logiky věci dovedou k relativně správnému řešení.

Napsal: 9. 6. 2012 16.39
od Selvagion
Strigo píše: A u NWN tomu není jinak, také má své nedokonalosti, které musí DM řešit zdravým rozumem a vytvořit různá "house rules". Nemůžete ve všech případech jednoho hodu používat vždy vymezený protihod na určitý skill, musíte se zamyslet nad situací a podmínkami, které z logiky věci dovedou k relativně správnému řešení.
Hm, no a jak víš, že se DM nad situací, která tě přiměla napsat tohle téma nezamyslelo, a jen prostě nedošlo k jinému závěru než ty?

Pokud prostě ty body do podvádění nebo přesvědčování neinvestuji, musím být připraven, že se mi to může kdykoli vymstít, ne? To je prostě riziko podnikání, abych tak řekl

Myslím, že lze projednat s DM jednotlivé konkrétní případy, ale copak lze apelovat na DM, aby si méně házeli? Nehází si snad DM vždy, když si není jisté, jak se rozhodnout a hledá do rovnice tedy další proměnnou?

Osobně nevěřím, že kostka je pro DM jedenácté boží přikázání a nechávají ji za sebe rozhodovat.

Na tenhle labirův příspěvek jsem nedávno na diskusi v tématu Hráčská hůlka na hody na vlastnosti narazil a moc se mi takový výklad líbí.
labir píše: Jen dodatek k d20 hodům na vlastnosti:

To je to tak těžké pochopit že ten hod d20 +modifikátor se NEBERE jako modla?

Příklad:

DM si hodí na sílu půlorkovi se silou 22. Padne 3. DM vidí 6 + d20 3 = 9. A uvažuje: modifikátor 6 - to je už dost hodně takže je dost silný, ale nevede se mu, padlo jen 2 (10% úspěch). Třeba špatně chytil ten balvan. Má ale sílu a tak se mu povede balvan tak tak odvalit.

DM si hodí na sílu půlčíkovi se silou 6. Padne 12. DM vidí -2 + d20 12 = 10. A uvažuje: modifikátor -2 - je to sušinka, sice mu padnul 60% úspěch, ale vzhledem k jeho síle to asi stačit nebude. Balvan vzdoruje.

Povšimněte si, že v druhém případě padlo půlčíkovi v součtu víc a přesto neuspěl. d20 je použito z několika důvodů, z nichž minimálně jeden jsem již rozvedl:

* Zabraňuje to snadnému určení konkrétní hodnoty vlastnosti pro okolí
* d20 má stále lepší rozptyl než třeba d4 nebo d6
* Veřejný hod ukazuje hráčům okolo, že DM přihlíží k statistikám postav

Začínám si myslet že bude asi nejlepší veřejné DM hody zrušit a nahradit je neviditelnými pravděpodobnostními multihody.

Napsal: 9. 6. 2012 16.54
od Wolf
Labirova citace je fajn.
Jen doufám, že se DX dívají i na základní body v dovednostech a né jen ve vlastnostech postavy.
(tedy, že postava A má podvádění 0 a hodí si 20 a postava B má v podvádění 18 a hodí si 1)

Napsal: 9. 6. 2012 17.02
od Selvagion
Ona ta citace není nejlepší, ostatně týká se vlastností ne dovedností. Ale líbí se mi ten princip a ten je myslím použitelný obecně na hod na cokoli.

Napsal: 9. 6. 2012 17.06
od Olymar
Nemohu mluvit za ostatní, ale sám dělám asi vše z toho, co zde bylo řečeno.

Jak skryté hody tam, kde nechci zbytečně rušit nebo hráče (diváky) upozorňovat, tak vážení ceny hodu, kdy u některých aktivit má hod jen okrajovou roli aneb "To DC 5 tam prostě je.", Jesper si jistě vzpomene :smile:. A současně 18+1 vypadá jinak než -1+20, i když to je spíš už věcí citu, DC je dané, ale záleží pak na DM, jestli to lze a je vhodné nějak zohlednit. Nakonec, dá se najít rozdíl mezi šťastnou trefou a smolným škobrtnutím.

Napsal: 9. 6. 2012 18.39
od Strigo
zuzuPD píše:Osobně hážu méně, více se dívam na hodnotu dovednosti (jak čistou, tedy bez opravy za atribut, tak výslednou) a podle toho uvažuju jak by mohly NPC reagovat. Hážu když je to nutné, nebo abych provokoval :shades:

btw. vůbec nevím o co ve Strigově případu šlo, nemyslím, že bych mu v posledních týdnech házel nějakou dovednost.
Já nemám žádný případ já si za celou dobu hraní na EQ házel snad jenom jednou, ale doslechl jsem se od jiných hráčů že si hází na podvádění při blbostech, tak jsem prostě zapřemýšlel a nedalo mi to, tak jsem vytvořil tenhle topic.

Napsal: 11. 6. 2012 13.35
od George
U konkrétního případu (malá lež, krátká odpověď) bych házel, leč TO by nebylo velký... tak 0-5. Možná bych to řešil spíš jako Zuzu a zaměřil bych se na schopnost, než na kostku, kde rozptyl 1-20 je podle mě strašně velkej.
S hodem 0 a míň by to postavě nikdy nikdo neměl uvěřit.

Napsal: 12. 6. 2012 18.44
od Jon
Se systémem EXTRAS si někdo stěžuje, že nějaké hodnoty v sociálním skillu dosáhne až na epickém levelu? Hm.

Jinak je při posuzování DC nutno zohlednit všechny faktory, jako je třeba reputace lháře (snáz lidé uvěří někomu, kdo má reputaci čestného nebo váženého člověka), zkušenosti podváděného s podvádějícím ("Měl jsem jen dvě piva, mami..."), a taky je třeba zohlednit, jak věrohodně podvádějící mluví a jakým způsobem lže, jaké používá argumenty a jak se logicky jeho lež jeví těm, kdo jej poslouchají.

Někdo tu zmiňoval, že o věku zalže bez hnutí brvou i batole. Nojo. Možná nehne brvou, ale každý, kdo se na něj podívá, hned pozná, že mu nebude třicet.

Bard, co vypráví o bitvě na Zlobřích pláních může lhát o průběhu bitvy a vlastním hrdinství jak chce, dokud to bude vyprávět někomu, kdo se jí neúčastnil. Jakmile ale mezi posluchači bude někdo, kdo se bitvy zúčastnil, bude DC na lhaní nesrovnatelně vyšší.

("Byl jsem tam, přímo na pravém křídle, v oddíle sira Gerharda, který v bitvě padl a..."
"Zadrž, pane! Byl jsem tam taky a nevzpomínám si, že by na pravém křídle velel sir Gerhard...")

Zloděj může oklamat stejnou fintou krčmáře jednou. Když krčmář zjistí, že už ho zloděj jednou podvedl, bude příště ostražitější (pokud tedy vůbec zjistí, že to byl zrovna zloděj, kdo mu z měšce šlohl mince).

U lehké lži je DC přirozeně malé ("Co bylo ve škole?" - "Nic," řekne studentník, ačkoliv dostal dvakrát za pět), u velké a očividné lži je přirozeně o dost vyšší ("Pane! Co je to za zkrvavený nůž, co držíš v ruce? Před chvílií byl ve svých komnatách zabit lord Abelard! Ha!" - "Jsem kuchař, vojáku. Zrovna se vracím ze spiřírny a o vraždě zhola nic nevím...")…

Zkrátka rozumně. Že to DM používají je jedině dobře.