Dovednost "Povalení" v rozšíření
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 18. 2. 2006 22.43
- Bydliště: Arnudenské císařství
- Kontaktovat uživatele:
testováno, Asar vs. Goro, Goro povalen holou rukou...
taky se mi další způsob povalování jeví přebytečným, obratnost sama nikoho eště na zem neposlala, knockdown se IMHO správně odvíjí od AB a převést obratnost do AB lze (finese)
co se týká "bezpečnýho" ztlučení do bezvědomí, sem proti - když někoho tlučeš, nejde se přepnout do safe módu, když bacíš moc, je po něm...nes důsledky svejch činů
taky se mi další způsob povalování jeví přebytečným, obratnost sama nikoho eště na zem neposlala, knockdown se IMHO správně odvíjí od AB a převést obratnost do AB lze (finese)
co se týká "bezpečnýho" ztlučení do bezvědomí, sem proti - když někoho tlučeš, nejde se přepnout do safe módu, když bacíš moc, je po něm...nes důsledky svejch činů
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Poslyšte, jednou se nám stalo, že se postavy rvali. A to jakože krutě, ale nechtěli se zabít.
Jenže holt tam byl dost silnej levelovej rozdíl a bác, jedna je mrtvá... ovšem myslím si, že IC postavy vidí, kdy už ten druhej "má dost" .)
Jasně, že jsme to RP dali, jako že se jen ztloukli, ale systémově jsme holt byli mrtví. Nejde o expy, jde o to zdržování se s cestou do chrámu, aby se mohlo pokračovat v hraní .)
Jenže holt tam byl dost silnej levelovej rozdíl a bác, jedna je mrtvá... ovšem myslím si, že IC postavy vidí, kdy už ten druhej "má dost" .)
Jasně, že jsme to RP dali, jako že se jen ztloukli, ale systémově jsme holt byli mrtví. Nejde o expy, jde o to zdržování se s cestou do chrámu, aby se mohlo pokračovat v hraní .)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Troufal bych si tvrdit, ze tohle postava pozna, pokud je zkusena v boji beze zbrane (jedine co me napada, ze by tohle mohl suplovat feat unarmed strike) a ma navic dostatecnou inteligenci a obratnost. Problem novacku v kazdem BU (bojovem umeni) je, ze nekontroluji sve techniky. Clovek neznaly a nezkuseny v BU podle me prd pozna, jestli kdyz ho prasti jeste jednou, tak to bude uz moc …Gran píše:ovšem myslím si, že IC postavy vidí, kdy už ten druhej "má dost"
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Ovšem pokud chceš někoho jen "ztlouct", tak zdaleka nedáváš takové rány, jako když chceš někoho "zabít".cybermisa píše:Troufal bych si tvrdit, ze tohle postava pozna, pokud je zkusena v boji beze zbrane (jedine co me napada, ze by tohle mohl suplovat feat unarmed strike) a ma navic dostatecnou inteligenci a obratnost. Problem novacku v kazdem BU (bojovem umeni) je, ze nekontroluji sve techniky. Clovek neznaly a nezkuseny v BU podle me prd pozna, jestli kdyz ho prast jeste jednou, tak to bude uz moc …Gran píše:ovšem myslím si, že IC postavy vidí, kdy už ten druhej "má dost"
Řekněme, že když se porveš v reálu na ulici a chceš ho zmlátit, tak když padne, tak do něj párkrát kopneš a jdeš od něj.
Když ho chceš zabít, vytáhneš teleskopák a bušíš do něj tak dlouho, dokud z něj nejni jen krvavá kaše.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
kopat do nekoho na zemi? ale kdepakGran píše:tak když padne, tak do něj párkrát kopneš a jdeš od něj


Dives, qui sapiens est
No to je prave to, o cem mluvim. To "nedavat takove rany abys ho ztloukl ale nezabil" neni totiz zadna sranda. Ona obcas staci jen jedna rana a clovek lehne. ja tvrdim, ze clovek neznaly BU a netrenovany tohle nedokaze - obzvalste mluvime-li o stretu bez chranicu.Gran píše: Ovšem pokud chceš někoho jen "ztlouct", tak zdaleka nedáváš takové rány, jako když chceš někoho "zabít".
EDIT: Jak rikam, vztazeno na hru, domnivam se, ze postavy bez featu Unarmed strike (popr. vylepseny) se na blizko beze zbrane perou klasicky, tedy "hospodska rvacka", nekontrolovane …
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Praetor píše:kopat do nekoho na zemi? ale kdepakGran píše:tak když padne, tak do něj párkrát kopneš a jdeš od nějja ho necham hezky si stoupnout a proces se opakuje do doby dokud nepochopi ze kdyz zustane lezet na zemi, ze to skonci
jenze problem je v tom, ze pri neodhadnuti telesne schranky protivnika hned od samyho zacatku, muze znamenat ze tento zabavny proces skonci hned zezacatku po prvni rane. v tomhle souhlasim s cybermissou, vetsina zacatecniku netusi ceho sou schopni a v ramci pudu sebezachovy vydaj nekontrolovane maximum, coz muze byt nebezpecne
Ne, nováček nenapálí na plno. Nováček nepřekoná svoje morální zábrany a "brzdí rány".cybermisa píše:No to je prave to, o cem mluvim. To "nedavat takove rany abys ho ztloukl ale nezabil" neni totiz zadna sranda. Ona obcas staci jen jedna rana a clovek lehne. ja tvrdim, ze clovek neznaly BU a netrenovany tohle nedokaze - obzvalste mluvime-li o stretu bez chranicu.
EDIT: Jak rikam, vztazeno na hru, domnivam se, ze postavy bez featu Unarmed strike (popr. vylepseny) se na blizko beze zbrane perou klasicky, tedy "hospodska rvacka", nekontrolovane …
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
je pravda ze asi zalezi na okolnostech. kdyz to vezmu na sebe, tak ja jako novacek jsem o moralni zabrany prisel ve chvili, kdy moje dolni celist si v ramci treninku zahrala na vozik psaciho stroje a nedobrovolne opustila svoje puvodni misto. kdyz sem nemoh ctrnact dni poradne jist, ver mi ze sem o vsechny moralni zabrany priselGran píše:Ne, nováček nenapálí na plno. Nováček nepřekoná svoje morální zábrany a "brzdí rány".

Dives, qui sapiens est
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Jasan, ale poté, co jsi div nepřišel o čelist, už tak úplně nováček nejsi .)Praetor píše:je pravda ze asi zalezi na okolnostech. kdyz to vezmu na sebe, tak ja jako novacek jsem o moralni zabrany prisel ve chvili, kdy moje dolni celist si v ramci treninku zahrala na vozik psaciho stroje a nedobrovolne opustila svoje puvodni misto. kdyz sem nemoh ctrnact dni poradne jist, ver mi ze sem o vsechny moralni zabrany priselGran píše:Ne, nováček nenapálí na plno. Nováček nepřekoná svoje morální zábrany a "brzdí rány".nicmene vzapeti na to prisla ta cast, kdy jsem tak uplne presne nevedel ceho sem schopnej … kdyz to preberu na situaci kdy od nekoho dostanes ranu, myslis ze i potom budes mit moralni zabrany? ne, nastoupi pud sebezachovy kdy verim ze nebudes ranu mirnit
Když k nováčkovi někdo přijde a napálí mu pěstí, tak je dost možné, že i tak bude nováček brzdit (vím o čem mluvím, i já kdysi začínal =P).
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
to už se stáčíme od původního tématu vyváženosti určitýho featu - a k tomu se vyjadřovat nechci, no všichni víte proč
Ale k tomu kontrolování a tak. Podle mě se u požadavku na možnost vyřazení aniž bych protivníka zabil jedná z velký části o konflikt hratelnost X realita. Jestli tu máme nějakej systém vycházející z určitejch představ (např teď knockdown) samozřejmě jde část těch představ použít a namontovat na to jakýkoliv "logický vysvětlení" - ať už víc či míň reálný, dycky bude logický, jestli ten systém má logický základy. Takže řešit tady jestli někoho zabiju když ho uhodím pěstí nebo mu podkopnu nohy nemá zase tak velkou váhu z hlediska systému... :)
Cybermisa považuje za trénovanost určitej feat. Já ale ovšem považuju za trénovanost vyšší level v bojovym povolání. Čim vyšší trénovanost, tim větší sebekontrola nad tim jestli mu ublížim. Ale v NWN čim vyšší level, tim spíš lehne na jednu ránu (i pěstí). A na zabití pěstí je podle mě ta trénovanost právě třeba. Taky logická možnost, a podle mě i správná (mam speciální výcvik - někoho praštim a neni na to trénovanej tak to imho nerozdejchá ať se krotim jak chci; ale v bojovejch uměních se nevyznam, jenom ukázka že by na to šlo namontovat různý vysvětlení, zdánlivě různý a nejednotný, ale logický).
A to photter a jeho "safe mod" - ať si to klidně nejde, ale některý psotavy maj sneak a ty si tuplem nevyberou (myslim že to znáš). Aspoň ten sneak kdyby šel disablovat... No nic. Když bacim moc je po něm. Následky činů. Pěkný. Mně může bejt celkem jedno, jestli ho to zabije nebo ne, dosáh sem svýho a co. Ale koho to baví takhle? Mně by to nebavilo, sám si taky řikal že nerad zabijíš. Tady já zase dávam přednost prostě hratelnosti a zábavě (před "pseudorealitou" nebo jak relativní popisy u každýho chcete nazvat, to je putna, význam je jasnej).
No, eště bych dodal, že mně osobně je existence/neexistence možnosti "safe knockdownu" uplně putna, protože když to potřebuju, tak to umim udělat jinak. Nevim jak ale ostatní postavy - to už ovšem neni muj problém no.
Na konec jenom eště připomenu co sem psal na začátku :) Chtěl sem okomentovat pouze existenci či neexistenci možnosti bezpečnýho sražení (bezpečnýho v tom smyslu že cíl přežije, ne že mu to nic neudělá), nechtěl sem říct (a snad neřek) nic o jakymkoliv konkrétnim způsobu, jak by to mělo bejt/je/bude realizováno. Jestli je někdo proti možnosti bezpečnýho sražení (jakkoliv udělanýho, ale ne dostupnýho jenom někomu), tak mně by taková věc vůbec nevadila, a snad by se mi i líbila, jak sem psal, z důvodů hratelnosti no.

Ale k tomu kontrolování a tak. Podle mě se u požadavku na možnost vyřazení aniž bych protivníka zabil jedná z velký části o konflikt hratelnost X realita. Jestli tu máme nějakej systém vycházející z určitejch představ (např teď knockdown) samozřejmě jde část těch představ použít a namontovat na to jakýkoliv "logický vysvětlení" - ať už víc či míň reálný, dycky bude logický, jestli ten systém má logický základy. Takže řešit tady jestli někoho zabiju když ho uhodím pěstí nebo mu podkopnu nohy nemá zase tak velkou váhu z hlediska systému... :)
Cybermisa považuje za trénovanost určitej feat. Já ale ovšem považuju za trénovanost vyšší level v bojovym povolání. Čim vyšší trénovanost, tim větší sebekontrola nad tim jestli mu ublížim. Ale v NWN čim vyšší level, tim spíš lehne na jednu ránu (i pěstí). A na zabití pěstí je podle mě ta trénovanost právě třeba. Taky logická možnost, a podle mě i správná (mam speciální výcvik - někoho praštim a neni na to trénovanej tak to imho nerozdejchá ať se krotim jak chci; ale v bojovejch uměních se nevyznam, jenom ukázka že by na to šlo namontovat různý vysvětlení, zdánlivě různý a nejednotný, ale logický).
A to photter a jeho "safe mod" - ať si to klidně nejde, ale některý psotavy maj sneak a ty si tuplem nevyberou (myslim že to znáš). Aspoň ten sneak kdyby šel disablovat... No nic. Když bacim moc je po něm. Následky činů. Pěkný. Mně může bejt celkem jedno, jestli ho to zabije nebo ne, dosáh sem svýho a co. Ale koho to baví takhle? Mně by to nebavilo, sám si taky řikal že nerad zabijíš. Tady já zase dávam přednost prostě hratelnosti a zábavě (před "pseudorealitou" nebo jak relativní popisy u každýho chcete nazvat, to je putna, význam je jasnej).
No, eště bych dodal, že mně osobně je existence/neexistence možnosti "safe knockdownu" uplně putna, protože když to potřebuju, tak to umim udělat jinak. Nevim jak ale ostatní postavy - to už ovšem neni muj problém no.
Na konec jenom eště připomenu co sem psal na začátku :) Chtěl sem okomentovat pouze existenci či neexistenci možnosti bezpečnýho sražení (bezpečnýho v tom smyslu že cíl přežije, ne že mu to nic neudělá), nechtěl sem říct (a snad neřek) nic o jakymkoliv konkrétnim způsobu, jak by to mělo bejt/je/bude realizováno. Jestli je někdo proti možnosti bezpečnýho sražení (jakkoliv udělanýho, ale ne dostupnýho jenom někomu), tak mně by taková věc vůbec nevadila, a snad by se mi i líbila, jak sem psal, z důvodů hratelnosti no.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
No když jsme jako Měsíc a Luna přepadávali pocestné v okolí, tak jsme nechtěli zabíjet... takže jsme se těsně před bojem domluvili, že u "Téměř mrtev" dotyčný přestane bojovat a jakoby spadne do bezvědomí (protože kdyby jsme to nechali jít pod nulu, tak hrozilo, že by jsme to "přepískli").
Ale stejně se zabíjelo, protože se třeba stalo, že někdo omdlel "doopravdy" a druhej taky... jeden se probral a díky tomu, že byl stále nastaven Odpor, šli zase do sebe, i když si to hráč nepřál - a zabili se.
Ale stejně se zabíjelo, protože se třeba stalo, že někdo omdlel "doopravdy" a druhej taky... jeden se probral a díky tomu, že byl stále nastaven Odpor, šli zase do sebe, i když si to hráč nepřál - a zabili se.
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
k podkopnuti, (jen okrajove, ale k abych se vratil k tematu. Vubec k nemu nemam duveru, mame knockdown. Nechci debatu, jen muj nazor)
Mozna radsi bych videl utok na plocho. V DrD to bylo definovany tak, za utoky na plocho pusobi normalni zraneni, ale pocita se jen jako stinovy, neubira zivoty, ale kdyz stinovy zraneni kleslo pod nulu, sel do mdlob.
To v NWN muze byt problem, ale stejne by melo (se zapracovanim do haku) jit udelat specialni typ utoku, ktery, kdyz by mel posledni ranou zabit, tak neda plny dmg, ale tak aby zustal -5hp (nebo nezranil vubec, to je jedno) a postava by sla k zemi. Taky by to mohlo vyresit problemy s nechtenyma sneakama. Souboje by probihali normalne az do konce, ale bylo min mrtvol.
Mozna radsi bych videl utok na plocho. V DrD to bylo definovany tak, za utoky na plocho pusobi normalni zraneni, ale pocita se jen jako stinovy, neubira zivoty, ale kdyz stinovy zraneni kleslo pod nulu, sel do mdlob.
To v NWN muze byt problem, ale stejne by melo (se zapracovanim do haku) jit udelat specialni typ utoku, ktery, kdyz by mel posledni ranou zabit, tak neda plny dmg, ale tak aby zustal -5hp (nebo nezranil vubec, to je jedno) a postava by sla k zemi. Taky by to mohlo vyresit problemy s nechtenyma sneakama. Souboje by probihali normalne az do konce, ale bylo min mrtvol.
"Dokud kráčíme po své cestě je to neklamný znak, že svému cíli nerozumíme... nebo jsme ho dosud nedokázali přijmout. "
Cesta života, Serena White
Cesta života, Serena White
Třeba, prostě cokoliv na ten způsob. Ať už je to reálný nebo ne, z hlediska hratelnosti by bylo fajn mít jakejkoliv způsob "bezpečnýho" vyřezení dostupnej všem. Ono když chceš někoho polechtat a skočí mu nad hlavou 30,30,30 který nejdou přerušit ani vypnout, tak to je fakt blbý. Už sem na to narazil, když sme s někym hráli a chtěl sem po něm hodit kamenem - tehdy sem eště nevěděl, že sneak bude, i když mu dam odpor. Naštěstí mu zbyly dva životy nebo tak nějak, takže to eště šlo. Zrovna trefaAlcatraz píše:Mozna radsi bych videl utok na plocho. V DrD to bylo definovany tak, za utoky na plocho pusobi normalni zraneni, ale pocita se jen jako stinovy, neubira zivoty, ale kdyz stinovy zraneni kleslo pod nulu, sel do mdlob.
To v NWN muze byt problem, ale stejne by melo (se zapracovanim do haku) jit udelat specialni typ utoku, ktery, kdyz by mel posledni ranou zabit, tak neda plny dmg, ale tak aby zustal -5hp (nebo nezranil vubec, to je jedno) a postava by sla k zemi. Taky by to mohlo vyresit problemy s nechtenyma sneakama. Souboje by probihali normalne az do konce, ale bylo min mrtvol.

Dokonce pamatuju jednu permku z toho, že někomu při knockdownu padla kritika a prostě jedna rána tuhej. A zabít rozhodně nechtěl, ale ten druhej hráč byl vytočenej a tak potom mazal postavu. Ale to je zase extrém a vyjímka no.
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Jako jsou tu hráči, co hrají na pernamentní smrt (No, chtěl jsem to být já, ale přiznám se - když jsem se svou první postavou bláhově vyběhl proti vlkovi, tak jsem se pak oživil =P) - a těm se nemožnost "dobezvědomíposlání" vůbec, ale vůbec nelíbí .))
EDIT: Tak mě napadá... ve starým DrD nebyl jen systém stínovejch, ale taky nějaká "bojeschopnost" když životy klesly pod určitý zlomek (už nevím kolik, pětina?), šel dotyčný do bezvědomí. (I když to je tady vyrovnáno už tím, že se dají dát životy pod nulu...)
EDIT: Tak mě napadá... ve starým DrD nebyl jen systém stínovejch, ale taky nějaká "bojeschopnost" když životy klesly pod určitý zlomek (už nevím kolik, pětina?), šel dotyčný do bezvědomí. (I když to je tady vyrovnáno už tím, že se dají dát životy pod nulu...)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila