Stránka 4 z 4
Napsal: 1. 6. 2012 9.10
od Tomyn
ano to je přesně ono, pruděj a pruděj, represujou a represujou, v důsledku je ale jakákoliv represe marná, přírozenost vše sdílet je tomu všemu nadřazená
mě se u jedné origoš hry co jsem si koupil stalo to, že mě strašně iritovalo furt strkat DVD do mechaniky, tak jsem si na originálku stáhl crack a měl jsem klid
Napsal: 2. 6. 2012 18.17
od Aefar
Pavle, můj pohled právě není vůbec materialistický. Výtvory ducha jsou velmi cenné, ale patří podle mě celému lidstvu, nikoli jedinci. Proto za ně nelze platit. Už samotný důvod, proč to tvůrci tvoří, není ten, aby si vydělali (pokud ano, je to špatně a takovým nezaplatím ani vindru).
Hudba se tvoří pro radost, aby vyvolala emoce a obohatila ducha, ne proto, aby někomu vydělala. Bez posluchačů je k ničemu.
Pokud se někdo chce živit jako muzikant (chce být profesionál), nákladem jsou mu výdaje na koncerty či pořízení nahrávky. Toto prodává a za toto dostává odměnu, aby zaplatil náklady a měl na chleba. Ale proboha, ne za to, že dává lidstvu hudbu, která je pokladem, ale za kterou nelze platit penězi.
Podle mě je potřeba, aby se hudba dostala k co nejvíce posluchačům, proto jsem rád za mp3 formát a možnosti tak masového šíření. Nakonec, sám jsem muzikant, má žena je muzikantka... a dokonce jsem se o tom bavil s muzikanty i muzikology a měli obdobný názor. Navíc kdyby měli studovat hudbu a všechno platit, byla by to asi nejdražší věda na světě, vzhledem k tomu, že se snaží slyšet každou novou věc alespoň trochu rozumného významu, která se na světě objeví.
Zjednodušeně, kdo se chce "živit hudbou", najde si některou z činností okolo hudby, za kterou lze platit.
Být profesionální muzikant je podobně, jako být učitel či lékař, spíše posláním, než výdělečnou činností. Znamená to dělat to, co někdo chce a na co má talent pro to, co dělá, nikoli proto, aby se stal milionářem.
Napsal: 2. 6. 2012 20.46
od Tomyn
vždy jsem chtěl být prodavačem v Tescu, a poštěstilo se mi, nyní to dělám a je to pro mě poslání, milionářem se díky tomu nestanu, ale co se dá dělat
a teĎ vážně :)
nejlepší je vždy dělat vše z radosti a taky to na co člověk má talent, bohužel nastavení světa a režimů v zemích to moc často a všem neumožňuje
každopádně dle mého názoru by rozhodně měl být volně šiřitelný zdarma minimálně pro odbornou veřejnost:
jakýkoliv výzkum
hudba
texty
a možná další
a zdarma přístupné by mělo být:
vzdělání
zdravotnictví
sociální služby
a teĎ už nevím
Napsal: 3. 6. 2012 9.35
od Aefar
No, zdarma to nejde... ale lze to platit z daní.
Napsal: 3. 6. 2012 10.02
od Tomyn
máš pravda, tak jsem to i myslel
Napsal: 4. 6. 2012 18.41
od George
Kapitalismus je nejlepší režim, co máme.
Steam je to nejhorší, co jinak velmi talentovanej Valve udělal.
Pokud muzikant nahraje píseň a dá jí do prodeje, je na nás, jestli přistoupíme na nepsanou smlouvu (ústní smlouva je stále smlouva) a koupíme za danou částku tu píseň, nikdo nás do toho nenutí. Pokud jí stáhneme, porušujeme zákon (OK, dle platných zákonů ČR ne, ale morálně je to špatně :) ). Můžu klidně prodávat to, že na někoho ukážu prstem, když to lidi budou kupovat, proč ne?
Zajímalo by mě, kdo by organizoval ty zvuky, když by za to nedostal zaplaceno? :) … Resp. kdo by chodil po brigádách nebo jinak pracoval jen pro to, aby mohl někoho zadarmo zabavit? :)
Souhlasím, že originály jsou mnohdy horší, než kopie... uvedu příklad.
Měl jsem nainstalovanou originální verzi Mafie II, kdykoliv, kdy jsem jí chtěl hrát, musel jsem mít zaplej Steam a být připojenej (být připojenej k internetu při spouštění Steamu). Což dopadlo tak, že kdykoliv jsem zapl počítač a chtěl si zahrát Mafii, musel jsem být připojenej na netu (což ve škole nešlo a vůbec neřešte, že ve škole nemám, co hrát) a mít zaplej Steam, kterej žere paměti asi jako Skype nebo Firefox.
Kamarád, na místo toho, prostě zapl Mafii.
Napsal: 4. 6. 2012 20.25
od Pavel Urban
Aefare, já si zase myslím, že člověk by měl mít právo na to co vytvoří (včetně práva to prodat). Pokud se toho práva nevzdá, pochopitelně (např. to dá k dispozici k volnému stažení na internet).
Lidé v drtivé míře dělají věci, z kterých mají nějaký prospěch - peníze, spokojenost, zábavu apod. Dost často jsou peníze nutností a tak lidé dělají to, co je třeba, aby měli potřebné peníze a ostatní věci jsou v důležitosti až za tím.
Pokud budeš ochotný postarat se o lidi (živit je, šatit je atd.), kteří dělají něco pro radost ostatních, pak bude tvé přesvědčení znít jinak. Mnoho lidí by takového meceáše jistě uvítalo s otevřenou náručí.
To, kolik se za zboží (včetně hudby) platí není problémem hudby, ani lidí, kteří jí prodávají. Mohou za to lidé, kteří jí za tu cenu kupují (viz moje příspěvky výše). A vydělávat si a chtít/snažit se být milionářem jsou dvě docela různé věci, které v některých případech mohou splývat.
Napsal: 4. 6. 2012 20.29
od Anade
George: Pokud si na Steamu uložíš heslo, můžeš hrát i offline. Mám Steam a praktikuju to.
Napsal: 4. 6. 2012 21.20
od George
Anade píše:George: Pokud si na Steamu uložíš heslo, můžeš hrát i offline. Mám Steam a praktikuju to.
Určitě? i když ti spadne? (Každopádně stejně žere tolik paměti, že jsem si raději stáhl nonsteam TF2 ikdyž je TF2 zdarma :))
Napsal: 4. 6. 2012 21.27
od Anade
George: Určitě.
Výjimkou jsou ale hry, u který vyžaduje jejich výrobce (originální distributor) připojení k internetu (na což Valve nemá vliv). Např. mám Dragon Age: Origins – Ultimate Edition s autorizovanými DLC, kvůli kterým se musím přihlásit online (ve hře DA:O). Pro tuto hru skutečně musím být online, ale za to Valve nemůže, to je záležitost EA.
Nevím, co myslíš tím „když spadne“. Nějak si nevybavuji, kdy naposled mi Steam spadl. A to ho spouštím pomocí Wine v Linuxu… ;-)
Napsal: 5. 6. 2012 10.12
od Aefar
Pavle, míjíme se v konverzaci. Já mluvím o koze, ty o voze. Nikdy jsem neřekl, že by někdo měl přijít o práva prodávat to, co vytvoří. Zdá se mi, že se zatím nechápeme v pojmech, proto říkám, že toto je téma na dlouhý ústní rozhovor, který by se písemnou formou odvíjel týdny. A zas tak zásadní téma, abych se o něm týdny potřeboval bavit, to není. Takže tentokrát z rozhovoru zbaběle utíkám

Napsal: 5. 6. 2012 11.43
od Tomyn
žijeme ve dualistickém světě, akce a reakce
a na dnešní společnosti to jde i vidět, že je již velmi odtržena od celku, i sám v sobě to pociťuji, převládají povětšinou subjetivní potřeby ega, ale dá se s tím bojovat, i když dnešní společnost a kultura tomu spíše brání a odvádí mysl od těchto nejdůležitějších hodnot, prostřednictvím peněz, reklamy jak se můžeme míti lépe, když si koupím gel na prdel a všemožné zábavy a úniků od všedního prací a stresem vytíženého života - hlavně si užívat dokud to jde, co po nás to je jedno
dle mého by společnost - lidé měli již dnes být natolik vyvynutí, aby si začali uvědomovat že tudy cesta nevede, že život je o něčem jiném než nějakých autorskcýh právech, že jsme součástí nečeho většího než jsou státy či globální ekonomika, že jsme na jedné lodi - součástí přírody a peníze jsou jen prostředek, který může být nahrazen
mě už tohle fakt nebaví, jak sobci v zájmu svého zisku všechno ničí, znečišťujím, zabíjejí a usurpují a vysávají většinu, místo toho, aby díky tomu že mohou dávali a pomáhali, a nastavovali režim lidstva ku celoplanetárnímu dobru a rovnováze přírody
dle mého všechny tyto prvky o kterých je tu řeč jsou špatné a brzdící rozvoj společnosti, mluvím o patentech, autorských právech, apod., a do moderní informační společnosti se nehodí
bohužel to zatím tak není, a může to být ještě horší, proto stojí zato bojovat proti ACTA a podobným smlouvám, která zpomalují vývoj a výzkum, všech odvětví - kultura, zdravotnictví atd.
Napsal: 5. 6. 2012 12.53
od Aefar
Já třeba nechápu, jak si někdo může myslet, že někdo nedělá hudbu z jiného důvodu než pro peníze. Vždyť já skoro neznám muzikanta, který by to pro peníze dělal. Těch pár, co znám, dostávají mizerný plat třeba ve filharmonii. Ti nejlepší pak jezdí se svým tělesem po mezinárodních koncertech a dostávají pěkné peníze za tu cenu, že jsou pořád někde v tahu (a v důsledku nijak bohatí nejsou). Jestli si myslíte, že je uživí nahrávka, tak jste na omylu.
Oproti tomu stojí nejrůznější průmyslem vyprodukované hvězdičky, které toho moc neumí, sami nic nevytvoří, ale skvěle marketingově jsou prosazeni, umlčeni penězi, kde ale miliardy shrábne společnosti, která vzestup zajistila. Tohle je job, který dnes ve velkém funguje a na hudbě parazituje (a škodí jí). Využívá toho, že většina lidí nejsou nároční posluchači. Perspektiva takových posluchačů je samozřejmě odlišná od perspektivy těch, co pro ně hudba něco znamená.
Řekněte, kdo z vás je muzikant? Kdo z vás někdy něco složil? Podařilo se vám tím vydělat? Podařilo se vám vůbec pořídit kvalitní studiovou nahrávku? Kolik jste na tom prodělali?
Svět hudby nelze posuzovat podle zmanipulovaného fiktivního světa kolem masových médií (televizí a rádií). Neznám muzikanta, který by dokonce poslouchal rádio... nanejvýše některé konkrétní žánrově zaměřené pořady některých regionálních rádií či Českého Rozhlasu 3 Vltava, kde se snaží hrát opravdu hudbu.
Jasně, ať si klidně Gottové, Kabátové či Ozzbournové vydělávají na manipulaci s masami společně s velkými vydavatelskými společnostmi. Tohle poslouchat nemusím a nikdo mi to naštěstí nenutí.
Ale pokud si někdo myslí, že tohle přesně je svět hudby, tak je na omylu. O takovém světě se nehodlám bavit, hodlám se bavit o světě skutečných skladatelů a muzikantů, kteří se rozhodli, že nebudou hrát jen amatérsky, ale že se budou hudbou živit.
A jak to v takovém světě vypadá?
Buďto učíte, co umíte (v ZUŠ, na konzervatoři, na (J)AMU),
nebo hrajete v nějakém profesionálním tělese (filharmonie, kvartet, vlastní kapela...).
Pokud jste skladatel, tak buď vydáváte skladby všem (jako byste psali knihy),
nebo píšete za odměnu na zakázku (přímo nějaké kapele).
Tak jako tak, většinou se snížíte k něčemu obyčejnému a rutinímu, abyste si vydělali na to dělat něco neobyčejného a hodnotného. Často se hudbou ani neživíte, živíte se civilním zaměstnáním a pak vrážíte prachy do toho, abyste mohli hrát, mít nahrávku atp.
Toto je reálný život muzikanta. Nikdo s vámi smlouvu neuzavře. Pokud si něco chcete vydat, musíte získat kapitál a vydat si vše sami vlastním nákladem. Pak prodáte pár kousků za pár šupů.
A proč? Protože pro velkou firmu nejste perspektivní. Nemá zájem vás dostat do rádií, udělat vám reklamu, zaplatit náklad milionů CD, natočit klip, pustit ho do hitparád na komerčních rádiích, do Óček a MTVček. Protože vy děláte umění, které masy neoslovuje, které je jen pro vyvolené.
Tohle podporovat přirozeně nebudu.
Zato klidně si koupím CD třeba od Katie Melua. Taky na jejím webu stojí šest a půl libry, to jsou dvě stovky, což je za pusu. A proč stojí tak málo? Protože je to muzikantka, která si přeje, aby se jí vrátily předražené náklady na studio a přebal a třeba i pár kaček vydělala. Ale moc dobře ví, že bez hitparád a komerčního světa nemůže uvažovat o masovém prodeji za nekřesťanské peníze... a tomu se nesníží. Hraje pro lidi, kteří chtějí poslouchat skutečnou hudbu, chce si udělat reklamu, chce je přilákat na svůj koncert. A to je to světově známá osobnost ve svém žánru (schválně, kdo z vás ji zná?).
Protože život muzikanta není o penězích (alespoň o nic víc, než život ostatních). Život muzikanta je o hraní, tvorbě, koncertech, setkávání s lidmi atd. Muzikantem člověk je kvůli úplně jiným hodnotám, než kvůli penězům - pokud se nechcete snížit a zpívat a hrát sračky. Nebo pokud většinou náhodou nemáte to štěstí, že velký kapitalista usoudí, že by se váš styl mohl líbit masám a tak vám nabídne lukrativní smlouvu... a to ještě za cenu toho, že budete dělat řadu věcí, které byste jinak nikdy nedělali.
Napsal: 5. 6. 2012 22.02
od Selvagion
Aefar mi připomněl jednu pasáž z knihy Jiřího Kulhánka Noční klub:
"To přece někdo s velkou kasičkou napíše pár uslintanejch šlágrů, najme pět magorů, který se budou vlnit po jevišti, pojmenuje je Veselí pumprlíci a nechá je tahat mladejm holkám prachy z kapes. Když magoři zestárnou nebo si začnou myslet, že jsou umělci, vyhází je, najme nový magory, naučí je starý slintárny a Veselí pumprlíci s.r.o., jedou vesele dál!"