Situace na EQ z pohledu hráče k DM
Moderátor: Dungeon Master
Jsem na EQ něco přes dva roky. Cyber, Psanec, Piti, Arto se mi věnovali svým způsobem ažaž. Nemohu říci, že bych s nimi měl osobní OOC vztah či něco podobného. Povětšinou jsem se omylem do Q přimotal. S Cyberem jsme domlouvali snad jedinou věc, kdy jsem řekl "Potřebovali bychom...", z čehož sešlo, ale to mu nezazlívám.
Před nedávnem jsem zjistil, jak je PM každého DM bombardováno. NECHTĚL BYCH.
Žádné DM mi nikdy nenadržovalo, měl jsem však osobní Q, při kterých se DS/DM věnovalo pouze mně. Nikdy jsem do PM snad nepsal pořádně drzou zprávu "potřebuji" či "chci", ať už z rezignace vůči EQ teamu či pochopení vytíženosti DM. Je neuvěřitelné, kolik hráčů denně píše právě podobné zprávy. Já tohle prostě neznám. Jediné zprávy, které ode mě DS DM obdrželi, byli návrhy na Q, a jsou-li systémově vůbec možné (a nabízel jsem i úmrtí jakékoli své postavy pro prohloubení Q, což trvá).
Hrát jde, bez DM je to mnohdy velmi těžké, ale doprošovat se pozornosti (naprosto nenarážím na to, že anurin založil topic či tak, je to naprosto obecně vzato) DM je absolutně kontraproduktivní a na nervy lezoucí. Naštěstí ale fungují systémy jako psaní knih, galerie přes forum,… naprosto nevyužitý je dům bardů v Tirianu (kde už se diskutovalo o divadlu, pokud vím...a proč tam nejsou koncerty?),… EQ skýtá mnoho možností, jak se zabavit v době, kdy DM jednoduše není k dispozici / v náladě / online. Dává možnost život a charakter postavy rozvíjet, což bez asistence DM nenabízí žádný jiný svět (krom craftění, což je zatracená nuda). Chce to snahu a trpělivost... já se Zachem konečně došel tam, kam jsem chtěl posledních 8 měsíců (přibližně, možna i víc).
Každopádně, co se týče počtu DS/DM - ano, chtělo by to více. Nerad bych, aby to znělo arogantně,...osobně nemám čas, takže bych se do postu, i kdyby byla možnost, nehlásil. Navíc je to tak nevděčný, že bych na to neměl nerv. Má nabídka, kterou opakuji PITI a CYBEROVI stále a stále dokola, platí - jsem kdykoli k dispozici v jakémkoli EQ ohledu. A to se počítá,…;)
(snad to bylo stravitelné a něco přínosné)
Před nedávnem jsem zjistil, jak je PM každého DM bombardováno. NECHTĚL BYCH.
Žádné DM mi nikdy nenadržovalo, měl jsem však osobní Q, při kterých se DS/DM věnovalo pouze mně. Nikdy jsem do PM snad nepsal pořádně drzou zprávu "potřebuji" či "chci", ať už z rezignace vůči EQ teamu či pochopení vytíženosti DM. Je neuvěřitelné, kolik hráčů denně píše právě podobné zprávy. Já tohle prostě neznám. Jediné zprávy, které ode mě DS DM obdrželi, byli návrhy na Q, a jsou-li systémově vůbec možné (a nabízel jsem i úmrtí jakékoli své postavy pro prohloubení Q, což trvá).
Hrát jde, bez DM je to mnohdy velmi těžké, ale doprošovat se pozornosti (naprosto nenarážím na to, že anurin založil topic či tak, je to naprosto obecně vzato) DM je absolutně kontraproduktivní a na nervy lezoucí. Naštěstí ale fungují systémy jako psaní knih, galerie přes forum,… naprosto nevyužitý je dům bardů v Tirianu (kde už se diskutovalo o divadlu, pokud vím...a proč tam nejsou koncerty?),… EQ skýtá mnoho možností, jak se zabavit v době, kdy DM jednoduše není k dispozici / v náladě / online. Dává možnost život a charakter postavy rozvíjet, což bez asistence DM nenabízí žádný jiný svět (krom craftění, což je zatracená nuda). Chce to snahu a trpělivost... já se Zachem konečně došel tam, kam jsem chtěl posledních 8 měsíců (přibližně, možna i víc).
Každopádně, co se týče počtu DS/DM - ano, chtělo by to více. Nerad bych, aby to znělo arogantně,...osobně nemám čas, takže bych se do postu, i kdyby byla možnost, nehlásil. Navíc je to tak nevděčný, že bych na to neměl nerv. Má nabídka, kterou opakuji PITI a CYBEROVI stále a stále dokola, platí - jsem kdykoli k dispozici v jakémkoli EQ ohledu. A to se počítá,…;)
(snad to bylo stravitelné a něco přínosné)
"Inu, rád bych..." Zachariash
Po dnešní debatě s anurimen po ICQ jsem si řekl že to napíši i sem. Činím tak hlavně z důvodu že třeba někdo změní svůj postoj ke hře celkově a hlavně protože by třeba zamyšlení nad tím mohlo pomoc. Pomoc s tím že nebude už tolik nespokojených hráčů a naopak si budou ze hry odnášet jen to dobré.
Z většiny toho co jsem četl jak zde, tak na druhém už zamčeném topicu na mě dýcha zoufalost. Pokud bych to zhruba převedl do pár vět, znělo by to asi takto. " Jak mám na Eqvilibrii hrát když se mě DM nevšímají. Proč si všímají jen tamhletoho a on tak má možnost hrát svou postavu. Když nemám stejné možnosti jako on, je to nespravedlivé a kašlu na to! "
Já osobně jsem zastáncem názoru a řídím se jím celí život, že nikdy nehledím na možnosti ostatních na podporu a případnou protekci (pokud někde vůbec nějaká je) ale naopak se snažím věnovat veškerou svou energii tomu, abych dokázal co nejvíce i bez toho, aniž bych měl stejné možnosti. Zároveň se vždy budu snažit svou energii vynaložit nějak účelně, než tím, čím stejně nic nezměním.
Upřímně, někdo z vás si myslí že tímhle něčeho dosáhnete? Vzdycháním nad tím že někomu se dostává nějaké podpory neprávem, oproti vám?
Dle mého tímto nelze dosáhnout ničeho. Způsob jak něčeho dosáhnout by byl pro mě vždy takoví, že první je důležité zhodnotit jaké možnosti mám já sám. Co s těmito možnostmi jsem schopen dosáhnout a pokoušet se z nich vytěžit co nejvíc, ať už ku prospěchu všech a nebo svému samotnému (což je v tomto případě moje zábava). A i když už bych si myslel, že někdo má k tomu daleko lepší možnosti, tak se pokusím i s těmi mými omezenými dosáhnout více.
Abych lépe vyjádřil jak to myslím uvedu jeden přiklad:
Budou dvě děska na pískovišti. Jedno bude mít skělé hračky a krásný bábovky, nicméně to druhé bude mít jen prorezlej hrníček kterej ma od mamky z kredence. Dětska budou soupeřit v tom kdo postaví krásnější hrad. Možnosti jsou tu hned dvě co bude následovat.
1. Dětsko s hrníčkem si sedne do písku a začne fňukat nad tím že nikdy nedokáže s tím co má szejné věci jako to druhé. Čímž tak i navždy bude.
2. Dětsko s hrníčkem se rozhodne i přes to, že nemá to co duhé, postavit svůj a hrad a bude se snažit udělat ho i tak, daleko lépe než to druhé. Čímž se ve vísledku užije zábavy stejně a pokud se mu podaří náhodou to druhé trumfout, bude tím z jeho vítězství mít daleko lepší pocit u srdce.
Je jen na každém jakou cestou se rozhodne jít a jak se zachová.
Nakonec abych to shrnul, Proč vytvářet ve hře věci závyslé na DM, když vím jaká situace a kolik DM zde je? Proč radši nehrát svůj charkater dál a užívat si tak toho co doteď mám, než se zbytečně trápit věcma které ke své hře ani nepotřebuji.
Jednou jsem se také podobně nechal unést nad tím že jsem nedostal pouze obyčejnou odpoveď "ANO/NE". Nicméně předem říkam že to bylo v situaci ve které jsem DM nezačal o nic žádat já, ale DM samo ze začátku uvedlo do jisté pozice mě a moji postavu a nechalo to tak být, bez následného dořešení, které se hodně protáhlo.
Proto rada na závěr : ZAPOMEŇTE NA DM VE HŘE, BERTE JAKO BY KOLEM VÁS NEBYLY, VĚNUJTE SE HŘE SAMOTNÉ A LIDEM OKOLO. VYMÝŠLEJTE JAK VY SAMI SE DOKÁŽETE BAVIT A TO BEZ JAKÉKOLIV POMOCI JINÝCH.
užijete si tak mnohem více zabavy a nebude žít jen v té zášti a nenávisti k druhým
ps: nebo to jste vážně na DM tolik ve své hře zavyslí a nedokážete si vytvořit i třeba stejnou zábavu, jako máte s nimi sami?!?
Z většiny toho co jsem četl jak zde, tak na druhém už zamčeném topicu na mě dýcha zoufalost. Pokud bych to zhruba převedl do pár vět, znělo by to asi takto. " Jak mám na Eqvilibrii hrát když se mě DM nevšímají. Proč si všímají jen tamhletoho a on tak má možnost hrát svou postavu. Když nemám stejné možnosti jako on, je to nespravedlivé a kašlu na to! "
Já osobně jsem zastáncem názoru a řídím se jím celí život, že nikdy nehledím na možnosti ostatních na podporu a případnou protekci (pokud někde vůbec nějaká je) ale naopak se snažím věnovat veškerou svou energii tomu, abych dokázal co nejvíce i bez toho, aniž bych měl stejné možnosti. Zároveň se vždy budu snažit svou energii vynaložit nějak účelně, než tím, čím stejně nic nezměním.
Upřímně, někdo z vás si myslí že tímhle něčeho dosáhnete? Vzdycháním nad tím že někomu se dostává nějaké podpory neprávem, oproti vám?
Dle mého tímto nelze dosáhnout ničeho. Způsob jak něčeho dosáhnout by byl pro mě vždy takoví, že první je důležité zhodnotit jaké možnosti mám já sám. Co s těmito možnostmi jsem schopen dosáhnout a pokoušet se z nich vytěžit co nejvíc, ať už ku prospěchu všech a nebo svému samotnému (což je v tomto případě moje zábava). A i když už bych si myslel, že někdo má k tomu daleko lepší možnosti, tak se pokusím i s těmi mými omezenými dosáhnout více.
Abych lépe vyjádřil jak to myslím uvedu jeden přiklad:
Budou dvě děska na pískovišti. Jedno bude mít skělé hračky a krásný bábovky, nicméně to druhé bude mít jen prorezlej hrníček kterej ma od mamky z kredence. Dětska budou soupeřit v tom kdo postaví krásnější hrad. Možnosti jsou tu hned dvě co bude následovat.
1. Dětsko s hrníčkem si sedne do písku a začne fňukat nad tím že nikdy nedokáže s tím co má szejné věci jako to druhé. Čímž tak i navždy bude.
2. Dětsko s hrníčkem se rozhodne i přes to, že nemá to co duhé, postavit svůj a hrad a bude se snažit udělat ho i tak, daleko lépe než to druhé. Čímž se ve vísledku užije zábavy stejně a pokud se mu podaří náhodou to druhé trumfout, bude tím z jeho vítězství mít daleko lepší pocit u srdce.
Je jen na každém jakou cestou se rozhodne jít a jak se zachová.
Nakonec abych to shrnul, Proč vytvářet ve hře věci závyslé na DM, když vím jaká situace a kolik DM zde je? Proč radši nehrát svůj charkater dál a užívat si tak toho co doteď mám, než se zbytečně trápit věcma které ke své hře ani nepotřebuji.
Jednou jsem se také podobně nechal unést nad tím že jsem nedostal pouze obyčejnou odpoveď "ANO/NE". Nicméně předem říkam že to bylo v situaci ve které jsem DM nezačal o nic žádat já, ale DM samo ze začátku uvedlo do jisté pozice mě a moji postavu a nechalo to tak být, bez následného dořešení, které se hodně protáhlo.
Proto rada na závěr : ZAPOMEŇTE NA DM VE HŘE, BERTE JAKO BY KOLEM VÁS NEBYLY, VĚNUJTE SE HŘE SAMOTNÉ A LIDEM OKOLO. VYMÝŠLEJTE JAK VY SAMI SE DOKÁŽETE BAVIT A TO BEZ JAKÉKOLIV POMOCI JINÝCH.
užijete si tak mnohem více zabavy a nebude žít jen v té zášti a nenávisti k druhým
ps: nebo to jste vážně na DM tolik ve své hře zavyslí a nedokážete si vytvořit i třeba stejnou zábavu, jako máte s nimi sami?!?
Kde čert nic nezmůže, tam nastčí krávu … nebo dvě kozy.
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Snad tenhle příspěvek nebude moc flejmovaci...
Pokud to shrnu - musím vcelku bezvýhradně souhlasit s příspěvky, které tu napsaly osoby, pod jejichž ikonkami jsou ikonky Rádců a WB. Nevím, jestli to je náhoda, nebo ne... ale vyšlo to zrovna takhle pěkně přesně na ně : )
(Hlavně souhlasím s psinovým souhlasem k mému názoru :D)
Takhle to vypadá jen jako další kňourání, které se zařadí mezi tvá několikerá prohlášení o odchodech z Eq a zapadne nakonec někde v koši na fóru.
Myslím, že se za tu dobu, co to funguje, známe mezi rádcema už dost dobře - a rozhodně si neodvažuju ani hádat, koho jsi tím měl na mysli. Nikoho takového, kdo by se "kamarádíčkoval" s DMkem a měl z toho nějaké výhody a cojávím co ještě, neznám. A tipuju, že ani psin. Proto jsme celkem zvědaví, nesmíš se nám divit ;) Taky bychom chtěli vědět, o co my, ač sami též rádci, přicházíme.
Navíc bych fakt řekl, že poslední dobou se toho pro hráče dělá opravdu dost, vývoj těchto úprav se pohnul ještě víc, než za poslední rok a půl. Někdy se mi chce zakřičet "wtf, co ještě chcete?" :)
A teď ještě pár dodatků k tomu, co mi odpověděl kokosák, protože tady mám pár nejasností.
Čímž samozřejmě musí zanedbávat svou postavu, protože pokud je loglý jako DM, nemůže ji hrát. A neřeší to ten problém, že má přístup ke všem řídícím částem EQ a může sledovat postavy, jak se mu zachce, může jim prohrabávat inventáře a vůbec dělat všechny možné DM akce.
Postavy hostitelů na druhou stranu jsou prostě postavy. Postavy, jimž DMka více naslouchají, protože mají jistotu, že je nebudou obtěžovat s otravnejma prosbama, ale naopak jim třeba poskytují důležité informace (o zkouškách, třeba). nedovedu si představit, jak by takový druid "zastupoval" arcidruida...
"Arcidruid říká, že blablabla..." :D (S čímž může přijít každej, že...)
Takže evidentně se tu bavíme o úplně odlišných situacích a já bych mohl na tvou odpověď použít citaci:
A stejně to neřeší ten problém, který se s vázáním npc na jedno jediné dm váže. Řekněme, že půlku amfiberai bude mít na starosti libra. Ten se poslední dobou loguje kolem půlnoci a hraje tak nějak řekněme v rozmezí 22-03 hodin. Prima, takže bude amfi "funkční" jen v tyhle doby?
---------------------
Já vám rozumím, bylo by prima mít třikrát víc DMek online. Něco jsem už ale říkal na srazu (jak tu už Naylun, snad i Roma a Jiperius nakousli) a svůj pohled zopakuji i tady. Ještě předtím si prosím znovu přečtěte to, co o DMkách tady psal labir ( viewtopic.php?p=57467#57467 ). Já osobně mívám čas od času chuť (obvykle potom, co vidím ve hře něco, z čeho mi jde hlava kolem) se přihlásit jako nové DS(m)ko, s tím, že bych si vzal na starosti oblasti, které jsou dle mého názoru momentálně dosti opomíjené (Dobré bohy, Amfiberai a bytosti lesa).
Naštěstí mne to vždy brzy přejde.
Když vidím ty... zprávy, co jim chodí a jak někteří hráči dokáží otravovat i po icq, takže to dokáže vzít chuť na DMkování třeba i na měsíc, dva; když si vzpomenu na všechny ty ukřivděné a brblací topicy tady na foru a uvědomím si, že bych kvůli tomu nejspíš hodně přestal hrát alkaran - tak už jenom tohle jsou dost dobré důvody pro to, aby mne to z mého nápadu vyléčilo. (Plus tam jsou ještě další negativní faktory, které se s DM prací vážou.)
A když by se mne kdokoliv, kdo pomýšlí na DM post zeptal, co na to říkám, moje odpověď by rozhodně byla "nestojí ti to za to". Proto fakt obdivuju zdejší DMka, které mnohdy dávají hráčům ne druhou, ale klidně i třetí šanci (ač si toho ti hráči často stejně neváží...). Já bych na to nervy neměl. (Čímž by asi přišly další flejmy tady na foru.)
Ostatně se mohu odvolat na kirrosův příspěvek: viewtopic.php?p=57455#57455 (já říkal, že prostě tyhle příspěvky vyjadřují i mé názory : ))
--------------------
Možná bych měl taky podotknout něco trochu stranou, ale ono to má asi s probíraným tématem souvislost. Na jednom loadscreenu equilibrie je nápis "Nevnucujte svou představu hry ostatním. To že hrají jinak ještě nemusí znamenat, že hrají špatně." To si dost hráčů vykládá tak, že si tu každý může hrát tak, jak chce, protože všechno je "dobře". To je ale rozhodně špatné vyvození - a ještě horší je, když se na tento citát odvolávají při řešení nějakých konfliktů (ať už PvP, nebo PvDM). Uvědomte si, že na Eq JE nějaký styl hraní, který se vám tu snažíme tak nějak naznačit. Hráči s jiným stylem nejsou vyhazováni, pokud neporušují pravidla. Ale nejspíš se nedostanou někam "hlouběji", pokud se nepřizpůsobí.
---------------------
A někdy se mi taky zdá, že lidi se tak strašně upnou na jeden svůj cíl a jeho jediné možné řešení, že se snaží jen o to a na ostatní věci - které jsou také cestou k vytoužené pozici, ale trochu jinou - zapomenou a zavřou před nimi oči.
Říkal jsem tu na začátku, že je hloupost mluvit obecně - jdu tedy příkladem a rozebereme něco konkrétního. Civilní Tírinskou hlídku.
Poslední dobou se mi zdá, že Alkaran je jediná zbylá postava, která ještě hlídky dodržuje. Eraviel přestala hrát, Rina a Kat mají dovolenou nebo či co, Anade a Rica nevídám ve hře, pokud jsem já zalogovaný. (Což může znamenat, že hrají pozdě večer, kdy já ne - pak se mýlím. Ostatně proto jsem psal, že "Poslední dobou se mi zdá...".)
Pokud jsem opravdu zbyl jen já, tak se pak divte, že DMka nemají chuť delegovat nějaké pravomoce na lidi, kteří nevydrží něco dělat ani půl IC roku (1 měsíc real). A taky bych se zeptal... bavil jsem se s dost lidma, kteří chtěli jít třeba k Amfiberaiské stráži. Proč se do hlídky nepřihlásili? Mohli ukázat, že na to mají a mít pak pro vstup mnohem snazší pozici. (A tohle je ta cesta "okolo", o které mluvím.. ne ta přímá, chodit 2× denně za velitelem stráže a ptát se do Družiny.)
Tak tolik ke konkrétnímu rozboru konkrétní situace. Víc polopaticky to už asi nejde.
-------------------------
Moje názory samozřejmě nejspíš nejsou shodné s názory teamu a nemohu mluvit oficiálně za Equilibrii. Mám ale pocit, že už jsem za ty dva a půl roku, co tu hraji, nějaké zkušenosti s chodem světa IC i OOC nasbíral. A i moje postavička už dosáhla různých věcí a cílů, což se, obávám se, nedá říci o každém.
Nemůžu vás nutit, abyste přejímali můj způsob nazírání na věc a nechci si tu honit triko - jen prostě konstatuji fakta.
Pokud vám něco nefunguje, jste naštvaní a nechcete se zamyslet nad tím, co tu teď říkáme a trváte si stále na svém - pak mi je líto, ale to už opravdu náš problém není.
Pokud to shrnu - musím vcelku bezvýhradně souhlasit s příspěvky, které tu napsaly osoby, pod jejichž ikonkami jsou ikonky Rádců a WB. Nevím, jestli to je náhoda, nebo ne... ale vyšlo to zrovna takhle pěkně přesně na ně : )
(Hlavně souhlasím s psinovým souhlasem k mému názoru :D)
Přesně tak, to si myslím také - je legrační, když se ptáš, jak je možné, že někdo dostane něco a ty ne - a přitom neřekneš, jakou situaci a koho máš přesně na mysli? NIKDO ti na to nemůže odpovědět. Leda přímo ti, kterých se to týká (a kteří pravděpodobně z tvého vyjádření ani netuší, že to jsou právě oni, kterých se to týká) - a v takovém případě doporučují spíš poslat PM.psin napsal anurinovi píše:Nebudeš-li konkrétní, nediv se, že nedostaneš konkrétní odpovědi a nedosáhneš konkrétního řešení - to je myslim logická věc.
Takhle to vypadá jen jako další kňourání, které se zařadí mezi tvá několikerá prohlášení o odchodech z Eq a zapadne nakonec někde v koši na fóru.
Myslím, že se za tu dobu, co to funguje, známe mezi rádcema už dost dobře - a rozhodně si neodvažuju ani hádat, koho jsi tím měl na mysli. Nikoho takového, kdo by se "kamarádíčkoval" s DMkem a měl z toho nějaké výhody a cojávím co ještě, neznám. A tipuju, že ani psin. Proto jsme celkem zvědaví, nesmíš se nám divit ;) Taky bychom chtěli vědět, o co my, ač sami též rádci, přicházíme.
Navíc bych fakt řekl, že poslední dobou se toho pro hráče dělá opravdu dost, vývoj těchto úprav se pohnul ještě víc, než za poslední rok a půl. Někdy se mi chce zakřičet "wtf, co ještě chcete?" :)
A teď ještě pár dodatků k tomu, co mi odpověděl kokosák, protože tady mám pár nejasností.
Protože hostitelé jsou postavy, a ne DSka s omezenou pravomocí. Nejspíš tedy přesně nechápu tvůj návrh, obzvlášť ve spojení s níže uvedenou citací (s hvězdičkou). Chtěl bys rozšířit pravomoce hráčů, ale tak, aby to neovlivnilo jejich postavy? Jak může někdo tímhle působem hrát třeba arcidruida? Já si tvůj návrh představoval, že by prostě měl DS účet a dovoleno jen arcidruidovat.kokosak píše:Nevšiml jsem si, že by něco podobného nastalo u postav hostitelů.The_Balrog píše: Pak tu mas jeste nebezpeci, ze kdyz das hracum, kteri hraji postavy, vetsi DS pravomoce v jejich oboru, ozvou se hlasy lidi, ze někomu (nebo svým postavám) nadržují. Nejspíš od těch, na které "nevyzbyde".
Čímž samozřejmě musí zanedbávat svou postavu, protože pokud je loglý jako DM, nemůže ji hrát. A neřeší to ten problém, že má přístup ke všem řídícím částem EQ a může sledovat postavy, jak se mu zachce, může jim prohrabávat inventáře a vůbec dělat všechny možné DM akce.
Postavy hostitelů na druhou stranu jsou prostě postavy. Postavy, jimž DMka více naslouchají, protože mají jistotu, že je nebudou obtěžovat s otravnejma prosbama, ale naopak jim třeba poskytují důležité informace (o zkouškách, třeba). nedovedu si představit, jak by takový druid "zastupoval" arcidruida...
"Arcidruid říká, že blablabla..." :D (S čímž může přijít každej, že...)
Takže evidentně se tu bavíme o úplně odlišných situacích a já bych mohl na tvou odpověď použít citaci:
kokosak píše:Vyjadřovat se o hodnotě systému, který je novinkou na základě jiného systému a snažit se z toho dělat analogii nejenom že nemusím, ale ani nebudu.
Tohle jsem nepochopil vůbec, o žádných postavách jsem nemluvil, pro jistotu jsem ti teď ještě to slovíčko "hráče" zvýraznil, a to i v minulé citaci.kokosak píše:Možná jsem se špatně vyjádřil, ale myslel jsem, že se vyjadřuji relativně jasně. Nejedná se o zvednutí pravomocí POSTAV. Jedná se o přidělení omezených DM pravomocí HRAČUM. Z praxe vím, že pokud je za některou věc odpovědný více nežli jeden člověk, není za ni odpovědný nikdo.The_Balrog píše:* A je fakt vtipny, kdyz na jednu stranu volate po tom, aby na vas DMka casteji reagovali, ale obratem ruky navrhnete system, kde se jednotliva CP navazi na jednotlive hrace (tedy na jednotlivce) (a puvodni navrh byl dokonce na jednotliva DM!!), takze pokud ono dotycne presne jedno DMko nebude ve hre, nebudete mit sanci jak se s tim NPC domluvit, at tam je ostatnich DM/Sek kolik chce.
A stejně to neřeší ten problém, který se s vázáním npc na jedno jediné dm váže. Řekněme, že půlku amfiberai bude mít na starosti libra. Ten se poslední dobou loguje kolem půlnoci a hraje tak nějak řekněme v rozmezí 22-03 hodin. Prima, takže bude amfi "funkční" jen v tyhle doby?
---------------------
Já vám rozumím, bylo by prima mít třikrát víc DMek online. Něco jsem už ale říkal na srazu (jak tu už Naylun, snad i Roma a Jiperius nakousli) a svůj pohled zopakuji i tady. Ještě předtím si prosím znovu přečtěte to, co o DMkách tady psal labir ( viewtopic.php?p=57467#57467 ). Já osobně mívám čas od času chuť (obvykle potom, co vidím ve hře něco, z čeho mi jde hlava kolem) se přihlásit jako nové DS(m)ko, s tím, že bych si vzal na starosti oblasti, které jsou dle mého názoru momentálně dosti opomíjené (Dobré bohy, Amfiberai a bytosti lesa).
Naštěstí mne to vždy brzy přejde.
Když vidím ty... zprávy, co jim chodí a jak někteří hráči dokáží otravovat i po icq, takže to dokáže vzít chuť na DMkování třeba i na měsíc, dva; když si vzpomenu na všechny ty ukřivděné a brblací topicy tady na foru a uvědomím si, že bych kvůli tomu nejspíš hodně přestal hrát alkaran - tak už jenom tohle jsou dost dobré důvody pro to, aby mne to z mého nápadu vyléčilo. (Plus tam jsou ještě další negativní faktory, které se s DM prací vážou.)
A když by se mne kdokoliv, kdo pomýšlí na DM post zeptal, co na to říkám, moje odpověď by rozhodně byla "nestojí ti to za to". Proto fakt obdivuju zdejší DMka, které mnohdy dávají hráčům ne druhou, ale klidně i třetí šanci (ač si toho ti hráči často stejně neváží...). Já bych na to nervy neměl. (Čímž by asi přišly další flejmy tady na foru.)
Ostatně se mohu odvolat na kirrosův příspěvek: viewtopic.php?p=57455#57455 (já říkal, že prostě tyhle příspěvky vyjadřují i mé názory : ))
--------------------
Možná bych měl taky podotknout něco trochu stranou, ale ono to má asi s probíraným tématem souvislost. Na jednom loadscreenu equilibrie je nápis "Nevnucujte svou představu hry ostatním. To že hrají jinak ještě nemusí znamenat, že hrají špatně." To si dost hráčů vykládá tak, že si tu každý může hrát tak, jak chce, protože všechno je "dobře". To je ale rozhodně špatné vyvození - a ještě horší je, když se na tento citát odvolávají při řešení nějakých konfliktů (ať už PvP, nebo PvDM). Uvědomte si, že na Eq JE nějaký styl hraní, který se vám tu snažíme tak nějak naznačit. Hráči s jiným stylem nejsou vyhazováni, pokud neporušují pravidla. Ale nejspíš se nedostanou někam "hlouběji", pokud se nepřizpůsobí.
---------------------
A někdy se mi taky zdá, že lidi se tak strašně upnou na jeden svůj cíl a jeho jediné možné řešení, že se snaží jen o to a na ostatní věci - které jsou také cestou k vytoužené pozici, ale trochu jinou - zapomenou a zavřou před nimi oči.
Říkal jsem tu na začátku, že je hloupost mluvit obecně - jdu tedy příkladem a rozebereme něco konkrétního. Civilní Tírinskou hlídku.
Poslední dobou se mi zdá, že Alkaran je jediná zbylá postava, která ještě hlídky dodržuje. Eraviel přestala hrát, Rina a Kat mají dovolenou nebo či co, Anade a Rica nevídám ve hře, pokud jsem já zalogovaný. (Což může znamenat, že hrají pozdě večer, kdy já ne - pak se mýlím. Ostatně proto jsem psal, že "Poslední dobou se mi zdá...".)
Pokud jsem opravdu zbyl jen já, tak se pak divte, že DMka nemají chuť delegovat nějaké pravomoce na lidi, kteří nevydrží něco dělat ani půl IC roku (1 měsíc real). A taky bych se zeptal... bavil jsem se s dost lidma, kteří chtěli jít třeba k Amfiberaiské stráži. Proč se do hlídky nepřihlásili? Mohli ukázat, že na to mají a mít pak pro vstup mnohem snazší pozici. (A tohle je ta cesta "okolo", o které mluvím.. ne ta přímá, chodit 2× denně za velitelem stráže a ptát se do Družiny.)
Tak tolik ke konkrétnímu rozboru konkrétní situace. Víc polopaticky to už asi nejde.
-------------------------
Moje názory samozřejmě nejspíš nejsou shodné s názory teamu a nemohu mluvit oficiálně za Equilibrii. Mám ale pocit, že už jsem za ty dva a půl roku, co tu hraji, nějaké zkušenosti s chodem světa IC i OOC nasbíral. A i moje postavička už dosáhla různých věcí a cílů, což se, obávám se, nedá říci o každém.
Nemůžu vás nutit, abyste přejímali můj způsob nazírání na věc a nechci si tu honit triko - jen prostě konstatuji fakta.
Pokud vám něco nefunguje, jste naštvaní a nechcete se zamyslet nad tím, co tu teď říkáme a trváte si stále na svém - pak mi je líto, ale to už opravdu náš problém není.
Naposledy upravil(a) The_Balrog dne 1. 12. 2008 11.23, celkem upraveno 4 x.
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
Ano, pochopil jsi můj návrh v podstatě správně. S některými tvými vývody nesouhlasím, zvlášť s těmi, které považuješ za samozřejmou pravdu. Ale jak jsem již psal, vzhledem k tomu, že návrh byl zamítnut, považuji za ztrátu času se o něm dále bavit.The_Balrog píše:…
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!
Díky všem, moc hezky jsem si početl!
Vždycky jsem potěšen, když se povede vyprovokovat starší hráče k tomu, aby napsali nějaký svůj názor. To se člověk vždycky dozví o nějaký střípek víc. Nejraději čtu Libru, to je můj oblíbený autor
S tím, cos napsal (Libro), lze v zásadě jako s myšlenkou souhlasit. Nicméně, aby byla kompletní, je třeba použitý příklad trochu doplnit.
Ono to totiž nikdy není tak jednostranné, jak se může zdát.
1) Děcko sedí na písku s rezavým kyblíčkem a bulí, že nemá šanci postavit stejný nebo lepší hrad jako ten druhý:
a) Děcko je posera, kterej se nikdy o nic nepokusí a už mu to navždycky zůstane. Tuhle možnost jsi asi měl na mysli a jo, určitě je to správně.
b) Děcko je realista a umí si spočítat, že se stejnými schopnostmi a nedostatečným vybavením je předem odsouzeno k porážce. To mu bere chuť účastnit se soutěže a protože je emotivně založené, bulí. Tato varianta je u děcek celkem zřídkavá, ale jsme u alegorie, což?
c) Děcko je ze života zvyklé, že si prostě vybulí všechno, aniž musí hrábnout. Bulí tedy čistě účelově. To je jistě hloupé, ale děcko za to v podstatě nemůže, protože jeho okolí jej naučilo, že to je nesnazší cesta jak něčeho dosáhnout.
ergo sum: ano, lidé jsou ze života zvyklí na jiné podmínky než panují na EQ. Nezlobme se pro to na ně. Potřebují poradit a podat pomocnou ruku. Kdo bulí dál (bod a), s tím se nedá nic dělat. Kdo bulí oprávněně (je v jádru spravedlivý a to, že nedostal šanci jej zraňuje) by třeba mohl nějakou dostat, nebo ne?
2) Děcko se pokusí s rezavým kyblíčkem postavt lepší a větší hrad:
a) podaří se mu to, nastává výše popsaná efekt úspěchu, hrdosti atd. Děcko se stává nesnesitelným, domnívá se, že může všechno a že je nejlepší, na což záhy tvrdě doplatí... Anebo ne, stane se čestným a schopným a vždy bude vítězit za všech okolností, protože je prostě výjimečné na všech frontách - tato děcka žijí tak v počtu 10 ks na jednu generaci.
b) sem spadne zbytek generace, děcko se pokusí postavit hrad a kvůli nedostatečným technickým prostředkům prohraje. Vytrvalé děcko (nebo rozumově omezené?) to zkusí znovu. Znovu prohraje. Potřetí to zkusí zoufalec nebo blázen, tou dobou již obvykle všem pro smích, zejména úspěšnějšímu soupeři. Na konci této linie bývá konflikt, zakončený rezavým hrnkem zaraženým v lebce nepřítele.
Méně odolné (nebo vybavené základními počty) poukáže na nesrovnalost ve výbavě a vyžádá si opakování za obrácených podmínek. Je druhé děcko velkorysé a podstoupí zkoušku? Pokud ano, všechno je v pořádku, šance se vyrovnávají a mění a děcka se učí vyhrávat i prohrávat. Ale co když druhé děcko není velkorysé? ZAchová se nehezky, ba zbaběle a odmítne si vyměnit role. Dokonce se nechce utkat ani za rovných podmínek a vzít si také rezavý hrneček. Demonstruje svou nadřazenost, což může nabýt mnoha podob. Každopádně, staví první děcko do role věčného outsidera bez jakékoli možnosti změny situace (vyjma radikálního řešení hrneček v lebce). Druhé děcko poté odchází s pocitem hořkosti, nespravedlnosti a křivdy, která v něm zůstává navždy a poznamenává celý jeho život.
Tak takhle je to s těmi děcky, jenom pro zamyšlení těch, kdo se zamyslet chtějí.
Protože na EQ o tom, kdo si bude s čím hrát, rozhoduje správce pískoviště.
Vždycky jsem potěšen, když se povede vyprovokovat starší hráče k tomu, aby napsali nějaký svůj názor. To se člověk vždycky dozví o nějaký střípek víc. Nejraději čtu Libru, to je můj oblíbený autor

S tím, cos napsal (Libro), lze v zásadě jako s myšlenkou souhlasit. Nicméně, aby byla kompletní, je třeba použitý příklad trochu doplnit.
Ono to totiž nikdy není tak jednostranné, jak se může zdát.
1) Děcko sedí na písku s rezavým kyblíčkem a bulí, že nemá šanci postavit stejný nebo lepší hrad jako ten druhý:
a) Děcko je posera, kterej se nikdy o nic nepokusí a už mu to navždycky zůstane. Tuhle možnost jsi asi měl na mysli a jo, určitě je to správně.
b) Děcko je realista a umí si spočítat, že se stejnými schopnostmi a nedostatečným vybavením je předem odsouzeno k porážce. To mu bere chuť účastnit se soutěže a protože je emotivně založené, bulí. Tato varianta je u děcek celkem zřídkavá, ale jsme u alegorie, což?
c) Děcko je ze života zvyklé, že si prostě vybulí všechno, aniž musí hrábnout. Bulí tedy čistě účelově. To je jistě hloupé, ale děcko za to v podstatě nemůže, protože jeho okolí jej naučilo, že to je nesnazší cesta jak něčeho dosáhnout.
ergo sum: ano, lidé jsou ze života zvyklí na jiné podmínky než panují na EQ. Nezlobme se pro to na ně. Potřebují poradit a podat pomocnou ruku. Kdo bulí dál (bod a), s tím se nedá nic dělat. Kdo bulí oprávněně (je v jádru spravedlivý a to, že nedostal šanci jej zraňuje) by třeba mohl nějakou dostat, nebo ne?
2) Děcko se pokusí s rezavým kyblíčkem postavt lepší a větší hrad:
a) podaří se mu to, nastává výše popsaná efekt úspěchu, hrdosti atd. Děcko se stává nesnesitelným, domnívá se, že může všechno a že je nejlepší, na což záhy tvrdě doplatí... Anebo ne, stane se čestným a schopným a vždy bude vítězit za všech okolností, protože je prostě výjimečné na všech frontách - tato děcka žijí tak v počtu 10 ks na jednu generaci.
b) sem spadne zbytek generace, děcko se pokusí postavit hrad a kvůli nedostatečným technickým prostředkům prohraje. Vytrvalé děcko (nebo rozumově omezené?) to zkusí znovu. Znovu prohraje. Potřetí to zkusí zoufalec nebo blázen, tou dobou již obvykle všem pro smích, zejména úspěšnějšímu soupeři. Na konci této linie bývá konflikt, zakončený rezavým hrnkem zaraženým v lebce nepřítele.
Méně odolné (nebo vybavené základními počty) poukáže na nesrovnalost ve výbavě a vyžádá si opakování za obrácených podmínek. Je druhé děcko velkorysé a podstoupí zkoušku? Pokud ano, všechno je v pořádku, šance se vyrovnávají a mění a děcka se učí vyhrávat i prohrávat. Ale co když druhé děcko není velkorysé? ZAchová se nehezky, ba zbaběle a odmítne si vyměnit role. Dokonce se nechce utkat ani za rovných podmínek a vzít si také rezavý hrneček. Demonstruje svou nadřazenost, což může nabýt mnoha podob. Každopádně, staví první děcko do role věčného outsidera bez jakékoli možnosti změny situace (vyjma radikálního řešení hrneček v lebce). Druhé děcko poté odchází s pocitem hořkosti, nespravedlnosti a křivdy, která v něm zůstává navždy a poznamenává celý jeho život.
Tak takhle je to s těmi děcky, jenom pro zamyšlení těch, kdo se zamyslet chtějí.
Protože na EQ o tom, kdo si bude s čím hrát, rozhoduje správce pískoviště.
Naposledy upravil(a) DenGrasse dne 1. 12. 2008 11.01, celkem upraveno 1 x.
malinový harwester a arcilooter
Jen moje malá poznámka, kterou již labir zmínil jinde - koho podporujeme a proč a koho ne a proč. Myslím, že se to i k těmto příkladům hodí.
Uvědomte si, že na EQ nejsou jenom "ti na pranýři", kteří mají podporu DM zatrhnutou zcela a hráči "starší a dobře hrající", u kterých na stáří acc nezáleží (tady vypíchnu například Erika jako jednoho z nových hráčů a u kterého se mi hra a vývoj postavy velmi líbí)", kteří mají u všech DM/WB zelenou. Ostatní se různě pohybují mezi těmito dvěmi hranicemi, podle toho co odehráli, odehrávají a jakým způsobem se toho snaží dosáhnout.
Ačkoliv nejsou ti "horší" (sakra to je asi špatné slovo ale lepší mě nenapadlo) trestáni a na žádný trest "nedosáhnou", je jim v rámci tohoto snížena ochota DM jakkoliv je v jejich jednání podporovat (využili naší shovívavosti už dostkrát a pomyslný kýbl nervů nám přetekl) Často jejich činnost není hromadným přínosem pro EQ, ani zářným příkladem hraní, proto raději podporujeme někoho jiného.
Uvědomte si, že na EQ nejsou jenom "ti na pranýři", kteří mají podporu DM zatrhnutou zcela a hráči "starší a dobře hrající", u kterých na stáří acc nezáleží (tady vypíchnu například Erika jako jednoho z nových hráčů a u kterého se mi hra a vývoj postavy velmi líbí)", kteří mají u všech DM/WB zelenou. Ostatní se různě pohybují mezi těmito dvěmi hranicemi, podle toho co odehráli, odehrávají a jakým způsobem se toho snaží dosáhnout.
Ačkoliv nejsou ti "horší" (sakra to je asi špatné slovo ale lepší mě nenapadlo) trestáni a na žádný trest "nedosáhnou", je jim v rámci tohoto snížena ochota DM jakkoliv je v jejich jednání podporovat (využili naší shovívavosti už dostkrát a pomyslný kýbl nervů nám přetekl) Často jejich činnost není hromadným přínosem pro EQ, ani zářným příkladem hraní, proto raději podporujeme někoho jiného.
Reklama: Piti - práce všeho druhu, vysoká kvalita, nízká cena - spokojenost zaručena!
Souhlas. Vemte si, jakou volnost by DM měli, kdyby jim nechodily žádné zprávy po ICQ, emaily ani telly a necítili by tlak z fóra a hlasy typu "věnuješ se tomuhle víc a tomuhle míň". Objevit se ve hře by pro ně neznamenalo okamžitý příval věcí k řešení, ale volný prostor k tvoření. DM bez takového tlaku na sobě by mělo víc energie a chuti do hry a možná by se pak dokázalo věnovat více hráčům než teď a ukazovalo by se častěji, a to pozor z vlastní vůle a ne díky nátlaku - v tom je strašnej rozdíl.Libra píše:… ZAPOMEŇTE NA DM VE HŘE, BERTE JAKO BY KOLEM VÁS NEBYLY, VĚNUJTE SE HŘE SAMOTNÉ A LIDEM OKOLO.…
Svět nepatřil nikomu, kdo nebyl hráč.
osobně nevyžaduji podporu DM jen mě mrzí že některá postava jí nedostane, nebo to trvá opravdu moooc dlouho a danná postava díky té podpoře je schopna zabavit dalších několik postav, které zase můžou do děje natáhnout další postavy
já DM podporu nevyžaduji za sebe, zabavím se sám, ale podpora co jsem napsal víše pomůže rapidně svět více oživit
jinak jsem rád za ty názory, co zde zazněli a že aspoň díky mé opilé břitvě co protnula vzduch zde zazněli
jinak chtěl jsem se omluvit ještě znova za svůj způsob a tvrdost jednání v jiném uzamčeném topicu, jistě jsem tím zkazil náladu a chuť hodně lidem, což mě mrzí a přeji vám všem radost ze života, reálného i na EQ, více upřímnosti a tolerance a aŤ na sebe jsme milejší
já DM podporu nevyžaduji za sebe, zabavím se sám, ale podpora co jsem napsal víše pomůže rapidně svět více oživit
jinak jsem rád za ty názory, co zde zazněli a že aspoň díky mé opilé břitvě co protnula vzduch zde zazněli
jinak chtěl jsem se omluvit ještě znova za svůj způsob a tvrdost jednání v jiném uzamčeném topicu, jistě jsem tím zkazil náladu a chuť hodně lidem, což mě mrzí a přeji vám všem radost ze života, reálného i na EQ, více upřímnosti a tolerance a aŤ na sebe jsme milejší
Dungo Dar - Sférální cestovatel a badatel
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Bujón syn Krutóna - já sů Cechmistr Černého draka, kovářisko, vobchodník, žoldák ha krakenobijec Bujón Syn Krutóna (je to Bujný Kruťák ne polívka)
Narilyn - princezna z kanálu
Frory Bulínková - mamonínské čerstvě vykvetlé poupě
Ryta Splinter - milá, citlivá, chápavá občas potřeštěná elfka stále zrající - MIN(Missed in Nature)
Brumla Bulldozer(Bejkoun) - milý, krásný a přátelský trpaslík - MIA(Missed in Action)
Opět pěkná teoretická úvaha - všechna čest. Jak už jsme ti psal dřív - vtírá se mi lítost do mysli, že se nepotkáme ve hře, protože máš schopnosti i potenciál, který bys tam moh rozvinout. Škoda.DenGrasse píše:…
Pískoviště tu mají všichni stejný a šance taky - ten kdo pochopí pravidla, má snahu a nečeká kdo ho čim zabaví se tu velmi rychle vypracuje a dobře si zahraje (viz např. Akira, Jon/Altair, Tom Lonewar/Eraviel, Erik B... a další). Ano správce pískoviště udělal pískoviště a stanovil v něm pravidla a rozhoduje o jejich dodržování, na tom neni nic špatnýho a pokud by mu to někdo vyčítal tak by se měl nad sebou pořádně zamyslet. Pískoviště je tak velký a tak rozmanitý, že si každej najde svuj koutek a něco s čim si bude hrát - o tom rozhoduje on sám, nikoliv správce pískoviště.
Neni pravda, že tu nikdo nepodává pomocnou ruku "dětem", kterým něco nejde. Naopak. Spíš to vypadá, že je tu dost dětí, který se prostě nechtějí přizpůsobit a ve svým období vzdoru neustále bojujou proti "vrchnosti" možná ani ne tak pro něco, ale pro boj samotnej.
Jde to jedněm - může to jít i druhejm (navíc k tomu mají ještě i pomoc a nejsou v tom sami).
***
Bude to pořád dokola: budeme opakovat, že EQ neni jako jiný světy, že se tu Labir i další o něco snaží, že je to o odlišným přístupu ke hře o tom, že to se hráči musí zabavit sami a že neni dobrý srovnávat tenhle svět s jiným. Neni to instatní zábava jako televize nebo jiný světy - zapneš čudl a jedeš - musíte se snažit - "žít" v souladu s pravidlama, reáliema a dalšíma věcma (třeba slušným chováním).
Zkuste se dostat ze svýho zažitýho pohledu a podívat se na EQ uplně jinak bez zatížení zkušenostma, vlastníma předpokladama a poždavakama. EQ prostě neni jako jiný světy a věci co fungují jinde tady nefungují a naopak. Proč by tu měli být DM? Co kdyby tu nebyli vůbec žádní? Co byste pak dělali?
Přijde vám to omezující, přijde vám, že PLACOS, neostatek DM, autoritativní řešení apod. vám kazí hru? No tak to máte problém, protože stejně jako jiný hry nebo sporty, tady prostě fungují pravidla, který Labir nebo někdo jinej nastavil a ty je třeba dodržovat. Stejně jako dodržujete pravidla ve fotbalu, v šachách nebo v silničním provozu. Pokud vás (specifická - náročná) EQ pravidla a zvyklosti omezujou - doporučuju zvolit jinou hru, případně jinej NWN svět (je jich dost) - to je vaše svoboda a právo volby - stejně jako to jestli budete hrát hokej nebo floorball, pojedete autem nebo pudete pěšky. Ale když už se rozhodnete hrát hokej - hrajte ho podle pravidel, jinak vás někdo vyloučí a nepomůže vám ani to, že budete křičet, že rozhodčí je debil - naopak dostanete přidáno na trestu.
Nic novýho se nedozvíte - protože se to pořád opakuje - dycky budou lidi co si budou stěžovat, brblat, diskutovat, poukazovat, "opile vyřvávat" apod.. Jediný co docílí bude to, že naštovu všechny okolo a stejně dostanou pořád stejnou odpověď aniž by něco změnili.
***
Doporučuju to, že něco nefunguje brát jako výzvu ne jako trest, nedostatek anebo křivdu. Výzvu k tomu jak sám o sobě (bez pokukování po ostatních) tohle překonat, jako to vymyslet líp, snáz se stávajícími nebo menšími prostředky (ano právě o to jde i když to neni to byste zrovna třeba od EQ čekali a chtěli). Někdo to dokáže - proč ne vy? Jste míň šikovný, hloupější? O tom silně pochybuju nebo fakt jo?

Vše má své meze.
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Přijde mi, jakoby někteří z vás neuměli číst.
labir píše:To co hráči v současném stavu dostávají je pro kvalitu hry víc než dostatečné. Ať již od DM, od WB, či od světa. Osobně neudělám ani ň abych nějak vyždímal ze sebe nebo DM víc. Nic víc nebude. Nijak. Takže hledání toho "jak vyždímat víc" je zcela zbytečné. Místo toho byste spíš měli hledat "jak chtít méně".
O čem se tu chcete bavit? Že je málo DM? To víme všichni, ale je snad patrné, že další na 95 % nebudou. Že se vám nevěnují? Kdo by to taky v daném počtu stíhal. A DM jsou stále ti konkrétní lidi, se svými konkrétními chybami a prioritami. Budete-li hrát tak, abyste DM k ničemu nepotřebovali, nebudete pak frustrovaní, že ho nemůžete sehnat. Samozřejmě, že s podporou DM nebo DM schopnostmi toho lze připravit víc, ale i bez té lze ostatním připravit sakra hodně.Libra píše:Zapomeňte na DM ve hře, berte jako by kolem vás nebyly, věnujte se hře samotné a lidem okolo. Vymýšlejte jak vy sami se dokážete bavit a to bez jakékoliv pomoci jiných.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: 9. 11. 2008 19.38
- Kontaktovat uživatele:
Jé, to jsem našel auditko podle mého gusta
Abych tak trochu zvedl palec směrem k DM, musím poznamenat, že naprosto stejná situace, ne-li horší, panuje na všech serverech Ultimy, na kterých jsem, jak neustále únavně opakuju, působil. Nemá smysl řešit jakoukoliv neplodnou stížnost hráčů a nejlepší je takové věci ignorovat, myslím si, že DM tady konkrétně mají vybudovanou vcelku dobrou pozici z pohledu hráčů, protože jsem tady zatím nenašel opravdu podnětný flame
Darmonlord, když jsem uvažoval že začnu s ním hrát nwn, mě varoval, že se zde nachází opravdu elita roleplayerů, což pro mě byla docela výzva, vzhledem k tomu že se kolem RPG pohybuju už léta a získal jsem řadu opravdu zajímavých zkušeností. Hra tady na EQ mě utvrdila v tom, že se zde nachází dost natolik vyspělých hráčů, že si vystačí svou hrou na dost dlouhou dobu sami, v případě že zrovna nemají po ruce jiné hráče. O přítomnosti DM tady nemusí být ani řeč, není to žádná povinnost, zpříjemňovat nám hru, spíš vzájemné potěšení, když si zahrajem a pobavíme se.
Z vlastní zkušenosti vím že se dá zabavit i na celý den hraní sám, když si uděláte výlet, prozkoumáte cizí město, pak prohrajete vše i s vlastními trenýrkami v kasínu, cestou zpátky dostanete mořskou nemoc a pak musíte přespávat v lese protože ani nemáte peníze na ten nejobyčejnější zablešený pokoj. Taky je zde spousta skvělých možností jak zamotat ostatním hráčům hlavu vlastní tajemnou historií, nasadit otazníky které můžou ostatní řešit a tím že s vámi hrají a reagují na vás se pobavíte všichni.
EQ nabízí spoustu možností jak se realizovat, oslovila mě zejména tím že těch možností je podle mě dokonce více než v Ultimě, i když jsem si donedávna myslel že v tomhle je Ultima nejlepší, jen postrádá hodně opravdu dobře hrajících hráčů. Je zde tolik herních systémů a možností, emocí a gest, že si může člověk opravdu vyblbnout. Veliké plus u mě EQ má za pomalý herní postup, můžu si tak užít hru hlupáčka a naivního mladíka bez zkušeností opravdu dlouho bez toho abych za měsíc zabil vše na co se podívám. Příjemně mě překvapilo že mě na pátem lvl skoro zabil jezevec, ten prevít mě tak potrhal že jsem sotva dokulhal do chrámu v Amfiberai, a taky jsem párkrát ztratil vědomí. Super
Tímhle vším naznačuju to, že DM nejsou ve hře vynucovanou složkou, ale přesto velice vítanou. Opět z vlastní zkušenosti vím, že hráči si vždy stěžovali ( když jsem byl DM na andarii ) že jim DM nevěnujou pozornost a hra je po nějaké době omrzí protože se nic neděje. To je špatně, když se DM snaží, a hru obohacuje svými zásahy, AQ apod, hráči si zvyknou a zleniví. Když zasáhnete moc, nadávají zase že jim zasahujete do jejich majetku který si tam poctivě nahrabali a nahamounili.
Pozice DM v ultimě není moc záviděníhodná, a personální změny se tam dějí opravdu často. Noví DM bývají nadšení, starší otrávení, a tak se střídají, jen hráči-prudiči zůstávají. Ke konci mojí kariéry DM na mě hráči také povětšinou nadávali, protože jsem se snažil zavést takové situace, kdy hráči byli opravdu zranitelní a když si vedli špatně, ohroženi jak na životě tak majetku, což se nikomu nelíbilo. Navíc hráči kteří hráli opravdu dobře, byli do jisté míry zvýhodněni, protože si s nimi prostě DM hráli raději, interakce byla zajímavější a zábavnější pro obě strany. Pro DM tým je nejdůležitější nenechat se zastrašit nějakými hloupými stížnostmi a pokračovat v práci, která je podle nich nejlepší, protože vždycky se najde někdo kdo bude dělat strašáka na poli. Myslím, že EQ má dobrý potencionál i nadále udržet svůj standart a to je moc dobře. Toliko můj názor z pohledu hráče

Abych tak trochu zvedl palec směrem k DM, musím poznamenat, že naprosto stejná situace, ne-li horší, panuje na všech serverech Ultimy, na kterých jsem, jak neustále únavně opakuju, působil. Nemá smysl řešit jakoukoliv neplodnou stížnost hráčů a nejlepší je takové věci ignorovat, myslím si, že DM tady konkrétně mají vybudovanou vcelku dobrou pozici z pohledu hráčů, protože jsem tady zatím nenašel opravdu podnětný flame

Darmonlord, když jsem uvažoval že začnu s ním hrát nwn, mě varoval, že se zde nachází opravdu elita roleplayerů, což pro mě byla docela výzva, vzhledem k tomu že se kolem RPG pohybuju už léta a získal jsem řadu opravdu zajímavých zkušeností. Hra tady na EQ mě utvrdila v tom, že se zde nachází dost natolik vyspělých hráčů, že si vystačí svou hrou na dost dlouhou dobu sami, v případě že zrovna nemají po ruce jiné hráče. O přítomnosti DM tady nemusí být ani řeč, není to žádná povinnost, zpříjemňovat nám hru, spíš vzájemné potěšení, když si zahrajem a pobavíme se.
Z vlastní zkušenosti vím že se dá zabavit i na celý den hraní sám, když si uděláte výlet, prozkoumáte cizí město, pak prohrajete vše i s vlastními trenýrkami v kasínu, cestou zpátky dostanete mořskou nemoc a pak musíte přespávat v lese protože ani nemáte peníze na ten nejobyčejnější zablešený pokoj. Taky je zde spousta skvělých možností jak zamotat ostatním hráčům hlavu vlastní tajemnou historií, nasadit otazníky které můžou ostatní řešit a tím že s vámi hrají a reagují na vás se pobavíte všichni.
EQ nabízí spoustu možností jak se realizovat, oslovila mě zejména tím že těch možností je podle mě dokonce více než v Ultimě, i když jsem si donedávna myslel že v tomhle je Ultima nejlepší, jen postrádá hodně opravdu dobře hrajících hráčů. Je zde tolik herních systémů a možností, emocí a gest, že si může člověk opravdu vyblbnout. Veliké plus u mě EQ má za pomalý herní postup, můžu si tak užít hru hlupáčka a naivního mladíka bez zkušeností opravdu dlouho bez toho abych za měsíc zabil vše na co se podívám. Příjemně mě překvapilo že mě na pátem lvl skoro zabil jezevec, ten prevít mě tak potrhal že jsem sotva dokulhal do chrámu v Amfiberai, a taky jsem párkrát ztratil vědomí. Super

Tímhle vším naznačuju to, že DM nejsou ve hře vynucovanou složkou, ale přesto velice vítanou. Opět z vlastní zkušenosti vím, že hráči si vždy stěžovali ( když jsem byl DM na andarii ) že jim DM nevěnujou pozornost a hra je po nějaké době omrzí protože se nic neděje. To je špatně, když se DM snaží, a hru obohacuje svými zásahy, AQ apod, hráči si zvyknou a zleniví. Když zasáhnete moc, nadávají zase že jim zasahujete do jejich majetku který si tam poctivě nahrabali a nahamounili.
Pozice DM v ultimě není moc záviděníhodná, a personální změny se tam dějí opravdu často. Noví DM bývají nadšení, starší otrávení, a tak se střídají, jen hráči-prudiči zůstávají. Ke konci mojí kariéry DM na mě hráči také povětšinou nadávali, protože jsem se snažil zavést takové situace, kdy hráči byli opravdu zranitelní a když si vedli špatně, ohroženi jak na životě tak majetku, což se nikomu nelíbilo. Navíc hráči kteří hráli opravdu dobře, byli do jisté míry zvýhodněni, protože si s nimi prostě DM hráli raději, interakce byla zajímavější a zábavnější pro obě strany. Pro DM tým je nejdůležitější nenechat se zastrašit nějakými hloupými stížnostmi a pokračovat v práci, která je podle nich nejlepší, protože vždycky se najde někdo kdo bude dělat strašáka na poli. Myslím, že EQ má dobrý potencionál i nadále udržet svůj standart a to je moc dobře. Toliko můj názor z pohledu hráče

- Charakter postavy je jako noční obloha, roste, rozpíná se, tmavne a nad ránem prostupuje světlem, nejde ohraničit ani přesně definovat
- Orin Ruthrakkar - muž na stezce poznání
Acc: Smajdalf.cz
- Orin Ruthrakkar - muž na stezce poznání
Acc: Smajdalf.cz
-
- Příspěvky: 836
- Registrován: 25. 10. 2007 14.14
- Bydliště: Luštěnice - Mladá Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
re
Pod to se podepisujiAkira píše:"žiju" bez DM a jsem spokojený....protože "žiju" s hráči. Co víc chcete?
EQ screeny: http://vugi.xf.cz/
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Vyměnil jsem si teď pár PMek s Braenn a – ač jsme si pořádně asi neporozuměli, přeci jen to k něčemu bylo dobré a rozhoupalo mne to k napsání následujícího.
Chci-li být přehnaně zjednodušující, někdo podporu DM prostě má a někdo jiný nemá. Ale to "nemá" není jen jedno. Může ji mít zastavenou, protože to je součást trestu z pranýře. Třeba ji nemá, protože – jak napsala Piti, nejsou právě DMka, která by jim byla vstřícná. Nebo ji nemá, protože má takovou smůlu, že na DMko online při nějaké své žádosti prostě ještě zatím nenarazil. To se stát lehce může – se současným stavem počtu DM to dokonce není nic nepravděpodobného.
A ona i ta podpora má různé stupně. Něco jiného je vlastní hrad, něco jiného jen speciální spodní prádlo. Na téhle stupnici se někde pohybují i ty informace, uvědomte si ale, že, ač se to může zdát jen jako prostá odpověď během deseti minut, nemusí to tak být. Třeba ono DMko nezná přesně reálie toho místa (třeba někdo neví všechny detaily o trpasličí dolobraně, ačkoliv na muni zná každého npc adepta, nebo naopak třeba zná dobré bohy, ale o Arnuden ještě pořádně nezavadil), a pak si i on musí příslušné informace zjistit a zařídit se podle toho (schválit, aby hráč nedělal koninu, nebo tak podobně).
Ale to trochu odbočuji, leč ta odbočka byla nutná. Bylo by totiž dobré uvědomit si, že ne vše, co se jeví z hráčského pohledu jako prosté a jednoduché, je takové i z perspektivy DM.
Zpět k věci.
Ze zpráv od Braenn jsem pochopil, že se lidem může zdát nefér, a mohou závidět, tu "podporu", které se nám (Alkaran, nebo třeba Kat a Bohyni noci) dostává. Já to chvíli nemohl pochopit… jak může někdo něco podobného závidět? Já, když jsem jako mladá elfka viděl, co všechno se dá udělat – kolik práce měli Vilém a Tereza se zakládáním chrámu, jak na něj sháněli peníze a jak ho nakonec po všech těch útrapách postavili – tak jsem byl spíš nadšený a nakoplo mne to k tomu, abych se o věž začal snažit pořádně.
Braenn s nadsázkou řekla, že "Alky má každou chvíli nové šaty…". Dívat se na cizí postavy se dá taky různě. Můžete závistivě, můžete se na ni naopak podívat a říci si, že "tohle všechno se dá tady taky udělat, super", můžete si třeba uvědomit, že dlouhohrající postava už nejspíš měla nějaké ty šance se s DM potkat a něco od nich získat – obzvlášť Alkaran, která na EQ už žije 2,5 reálných let. Což je pro některé hráče jistojistě nepředstavitelná doba, protože jejich postavy vidím vždy tak jen měsíc, maximálně dva, a pak je vymění za jinou.
(btw u Alkaran to vychází zhruba na objednávku dvou šatů na reálný rok hraní, kdyby se v tom chtěl někdo šťourat…)
Stejně tak to, co vám v tomhle topicu píšu (a třeba co vám píší rádci a labir), můžete vnímat dvěma způsoby. Buď tak, že se nad vámi vytahujeme a ukazujeme vám, že jsme lepší, nebo tak, že se vám snažíme ukázat, jaký styl hry je pro EQ nejlepší a jak nejlépe "postoupíte" výš. (Ať to slovo zní jakkoliv hnusně, lepší jsem bohužel teď narychlo nenašel.) To je ovšem věcí každého člověka, jak se k věcem postaví. My vás nutit, ani prosit nebudeme – a ani nemůžeme.
Pak tu je další hledisko, o kterém si hodně hráčů myslí, že je spíš podružné – mě osobně ale přijde jako dosti důležité a často i rozhodující. Tím je důvěra a vzájemné poznání hráče DMkem.
Kdosi se tu zmiňoval o labirově paranoie. Labir mu tu už naštěstí odpověděl ( viewtopic.php?p=57467#57467 ), a já bych vás poprosil, abyste si to, co píše, přečetli. Obzvlášť to o tom zneužívání a skulinách, co si vždycky někdo najde. Labir nepřehání, ač se to tak může třeba zdát. Pamatujete na ten výhodný obchod s rukavicema (nebo co to bylo) v Drehanu? Našlo se velké množství hráčů, kteří ho zneužili (fakt by mne zajímalo, proč), při evidentním přistižení pak zapírali. (viz pranýř pro další podrobnosti).
Když jsme přemýšleli, že všem umožníme přejmenovávat předměty, báli jsme se, že si z toho budou hráči dělat cirkus a přinese to jen víc škody, než užitku. A voilá – stačily tři hodiny spuštění eq3, aby se naše slova potvrdila a už lítaly první šílenosti (přejmenované jablko na letadlo a co já vím co ještě).
Prostě těch spálení se už bylo opravdu tolik, že naivně podávat prst čertovi se chce už jen málokomu.
A proto, proto se musí dát čas, aby lidé a team poznali, že ten, kdo si žádá o něco nadstandardního, je schopen onu výhodu uhrát, že ji nebude zneužívat, ždímat co to jde z hlediska systému a zapomínat na "realitu" (ohniště pod vodou…). A pište si, že se obrázek o hráčích dělá komplexně, ze všech činů, které hráči ve hře (a mimo ní, třeba i na fóru) provádí. A ne, není pravdou, že by DM měli tyto věci řešit IC. Že "pokud to postava zahrála dobře, měla by to dostat, ať ji hraje jakýkoliv hráč". Ne, zneužitelnost systému je rozhodně ooc věc, na kterou se musí nahlížet ooc a pro kterou jsou ooc podmínky a kriteria. Ooc věcí je i zkažená zábava ostatních hráčů.
(Předchozí odstaveček vyjadřuje můj názor, nikoli nutně názor EQ teamu.)
Myslím, že poslední dobou se tu líhne díky labirovi (a onyxovi?) spousta drobných věcí, různých úprav lokací, díky kterým je snad vidět, že je DOST hráčů a jejich postav, které nějakou podporu obdržely a že to není žádná nedosažitelná meta. Dokonce někteří ke změnám přišli velice rychle – takoví hráči jsou ale opravdu výjimeční. A výjimečná je ostatně i moje věž, ovšem z té druhé, nejpomalejší strany :D (Od začátku shánění se po ní po její otevření to trvalo tak 1,5 reálného roku, a vlastně ještě pořád není kompletně hotová.)
Samozřejmě, drobnosti, jako nové šaty nebo úprava zbraně nijak extra zneužitelné nejsou a není nutné na ně být prolustrován – takže je může sehnat kdokoliv. To, že to momentálně je také těžké, je bohužel otázka malého počtu DM (no jo, je to tu zase) a toho, že se snaží když jsou ve hře raději dělat "důležitější věci", když už tedy jsou konečně online. (To je taky můj tip, nezjišťoval jsem to u nich.) Dodávám to spíš jen proto, aby se tu zase neukázal někdo, kdo by rád potahal za nějaké slovíčko.
Nakonec se – přesně jak to říkal psin – dostáváme zase k tomu, co se tu psalo a píše už kolikrát. Snažte se hrát a vymýšlet questy tak, abyste k nim DM nepotřebovali. Možností tu je opravdu hodně. Pokud se snažíte o něco dlouhodobějšího, tak se o to opravdu IC snažte. Ale nemusí to být jen "postavit most", "vykopat jámu na druhou stranu"… ale i charakterové vlastnosti. Pokud jste začali jako (*snaží se najít neutrální přiklad, aby nešel vztáhnout na nějakou postavu*) neurvalý trpaslík, který se ale nakonec začne ucházet o funkci pobočníka Nargiena, bude ho někdo muset naučit slušnému vychování a asi bude muset dlouho studovat zákony a nařízení (= sedět v knihovně a studovat). Popřípadě se naučit mýt a naučit se, co to znamená oblečení vhodné pro královský dvůr. Což nějaký čas trvá, nejde jen lusknout prsty a říct, že "se to nějak naučil a už to umí". Řekl bych, že nějaké krkolomné kotrmelce v charakterech postavy mohou často přijít i směšné.
Kdysi jsem měl debatu s Psancem ohledně modlení. Nakonec z toho vzešlo doporučení, aby se hráči, co se doopravdy modlí, modlili do "družiny". DM, co je online, tak může vidět (ač není u něj), že se onen někdo k někomu modlí, jaký vztah k bohu má a podle toho třeba časem upravit sílu boha a jeho přízeň k dané postavě v DM záznamech. Pak se vyhnete trapné situaci, kdy po půl roce hraní se náhle zjeví bůh, ke kterému se denně modlíte a zeptá se vás, kdo vlastně jste.
A když mluvím o "modlení", tak myslím doopravdy modlení – ne že napíšete do družiny *modlí se k Ajris*.
No a zase jsme u toho. Prostě hrajte. Když budete hrát pěkně tu postavu a její snahy, je mnohem pravděpodobnější, že si jich někdo všimne, než když to nehrajete. Pak si toho totiž – pro někoho možná překvapivě – nemůže všimnout nikdo!
A dobrá rada pro hru – a často i pro život – je ta, že než začneme hledat chyby u jiných, měli bychom se podívat na sebe, zda to náhodou nejsme my, kdo dělá něco špatně.
--------
uff, nemám sílu to teď po sobě číst, obzvlášť když tu mám ještě nějakou práci, tak se omlouvám, pokud tam bude něco fakt nesrozumitelnýho
Chci-li být přehnaně zjednodušující, někdo podporu DM prostě má a někdo jiný nemá. Ale to "nemá" není jen jedno. Může ji mít zastavenou, protože to je součást trestu z pranýře. Třeba ji nemá, protože – jak napsala Piti, nejsou právě DMka, která by jim byla vstřícná. Nebo ji nemá, protože má takovou smůlu, že na DMko online při nějaké své žádosti prostě ještě zatím nenarazil. To se stát lehce může – se současným stavem počtu DM to dokonce není nic nepravděpodobného.
A ona i ta podpora má různé stupně. Něco jiného je vlastní hrad, něco jiného jen speciální spodní prádlo. Na téhle stupnici se někde pohybují i ty informace, uvědomte si ale, že, ač se to může zdát jen jako prostá odpověď během deseti minut, nemusí to tak být. Třeba ono DMko nezná přesně reálie toho místa (třeba někdo neví všechny detaily o trpasličí dolobraně, ačkoliv na muni zná každého npc adepta, nebo naopak třeba zná dobré bohy, ale o Arnuden ještě pořádně nezavadil), a pak si i on musí příslušné informace zjistit a zařídit se podle toho (schválit, aby hráč nedělal koninu, nebo tak podobně).
Ale to trochu odbočuji, leč ta odbočka byla nutná. Bylo by totiž dobré uvědomit si, že ne vše, co se jeví z hráčského pohledu jako prosté a jednoduché, je takové i z perspektivy DM.
Zpět k věci.
Ze zpráv od Braenn jsem pochopil, že se lidem může zdát nefér, a mohou závidět, tu "podporu", které se nám (Alkaran, nebo třeba Kat a Bohyni noci) dostává. Já to chvíli nemohl pochopit… jak může někdo něco podobného závidět? Já, když jsem jako mladá elfka viděl, co všechno se dá udělat – kolik práce měli Vilém a Tereza se zakládáním chrámu, jak na něj sháněli peníze a jak ho nakonec po všech těch útrapách postavili – tak jsem byl spíš nadšený a nakoplo mne to k tomu, abych se o věž začal snažit pořádně.
Braenn s nadsázkou řekla, že "Alky má každou chvíli nové šaty…". Dívat se na cizí postavy se dá taky různě. Můžete závistivě, můžete se na ni naopak podívat a říci si, že "tohle všechno se dá tady taky udělat, super", můžete si třeba uvědomit, že dlouhohrající postava už nejspíš měla nějaké ty šance se s DM potkat a něco od nich získat – obzvlášť Alkaran, která na EQ už žije 2,5 reálných let. Což je pro některé hráče jistojistě nepředstavitelná doba, protože jejich postavy vidím vždy tak jen měsíc, maximálně dva, a pak je vymění za jinou.
(btw u Alkaran to vychází zhruba na objednávku dvou šatů na reálný rok hraní, kdyby se v tom chtěl někdo šťourat…)
Stejně tak to, co vám v tomhle topicu píšu (a třeba co vám píší rádci a labir), můžete vnímat dvěma způsoby. Buď tak, že se nad vámi vytahujeme a ukazujeme vám, že jsme lepší, nebo tak, že se vám snažíme ukázat, jaký styl hry je pro EQ nejlepší a jak nejlépe "postoupíte" výš. (Ať to slovo zní jakkoliv hnusně, lepší jsem bohužel teď narychlo nenašel.) To je ovšem věcí každého člověka, jak se k věcem postaví. My vás nutit, ani prosit nebudeme – a ani nemůžeme.
Pak tu je další hledisko, o kterém si hodně hráčů myslí, že je spíš podružné – mě osobně ale přijde jako dosti důležité a často i rozhodující. Tím je důvěra a vzájemné poznání hráče DMkem.
Kdosi se tu zmiňoval o labirově paranoie. Labir mu tu už naštěstí odpověděl ( viewtopic.php?p=57467#57467 ), a já bych vás poprosil, abyste si to, co píše, přečetli. Obzvlášť to o tom zneužívání a skulinách, co si vždycky někdo najde. Labir nepřehání, ač se to tak může třeba zdát. Pamatujete na ten výhodný obchod s rukavicema (nebo co to bylo) v Drehanu? Našlo se velké množství hráčů, kteří ho zneužili (fakt by mne zajímalo, proč), při evidentním přistižení pak zapírali. (viz pranýř pro další podrobnosti).
Když jsme přemýšleli, že všem umožníme přejmenovávat předměty, báli jsme se, že si z toho budou hráči dělat cirkus a přinese to jen víc škody, než užitku. A voilá – stačily tři hodiny spuštění eq3, aby se naše slova potvrdila a už lítaly první šílenosti (přejmenované jablko na letadlo a co já vím co ještě).
Prostě těch spálení se už bylo opravdu tolik, že naivně podávat prst čertovi se chce už jen málokomu.
A proto, proto se musí dát čas, aby lidé a team poznali, že ten, kdo si žádá o něco nadstandardního, je schopen onu výhodu uhrát, že ji nebude zneužívat, ždímat co to jde z hlediska systému a zapomínat na "realitu" (ohniště pod vodou…). A pište si, že se obrázek o hráčích dělá komplexně, ze všech činů, které hráči ve hře (a mimo ní, třeba i na fóru) provádí. A ne, není pravdou, že by DM měli tyto věci řešit IC. Že "pokud to postava zahrála dobře, měla by to dostat, ať ji hraje jakýkoliv hráč". Ne, zneužitelnost systému je rozhodně ooc věc, na kterou se musí nahlížet ooc a pro kterou jsou ooc podmínky a kriteria. Ooc věcí je i zkažená zábava ostatních hráčů.
(Předchozí odstaveček vyjadřuje můj názor, nikoli nutně názor EQ teamu.)
Myslím, že poslední dobou se tu líhne díky labirovi (a onyxovi?) spousta drobných věcí, různých úprav lokací, díky kterým je snad vidět, že je DOST hráčů a jejich postav, které nějakou podporu obdržely a že to není žádná nedosažitelná meta. Dokonce někteří ke změnám přišli velice rychle – takoví hráči jsou ale opravdu výjimeční. A výjimečná je ostatně i moje věž, ovšem z té druhé, nejpomalejší strany :D (Od začátku shánění se po ní po její otevření to trvalo tak 1,5 reálného roku, a vlastně ještě pořád není kompletně hotová.)
Samozřejmě, drobnosti, jako nové šaty nebo úprava zbraně nijak extra zneužitelné nejsou a není nutné na ně být prolustrován – takže je může sehnat kdokoliv. To, že to momentálně je také těžké, je bohužel otázka malého počtu DM (no jo, je to tu zase) a toho, že se snaží když jsou ve hře raději dělat "důležitější věci", když už tedy jsou konečně online. (To je taky můj tip, nezjišťoval jsem to u nich.) Dodávám to spíš jen proto, aby se tu zase neukázal někdo, kdo by rád potahal za nějaké slovíčko.
Nakonec se – přesně jak to říkal psin – dostáváme zase k tomu, co se tu psalo a píše už kolikrát. Snažte se hrát a vymýšlet questy tak, abyste k nim DM nepotřebovali. Možností tu je opravdu hodně. Pokud se snažíte o něco dlouhodobějšího, tak se o to opravdu IC snažte. Ale nemusí to být jen "postavit most", "vykopat jámu na druhou stranu"… ale i charakterové vlastnosti. Pokud jste začali jako (*snaží se najít neutrální přiklad, aby nešel vztáhnout na nějakou postavu*) neurvalý trpaslík, který se ale nakonec začne ucházet o funkci pobočníka Nargiena, bude ho někdo muset naučit slušnému vychování a asi bude muset dlouho studovat zákony a nařízení (= sedět v knihovně a studovat). Popřípadě se naučit mýt a naučit se, co to znamená oblečení vhodné pro královský dvůr. Což nějaký čas trvá, nejde jen lusknout prsty a říct, že "se to nějak naučil a už to umí". Řekl bych, že nějaké krkolomné kotrmelce v charakterech postavy mohou často přijít i směšné.
Kdysi jsem měl debatu s Psancem ohledně modlení. Nakonec z toho vzešlo doporučení, aby se hráči, co se doopravdy modlí, modlili do "družiny". DM, co je online, tak může vidět (ač není u něj), že se onen někdo k někomu modlí, jaký vztah k bohu má a podle toho třeba časem upravit sílu boha a jeho přízeň k dané postavě v DM záznamech. Pak se vyhnete trapné situaci, kdy po půl roce hraní se náhle zjeví bůh, ke kterému se denně modlíte a zeptá se vás, kdo vlastně jste.
A když mluvím o "modlení", tak myslím doopravdy modlení – ne že napíšete do družiny *modlí se k Ajris*.
No a zase jsme u toho. Prostě hrajte. Když budete hrát pěkně tu postavu a její snahy, je mnohem pravděpodobnější, že si jich někdo všimne, než když to nehrajete. Pak si toho totiž – pro někoho možná překvapivě – nemůže všimnout nikdo!
A dobrá rada pro hru – a často i pro život – je ta, že než začneme hledat chyby u jiných, měli bychom se podívat na sebe, zda to náhodou nejsme my, kdo dělá něco špatně.
--------
uff, nemám sílu to teď po sobě číst, obzvlášť když tu mám ještě nějakou práci, tak se omlouvám, pokud tam bude něco fakt nesrozumitelnýho
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
Já sem teda nechtěl moc přispívat, ale aspoň něco málo....zkusím to krátce i z druhé strany: Když jsem dělal DM na Alhambrii, tak jsem se přirozeně věnoval "těm svým", se kterýma mě hra bavila a věděl jsem, že jsou dobří hráči. Stoprocentně byli i jiní hráči, kteří hráli určitě dobře, ale sázel jsem na jistotu a pokud mě neoslovili, věnoval jsem se tomu, kde jsem měl zajištěnou jistou zábavu.
Nejspíš to nebylo ideální, kdo ví...a možná bych to dělal jinak a možná taky ne. Těžko můžu mluvit do toho jak se to děje nebo neděje teď. Ale z toho co mi tak nějak vychází (co slyším, nebo jsem sám prožil)...je to obdobný. DM se podvědomě obrací na "jistotu". Proto mají ti, "kdo jsou v kruhu jistoty" větší šanci než kvalitní hráči vně kruhu.
Popravdě, je mi putna jestli jsem vně nebo uvnitř...většinou se s hráči pobavím víc než s DM. A tak by to mělo být.
Nejspíš to nebylo ideální, kdo ví...a možná bych to dělal jinak a možná taky ne. Těžko můžu mluvit do toho jak se to děje nebo neděje teď. Ale z toho co mi tak nějak vychází (co slyším, nebo jsem sám prožil)...je to obdobný. DM se podvědomě obrací na "jistotu". Proto mají ti, "kdo jsou v kruhu jistoty" větší šanci než kvalitní hráči vně kruhu.
Popravdě, je mi putna jestli jsem vně nebo uvnitř...většinou se s hráči pobavím víc než s DM. A tak by to mělo být.
Milujte se a množte se..zabijte je pak všechny, Bůh už si je nahoře přebere!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
Přiznání je polehčující okolnost, ale jistý trest - od léta páně 1992 MERLIN
Mrtvý manga avatar, dobrý manga avatar!
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Skvěle vystihnuto! A výborně to nasali i Balrog, Psin, Piti a další... Snad to pomůže a uvědomíte si, že prostě víc už nejde dát.Panathian píše:Souhlas. Vemte si, jakou volnost by DM měli, kdyby jim nechodily žádné zprávy po ICQ, emaily ani telly a necítili by tlak z fóra a hlasy typu "věnuješ se tomuhle víc a tomuhle míň". Objevit se ve hře by pro ně neznamenalo okamžitý příval věcí k řešení, ale volný prostor k tvoření. DM bez takového tlaku na sobě by mělo víc energie a chuti do hry a možná by se pak dokázalo věnovat více hráčům než teď a ukazovalo by se častěji, a to pozor z vlastní vůle a ne díky nátlaku - v tom je strašnej rozdíl.Libra píše:… ZAPOMEŇTE NA DM VE HŘE, BERTE JAKO BY KOLEM VÁS NEBYLY, VĚNUJTE SE HŘE SAMOTNÉ A LIDEM OKOLO.…
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.