Tak, i s nejnovějšíma ovladačema, co se mi podařilo sehnat (ty 169.09), je výkon NWN o něco horší, než např. na mym starym PC s ATInou a single core CPU (v průměru o 10 fps). Při velkym nastavení detailů je to na hranici hratelnosti, když stáhnu vybraný nastavení, tak se mi daří na EQ držet slušnej průměr 30-40 fps, a hra je na hranici plynulosti.
Jenomže, na tomhle železe by NWN mohlo jet klidně 100 fps a vejš, takže mě to zrovna netěší.
Hledal sem na bw forech a tak, a kdo si chce počíst, tak se něco dočte v tomhle topicu:
http://nwn.bioware.com/forums/viewtopic … um=49&sp=0 - je tam i několik rad, co zapnout/vypnout v nvidia control panelu, co asi někomu pomohlo, jako např. vypnutí optimalizace podprocesů apod., ale na mym systému to nemělo moc vliv (jinak je tam pěkný povzdechnutí, že to, co člověk měl kdysi na 6800 kartě má na svojí 8800GTX taky, jen s vypnutejma všema detailama).
Mně pomohlo rozhodně CPU affinity na jeden procesor, jinak se zátěž podivně rozložila na oba procesory a hra se při pohybu podivně nárazově zasekávala, ale to si myslim, že nesouvisí s celkově nízkou framerate, která je podlě mě pořád způsobená driverem.
Novější drivery sice řeší problémy s černou obrazovkou a mizením textur, ale spoustě lidem zůstává slabá framerate (pravda, na driverech s černou obrazovkou to jelo cca 10 fps, na novejch 30 fps, to je hratelnostní rozdíl, ale je to pořád málo, oproti tomu, jak by to mohlo jet). Někdo i psal, že má starší PC se starší kartou a kvůli NWN schválně používá docela starej driver a NWN v pohodě - zatimco na novym klidně polovina výkonu. Jenže lidi s novejma kartama (8000, 9000) nemůžou vzít starý drivery - osobně teda nevim, jak to jelo např. na těch 97.94, ale moje karta na nich nechodí, tak to nezjistim (ale lidi prej používaj eště starší, např. 78.01). Možná je problém i v architektuře novějších GeForce karet, prej se dost věcí přizpůsobovalo DX10 a tomu, jak to má chodit ve Vistách, ale tomu moc nevěřim, spíš věřim verzi, že jsou timhle směrem orientovaný drivery.
Takže mi asi nezbejvá než čekat, co přinese patch 1.69, a nebo jestli s tim nvidia hodlá něco dělat. Ale tušim, že se situace nějak moc nezlepší. Nicméně trochu sem experimentoval s různym nastavenim ve hře, a přišel sem na pár zajímavejch věcí:
- velkej vliv může mít nastavení "Povolit stíny prostředí" a "Detaily stínu bytosti", hodně záleží na lokaci. Jsou lokace, kde se to neprojeví, a lokace (např. báze EQ), kde když to vypnete obojí, tak najednou místo 25 fps máte 90 fps. Tohle v kombinaci s antialiasingem může bejt totální zabiják (asi se vyhlazujou kraje těch stínů) a na vybranejch místech mi to srazilo framerate na 15 fps, což bylo nehratelný. Zajímavý, že když sem vypnul stíny a zapnul antialiasing, tak ten se moc neprojevil (je krásně vidět, když zazoomujete co nejvíc postavě na obličej a zvýrazníte jí myší), ale se zapnutejma stínama 10-20 fps a ošklivě pomalý
- shiny water v oblastech s dost vodníma plochama (testováno v Tirianu a v bázi) sráží zhruba o 10 fps dolu, zatimco na ATIně sem nezaznamenal větší pokles fps (ale na druhou stranu to na ATIně se shiny water padá :D)
- tráva má podobnej (ale trochu slabší) efekt v lokacích, kde je hodně trávy. To se zajímavě projeví v bázi, protože tam jsou jak ošklivý stíny z hor (viz. první věc), tak voda a tráva. Se všim naplno + FSAA mam nehezkejch cca 15-20 fps, a když to povypínam, tak najednou 120 fps (nejvíc tam udělaj ty stíny), přitom v jinejch lokacích to zdaleka tak markatní neni, spíš se dycky jedná o několik fps na nastavení
- počet dynamických světel a světla vrhají stíny má někdy vliv, asi tam, kde je těch světel víc - to ani neni moc zajímavý, já to mam na max, ty 3 fps v průměru sou mi ukradený, ale ty stíny pod tim mam zas vyplý :D
- poslední a nejzajímavější věc. Vypadá to, že tady strašně hanim nvidia drivery, ale ona je to zřejmě spíš nešťastná kombinace nějakejch featur NWN a těch driverů (jinak by blbly i ostatní hry, ačkoliv prej některý starší openGL hry trpí stejnejma problémama). Taky se dost psalo, že tyhle problémy se objevily od patche 1.68 a příchodu plášťů apod. (nechce se mi revertovat a testovat, ale kdyby někdo reinstaloval a měl příležitost a tuhle problémovou kartu, tak by nebylo na škodu, kdyby otestoval třeba základní NWN bez datadisků a patchů, pak všechno s CEPem a v1.67, a až pak v 1.68) - proto je možný, že s tim něco v 1.69 můžou/budou dělat, ale taky třeba ne, kdo ví.
Teď ale k tomu, co sem zjistil - možná to souvisí s tim, že Labirovi pomohlo dát si vynulovanej cloakmodel do override. Byl sem s postavou v bytě, na starym PC s ATInou tam mívam kolem 70-90 fps, tady mam cca 30-40 fps, spíš ke 40ti (stíny na max, FSAA vypnutý, zbytek nemá moc vliv v tom bytě). Převlík sem se a najednou cca 150 fps, max i 200 podle úhlu pohledu a tak. Nasadim plášť a spadlo to na 40. Takhle sem projel několik oblečení a ukázalo se, že s některejma oblečeníma fps vystřelí nahoru (včetně toho, když je postava nahá), a s ostatníma to spadne na ten nic moc výkon. Když to oblečení maj ostatní NPC, tak framerate zas padá, ale když sem je vytěsnil z pohledu, tak to vylezlo ke stovce. Zajímalo by mě, jestli to je jenom záležitost mýho PC a mejch pokusů, a nebo jestli se tohle stalo i někomu jinýmu? Testujte nejlíp v jednoduchý lokaci, kde nikdo neni. Oblečení, který např. bylo v pohodě, byla róba lesního kněze (a nebo postavu svlíkněte :D). Co blblo byl plášť lesních elfů ale asi i jiný 3D pláště a vůbec většina běžnýho oblečení, co se na EQ vyskytuje. Jo a eště bych měl k tomu poznamenat, že mam v override vynulovanej cloakmodel.2da a vypnul sem pro NWN pár voleb v nvidia control panelu, až se k tomu dostanu, vyzkoušim, jestli se to projevuje i bez toho.