Měsíční update v kostce
Tento update je poměrně rozsáhlý a jako první stojí za to zmínit zcela nový systém questů/achievementů. EQ nikdy nebyla místem pro pevné a nudně se opakující questy, ale po spoustě let jsme tu myšlenku opět zvážili a já se jí rozhodl nakonec zrealizovat. Zabralo to celý měsíc práce, kdy jsem veškerý volný čas věnoval prakticky jen přípravám, přemýšlení, lazení, konzultací s ostatními v týmu, až nakonec vyšly první výsledky. Prioritou, bylo najít systémovou stránku, která zajistí, aby to celé nebylo jen o nudném bezduchém klikání. Vskutku, není lehké něco takového domyslet ve všech směrech, ale věřím, že se mi podařilo najít funkční variantu. První měsíc, dva, tři bude celý tento systém podléhat zkoumání, zda vše funguje jak má (byť bylo testováno). Zároveň, pokud se systém ujme i mezi vámi hráči, tak bude mít smysl ho nechat rozumně rozrůstat.
Pro začátek jsme začali s nějakými základními questy
1) Úplně základní quest typu "zásilkovna". Vyzvedni, doruč, získej odměnu. Zdá se to primitivní, ale vlastně to docela hezky zapadá do světa a v důsledku není úplně snadné vychytat veškeré vlivy, které vás při takovém úkolu čekají (denní doba, doprava, atp.)
2) 19 kartografických questů, které mají za cíl nejen rozhýbat postavy, ale také seznámit třeba nováčka s prostředím Desky. Questy jsou levelově rozděleny, takže jako nová postava ve světě můžete plnit jednoduché úkoly, které vás seznámí s oblastmi nedaleko a s růstem úrovní vás úkoly svým způsobem nutí putovat dál a objevovat, neboť základy už znáte. Tyto questy lze každý restart opakovat, přičemž za restart lze vzít pouze 1 quest/postava s tím, že pokud postava přijme úkol A, tak jiná postava už tento úkol přijmout nemůže a musí si vybrat z úkolů B, C, D, atd.
3) 5 questů "lovec odměn", které mají za úkol nachystat zábavu postavám, které svým charakterem touží někoho lovit a dosavadní nastavení světa jim tímto směrem nenahrávalo nebo bylo čistě závislé na DM podpoře. V tomto případě to již potřeba nebude, protože najít a ulovit někoho nebude vždy úplně stejné a největší radostí mi je, že zde hraje velkou roli i forma náhody. Tj. to, že ulovíte Františka v lesíku neznamená, že tam s jistotou bude i příště, a to je za mě naprosto parádní. Další unikátností je, že se questy každý restart generují a stejně jako s hledaným, tak i quest nemusí být každý den stejný (leč se to stát může). Může se stát, že daný den už někdo quest vezme a v tom případě už ho jiná postava vzít nemůže. Zrovna tak se ale může stát, že v daný den nepadne žádný quest a bude třeba vyčkat do dalšího restartu. Pokud by se líbilo, tak tento typ questů rád rozšířím, čímž by se i zvedla pravděpodobnost na větší rozmanitost a menší šance na to, že daný den nepadne žádný quest.
4) Rozšířený systém loveckých questů, které nabízejí možnost růstu pro každou postavu zvlášť a tím si odemykat lepší možnosti u daného NPC. Tady záměrně víc neprozradím, protože stojí za to si tím projít sám.
Jak jste asi pochopili, tak jsme záměrně nenapsali konkrétní NPC nebo místa, kde se k těmto questům dostanete. Důvod je prostý... hledejte, užívejte si to a třeba budete první, kdo něco najde a tu informaci si pak nechá pro sebe, nebo jí řekne kamarádovi IC, nebo jí od někoho vyhandluje či koupí. Možností je mnoho.
Úpravy pro lepší hratelnost a drobné novinky:
Sem patří zejména oslabení nepřátel, vylepšení pokladů/lootů nebo třeba drobné posílení dvou summonových kouzel. Dá se říct, že má v důsledku za cíl ušetřit trochu drahocenného IR času hráčům. Pár nových RP vychytávek, které jsou připravené na budoucí eventy a spousta nových skriptů a zajímavost, např. v podobě lepšího výkupu nebo slev v Mithalliru. Nechybí všelijaké opravy, které různě vyplouvají na povrch i díky tomu, že mi je někteří z vás pomohou najít nebo mi je jednoduše oznámí, díky za to. Nesmí chybět poděkování všem hráčům, kteří se zasadili za hru kolem Západní cesty a změnili její charakter ze skřety a ettiny posetého území na poměrně neutrální stav. Za zmínku stojí i omezení na zbrojích, které mělo původně zamezit některým powerbuildům s klerikem, ale nakonec se to ukázalo více jako neúčelné, a proto bylo zrušeno. Mimochodem, tentokrát, nechybí ani nový recept na tábornické vaření, který je něco, co ocení nejen hospodský povaleč nebo člověk s kocovinou, ale i dáma, co má večer hlad a skenuje kuchyni.

Oslabeni kušníci
Skalních skřetů.

Oslaben
Kostěný golem

Oslabena lokce
Hrobka, dávná pohřebiště.

Oslabena sada zvířat:
Medvědon, Vlkodon, Litý medvěd.

Oslabena
celá sada obrů.

Oslabena
sada duchů drowů.

Oslabena
sada lichů a upírů.

Drobné oslabení některých kultistů.

Drobné oslabení
Štířích samiček.

Drobné oslabení
Černé vdovy, Araney a Pavoučí královny.

Drobně oslaben
Knihovník v Arnudenu.

Drobně oslaben
Nemrtvý žalářník (ten zmutovanej zombie obr).
Jezevcům navrácena frakce Nepřítel a odstraněna pravděpodobnost napadání. Prostě napadají vše. Důvodem je, že bugovala druidská tišící moc...

Odstraněna dispell hůlka
Čugovi a
Kultistům.

Vylepšen loot některých
Kultistů.

Úpravy napříč
Západní cestou na základě hráčské aktivity.
Další 3 nové itemy, které budou k dostání v Hagu.
Nový skript pro vybraná dvě monstra, kteří lépe odmění postavu, která ho dorazí. Cíleně nedává XP všem. Uvidím, jak se ujme.

Drobné posílení nemrtvých v kouzlu
Vytvoř silnějšího nemrtvého.

Drobné posílení bytostí v kouzlu
Silnější svázání plání.
Epické poklady obohaceny o 1 předmět.
Ze zbrojí odstraněno omezení na povolání (bojovník atp.), aneb zpět ke standardu a funkčnosti.

Mithallir, podhradí - dům "U Areeny" západní budova > upgrade krbů a použitelných ohnišť v nich.

Přidána
almara se slevami a výprodejem v Mithalliru (módní salón) - Je malá % šance, že se objeví v jeden IR den almara pro zvýhodněný nákup.

Přidán
zvýhodněný výkup zbrojíř Mithallir - Je malá % šance, že se objeví v jeden IR den bedna pro zvýhodněný výkup.

Vyčištění spawnů na cestě mezi Mithem a Hagem na základě hráčské čistky/aktivity.

Snížena váha
Půlorčí barbarské zbroje.

Některý veleobtížný a velmi dlouhý dungy mají nyní na konci možnost návratu kratší cestou tak, aby to stále dávalo smysl.
Nový magický předmět v lokálně unikátním pokladu.
Několik nových RP předmětů, které se v budoucnu objeví ve hře.

Vylepšena pravděpodobnost natěžení adamantia (aby to nežralo tolik času, ale zůstalo obtížné).

Upraven [
Hargudův prsten tak, aby odpovídal své vážnosti = vykoupat v bazénku.

Opraven popisek předmětu
Adamantiová cihla.

Opraveny bzučící spawny v Arnudenu směr doly.

Tirian je osazen novými lampami viz
Co se kde povídá.
Nový recept na tábornické vaření.
PS:
Zajdi si do Lucerny pro novou nevšední zkušenost.
Načte se po restartu, tj. 04.02.2024