Situace na EQ z pohledu hráče k DM
Moderátor: Dungeon Master
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
jen pro ilustraci: Dnes jsem se nalogoval jako DM. Tipněte si za jak dlouho přišla první žádost od DM, která vůbec nebyla nutná neboť agendu jakou postava žádala vyřizují zejména hráčské postavy. A podle dotazu bylo jasné že ten hráč to ví (napsal to).
Za 2 min po nalogování. A takhle je to stále. Stále, stále, stále... pak se kouknu na PLACOS DM reportační tabuli a co nevidím...jeden automatický BAN za přendávání věcí a další k tomu měl řádně za přendavání věcí nakročeno... A pak mi vyprávějte o paranoie..
Za 2 min po nalogování. A takhle je to stále. Stále, stále, stále... pak se kouknu na PLACOS DM reportační tabuli a co nevidím...jeden automatický BAN za přendávání věcí a další k tomu měl řádně za přendavání věcí nakročeno... A pak mi vyprávějte o paranoie..
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Není dnes náhodou obchodní pondělí, kdy se DM, pokud jsou ve hře, věnují právě objednávkám hráčů? O zbytečnosti konkrétních žádostí nechci spekulovat, ale zrovna dnes si na tohle stěžovat, tomu nerozumím. Kdy jindy se tedy mají hráči snažit kontaktovat obchodníka/kohokoliv?
Nebo nemají vůbec? Pak by ale bylo fér to prostě říct na rovinu, a ne, že "Optimální je např. 1-2 předměty na hráče za čtvrt reálného roku."
Nebo nemají vůbec? Pak by ale bylo fér to prostě říct na rovinu, a ne, že "Optimální je např. 1-2 předměty na hráče za čtvrt reálného roku."
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
No dobře, ovšem víš co. Vezmu to popořadě, jak mi to přijde... Onyx je vzácnější než platina, Psanec neaktivní, Ixtremist nezvěstný, tebe a Piti jakékoliv žádosti do party zjevně obtěžují ať už se jedná o objednávky nebo dotazy vůči NPC. Arto většinou řeší primárně svoje dlouhodobé questy a cybermisa na 90 % žádostí nemá (nebo alespoň dříve neměl) práva. V pondělky je ve hře něco mezi nulou a jedním DM, které řeší to svoje.
Když si tohle uvědomíte, lze se sotva divit, že když se náhodou lognete, tak se na vás hráči sesypou jako vosy. Konkrétně tedy na tebe, protože ty máš všechny informace i práva jednat snad za cokoliv.
Když si tohle uvědomíte, lze se sotva divit, že když se náhodou lognete, tak se na vás hráči sesypou jako vosy. Konkrétně tedy na tebe, protože ty máš všechny informace i práva jednat snad za cokoliv.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Chápu, že to bylo nutné říci pro osvětlení jeden druhému a uvést to na pravou míru... ale raději připomínám, aby se to tu nerozhořelo.anurin píše:Prosil bych DM, hráče a všechny přispěvatele aby si rozmyslely zda jejich příspěvek má opravdu nějakou vypovídací a hlavně pravdivou hodnotu. Nechci aby se to zvrtlo ve flame. Pokuste se nad celou situací a mým příspěvkem opravdu zamyslet a zkusit to probrat jako kultivovaní lidé.
"Inu, rád bych..." Zachariash
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
Vtip je v tom že nikdo nevěděl že jsem online. Ten příklad sloužil pro ilustraci jak jsou požadavky extrémně časté. Každou hodinu jich dostanu jako nalogovaný DM minimálně 5. Kterýkoliv den. A každý den dostanu 1-10 PM. To se prostě nedá. Snižte to na 10% a pak to půjde.drake127 píše:No dobře, ovšem víš co. Vezmu to popořadě, jak mi to přijde... Onyx je vzácnější než platina, Psanec neaktivní, Ixtremist nezvěstný, tebe a Piti jakékoliv žádosti do party zjevně obtěžují ať už se jedná o objednávky nebo dotazy vůči NPC. Arto většinou řeší primárně svoje dlouhodobé questy a cybermisa na 90 % žádostí nemá (nebo alespoň dříve neměl) práva. V pondělky je ve hře něco mezi nulou a jedním DM, které řeší to svoje.
Když si tohle uvědomíte, lze se sotva divit, že když se náhodou lognete, tak se na vás hráči sesypou jako vosy. Konkrétně tedy na tebe, protože ty máš všechny informace i práva jednat snad za cokoliv.
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
-
- Příspěvky: 6701
- Registrován: 18. 12. 2005 1.27
- Bydliště: Sídlo u Amfiberai, sféra Equilibrie
- Kontaktovat uživatele:
To mě také napadlo, a vyskytují se tu tací co mají požadavky dost časté, ale uvědomte si že je vás jako hráčů dost přes 60 (i když se ve hře prostřídáváte po max cca 30-40ti). A když každý napíšete PM nebo požadavek "občas" tak to prostě tu lavinu udělá.NiamCK píše:Možná by bylo dobré se podívat odkud požadavky vanou...nejedná se opakovaně o ty samé hráče? (pouze hypotetická úvaha)
Když něco chcete, nevynucujte si to od okolí. Ptejte se, co vy sami pro to můžete udělat.
Teď záleží jestli počítáš opakovanou žádost do party jako jednu věc nebo více.
Ale jak to tak čtu, nestojí následující za úvahu? Dostáváš ~5 zpráv denně, chceš dostávat desetinu. Tj. jednu za dva dny. Máme tu 60 hráčů, takže to dělá jeden požadavek na 120 dní, rozděleno mezi řekněme tři DM, to velmi hrubým výpočtem znamená jedna žádost za 40 IR dní na hráče.
Připočtu-li akutní žádosti a jiné domluvy, které je nutné řešit hned, vyšel by mi jeden osobní požadavek na DM za dva měsíce (IC rok) na hráče. Kdyby se hráči drželi takových přídělů, rozmysleli by si, co je pro ně nejdůležitější a otravovali by jen s tím.
Což mě dále vede k 60 hráčům po cca 9 obchodních pondělcích, řešené jedním (víc jich nebude, spíš míň) DM je cca 7 věcí na jeden pondělek. To je asi furt hodně, ale kdyby se zavedly i úterky, už by se to třeba dalo do těch dvou dnů rozumně stáhnout. 7 věcí snad jedno (ne nutně stejné) DM za dva dny vyrobit stihne.
Přijde mi totiž, že hráči teď spamují partu a zkouší všechno možné s tím, že aspoň něco se vyřídí. A pak to asi tak vypadá.
Ale jak to tak čtu, nestojí následující za úvahu? Dostáváš ~5 zpráv denně, chceš dostávat desetinu. Tj. jednu za dva dny. Máme tu 60 hráčů, takže to dělá jeden požadavek na 120 dní, rozděleno mezi řekněme tři DM, to velmi hrubým výpočtem znamená jedna žádost za 40 IR dní na hráče.
Připočtu-li akutní žádosti a jiné domluvy, které je nutné řešit hned, vyšel by mi jeden osobní požadavek na DM za dva měsíce (IC rok) na hráče. Kdyby se hráči drželi takových přídělů, rozmysleli by si, co je pro ně nejdůležitější a otravovali by jen s tím.
Což mě dále vede k 60 hráčům po cca 9 obchodních pondělcích, řešené jedním (víc jich nebude, spíš míň) DM je cca 7 věcí na jeden pondělek. To je asi furt hodně, ale kdyby se zavedly i úterky, už by se to třeba dalo do těch dvou dnů rozumně stáhnout. 7 věcí snad jedno (ne nutně stejné) DM za dva dny vyrobit stihne.
Přijde mi totiž, že hráči teď spamují partu a zkouší všechno možné s tím, že aspoň něco se vyřídí. A pak to asi tak vypadá.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Otázka je jestli se to vůbec takhle dá počítat (není to podle mě exaktní věc), jestli to bude vycházet a jestli to budou hráči respektovat nebo naopak to budou zkoušet pořád stejně. V tomhle jsem skeptik, i když bych si samozřejmě přál, aby to dostalo nějaký řád a zprovoznilo co nejblíže ke spokojenosti obou stran.drake127 píše:Teď záleží jestli počítáš opakovanou žádost do party jako jednu věc nebo více.
Ale jak to tak čtu, nestojí následující za úvahu? Dostáváš ~5 zpráv denně, chceš dostávat desetinu. Tj. jednu za dva dny. Máme tu 60 hráčů, takže to dělá jeden požadavek na 120 dní, rozděleno mezi řekněme tři DM, to velmi hrubým výpočtem znamená jedna žádost za 40 IR dní na hráče.
Připočtu-li akutní žádosti a jiné domluvy, které je nutné řešit hned, vyšel by mi jeden osobní požadavek za dva měsíce (IC rok) na hráče. Kdyby se hráči drželi takových přídělů, rozmysleli by si, co je pro ně nejdůležitější a otravovali by jen s tím.
Což mě dále vede k 60 hráčům po cca 9 obchodních pondělcích, řešené jedním (víc jich nebude, spíš míň) DM je cca 7 věcí na jeden pondělek. To je asi furt hodně, ale kdyby se zavedly i úterky, už by se to třeba dalo do těch dvou dnů rozumně stáhnout. 3,5 věci jedno (ne nutně stejné) DM za dva dny vyrobit stihne.
Přijde mi totiž, že hráči teď spamují partu a zkouší všechno možné s tím, že aspoň něco se vyřídí. A pak to asi tak vypadá.
Vše má své meze.
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
Petr Hrozný †, Vilém z Ofenburgu †, Voxeos - NPC, Jakub Poutník - M. I. A. / OFFLINE - NEDOSTUPNÝ
No, samozřejmě se nedá to počítat přesně, ale o to jsem se ani moc nesnažil. DM stejně vyřizují víceméně konstantní množství soukromých požadavků. Ale bylo by to vodítko pro hráče, který by měl možnost prioritizovat, na čem mu záleží, protože by věděl, čeho se tak asi může dočkat.
Když teď jako hráč píšu DM pět dotazů týdně a chci čtyři nové předměty, přičemž mi na ně nikdo neodpovídá, tak bych zkusil vybrat ten nejdůležitější s tím, že bych měl mnohem větší šanci na něj dostat odpověď.
Nebudou to respektovat všichni, ale třeba by to respektovalo dostatečné množství hráčů, aby to mohlo mít svůj vliv.
Protože máme tu realitu - konstantní počet DM, konstantní energie DM, +- konstantní počet hráčů, 1000 % přetěžování DM => potřeba lépe řídit požadavky na DM, aby nedocházelo k jejich zahazování, což zatěžuje obě strany.
Když teď jako hráč píšu DM pět dotazů týdně a chci čtyři nové předměty, přičemž mi na ně nikdo neodpovídá, tak bych zkusil vybrat ten nejdůležitější s tím, že bych měl mnohem větší šanci na něj dostat odpověď.
Nebudou to respektovat všichni, ale třeba by to respektovalo dostatečné množství hráčů, aby to mohlo mít svůj vliv.
Protože máme tu realitu - konstantní počet DM, konstantní energie DM, +- konstantní počet hráčů, 1000 % přetěžování DM => potřeba lépe řídit požadavky na DM, aby nedocházelo k jejich zahazování, což zatěžuje obě strany.
Naposledy upravil(a) drake127 dne 1. 12. 2008 22.09, celkem upraveno 3 x.
Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.
Bohužel to někdy lavinu udělat musí, zvlášť pokud se to začne kupit.labir píše:To mě také napadlo, a vyskytují se tu tací co mají požadavky dost časté, ale uvědomte si že je vás jako hráčů dost přes 60 (i když se ve hře prostřídáváte po max cca 30-40ti). A když každý napíšete PM nebo požadavek "občas" tak to prostě tu lavinu udělá.NiamCK píše:Možná by bylo dobré se podívat odkud požadavky vanou...nejedná se opakovaně o ty samé hráče? (pouze hypotetická úvaha)
Myslím, že tenhle topic byl jen nešťastně pojatý..k tomu o co mělo jít se dostalo až teď a vidíš po jaké bouři. Co tak chápu, šlo jen o tohle - proč je snaha některých vyslýchána méně nebo je jejich prosba odsunuta a pozornost je poskytnuta jinde.
Mohu mluvit jen z vlastní zkušenosti, z toho co vidím kolem mezi hráči s kterými samozřejmě hraju. Vidím kolikrát snahu, která přichází vniveč a pak mi před nosem proběhne třeba zmiňovaná Alkaran v nových šatech. Člověka to zamrzí jestli mi rozumíš a to je skutečně ani nemusí mít tolik přetřásanou protekcí a kdoví čím ještě.
Sama o sobě do DM kanálu píšu jen když mě někdo donutí nebo nevidím jiné východisko a stejně tak i těch pár lidí kolem mě. (Ano zlé jazyky by spustily, že si hrabu svůj píseček a píseček hráčů kolem mě...ale kdo si nebrání to, co má rád nebo s kým rád hraje.)
Klidně mě začněte kamenovat, ale musím si stoupout ne za, ale před Anurina a klidně jich pár schytám. Doteď jsem to spíš jen mlčky sledovala a nechala bublat, nemělo smysl přihazovat. Vím z rozhovorů s ním, že to co psal myslel v té nejlepší možné myšlence a snad to holt přišlo nevhod a bylo pochopeno jinak než bylo myšleno.
Popravdě, může nás mrzet sebevíc pozornost jinde, může nás to klidně vytáčet...ale pokud jsme DM skutečně nepotřebovali, málokdy jsme psali. Nevidím důvod v tom proto vidět stížnost na ignoraci naší osoby.
Ale to bych mohla psát romány...a komu se to pak chce číst :) Mohu za sebe jen dodat - Nebyla to provokace, co mohu já soudit z toho co vím.
Případné narážky atp. prosím přímo mě...tenhle příspěvek totiž nemá nikomu šlapat na kuří oko. Jedná se jen o vysvětlení z mého úhlu pohledu dle iformací které sama mám.
Smrt je jen začátek druhého dějství.
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: 9. 11. 2008 19.38
- Kontaktovat uživatele:
Vzpomínám na své zprávy do DM Helpu :)
" Halo je tam nekdo ? "
" Potřebuju pomoc "
" Nevíte jak si mám vydělat ? "
A další podobné
" Halo je tam nekdo ? "
" Potřebuju pomoc "
" Nevíte jak si mám vydělat ? "

A další podobné
- Charakter postavy je jako noční obloha, roste, rozpíná se, tmavne a nad ránem prostupuje světlem, nejde ohraničit ani přesně definovat
- Orin Ruthrakkar - muž na stezce poznání
Acc: Smajdalf.cz
- Orin Ruthrakkar - muž na stezce poznání
Acc: Smajdalf.cz
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Myslím, že zavést nějaká větší pravidla pro posílání žádostí DM by rozhodně neuškodilo =)
A také jsem toho názoru, že se tu přecijen pohybují lidé, kteří by byli ochotni dělat DM a zároveň byli schopni dělat DM - a vyšší počet DM logicky znamená menší zátěž na ostatní jednotlivá DM.
A ještě si dovolím vytáhnout něco, co jsem psal cybermisovi:
A také jsem toho názoru, že se tu přecijen pohybují lidé, kteří by byli ochotni dělat DM a zároveň byli schopni dělat DM - a vyšší počet DM logicky znamená menší zátěž na ostatní jednotlivá DM.
A ještě si dovolím vytáhnout něco, co jsem psal cybermisovi:
=)Lidé jsou z neherních serverů zvyklí, že _administrátoři_ mají svou zodpovědnost, že tím, že se stali adminy, se zavázali, že budou plnit určité i ne zas tak super povinnosti atd. A tak je pro ně těžké si uvědomit, že DM na EQ _nejsou_ administrátoři, ale principielně vlastně "jen" uživatelé s rozšířeným množstvím možností - a je tedy čistě na nich, co přesně, kdy a v jaké míře budou dělat ;)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
- The_Balrog
- Příspěvky: 4924
- Registrován: 3. 8. 2006 7.37
- Bydliště: (ಠ_ృ)
- Kontaktovat uživatele:
A vsadím se, že DMka to tu dostávají nejen do tellu, ale i do PMek. Společně s dotazy, kde se koupí nejlepší kroužkovka, jak si má postava vydělávat, jestli by nemohl hrát upíra... a tak podobně.Braenn píše:heh, tak takové dostávám i já tady do tellu
Myslíte si, že by měli DM odpovídat na všechny tyhle dotazy? A nebo nějaké prostě jen smést ze stolu?
A pokud na všechny ne - tak kde je ta hranice?
Pak se asi nelze divit, že DM spíše vyslyší žádost/prosbu někoho, o kom vědí, že to nebude žádná konina, která jim může jen přidělat práci a nebo zavařit; než někoho, o kom tu jistotu nemají.
Ale to jsme zase v tom mém odstavci o důvěře.
A důvěru můžete hrou nejen získat, ale i ztratit; na to prosím taky nezapomínejte...
„Jmenuju se Natalie. A dělám si, co chci.“
-
- Příspěvky: 913
- Registrován: 18. 9. 2006 13.26
- Bydliště: Pražské království
- Kontaktovat uživatele:
Ještě si dovolím zareagovat na téma "Jít s problémem za DM/Pokusit se vyřešit to bez DM". =)
Chtěl jsem hrát servírku. Mohl jsem chodit 2x denně za Mardem a do Družiny se ho ptát, jestli by mě zaměstnal. Takhle bych nejspíš strávil několik úrovní poflakování, než bych dostal nějakou - a třeba ani ne zas tak pozitivní - odpověď.
Místo toho jsem si řekl - ale tak, whatever. Jestli se to nějakému DM nebude líbit, tak se logne za Marda a vyhodí mě odtamtud (vlastně, proč by to i dělal, říkal jsem si, že? .)). A tak jsem si prostě zahrál s Mardem "sám", koupil si potřebné věci a začal tam chodit coby servírka.
Fakticky mi totiž nic nebránilo, k něčemu takovému prostě _nebyl potřeba_ nějaký "souhlas DM". =)
Snad ani nemusím dodávat, že po pár týdnech dostala moje postavička v hostinci vlastní pokojíček, pravidelnou stravu atd. atd.… něco, co bych si tou první, "přímou", cestou jen těžko vydupával .)
Na tohle mě napadá také dobrý příklad - Areena Welteel.The_Balrog píše:A někdy se mi taky zdá, že lidi se tak strašně upnou na jeden svůj cíl a jeho jediné možné řešení, že se snaží jen o to a na ostatní věci - které jsou také cestou k vytoužené pozici, ale trochu jinou - zapomenou a zavřou před nimi oči.
Říkal jsem tu na začátku, že je hloupost mluvit obecně - jdu tedy příkladem a rozebereme něco konkrétního. Civilní Tírinskou hlídku.
Poslední dobou se mi zdá, že Alkaran je jediná zbylá postava, která ještě hlídky dodržuje. Eraviel přestala hrát, Rina a Kat mají dovolenou nebo či co, Anade a Rica nevídám ve hře, pokud jsem já zalogovaný. (Což může znamenat, že hrají pozdě večer, kdy já ne - pak se mýlím. Ostatně proto jsem psal, že "Poslední dobou se mi zdá...".)
Pokud jsem opravdu zbyl jen já, tak se pak divte, že DMka nemají chuť delegovat nějaké pravomoce na lidi, kteří nevydrží něco dělat ani půl IC roku (1 měsíc real). A taky bych se zeptal... bavil jsem se s dost lidma, kteří chtěli jít třeba k Amfiberaiské stráži. Proč se do hlídky nepřihlásili? Mohli ukázat, že na to mají a mít pak pro vstup mnohem snazší pozici. (A tohle je ta cesta "okolo", o které mluvím.. ne ta přímá, chodit 2× denně za velitelem stráže a ptát se do Družiny.)
Chtěl jsem hrát servírku. Mohl jsem chodit 2x denně za Mardem a do Družiny se ho ptát, jestli by mě zaměstnal. Takhle bych nejspíš strávil několik úrovní poflakování, než bych dostal nějakou - a třeba ani ne zas tak pozitivní - odpověď.
Místo toho jsem si řekl - ale tak, whatever. Jestli se to nějakému DM nebude líbit, tak se logne za Marda a vyhodí mě odtamtud (vlastně, proč by to i dělal, říkal jsem si, že? .)). A tak jsem si prostě zahrál s Mardem "sám", koupil si potřebné věci a začal tam chodit coby servírka.
Fakticky mi totiž nic nebránilo, k něčemu takovému prostě _nebyl potřeba_ nějaký "souhlas DM". =)
Snad ani nemusím dodávat, že po pár týdnech dostala moje postavička v hostinci vlastní pokojíček, pravidelnou stravu atd. atd.… něco, co bych si tou první, "přímou", cestou jen těžko vydupával .)
Eigmar, syn Igmarův - Zatčen a zabit
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Galf Steel - Zatčen, vyhnán a zabit
Areena Welteel - Servírka v krčmě U Umrlce
Khadur, syn Aghda - Zabit a obětován
Sebastian Gall - Zemřel na útěku
Mona Taret - Pohledná servírka, kdo ví, kde skončila
Ano, ale pokud by tě Mardo nechal zavřít a odsoudili by tě, těžko by sis něco podobného znovu troufnul bez povolení, že. A pokud tu činnost vykonávat chceš, tak od DM potřebuješ alespoň to "ano, můžeš".
Naposledy upravil(a) kokosak dne 2. 12. 2008 8.55, celkem upraveno 1 x.
Eternal chaos comes with chocolate rain, you guys. CHOCOLATE RAIN!