Smím-li přispět se svou špetkou do mlýna, i třebas jen kvůli jakési statistice názorů.
Řadím se spíše k zastáncům HC RP ve významu, že uvěřitelnost dění má přednost před zábavností; jistěže pouze relativně. Snad se nějak shodneme, že krádeže i loupeže k životu patří a to i k tomu virtuálnímu, ale tak jako u vražd ap. existují určité ohledy, snad by se měly vztahovat i na krádeže majetku.
V prvé řadě tu někteří zmínili skutečnost, že část inventáře by postava u sebe vůbec neměla, kdyby existoval dostatek persistentních úložišť. Netvrdím, že jsou zcela nedostupné, rozhodně ale nejsou samozřejmostí (např. já k "trezoru" přístup nemám, i když jako postava mám místo, kam si věci uložit).
V druhé řadě pak jde právě o jakousi "ohleduplnost". Okrást někoho o celý jeho majetek jistě nepatří k věcem, které by okrádaný i OOC jakkoliv ocenil jakkoliv to IC bude logické a korektní. Tím spíše jde-li o věci nějak jedinečné a běžně nezískatelné. Bude jistě značně záležet na kontextu, ale nevím, jestli bych to obecně povolil (nebo naopak zakázal). Nastavení neukradnutelnosti navíc moc nefunguje - stalo se mi, že předmět dříve korektně nastavený jako neukradnutelný, byl po nějaké době opět ukradnutelný. Zároveň maximální cena je nastavená relativně nízko.
V třetí a poslední řadě malý povzdech mimo systém. Myslím, že spousta čarodějů by své vzácné předměty proklela, aby je mohli používat pouze oni a většina bojovníků by své zbroje a zbraně alespoň poznala, ne-li i ostatní - pokud by na nich byly známé rodové insignie.
Proto tento příspěvek uzavřu tak, že ačkoliv z pohledu postavy je v drtivé většině případů lepší přijít o majetek než život, z pohledu pocitů hráče to platit nemusí a porovnání se zabitím je na místě (řeknu to jako správný munchkin: kolik smrtí stojí za jeden unikátní artefakt?) a proto bych toto téma nebagatelizoval. Nic víc, nic méně.
Co lze vynutit na "mrtvole"
Moderátoři: Dungeon Servant, World Builder, Dungeon Master
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Jde i to, že okrádací systém se dá doslova naspamovat a tím i bez bodů v tom okrádacím skillu a postava se dá během chvíle celkem solidně okrást.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
-
- Příspěvky: 850
- Registrován: 15. 2. 2007 12.34
- Bydliště: Severní okraj Středozemě
- Kontaktovat uživatele:
Heh - jakou by sis představoval výši skillu na okradení vychládající mrtvoly neschopné jakékoli protiakce?Nalk píše:Jde i to, že okrádací systém se dá doslova naspamovat a tím i bez bodů v tom okrádacím skillu a postava se dá během chvíle celkem solidně okrást.
V rámci téhle logiky, by jsi pak nemohl bez maxlého skillu ani lootovat skřety/jiné NPC, které kuchneš. Mrtvé PC se od NPC zas tak markatně neliší.
- Nalk
- Příspěvky: 2560
- Registrován: 12. 2. 2007 18.50
- Bydliště: Jižní Morava - Znojmo a Brno - stále 100% jižan
- Kontaktovat uživatele:
Mě šlo spíše o ten spaming... z NPC taky nevyčóruju vše... prošaucuju je jednou, najdu nějaké věci a zbytek jsem prostě přehlídl. Stejně tak, by okradení mělo mít nějaký limit, po kterém už si postava myslí, že našla vše. Hmm to zní divněKaTo píše:Heh - jakou by sis představoval výši skillu na okradení vychládající mrtvoly neschopné jakékoli protiakce?Nalk píše:Jde i to, že okrádací systém se dá doslova naspamovat a tím i bez bodů v tom okrádacím skillu a postava se dá během chvíle celkem solidně okrást.
V rámci téhle logiky, by jsi pak nemohl bez maxlého skillu ani lootovat skřety/jiné NPC, které kuchneš. Mrtvé PC se od NPC zas tak markatně neliší.
"Compared to the "righteous" greed of the rulers, the villains of the world seem much more honorable. When scum rules the world, only more scum is born... You don't even understand that?"
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar
- Eustass Kid (One Piece)
Van, kněz Hrebogův, vyznavač Vyšší cesty
acc.: Nalkanar